**Pienellä ikäerolla odottavat** HEINÄKUUSSA -10

Alisa kiitos :heart: Näinhän tässä on päässyt käymään ;)
Alun yllätyksestä huolimatta, nyt onnellisena uutta tulokasta odotellen :heart: Ja kädet ristissä pitäen että kaikki menisi loppuun asti hyvin!!
Monesti olen sinua ajatellut ja välillä kuulumisiakin käynyt kurkkimassa ;) Iso halitus ja onnea loppurutistukseen :hug: Pian on pieni tuhiseva nyytti sinunkin sylissä :heart:
 
Huomenta meitin pinoon B)

Jennyli aikas hurjia ollut nuo sinun synnytyksesi :eek: Ja tosiaan laittaa mietityttämään että miten nopeesti sinun seuraava sitten mahtaa tullakaan :eek:

Mulla tuon viimisemmän synnytys oli aika nopea ja raisuhko..14.9 mentiin käynnistykseen joka aloitettiin iltapäivästä kohdunsuulle laitettavalla pilerinpalasella...koko pävänä ei mtn vaikutusta ja yötä vasten ei uusintaa lääkäri enään halunut laittaa :ashamed: 15.9 aamulla klo 06.00 katsottiin tilanne kohdunsuulla ja kaikkien harmitukseski, ei mtn ollut tapahtunut...noh leguri sitten tökkäsi uuden biitin sisuksiini ja käski vähän ajan (n 1h) päästä lähteä hiipakalle lenkille sairaalanmaastoon :eek: Siinä sitten aamupäivä meni ihmetellessä ja vieläkään ei toivottua tulosta ollut tapahtunut kohdunsuulla...kunnes joskus 11 maissa tuli kehiin uusi leguri, joka tutkiessaan minut tokaisi, että puhkaistaan kalvot ja mä siihen...ETTÄ MITÄH?? ja leguri, että ettekös rouva ole tulleet tänne synnyttämään ja mies tuuletti vieressä...siinä sitten synnytyssaliin ja puoli 12 puhkaistiin kalvot ja autaarmias sitä veden määrää...sitä oli lattia ja pedit täynnä ja myös minun vaatteeni :eek: :eek:
JA KUIN SALAMA kirkkaalta taivaalta alkoi helvetinmoiset (anteeksi) supparit....epiduraalin ehdin juuri ja juuri saamaa...kun likka näki päivänvalon jo klo 14.15..vaikka ei se juurikaan auttanut se epiduraali, kun kivut oli sitä luokkaa....mutta pikaisesti tuo medänkin tyttö sitten maailmaan tuli...eipä siinä ehtinyt itse edes tajuta,mitä tapahtu ja milloin :$ :eek: :eek: ja ei repeämiä...ei mtn...suihkuun siitä kävelin itse melkein heti ja osastolle myös :)

Muidenkin kokemuksia synnytyksestä mielelläni kuulisin.

Palaan taas :)

Pt ja toukka 5+6 ja neiti näpsä 8kk ja 1 pv :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jennyli:
Ui,tahtoo kans masun joka näyttää jo vauvamasulta :heart:
Sitä pitikin kysymäni että pullahtaako maha nopeampaa esiin näin kun on pieni väli edellisestä odotuksesta?!
Mietityttää myös miten kroppa kestää...itsellä ainakin jäi lantiopohjalihakset ihan retuperälle ja muutenkin vatsalihasten ym. palautuminen puolitiehen :/
Virtsanpidätysongelmaa oli jo edellisessä raskaudessa ja synnytyksen jälkeenkin joten täytyyköhän mun nyt varautua jo alusta asti tenan kanssa :whistle:

Huh hellettä B) Täytyy kyllä sanoo että mä alan jo kärsiä tästä kuumuudesta kun meidän asunto on kuin pätsi!
Aikaisemmin kärsin vilusta ja nyt on kauhia tuskanhiki. Suolainen maittaisi ja juominen on jäänyt vähemmälle mikä näkyy kyllä heti turvotuksena ja vaa'assa.
Josko yrittäisin alkuviikon pinnistellä ja syödä terveellisemmin etten saa heti ensimmäisessä neuvolassa satikutia hirveästä painonnoususta ;)
Nojoo...valivali vaan :$ Nythän pitäis nauttia ja olla onnellinen ja tää yks akka täällä vaan räpättää.... :saint:

Jennyli&Nuppunen 8+1
Mua kans jotenkin ottaa aivoon tälläset helteet :eek: :headwall:
Mitään ei pysty tekemään ja hiki vaan valuu vaikkei mtn teekkään...noh mies muisti...että onhan meillä tuolla klitsussa sellanen tuuletin, ja aaahhh autuus, kun se päälle laittaapi ja ikkunat levälleen...kyllä kelpaa allekirjoittaneen kotona makoilu ja touhuilu :attn: :LOL:
 
Onnea teille kaikille plussasta :flower:

ois tosi kiva päästä itekki tähän pinoon jossain vaiheessa.

Meillä on 5 lasta ja he ovat nyt 5v5kk,4v4.5kk,3v4kk,2v2kk ja 6kk

mulla synnytykset on menneet kaikki aika nopeeta.Eka kesti 13h5min joka on ollu pisin synnytykseni.
Toinen kestikin sit vaan 4h ja oli lähellä ettei tyttö ois autoon syntyny kun sairaalaan päästyäni vauvan pää oli jo melkei ulkona :LOL:

kolmaskin oli taas aikas nopee kun kestoksi tuli 3h35min ja ponnistuski vaa 5 sekuntia,ja jouduin melkee ite nappaa vaavista kopin kun kätilö huitelee käytävil lekurii ettimäs kalvojen puhkasua varten jota ei sit loppupeleis tarvinnukkaa kun kalvot puhkes ite ja vauva tulee vesien mukana pihalle :D

neljäs oli kestoltaa 50min ja oli semmosta rytinää se loppu että ihan rupes hirvittää kesken ponnistuksen kun vauva ei meinannu sitte ees ulos tulla jonka takia hänet revittiin väkisin pihalle.

viides oli kestoltaa 45min ja se oli taas tosi vauhdikas synnytys kun kunnol vauhtiin päästiin,ja poika tuli niin nopeeta ulos että naama oli mustelmilla jonki aikaa synnytyksen jälkeen.

ei kait haittaa että tulin tähän pinoon vaikka en vielä odota,mut kovasti toivoisin jo raskautuvani taas vaikka siitä km:stä ei ole kauaa aikaa.

 
taaperotx5 :hug: tuolta meidän joukosta tipuitki pos.. toivottavasti pääset pian palailemaan takasin!!ja ei haittaa vaik täällä oletki.. eiköhän tämä ole kaikille avoin pino :D ja teidän kokeneempien "pikkueroisten" kokemuksia me nimenomaan kaivataan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx5:
Onnea teille kaikille plussasta :flower:

ois tosi kiva päästä itekki tähän pinoon jossain vaiheessa.

Meillä on 5 lasta ja he ovat nyt 5v5kk,4v4.5kk,3v4kk,2v2kk ja 6kk

mulla synnytykset on menneet kaikki aika nopeeta.Eka kesti 13h5min joka on ollu pisin synnytykseni.
Toinen kestikin sit vaan 4h ja oli lähellä ettei tyttö ois autoon syntyny kun sairaalaan päästyäni vauvan pää oli jo melkei ulkona :LOL:

kolmaskin oli taas aikas nopee kun kestoksi tuli 3h35min ja ponnistuski vaa 5 sekuntia,ja jouduin melkee ite nappaa vaavista kopin kun kätilö huitelee käytävil lekurii ettimäs kalvojen puhkasua varten jota ei sit loppupeleis tarvinnukkaa kun kalvot puhkes ite ja vauva tulee vesien mukana pihalle :D

neljäs oli kestoltaa 50min ja oli semmosta rytinää se loppu että ihan rupes hirvittää kesken ponnistuksen kun vauva ei meinannu sitte ees ulos tulla jonka takia hänet revittiin väkisin pihalle.

viides oli kestoltaa 45min ja se oli taas tosi vauhdikas synnytys kun kunnol vauhtiin päästiin,ja poika tuli niin nopeeta ulos että naama oli mustelmilla jonki aikaa synnytyksen jälkeen.

ei kait haittaa että tulin tähän pinoon vaikka en vielä odota,mut kovasti toivoisin jo raskautuvani taas vaikka siitä km:stä ei ole kauaa aikaa.
No on tullut rytinällä nuo sinun mussut :LOL: Ja toki täällä saa muutkin pinoilla :hug: ja kyllä ne kuuluisat 2 viivaa vielä osuu uudestaan sinunkin kohdallesi..usko pois :hug:
 
Heips! Minutkin voipi lisätä jos mukaan mahtunee :).. Kirjoittelinkin jo edelliseen keskusteluun jossain vaiheessa, mutta laitetaas tiedot uusiksi...

Eli primrose.....1.9.10.....2.......n.1v3kk......tyttölupaus


primrose 24+4
 
Huomentapäivää!

Outoja olotiloja havaittavissa täällä..jotenkin sellanen toispuoleinen olo...ihanku ei ois tässä missä oikeesti on :eek: :x Vähän niinku huimaa ja heittää päästä..oli pakko syödä väkisin 2 ruispalaa, vielä aamupalan lisäksi..ettei vaan rupea seuraavaksi yököttämään..kuuluu varmastikin raskauden oireisiin... :attn: Onko muilla ollut samaa tai kenties parhaillaan? :(

Helteet senkun vaan jatkuu..

Pt ja Kille 6+0 POKS** :heart:
 
Jaaha,mitäs mun silmät nuin harittaa!! Sori, en oo mitenkään tarkotuksella Me9jabonus sun ohi hypännyt :$
Ja laitetaanpas myös La:t järjestykseen, sillainhan se selkeämpää! ;)

Meillä olis tänään tuon kuopuksen 6kk-neuvola (pojalla tosin ikää jo lähemmäs 7kk ). Ihan mukava jo saadakin tuoreita mittoja!
Toinen kaksosista taasen joutui eilen päivystyksen kautta sairaalaan hengenahdistuksen takia :(
Meillä molemmilla kaksosilla infekstioastma ollut pienestä asti. Miehen kanssa sielä ovat ja nyt on otettu kuulemma verikokeita ja keuhkokuvat ym. Olisiko osittain jo siitepölyallergiastakin kyse!

Itselle on tullut hirveä pakkomielle päästä ultraan!! Jotenkin sellaine olo että onko kaikki vielä hyvin! :/ Kun ei tunnu miltään ja olokin hitusen helpompi! Heti sitä miettii että onko se pieni sielä vielä menossa mukana :ashamed:
Vielä kun ei neuvolassakaan sydänäänet kuulu jokuseen viikkoon.
varhaisultrassahan kävin jo tuossa rv 6+6 ja silloin löytyi pieni sykkeineen kyllä :heart:

Jennyli 8+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkutoive:
ja mä siihen...ETTÄ MITÄH?? ja leguri, että ettekös rouva ole tulleet tänne synnyttämään


Jennylin pojalle hirmuisesti tsemppiä sairaalaan ja oikein pikaista paranemista. Äiteelle myös jaksuja, kaksoisveikasta puhumattakaan. :hug:
Ei sulla ole mahdollista saada kotidoppleria jostain käsiisi? Itse ainakin löysin rankan etsimisen jälkeen tästä kolmosestakin sydänäänet rv9 ja sekös mieltä huojensi. :)

Epeti 22+0 poksista


 
Jennylin pojalle tsempit :hug: Ja en tosiaan meinannutkaan että tahallaan yli hypit,tekevälle sattuu :D

Mä yritän opettaa tuota nuorimmaista epätoivoisesti nukahtamaan omaan sänkyyn päiväunille.Jotenkin kesäaikaan parempi jos nukkuis sisällä eikä kuumassa ulkona ja kun tää muu väki kuitenkin ulkona,niin sais rauhassa nukkua sisällä...
 
Juu eli minutkin voisi listoille laittaa:

hiipi.....26.7.2010....2.....n.1v 8kk... sukupuoli?

Meillä siis poika joka syntynyt marraskuussa 2008 Kys:ssa. Raskaus sikäli ongelmainen että jouduin lepäilemään sairaalaan rv29+0 ->rv34+0 ns."funnelingin" ja supistelujen takia. Poika syntyi rv36+4 lopun viimein imukupin avustamana, voimat ihan pois kun monta yötä olin jo valvonut supistelujen kanssa. Loppu hyvin kaikki hyvin.

Joku kysyi kantelemisesta vauvamasun kanssa niin mulla on ainakin vielä sujunut ongelmitta vaikka masu on jo valtava. Tosin poika jo mennä viilettää omillakin kintuilla kovaa niin ei sitä kantamista sitten lopunkaiken hirveesti ole. Mutta kyllä päivän jälkeen illalla tiedät tehneesi kun muuten kumartelet ja kykit. Pyllyn pesu on ärsyttävin toimenpide tän masun kanssa jos viel poika pistää hanttiin :kieh:

Kyselinkin jo edellisessä pinossa niistä hankinnoista ja kysyn nyt uudestaan että minkälaisia hankintoja pienellä ikäerolla tuleville olette tekemässä? Osa jo vastasikin, kiitos!

Mutta tällaista, huomenna neuvola joten sitä odotellessa!

hiipi rv30+0 riks raks poks
 
Jennyli: toivottavasti pian helpottaa ja saadaan vähän sadetta, ni siitepöly laskeutuu!

Meilki on taas huomenna tän meidän nuoremman kans yks etappi, ku mennään 5kk neuvolaan + fyösioterapeutille. Tytöllä ei peukalot aukea oikein, pitää niitä kämmentä vasten. Saatiin kyl jo aika ens kuulle neurologian pkl hoitaja/ft + lääkäri, mut mä luulen et tuo juttu on enemminki kirurginen, mitä neurologinen. Mut toisaalta hyvä et tutkivat ettei ole mitään neurologista.
Minusta itestä vain tuntuu et se peukalo ei aukea, kun jänne on hassusti tai kirraa kun aukaisee peukaloa
 
Kiitoksia tsempeistä :heart:
Juuri kotiuduin sairaalasta pientä potilasta katsomasta! Saas nähdä pääseekö huomenakaan vielä kotiin :( Keuhkot ja verikokeet ok. Huomena sitten olisi allergiatestit edessä!

Kuopuksen kanssa käytiin aamupäivällä neuvolassa ja äidin pullukan mitat vain 9180g/69.2cm :D :heart:

Epeti juu kotidopler löytyy mutten ihan vielä sillä taida viitsiä sydänäänien metsästykseen alkaa. Tosta edellisestä oli etinen istukka ja sain äänet kuulumaan kotona vasta rv 13 :whistle:

Huh hellettä!! Mulle alkaa jo piisaamaan :kieh: Tää kämppäkin kuin pätsi!!
Turvotustakin löytyy jo sormista ja jaloista ja vasta rv 8+2 mennään!! :eek: Voi kauhistus mitä se on keskikesällä!! :whistle:

Nyt poistun valittamasta.... ;) :wave:
 
Juu Jennyli, ei varmaan kannata ihan vielä dopplerilla kokeilla, ettei saa hermoromahdusta. Mutta tarkoitin siis, että sillä voi etsiskellä elonmerkkejä sitten hetken päästä ultraa odotellessa. :) Mulla siis tästä etuistukka ja löysin sykkeen aikaisemmin kuin edellisestä, jossa istukka oli takana. Tosin etsimällä sai etsiä vaikkei istukka kyllä vielä np-ultrassa ollut edes edessä. Se on sinne seikkaillut muka vasta myöhemmin...

Turvotus on täälläkin aivan valtaisaa. Jos kesän edetessä tästä vielä pahenee, ei mulla kai liene muita vaihtoehtoja kuin kulkea paljasjaloin tai miehen koon 46 siroissa kumisaappaissa... :whistle:

hiipille hankinnoista: Pinnasänky varmaan joudutaan hommaamaan, koska kaksoset tarvitsee omia pinniksiään ainakin vielä vuoden verran. Toisten tuplarattaiden tilalle "tavalliset" vaunut. Kantoliinan aion hankkia, jotta saan alussa kannettua vauvaa, kun kaksoset kulkee tuplakärryissä. Muuten meillä sitten taitaakin olla kaikkea valmiiksi jo kaksin kappalein... :D
 

[/b] Heippa Hei!!

Loistavaa, että olet Jennyli jaksanut kyhätä tämän pinon meille! Nyt jo tuntuu, että saanut apua täältä. Hyvä paikka mihin voi ajatuksia koota.

Päivänkakkara ............... 17.11.2010 ...................... 2 ...............n. 1v9kk. Ja nyt siis on kaksoset tulossa.

Mulla tuo tyttö ja poikaolo vaihtuvat noin 2 päivän välein. Esikoinen siis tyttö ja sillon oli aivan tyttöolo. Tiedä vaikka sitten on molemmat masussa. Identtiset eivät ole. Molemmilla omat istukat jne.

Esikoinen syntyi 40+3 ihan vesien menolla ja rauhallisesti supistellen. Raskaus sujui hyvin. Pahoinvoinnista ei ollut tietoakaan. Verenpaineita kotona tarkkailin, sillä ne olivat koholla koko raskauden ajan, mutta ei onneksi raskausmyrkytykseen asti mennyt. Nyt tällä hetkellä sama juttu. Avautumisvaihe kesti noin 9 tuntia ja ponnistus noin tunnin vähän yli ehkä.

Synnytystä olen pelännyt suunilleen siitä asti, kun olen ymmärtänyt, mitä silloin tapahtuu. Lähinnä sitä kipua. En tykkää kivusta lainkaan ja olen aika kipuherkkä mielestäni. Omat täti aina mulle sanonut, että ei sitä tarvii pelätä, kun sulla on tollainen synnyttäjän lantio. Oon vaan ollut, että niin niin. Mutta epiduuralilla mentiin ja se saatiin hyvin paikalleen ja pysyi. Kyllähän se sattuikin myös, mutta ei yhtään niin paljon kuin olin kuvitellut ja nyt mennääkin marraskuuhun ihan hyvissä tunnellimissa. Tosin mulla oli kyllä aivan loistavat kätilöt mukana, mikä varmasti osaksi auttoi rauhoittumaan ja saamaan mielen pois kivusta.
 
Mun mies aina sanoo että olis ihan oikeen että meille tulis kaksoset,vaan ei oo tähän päivään menty kun yksi kerrallaan :LOL:
Jos mä olisin saanut päättä,olis meillä kaikki lapset tulleet ihan pienillä ikäeroilla,n 1v-1,6v...
Kolmannelle annettiin lupa tulla kun kakkonen oli 5kk,vaan eipä tullutkaan heti kuten kaksi aiempaa :D
Ja nytkin seiskan jälkeen annettiin kasille lupa kesäkuusta alkaen tulla,vaan marraskuulle meni tärppi :D
Mulla kaikki lapset on saaneet alkunsa siitä yhdestä kerrasta ilman ehkäisyä paitsi tää kasi ja tuo kolmonen=)
Mutta hyvähän tämä näin :heart:

Onnea kaikille odottajille yhteisesti :heart:
 
Huomenta kaikille! :heart:
Ihanaa että tänään hieman viileämpi ja raikkaampi aamu =)

Päivänkakkaralle tervetuloa ja onnea tuplaodotukseen :heart: :heart: Täällä meitä onkin minä ja epeti joilla kaksoset jo on ja mielellään varmasti autamme sinua (vai mitä epeti?! ) jos tulee jotain mieltäaskarruttavia asioita :heart:

Ah,tää mamma pääsee kohta kampaajalle =) Tukka on kuin peikolla joten tämä on enemmän kuin odotettu päivä ;)
Toivotaan että toinen kaksosista ( ja tietysti mies ) pääsisi tänään jo kotiin :heart:
Muuten ei mitään uutta auringon alla! Päivät menee mutta siltikin aika matelee :whistle: :D Tulisi nyt äkkiä rv 12 ja ultra niin pääsisi itsekin paremmin tähän odotuksen onneen kiinni!! ;)

Jennyli+Nuppunen 8+3
 

Yhteistyössä