Oysissa hoidoissa olevat!

Moro Milis
"Oon miettiny, et kuin noitten lääkkeitten kans pärjää koulussa/työssäkäyvä ihminen?"
Mää oon pärjänny hyvin ja hyvin huonosti eli jotenkin tuntuu että hoitorundit on olleet hyvin erilaisia niin ku elämäkin. Reilusti oon hakenu saikkua kun oon kokenu että en jaksa töissä, ajatus harhailee ja itkettää. Viime hoito ei mitään ongelmaa ollu.
Entä kuinka paljon suunnilleen yhtä kiertoa kohen tulee lääkärikäyntejä?
Mulla kokemusta vain icsi hoidoista. Oysissa käyntejä lääkityksen aikana kolme-neljä ultraa, sitten punktio ja ja jos luoja suo niin siirtokerta.

toivottavasti oli apua.

) . ( 4. hoito alkaa ens viikolla ja pelkokerroin kasvaa. yritän pitää jalat maassa ja mielen normaalilukemissa.. mutta minulle joka itkaisen näissä vauva-asioissa tuon tuosta saattaa olla mahdoton tehtävä. kummallista mennä viimiseeen oys hoitoon saamaan taas se sama vihreä pussi. mahdanko muuta edes koko laitoksesta koskaan mukaan saada kuin sen vihreän pussin. toivottavasti saisin
 
Tervetuloa Milis mukaan:)

) . ( Hitto kun on ollu tissitkin kipeät jo kolme päivää, ennen ne on ollu vaan korkeintaan aamupäivän. Urheiluliivit on ainoat jotka päälleni pystyn laittaan ja nekin tuntuu käynneen muutaman päivän sisällä pieneksi.
Kävin tänään kirjastosta lainaan uuden kirjan: Anna-Kaisa Hakkarainen; Ihmeet tapahtuvat muille(Lapsettomuuspäiväkirja) nyt puoleen väliin sitä lukenu eikä enää tunnu yhtään niin pahalta vaikka täti paikalle saapusikin. Ja yritän olla tekemättä testiä koska en ole edes enää varma milloin mun kuukautisten pitäis alkaa(jos alkaa) kun inssi tehtiin 26pv:n kierron mukaan vaikka oma normi kierto on 28-30pv...
Plaah...
 
Äidiksikkö voimia 4.hoitoon!

Onlyer kiitti kirjavinkistä:) Täytyypä käydä tsekkaan kirjastosta tuo kirja. Kesälomalla luin Marjukka Karttusen; Kamalan Ihana Herne, odottajan päiväkirja. Oli ihan mielenkiintoinen, ainakin lisäsi kuumetta:D
Pidetään kovasti peukkuja että inssi tuotti tuloksen!!! Tuuhan heti kertoon miten kävi kun olet testaillu:) Niin ja hei tuo tissien kipu antaa pikkasta viittaa ++++:attn:

Mä kävin tänään verikokeessa, ottivat kilpirauhas arviot. Tarkalleen en kyllä tiedä miks ne ottavat, kai se vaikuttaa jatkopiikkeihin:confused:
Mitään kummempaa oiretta tuosta ekasta endo jarru piikistä ei toistaiseksi ole ollut, tai no... leukaluut niin kipeenä että suu ei aukea täysin: / Täytyy siirtyä velli linjalle et saa syötyä, kilot karisee:LOL:
 
ON: Puhelu tuli ja niinhän se meni kuten ajattelinkin eli hormonihoidosta ei ollut mitään apua taaskaan. Nyt haluavat jotain ultaäänitutkimuksia tehdään miehelle, ennen kuin pääsee jonottamaan kivesbiopsiaan eli meidän tapauksessa taas siirtyi ainakin pääsy itse hoitojonoon, jotenkin toivoin että olisi nyt annettu jo se aika siihen kivesbiopsiaan, onkohan siihen kuinka monien kuukausien jonot ? No, ensin odotellaan ultra-aikaa, sitäkään ei tietenkään vielä saatu, vaan ainoastaan tieto että sellainen nyt on vuorossa.

Ainoa positiivinen asia on, että voin varata itselleni talviloman, ajattelin alunperin säästellä lomapäiviä jos vaikka ensi vuonna päästäisiin hoitoihin mutta turha toivo :headwall:
 
Heippa! Kiitti tervehyksistä kanssaihmiset! Oon ollu sairaana..ei oo jaksanu etes koneella notkua. :snotty:
anma80 Ai sulla on NOIN tuore uutinen endosta..koita jaksaa! :hug: Hirveä sairaus! Ja liitteenä vielä PCO; on sullaki kyllä kestäminen!
Mulla on kans hankaluuksia oviksen kans..merkit viittaa vahvasti siihen, et sitäpä ei ihan joka kuukausi tuu..jos tulee ollenkaan. Vahvimpana merkkinä se, et menkat kestää about 3pvää ja vuoto on olematonta. :( Olispa vaan varoissaan, ni tie suuntais yksityiselle HETI..huoh!
Mut tsemppiä teille hoitoihin!!

äidiksikkö Kiitti vastauksesta! Jännittää vähä nuo alkavat lääkkeet, et kuin vaikuttaa. Tuntuu hurjalta alkaa piikittään itteesä..muutenki jo menkkojen aikaan hypin välistä pitkin seiniä. No, kyllä tämä on sen arvosta! :heart:
 
Moi taas kaikilla:wave: Viikko on vierähtäny pettymyksestä :( Nyt taas toivotaan sitä luomuihmettä ja tiputaan ei kovaa, mutta korkealta....
Jag Ottaa päähän teidänki puolesta,kun ette hoitojonoon ole vielläkään päässeet!!:kieh:
Onlyer tuo tissien kipeytyminen kuulostaa tosi lupaavalta, tsemppiä :)
Milis Kyllä lääkkeiden kanssa pärjää töissäkin, mutta olihan se hieman hankalaa. Itsellä sumuttelut tuotti pään vaivaa, kun ei voinut puhelimeen laittaa muistutusta (ei saa olla omaa puhelinta mukana töissä) ja piti kokoajan vahtia kelloa. Pikaisesti käynti pukuhuoneella ja sumut nokkaan. Itseasiassa työkaverit tiesi, että minun pitää ottaa sumut tiettyyn aikaan ja muistuttivat asiasta, jos en itse hoksannu. Eivät kuitenkaan tienneet miksi niitä otin ;) Kivoja nämä minun työtoverit =) Piikit otinkin sitten illalla,kun mieskin oli kotona. Olen muuten tainnut sulle jo kerran vastatakkin jo tähän, mutta kun tuo pää on niin laho :headwall:
 
Katjuska-79 täälläkin ruetaan IVF:n jonon ajaksi toivomaan luomuihmettä, joten täällä tiputaan alas aina 28päivän välein...
Pitää alkaa etsiin kauhesti tietoa IVF:stä, toisaalta tieto lisää tuskaa mutta nytkin odotan jonon päässä olevaa hoitoa pelon sekaisin tuntein. Mutta kuluuhan se puol vuotta näinkin.
 
Jag78 harmi että hoidosta ei ollut apua:( Nyt vaan katse eteenpäin:hug:

Milis kiitos:heart: Toivottavasti olet jo parantunut?

Katjuska79 tsemppiä uuteen yritykseen! Pidetään peukkuja että luomuna tärppäis:)

Onlyer sama täällä IVF.stä yritän ettiä tietoa... Meillä on suunntteluaika vasta joulukuun alussa. Mites teillä vai joko olette käyneet?

ON. Jotain ihan ihmettä tekeillä sillä mulla tuli/tulee verta! Tuo piikki (Procren) laitettiin ti. sen myötä kaikki vuoto ja munasarjojen toiminta pitäis loppua. Mitähän ihmettä tämä on? Ahdistaa nyt kyllä:confused::( Jos olis norm. kierto menossa tänään olis kp.7 joten mitenkään tuo ei voi ovis vuotoa olla (ja piikki estää sen oviken). Ennen piikkiä tein raskaustin useasti ja selvä nega kaikissa sekä ihan normaalit (jopa runsaammatkin) menkat oli. Nyt ei voi kyllä ymmärtää, sillä tuossa piikin sivuvaikutukset kohdassakaan ei lue että vuoto mahdollinen.... Täytyy kyllä heti maanantaina soitella lääkärille, tämä epätietoisuus mietityttää:|
 
anma80 ei vielä mitään tietoo.. maanantaina varmaan jotain saan kuulla(soitto oysiin), hoitaja viimeks kerto että jono on noin puol vuotta mutta suunnittelukäynnistä ei puhunu mitään...
pitää käyttää tää puol vuotta hyväks ja yrittää ukolle hommata kaikki mahdollinen simppoja parantavaa ainetta syöttää tai muuten käy et siimahäntä etsii toista siimahäntää... oli nimittäin viime kerrasta huonontunu puolella laatu ja määrä.
 
onlyer niinhän nuo jonot on pitkät:( Meillekkin aluks sanottiin että vähintään 6kk. Mutta sitten tilanne muuttu tämän mun ärhäkän endon vuoksi (eli vitkutella ei kannata). Päästään siis näillä näkymin viikolla 2/2010 punktioon.
Teille nyt vaan tosiaan tsemppiä jotta simppalaatu parenee!!!

ON. Noh, niin. Eipä sitä verenvuoto tyrehtynyt, aamulla oikeen suihkus:'(
Sitten vaan yhteispäivystykseen, tehtiin perustutkimusten lisäksi veri -ja pissakokeet. Mitään poikkeavaa ei löytynyt, lääkärit oli sitä meiltä et vaikka Procren sivuvaikutuksissa ei tuo ole oireena, se johtuu (verenvuoto) siitä että mun norm. hormonitoimintaa on nyt sekotettu kovasti tuolla lääkkeellä. Sain rohtoja (vuotoa tyrehdyttävää+kipulääkettä) sekä nyt pitäs ottaa iisisti (eli saikkua).
Ti. sitten takas naistenpolille suoraan mikäli vuoto ei lopu. Nyt toivotaan parasta että LOPPUUUU!
 
Ihan pikaseen vaan puran omaa paskaa oloani, sori!

Meillä oli tarkoitus aloittaa 2.IVF-kierros ja sumuttelujen olisi pitänyt alkaa tällä viikolla. Käväisin pari viikkoa sitten ultrassa, jossa tarkkailtiin kohdun tilannetta... Kohtu on siinä kunnossa, ettei lääkärit emmekä me miehen kanssa näe mitään järkeä lähteä nyt hoitoihin. Sama kuin nakkaisi rahat suoraan roskiin! Kohtu on kasvanut taas lähes umpeen kiinnikkeistä, joten suunnitelmissa on tehdä poisto ja vasta sen jälkeen voidaan miettiä, voiko kohtuuni mikään enää edes kiinnittyä. :|
Aikas kovasti pelottaa, et lääkärin tuomio on tyly ja on sitä mieltä, ettei raskaus ole mahdollinen koskaan kohdun kunnon takia... Lääkäri on jo aiemmin sanonut, että kohtuni on todella arpinen kiinnikkeiden ja niiden poiston jäljiltä, joten eiköhän se mene vielä pahempaan suuntaan tän seuraavan poiston jälkeen....

Toivottavasti poisto saataisiin tehtyä vielä tälle vuodelle, vaikkakin toimenpiteitä tehdään ainoastaan kerran viikossa ja hoitajasta kuulosti, et kaikki ajat on menneet tai sitten mun kuukautiskierto ei passaa vapaisiin aikoihin.:(
 
UnelmaSirpaLeena kyllä täällä saa avautua! Lääketiede on niin kehittynyttä nykyään, eli älä vielä menetä toivoa (tiedän miten vaikeaa on olla ajattelematta/stressaamatta). Elämä on joskus "epäreilua" ja aivan liian raastavaa:headwall:
Oikeen paljon voimia sinulle ja pidetään peukut pystyssä että kaikki kääntyy parempaan suuntaan:hug:

On. Verta tulee vieläkin:mad: Luin netistä että joillain saman taustan omaavilla mitä minulla. On menty suoraan laparoskopiasta ivf.n. Tahtois kans, kerta nämä kuivatteluhoidot ei niin iisi juttu ollutkaan näiden välivuotojen kanssa: / Toivottavasti niitä ei vaan tule koko tämän 3kk. jakson ajan, käy rankaks jo ihan työnkin puolesta (olla saikulla).
 
UNELMASIRPALEENA, *iso halaus* olen pitkään lukenut sun juttuja ja oon tosi tosi surullinen sun puolesta....toivon että kaikki kääntyy parhain päin.

Hoito alkaa lauantaina. :| vetää niin jalat alta ajatella että taas lähdetään kokeilemaan ihmisen koko kestävyyttä henkistä ja fyysistä, ja ei ole mitään takeita onnistumisesta. Voi vitsi.. Kyllä lapset on tosissaan suuri ihme. Kumpa nuo muutkin jotka "helposti" lapsia saa, ymmärtäis sen mikä lahja lapset on. Toivottavasti oon tehny oikeita asioita parantaakseni saantimahdollisuuksia.
Ja kohta töihin, hyvää tätä päivää
 
Hiljaista ollut viime päivinä...

Äidiksikkö voima hoitoon joka ilmeisesti alkoi tänään. Nyt pidetään kyllä kovasti peukkuja teille! Tulehan kertomaan kuulumisia kun jaksat...

On. Vuoto loppunut! Soittelin viikolla ivf-hoitajalle ja meille on nyt olemassa hoitosuunnitelma:) Ihanaa, arvaatte varmaan et olen onnellinen:heart:
 
Heippa
Huh ko on öklö olo koko ajan. Sumute ilmeisesti toimii. On onnellinen olo että tämä tapahtuu nyt, tämä hoito, toivo on syvällä, mutta silti tiiätte kyllä kun on monesti pettynyt että vähän pitää valmistella itteään taas pettymään.
Toivottavasti tähän ketjuun tulis vaan plussia!
 
Vuotoa odotellessa...... Perjantaina alaselkää ja mahaa jo poltteli,että luulin menkkojen jo alkaneen,mutta ei ja Lauantaina testasinki negan vähän niinku varmuudenvuoksi. Ei siis sitä "luomu ihmettä" vielläkään :(
Äidiksikkö Mulla ei sumut aiheuttaneet öklötystä, mutta kuumis aaltoja senkin edestä. Nyt todellakin odottelen menkkojen alkamista,että saatais uusi hoitosuunnitelma ja olisi taas mitä odottaa.
 
Heips! Täällä on varmaan joku lpks piiristä joka osaa vastata. Eli meillä lähtee kohta lähete ivf:ään mutta tekeeköhän meille ivf:t oys vai väestöliitto. Kun kerran oli "ylimääräsiä" folleja inssissä niin meinasivat soittaa väestöliittoon punktiota, niin alko vähän ihmetyttään kun eikös väestöliitto ole yksityinen.
Ah kuin sekavaa :) osaisko kukaan vastata tältä alueelta?
 
ON: Saas nähä onnistuuko marraskuussa PAS, koska menin, ajattelematta yhtään asiaa, lupaamaan vanhemmilleni, että menen isän kaveriksi pariksi päiväksi viikolla 45, jolloin saattaisikin olla se ultra. Nyt riippuu ihan kuinka pitkä tästä kierrosta tulee. Toivottavasti tulee pitkä, että se ultra olisi vasta perjantaina, jolloin kerkiäisin siihen. Muuten täytyy siirtää PAS joulukuuhun. : / Onneksi sentään ei ole mitään sovittua tuonne OYS:iin, että se PAS olisi nyt marraskuussa, ainoastaan sanottiin, että sitten kun haluaa ekan PAS:n, niin soittaa aikaisintaan marraskuussa, kun menkat alkavat.

Olen lukenut tuon Hakkaraisen kirjan vähän aikaa sitten. Piti ihan ostaa se, kun en jaksanut alkaa etsimään sitä kirjastosta ja mahdollisesti varaamaan. Oli todella koskettava kirja, mutta nyt minua on alkanut pelottamaan, että yksikään näistä hoidoista ei auta. Luin yksi päivä jo Pelastakaa Lapset Ry:n sivuja ja erimaiden vaatimuksia. Nyt sitten luen Lapsettomuus kriisinä-kirjaa ja pidän siitä todella paljon, vaikka hoidot siinä ovat vanhanaikaisia. Muut asiat ovat ajankohtaisia.
 
Lapseton81, uskoisin, että hoidot tehdään pääasiassa OYS:ssa, koska Väestöliitto on yksityinen klinikka. Mutta mistäpä minä niitä tiedän tarkasti.
Minulla nyt sumuttelua takana yli kaksi viikkoa ja odotan innolla, milloin pääsen piikittämään ja vähentämään sumuja.. On nimittäin todella pahat vaihtarit tällä kerralla ;)
 
Nyt pistää kyllä jännittään ihan todella! Menkat jo viikon myöhässä eli kp35 menossa ja kierto normaalisti 28...... tein kuitenkin kp28 negatiivisen testin ja nyt olen jostain saanu niin paljon voimia,että odotan viikonlopun yli ja jos maanantaihin mennessä ei ole täti kylään kurvannu,niin käyn apteekista ostaan CB:n testin! Jännittää todella paljon, mutta siltikkin on jotenkin rauhallinen olo :) . Viimeksi menkat on venyneet näin toisen inssin jälkeen ja silloin uskon sen johtuneen lugeista.

Sumut näköjään pistää muillakin vaihdevuodet käyntiin ;) Mulla oli yöt kaikista kauheimmat silloin.
 
Katjuska-79 Mikäs siellä on tilanne?

Peppi1981 Toivottavasti pääsette marraskuussa PAS siirtoon. Jos pääsette niin varmaan meillä on aika samoihin aikoihin siirto. Menkkoja tässä itse odottelen alkavaksi muutaman päivän sisällä. Sitten soitto oys:n ja taas mennään. Tauko tehnyt ihan terää. Reissussa käyty rentoutumassa.
 
Juupase joo.....:ashamed: 3 negatiivista testiä ja nyt kp40 on havaittavissa ruskeaa pyyhittäessä eli kyllä se täti NYT sieltä on tuloillaan!!!! On vaan KAKSI VIIKKOA MYÖHÄSSÄ!!!!!!::kieh::kieh: Minun kroppa ei vaan tykänny mitenkään näistä Menopur-jutuista (folleja kasvoi vähemmän ku clomeilla ja ennen niin jämpti menkkojen alku venyy ja venyy ja venyy...) Hieman kyllä odotin ihme plussaa, mutta samalla myös tiesin sen olevan nega, koska mikään paikka ei ole ollu mitenkään kipeä/arka tai minkäänlaisia muitakaan merkkejä ei ole ollut havaittavissa.
Noooohhh........Pää pystyyn TAAS ja rinta rottingilla vaan eteenpäin :) Jospa ne kuukautiset huomenna alkais,niin pääsis soitteleen uutta hoitosuunnitelmaa ja olis taas jotain mitä odottaa ja jännittää. Meille lupailtiin seuraavaa hoitoa jo tammikuussa, mutta sais ny nähä.

Tuulia :hug:
Peppi Toivottavasti pääsette siirtoon
Sannuli minkäslaisilla hoidoilla/koktaileilla jatkatte?
 

Yhteistyössä