PCO(S):laisten tsemppiketju VH-ruokavalioon/laihduttamiseen

Tulen vähän tähän väliin kommentoimaan....itselläni PCO tai PCOS ja kuukautiskierto aina ollut tosi epäsäännöllinen. Ikää nyt 38v, aloin käymään homeopaatin vastaanotolla n. 2 vuotta sitten muiden terveysongelmien takia. Aloitettuani homeopatian kuukautiseni ovat olleet todella säännölliset ensimmäistä kertaa elämässäni, kierto 29-30! Myös ruokavalion muutin terveellisemmäksi, esim. ei sokeria, eikä valkoisia jauhoja ja probiootteja päivittäin. Vinkiksi vain jos joku toinenkin kiinnostuu kokeilemaan.....
 
miss_piggy
Täällä pyörinyt paino nyt siinä 69kg:n kieppeillä. Päiväpaino kuitenkin alle 70kg.
Sain ajan lapsettomuuslääkärille, ja se olis sitten edessä 30.4, ellei tässä nyt tärppää sitä ennen.
 
miss_piggy
Paljon proteiinia, kanaa, kalaa, lihaa, kasviksia, vihanneksia, tummaa pastaa ja riisiä, kananmunia, rahkaa, maitotuotteita, pekonia...Mahdollisimman vähän perunaa, vaaleaa vehnää ja viljaa, leipänä vain täysjyvä-tai karppileipää ja noin 1 viipale päivässä.

Noilla oon ite ainakin pärjänny..Ja tietysti sokerit ja karkit minimiin! Jos haluaa karkkia niin tummaa suklaata, jossa kaakaopitoisuus väh. 80%, ja sitä voi ottaa sitten 1-2 palaa päivässä. Ja liikuntaa tottakai :)
 
Itse olen saanut nyt laihutettua noin 10 kg, mutta viimesen viikon olen syöpötellyt kuin porsas jotten tiedä kuinka paljon sitä kiloja on tullut takas mutta huomenna kyllä takasin ruotuun. Niin tietääkö kukaan kellä on pco joka olisi raskautunut hieman ylipainoisena pelkän clomifenin tai vastaavan avulla?
 
miss_piggy
Enpä kyllä tiedä..mulla ei oo menkat alkanu vieläkään terojen jälkeen ja huomenna teroton päivä nro 10...Huomenna myös soittoaikaa lapsettomuuslääkäriltä, kun ennen mulla nää terot on toiminu..
Oisko nyt syynä vuodon myöhästymiseen se keskenmeno sitte kuukausi taaksepäin, jossain mättää kumminkin...Liikuntaa oon lisänny, kävelen töihin jos mahdollista, ja käyn pitkillä kävelylenkeillä, noin 40 min menee yhteen mun vakiolenkkiin.
Paino oli tänään päivällä tasan 69kg, siihen tuntuu jämähtäneen.
 
Minä sain keväällä laihutettua yli kymmenen kiloa ja paino oli melkein saman verran kuin ensimmäisessa raskaudessa. Minä pölhö menin saamaan kilot kesän aikana takas ja nyt sitä sitten ootellaan et tulis taas joku inspiraatio. Tuntuu et ainut keino raskautua ois nyt saaha sitä painoo pois tai ainaki auttais sitä. Mistä löytäis inspiraation.?
 

Yhteistyössä