Oysissa hoidoissa olevat!

Hei kn071 :wave:

Tsemppiä teille hoitoihin. Meillä on seuraavaksi pakastettujen alkioiden siirto. Toivottavasti porukka on reipasta ja säilyy hengissä sulatuksesta. :)
Kannattaa varautua siihen, että kyselee kaiken siellä lääkärillä ja hoitajalla, koska puhelimella on vaikeaa päästä läpi, silloin kun tarve olisi suurin. Sumutteista tuli mulle ainakin todella ärtyisä olo, mutta piikitysten alkaminen rentoutti sitten olotilaa :) Punktio ei ollut pahastikaan kivulias, tosin meillä kun niitä munasoluja ei niin paljoa edes tule, niin punktiokin oli helppo.
 
Kiitos! Tsemppiä tässä tarvitaankin, tuntuu että suurin osa kertoo ettei ole tullut raskaaksi ainakaan ensimmäisestä ivf:stä.. :( Nyt sitten vaan odotellaan seuraavaa käyntiä.. Eilen sain alottaa pillerit joita saaki käyttää ny 3kk tauotta! ihanaa kun ei tarvi kuukautisia sietää, kun mulla ne on niin kivuliaat tuon endon vuoksi :(
 
moi pitkästä aikaa. Täällä tekee tuloaan ensimmäiset "normaalimenkat" ivf:v jälkeen. Kierto ei onneksi venynyt kovin pitkäksi vaikka sitä pelkäsin ku oon lukenu että joillaki on hoidon jälkeen venyny. nyt siis kp 33 ja alkoi nyt tuhruttelemaan ja alaselkää jo jomottelee että varmaan tässä parin päivän sisään sitte ihan kunnolla alkaa. Ihanaa ku pysty olemaan melkein koko kierron ajan mitään ovulaatiojuttuja, en edes tehny ovulaatiotestejä tässä kierrossa. Miten te joilla on ollu jo pas? onko pitäny olla monet menkat välissä ivf:n jälkeen ennen ku on pas tehty? mietin vain että kuinkahan kauan tässä pitää vielä kärsiä tätä odottamista:kieh:
 
nannah: mä muistelen, että piti olla ivf:n jälkeisen vuodon lisäksi kahdet menkat. sen jälkeen pääsi "vasta" PASiin.

mitäs muille kuuluu? täällä taitaa useampi tällähetkellä olla jonossa? mäkin siis jonottelen. jokohan sieltä kohta tulisi aikataulut. vuosi sitten mentiin kans marraskuussa jonoon ja muistaakseni tammikuussa tuli hoitoaikataulu.

on tää tauko jotenkin ollut rentouttavaa, ei ole tarvinnut miettiä minkään lääkkeiden ottamisia yms. mua vaan nyt rassaa nää mun tosi lyhyet kierrot, syyskuisen PASin jälkeen mulla on ollut kaksi kertaa vain 21 päivän kierto ja tästäkin useampi päivä on jo tiputteluvuotoa. osaisko kukaan sanoa, että mistä vois johtua?
 
Nannah Mä muistelen ihan samaa kuin tuulia, että kahdet "normi"menkat pitäis olla ennen PASsia.

Nyt oli vissiin vähän pidemmät jonot hoitoihin ku viime syksynä, ku me mentiin uudelleen jonoon syyskuun alusta ja punktio olis viikolla 9, eli aikaslailla se puol vuotta..

Tuulia, eiks lyhyet kierrot ja toi tiputtelukin saata johtua keltarauhashormonin puutteesta..
 
Täältä kans yks uus jonottelija ilmoittautuu :wave:

Paperit lähti vetämään joskus joulukuun alkupuolella ja vaikka tiedän, et saattaa kestää kauan, siltiki jännittää aina tsekata posti :D Ollaan miehen kans esikoista yrittämässä ja viime talven ulkoisen ja sitä seuranneen masennuksen jälkeen, toiveet on taas korkeella.
Lähetteen tehny lääkäri sanoi jonon olevan jotai n. 6kk ja mulla onki realistisempi käsitys asiasta, ettei kaikki niin vaan edes hoitoon päästyä toimi sormia näpäyttämällä... mut mies onki sit toinen tapaus, vaikka kuinka yritetty asiasta keskustella, niin silti se on niin "yltiöpositiivinen" ja uskoo kaiken natsaavan kohdilleen heti kerrasta. Paljon piti tapahtua ja aikaa kulua, että viime syksynä se edes lopulta myönsi, että tässä nyt ehkä tarvittais apua :p Itse kun olis ollu valmis jo aikaa sitten..

Kiva ja lohduttava lukea kanssasisarien kokemuksia, kun itselle kaikki on nii uutta ja ihmeellistä, välillä tuntee ittensä tosi typeräksi, ku ei tiedä mistää mitää ja muka hoitoihin menossa :ashamed:

Pidän peukkuja teille jotka hoitoihin olette jo päässeet, kyllä se plussa sieltä tulee ennemmin tai myöhemmin :)
 
Moi taas pitkästä aikaa. En ole nyt pahemmin kirjoitellut, kun on nyt on vain odottelu-vaihe menossa. Menenkin seuraavaan PAS:iin vasta maaliskuussa, koska kävin tänään papa-kokeessa ja tulosten saamiseen menee 3-4 vkoa. Toivoin, että tulokset olisi saanut jo aikaisemmin. Vaikka muuten olisi mahdollista seuraavaan kiertoon alkion siirto saada, niin en viitsi kuluttaa alkioita, jos onkin jotain tulehdusta. Odottavan aika on pitkä, mutta pitää keskittyä muihin juttuihin siksi aikaa. :)
 
Morjens piiiitkästä aikaa :wave:
Mitä kanssa sisarille nykyään kuuluu???

Itsellä meinasi jo hoidot mennä mönkään (voi mennä vielläkin). Jouduin tuossa uudenvuoden korvilla onnettomuuteen ja olen yrittänyt hoitaa itseä kuntoon. Kuntoutus on vasta aluillaan ja sairaslomaakin viellä ainakin kuukausi edessä. Perjantaina varasin ultra-ajat LKS:ään, mutta katotaan saanko itseni ajokuntoon (matkaa parisataa kilsaa ja mies töissä). Pitää alkaa jo miettimään ketä ja millä verukkeella alkaa kyseleen kuskiksi.... Kaikesta huolimatta tänään aloitin sumuttelut, vihdoinkin. Tästä se nyt taas lähtee ja toivottavasti nyt paremmalla tuloksella :p
 
Kiitos Mansikkatyttö , kyllä minä tästä toivu, jos en 100% niin ainakin 98% =) Suurin ongelma on oikea olkapää joka vaatii suurimman kuntoutuksen. Stressittömyydestä en nyt niinkään tiedä, mutta onpahan ajatukset olleet kerranki jossain muualla, kuin näissä hoidoissa =) Levänny on saanut jo liikaakin ja alkaa seinät kaatuileen päälle. Onneksi jalat toimii ja kävellen pääsee ihmisten ilmoille. Kyllä sitä ihminen voi olla pienistä asioista onnellinen =)
 
kirjottelempas nyt tähän ketjuun kun näyttäs täällä olevan oululaisia. elikkäs maaliskuulle meni tk aika ja mietin että kuinkahan pian sen jälkeen mahollisesti voi päästä tutkimuksiin ja tutkimuksista hoitoihin...?
 
^ meillä oli vuosi sitten aika terveyskeskukseen helmikuussa ja saatiin suunnitteluaika kesäkuussa ja seuraava aika marraskuussa, hoitojonoon ei päästy kun meidät siirrettiin yksityiselle puolelle miehen siittiöiden puuttumisen vuoksi. Jos ne olisi voineet meidät siellä hoitaa, oltaisiin marraskuussa päästy hoitojonoon, joka oli silloin n. 6kk.

(Meillä oli siis lapsettomuuden syy selvillä etukäteen, selvitettiin se yksityisellä kun odotettiin aikaa tk:hon, joulukuussa -09 saatiin aika helmikuulle -10.)
 
nintsu Meillä eka tk aika toukokuussa (jossa papa,
-koe ja muutamia verikokeita), josta lähete oyssiin ja ensikäynti oli marraskuussa. Ennen tuota ensikäyntiä usein tutkitaan munanjohtimien aukiolo, kierron alkupäässä ja miehen siemennestenäyte tutkitaan myös. Näiden perusteella katsotaan sitten sopivaa hoitoa. Hoitoihin jonotetan sitten ensikäynnin jälkeen. Luulisin että Ovulaation induktioon ja inseminaatioon ei ole pitkiä jonoja, mutta "rankempiin" IVF/ICSI hoitoihin jono on noin 6kk.

Lyhyesti :
tk 05/09, aukiolotutkimus 09/09
ensikäynti 11/09 --> ivf hoitojonoon. Eka hoito 04/10
Noin vuosi tk käynnistä oli eka hoito, aika pitkä aika se on :/
 

Yhteistyössä