**Pienellä ikäerolla odottavat** HEINÄKUUSSA -10

päivänkakkara: tervetuloa ja onnea kaksosista!

Viel pitää jännittää ja pitkään. Eka neuvola vasta 31pv.. kyl odottavan aika on pitkä. Ei kait täs muuta, mut ku niin mietityttää et oonko mä edes raskaana. Testi kyl näyttää plussaa ja mankat jäi pois,.. iltosin välistä etoo, mut ei muuta.. muuten on kyl sellainen läskipossu olo ja ainainen nälkä. En tiiä johtuneeko siitä, et tämä edellinen on vielä tissillä, nämä helteet ja sit viel tämä raskaus (tai mahollinen sellainen).
No silleen hyvä mennä isommilla viikoilla neuvolaan, ni todennäköisemmin ultrassa jo jotain selvää vauvan tapaista näkyy. Mä oon kahen vaiheilla et lähteäkkö sinne np-ultraan, ku jätämme kuitenki seulonnat väliin ja meil ku on nauvolassa tuo oma ultra ni sil voivat kattoa montako sikiötä on jne. Tietty jos sen mukaan ei vastaa viikkoja ni sit mennään.
 
Mulla on kans nyt niin inhottava epävarmuus tuosta masumussukasta että taidan varata itelleni perjantaiksi ultran :$
Viimeksi oli niin pienet viikot ettei juuri muuta nähty kuin raskaana olet ja pienen syke. Nyt olisi jo kokoa senverran reippaammin että osaisivat sanoa paremmin hedelmöitysajankohdan ja loppuis tää mun hitonmoinen pähkääminen!!
Oireita kyllä löytyy edelleen, tosin ei ihan niin pahan kuin ihan ensimmäisnä viikkoina (kopkop ).
Ja täällä myös toinen läskipossu :kieh: :wave:
Hirvee nälkä kokoajan ja vaikka vaaka nyt ei oo kiloo enempää noussut niin tuntuu että olisin jokasuuntaan turvonnut ainakin +10kg edestä :whistle: Vatsa on nykyään myös aamuisin turvoksissa ja iltaakohden vain pahenee!!
Tässä mun viimeviikkoinen eli rv 7+ turvotus (Tosi järkky kun maha oli palautunut jo aivan littoisaksi ) :D


Mä muuten eilenillalla sitten kaivoin tuon doplerin esiin ja muka hirveen jännityksen vallassa yritin etsiä niitä sydänääniä :LOL:
No ei tietenkään sieltä löytynyt muutakuin istukan suhinat mutta löytyipähän edes ne ;)

Me jätetään kans verikoeseula väliin. En ole käynyt ennenkään. Nt-ultraan tosin haluan mennä. Ihan jo senkin takia että pääsee kurkistamaan pientä :heart:
 
Jennyli, eiköhän se ultran hinta ole pieni omasta mielenrauhasta. =) Sanoo nimimerkki "pakko oli tilata 4D", koska en voinut kuvitellakaan odottavani synnytystapa-arvioon (rv36) saakka... :whistle: Varsinkin kun kaksoset syntyivät jo tuota rajapyykkiä ennen. :snotty:

Me jätettiin myös seula käymättä, koska kaksosistakaan ei siihen voitu mennä. Np-ultran tehnyt kätilö sanoi, että viime vuonna kaikki ko. sairaalan down-tapaukset jäi kiinni jo pelkässä ultrassa. Itseni tuntien olisi suuremman paniikin aiheuttanut tieto kohonneesta riskistä kuin autuas tietämättömyys koko asiasta. En kuitenkaan tiedä, oltaisiinko mihinkään punktioihin lähdetty keskenmenoriskin vuoksi.

Mites vauvahaaveita:n lääkärineuvola meni?

Nyt jääkiekkotunnelmiin ja isännän valmistaman iltapalan kimppuun. :p


Epeti 22+1
 
Tässäpä olis neuvola kuulumisia :wave:

(Suluissa edelliset tulokset rv 22+0)

26+1

Paino : +314g/vko (+574g/vko)
Turvotus : + (+/-)
RR : 137/80 (136/75)
Pissa puhdas (sama)
HB : 118 ( 121)
SF : 25cm (21cm)
Vedenmäärä : N (N)
Tarjonta : RT (RT)
Syke : +140 (+)
Liikkeet : ++ (++)

Kaikki ok, paikat kiinteet ja kiinni :)
 
Juu,taitaa kaikki lökötellä auringossa kun niin hiljaista ;) B)

Minäkin olin tänään aamupäivän Tampereella ja nyt illasta ulkoiltiin. Ihanaa kun ollaan taas yhdessä koossa koko perhe! :heart:
Koko päivän olen potenyt tänään krapulaa,lievää päänsärkyä ja tätä jatkuvaa väsymystä |O
Onneksi autossa on ilmastointi,en pystyis sillä varmaan muuten ajamaan ollenkaan. Tulee tosi huono olo kuumassa,vallankin kuumassa autossa :x Oi kun tämä olo helpottaisi niin pääsis nauttimaan kesästä kunnolla!!

Huomena mulla olis sitten ensimmäinen masuneuvola ja perjantaine se ultra :D

Onko teille jotka ootte jo pidemmällä raskaudessa tullut paljoa painoa?! Itsestä kun tuntuu että paino nousee vikkelämpää tahtiakuin edellisessä raskaudessa :/
 
Mulla sama juttu ton painon kanssa. Tuntuu, että painoa tulee väkisinkin lisää enemmän kun edellisessä raskaudessa ... Tosin, voipi vaikuttaa asiaan, että olin silloin töissä ja liikuttuakin tuli enemmän. Nyt mulla on temppuillut tuo mun polvi koko kevään ja on vähän vauhtia hidastanut.. ja täytyy kyl myöntää, että on noi herkutkin maistunut... :D

Mulla tuli esikoisesta vain 7 kiloa koko raskausaikana ja tavoitteena olisikin nyt ettei ainakaa ylittyisi , koska noita liikakiloja oli jo ennen raskauttakin.. Nyt kun ollaan viikolla 25 niin, painoa tullut noin nelisen kiloa. Jotenkin, vaan tuntuis että kesäaikaan ei voi olla niin, että tulis vaan kolme kiloa lisää... Mä oon oikein ottanu itelleni jopa stressin tosta painosta, ja neuvolaan mennessäkin tuntuu puntaripaniikki iskevän ;). Vaikka ei tää terkkari oo koskaa negatiiviseen sävyyn huomauttanutkaan. Mut jo se, että on taipumus tohon raskausdiabetekseen, niin senkin takia painonnousu pelottaa.

Toisaalta taas mahakin on jo isompi raskausviikkoihin nähden ku viimeks. Millanen pallo tuosta oikein kehkeytyykään :D...

primrose 25+0
 
primrose mulle on tullut jo +2kg ja rv 8+5!! :whistle: :eek: Painoin tämän verran edellisessä raskaudessa rv 14!!
Tavoite kuitenkin olis ettei kaikkineen tulisi kuin +10kg niinkuin edellisestä! Siitäkin sairaalaan jäi vain lapsen paino 3-4kg ja loput olivat muodostuneet sellaiseksi ikiläskiksi ettei edes imettämällä lähtenyt! Aloin siis tarkkailla pojan ollessa 3kk syömisiäni ja lopetin suklaansyönnin lähes kokonaan, sitten paino lähti tippumaan ja pääsinkin jo lähtöpainoon...josta siis nyt paino lähtenyt kipuamaan takas yläspäin turhan nopeeta :kieh:
Olen hoikka mutta en vaan osaa ottaa rennosti lisääntyvän painon kanssa :ashamed: Vallankin kun nyt tiedän että imetyksellä ei oo hölkäsen pöläystäkään laihduttavaa vaikutusta mun kohdalla :kieh:

Kaksosista tuli aikoinaan +16 ja silloin jäi sairaalaan lähes kaikki. Taisi tulla +2kg kotiin joten olin kyllä heti oma itseni. Mutta oli tuo kaksosarki kyllä niin kuluttavaakin että ei aina muistanut syödäkään...

Jei,kohta ensimmäiseen neuvolaan :heart: Ei taida vielä sydänääniä kuunnella?! Sitä tylsää kyselyä ja haastattelua taitaa tää ensimmäinen kerta aina olla. No kiva mennä kuitenkin =)

Neuvolasta sitten suoraa päätä pankkiin ja iltapäivällä asuntokaupoille! Olemme siis tänään onnellisesti oman asunnon omistajia, ja isosti velallisia ;) :D

Jennyli 8+5
 
Aurinkoista huomenta kaikille!


Mulla on painoa tullut tähän mennessä noin 4 kiloa. Ja olen todellakin neuroottinen tuon painonnousun suhteen, sillä lähtöpainoa mulla oli yli kymmenen kiloa enemmän kuin edellisessä raskaudessa enkä ole koskaan painanut näin paljoa kuin nyt. Kaksosista painoa tuli vähän alle 15 kiloa, joista 13 oli lähtenyt jälkitarkastukseen mennessä. Sen jälkeen alkoi syöminen, samalla kun liikkuminen jäi minimiin ja lopputulos on tässä. :ashamed: Aion visusti koittaa pitää kilot kurissa tässä raskaudessa ja talvella alkaa sitten operaatio painonpudotus. :whistle:

Ennen raskautta mulla oli edelleen sellainen löysä pussukka tossa edessä tallella ja mun kauhukseni se ei alkanutkaan täyttymään uudelleen vaan uusi masu puskee vanhaa edellään. :headwall: |O :( Vyötärönympärys siis menee aika komeasti samaa tahtia kuin kaksosistakin näillä viikoilla, mutta kohdun korkeus on selvästi pienempi. Tai ainakin itsestä siltä tuntuu. Ensi viikon neuvolassa otettaneen ensimmäistä kertaa asiasta mittaa.

Jennylille hyvät neuvolat ja asuntokaupat! Tervetuloa meidän velkavankeudessa elelevien joukkoon! :wave:

Muillekin kaikin puoli mukavaa päivää! Meidän ryhmä rämä lähtee nyt aamulenkille, kun lämpötila on vielä siedettävä.


Epeti 22+3
 
Jennyli: ihana päästä muuttamaan omaan kotiin!!! Meil on viel muutama vuos maksettavaa alkuperäisessä lainassa, mut on otettu lisää remonttiin ja ku saahaan tuo maksettua ni otetaan taas lisää, et saahaan taloa korotettua + uusittua ulkokuori ja lattiamatot.

Me viel tääl tämä päivä nautitaan, huomiseksi on luvannu jo kylmempää ni tänään lasten kans viel otetaan rennosti, kerkeää sitä olla sisällä myöhemminki B) pyykkivuori saa odottaa viikkaajaansa
 
Heippa!

En olekaan huomannut että tänne on tullut ihan oma pino meille. Kirjoitin kyllä siinä ekassa pinossa, mutta tätä "virallista" pinoa en ollut huomannut. Tulisin siis mukaan. =)
Tässä tietoja. Odottelen siis kolmatta ja la on 1.10. Ikäeroa kakkosen ja kolmosen välille tulee 1v6kk. Esikoisen ja kakkosen ikäero on 1v9kk. Esikoinen on siis 3v3kk tämän kolmosen syntyessä. =)

Painosta olitte ainakin keskustellet. Mulle on painoa tullut nyt 3-4 kiloa, ja musta tuntuu että sekin on liikaa. :eek: Kakkosta odottaessa mulle tuli koko raskauden aikana 6 kg, joten siksi tuo vajaa 4kiloa tuntuu tässä vaiheessa jo hirmu paljolta. Mulla on kyllä jonkin verran ylipainoa, että senkään puolsta en yhtään ylimääräisisä kiloja halua. :( Täytyy vissiin vähän tsempata jätskin syönnin kanssa. :LOL:

marza ja onnianni rv 20+6
 
Tervetuloa marza :wave:

Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin ainakin äidillä =) Perus juttuset siis vaan käytiin läpi ja oikein mukava uusi neuvolantäti oli!
Meillä ei ole neuvolassa ultraa eikä sydänääniäkään vielä kuuneltu joten huomiseen ultraan on kyllä kiva mennä! Toivottavasti kaikki on edelleen hyvin :heart:
Verikokeisiin pitäis sitten seuraavaksi suunnata ja nt-ultraan meillä on mahdollisuus mennä rv 11-14 joten reilu pariviikkoa niin olisi jo mahdollista =) Taidan kuitenkin venyttää rv 12 tota ultraa!

Ja sitten se toinen asia eli nyt sitä ollaan sitten oman asunnon onnellisia omistajia...ja isosti velallisia ;) :D
Nyt alkaa sitten remppahössötykset :whistle: Ei tässä tosiaan paljon raskautta ehdi miettiä eikä kuulostella!!
Kun nyt ei kuitenkaan stressiksi asti tätä hommaa olisi!! Tosin muutto ei oo koskaan mitään lempipuuhaa, mutta parempi nyt kuin loppuraskaudessa ;)
Muutto olisi tuolla kesäkuun lopussa ja sitten mulle tulee väkisinkin jonkunmittainen nettikatko enkä pääse päivittelemään mutta katsotaan sitä sitten lähempänä =)
 
Huomenta! :heart:

Voi kauhistus miten mua jännittääkään lähteä sinne ultraan :x Mua jännittää nyt enemmäin kuin silloin 2 viikkoa sitten!! Mitään muuta en toivo kuin että kaikki olis edelleen hyvin :heart:

Jennyli 8+6
 
Jennylille tsempit ultraan :hug:

Mun selkä on ihan älyttömän kipeä :headwall:

Niin ja tosta painon noususta piti jotain sanoa.Mulla tulee aina alkuun paljon,tyyliin plussatessa+2kg.Ja yleensä,kun noita vanhoja nla kortteja oon katsonut,on kilot tulleet lähes kaikki rv 30 mennessä.Sen jälkeen ehkä 2-3kg enää noussut.
Nyt rv 28+0 mulla on tullut 12 kg(62kg nyt,kun ennen 50kg)Ja jos sen 2-3kg vielä tulee kuten ennen ollaan taas samoissa lukemissa ennen synnytystä kuin edellisistä =)
Yhden kerran oon päässyt vain 10 kg:n nousulla(neljäs lapsi) ja kerran taas nousi 20kg(kolmas ja suurin lapsi)
muuten on tasaisesti tullut 13-16 kg muista.
 
Jennylille hurjasti tsemppiä ultraan! b :) d

Me9jaBonus, kurjaa, jos selkä vihoittelee. :( Kävin muuten ihailemassa sun massua äsken tuolla masukuvaketjussa, on kyllä nätti. =)

Mulla ei tullut kaksosraskaudessa ainuttakaan raskausarpea, vaikka massu kasvoi välillä aika hurjaakin tahtia, mutta nyt on sitten kudos alkanut repeillä. :headwall: Yritän apinan raivolla rasvata mahaa ja kylkiä, mutta taitaa olla toivotonta, kun tässä vaiheessa jo alkaa. |O


Epeti 22+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Epeti:
Jennylille hurjasti tsemppiä ultraan! b :) d

Me9jaBonus, kurjaa, jos selkä vihoittelee. :( Kävin muuten ihailemassa sun massua äsken tuolla masukuvaketjussa, on kyllä nätti. =)

Mulla ei tullut kaksosraskaudessa ainuttakaan raskausarpea, vaikka massu kasvoi välillä aika hurjaakin tahtia, mutta nyt on sitten kudos alkanut repeillä. :headwall: Yritän apinan raivolla rasvata mahaa ja kylkiä, mutta taitaa olla toivotonta, kun tässä vaiheessa jo alkaa. |O


Epeti 22+4
Kiitos :flower:
Mulla kanssa ei oo ikuna tullut arpia!!
Ja vaikka mulla oli viitosesta masu kaksosten odottajan luokkaa(sf 40!!!!!!)Ei siltikään revennyt.Toivottavasti ei nytkään enää :ashamed:
 
Jennyli: voi hirmunen, kyl muaki jännittäs... jännitän jo nyt tulevaa neuvolaa joka on vasta 31pv.. tsemppiä :hug: toivottavasti kaikki on hyvin :heart:

Epeti: mul ei kans ekasta tullu arven arpea, mut tokan jälkeen ala maha on niinku seepralla.. onneks ovat jo nyt vaalentuneet, vaik synnytyksestä niin vähän aikaa, enkä ole kerenny saaha nuita mahamakkaroita pois. Eipä niihin taia hirveesti rasvailut auttaa.. :kieh: :kieh:

Tääl isäntä painaa yötä päivää pellolla ja mä oon yrittäny keksiä lasten kans tekemistä. Pyykki vuori oottaa tuolla et selviäisin viikkaan sen kaappiin, mut oottakoon, nyt on niin ihania ilmoja et nyt nautitaan ulkoilusta!! Keretään sisällä olla myöhemminki. Tosin pitää lähteä hakeen Valiolta vermeitä, ku esikoinen heräilee.
 
tannn
taidan minäkin liittyä joukkoon mukaan. esikoinen syn tyi 6.1.10 ja tänän sain plussan testiin, ja viikkoja vasta 4+3. Kakkosen laskettu aika ois 25.1.11. lähekkäin menee.. :D

MEillä synnytys käynnisty supistuksilla 40+0 viikoilla ja mentiin sitten TAYS:iin yöllä puol 4 maissa. Synnytys ei edennyt kuin 6 cm:n ja sitten päädyttiinkin sektioon. enää koskaan en siihen toimenpiteeseen halua. parantuminen kesti niin kauan ja oli niin kipeetä että monena yönä itkin vaan kivusta. :/

hiukan on ristiriitasia ajatuksi tästä kakkosesta, sitä kyllä haluaa mutta sitten taas miettii että miten sitä jaksaa ja muutya.. mutta lupa annettiin toiasen tulla ihan heti synnytksen jälkeen niin mitäs tässä valittelemaanm!

Kaikille aurinkoista päivän jatkoa ja paljon tarrasukkia!!! :flower: =)

ja tässä se muyn rivi:
Tannn.............25.01.2011......2.........1v19pv.........????
 
Tann: tervetuloa ja onnea plussasta.. niin samoja ajatuksia.. mul edellisen la oli 7.12 (syntyi 16.12) ja nyt on 23.12 :D et aika samalainen väli telle ja meille tulossa :heart:
Jos yhtään tuntuu, ni voit jo nyt pyytää lähetteen pelko pkl:lle
 
tannn
niin, mut ehkä nää kuuluu vaan tähän. tai niin ainakin toivon, kylllä varmaan kun saa asiaa mietittyä ja pohdittua siihen sopeutuu ja se alkaa tuntumaan ihanalta. :p ja kun mies oli aamullla niin sillee et ei voi olla nytkö jo, niin tuli vähän sellai olo et anteeks.. mut kyl se just sano et on se kuitenkin ihana asia.. =) ja miehen veljellä on kans tollee tiuhaa vuoden välein kaks niin oon sit siihen vedonnu et jos ne pärjää niin pärjätään mekin. =)

ei vaan oikein uskalla iloita viel hirveesti.. kaverilla oli vähä aika sitte km, ja nyt jotenki sitä pelkä enemmän omalle kohdalle ku sillon kun esikoista odotti.. no joo, kaikki menee niinku menee ja nautitaan ainakin niist hetkist ku ollaan raskaana! :) :flower: :heart:
 
Tervetuloa Tann ja onnea plussasta :heart: :wave:

Syvä huokaus...olen NIIIIIN onnellinen! :heart: :D
Masussa kaikki hyvin ja nuppunen kovasti kasvanut :heart: Sydän löi vahvasti ja liikkuikin jo! Sielä se polskutteli pieniä jalkojaan vaikkei paljoa 2cm suurempi ole :D
Kooltaan vastasi nyt hieman isompaa mitä olen viikkoja laskenut...huomena vaihtuisi rv 9 ja vastasi kooltaan rv 9-10 mutta aikalailla samoissa siis ;) Nt-ultrassa se sitten tarkentuu!!



raskausarvista oli puhe...niitä ei ole minullakaan tullut kummassakaan raskaudessa!
Mahan koosta sitten senverran että minua on aina sanottu pienimahaiseksi! Myös kaksosraskaudessa vaikka melkoinen kireä kumpu se silloin olikin! ;)
Sf-mittaa mulla ei kaksosista mitattu ollenkaan koska se huitelee niin omilla käyrillään ettei meidän neuvolantäti tuolloin sitä lähtenyt mittaamaan. Kuopuksesta kyllä mittattiin normaalisti ja se oli isoimmillaan 33cm. Vyötärönympäryksessä ehti mennä juuri metri rikki ennen kuin poika syntyi!
 
Onnea jennyli ihanista ultrakuulumisista :flower:

Mä oon täällä ihan järkyttynyt ja liikuttunut,meidän elokuisten pinoon on syntynyt ensimmäinen vauva :heart: Hui!joko me ollaan niin lähellä maalia....
 
Jennyli: onnea hyvistä ultrakuulumisisista

Oon niin väsyny tähän kaikkeen.. 2v:n kiukuttelevaan uhmaikäiseen ja 24/7 peltohommia paiskivaan ukkoon.. vauvan kans kyl pärjään, mut en pärjää itteni kans :'( :'(
 

Yhteistyössä