Oysissa hoidoissa olevat!

Yksi pahimmista pettymyksistä minulla on ollut ekan inssin jälkeen. Olin ladannut siihen todella paljon toiveita ja sitten sattui vielä olemaan äitienpäivä-viikonloppu edessä, kun selvisi, ettei se tärpännytkään. Itkeä pirautin työpaikan vessassakin pettymyksestä, kun kuulutuksessa puhuttiin äitienpäivästä. Toinen pettymys oli viime tammikuussa, koska taas olin toiveikas uuden hoidon suhteen, kun olimme sentään saaneet sen yhden alkion. Vaikka silloin pelotti se tumapoikkeama homma. Nyt syksyllä en ollut ehkä niin pettynyt, kun en tullutkaan raskaaksi kuin nyt olen ollut. Silloin ku meillä sentään oli se 7 alkiota pakkasessa. Oikeastaan olen luullut, että olisin jo tullut karaistuneemmaksi siitä etten tuu raskaaksi, mutta tämä kerta taas on näyttänyt, että pahalta se tuntuu. Luultavasti tämä joulun aika ja muu pimeys vaikuttaa todella paljon näihin tunteisiin.
 
täällä ei oikein tuntemuksia mihinkään suuntaan. pari päivää sitte vihlo vasemmalta puolen aika paljo, en tiiä johtuuko siitä punktiosta vai mistä. Lugesteroneistakaan ei mitään haittavaikutuksia oo tullu. tuntuu että ei mitkää lääkkeet oo oikein tuntunu miltään tai siis että mistään ei oo oikein tullu mitään kummempia oireita. Itelle olisi kans suurempi yllätys se että olisi raskaana kuin se että ei olisi. Onneksi töissä on ollu kiirettä niin ei oo hirveästi ehtiny miettimäänkää että onko siirto onnistunu vai ei. flunssaa nyt vähä ilmassa :( pari päivää sitte alko kurkkukipu ja nyt on sitte semmonen nuhainen olo :/ no odottelua tässä on vielä viikon päivät. ajattelin testata 10.12 pe vaikka ihan virallinen testipäivä ei ihan vielä silloin olisi mutta olisi pikkujouluihin meno sillon 11. päivä niin pakko testata että voiko sitä ollenkaa ottaa alkoholia.
 
no täällä loppu piinailut tänä aamuna :( ihan kirkkaan punaista verta tuli aamulla kun kävin veskissä. nyt siis tasan viikko kulunut siirrosta. Luulisin että Lugesteronit vois lopettaa mutta soitan ja varmistan sen vielä huomenna Oyssista samalla kun ilmoitan hoidon tuloksen ja pitää samalla kysäistä kuin kauan pitää odotella että voitais kokeilla sitä passia. nyt jo niin negatiivinen olo kaikkeen että ei varmaan nekään alkiot sitte selviä siitä sulatuksesta. Ja kaiken hyvän lisäksi miehen sisko imoitti eilen että odottaa lasta. Miks kaikki muut :( kamalaa että koko ajan toivo hiipuu ja mahollisuus toiseen omaan lapseen pienenee, koska en usko että luomusti tullaan onnistumaan. anteeksi kaikki tämä negatiivisuus, mutta nyt ei ole fiilikset kovin korkealla. Hyvää itsenäisyyspäivää kuitenkin kaikille :)
 
Nannah86:hug:
Minulla oli sama juttu, heti viikon päästä siirrosta vuoto molemmissa tuoresiirroissa. Jospa passista onnistaisi? Ehkä kroppa ei tykkää ivf:n hormonien myrskystä ja vaatii rauhallisen tilanteen raskaudelle? Jospa :)
Iloitaan nyt itsenäisyyspäivästä ja niistä ihanista asioista elämässä.
 
Minun pitäisi huomenna hakea testi, mutta tuntuu, että todennäköisesti ihan turhaa siihen rahani käytän. Eilen tuli ekan kerran punaista ja tuhru on vain voimistunut. Eilen kävin kaverin lapsen synttäreillä ja sinne tuli sitten pari alle vuoden ikäistä. Aluksi tuntui todella pahalta, koska tosiaan sitä punaista oli näkynyt ja pettymys oli kova. Mutta sitten kun se nuorempi naureskeli ja oli niin hyvän tuulinen, niin paha mieli väistyi. Olen kyllä miettinyt, että olikohan se tosiaan, että tuon PAS:in jälkeen pitää odottaa todellakin se 2 viikkoa ja 2 päivää ennen testiä, koska siirtokin tehtiin vasta kp. 20. Tuhru kun alkoi juuri silloin, kun todennäköisesti olisi normaalisti alkanut menkat. Koko ajan voimistuu tunne, että mie olen liian pitkään odottanut ja minun olisi pitänyt testi tehdä jo viime viikolla. : /

Mutta hyvää itsenäisyyspäivää! :)
 
Moikka!

Täällä ootellaan sisätautien poliklinikka käyntiä OAS:iin ja sit 16.12 on OYS:ssä ivf suunnittelu käynti. Saapas nähdä mitä päättävät tehdä kilpirauhaselle OAS:llä. Ja mitä ne osaa OYS:llä kertoa. Onko tuosta suunnittelu käynnistä edes erikoisemmin apua.. ja milloin tietää mitkä lääkkeet tulee ekaan ivf:ään käyttöön..
Ensimmäistä kertaa olen onnellinen kun menkat alko n.2.5kk tauon jälkeen.. jospa se ei enää enempää kilpirauhasen takia rupeais hirveästi heittään.

hyvvää itsenäisyyspäivee!
 
täällä jo pahimmasta pettymyksestä selvitty. Peppi1981 joko olet testaillut? soitin eilen sinne oyssiin siitä lugesteronin lopettamisesta. Joo ei niitä saa lopettaa ennen ku sen kuurin on syöny loppuun. helppo niitä on vielä käyttää onneksi ku vuoto on ollut vaan semmosta tuhruvuotoa. varmaan just kuget estää että ei ne menkat ala kunnolla. käski vielä se hoitaja tehä raskaustestinki, mutta eiköhän tuo oo jo selvää että ei tämä hoito oo onnistunu. tietäiskö kukaan monet menkat pitää tulla ennen ku voi tehä PASsin? muistaakseni se hoitaja puhui jotain kahesta jos en ihan väärässä oo. En vaan huomannu kysyä että lasketaanko nyt tätä alkavaa vuotoa.
 
Tein testin nyt aamulla ja negahan se taas oli. Ei nyt niin hirveästi enää harmita ainakaan tällä hetkellä, koska tähän on saanut varautua jo viime viikosta lähtien.

nannah: Minulle sanottiin silloin syyskuun alussa, kun soitin, että testi näytti negaa, että syyskuun ja lokakuun menkat pitää olla välissä ja marraskuussa kun vuoto alkaa, niin soittaa aikaa PAS:iin. Itselle jäi mieleen vain tuo marraskuu ja sen mukaan sitten soitin, vaikka mietinkin, että miten tuo menikään. Itse ekalla kertaa käytin koko kuurin, koska käskettiin, vaikka vuotoakin oli ollut. Viimeksi tein testin jo pp13, enkä enää sitten käyttänyt Lugeja, koska testi näytti negaa. Hoitaja antoi kyllä siihen luvan, mutta sanoi, että jos olisin kuitenkin raskaana, niin oma hormoonitoiminta kyllä suojelee sitä alkiota. Pikkuisen tuo jäi sitten häiritsemään, koska lugen lopettamisen jälkeen vuoto väheni, siihen asti kunnes seuraavana päivänä se alkoikin kunnolla.
 
Pahoittelut kaikille negan tehneille ja vuodosta kärsiville. :flower: Sunnuntaina PP11 tein negatiivisen testin, hyvin puhtaan sellaisen. Ma-ti yönä alkoi vuoto, ja koko viikonlopun oli menkkakipuja. Tiistaina kivut olivat voimakkaat. Mieheni kuitenkin pyysi eilen (ti) tekemään vielä yhden testin ennen kuin voi hyväksyä pettymyksen.. Voi sitä ihmetystä, kun ClearBlue kertoi, että olen raskaana! Tein toisenkin testin, ja toinen viiva siihenkin ilmestyi! Mitä ihmettä....?? Vielä kuitenkin melko haaleita viivoja, ClearBlue antoi 1-2 viikkoa hedelmöityksestä tulokseksi. Periaatteessa just vahtui kolmanneksi viikoksi. Nyt vuoto jo lähes lakannut, ei enää veristä. Soitin sitten OYS:iin ja sain 23.12 varhaisUÄ:n. =) En vaan voi millään uskoa todeksi, kun ei ole mitään raskausoireita.
 
Huh punktiosta selvitty, olihan kohtuu kivulias, varsinkin loppupäivä oli tuskaa.

Saaliina 14 munasolua, 13 oli valmiiksi kypsiä, 9 hedelmöittyi ja 7 oli kelvollisia, 2 tumapoikkeamaa. Yksi top lähti kyytille, kassotaan pysyykö mukana, odotukset ei oo korkeella :)
 
Kiitos kaikille onnittelijoille. Ikävä kyllä kaikki ei ollutkaan kunnossa. Tiputtelu jatkui perjantaiaamuun. Sitten alkoikin kunnon vuoto. Lauantaina tuli kaikki ulos eli kesken meni. Enää ei plussatestejä tule... =( Taidan poistua palstoilta hetkeksi. Ja palata sitten kun suurin suru on ohi. Ja PAS lähempänä... Tsemppiä kaikille hoitoihin ja piinailuihin. Toivon parempia uutisia muille tulevaisuudessa! Kiitos tuesta ja kannustuksesta.
 
Toivoton :hug:

Tosi kurjaa. Koeta selvitä. Tehdään yhdessä valitus Oys:lle, että miks meille vaan näitä kemiallisia / keskenmenoja? Ok? :stick:

Jakseluja tulevaan. Haetaan passista meille vauvat tai hommataan luomutärpit nyt tästä kierrosta. Siitä voi nimittäin tärpätä paremmin.
 
Ompa perseestä :(

Mä INHOAN näitä hoitoja, inhoan inhoan inhoan! Siltikin, että jotkut on saaneet..ja että ukon serkkukin on saanut kaksoset. Aivan sama mut miks pitää vaan oottaa ja oottaa, tää on ku pikku lapsi valittas että äiti mä en jaksa! Ois paljo helpompi kun tietäs et vaikka vuoden päästä odottaa..kuin että odotat kerrasta toiseen aina vaan pettyen.

Otan kohta koiran perkkele.
 
Toivoton: Olen todella pahoillani. :( :hug:

Pinvi: Mie en myöskään pidä enää näistä hoidoista, kun kerta toisen jälkeen saa pettyä. Joskun olen miettinyt, että pitäisi pitää taukoa tältä palstalta, mutta silti sitä käy täällä lukemassa toisten kuulumisia.

Olen tehnyt sellaisia suunnitelmia, että ensi kesänä lähden opettelemaan ratsastusta, jos en ole siihen mennessä raskaana. Olen aina pitänyt hevosista, mutta koskaan en ole saanut lähdettyä tallille opettelemaan niiden hoitoa ja ratsastusta. Ainostaan olen joskus koulun liikuntapäivänä käynyt pari kierrosta ratsastamassa ja lapsuuteni kotia lähellä olevalla ravitallilla kaverin kanssa harjaamassa jotain hevosta. Sitten olen ajatellut, että hankin toisen koiran, jos näyttää ettei meille lasta tule ollenkaan.
 
Ihan hyvä idea tuo koiran hankinta yms. harrastukset. Itse suunnittelin eilen jo kissan tai koiran hankintaa, mutta mies on ehdottomasti vastaan. Hommaan varmaan akvaarion ja yhden kultakalan sinne hoidettavaksi ;) On terapeuttista edes suunnitella jotain tyyliin "paskat lapsettomuudelle, elän elämää eteenpäin, hankin jotain muuta ajateltavaa"
 
Voi. Olette niin oikeassa. Ihana, kun täällä edes saa ymmärrystä. Viikonloppuna ajattelimme mieheni kanssa käydä Oulun hautausmaalla sytyttämässä kynttilän menetetylle pienokaisellemme.

Osaako muuten kukaan sanoa, kuinka pitkään on normaalia, että keskenmeno vuoto jatkuu? Mulla ollut jo 9 päivää.. Ja OYS:in hoitaja sanoi vaan "ethän olisi muuten edes tiennyt olevasi raskaana jos et olisi testaillut niin aikaisin". Mitä ihmettä?? Vielä perjantaina näytti plussaa testit. Ja se oli PP16. Ja normaali vuoto kestää n. 4 pvä. Ja nyt tosiaan 9 pvä. Voin kyllä vannoa, ettei ole koskaan muulloin ollut näin kummallista vuotoa. Välillä tuntuu, että se on jo ohi, mutta sitten alkaakin uudestaan. Missähän vaiheessa täytyy olla yhteydessä OYS:iin jos vuoto vaan jatkuu ja jatkuu? Kuitenkin jo RV4+5 meni kesken.
 
Toivoton: Mulla jatkui vuoto 10 päivää, nyt kun oli se kemiallinen tai jotain sellaista. Keskenmeno-vuoto oli minulla ekassa raskaudessa 2 viikkoa. Toisessa jatkui vaan loputtomasti, n. 2 kk, kävin hcg-seurannassa sairaalassa ja se tippui vähitellen, siitä kai se vuoto. Liekö tuo ollut lopullinen niitti, ettei meikäläistä saada raskaaksi.. who knows..
 
Mä en ole miettinyt enää viimeseen kahteen vuoteen ajatuksella "sitten kun". Ennen sitä aatteli et apua, en voi vaihtaa autoa, voin olla raskaana kohta, tai että ei voida muuttaa kun tää asunto ois soppeli jnejne. Elän vaan ajatuksella, että en tule koskaan saamaan lapsia. Ja helvetti että tekis mieli lyödä niitä ihmisiä jotka tulee sanomaan että no yritätte vaan enemmän ja kun olen sanonut, että ei se kuule auta, tietävät siis tilanteen, on vastaus että ei sitä tiedä. Ei vittu mitä dorkia. Oon saatana ollu kohta 10 vuotta tässä tilanteessa niin siinä ei paljo yrittämiset auta, mistä ratakiskosta se pitää vääntää?!

Koiraakaan en oikeasti halua, riittä nuo yksilöt. Oon aina todennut, että meillä lisääntyy vain eläimet ja se tuntuu pitävän paikkaansa.

pp6, eli jouluaattona testailu. Tiedän jo nyt, että en ole raskaana. Oikealta puolen tuli menkkakipuja, kuten aina ennenkin ja lämpö auttaa. Lisäksi pientä valkovuotoa. Luget vaan pitää homman kasassa. Näin se on ollut aina muissakin siirroissa mulla. Tää on niin vitun turhaa.

Anteeksi purkautumiseni.
 
ON: takapakkia, takapakkia.
Tänään oli ivf suunnittelukäynti OYSissa ja kun tässä aikasemmin syksyllä mulla todettiin kilpirauhasen liikatoiminta niin se toi mutkia matkaan, yllätys yllätys.
Ei siinä mitään, sain vaan jo postissa ajat ivf-hoitoihin (eli joku onnellinen saa nyt maaliskuulle ajan hoitoihin) ja nyt ne kaikki peruttiin siksi aikaa että saa nuo veriarvot kondikseen.(toisaalta ihan hyvä, ei mene rahat harakoille ja ei ole lääkkeitten takia sitten jotain sikiö ongelmia, keskenmenoja yms niinkuin lääkäri meinas) Ja ei ollu kuin s-tsh veriarvosta enää kiinni. Hoitaja ja lääkäri sano että kun ne veriarvot on kunnossa voidaan yrittää uudelleen 2-3 inseminaatiota, mutta pitävät meidät kuitenkin ivf-jonossa "aktiivisena" niin ettei tarvi puolta vuotta taas jonottaa että päästään suht nopeasti hoitoihin.
Inseminaatiota ihan sillä vielä kokeillaan kun ei ole mitään tietoa mistä lähtien mulla on ollu kilpirauhasen liikatoiminta kun oireet tuli yhtäkkiä ja voimakkaana.

Taitaa mennä vielä monta monta monta kuukautta/vuotta... eihän tässä olla kuin vasta 5v yritetty. Yritäpä tässä pitää ajatus kirkkaana, selvänä ja yritä kirjoittaa vielä järkevästi :(
 
Tsemppiä kaikille :)

Onlyer: Saattaa se inssi olla ihan hyväkin hoitomuoto. Itselläni on jotenkin mennyt usko ivf-hoitomuotoon.. Alkiot tökätään kohtuun paripäiväisinä ja inssissä taas sekin juttu saa mennä luonnollisella tavalla. Nuo kilppariasiat ovat kyllä vaikeita, mutta varmasti kunnossa ollessaan eivät estä raskautumista. Ainakin kaverin kohdalla se auttoi, että sai lääkkeet.
Sullakin on jo pitkä taival ja Pinvillä uskomattomat 10 v. Meillä 8 v. yritystä. Toivottavasti onnistutaan !
 
heipsan!

me ollaan myös oys:issa. mulla itsellä on endo ja miehen vuoksi emme voi yrittää lasta luonnollista reittiä myöden.. projekti alkoi marraskuussa, jollon oli munatorvien aukiolotutkimus, kaikki oli ok, mut uus endopesäke oli ilmestynyt. lääkäri päätti et suoraa IVF eikä inseminaatiota ollenkaan, koska miehen siittiöitä vain rajallinen määrä pakastettuna ja mun endo etenee. nyt sit 3kk pilleitä tauotta, jotta ne rauhoittas endoa. helmikuussa sitten lääkäriaika, jollon saadaan reseptejä ym. Sumutteen käyttö alkaa myös silloin.. näillä näkymin 3 ultraa maaliskuussa ja sit maalis-huhtikuun vaihteessa punktio ja alkion siirto. järkyttävää tämä odottaminen, aika ei tunnu kuluvan millään.. :( onneksi kuitenkin päästiin jonojen ohitse 3-4kk, joten se edes hieman lohduttaa..
 

Yhteistyössä