Pelkosektiosta...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2007 klo 08:34 Vieras kirjoitti:
Juuri näin, jos on ketju pelkosektiosta, niin vannoutuneet alatiesynnyttäjät siirtykää ketjuun synnytyksen ihanuus, joka tuossa taitaa kanssa vilahtaa. Toivon tuossa edellä kirjoittaneen lastenlääkärin ja kätilön tyttärelle lisää ihania synnytyskokemuksia, toivottavasti omat vanhempasi eivät alan ammattilaisina toitota samalla lailla.
peesi :wave:

Ärsyttää suunnattomasti että tälläiseen ketjun tullaan jeesustelemaan että "miksi hankitte lapsia jos ette uskalla synnyttää" ja "alatiesynnytys on aina parempi kun sektio" jne. Kyllä synnytyspelkosektiolle on aina hyvät perusteet eikä niitä päätöksiä niin vaan lääkärit jakele.

Terveisin Viikon päästä pelkosektioon menevä
 
vieras mami
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2007 klo 08:34 Vieras kirjoitti:
Juuri näin, jos on ketju pelkosektiosta, niin vannoutuneet alatiesynnyttäjät siirtykää ketjuun synnytyksen ihanuus, joka tuossa taitaa kanssa vilahtaa. Toivon tuossa edellä kirjoittaneen lastenlääkärin ja kätilön tyttärelle lisää ihania synnytyskokemuksia, toivottavasti omat vanhempasi eivät alan ammattilaisina toitota samalla lailla.
Paistaapa sitten tuostakin viestistä läpi se "pelko". Jäi vaan hampaankoloa kaivelemaan nuo kaksi sanaa: synnytyksen ihanuus. Joo, eipä se mitään kaikkein ihaninta ollutkaan, mutta ei se ole syy hankkia pelkosektiotakaan :whistle: . Eli edelleen vahvistuu itsellä tuo, mikä suurimmalla osalla on synnytyspelon takana.."kun synnytys ei olekaan niin kivaa, niin en mä sitä viitsisi sitten, että saiskos sektion pliis".
 
[

[/quote]

Paistaapa sitten tuostakin viestistä läpi se "pelko". Jäi vaan hampaankoloa kaivelemaan nuo kaksi sanaa: synnytyksen ihanuus. Joo, eipä se mitään kaikkein ihaninta ollutkaan, mutta ei se ole syy hankkia pelkosektiotakaan :whistle: . Eli edelleen vahvistuu itsellä tuo, mikä suurimmalla osalla on synnytyspelon takana.."kun synnytys ei olekaan niin kivaa, niin en mä sitä viitsisi sitten, että saiskos sektion pliis".
[/quote]

Ja tuosta paistaa laäpi varsin yksioikoinen ajattelu.

Miksi eivät alatiesynnyttäjät voi jättää pelkosektiota harkitsevia rauhaan? Tuollainen vähättely ei todellakaan auta ketään, ja kertoo myös viestin lähettäjästä.
 
vieras mami
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 06:22 vieras kirjoitti:
Paistaapa sitten tuostakin viestistä läpi se "pelko". Jäi vaan hampaankoloa kaivelemaan nuo kaksi sanaa: synnytyksen ihanuus. Joo, eipä se mitään kaikkein ihaninta ollutkaan, mutta ei se ole syy hankkia pelkosektiotakaan :whistle: . Eli edelleen vahvistuu itsellä tuo, mikä suurimmalla osalla on synnytyspelon takana.."kun synnytys ei olekaan niin kivaa, niin en mä sitä viitsisi sitten, että saiskos sektion pliis".
[/quote]

Ja tuosta paistaa laäpi varsin yksioikoinen ajattelu.

Miksi eivät alatiesynnyttäjät voi jättää pelkosektiota harkitsevia rauhaan? Tuollainen vähättely ei todellakaan auta ketään, ja kertoo myös viestin lähettäjästä.

[/quote]

Pelkosektiota harkitsevaa...hmm...

Mielestäni pelkosektiota ei ole oikeutettua saada, jos todellakin syy siihen on se, ettei se alakautta synnyttäminen ehkä olekaan niin kivaa. Todellinen SYY on asia erikseen (aikaisemmassa synnytyksessä tulleet komplikaatiot jne). Ja kaiken lisäksi ensisynnyttäjä ei edes tiedä mihin on menossa, kuullut vaan näitä kauhukertomuksia ja rakentanut itselleen kuvan, että synnytys on aina kamalaa, sitä en halua. Maksakoon itse sektionsa, jos ei viitsi alatiesynnytykseen lähteä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 10:11 vieras mami kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 06:22 vieras kirjoitti:
Paistaapa sitten tuostakin viestistä läpi se "pelko". Jäi vaan hampaankoloa kaivelemaan nuo kaksi sanaa: synnytyksen ihanuus. Joo, eipä se mitään kaikkein ihaninta ollutkaan, mutta ei se ole syy hankkia pelkosektiotakaan :whistle: . Eli edelleen vahvistuu itsellä tuo, mikä suurimmalla osalla on synnytyspelon takana.."kun synnytys ei olekaan niin kivaa, niin en mä sitä viitsisi sitten, että saiskos sektion pliis".
Ja tuosta paistaa laäpi varsin yksioikoinen ajattelu.

Miksi eivät alatiesynnyttäjät voi jättää pelkosektiota harkitsevia rauhaan? Tuollainen vähättely ei todellakaan auta ketään, ja kertoo myös viestin lähettäjästä.


[/quote]

Pelkosektiota harkitsevaa...hmm...

Mielestäni pelkosektiota ei ole oikeutettua saada, jos todellakin syy siihen on se, ettei se alakautta synnyttäminen ehkä olekaan niin kivaa. Todellinen SYY on asia erikseen (aikaisemmassa synnytyksessä tulleet komplikaatiot jne). Ja kaiken lisäksi ensisynnyttäjä ei edes tiedä mihin on menossa, kuullut vaan näitä kauhukertomuksia ja rakentanut itselleen kuvan, että synnytys on aina kamalaa, sitä en halua. Maksakoon itse sektionsa, jos ei viitsi alatiesynnytykseen lähteä.

[/quote]

Samaa mieltä!!
Pelkosektion vaativat urputtavat täällä että "mitä se teille kuuluu miten me mukavuudenhaluiset "pelkääjät" synnytyämme". Kyllä se vaan kuuluu. Se on yhteisistä verorahoistammekin pois. Pelkosektiot ovat täysin turhia yhteiskunnan menoja, yksittäisten ihmisten etuvaatimuksia. Sen lisäksi jonkun tulisi myös pitää syntyvän vauvan puolta, joka ei saa vaikuttaa päätökseen miten syntyy. Kuka vauva haluaisi syntyä niin luonnon vastaisesti kun yhtäkkiä kylmään maailmaan repimällä äidin vatsanpeitteiden läpi. Sitähän tulee jo kaikenlaisia fyysisiäkin oireita (senhän me kaikki tiedämme, jotkut eivät vaan myönnä). Lisäkis nämä pelkosektion kannattajat vuohkaavat täällä synnyttämisen kamaluudesta ja sektion kannattavuudesta ja luovat täysin vääriä mielikuvia pelokkaille ensisynnyttäjille. Mä ainakin olisin ihan hiljaa ongelmastani jos en viitsisi normaalisti synnyttää enkä toitottaisi sen hienoutta!!
 
pelkosektio
Mielestäni on ihan naurettavaa, että kaikenlaiset alatiesynnytyksen ihannoijat tulevat tällaiseen pelkosektio-ketjuun kirjoittelemaan. Jos ketjun otsikko on "Pelkosektiosta..." niin kai nyt kaikkien täysjärkisten pitäisi tajuta mistä ko. ketjussa halutaan keskustella. Sellaiset, joilla ei ole mitään rakentavaan sanottavaa aloittajan kysymyksiin voivat mielestäni pitää mielipiteensä ominaan!

Koko keskustelu on ollut muutenkin täysin sivuraiteilla jo monta sivua... Moniko oikeasti on edes vastannut mitään aloittajalle? Tästä koko keskustelusta on tullut kamala eipäs-juupas-väittely.

Kyllä nyt varmasti jokainen pelkosektiota haluava on tutustunut aiheeseen lähemmin ja tietää itse mikä on parasta juuri hänelle. Pelkopolilla kaikki ovat varmasti kuulleet samat käännytyspuheet, joten mielestäni niitä ei ole mitään järkeä toistaa enää täällä keskustelupalstoilla. Eiköhän ne asiast ole jo ymmärretty.

Tällaisilla keskustelupalstoilla on aivan turhaa alkaa käännyttämään toisia alatiesynnytykseen/sektioon. Mielestäni alatiesynnytyksen kuuluu olla ensisijainen synnytystapa, jos äiti ei jostain syystä tähän pysty niin voidaan harkita sektiota.

Synnytyspelko on monille todella todellinen asia ja siksi se, että toiset sitä aliarvioivat loukkaa. Kuitenkaan sellainen ihminen, joka ei ole vastaavaa pelkoa koskaan kokenut ei voi sitä ikinä ymmärtää. Tällaisiin keskusteluihin ei juuri siitä syystä kuulukaan mielestäni vastata kuin niiden ihmisten jotka asiasta jotain tietävät!
 
todellinen pelko
Vai että mukavuudenhaluiset "pelkääjät"...

Huomaa hyvin, ettet ymmärrä ollenkaan mistä puhut! Miten sellainen ihminen voisikaan ymmärtää, joka ei ole ikinä vastaavaa pelkoa kokenut?

Todellinen pelko on hyvin lamauttavaa ja hirveää ja toivon koko sydämestäni, ettei sellaista kovin moni joutuisikaan koskaan kokemaan.

Kun sain kuulla olevani raskaana oli ensimmäinen ajatukseni, että teen abortin. Synnytys tuntui mahdottomalta ajatukselta ja joltakin sellaiselta, mistä itse en selviäisi koskaan...
Neuvolassa minut kuitenkin ylipuhuttiin luopumaan aikaistani lupaamalla, että varmasti saan pelkosektion jos sen haluan.

Koko raskausajan olen itkenyt itseni uneen joka yö ja odotin äitiyspolilla käyntiä kuin kuuta nousevaa. Ystäviini en ole pitänyt mitään yhteyttä koko raskausaikana ja pelkkä puhuminenkin koko raskaudesta tekee pahaa. Olen toivonut koko ajan, että saisin aikaa käännettyä taaksepäin ja peruttua koko raskauteni. Toivoin jopa, että rakenneultrassa lapsesta löydettäisiin jotain poikkevaa, jotta voisin keskeyttää raskauteni.

En ole juuri poistunut kotoani koko aikana ja alan olla taloudellisissa vaikeuksissa, koska en saa opintoviikkoja tarpeeksi kasaan. Saatan alkaa itkemään missä tahansa tilanteessa ja en viitsi enää liikkua ihmisten ilmoilla, sillä en voi olla varma etten yhtäkkiä purskahda itkuun.

Elämästäni on tullut sietämätöntä ja pelkään, etten kestä enää seuraavaan päivään. Olen alkanut ajattelemaan, että tekisin jotain itselleni, sillä en jaksa enää elää. Koko raskausaikana en ole yhtäkään minuuttia ollut iloinen tai onnellinen koko lapsesta.

Nyt olen käynyt jonkin aikaa psykologilla keskustelemasta tilanteestani hänen kanssaan. Näistä keskusteluista ei ole minulle juuri apua ollut, vaan olen ahdistunut vielä enemmän.

Äitiyspolilla minulle valehdeltiin päin naamaa. Kätilö sanoi, että papereihini kirjataan lupaus pelkosektiosta. Myöhemmin selvisi että näin ei ollut.

Mielestäni tässä ei ole mitään mukavuudenhaluista! Jos saisin itse valita, niin synnyttäisin mielummin alakautta pelkäämättä kun eläisin enää päivääkään tätä #&%?$!*ä. Jos minä ja lapsi tästä loppuajasta selvitään, niin voin luvata sen, että toista lasta ei tule!

Mielestäni on todella ajattelematonta väheksyä toisen pelkoa! Mutta mitäpä sellainen ihminen siitä ymmärtää, joka ei ole sitä kokenut...
 
kysynpä vaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 11:26 Jaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 10:11 vieras mami kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 06:22 vieras kirjoitti:
Paistaapa sitten tuostakin viestistä läpi se "pelko". Jäi vaan hampaankoloa kaivelemaan nuo kaksi sanaa: synnytyksen ihanuus. Joo, eipä se mitään kaikkein ihaninta ollutkaan, mutta ei se ole syy hankkia pelkosektiotakaan :whistle: . Eli edelleen vahvistuu itsellä tuo, mikä suurimmalla osalla on synnytyspelon takana.."kun synnytys ei olekaan niin kivaa, niin en mä sitä viitsisi sitten, että saiskos sektion pliis".
Ja tuosta paistaa laäpi varsin yksioikoinen ajattelu.

Miksi eivät alatiesynnyttäjät voi jättää pelkosektiota harkitsevia rauhaan? Tuollainen vähättely ei todellakaan auta ketään, ja kertoo myös viestin lähettäjästä.
Pelkosektiota harkitsevaa...hmm...

Mielestäni pelkosektiota ei ole oikeutettua saada, jos todellakin syy siihen on se, ettei se alakautta synnyttäminen ehkä olekaan niin kivaa. Todellinen SYY on asia erikseen (aikaisemmassa synnytyksessä tulleet komplikaatiot jne). Ja kaiken lisäksi ensisynnyttäjä ei edes tiedä mihin on menossa, kuullut vaan näitä kauhukertomuksia ja rakentanut itselleen kuvan, että synnytys on aina kamalaa, sitä en halua. Maksakoon itse sektionsa, jos ei viitsi alatiesynnytykseen lähteä.


[/quote]

Samaa mieltä!!
Pelkosektion vaativat urputtavat täällä että "mitä se teille kuuluu miten me mukavuudenhaluiset "pelkääjät" synnytyämme". Kyllä se vaan kuuluu. Se on yhteisistä verorahoistammekin pois. Pelkosektiot ovat täysin turhia yhteiskunnan menoja, yksittäisten ihmisten etuvaatimuksia. Sen lisäksi jonkun tulisi myös pitää syntyvän vauvan puolta, joka ei saa vaikuttaa päätökseen miten syntyy. Kuka vauva haluaisi syntyä niin luonnon vastaisesti kun yhtäkkiä kylmään maailmaan repimällä äidin vatsanpeitteiden läpi. Sitähän tulee jo kaikenlaisia fyysisiäkin oireita (senhän me kaikki tiedämme, jotkut eivät vaan myönnä). Lisäkis nämä pelkosektion kannattajat vuohkaavat täällä synnyttämisen kamaluudesta ja sektion kannattavuudesta ja luovat täysin vääriä mielikuvia pelokkaille ensisynnyttäjille. Mä ainakin olisin ihan hiljaa ongelmastani jos en viitsisi normaalisti synnyttää enkä toitottaisi sen hienoutta!!

[/quote]
Kenenkäs verorahoista sitten maksellaan niitä alatiesynnyttäjien mahdollisia kontrollikäyntejä, kun käyvät valittamassa pyllyään lääkärille ja joutuvat sitten parsittamaan värkin kasaan, jos meinaa saada vaipat pois housuista :kieh: Tiedän kyllä että moni joutuu nuo leikkaukset maksamaan itsekin, ainakin jos haitta on "vain" kosmeettinen, mutta eiköhän niitä julkisilla varoillakin makseta....
Ja kokonaan toinen lukunsa on sitten eri tavalla vammautuneet lapset, jotka äiti on halunnut välttämättä työntää alakautta onnistumatta siinä.
Eli eipä aleta saivartelemaan, napsahtaa pian omaan nilkkaan.

Sulle henk. kohtaisesti toivoisin, että elämässäsi tulisi eteen tilanne, jossa todella huomaisit mitä pelko on, jopa alkaisit ajattelemaan muutakin kuin omaa napaa tietyltä kantilta.
 
Mukavuudenhalua ei todellakaan ole se, että "vatsa revitään auki" kuten joku tuolla kuvasi.

Itse toivoin kykeneväni synnyttämään luonnollisesti alakautta, mutta ei...Nykyään tosiaan saa pelkosektion, ennen olisi ollut "pakko" alakautta yrittää.

Meitä on erilaisia ihmisiä, koettakaa suvaita.

Verorahoista melskailu on turhaa. Samantien ylipainoiset maksakoot verenpaineesta ja diabeteksestä aiheutuvat kulunsa, jos ei paino normalisoidu. Ja paljonko verorahoja menee alkoholistien hoitoon,< useimmiten turhaan?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 12:45 kysynpä vaan kirjoitti:
Kenenkäs verorahoista sitten maksellaan niitä alatiesynnyttäjien mahdollisia kontrollikäyntejä, kun käyvät valittamassa pyllyään lääkärille ja joutuvat sitten parsittamaan värkin kasaan, jos meinaa saada vaipat pois housuista :kieh: Tiedän kyllä että moni joutuu nuo leikkaukset maksamaan itsekin, ainakin jos haitta on "vain" kosmeettinen, mutta eiköhän niitä julkisilla varoillakin makseta....
Ja kokonaan toinen lukunsa on sitten eri tavalla vammautuneet lapset, jotka äiti on halunnut välttämättä työntää alakautta onnistumatta siinä.
Eli eipä aleta saivartelemaan, napsahtaa pian omaan nilkkaan.

Sulle henk. kohtaisesti toivoisin, että elämässäsi tulisi eteen tilanne, jossa todella huomaisit mitä pelko on, jopa alkaisit ajattelemaan muutakin kuin omaa napaa tietyltä kantilta.
Ja taas saatiin muutama lisää kinuamaan pelkosektiota, kun luodaan tuota kuvaa, että synnytyksessä menee se pylly AINA pilalle! Tuskin tunnet MONIA joille niin on käynyt, joten älä viitsi yleistää.

Ja että lapsi vammautunut, kun äiti on HALUNNUt työntää alakautta...se on sitä tervettä äitiluonnetta, että on valmis synnyttämään alakautta. Pelkosektiota on mielestä aivan turha mennä mankumaan siksi, kun isot tytöt kertoi kauhujuttuja synnytyksestä. Edelleen korostan minäkin, että todellinen pelko on asia erikseen, mutta juuri tuollaiset ihmiset, jonka tekstiä tuossa lainasin, luo vaan yhä enemmän pelonsekaisia tunteita odottavissa äideissä ja heidän ajatuksissaan synnytystä kohtaa, ei ihme, että sektioiden määrä lisääntyy, kun eivät tuollaiset yleistävät osaa pitää suutaan supussa vaan kertoilevat satuja.
 
vieras myös
Verovaroista sen verran, että yhden vammautuneen lapsen "hinnalla" tehdään aika monta pelkosektiota. (ja saivartelijoille tiedoksi: en nyt tarkoita että kaikki lapset vammautuisi alatiesynnytyksessä). Mä ainakin olen valmis luovuttamaan verorahani pelkosektioihin. Kuten sanottu, menee sitä rahaa moniin paljon typerämpäänkin... Ja tiedoksi vielä, en ole ite pelkosektiossa ollut enkä halunnut mutta ei ole multamitään pois jos joku sen tuntee tarvitsevansa.
 
kysyn vaan
Miten ensisynnyttäjät voivat sellaista pelätä, mitä eivät ole koskaan kokeneet, kysynpä vaan? Mistä tämä pelko on lähtöisin? Ettei vaan esimerkiksi näiltä palstoilta :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 15:11 kysyn vaan kirjoitti:
Miten ensisynnyttäjät voivat sellaista pelätä, mitä eivät ole koskaan kokeneet, kysynpä vaan? Mistä tämä pelko on lähtöisin? Ettei vaan esimerkiksi näiltä palstoilta :whistle:
No joo, heh, eipä varmaankaan syy ihan noin yksinkertainen. "Olen lukenut vähän nettiä ja en halua synnyttää...! :LOL: Usein tälläisissä tapauksissa taustalla on "vähän" isompia juttuja, valitettavasti. Mm. hyväksikäyttöä ja sen sellaista.
 
kysyn vaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 15:32 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 15:11 kysyn vaan kirjoitti:
Miten ensisynnyttäjät voivat sellaista pelätä, mitä eivät ole koskaan kokeneet, kysynpä vaan? Mistä tämä pelko on lähtöisin? Ettei vaan esimerkiksi näiltä palstoilta :whistle:
No joo, heh, eipä varmaankaan syy ihan noin yksinkertainen. "Olen lukenut vähän nettiä ja en halua synnyttää...! :LOL: Usein tälläisissä tapauksissa taustalla on "vähän" isompia juttuja, valitettavasti. Mm. hyväksikäyttöä ja sen sellaista.
Jos vaikka pelkäävät ensisynnyttäjät kertoisi, että mistä tämä pelko tulee, niin kuultaisiin oikeasta suusta se syy.
 
Vieras taas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2007 klo 15:13 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2007 klo 10:35 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2007 klo 07:27 vieras kirjoitti:
Mitä kauemmin kotona, sen parempi? Huh, millaisen mallin annat lapsillesi, kotona muiden elätettävänä?
Juu juu, kotona oleva se onkin se elätettävä. Äiti lasten kanssa kotona saa vajaa 300e kuussa. Mistä luulet parille lapselle tohon hintaan päivähoitopaikan järjestyvän? :LOL:
300 eurolla tuskin YKSINOMAA pärjäät...mies tai joku muu maksaa myös osan?
Tämä ei nyt kuulu tähän ketjuun joten ihan lyhyesti vaan...

Juu, totta kai mies maksaa osan. Me ollaan perhe jossa lasten ja myös aikuisten hyvinvointi menee vanhempien keskinäisten valtataisteluiden edelle. Ja mitä tulee tuohon "millaisen mallin annat lapsillesi" kommenttiin, luulen ettei ainakaan meidän 3v ihan kauheesti tässä kuviossa saa huonoa mallia kun muutenkin hänen mielestään raha tulee rahapussista ja piste :whistle: . Eikä se toinenkaan malli, hoitotäti hoitaa, mitenkään ihailtavalta kuulosta... On sitä hyviä syitä viedä lapsi hoitoon, mutta koskaan aikaisemmin en ole kuullut että joku sen tekisi sen takia, että haluaa näyttää lapsille hyvää mallia! :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 15:34 kysyn vaan kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 15:32 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 15:11 kysyn vaan kirjoitti:
Miten ensisynnyttäjät voivat sellaista pelätä, mitä eivät ole koskaan kokeneet, kysynpä vaan? Mistä tämä pelko on lähtöisin? Ettei vaan esimerkiksi näiltä palstoilta :whistle:
No joo, heh, eipä varmaankaan syy ihan noin yksinkertainen. "Olen lukenut vähän nettiä ja en halua synnyttää...! :LOL: Usein tälläisissä tapauksissa taustalla on "vähän" isompia juttuja, valitettavasti. Mm. hyväksikäyttöä ja sen sellaista.
Jos vaikka pelkäävät ensisynnyttäjät kertoisi, että mistä tämä pelko tulee, niin kuultaisiin oikeasta suusta se syy.
Noh, odotellaan. Saat kyllä odotella hetken ennen kuin kukaan tulee sanomaan, että "Juu, kauhutarinoista netissä!" :LOL:
 
kysyn vaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 15:41 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 15:34 kysyn vaan kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 15:32 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 15:11 kysyn vaan kirjoitti:
Miten ensisynnyttäjät voivat sellaista pelätä, mitä eivät ole koskaan kokeneet, kysynpä vaan? Mistä tämä pelko on lähtöisin? Ettei vaan esimerkiksi näiltä palstoilta :whistle:
No joo, heh, eipä varmaankaan syy ihan noin yksinkertainen. "Olen lukenut vähän nettiä ja en halua synnyttää...! :LOL: Usein tälläisissä tapauksissa taustalla on "vähän" isompia juttuja, valitettavasti. Mm. hyväksikäyttöä ja sen sellaista.
Jos vaikka pelkäävät ensisynnyttäjät kertoisi, että mistä tämä pelko tulee, niin kuultaisiin oikeasta suusta se syy.
Noh, odotellaan. Saat kyllä odotella hetken ennen kuin kukaan tulee sanomaan, että "Juu, kauhutarinoista netissä!" :LOL:
No mistäs muustakaan ne yleensä kuin aiemmin kuulluista synnytyskertomuksista. Jos ensisynnyttäjä ei yhtään kuulisi negatiivista tarinaa synnytyksestä vaan pelkästään niitä positiivisia juttuja, niin tuskin monikaan pelkosektiota haluaisi. Yleensä vaan tuntuu olevan niin, että negatiiviset synnytykset halutaan kuuluttaa koko maailmalle.
 
terttuli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 15:34 kysyn vaan kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 15:32 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 15:11 kysyn vaan kirjoitti:
Miten ensisynnyttäjät voivat sellaista pelätä, mitä eivät ole koskaan kokeneet, kysynpä vaan? Mistä tämä pelko on lähtöisin? Ettei vaan esimerkiksi näiltä palstoilta :whistle:
No joo, heh, eipä varmaankaan syy ihan noin yksinkertainen. "Olen lukenut vähän nettiä ja en halua synnyttää...! :LOL: Usein tälläisissä tapauksissa taustalla on "vähän" isompia juttuja, valitettavasti. Mm. hyväksikäyttöä ja sen sellaista.
Jos vaikka pelkäävät ensisynnyttäjät kertoisi, että mistä tämä pelko tulee, niin kuultaisiin oikeasta suusta se syy.
Eihän me pelkääjät voida yleistämällä kertoa, mistä ne pelon syyt tulevat, kullakin yksilöllä on omat syyt. Kuten eivät pelkosektioiden vastustajatkaan voi yleistää, että pelkosektio on yhtä kuin "mukavuussektio" (minkä kommentin kyllä voi vaan sellainen laukoa, kenen mahaa ei ole viilletty auki montaa kerrosta :whistle: )

Itse yritin lukea kaikkein positiivisempiakin juttuja synnytyksestä, en sentään niin tyhmä ole että muutaman "kauhujutun" perusteella päättelisin jonkin asian olevan juuri niin. Luin niitä sekä netistä, että lehdistä. Siskoiltani tai tutuiltani en halua juttua kuulla enkä ole niiden perään kysellyt, ovat mielestäni sen verran intiimiä juttuja, että minusta on jo nolo kuunnella jos joku kertoo omasta synnytyksestään.
Ehkä tämäkin jo kertoo osaltaan, mikä inho mulla on jo pelkästään sanaa synnytys kohtaan. Enkä halua että kukaan luulee minun synnyttäneen alakautta, korjaan kyllä aina että minut leikattu, jos joku muuta luulee.
Ja mulla on tämä pelko kyllä ollut niin kauan kuin muistan. Pienenä lapsena luulin, että lapsen synnytyksen saa valita, tekeekö sen alakautta vai suun kautta! :eek: Naurakaa vaan, mutta tarkoitan siis lapsena, olin joku ehkä alle esikoululainen ja mulla ei koskaan ole ollut äitiä kertomassa asioista.
No nuoruus ja ensimmäiset 10 vuotta aikuisuudestakin kului niin, että en voinut koskaan kuvitella edes haluavani lasta. Sitten kuitenkin kun nykyisen mieheni kanssa olin ollut yhdessä 5 vuotta, alkoi lapsi tuntumaankin ihan normaalilta asialta. Ja koska luulin, että raskaus "pistää pään ihan sekaisin", arvelin, että jospa synnytyskin sitten tuntuu ihan luonnolliselta ajatukselta.... Mutta näin ei kuitenkaan käynyt. Helppo sanoa teidän tietysti, että en lastani ansaitse, mutta olen hyvä ja rakastava äiti lapselleni vaikka en häntä voinutkaan synnyttää "normaalisti". Ja itseasiassa sektiossa tuli ilmi asioita, joiden takia olisin voinut päätyä joka tapauksessa leikkuuseen, mutta sitten oliskin ollut jo hätä kyseessä :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 11:56 terttuli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 15:34 kysyn vaan kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 15:32 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 15:11 kysyn vaan kirjoitti:
Miten ensisynnyttäjät voivat sellaista pelätä, mitä eivät ole koskaan kokeneet, kysynpä vaan? Mistä tämä pelko on lähtöisin? Ettei vaan esimerkiksi näiltä palstoilta :whistle:
No joo, heh, eipä varmaankaan syy ihan noin yksinkertainen. "Olen lukenut vähän nettiä ja en halua synnyttää...! :LOL: Usein tälläisissä tapauksissa taustalla on "vähän" isompia juttuja, valitettavasti. Mm. hyväksikäyttöä ja sen sellaista.
Jos vaikka pelkäävät ensisynnyttäjät kertoisi, että mistä tämä pelko tulee, niin kuultaisiin oikeasta suusta se syy.
Eihän me pelkääjät voida yleistämällä kertoa, mistä ne pelon syyt tulevat, kullakin yksilöllä on omat syyt. Kuten eivät pelkosektioiden vastustajatkaan voi yleistää, että pelkosektio on yhtä kuin "mukavuussektio" (minkä kommentin kyllä voi vaan sellainen laukoa, kenen mahaa ei ole viilletty auki montaa kerrosta :whistle: )

Itse yritin lukea kaikkein positiivisempiakin juttuja synnytyksestä, en sentään niin tyhmä ole että muutaman "kauhujutun" perusteella päättelisin jonkin asian olevan juuri niin. Luin niitä sekä netistä, että lehdistä. Siskoiltani tai tutuiltani en halua juttua kuulla enkä ole niiden perään kysellyt, ovat mielestäni sen verran intiimiä juttuja, että minusta on jo nolo kuunnella jos joku kertoo omasta synnytyksestään.
Ehkä tämäkin jo kertoo osaltaan, mikä inho mulla on jo pelkästään sanaa synnytys kohtaan. Enkä halua että kukaan luulee minun synnyttäneen alakautta, korjaan kyllä aina että minut leikattu, jos joku muuta luulee.
Ja mulla on tämä pelko kyllä ollut niin kauan kuin muistan. Pienenä lapsena luulin, että lapsen synnytyksen saa valita, tekeekö sen alakautta vai suun kautta! :eek: Naurakaa vaan, mutta tarkoitan siis lapsena, olin joku ehkä alle esikoululainen ja mulla ei koskaan ole ollut äitiä kertomassa asioista.
No nuoruus ja ensimmäiset 10 vuotta aikuisuudestakin kului niin, että en voinut koskaan kuvitella edes haluavani lasta. Sitten kuitenkin kun nykyisen mieheni kanssa olin ollut yhdessä 5 vuotta, alkoi lapsi tuntumaankin ihan normaalilta asialta. Ja koska luulin, että raskaus "pistää pään ihan sekaisin", arvelin, että jospa synnytyskin sitten tuntuu ihan luonnolliselta ajatukselta.... Mutta näin ei kuitenkaan käynyt. Helppo sanoa teidän tietysti, että en lastani ansaitse, mutta olen hyvä ja rakastava äiti lapselleni vaikka en häntä voinutkaan synnyttää "normaalisti". Ja itseasiassa sektiossa tuli ilmi asioita, joiden takia olisin voinut päätyä joka tapauksessa leikkuuseen, mutta sitten oliskin ollut jo hätä kyseessä :/
[/quote

Voi herranjumala!!!! No et kyllä lastasi ansaitse.. Toivottavasti hänellä on edes ihana rakastava isä! vai että lapsi tuntui normaalilta?? No huh,huh.. Sit vaan päätit sellasen tehdä kuin muillakin on!! Ja ei pistänyt raskaus päätä sekaisin? No ei varmaan.. et tuntenut varmaan mitään.. aika usein kuitenkin se raskaus pistää äitien päät sekaisin. Ja noloa kuunnella muiden synnytyksiä?! minkä hel.vetin takia sitten olet lukenut niitä ympäriinsä.. Sehän on noloa.. Mutta itse silti kehtaat kertoa että MINUT on leikattu! Onhan sekin eräänlainen synnytys.. Eli on kyl tosi noloa lukea, et sut on leikattu.. :LOL: kuinka kehtaat sen tänne kirjoittaa..Vai että inho kohtaan sanaa synnytys :LOL: Miksi sitten lapsia hommasit? Ja onhan se erikoisempaa kuulla, et on leikattu kuin synnyttänyt normaalisiti!! en ymmärrä kuinka se on sulle oikein ylpeilyn aihe, jos aina heti korjaat kuin joku luulee, et oot synnyttänyt normaalisti.. Toivottavasti ei kaikki synnytyspelosta kärsivät ole samanlaisia kuin sinä!! Tai ainakaan ei ajattele samanlailla!! Uskon että he osaavat myös yhtäpaljon arvostaa alakautta synnyttäneitä kuin sektioitakin.. Mutta sinä inho, hienopieru äiti et!! Jos nyt voi äitiksi kutsua!!! Et vaan halua synnyttää normaalisti, ettei vaan paikat hajoa, eikä kehtaa miehille kertoa, et on synnyttänyt vai?! HALOOOO!!!!
 
Voi herranjumala!!!! No et kyllä lastasi ansaitse.. Toivottavasti hänellä on edes ihana rakastava isä! vai että lapsi tuntui normaalilta?? No huh,huh.. Sit vaan päätit sellasen tehdä kuin muillakin on!! Ja ei pistänyt raskaus päätä sekaisin? No ei varmaan.. et tuntenut varmaan mitään.. aika usein kuitenkin se raskaus pistää äitien päät sekaisin. Ja noloa kuunnella muiden synnytyksiä?! minkä hel.vetin takia sitten olet lukenut niitä ympäriinsä.. Sehän on noloa.. Mutta itse silti kehtaat kertoa että MINUT on leikattu! Onhan sekin eräänlainen synnytys.. Eli on kyl tosi noloa lukea, et sut on leikattu.. kuinka kehtaat sen tänne kirjoittaa..Vai että inho kohtaan sanaa synnytys Miksi sitten lapsia hommasit? Ja onhan se erikoisempaa kuulla, et on leikattu kuin synnyttänyt normaalisiti!! en ymmärrä kuinka se on sulle oikein ylpeilyn aihe, jos aina heti korjaat kuin joku luulee, et oot synnyttänyt normaalisti.. Toivottavasti ei kaikki synnytyspelosta kärsivät ole samanlaisia kuin sinä!! Tai ainakaan ei ajattele samanlailla!! Uskon että he osaavat myös yhtäpaljon arvostaa alakautta synnyttäneitä kuin sektioitakin.. Mutta sinä inho, hienopieru äiti et!! Jos nyt voi äitiksi kutsua!!! Et vaan halua synnyttää normaalisti, ettei vaan paikat hajoa, eikä kehtaa miehille kertoa, et on synnyttänyt vai?! HALOOOO!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 23:26 Onnellinen äiti kirjoitti:
Voi herranjumala!!!! No et kyllä lastasi ansaitse.. Toivottavasti hänellä on edes ihana rakastava isä! vai että lapsi tuntui normaalilta?? No huh,huh.. Sit vaan päätit sellasen tehdä kuin muillakin on!! Ja ei pistänyt raskaus päätä sekaisin? No ei varmaan.. et tuntenut varmaan mitään.. aika usein kuitenkin se raskaus pistää äitien päät sekaisin. Ja noloa kuunnella muiden synnytyksiä?! minkä hel.vetin takia sitten olet lukenut niitä ympäriinsä.. Sehän on noloa.. Mutta itse silti kehtaat kertoa että MINUT on leikattu! Onhan sekin eräänlainen synnytys.. Eli on kyl tosi noloa lukea, et sut on leikattu.. kuinka kehtaat sen tänne kirjoittaa..Vai että inho kohtaan sanaa synnytys Miksi sitten lapsia hommasit? Ja onhan se erikoisempaa kuulla, et on leikattu kuin synnyttänyt normaalisiti!! en ymmärrä kuinka se on sulle oikein ylpeilyn aihe, jos aina heti korjaat kuin joku luulee, et oot synnyttänyt normaalisti.. Toivottavasti ei kaikki synnytyspelosta kärsivät ole samanlaisia kuin sinä!! Tai ainakaan ei ajattele samanlailla!! Uskon että he osaavat myös yhtäpaljon arvostaa alakautta synnyttäneitä kuin sektioitakin.. Mutta sinä inho, hienopieru äiti et!! Jos nyt voi äitiksi kutsua!!! Et vaan halua synnyttää normaalisti, ettei vaan paikat hajoa, eikä kehtaa miehille kertoa, et on synnyttänyt vai?! HALOOOO!!!!
Että täällä voi törmätä sairaisiin kommentteihin :/ Huh, huh...
En voi kyllä ymmärtää tällaisia juttuja ollenkaan, kuka ihme saa mielihyvää tällaisista kirjoituksista? Onneksi kaikki alakautta synnyttäneet eivät sentään ole tällaisia!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 11:50 todellinen pelko kirjoitti:
Vai että mukavuudenhaluiset "pelkääjät"...

Huomaa hyvin, ettet ymmärrä ollenkaan mistä puhut! Miten sellainen ihminen voisikaan ymmärtää, joka ei ole ikinä vastaavaa pelkoa kokenut?

Todellinen pelko on hyvin lamauttavaa ja hirveää ja toivon koko sydämestäni, ettei sellaista kovin moni joutuisikaan koskaan kokemaan.

Kun sain kuulla olevani raskaana oli ensimmäinen ajatukseni, että teen abortin. Synnytys tuntui mahdottomalta ajatukselta ja joltakin sellaiselta, mistä itse en selviäisi koskaan...
Neuvolassa minut kuitenkin ylipuhuttiin luopumaan aikaistani lupaamalla, että varmasti saan pelkosektion jos sen haluan.

Koko raskausajan olen itkenyt itseni uneen joka yö ja odotin äitiyspolilla käyntiä kuin kuuta nousevaa. Ystäviini en ole pitänyt mitään yhteyttä koko raskausaikana ja pelkkä puhuminenkin koko raskaudesta tekee pahaa. Olen toivonut koko ajan, että saisin aikaa käännettyä taaksepäin ja peruttua koko raskauteni. Toivoin jopa, että rakenneultrassa lapsesta löydettäisiin jotain poikkevaa, jotta voisin keskeyttää raskauteni.

En ole juuri poistunut kotoani koko aikana ja alan olla taloudellisissa vaikeuksissa, koska en saa opintoviikkoja tarpeeksi kasaan. Saatan alkaa itkemään missä tahansa tilanteessa ja en viitsi enää liikkua ihmisten ilmoilla, sillä en voi olla varma etten yhtäkkiä purskahda itkuun.

Elämästäni on tullut sietämätöntä ja pelkään, etten kestä enää seuraavaan päivään. Olen alkanut ajattelemaan, että tekisin jotain itselleni, sillä en jaksa enää elää. Koko raskausaikana en ole yhtäkään minuuttia ollut iloinen tai onnellinen koko lapsesta.

Nyt olen käynyt jonkin aikaa psykologilla keskustelemasta tilanteestani hänen kanssaan. Näistä keskusteluista ei ole minulle juuri apua ollut, vaan olen ahdistunut vielä enemmän.

Äitiyspolilla minulle valehdeltiin päin naamaa. Kätilö sanoi, että papereihini kirjataan lupaus pelkosektiosta. Myöhemmin selvisi että näin ei ollut.

Mielestäni tässä ei ole mitään mukavuudenhaluista! Jos saisin itse valita, niin synnyttäisin mielummin alakautta pelkäämättä kun eläisin enää päivääkään tätä #&%?$!*ä. Jos minä ja lapsi tästä loppuajasta selvitään, niin voin luvata sen, että toista lasta ei tule!

Mielestäni on todella ajattelematonta väheksyä toisen pelkoa! Mutta mitäpä sellainen ihminen siitä ymmärtää, joka ei ole sitä kokenut...
Kirjoituksestasi huomaa, että kärsit todellisesta pelosta. Minusta tosin tuntuu, että synnyttämistäkin suurempaa pelkoa tunnet äitiyttä kohtaan. Tuo kuulostaa niin kokonaisvaltaiselta.

Onneksi olet päässyt psykologin juttusille. Tilanteesi kuulostaa siltä että olet suuressa riskissä sairastua jopa synnytyksen jälkeiseen masennukseenkin. Toivottavasti saat siinä tapauksessa nopeasti ja hyvää apua. Älä epäröi sitä pyytää. Usein nimittäin tuollainen tilanne laukeaa oikein todella sen jälkeen kun vauva on syntynyt. Jos et ole pystynyt hänestä iloitsemaan raskausaikana, saattaa se olla vielä vaikeampaa sektion jälkeen kun olet kipeä ja vauva tarvitsee jatkuvan huomiosi. Tässä tapauksessa minusta tuntuu, että voisit saada jopa paremman avun tunteillesi synnyttämällä vauvasi alakautta. Sektio ei valitettavasti vie pelkoasi pois eikä hoida sitä, onnistunut synnyttäminen taas saattaisi...
No, tiedä häntä, synnytystapa ei ole tässä varmaankaan oleellisinta vaan saamasi tuki synnytyksen jälkeen.
Voimia sinulle!
 
todellinen pelko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2007 klo 00:56 Jasmin kirjoitti:
Kirjoituksestasi huomaa, että kärsit todellisesta pelosta. Minusta tosin tuntuu, että synnyttämistäkin suurempaa pelkoa tunnet äitiyttä kohtaan. Tuo kuulostaa niin kokonaisvaltaiselta.

Onneksi olet päässyt psykologin juttusille. Tilanteesi kuulostaa siltä että olet suuressa riskissä sairastua jopa synnytyksen jälkeiseen masennukseenkin. Toivottavasti saat siinä tapauksessa nopeasti ja hyvää apua. Älä epäröi sitä pyytää. Usein nimittäin tuollainen tilanne laukeaa oikein todella sen jälkeen kun vauva on syntynyt. Jos et ole pystynyt hänestä iloitsemaan raskausaikana, saattaa se olla vielä vaikeampaa sektion jälkeen kun olet kipeä ja vauva tarvitsee jatkuvan huomiosi. Tässä tapauksessa minusta tuntuu, että voisit saada jopa paremman avun tunteillesi synnyttämällä vauvasi alakautta. Sektio ei valitettavasti vie pelkoasi pois eikä hoida sitä, onnistunut synnyttäminen taas saattaisi...
No, tiedä häntä, synnytystapa ei ole tässä varmaankaan oleellisinta vaan saamasi tuki synnytyksen jälkeen.
Voimia sinulle!
Kiitos vastauksesta, tosin itse kyllä parhaiten tiedän mitä pelkään ja se ei ole äitiys.

Kolmen päivän ajan luulin saaneeni sektiopäätöksen äitiyspolilta ja ne kolme päivää olin onnellinen, iloitsin lapsesta ja halusin ostella vauvalle kaikenlaisia tavaroita. Niiden päivien ajan minusta tuntui kuin joku verho olisi avattu ja maailmassa olisi taas aurinkoista. Näin itselläni ja vauvallani tulevaisuuden ja olin onnellinen.

Saatoin jopa uneksi ajasta vauvan kanssa ja odottaa sitä hetkeä jona tapaisimme. Silloin minusta tuntui, että tämä kaikki oli sen arvoista - oli lapseni arvoista. Silloin minusta tuntui kun olisin aina halunnutkin äidiksi.

Se onnentunne romuttui yhtä nopeasti kun oli tullutkin, kun paperini saapuivat sairaalasta ja minulle selvisi, että koko juttu oli valetta.

Teidän hyvin, että todella harva ihminen voi koskaan ymmärtää miltä minusta tuntuu tai mitä käyn läpi... Ja toivon todella, ettei kukaan koskaan joutuisi kokemaan samaa.
 


"Kolmen päivän ajan luulin saaneeni sektiopäätöksen äitiyspolilta ja ne kolme päivää olin onnellinen, iloitsin lapsesta ja halusin ostella vauvalle kaikenlaisia tavaroita. Niiden päivien ajan minusta tuntui kuin joku verho olisi avattu ja maailmassa olisi taas aurinkoista. Näin itselläni ja vauvallani tulevaisuuden ja olin onnellinen. "

Hei, soita äitiyspolille ja selvitä asia, niin tein itse. Kätilö ei tee päätöstä vaan lääkäri ja lääkäri kirjaa sen papereihisi. Itse soitin hieman vastaavassa tilanteessa sinne ja se puhelu kyllä rauhoitti mieltäni.
 
terttuli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 23:26 Onnellinen äiti kirjoitti:
Voi herranjumala!!!! No et kyllä lastasi ansaitse.. Toivottavasti hänellä on edes ihana rakastava isä! vai että lapsi tuntui normaalilta?? No huh,huh.. Sit vaan päätit sellasen tehdä kuin muillakin on!! Ja ei pistänyt raskaus päätä sekaisin? No ei varmaan.. et tuntenut varmaan mitään.. aika usein kuitenkin se raskaus pistää äitien päät sekaisin. Ja noloa kuunnella muiden synnytyksiä?! minkä hel.vetin takia sitten olet lukenut niitä ympäriinsä.. Sehän on noloa.. Mutta itse silti kehtaat kertoa että MINUT on leikattu! Onhan sekin eräänlainen synnytys.. Eli on kyl tosi noloa lukea, et sut on leikattu.. kuinka kehtaat sen tänne kirjoittaa..Vai että inho kohtaan sanaa synnytys Miksi sitten lapsia hommasit? Ja onhan se erikoisempaa kuulla, et on leikattu kuin synnyttänyt normaalisiti!! en ymmärrä kuinka se on sulle oikein ylpeilyn aihe, jos aina heti korjaat kuin joku luulee, et oot synnyttänyt normaalisti.. Toivottavasti ei kaikki synnytyspelosta kärsivät ole samanlaisia kuin sinä!! Tai ainakaan ei ajattele samanlailla!! Uskon että he osaavat myös yhtäpaljon arvostaa alakautta synnyttäneitä kuin sektioitakin.. Mutta sinä inho, hienopieru äiti et!! Jos nyt voi äitiksi kutsua!!! Et vaan halua synnyttää normaalisti, ettei vaan paikat hajoa, eikä kehtaa miehille kertoa, et on synnyttänyt vai?! HALOOOO!!!!
Öööh, onkohan sulla nyt jääny aamulääkkeet ottamatta..... :D
Vai minkä takia ymmärsit ihan varsin tahallaan kaikkia kirjoittamani??
Missä sanoin että halusin lapsen kun kaikilla muillakin oli?
Normaalilla tarkoitin sitä, koska olin tosiaan yli 20 vuotta elämästäni ollut varma siitä etten halua lasta ja pikkuhiljaa se alkoikin tuntua ihan "jees" ajatukselta. Vedä sitten semmoset johtopäätökset kuin haluat.
Miksi en kehtaisi kertoa että minut on leikattu?? Sehän on tosiasia, enkä halua että ihmiset seuraavaksi alkavat kysellä, että no, oliko vaikea synnytys, repesitkö jne.! Ihan silläkin teen selväksi, että minut on leikattu, niin ei tarvitse edes alkaa kyselemään synnytyskertomuksia.

Ja on aivan eri asia lukea jonkun anonyymin ihmisen synnytyskertomusta, kuin että joku kaveri tai sisko siitä alkaisi mulle kertomaan. Sekin vissiin tekee minusta huonon äidin, kun ei tee mieli kuunnella toisen synnytyksestä.... :eek:
Ja miksikö hommasin lapsen kun inhoan sanaa synnytys? No en ainakaan sen takia että voisin ylpeillä joka paikassa synnyttäneeni hänet... :whistle: Halusin perheemme kokonaiseksi ja lapsen jota rakastaa mieheni kanssa.
Kyllä siinä lapsen kasvatuksessa ja hoidossa on 99,9% kaikkea muuta kuin se synnytys, aika ikävää omien lapsiesi kannalta (mikäli heitä on), jos hommasit heidät pelkästään sen takia että sait synnyttää!

Ja tuolla raskaudesta "sekaisin menemisellä" tarkoitin juuri sitä, että luulin sen muuttavan synnytyspelkoni positiivisempaan suuntaan, mutta niin ei käynyt. Missä vaiheessa sanoin etten tuntenut raskausaikana mitään?????? Jos itse olisit ollut raskaana ja lukenut vähän vaikka lehtiä, tietäisit että kukaan raskaana oleva nainen ei käyttäydy jonkin tietyn kaavan mukaan.

Ja muistaakseni sanoin heti juttuni alussa että tämä on vain minun tarinani, mulla on myös paljon muita mikä liittyy tähän pelkoon, joita nyt en ainakaan enää kerro, koska kaikenmaailman mielipuolet eivät osaa ymmärtää lukemaansa.

Missään vaiheessa en ole sanonut ettenkö arvostaisi alakautta synnyttäneitä, minä kun en ihmisiä lokeroi eri kastiin sen perusteella, millä tyylillä he lapsensa maailmaan saattavat tai tekevätkö niitä ollenkaan.
Itsekin tietysti mieluummin olisin synnyttänyt "normaalisti", mikäli olisin pystynyt, eipä olisi tarvinnut selitellä ja muiden haukuttavana olla. Toisaalta en kyllä häpeäkään yhtään synnytyspelkoani, koska en sille mitään voi.

Tuo viimeinen lauseesi ihmetytti ihan eniten :eek: Missä vaiheessa olen sanonut etten kehtaa MIEHILLE sanoa että olen synnyttänyt? Miksi ylipäätään naimisissa olevan pitäisi joidenkin muiden miesten kanssa keskustella synnytysasioista?
 

Yhteistyössä