**Pienellä ikäerolla odottavat** HEINÄKUUSSA -10

Heips pitkästä aikaa!

Meille syntyi tyttö 10.9 mitoin 4160g ja 53 cm. Hän sitten halusi olla masussa pikkasen pidempään kun siskonsa. Esikoinen syntyi muutamaa päivää ennen laskettua, mutta hän oli 9 päivää yli lasketun ajan.Synnytys oli puolet nopeampi kuin esikoisesta. Äiti ja tytär voivat hyvin. Tyttö syö ja nukkuu paljon. :)

On tässä vauva-arjessa taas omat opettelunsa. Kyllä sitä näköjään nopeastikin voi unohtaa, kuinka paljon nuo tosiaan nukkuvat ja kakkaavat ja kuinka usein se nälkä yllättääkään! Ja esikoinen tosiaan vain sen 1v 3kk. :D. Hän kasvoi hetkessä isoksi tytöksi! :)

Nyt hieman pelottaa jo tuleva kun mies lähtee jo ensi viikolla töihin ja jäämme sitten kolmestaan arkea opettelemaan. Eiköhän tässä kuitenkin jossain vaiheessa ala vauvallekin jonkunlaista rytmiä tulemaan ja helpottuu tuo arki. Nyt lähinnä tuntuu et ois aina sillon syömässä kun isosiskonki pitäis syödä yms. Illat sitten onkin seiskan jälkeen jo helpompia kun esikoinen nukkumassa. Mutta uskon, kyllä että arki siitä helpottuu kun asiat ja tavat löytävät paikkansa ja vauvankin syömiset tasottuu....:)

Mites te joilla jo aikaisemminkin pienellä ikäerolla lapsia,niin miten olette päässeet liikkumaan lasten kanssa kodin ulkopuolellekin? Onko ollut helppo käydä esimerkiksi harrastuksissa (esim. muskari, perhekerhot yms)? Minusta olisi mukavaa käydä liikkua lasten kanssa jatkossakin. Nyt vaan vielä vähän jännittää kuinka sujuukaan sitten kahden pienen kanssa. Mä varmaan kyselen nyt ihan hölmöjä ja varsinkin kun vauva vasta viikon vanha.:D. Mutta olis kiva kuulla kokemuksista, koska en uskokaan että kaikki vaan hautautuu kotiin, vaikka onhan se tietty työläämpää muutaman pienen kanssa.:)

primrose ja prinsessa 1vk
 
Mä oon aikapaljon liikkunu näitten kahen kans (meil siis ikäeroa 1v10kk et ei ihan pieni) ja sit näille nuoremmille tulee se tasan 1v. Tietty helpottaa jo paljon liikkumista jos edellinen kävelee.. kyl se siitä lähtee suttaantuun ku vauvan kans pääsee tutuksi ja jonkulaiseen rytmiin. Pitemmät matkat on liikuttu autolla ja sit täs lähimaastossa ja kaupungilla on liikuttu rattaitten kans. Kaupassa oon käyny joko siten et vauva on ollu kaukalossa tai kantoliinassa. Nyt ku "vauva" on 9kk ni mennään siten et isompi on autokärryissä (jos sellaiset löytyy) tai kävelee ja pienempi istuu tai on kantoliinassa. Meil hankaluuksia tahtoo tuottaa 2½v:n uteliaisuus ja touhukkuus.. saa sit nähä miten liikutaan ku näitä on kolme. Kylään, mummulaan jne kyl pääsee ku nakkaa lapset autoon mut sit ihmistenilmoille meneminen on taas yks haaste.
anve ja nyyttihyppynen 26+4
 
Moikka tännekin pitkästä aikaa!!

Olen ollut viime aikoina vähän laiska kirjoittelija, ja varsinkin tämä ketju on jostain syystä jäänyt täysin huomioitta.

Onnea Oinaalle ja primroselle vauvoista!! Jospa niitä vauvauutisia alkaisi pian tulla tähän pinoon enemmänkin.

Carenan tuplat löytyy myös meiltä, ja ovat mun mielestä todella hyvät ja hinta niissä kyllä kohdallaan. Me ostettiin carenat silloin kun tuo kakkonen syntyi, joten reilun vuoden verran niitä on jo käytetty eivätkä miksikään ole menneet. Pesin kaikki kankaat tuossa jonkin aika sitten ja nyt ovat kuin uudet. Mitä tietty renkaissa vähän kulumia.

Nukkumisjärjestelyitä mietitty täälläkin eilen. Meillähän on se tilanne että asutaan väliaikaisesti pienessä kaksiossa rakentamisen ajan ja neliöitä on tosiaan vain 52. Tähän asti ollaan nukuttu kaikki neljä perhepedissä, mitä nyt kesähelteillä oli pakko kaivaa patja esiin ja mies nukkui siinä. Mutta nyt meidän tarvii varmaan kaivella taas patja tuohon olkkarin lattialle sohvan viereen ja esikoinen ja mies saavat nukkua siinä ja minä sekä pienemmät sängyssä. Vauva nukkuu omassa pinniksessään kunhan syntyy, mutta tiedän etten jaksa aina nostaa vauvaa takaisin sänkyynsä syötön jälkeen. Mutta onneksi tämä on vaan väliaikaista, lokakuun lopulla me muutetaan. =)

Olen myös kovasti miettinyt tuo meidän kakkosen mahdollista mustasukkaisuutta. Likka on niin äidin tyttö kun olla voi, joten tiedossa varmasti huutoa ja raivareita. Esikoinen ei kakkosen syntyessä ollut ollenkaan mustis, vaan halusi aina auttaa vauvan hoidossa.

Lasten kanssa olen liikkunut todella paljon, enkä ole kokenut yhtään työlääksi liikkua kahden pienen kanssa. Meillä on tosiaan nuo tuplat ja niiden kans on ollut helppo liikkua lasten kanssa. Meillä on myös auto koko ajan käytössä, joten en ole tarvinnut bussilla kulkea, vaikka sitäkin ollaan pariin kertaan ihan huvittelumielessä tehty.
Kesällä hengailtiin kaupungilla lähes joka päivä; kierreltiin kauppoja ja puistoja ja välillä pysähdyttiin kahvilaan syömään. Myös muskarissa ja temppukoulussa olen kahden kanssa ollut. Muskari oli sisarusmuskari, mutta temppukoulu oli esikoisen oma juttu, mutta aina mulla oli kakkonenkin mukana. Siellä se istua tönötti turvakaukalossaan ja katseli kun isommat lapset temppuili. =) Enkä nytkään ole ajatellut mökkeytyä kotiin kolmen lapsen kanssa. Meillä esikoinen on onneksi aika rauhallinen ja kiltti lapsi, ja kävelee nätisti vaunujen vierellä, eikä juoksentele ympäriinsä. Toista se on tuon kakkosen kanssa, joka on semmoinen vilivilpertti, että karkaisi varmaan heti jos en köytä vaunuihin kiinni. :LOL:


Mukavaa viikonloppua teille!!

marza ja onnianni rv 38+1
 
Viimeksi muokattu:
Nostanpa tämän ylöspäin, ku on vallan unohtunu :D

Eli tääl aletaan olla jo ihan mukavilla viikoilla eli

Vauva on vilkastunu ja pyörii ja heiluu joka suuntaan.. väliin saa miettiä et onko ylhäällä poikittain vai alhaalla selällään, ku liikkeet ja painontunne tuolla mahassa tuntuu millon milläki kantilla. Väsy on ihan karsea ja näiden "isompien" kans tahtoo äiti olla tiukilla. Pienempi lähti 2vk sitten käveleen ja nyt kävelee jo pidempiäki matkoja, no se ei haittaa ku on vilkas konttaamaan muutenki mut se et pitää kiipeillä on kyl vihoviimestä touhua ja 2½+ ikä on kyl kans haastava ikä, uhmista, minä ite aikaa jne. Kumpiki tosi seurattavassa iässä. Viimeviikolla miehelle avauduinki oikein kunnolla tästä mun tilanteesta, tiiä sitte ymmärsikö.. mut on mul tänään ja huomenna vapaa ilta ja aion nauttia kyl täysillä :D
 

Yhteistyössä