**Pienellä ikäerolla odottavat** HEINÄKUUSSA -10

sini-sissi tervetuloa mukaan ja tsemppiä odotukseen!

Täällä ei - tietenkään - mitään uutta vieläkään. Esikoinen syntyi 39+2 (alkava raskausmyrkytys, käynnistettiin 2 pv), keskimmäinen ja kuopus 41+1 eli taas menee yli... Vähän tylsältä tuntuu odottelu, vaikka mikä kiire tässä toisaalta on. Mut kun en taas haluis synnyttää selvästi yli 4 kg vauvaa. Toisaalta sit jos käynnistellään pari päivää ni äkkiä menee sairaalassa melkein viikko. Kun nuorin on tosiaan vasta 1v4kk ni on hänestä huoli. On kyl kerran ollu pari yötä isovanhemmilla mut siitä on aikaa. Onhan mies tietty täällä mut jos hänellä kohta jo puintihommat alkaa ni ei välttämättä ehdi olla lasten kanssa.

Jonnuli tiedän tunteen, mut kyl sitä vaan sopeutuu. Aattelen vaan et mummokin (isänäiti) on 4 poikaa kasvattanu ni ei siinä mitään ihmeellistä. Ja vaatteiden kanssa on helpompaa. Se on vaan hassua ku jo ennen 3. pojan rakenneultraa halusin punaiset vaunut ku olin muka niin varma et tyttö tulee :LOL: Mut pian tarvii tuplat ni ei niitä niin paljon tule enää käytettyä. Aluks kyllä ku vasta ens kuussa hankitaan ne tuplat.

Yks kaveri odottaa toista poikaa, selvisi rakenneultrassa. Halus varmistaa 4D:ssä asian eikä "tuomio" muuttunu =) Sanoi haluuvansa vielä tyttöä yrittää. Synnyttää mun kanssa samoihin aikoihin, vielä ei oo ilmotellu. Mut vauvalla ei ollu mitään ihmeellistä, halus vaan nähdä kaikinpuolin tarkemmin.

Anve toisen pojan kohdalla vielä kuvittelin et syntyis jopa etuajassa ni eipä tässä nyt tunnu odottavan aika niin pitkältä. Tänäänkin ajelin nurmikoita, muttei taatusti mitään auttanu. Olishan se silti kiva jos vaikka sattumoisin syntyis jo viikolla eikä viikonloppuna... Minä ja kaikki 3 poikaa ollaan synnytty sunnuntaina! Mies on syntyny tiistaina.

Tsemppiä kaikille ja onnea odotukseen!

Oinas ja Heppu 40+2
 
sini-sissille tervetulotoivotukset minunkin puolestani ja onnellista odotusta! :heart: Teillä onkin hauskasti ikäerot sitten, kun on kokemusta pienestä ja isosta ikäerosta. :D

Oinaalla alkaakin olla jännät ajat. Toivotaan, että alkaa jo viikolla tapahtua, ettei tarvitse ensi sunnuntaihin odotella. Tänään ei taida enää ehtiä tapahtumaan... ;) Tsemppiä viimeiseen rutistukseen. :hug:

Jaa, mitäkö Epeti täällä vielä pyörii, vaikka nukkumaanmenoaika on jo ohitettu?! No kun supistaa ja kipiästi. Sängyssä olosta ei tullut mitään, joten nappasin gramman parasetamolia ja aloitin maratonin keittiön saarekkeen ympärillä. Nyt alkaa selvästi tuntemukset lieventyä, joten enköhän minäkin pääse takaisin kuorsaavan ukkelin viekkuun. :D


Epeti 34+6
 
Pikaiset terveiset täältäkin! Taas kerran kiitos tsempeistä! On kiva ku saa vertaistukea. Tylsää ku ei oo tullu vielä lähtöä mut vieläkin olis vähän siivottavaa... Perjantai vois mun puolesta olla ihan hyvä aika lähteä, siinä aamusella ku koulutaksit on käyny lapset hakemassa. Vanhin on 2. luokalla ja toiseks vanhin varhaiseskarissa. No joo, tuskin se ihan niin menee... Appivanhemmilta saa onneks hyvin lastenhoitoapua, nuorimmalle tarvii joka tapauksessa.

Tiistaina oli viimenen neuvola. Kaikki oikein hyvin: pissa puhdas, sydänäänet ok, paino -200 g. Turvotukset on vähentyny/hävinny, varmaankin ilman viilenemisen myötä. Lohduttavaa et terkan mielestä mulla pienempi masu ku viimeks =) Jos nyt ei vaik tulis reilusti yli 4 kg vauvaa, saa nähdä... Mut onhan se ehkä mahollista ku painoakaa ei oo tullu. Toivossa on hyvä elää... Niin, ja yliaikaiskontrolli varattiin 41+5. Jospa tulis lähtö sitä ennen. Millään ei saanu aikasemmaks ku on kuulemma ruuhkaa.

Laitettiin nyt vihdoin tilaukseen Carenan tuplat! Kun ikäeroa tulee 1 v 4 kk enkä koe itteäni liinailijaksi (varsinkin ku aattelee kuumia/kylmiä ilmoja) ni kyl ne taatusti käyttöön tulee. Ilman mitään ei kuitenkaan pärjää: 1v4kk poju kyl kävelee, suorastaan juoksee kovasti mut yleensä väärään suuntaan... Tilata piti oikeen ku liikkeestä oli kaikki loppunu! Ensin vaikutti siltä ettei niitä enää saa ollenkaan mistään mut myyjä soitti iltapäivällä et hän onnistu vielä löytämään. Toisesta kaupungista olis löytyny pikaisen tiedustelun perusteella mut kalliimmalla ja paljon pitempi hakumatka. Parempi näin! Emman vastaavia testattiin muttei ihan vakuuttanu ku esim. ei erillisiä kuomuja ja tavaratila vaikutti heppoiselta. Kun käveltiin kaupalta alamäkeä ni oli tosi inhottava fiilis alapäässä: ku joku olis puukolla iskeny. Piti pysähtyä vähäks aikaa. Ens kerralla muistaa et lenkkarit jalkaan eikä kävelykenkiä...

Kaverille syntyi nyt sitten 2. poika. Ei menny ku 1 pv yli LA:n. Edellisellä kerralla meni 10 pv. Pitää tarkemmin kysellä miten synnytys meni jahka ehdin, ja vois sairaalassa piipahtaa kattomassa, jollei sit tuu itelle lähtö sitä ennen ni siellähän sitä näkee :D On tää aikamoista ku ei yhtään tiiä miten käynnistyy. Jokainen ku on ollu pikkasen erilainen... Anoppi täs enemmän hermoilee ku mä. Oli pari päivää lievää kuumettakin mulla (max 37,5) ja siitäkös siskoni kuvitteli et lähtö tulee... Olin ihan tavallisesti kipee vaan, onneks meni ohi.

Tsemppiä kaikille! Epeti jokohan meinaat kohta laitokselle lähteä ku supistelee kipeesti...?

Oinas ja Heppu 40+6 (vaihtui äsken)
 
Ei hätää Oinas, täällä minäkin edelleen yhdessä koossa. :wave: Ja varmaan vielä kuuden viikon päästäkin. :D

Kipeät supistukset jäi siihen yhteen iltaan ja sen jälkeen olot on taas olleet normaalit. Alaselkää kylläkin juilii, hyvät yöunet on jääneet historiaan ja häpyluu on todella kipeä eilisen neuvolakäynnin jäljiltä. Terveydenhoitaja sai aluksi mulle sf:n, joka olisi tipahtanut täysin käyriltä ja pienentynyt kolmessa viikossa kolme senttiä! :eek: Sitten mitattiin uudestaan kohtuullisen kovakouraisesti ja saatiin mitat takaisin keskikäyrälle. Terkkarin mukaan vauva on jo tosi alhaalla eikä pää sieltä enää liiku. Ja mä en ole huomannut mitään. :whistle: Tosin tuon meidän neuvolantädin arvioihin en nyt ihan satavarmasti mene luottamaan, mutta onneksi pääsen asian tarkastamaan parin viikon sisään äitipolille synnytystapa-arvion merkeissä.

Tänään ajattelin lähteä ostoksille ja ostaa ainakin paketillisen pienen pieniä vaippoja. Pinniksenkin voisi laittaa valmiiksi, sairaalakassia olen miettinyt ja muutenkin kaikki alkaa olla valmiina. :heart: Ihanaa!


Epeti 35+3
 
Tääl vaihtuu taasen uusiviikko :D
Eilen kävin neuvolassa ja siellä kaikki hyvin hb jopa 130 RR 117/70 ja Painoa +140g/vk Vauvan liikkeet on alkanu tuntua ympärivatsaa. Tuos just kattelin tuon kakkosen pieneksi jääneitä vaatteita kaapista pois ja löysin sieltä vielä muutamat podyt 56 ja 62, ni tuli tosi hassu olo, ku loppupeleissä siitä on niin lyhyt aika kun tuo neiti niitä käytti (on nyt 8kk ja käyttää kokoa 68), ja se on vain hetki ku kaivan ne taas tuolta esille :D <3

Nyt iltapalan ja ilpapuuhien pariin.. voikaa hyvin ja tulkaa kertomaan kuulumisia!!

Anve ja pikkukolmonen 23+0
 
Kuulumisia...

En sit kerenny kaverin vauvaa sairaalaan kattomaan ku kotiutuivat niin nopsaan. No, kyl täs ehtii, paitsi et nyt on puintikausi ni ei oo paljon kaupunkiin ollu asiaa.

Niinpä, anve, tuntui se itestäkin vähän hassulta laittaa niitä pikkuvaatteita kaappiin ku on niin lyhyt aika ku viimeks käytti. Nyt on kuitenkin jo kehtokin valmiiks laitettu (äp-laatikko + kehdonjalat) ku vaan vauva viitsis syntyä joskus!

Kävin jo 2. päivää peräkkäin sauvakävelyllä muttei tämä vauva vaan halua vissiin syntyä ilman käynnistystä... Kaikkea mahdollista on kokeiltu! Huomisaamuna yliaikaiskontrolli. Toivon et suunniteltais jo käynnistystä. Ei tätä iankaiken jaksa ku on kävelykin ajoittain erittäin tuskallista vihlomisineen. Ei ees limatulppaa näy vaik viime torstaina olin vähän bongaavinaan.

Oinas ja Heppu 41+4
 
Voi sinnuu Oinas (tääl ei ole enään vissiin sitä halaus kuvaketta) :hug: (olihan se ku osaa etsiä :D ), tääl tän viikon puinnit tauolla (ja mua ei haittaa yhtään, vaik vettä sattaaki). Ovat puolet saaneet puitua, et jotain reilu 10hehtaaria jäljellä. Menny isännillä monta viikkoa pellolla, ensin rehun teossa ja sit puidessa ni tämä huiliviikko on IHANA :D

Meil kyl silleen ihanasti sattuu taas tämä vauvan syntymä et syntyy talvella, eli kaikki kolme on talvivauvoja, ni kerkeää isäki oleen vähän kaverina :D Tosin varottelin jo anoppia, et mul oli nyt tosi tiukka kevät, pienen vauvan + raskauden ja tuon 2v:n kans, et tulen varmasti ens keväänä tarvimaan apua. Sekä joulunaikaan tarvimme ainaki lapsenlikkaa.
Vuos sitte tyttö synty 16.12:sta ni päästiin miehen kans sit kaksin (ja ilman isoa mahaa) jouluostoksille, ku mun sisko tuli kattomaan lapsia siks aikaa. Pitänee nytki aloittaa jouluvalmistelut hyvissä ajoin, mut mitään suursiivouksia en aijo tehä (en kyl tehny viimevuonnakaan, ja ristiäisetki pidettiin 2vk joulunjälkeen, ni oli samoilla hötäköillä neki ohi).

Toivottavasti Oinas pääset ens yönä lähtemään.. mul eka synty 41+0 ja toka 41+2, ois se niin paljon ressittömämpi ku lähtis syntymään ennen la:ta. Sen jälkeen jatkuvasti on varpaillaan ja kuulostelee, eikä enään uskalla lähteä käymään missään kauempana jos on lapset mukana eikä toista aikuista kaverina. Päivät on vuoden mittaisia :headwall::hug::hug::flower:
 
Me tänään aloitettiin raivaamaan tuota isännän työhuonetta (on ollu sellainen yleinen varasto), et päästään tekemään sinne remonttia ja tytöt siirtyy sinne nukkumaan, me mennään kans toiseen huoneeseen (lähemmäs tyttöjä) ja meidän nykyinen makkari saa tulevaisuudessa olla työhuoneena (ollaan kaikki 4 nukuttu tähän saakka samassa huoneessa). Pitäs vain hommata tuolle 2½v:lle isompi sänky ni saa tämä kakkonen sit siirtyä siihen (joskus sitten) ja vauvalle on tarkoitus lainata vauvansänkyä mun siskolta, ni saa tuo kakkonen vallata pinniksen vielä joksiki aikaa.
 
Oinakselle tsemppiä! Toivottavasti pikkuinen päättäisi nyt mahdollisimman pian saapua ulkomaailmaan. :hug:

Mä yritän täällä hoputella miestä kaikenlaisiin valmisteluihin vauvan tuloa varten, joihin en enää tän möhömahan kanssa pysty. Vierashuoneeseen pitäisi tuoda varastosta sänky, että lapsenvahti saa johonkin päänsä kallistettua meidän ollessa synnyttämässä. Pinnasänkyyn pitäisi ruuvata pyörät alle, että mä pääsisin petaamaan sen valmiiksi. Auton penkit pitäisi järjestellä uudelleen ja poikien turvaistuimet siirtää eri paikoille. Mitäs vielä?! Jostain syystä mies ei saa oikein vauhtia noihin hommiin, saattaa tulla sitten kiirus. Eilen kyllä kovisteli mua pakkaamaan sairaalakassia jo valmiiksi. No, se nyt on pienin näistä valmisteluista ja käynee käden käänteessä! :headwall:
Muuten alkaisikin olla kaikki valmiina pienen saapua. Tosin en usko moisen ihan heti tapahtuvan. :rolleyes: Odottelen täällä kuumeisesti aikaa synnytystapa-arvioon, että näkisi vähän alakerran tilannetta...


Epeti 36+2
 
Ei oo tullu tänne pinoon paljon kirjoiteltua, ku kaiken ajan vie tuo elokuiset=)

Täällä ollaan tosiaan jo yliajalla, ja perjantainahan taijetaan viimestää käynnisteleen, kun on toi rd taustalla...eli tässä ei yt olis välttis ku muutama päivä nii näkee pikkuisen.:heart:

vauvis ja poju 40+2
 
Epeti: mä jätin viimeks (ja kyl edelliselläki kerralla) suosiolla lasten istuinten laiton isännälle et laittaa sillä aikaa ku oon vauvan kans sairaalassa :D Samoten meidän huoneen suursiivouksen teki mies ja esikoinen sillä-aikaa (laiska minä). Nyt menee taas la niin lähelle joulua, et luulen jotta jouluvalmisteluissa menee minulla suurimmaksi osaksi aika (pitää yrittää leipoa pakkaseen mitä leipoo jo hyvissä ajoin, ja ostella paketteja pitkin syksyä). Mitään isompia suursiivouksia en aio alkaa tekemään (en tehny viimevuonnakaan ja silti meille tuli joulu). Paras lahja ois et pääsee vauvan kans jouluksi kotiin.. mut jos vanhat merkit paikkaansa pitää, ni mennään reilusti yli mikä sekään ei kyl haittaa). Lasten puolesta harmittaa jos äiti on sairaalassa joulun, muuten kait sil ei niin väliä ole :D

Vauvahaaveita: muutama hassupäivä ni haaveet toteutuvat ja nyytti on sylissä =)
 
Oinas tsemppiä tälle päivälle:heart:
Samoin vauvahaaveita:heart:

Täällä siis Jennyli jolla ongelmia uusien sivujen ja kirjautumisien kanssa!:kieh:
Ylläpidolle olen laittanut sähköpostia jne.
En pääse käsiksi nuihin etusivuihin, eli päivitykset ei onnistu! Kauhean työn tehnyt tuolla Joulukuisissa ja nyt kaikki mennyt pipariksi kun uudet sivut on hukanneet puolet tiedoista!!:mad:

Mitäs tänne sitten kuuluu?! Ainakin rv 23 poks!:heart:
Masukki on melkoinen Durasel, tuntuu että se on aina hereillä ja hutkimassa:whistle::D
Itse kävin viikko sitten lääkärissä näytillä näiden supistusten ja paineen takia ja pieniä muutoksia on kohdunkaulalla tapahtunut! Rauhaksiin käskettiin ottamaan mutta otappa nyt kun kaikki täällä kotona on mun vastuulla!
Väsymys on palannut kahta kauheampana ja meinaa viedä musta kyllä voiton!|O Lisäksi kummalliset pahoinvointikohtaukset ovat kuuluneet tälläviikolla elämääni...huimaus, kylmän hiki, oksetus, sydämen tykytys :O Meinaa ihan huolestuttaa!!
Onneksi mulla on verenpainemittari kotona ja ainakin paineet kunnossa! Hb oli viime neuvolassa ihan huippu ja mietinkin voiko se romahtaa näin äkkinäisesti?!
Niskatkin on pirun jumissa jotta sitäkin olen miettinyt syyksi?!
Ensiviikolla onneksi neuvola niin pääsen kunnolla rutisemaan oloani!!;)
Jotenkin tullut sellainen pelko ennenaikaiseen syntymään jne. ja tällähetkellä oikeastaan pyöri muuta mielessä kuin että päästäis tonne rv 30 paremmalle puolelle!!

Muksaa viikonloppua kaikille...vauvauutisia odotellessa:heart:
 
Jennyli: jos sul on niskat jumissa ni se voi oikeastikki olla syypää nuihin sun tuntemuksiin.. etenki tuohon huimaukseen, huonoon oloon jne. Itellä ainaki heti ku menee niskat täysin jumiin ni alkaa huippaamaan, päätä särkee, tekee pahaa ja oon kireä ku viulunkieli.. sit helpottaa ku isäntä vähän hiroo. Pitäs taas hierojalla käydä, mut en tiiä alkaako tuo oma hieroja hieroon nyt ku oon raskaana. Pitäs neuvolasta kysyä onko niillä tietoa et oisko tääl jotain hierojaa jota voivat suositella.

Oinas: sul jännä päivä edessä ISO HALAUS JA ONNEA MATKAAN!!!
 
:heart: Hirmuisesti onnea Oinakselle pojasta! :heart:
Hienon päivän valitsi pikkumies syntymälleen, minun "pikkumiehet" on syntyneet samana päivänä. :D

Toivottavasti Jennylin vaivat on helpottaneet! :hug: Koitahan nyt ottaa rauhakseltaan ja lepäillä, että pysyt yhdessä koossa loppuvuodelle saakka. Ja juu tiedetään, ettei se ole helppoa, mutta ainakin hyvä syy pistää isäntä välillä hommiin. :LOL:

Täällä poksuttiin tänään täysiaikaiseksi. Mitään kiirettä ei pikkuisella kuitenkaan ole masusta ulostautua eikä kiire ole kyllä mullakaan. Nyt tipahti tuo keskosuuden taakka harteilta ja voin hyvillä mielin jatkaa odotusta vielä useamman viikon. =) Perjantaina kävin ylimääräisessä tarkastuksessa äitipolin päivystyksessä ja pienellä on kaikki hyvin. Painoa oli 2970 grammaa, joten keskikäyrillä mennään ja pää alaspäinhän tuo möllötti, joten alateitse pääsen yrittämään tällä kertaa.

Nyt hetkeksi vaakatasoon lasten nukkuessa, tänään jatkuu vielä kaksosten synttärihulinat. =)


Epeti 37+0 poksista!
 
Heipähei!

Enpä ole saanu aikaiseksi kirjottaa tännekkään sitten melkeen kertaakaan :(

Ensiksi onnnittelut Oinakselle pojasta :heart:

Tuli vain mieleeni yksi kysymys teille, eli miten teillä muilla järjestetään lasten nukkumapaikat? Tai lasten ja aikuisten? Meillä on tähän asti neiti 10kk nukkunut meidän kanssa samassa huoneessa, ja nyt mietinkin että miten sitten, kun uusi vauva parin kuukauden päästä tulee mukaan kuvioihin?!
Pitäisikö mun mennä uuden vauvan kanssa eri huoneeseen nukkumaan, kun kuitenkin tulee noita yösyöttöjä...saisi mies ja isompi nukkua rauhassa, vaiko pitäisikö vanhempi siirtää omaan huoneeseen nukkumaan...??? Kokemuksia/mielipiteitä kaipailen :wave:

Täällä muuten menny raskausaika mukavasti, mutta toisessa sokerirasituksessa "jäin kiinni" ja RD tuomio tuli..:( Onneksi kuitenkin toistaiseksi on menty pelkästään ruokavaliota muuttamalla, mutta silti ensi viikolla menen äitiyspolille keskustelemaan tuosta, koska laittoivat neuvolasta lähetteen...
Saa nähdä kuinka käy. Tällaiselle herkkuperseelle tää on kyllä todella masentavaa...Nojoo, se siitä...

Mulla on rakenneultrasta jo iäisyys aikaa, mutta täytyy tähän väliin kertoa, että kaikki oli hyvin, ja toinen tyttö meille on tulossa...! (niinkuin vähän siltä tuntuikin)

Mutta eipä muuta tälläerää...täytyy yrittää saada aikaiseksi kirjoittaa hiukan useammin :p

Ansku ja nyyttikakkonen 30+3
 
Ansku: meil on nukkunu kumpanenki meidän kans samassa huoneessa. Esikoinen oli 1v10kk kun vauva syntyi eikä haluttu laittaa yksin omaan huoneeseen (meil ois joutunu kauas meiän huoneesta). Hyvin on menny eikä ole heräilly vauvan itkuun (jos vauva on itkeny enempi oon menny sen kans sit toiseen huoneeseen). Nyt kun kolmas syntyy ni tytöt muuttavat yhdessä omaan huoneeseen ja mekin vaihdamme samalla huonetta.
Mä kokeilisin ensin et kaikki nukutte samassa huoneessa (jos vain mahtuu), helpompi sit yöllä reagoida isomman itkuihin jne. Mut tietty toiset tykkää et heti omaan huoneeseen ku vain mahdollista. Riippuu tietty lapsesta ja siitä kuin herkkä uninen on ja mitä mieltä on siitä et vanhemmat on erihuoneessa mitä hän.
Se taitaa nykyään olla käytäntö et kaikki jotka jää kiinni sokerirasituksessa oli se vähän tai paljon ni laitetaan äitipolille. Muaki hirvittää et miten käy.. esikoisesta kävin kaks kertaa ja silloin arvot oli hyvät, kakkosesta en käyny ollenkaan ja enköhän mä sinne nyt mene ihan jo omasta mielenkiinnosta.

Mul on tullu vaivaksi ihan älyttön repivä ja raastava kipu tuonne vasemmalle navan niereen. Ilmeisesti joku kannatin tiukalla ja sinkuu. Eilen illallaki ku erehyin taas vasemalla kyljellä nukkumaan ni itkun kans käänsin kylkeä. Se vain ihmetyttää ku toisinaan voi huoletta nukkua vasemalla kyljellä mut sit yhtäkkiä iskee tuo kipu.. toinen milloin se tulee on joskus sillon ku kannan tätä nykystä kuopusta vasemman lonkan päällä
Anve ja 25+
 
Nostellaas vähän, vaikken enää odottaja olekaan :) Silti kiinnostaa välillä kurkata tänne.

Ajattelin laittaa ihan vähän jotain synnytyksestä.

Itselleni jäi oikein hyvä kuva synnytyksestä. Kivunlievitys (spinaali) onnistui hyvin ja kesti hyvän aikaa. En siis saanut liian aikaisin enkä liian myöhään. Oli kiva kätilö, ei hätäillyt yhtään, enkä halunnut minäkään hätäillä tällä kertaa. Viime synnytys oli sen verran rankka ja kivulias, vaikkei kovin pitkä ollutkaan (noin 6 tuntia). Aika jännä, että nyt vauva syntyi minuutilleen samaan aikaan eli 11.45. Tällä kertaa pärjäsin ilman yöunia :) Oli vähän pakko, kun ei supistuksilta pystynyt nukkumaan. Supistukset kun alkoivat edellisenä yönä, puolenyön maissa eli just ku aattelin ruveta nukkumaan :( Mulla tais synnytyksen itsekseen käynnistymiseen auttaa yliaikakontrolli ja siellä lääkärin sisätutkimus, koska heti seur. päivänä alkoi tulla limatulppaa. Mut siis tasan 2 viikkoa yli lasketun ajan suostui poika syntymään! Ei silti onneks lähellekään 5 kg (4310 g).

Nukkumisjärjestelyistä. Me muutettiin huonejärjestystä 3 kk sitten eli hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää. Toiseksi nuorin nukkui sitä ennen meidän kanssa samassa huoneessa (silloin hän oli nuorin) ja isommat pojat kahdestaan melko pienessä makkarissa. Me siirryttiin ihan eri huoneeseen, pieni poika sai pienen makkarin ja isot pojat isomman makkarin. Hyvin ovat kaikki sopeutuneet. Meillä on aina ollu tapana et nuorin nukkuu noin 1-vuotiaaksi vanhempien kanssa, sitten siirtyy muiden kanssa samaan huoneeseen. Nyt on lapsilla oma "valtakunta" ja 2 makkaria. Itsemme "häädimme" ihan muualle, se huone ei ole ollenkaan makkari vaan tavallaan "kakkos-olkkari" jossa ristiäisetkin järjestetään. Muttei siellä yks parisänky haittaa ku nätisti laittaa päiväpeiton. On sen verran iso huone. Vauva nukkuu toistaiseksi kehdossa. Pitää myöhemmin miettiä tarviiko jostain toisen pinnasängyn vai mitä...

Oinas ja Heppu 2 viikkoa 6 pv (kiltti ja rauhallinen, paitsi nälkäisenä :))
 
Pieni lisäys: Carenan tuplat on aivan mahtavat, kun on kummallakin pienellä oma tilansa ja omat kuomut. Kevyet työnnellä (ilmakumirenkaat), ainakin toistaiseksi, kun ei lapsukaiset paljoa paina eikä keli ole huono.
 
Pieni lisäys: Carenan tuplat on aivan mahtavat, kun on kummallakin pienellä oma tilansa ja omat kuomut. Kevyet työnnellä (ilmakumirenkaat), ainakin toistaiseksi, kun ei lapsukaiset paljoa paina eikä keli ole huono.
Mä oon kans tykänny nuista Carenoista.. muuten jos jollain tarvetta on ni niihin passaa Brion seisomalauta. Lapsen pää jää kyl siihen työntöaisan alle mut ajaa asiansa :D (kävin sellaisen täs ostaan varuiksi). Niin ja minusta kans tuo et on kaks erillista osaa on isoin plussa nuissa rattaissa, sekä kääntyvät eturenkaat.
 
Moi!
Lueskelin ketjuanne, kun tällaisen huomasin! Itselläni on siis kaksi lasta -07 ja -08 ja he ovat 10 kk.n ikäerolla. Nyt odottelen kolmatta ja ikäeroa tulee nuorimmaiseen reilu 2 vuotta, joten en nyt itse katso sen olevan enää sinäänsä mikään pieni ikäero. ;) Mutta tsemppejä teille kaikille odottaville ja jo lapsen saaneille! Kyllä pienten lasten kanssa pärjää ja mitä isommaksi tulevat, niin kovin jo helpottaa kun yhdessä leikkivät!
...voin täällä joskus käydä teitä lueskelemassa... :rolleyes:
 

Yhteistyössä