??Piinailijoiden oireet ovulaation jälkeen ja tulos??

Minäkin ajattelin tulla mukaan piinailemaan! :) kirjoittelinkin jo hätäyksissään tuolla yhteen pinoon joka oli "väärä" ja sain tästä palautetta :D

Elikkä nyt menossa dpo10 ja kp23/26-28

dpo1-6 en oo havainnut mitään ihmeellistä
dpo7 veskireissulla paperiin tuli kirkasta limaa jossa oli seassa pikkuisen kirkasta verta. Pian tämän jälkeen myös masussa alkoi juilia ja tätä kesti pitkin päivää. Illalla en muutoin huomannut masussa tuntemuksia, mutta kun tein pihatöitä ja lapioin aika reippaaseen tahtiin, niin yhtäkkiä iski aika kova "kramppi" oikealle puolelle alavatsaan. Tämä kipu meni kuitenkin pian ohi, eikä palannut vaikka jatkoin urakkaa lapion varressa. Myöhemmin illalla, kun istuskelin rauhassa tv:tä katselemassa, tuntui kuin koko alavatsa olisi aivan tulessa!
dpo8 Ei mitään erityisiä tuntemuksia. Jonkin verran omituista kuplintaa masussa, niinkuin olisi ilmavaivoja, mutta ei kumminkaan pieretä (huh) :LOL: Illalla kokeilin kohdunnipukkaa (en oo koskaan silti oikein osannut huomata siinä mitään muutoksia) ja yllättäin sormeen jäi kirkasta verta? En tiedä mistä tämä sitten voisi johtua? Kokeilin ihan sievästi, en ronkkinut enkä tuntenut kipua...
dpo9 Tein aamulla Davidin r-testin eikä minkäänlaista viivaa, niinkuin ymmärrettävästi tässä vaiheessa ei ollut odotettavissakaan. (minulla on paljon testejä kaapissa jotka aijon käyttää nyt pois koska olen päättänyt että tämän kierron jälkeen lakkaan höyryämästä raskautumisen kanssa) Masussa edelleen pienenpientä kuplintaa joka voi tietysti johtua ihan mistä vain. Iltapäivällä mulla iski ihan mieletön väsymys ja oli pakko nukkua päiväunet, mies tuli herättämään mut syömään: Ruokailun jälkeen mulla tuli yllättäen todella huono olo, etoi hieman... Illalla saunomisen jälkeen piti päästä nukkumaan jo ennen 21:00
dpo10 Viimeyö nukuttu TODELLA huonosti. Heräsin monta kertaa, oli kuuma ja jotenkin levoton olo. Veskissäkin piti käydä kun rakko tuntui olevan ihan täynnä. Aamulla jälleen Davidin r-testi: ei mitään. Pitkin päivää masussa kuplintaa ja alavatsassa vasemmalla (nivusessa myös) välillä pistelyä. Rintoja koetin "kopeloida" tuntuuko aroilta: ei tunnu, Mutta havaitsin että verisuonet on ihmeellisesti pinnassa! Toisessa rinnassa nännipihan rajasta nänniin asti tosi tumma verisuoni näkyy ihan selvästi ja koko rintakehässä näyttäisi paistavan sinisyys ihon alta :O Myös tänään väsyttänyt koko päivän, mutta tietysti se voi johtua vain siitä että nukuin huonosti (vaikka aamulla olin kyllä ihan pirteä noustessani sängystä) Kokeilin uudestaan kohdunnipukkaa, ei tullut verta. Edelleenkään en osaa sanoa miltä se tuntui tai onko se dessä vai takana :D

Toistaiseksi ei tämän enenpää informaatiota :)
 
Viimeksi muokattu:
Löytyihän tämä pino täältä vielä :)

Tilanteeni on sellainen, etten tiedä oikein koska olen ovuloinut. Epäilykset kohdistuvat ajalle 5.-7.5.
Tämä arvelu on sen mukaan, että dpo 0 on ollut 7.5.2012

dpo 1-7 en ole edes ajatellut raskauden olevan mahdollinen, joten en ole mitenkään kiinnittänyt huomiota mihinkään oireisiin. Jälkeenpäin muistan, että olen iltaisin ollut viluinen, mutta toisaalta meillä on sisällä aika kylmä ja olen muutoinkin usein vilunen.
dpo 7-8 näin jälkikäteen muistelen, että ihmettelin töissä päivällä, kun posket alkoivat ihan yhtäkkiä helottamaan tulipunaisena ilman mitään syytä. Sama tapahtui illalla kotona.
dpo 9Poskien helotusta sairaalareissulla, ultrassa näkyi muhkea limakalvo ja toimiva keltarauhanen. Lääkärin mielestä olen raskaana. Itse en usko. Veritesti (kvalitatiivinen) negatiivinen(25 mIU/ml), clearbluen digitesti (25mIU/ml) negatiivinen. Iltalämpö ensin klo 20 37,1 klo 22 36,5
dpo 10 Aamulämpö 36,5, päivälämpö 36,7, posket ehkä vähän punottaa. Päätä särkee ja lievää menkkamaista oloa on ollut eilisestä asti. Lisäksi on aika märkä olo ja väsyttää/uuvuttaa (esim lenkillä ei oikein jaksa kävellä reippaasti). Päiväpissasta tehty First Signal- testi negatiivinen.

- vuoto alkoi pari päivää myöhässä perjantaina (18.5.?)
Samalla aloitin Pergoveris- Gonal-F pistokset lauantaina kp (1-2)
 
Viimeksi muokattu:
Yk 4 keskenmenon jälkeen:
Kierto 24-27 päivää

Kp12 ( dpo -1)ovisplussa. Limaa ja himot huipussaan, edellisenä päivänä talletuksia.
Kp13, Dpo 0 Kovat oviskivut, lopulta oli pakko ottaa Panadol. Limaa reilusti. Esikoinen kipeä niin tallettelut jäi väliin.
Dpo 1 Ei mitään erikoista.
Dpo 2 Huomasin että mun nännit on kipeet. Kosteaa edelleen. Menkkakramppeja ja jomottelua. Seksi tuntui epämiellyttävältä kohdunsuulla. Ja ihan kuin kohdussa olisi tuntunut painetta tai jotain...
Dpo 3 Pari kertaa tuntui ilkeä repäisykipu?! Nyt jo? Normaaleja mulle loppukierrosta. Ajoittain lievää vihlontaa. Kosteaa edelleen. Ei enää nännikipua.
Dpo 4 Järkyttävä palelu ja väsy. Voisin vaan nukkua peiton alla. Ei oikeen muuta. Varma tunne siitä ettei oo tärpänny. :/
Dpo 5 Palelee ja väsyttää. Viimeyönä oli varmasti kuumetta, heräilin vilunväristyksiin. Menkkajuilintaa... Aamupäivällä pahoinvointikohtaus. Maha meni ihan sekaisin ja meinas tulla oksennus. Kattelin viimekierron muistiinpanoja, samanlainen silloin dpo 4. Haamun testasin dpo 8, joka muuttui negatiiviseksi seuraavalla testauksella.....
Dpo 6 Palelee! Ja välillä on hiki... Melko voimakkaita menkkakramppeja. Kovempia kuin mitä vuodon aikaan. Juilii reisiin asti. Menkkojen alkuun vielä viikko! :/ Valkkari kasteli alushousut...
Dpo 7 Tänään tajusin miksi minua niin palelee... Meillä on töissä ilmastointi niin tehokas että ihan tukka hulmuaa! Ei siis ole mikään oire. :ashamed: Menkkajomotteluja edelleen. Väsy on kova nyt illasta. Ei enää mitään luottoja raskauden mahdollisuuteen.
Dpo 8 Ei oikein mitään mainittavaa. No sen nyt kirjaan ylös, että ikenet vuotaa verta hampaiden harjauksen jälkeen... Tänään ei oo ollu minkäänlaisia masutuntemuksia... Ehkä olisi vain parempi lopettaa oireiden kuulostelu, ja antaa kaiken mennä omalla painollaan... Mutta kun se on niin vaikeaa!
Dpo 9 Järkyttävä turvotus. Maha on kuin pallo vaikka en oo syöny hiilareitakaan. Tissit ehkä ihan vähän, siis toooosi vähän arat sivuilta.. Mut ei mitään mahakipuiluja tms...
Dpo 10 HAAMU! Testiajan jälkeen jo todella selkeä viiva! Semmonen miehennähtävä. ;) Ei oikein muita tuntemuksia kuin aristavat tissit, ja edelleen vain sivuilta. Pelottaa kun viimekierrossa oli se kemiallinen, mutta tämän testin viiva oli montakertaa sitä vahvempi.... Toivotaan, toivotaan....
Dpo 11 Selvempi viiva. <3 Ei enää oikein mitään... Lieviä repäisykipuja yskiessä. Jos en olis testannu, niin en vois kuvitellakaan olevani raskaana! Turvotus on ehkä ainut oireeni tällähetkellä...
Dpo 12 Raskaana 1-2. Liuskatestin viivakin tummui. :) Huomenna olisi menkkojen alkamispäivä... Ja HUOM! Tässä kierrossa talleteltiin 4 ja 2 päivää ENNEN ovulaatiota. Olin varma ettei ne riitä kun ovispäivänä ei pystytty... Mutta niin vaan nappas. :) Oiskohan meille sit toinen tyttö tulossa?! ;)
Dpo 13 Viimeinen päivitys tänne pinoon. R-testin viiva oli jo melkein yhtävahva kontrollin kans. :) Kaikki oureiksi laskettavat on hävinny. Menkkojen olis pitäny alkaa yöllä. Joko uskallan sanoa että olen raskaana!

Plussatuulia kaikille!! Jospa kesä tekee tehtävänsä! ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iloksi ja Nunna
Heippa, olen uusi täällä ja ihan ekaa kertaa olen oireita merkkailut ylös.
Lapsi on tullakseen jos näin on, ei stressiä, ei murhetta.

Kierto epäsäännöllinen, mut kun menee kohdilleen, ni hyvinkin säännöllinen n.28pv :rolleyes:

Ovis bongattu.

Ei merkintöjä aikaisemmilta päiviltä.

dpo 10 outo tunne mahassa, turvoksissa, nippailee, runsaampaa valkovuotoa,
kiva ja energinen olo
dpo 11 Lämpö 36.9c, kuuma/tuskahiki, orastava päänsärky, huimaa, pissattaa usein,
hengästyttää, nälkä.
dpo 12 tissit turvoksissa, vaihtelevaa arkuutta, maha turvoksissa, huimaa, verta nenästä,
lämpö 36.5c (normaali), lievää närästystä.
dpo 13 turvonneet rinnat, pientä närästystä, hiki, en varmasti ole raskaana-olo,
menkka juilintaa illalla, päivällä ällötti autossa, johtuu ehkä kuumuudesta:D, miehen kaikki sanat oli muka loukkaavia, kiukuttaa.
dpo 14 Tahdon tehdä testin-en tahdo tehdä testiä, en kestä pettymystä. Tissit kihelmöi ja turvonneet,
hankalaa, kun en ole ennen suuremmin laittanut menkka oireitakaan ylös, onko tää sitä vai jotain paljon ihanampaa <3
dpo 15 Samat kun kaks päivää aikaisemminkin, ellei ikkunoiden pesu ole oire ;)
dpo 16 Yskiessä repäisee ikävästi, kertooko tulevista menkoista? Kummallista epäilyä miestä
kohtaan, kiukuttaa, ailahtelen:), järjettömät menkkakivut.. enteilee kenties tulevaa:/ senkin laitoin merkille, et yleensä olen kovin herkkä itkemään, tällä kertaa en.
dpo 17 ei niin minkäänlaisia tuntemuksia.. pitäis menkkojen olla ovella. ääh, huomenna testaan
ja toivon, et pieni tyttö sais sisaruksen ja vanhemmat toisen pienen palleron. Testasin negatiivisen. pettymys!

dpo 18- ei juurikaan oireita, tissit kasvanut, olo hyvä.

Aloin miettiä, et olisinkohan mahdollisen oviksen tulkinnut väärin ja se oliskin ollut vasta silloin ku luulin
olevan dpo10, silloin alkoi oireet ja siitä eteenpäin ne on voimistuneet.. äh, eli nyt oliskin joku dpo11.
silloin 11pv sitten olin meinaan hyvinkin halukas ja touhuiltiin usein.. toisaalta pelkään, et on ihan toive ajattelua.

miten epäsäännöllisä kiertoja säännöllistetään? miten siihen saa lääkettä? kertokaas kokeneemmat:)

nyt olis siis kp31 ja dpo 11.. voishan tuokin mahdollista olla.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on meneillään yk 9 ja aikaisempiin kiertoihin verraten poikkeavia tuntemuksia heti oviksen jälkeen, joten pakko oli alkaa laittamaan niitä ylös.

Kp 15/Dpo -1 Digiovistesti plussa.
Kp 16/Dpo 0 Digiovistesti plussa. Illalla kouristuksia alavatsalla ja yleistä huonovointisuutta. Selkeä lämpöjen nousu oviksen jälkeen.
Dpo 1-4 Aaltomaisesti tulevia ja meneviä melko kovia menkkamaisia alavatsakipuja (uutta). Nännit todella kipeät (uutta). Nenä vuotaa kirkasta juoksevaa räkää (minulla ei ole, ainakaan todettua, allergiaa).
 
Kp 15/Dpo -1 Digiovistesti plussa.
Kp 16/Dpo 0 Digiovistesti plussa. Illalla kouristuksia alavatsalla ja yleistä huonovointisuutta. Selkeä lämpöjen nousu oviksen jälkeen.
Dpo 1-4 Aaltomaisesti tulevia ja meneviä melko kovia menkkamaisia alavatsakipuja (uutta). Nännit todella kipeät (uutta). Nenä vuotaa kirkasta juoksevaa räkää (minulla ei ole, ainakaan todettua, allergiaa).
Dpo 5 Heräsin aamuyöstä aivan kauheisiin alavatsakipuihin. Kivut kestivät noin puolituntia. Kipuja säesti mukava kylmä tuskahiki.
 
Tämänkertaisesta kierrostani:

Ovulaatiotesti näytti plussaa hämmentävän aikaisin, saimme sen kuitenkin hyödynnettyä juuri ja juuri. Tasan viikon päästä alkoi tapahtua:

dpo6: Vatsaan sattuu vähän väliä koko päivän.
dpo7-dpo9: Kivut jatkuvat.
dpo10: Rintoja alkaa jännästi särkeä ja vatsakivut jatkuvat yhä.
dpo11: Teen kaappiin jääneen ovulaatiotestin, testiviiva on hyvin hailakka (Ajattelen, kuinka onnellinen olisin, jos olisinkin tehnyt raskaustestin samalla tuloksella :) )
dpo12: Samat säryt jatkuvat, ja päivällä nukuttaa niin, että olen nukahtaa lapsen kaverisynttäreillä lattialle.
dpo13: Säryt jatkuvat, ja väsymys jatkuu. Ei sen kummempaa.
dpo14: Plussatesti, tuikahduksia alavatsassa on nyt koko ajan, ja rintojen kipukin on jatkuvaa.
dpo
 
Kp 15/Dpo -1 Digiovistesti plussa.
Kp 16/Dpo 0 Digiovistesti plussa. Illalla kouristuksia alavatsalla ja yleistä huonovointisuutta. Selkeä lämpöjen nousu oviksen jälkeen.
Dpo 1-4 Aaltomaisesti tulevia ja meneviä melko kovia menkkamaisia alavatsakipuja (uutta). Nännit todella kipeät (uutta). Nenä vuotaa kirkasta juoksevaa räkää (minulla ei ole, ainakaan todettua, allergiaa).
Dpo 5 Heräsin aamuyöstä aivan kauheisiin alavatsakipuihin. Kivut kestivät noin puolituntia. Kipuja säesti mukava kylmä tuskahiki.
Dpo 6-8 Alavatsakivut äityivät niin pahoiksi, että jouduin yliopistollisen keskussairaalan naistentautien poliklinikalle. Diagnoosina joko revenneet kystat ja nestettä vatsaontelossa tai akselinsa ympäri kiertyilevät suurentuneet munasarjat. Verestä tehty r-testi nega (dpo 8). Eiköhän se ollut tässä tämä kierto.
 
Ja jälleen uutta kiertoa kehiin :)

kp13 dpo-2
juilintaa molemmissa muniksissa, limaklöntti
kp14 dpo-1 juilintaa molemmissa muniksissa, juoksevaa kirkasta limaa, ovistestiin 2 yhtä vahvaa viivaa, pupuilua
kp15 dpo0juilintaa molemmissa muniksissa, ovistestin testiviiva vahvempi kuin kontrolli, kirkasta juoksevaa limaa, lämpö 36,6
kp16 dpo1 voimakasta juilintaa molemmissa muniksissa, varsinkin oikealla, ovistestin testiviiva huomattavasti vahvempi kuin kontrolliviiva, kirkasta juoksevaa limaa, lämpö 36,7, Kovat oviskivut illalla, oikea kylki kuin tulessa, siitä huolimatta pupuilua
kp17 dpo2 edelleen ovistestin testiviiva vahvempi kuin kontrolliviiva. Maha aivan kuralla, lämpö 36,9, oikeassa ja vasemmassa nivusessa nippailua aika-ajoin
kp18 dpo3 vanha kuumemittari meni rikki.. uusi digitalinen näytti 36,7, ei muita oireita
kp19 dpo4 ei oireita, lämpö 36,8
kp20 dpo5 erilaisia alamasutuntemuksia. Välillä nipistelyä ja tylppää pistämistä oik nivusessa ja välillä kipristelyä vasemmassa nivusessa, välillä muuttuen menkkamaiseksi juilinnaksi ja siitä jälleen nipistelyksi. Iltaa kohden juilii taas menkkamaisesti koko alamasun alueella aiheuttaen ilmavaivoja tai sitten ilmavaivat aiheuttavat juilintaa??? Lämpö 37,3
kp21 dpo6 aamu meni oireettomasti; vain vähäisiä ilmavaivoja, päivän mittaan alkanut vähäinen valkovuoto, joka aavistuksen kellertävää. Äskettäin alkoi lievää menkkamaista juilintaa olla havaittavissa ja autolla ajaessa huomasin, että etureidet särisee. Nyt särinä on lieventynyt, mutta outo puutuneisuuden tunne säteilee nivusista reisiin. Lämpö: 37,0
kp22 dpo7 ei kerrassa mitään, ehkä vähän enemmän valkkaria, lämpö 36,6
kp23 dpo8 ei mitään oireita (jos suklaanhimoa ei lasketa), lämpö 36,8
kp24 dpo9ei mitään erikoisempaa, hieman keskittymisvaikeuksia ja hermostuneisuuta... Aivan kuin muissakin tähän astisissa kierroissa tähän aikaan. Ihan lievää pienenpientä juilinnan poikasta oli kohdun vas laidalla hetken aikaan päivällä. Ei muuta. Paitsi jokunen finni ilmestynyt, syytän siitä suklaata! Lämpö 37,0
kp25 dpo10David-10-testi puhdas nega, hieman enemmän valkkaria, ei lainkaan masutuntemuksia, tissit ihan pikkiriikkisen aristavat syvältä, kun kovasti painaa vasten rintakehää, lämpö 36,8
kp26 dpo11David-10-testi puhdas nega, ei mitään oireita
kp27 dpo12David-10-testi juuri ja juuri testiajalla hailakkaakin hailakkaampi haamu, vilunväreitä aika-ajoin, lieviä nippailutuntemuksia ja erittäin lieviä jomotuksia alamasulla tulee ja menee..
kp28 dpo13David-10-testiin eilisestä vahvistunut haamu. Aamupäivällä valkkaritulvahdus paksua ja sameaa!?! Sitten ei oikeastaan mitään. Illalla istualtaan noustessa tuntui kuin alamasun "lihakset" ois revähtäneet, (repäisykipu?:confused:) nännit tuntoherkät ja hermot kireällä (pms??) lämpö37,1
kp29 dpo14David-10-testin haamu vahvistui jälleen. Aamupäivällä lievää menkkajomottelua joka muuttui nipistelyksi kohdun alueella, nipistely muuttui nivusten jomotukseksi, joka säteilee reisiin. Tisut samanlaiset kuin eilen. Lämpö 37,0. Autolla ajaessä nälkäisenä oli aavistuksen huono olo.
Illalla jälleen voimakas repäiseä kipu alavatsalla, joka pakotti kulkemaan hetken "kaksinkerroin" meinasin pyörtyä. Oma hiki haisee "miehiselle" yäk!
kp30 dpo15repivät kivut voimistuneet ja aina äkkiliikkeiden tai ponnistuksen yhteydessä repäisee. Pregchekillä testattu vahva haamu tai haalea plussa:heart: jomottaa ja pistää kokoajan yhteen ja samaan kohtaan kohdun tienoille hieman vasemmalle.
Nyt illalla jomottelee lonkkia ja nivusia, mutta ei muita tuntemuksia. Tässä kuva aamun testeistä:
Lämpö:37,0
KP31 DPO16 samanlaista viivaa testiin kuin eilenkin aamuna. Järkyttävän kipeä selkä, kuin muutama vuosi sitten kun särjin selkäni ja välilevyt repeytyi... Ei oikeastaan muita tuntemuksia. Hutera krapulainen olo, mutta voi johtua tupakanvieroitusoireista. Pissalle jouduin heräämään keskellä yötä.
Iltapisusta tehty Digitesti ilmoittaa raskaana 3+ :heart::heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Oukkidoukki. Tästä lähtee sitten viimeinen piinailukierros

Lähtötilanne alkionsiirrossa 31.5 oli 12 mm limakalvo ja 4-soluinen TOP-alkio.

PP-1 dpo 1 punktion jälkeinen päivä. Lugesteronin aloitus
PP0 dpo 2 (31.5) Alkionsiirto. Lugesteronit jatkuu. Oireina rintojen arkuus (ovitrelle), munasarjakivut (punktio).
PP1 dpo 3 Munasarjakivut jatkuu. Ei muita oireita. Lääkkeenä menee Lugesteron 200mg x 3
PP2 dpo 4 munasarjakivut jatkuu. Lämpö iltasella 36,9 (Luget pitää varmaan lämmön ylhäällä)
PP3 dpo 5 krapula päivän myöhässä. Sellainen olo, kuin olisi polttanut tupakkaa askillisen. Munasarjakipuja. Päänsärky. Lievää närästystä. Ei mitään kummia oireita. (illalla palelua)
PP4 dpo 6 pientä munasarjakipua äkillisissä liikkeissä. Ei mitään oireita. Tai no vähän turvotusta ainakin aamulla. Lämpö päivällä/illalla 36,5 / 36,7. Illalla ja yöllä kova palelu villasukista, flanellihousuista ja pitkästä yöpaidasta huolimatta. Yöllä myös kovaa vihlontaa ja kipua kohdun paikkeilla. Havahduin kipuun jokusen kerran, toisaalta ei ole ihan ollut hereillä asti, joten on voinut olla untakin.
Ai niin, Ovitrelle näkyi vielä testissä. Apteekin oma testi (kontrastia säädetty)

PP5 dpo 7 aamulämpö 36,5. Ei mitään oireita ja munasarjakivutkin ovat tainneet hävitä. Nännien arkuutta (on ollut tähän asti sieltä Ovitrellen laitosta) Iltapäivällä lämpö oli noussut 36,7/ illalla 36,8. Iltapäivällä tein testin, mutta olin unohtanut käyneeni juuri vessassa. Eli tein testin tunnin rakossa olleesta virtsasta, joten en yllättynyt kun siinä ei näkynyt mitään.
PP6 dpo 8 aamulämpö 36,6. Ei mitään kummempia oireita. Huomasin, että olen viimeaikoina aivastellut joka päivä. Voi olla myös jostain siitepölystä aiheutuvaa, vaikken siis ole allerginen millekään. Aamuinen testi oli negatiivinen. Tai noh, jonkin häivähdyksen saatoin ehkä erottaa, mutta ei todellakaan mitään kunnollista viivaa. Tästä lähtien sitten kaikki viivat tarkoittavat plussaa, sillä Ovitrelle on poistunut.(jälkihuom. ei sittenkään ole poistunut) Nännien arkuutta edelleen. Usko mennyt onnistumiseen. Illalla lämpö (klo 19) 36,8. Illalla tehty puikkoraskaustesti antoi viivanpaikan/haamun ja tilanne on taas epäselvä. Lääke ei välttämättä ole vielä poistunut. Lämpö klo 23 37,0 (jee)

PP7 dpo 9 aamulämpö 36,7. Ei mitään oireita ja aamun herkkä liuskatesti ihan puhdas nega. Nännien arkuus vähentynyt. Vatsa on "tyhjä" kokoajan ja syöminen ei auta kuin hetkeksi. Vatsa on myös sekaisin ollut monta päivään (luget..) Illalla lämpö 36,8. Pregcheck liuskatestiin selvä haamu.
Aijaa.com - 10327376
PP8 dpo 10 aamulämpö 36,5. Huomenna on vuodon oletettu aloituspäivä ja lämpö tipahtaa aina edellisenä päivänä. Lääkkeet saattavat silti pidentää vuodon alkua. Nännien arkuus helpottanut. Mieliala maassa. Lievää päänsärkyä ja menkkamaista olotilaa. Usko onnistumiseen meni aamulämpöjen mukana. Tämä on toisinto edellisestä dpo 10:stä. Aamulla kaikki toivo heitetty, päivän aikana taas vähän toiveikkaampi olo. Aivastelua ja lievä nänniarkuus jatkuu . Uusi testi iltapäivällä näytti aikalailla samaa kuin eilinen ja aamuinen testi. Hiukan viiva näytti haalenneen. Alla kuva aamuisesta testistä ja sitten kolmen testin suora.


PP9 dpo 11 aamulämpö 36,7. Lievää nänniarkuutta. Nälkä. Aamuinen pregcheck-testi näytti vähän vahvemmalta, mutta voi olla että kuvittelen.
Edellisenä yönä näin unta, että pää oli täynnä täitä ja ne levisi ensin tyynylle ja siitä sitten miehen tyynylle ja päähän. Heräsin pitkin yötä katsomaan niitä täitä tyynyllä, mutta ajattelin, että on pakko jatkaa unia ja aamulla vasta alkaa tappaan niitä. Uni oli todella todellinen ja jatkui aina heräämisen jälkeen.

PP10 dpo 12 aamulla herätys kovaan menkkakramppiin. Kramppi helpotti, mutta pitkin päivää on jomotellut menkkamaisesti. Aivastaessa repäisykipu oikean munasarjan kohdilla. Viiva näyttää vahvistuneelta testissä. Päivän mittaan lieviä menkkamaisia kipuja sillontällön. Kivut kuitenkin ovat enemmän viilteleviä ja lyhyitä, kun menkkakivut on jatkuvaa. Illalla jopa sofi onestep-testi näytti selkeämpää viivaa. Nänniarkuus jatkuu. Tänään minusta on tuntunut, että olen raskaana ja kerroin myös miehelle. Nyt täytyy enää odottaa ja toivoa, että viivat vahvistuvat ja raskaus jatkuu. Itku on tullut monta kertaa päivän aikana, kun olen ajatellut tätä asiaa. Nälkä on loppumaton.. vatsa tuntuu kokoajan tyhjältä.

PP11 dpo 13 aamulla heräsin ennen kellonsoittoa kovaan vessahätään ja vatsakipuun. Testi ei ollut eilisestä vahvistunut, taisi olla hieman haaleampi viiva. Aamulämpö ehkä 36,5 tai 36,6 (unohdin sen jo).
Hieman menkkatyyppistä kipua, joka ei ole erityisen kovaa kipua, mut silleen et alavatsa on jatkuvasti mielessä. Lisäksi "märkä" olo. Ja nälkä tai närästys tai jotain sellasta. Vatsa tuntuu tyhjältä vaikka olisi juuri syönyt. Iltaa kohden kaikki oireet hävinneet, ei enää menkkamaisia kipuja. Iltapäivällä pregcheck-testi antoi kyllä vahvemman viivan kuin aiemmin (pregcheckillä oon testannut viimeksi pp9). Illalla lämmöt kävi 37,1. Huomista jännityksellä odotellessa.
PP12 dpo 14 aamulämpö klo 4.45 36,6. Heräsin taas vatsakramppeihin aamuyöstä. Olo helpottui kun kävin vessassa. Alavatsa tuntuu taas hieman menkkamaisesti. Nälkä ja huono olo syömisestä. Viiva näyttää vahvistuneen apteekin omassa. HUH. Vatsan menkkatyyppistä jomottelua iltapäivällä aamupäivä meni aika hyvin ilman kipuja ja taas kerran vatsa sekaisin (ollut monena päivänä). Illalla lämpö 37,0. Iltaisin ei juuri ole kramppeja tai muita oireita. Rintojen arkuus ainut oire, joka on illallakin.

PP13 dpo15 Aamulla heräsin taas noin klo 5 aikoihin vatsan jomotuksiin. Aamulämpö klo 5 36,8. Tällä kertaa en jaksanut nousta ja nukahdinkin uudestaan. Aamun testit positiivisia ja pregcheck ehkä vähän vahvistunut. Vatsa vaikuttaisi taas olevan vähän sekaisin. Ei ihmeempiä oireita. Ei juurikaan enää menkkamaisia kipuja (menkat olisi jo tässä vaiheessa ohi). Illalla lämpö taisi olla taas 37

PP14 dpo16 Aamuyöllä ei enää tarvinnut herätä kohdun seudulla tuntuvaan kipuun, mutta heräsin muusta syystä ja havaitsin lievää "tunnetta" kohdun seudulla, mutta käytännössä kivut ovat siltä osin hellittäneet. Se johtunee siitä, että "menkat" olisivat tässä vaiheessa jo loppuneet. Aamulämpö 6.30 oli 36,7. Pregcheck-puikkotesti antoi taas viivan, muttei vieläkään kontrollin vahvuista. Tänäaamuna kävin veritestissä ja jännityksellä aion soittaa iltapäivällä sairaalaan ja toivoa, että tulos on tullut. Jos ei ole, niin tulos saadaan huomenna.

PP14 dpo 16 hCg 257
Tuloksen sain perjantaina ja kyllä se siltä näyttää, että raskaana ollaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille :wave:

Olen siis uusi täällä ja en ole aikaisemmin pitänyt mitään kirjaa ovulaatioista tai mistään muustakaan, kolme lasta jo ennestään ja neljäs haaveissa..

Tällä hetkellä kp 32, testi näytti negaa aamulla, kuukautiseni ovat olleet todella epäsäännölliset ja en tiedä koska kuukautisia pitäisi edes odottaa, oireita on ollut vaikka kuinka paljon, mutta jotenkin luulen että se on korvien välissä enemmän, noh ainahan sitä voi toivoa.. kaksi edellistä päivää on ollut koko ajan tunne että nyt menkat alkaa mutta ei ole kuulunut, eikä näkynyt... :)
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin :)

Kierto on pituudeltaan vaihteleva ja ovulaation tikutus ei onnistunut, mutta arvioiden peruskierron mukaan:

DPO 0-8: ei mitään erikoista, tyypillistä viikko ennen menkkoja juilintaa. Ovulaatiota en tuntenut mitenkään, sekin ohi oireetta. Pikkusen on tunteet ollut sekaisin, jotain jo sen pohjalta aavistelinkin. Itkin katsoessa uutisia
DPO 9: maha totaalisen sekaisin ihan yhtäkkiä, muuten ei mitään.
DPO 10:maha sekaisin, aamulla haalea plussa clearbluen herkkään raskaustestiin heti.

Eli oireina lähinnä itkuherkkyys ja mahavaivat :D
 
  • Tykkää
Reactions: Nökönen ja iloksi
kp13/dpo-1:eli ovis plussa. Talletuksia:4ja5.6 tarkoitus ois vielä huomenna
dpo0ei etes ovistuntemuksia.No päivän päälle siellä täällä nippaili (harmi vaan enimmäkseen ehkä vasemmalla jossa ei enää munanjohdinta..) muuten tasaisesti paineen tunne alavatsalla.Ei mitään himoja eikä limoistakaan ota selvää onko vielä "lastia" vai valkkaria,haiskahtaa enemmän miehen tuotoksille. ÄLLÖÖ LUETTAVAA TIEDÄN :LOL:
dpo1alavatsaa hieman polttelee/jomottelee menkkatyyppisesti. jonku aikaa tuikkii/pistää vasemmalle nii ettei oikeen hengittään pysty.
dpo2menkkamaista jomotusta ja tuikailua siellä sun täällä
dpo3vatsallaan makoilu tuntuu epämiellyttävältä(semmoselta kovahkolta menkkapolttelulta) oikealle tuikkimista joka tuntuu "läpi" alaselkään ja säteilee oikealle nivuseen ja vähä alemmaski
Rintoja aristaa vatsallaan.Tunne että ovis tapahtui ovis+ päiänä joten voi olla dpo5:kin nyt mutta mennään nyt noin kun olen laittanut :) järjetöntä aivastelua ollut eilisestä asti ja nenä vuotaa,muita flunssaan viittaavaa ei ole. väsy olo koko ajan,klo 19.35 ja silmät ei pysy auki millään.."pehmeetä" mutta kovaa viiltelyä alavatsalla(tuntuu epämiellyttävälle :| ) jano koko ajan,
dpo4kovat jomotukset alavatsalla,selässä ja säteilee oikeaan reiteen,rinnat arat,aamusin ei jaksas nousta,ärtymystä,nälkä vaivaa koko ajan...saunassa huomasin valtavat määrät valkoisia "nystyröitä" laajalti nännipihan alueella
dpo5Kovia tuikkailuja oikella vatsalla ollessaan varsinkin,rinnat arat,taas ois aamulla unta riittäny,jotain muljahduksia vatsassa ja repäsykipujen tyylistä pari noustessa.pissa haisee voimakkaasti muta ei kai johdu mistään tulehduksesta tms kun muita oireita ei ole.
dpo6Itkuherkkyyttä,hajut tuntuu paremmin nenää ja ällöttää,jomottaa edelleen vatsaa ja selkää,rinnat arat,väsyttää,palelee ja välillä hiestä märkänä (vaihdevuodet? :D ) silmänaluset aika tummana ollu paripäivää,paine alavatsalla ja turvonnu myös.Ikuinen nälkä ja mikään ei riitä(ähky kestää hetken ja taas on nälkä..)
dpo7nälkää,väsyä!! nipistelee oikealla puolella,jomotusta,rinnat arat,verisuonet niin tummina pinnassa,itkuherkkyyttä,lämpö 37,1 Ruokahalu on mieletön;niin ähky että paha olo mut silti tekee mieli syödä :mad: alavatsassa vihlontaa joka tuntuu "jossain emättimensuullaki.."mielialan heittelyä..nyt yöllä edelleen jomottaa vatsaa ja tuikkailee oikealle puolelle
dpo8vatsaa jomottaa edelleen,aamulla lasta hoitoon viedessä autolla ajaessa kova polttelu ja vihlonta(istuessa muutenki sama toistuu usein),myös huono olo autossa,kahvi ei maistu :p väääääsyyyyy,rinnat arat,hampaiden harjaus saa aikaan yökkäyksiä;verta myös tulee ikenistä,TOSI tuskainen kauppojen kiertely ja autossa istuminen;kävellessä vatsaa jomotti ja sattu,istuessa sattu enemmän ja vihlo ja poltti,huono olo taas autossa,silmät ei pysyny auki kotimatkalla(onneks en ollu kuski) kaikki ennen maistuva ällöttää eli nälkä mut mitään ei tee mieli syödä,valkkaria ehkä alkanu tuleen reilummasti,ja päänahka alkaa hilseileen taas |O ja nuo valkoset nystyrät/pilkut rinnoissa;laittasin kuvan jos "törkee" oisin :LOL: ei vaan normisti tommosia oo
dpo9Kuumeessa ei oikeen viitsi laittaa kaikkia oireitten piikkiin joten ei lisättävää,ainakaan vielä :) Jomottelu jatkuu,nälkänälkänälkämikäihanatekosyy :D itkuherkkyyttä ja ärtyneisyyttä,tunteet siis niin pinnassa koko ajan!rinnat ei ehkä niin arat enää :( No on ne rinnat vielki arat,reilua valkovuotoa
dpo10rinnat arat ja turvonnu,jomottelua,selkä särkyä,tajuton väsy,kuume onneks ohi! hirrrrrveetä hikoilua pienestäki asiasta/teosta. huono olo jos ei syö,reilun valkkarin seassa "syvältä" pyyhkiessä orassihkoa/vaal.punaista tuhrua hyvin minimaalisesti mutt oisko menkkojen alkua JO NYT tai kiinnittymisvuotoa...pettyny ja masentunu olo sen johdosta!!
dpo11edelleen hyvin pienehköä tuhruttelua mutta saas nähä yltyykö kun taas jomottaa vatsaa,oireet on edelleen samat ku edellisinä päivinä.kohdun napukka oli kiinni.vuoto edelleen vähäistä ja oisko muuttanu väriä ruskehtavammaksi?? ei ole yltyny ehkä jopa olematonta jo.. kuivat paikat(voi johtua ku käy kaiken aikaa pyyhkiin ja tutkiin paperia :headwall: ) jomottaa edelleen ja vihlooki.pistää oikealle alavatsaan. rinnat tuntuu aremmalta ja koko ajan nännit "nöpöttää"...... turvoksissaki ne on huomattavasti
dpo12huono olo,väsy,rinnat arat ja turvonneet,outoa pääkipua,hengästyn pienestäki,ruskea tuhruilu jatkuu ja aamulla paperiin jäi pari "mustaa" pientä hyytymää.testatu aamulla pregcheckillä ja tämmönen tuli:
[/URL][/IMG]
Vuotoa jatkunu päivän vieläkin,välillä tulee hyytymälima sekoitus suikaleita,rinnat tosi kipeet ja nuo valkoset nystyrät/pisteet mitkälie valtaa jo yli nännipihan mun tissit:headwall: hiki haisee voimakkaammin,päänahan hilseily jatkuu
dpo13Verinen vuoto alkoi ja menkkakivut joten:
GAME OVER Taas.
vai olikohan siltikään...kivut loppu ja tein testin oireitten takia ja tässä tulos
[/URL][/IMG]
[/URL][/IMG]
oho tuli toinen vähä isommalla kuvalla...no mut siis mitättömän pidätyksen jälkeen testattu päivällä,selkeesti eilisestä vahvistunu :O .nyt kp27/28-30 eli valemenkatko kerran viiva vahvistuu..?
 
Viimeksi muokattu:
YK 2. Kierto erittäin säännöllinen 32pv.
Edelliskierrossa oli käytössä Wondfon-one step ovisliuskat sekä lisäksi Clearbluen Digitaaliset ovistestit. Näyttivät selkeästi oviksen.

Tässä kierrossa ei käytössä ovistestejä lainkaan. Tuntui, että se jokapäiväinen tikuttelu alkoi hirveästi stressaamaan ja ajatukset oli kokoajan petihommissa ja tärpissä jne... Nyt en halua stressata lainkaan ja nyt vain mennään halujen mukaan.

KP 1-6/32: täti.
KP 7-12/32: -
KP 13/32: Halut +. Limat +. Talletuksia. Menkkamaista jomottelua alaselässä.
KP 14/32: Illalla aivan vain aavistuksen verran oikean puolen munista jomotteli... Menkkamaista jomottelua edelleen alaselässä, hieman voimakkaampana kuin eilen.
KP 15/32: Halut +. Talletuksia.
KP 16/32: Limat ++ Halut ++. Talletuksia. Talletuksia tehdessä jotenkin tuntui paikkojen olevan aika aran oloiset. Oikean puoleista munista jomotellut tänäänkin aavistuksen verran. Oviskivut huomattavasti lievemmät mitä edellisessä kierrossa.
KP 17/32: Aamulla kohdun alue jotenkin aran oloinen, ponnistettaessa käy vähän kipeää. "Jännä olotila"
KP 18/32: Halut +. Talletuksia. Illalla kun olin juuri nukahtanut heräsin, kun alavatsaa pisti oikein inhottavasti. Kesti vain hetken.
Kp 19/32: Väsymys. Valkovuotoa ++
KP 20/32: Valkovuotoa ++. Talletuksia.
KP 21/32: Pientä nippailua vatsassa. Davidilla haamu, silmin huomasi selkeästi kun oikein tarkkaan katsoi ja käänteli ja väänteli testiä. (tuli mieleen, että oisko r-testi reagoinut LH-nousuun...? Hä tä? :confused: )
KP 22/32: Vatsan nippailu jatkunut...
KP 23-25/32 Eipä mitään erikoisempia oireita... R-testin haamut vaihtuneet negaan...
KO 26/32: Illalla vatsa arka. Tein CB:n "plussatestin". Johon testiajalla tuli ihan haamujen haamu & tein vielä Davidin testin, johon en sitten saanut edes haamun haamuakaan... Jos loppuviikosta testaisin uudelleen... Sitten pitäisi jotain näkyä jos on näkyäkseen...
KP 27-29/32: Ei oireita. Eli kierto taitanee olla tässä...
 
Viimeksi muokattu:
Seurataanpa tilannetta päivä päivältä nyt, lähinnä tuon oviksen bongaamisen helpottamiseksi jatkossa:

kp 1-3 menkat. 1. päivä järkyttävän kipeä kohtu, googlettelin kohtutulehduksesta.
kp 4-16 Ei mitään oireita. Paitsi huonoa oloa aamuisin, mutta se oli ilmeisesti flunssan takia. Talletuksia kp 14 alkaen.
kp 17 Vasemmalla mahassa tuntuu kipeältä, ovis lähestyy. Järkyttävä kiukku töissä. Talletuksia.
kp 18 Ovis+ testissä. vasemmalla mahassa todella kipeää pupuillessa ja muutenkin, maha sellainen kova siitä kohtaa. Päivällä tuli limat housuun kävellessä. Lima sellaista kirkasta ja venyväistä, ei liukkarin tarvetta pupuiluun. Illalla nännit muuttuivat oudoiksi, vähän kuin olisi turvoksissa. Eivät kipeät kuitenkaan. Talletuksia.
kp 19/dpo0 kipu helpottunut. Nännit edelleen oudot. Rauhallinen mieli. Maha hieman sekaisin. Mahassa ei oikeastaan mitään tuntemuksia. Päivällä tuli yörjötysolo hetkeksi mutta meni nopeasti ohi. Järkytyin yhdestä työjutusta aika paljon ja meinasi itku tulla. Rauhallinen mieli kuitenkin ja pohdintaa siitä tapahtuuko siellä sisällä mitään.
kp 20/dpo1 Nännien reunat hieman hailakat, ei kipeät. Jostain syystä sellainen ajatuks, että olisiko nyt kuitenkin jo dpo2. Ajatus tulee siitä, että oviskivut loppuivat eilen kuin seinään. Päivällä kipua vasemmassa kyljessä hetken aikaan. Nännit kipeytyivät iltaa kohti hieman ja oli pienen pientä nippailua illemmalla. Valkovuoto muuttunut kirkkaasta valkoiseksi.
kp 21/dpo2 (3) Nännit hieman arat ja pitkät päällä. Alapäässä ei toistaiseksi oikein mitään. Vasen kylki ilmoittelee jotain itsestään, yksittäinen repäisykipu.
kp 22/dpo 3(4) Vasemmalla pientä kipuilua, kylki, alaselkä. Pissa haissut aamuisin muutaman päivän ajan. Erittäin lievästi rinnat kipeät.
kp 23/dpo 4(5) Heti aamusta kohdun supistelua lievästi mutta menkkamaisesti. Tissit sama kun eilen.
kp 24/dpo5(6) Pieniä nippailuja oikealla pitkin päivää, aiemmat nippailut olleet vasemmalla. Tissit ihan normaalit. Valkovuoto ollut pari päivää kunnon tahnaa, tosi kokkareista mutta valkoista, vois lusikalla kaivaa. Ei mitään seksihaluja.
kp 25/dpo 6(7) Vasemmalla tuntuu pientä vihlontaa kun venyttelee. Maha aamusta sekaisin ja kohdun supistelua sen yhteydessä. Valkkari edelleen järkyttävän paksua. Pientä vihlontaa oikealla. Järkyttävä väsymys, mikä voinee liittyä kiireiseen viikkoon. Rinnat täyteläiset
kp 26/dpo 7(8) Jouduin yöllä heräämään pissalle mikä epänormaalia. Pientä vihlontaa oikealla munasarjan kohdalla vaikka vasemmalta taisi irrota tällä kertaa ainakin kipujen perusteella.
kp 27/dpo 8 (9) Ei oikeastaan mitään oireita. Seksin yhteydessä havaittu, että kohtu vetäytynyt ylös ja kohdunsuu kova.
kp 28/dpo 9 (10) Nega testiin kun huvikseen testailee, ehkä pieni roskishaamu. Tais kierto olla tässä ja tätiä odottelemaan. Kipua mahalla päivällä. Menkkajuilintaa illalla.
kp 29/dpo 10 (11) Aamulla olo kuin olisi pahempikin krapula päällä. Rinnat aristavat hieman. Mahalla ei tuntemuksia. Nega testiin, ehkä jotain haamuviivanpaikkaa havaittavissa.
Ja kierto olikin sitten siinä. Menkat alkoivat viime yönä, eli kp 30 onkin kp 1.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa

Toivoa oireettomissa kierroissa herättääkseni:

- puuhastelua oletetun ovulaation molemmin puolin (ei tikkuja käytössä)
- kp 23: epätavallinen raivokohtaus perheenjäsenelle :)
- kp 23- : outoja, todentuntuisia unia
- kp 27 -: minimaalinen arkuus vasemman rinnan sivustalla painaessa (aika lujaa) ;)
- kp 28-29: pari kuvotusaaltoa
- kp 29 aamulla: plussa (digissä raskaana 2-3 viikkoa)


Tämä oli eka raskaus (takana 2 kesken mennyttä), jossa ei ollut juuri mitään oireita ovulaation jälkeen. Kahdessa aiemmissa on ollut kaikki klassiset: palelu, nälkä, arat rinnat, oudot tuntemukset vatsassa (niitä ei tässä yhtään), mielialat. Ainoa toivoa herättänyt asia oli tosiaan nuo oudot unet, joita on ollut myös edellisissä raskauksissa.
Plussan jälkeen vähän useammin kuvotusaaltoja, mutta ei edelleenkään kummempaa.

Plussatuulosia!
 
Täällä eka kierto ilman ehkäisykapselia.

Tänään kp19/dpo7.

dpo0-2: Ei mitään tuntemuksia. Ovis oireet hiipuivat ekojen päivien aikana.
dpo2-4: Muutamia nippailuja alavatsalla.
dpo5: Meinasin pyörtyä kirpparilla, pyörrytti n.30min putkeen.
dpo6: Järkyttävä migreeni. Yöllä todentuntuinen omituinen uni.
dpo7: Menkka jomotusta, huono olo ja rinnat arat. Yöllä todentuntuisia unia.

Kaikkiin päiviin oireena myös turvotus ja painon nousu, mikä oli tuttua esikoista odottaessakin. Dpo10 meinasin tehdä testin.
 
Mielenkiintoinen ketju! Minäkin liityn tähän ihan kierron seuraamisen helpottamiseksi. Ovistikkuja ei ole käytössä. Menossa yk1 keskenmenon jälkeen.

Talletuksia kp11, kp14/dpo-1, kp15/dpo0, kp16/dpo1...

kp 1-5: niukanlaiset menkat, joiden alussa tulee vielä vähänlaisesti raskausmateriaalia (kkm:sta 36vrk), melko paljon tuntemuksia alavatsassa kohdun oikealla puolella, jossa raskaus oli ja tuntui.
kp 6-10: ei juuri mitään, oikean alavatsan tuntemukset vähenemään päin
kp 11: kosteaa tuntemusta, mutta ei vielä limoja. vasemmalla muniksen alueella vähäistä nippailua, illalla halut +, talletuksia.
kp 12-13: ei sitten yhtään mitään.
kp 14/dpo-1: talletuksia aamulla, ihan varmuuden vuoksi ;). Nippailua nyt molemmin puolin muniksissa pitkin päivää. Iltaa kohden lisääntyvä painon tunne alavatsassa ja vaalean purertavaa vuotoa, mutta ei edelleenkään sitä kirkasta venyvää limaa, ainakaan havaittavasti.
kp 15/dpo0: tänään tuli sitten ovislimaa: oikein kirkasta ja venyvää, lisääntyvästi iltaa kohden. Melkoista nippailua ja polttelua oikealla puolella varsinkin iltaa kohden. Talletus iltapäivällä.
kp 16/dpo1: limoittelu näköjään loppunut tyystin, samoin kuin nippailut. Olkoon tänään sitten dpo1. Talletuksia.
kp17/dpo2: melkoisen kuivaa. nukkumaanmenoaikaoihin alkaa olla painon tunnetta kohdun alueella. pissattaa monta kertaa ennen kuin nukahtaa.
kp18/dpo3: tulee jonkin verran sameahkoa valkoista vuotoa. painon tunne alavatsassa jatkuva, myös alaselkää hieman jomottelee. alavatsa on hieman turvoksissa. hämmennystä "raskausoireista", sillä raskautumiskierrossa oli ihan samoja "menkkaoireita" pian ovulaation jälkeen. muistaakseni oireet alkoivat kuitenkin vasta dpo 5-6 aikoihin.
kp19/dpo4: aika samaa kuin eilen, paitsi että pikkuisen tuli taas venyvää limaa pyyhkiessä (kerran).
kp20/dpo5 : melko samaa edelleen. tänään tuntemukset ehkä vähemmän kivuliaita ja enemmän sellaista jalkaan heijastuvaa tuikkailua oikealla. muutenkin melko turvonnut olo. vuoto vähäistä ja tahmeaa.
kp21/dpo6: tänään on tuikkaullut enää kohdun oikealle puolelle niinkuin kierron alussakin. tänään ei ole turvonnutta oloa enää. muuten on täysin normaali olo. vuotoa en ole rekisteröinyt.
kp22/dpo7: pakko testata juhannuksen varalta - tyylipuhdas NEGA.
kp23-kp25: tuntemuksen vaan vähenee, melko normaali tila.
kp 26/dpo 11: NEGA.
kp 29/dpo 14: aamupäivällä tulee hieman vaaleanpunertavaa valkovuotoa kertapyyhkäisyllä.
kp 30/dpo 15: ei sitten mitään taas!?
kp 31/dpo 16: pakko tehdä aamulla r-testi, kun ei vieläkään menkan ala - NEGA. Ei mitään mekkaolojakaan.
kp 32 -> kp 1 Eikä haittaa yhtään :)
 
Viimeksi muokattu:
No minäkin ilmoittaudun tänne mukaan :) Cerazettet jätin pois vappuna, joten ensimmäinen yrityskierto menossa. Kiertopäivä on 24, oviksen olemassaolosta tai -olemattomuudesta ei mitään tietoa. Ei myöskään vielä kierron pituudesta.

Oireitahan mulla on olevinaan, mutta enpä niihin lähde pahemmin luottamaan. Kierto mulla ei koskaan ole ollut yli 28 päivää (paitsi niinä neljänä kertana kun olen ollut raskaana), joten jos ei sunnuntaina menkat ala niin sitten varmaan testailen.

Varsinaisesti ei mitään kiirettä raskautua, mutta koska olen kärsimätön luonne, niin toisaalta ei se kiirekään pahitteeksi olisi :) Ja kun ikääkin 40 v niin mitäpä sitä suotta odottelemaan.
 
Mam_87 tarkoitus olisi, että päivität sitä yhtä ja samaa viestiä, jolloin kaikki oireet tulevat yhteen viestiin.
Viestin päivitys onnistuu kun painat viestin lopussa olevaa Muokkaa - painiketta. Sen jälkeen pystyt lisäämään viestiin haluamasi asiat :)

Jos haluat, niin voit esim. kopioida tuosta jälkimmäisestä viestistä dpo8 -kuvauksen ja siirtää sen tuohon ensimmäiseen viestiisi. Sitten jälkimmäisen viestin poistaminen onnistuu taas käyttämällä Muokkaa-painiketta ja valitsemalla sieltä Poista viesti. (ennen viestin poistamista laita ruksi ruutuun viestin poistaminen).

Jos et halua tehdä yllä mainitsemiani asioita, niin sinun ei todellakaan ole pakko ;)
 
Tervehdys,

Olen seurannut tätä palstaa jo pitkään ja nyt päätin kirjautua. Sisälläni asuu pieni insinööri, joka tykkää kirjata ylös, seurata ja spekuloida erilaisia oireita, jotka liittyvät hormonikiertoon. Etenkin tämä dpo-laskenta tuntuu vetoavan minuun, joten aloitan oman raportointi nyt, jos siitä olisi jollekin muullekin iloa.

Taustaa: Kohta 35v täyttävä uusperheen äiti, poika edellisestä liitosta syntyi 10/2003. Ei muita raskauksia. Hormonikierukka poistettiin kesken kierron 3/2012 ja ensimmäinen todellinen yrityskierto 6/2012 (tähdättiin rakkauden teot ovulaation kohdalle tarkoituksella) olisi nyt kääntymässä loppuun. Tähän mennessä olen oppinut kk-kierrostani seuraavaa:
- Kestää 28-31 päivää, menkat runsaat ja usein kivuliaat 5 päivää, luteaalivaihe jotakuinkin 2 viikkoa
- Oviksen bongaan helposti lisääntyvän liman (ja halujen!) perusteella, en ole sitä todentanut tosin tikuilla tai lämmöillä, joten dpo-päivät ovat täysin omia arvauksia. Limojen hiipuminen ja nännien aristus ainakin kertovat selvästi, milloin ovis on tapahtunut ja siitä n. 2vkoa eteenpäin menkat alkavat.
- Ovulaatioon liittyy joskus alavatsakipuja, muttei aina
- Kärsin hormonaalisesti migreenistä, joka tulee estrogeenitasojen laskettua alas, eli kerran kuussa menkkojen aikaan saan kohtauksen, vaikka olen estolääkityksellä
- Nännit kipeytyvät aina pariksi päiväksi ovulaation aikaan, todennäköisesti ovispäivänä ja sen jälkeen

Ensin toukokuun negakierto (31/28-31):

Puuhailut kp 6, kp 13 (siinä toivossa, että ovis olisi kp 14-15, mutta eipä ollutkaan vaan vasta 17-18)

kp 15 limat alkaa
kp 16 limaa
kp 17 limaa ja oikealta vihlaisee
kp 18/dpo 1 vähemmän limaa, alavatsa kipeä
kp 19/dpo 2 vähän limaa, paljon muuta valkovuotoa, muuttuu sameaksi, nännit alkavat aristaa, alavatsaa juilii
kp 20/dpo 3 limat loppu, alavatsa ja nännit kipeät, närästää
kp 21/dpo 4 alavatsa painava, nännejä aristaa, kuivaa
kp 22/dpo 5 alavatsa juilii, kuivaa
kp 23/dpo 6 - " -
kp 24/dpo 7 ei mitään
kp 25/dpo 8 rinnat kipeytyy, valkovuoto runsastuu
kp 26/dpo 9 rinnat painavat, leukaan ilmestyy finnejä, nukuttaa
kp 27/dpo 10 rinnat painavat
kp 28/dpo 11 rinnat ei niin turpeat, vedon tunnetta alavatsalla, vähän valkovuotoa
kp 29/dpo 12 repäisykipuja, häpyluuta vihloo (yleensä enteilee menkkoja)
kp 30/dpo 13 repäisykipuja, rinnat aristaa taas
kp 31/dpo 14 repäisykipuja, muuten oireetonta, päänsärkyä vähän
kp 32/dpo 15 = kp1 puhdas negatesti aamulla Clearbluen herkällä testillä, vuoto alkaa päivällä (kestää 5 päivää normaalina, ei kovin kivuliasta)

Kesäkuun negakierto 30/28-31

Puuhailut kp 5, kp 12, kp 14, kp 18 + muutamat loppukierrosta ihan muuten vaan

kp 12 alavatsaa pakottaa, oviskivut alkavat?
kp 13 alavatsaa pakottaa, kosteampaa, päätä särkee
kp 14 alavatsakipuja, kirkasta sitkeää limaa kohdunsuulla, päätä särkee
kp 15 vähemmän kipuja, kosteaa vetistä valkovuotoa, kohdunnapukka korkealla, päätä särkee kovasti = migreeni (!) (yleensä ainoastaan menkkojen yhteydessä)
kp 16/dpo 1 päänsärky ohi --> ovulaatio ohi?, kosteaa vetistä ja turpeaa, vasemmalla nivussärkyä --> keltarauhanen aloittelee?
kp 17/dpo 2 valkovuoto muuttuu sameaksi ja valkoiseksi, kohdunnapukka ylhäällä ja pehmeä, nännejä aristaa hiukan, alavatsa kipuilee, myös peräsuoleen asti
kp 18/dpo 3 alavatsakivut loppu, nännit aristaa, vasen munasarja pistelee ja polttelee, valkovuotoa (oireista myöhemmin päätellen voi myös olla, että tämä vasta on dpo 1)
kp 19/dpo 4 alavatsaa polttelee nivusten lähellä, ei muita tuntemuksia, itkunaurukohtaus
kp 20/dpo 5 vähän nestemäistä valkovuotoa, lämmin olo alavatsalla, ei kipuja, huimauskohtaus aamupäivällä, kääntyessä repäisee, lämpö päivällä kainalosta 36,5 (normaalilämpö 36,1 paikkeilla), itkettää
kp 21/dpo 6 aamulla alavatsan reunoilla aristusta, päänsärky (mitä nyt taas...?), päivällä paleltaa, mittaan lämmöksi 36,8, oudon muotoinen kohdunnapukka, kovahko, ei niin ylhäällä enää, kuivaa, nännit kihelmöi muttei kipeät
kp 22/dpo 7 rinnat täysin normaalit, vatsan reunoilta pingottaa, muttei kipuja missään, aivastaessa repäisee, herään klo 5.20 pirteänä (taidan jännittää loppukiertoa), lämpö 36,9 iltapäivällä, kylmä-kuuma
kp 23/dpo 8 rinnat kipeytyneet sivuilta, melkein kainaloista, mutta ei turvonneet, järkyttävä krapula muutamasta lasista viiniä, kylmä-kuuma, ei masutuntemuksia, aamuvirkku
kp 24/dpo 9 rinnat (varsinkin oikea) kipeät kainaloihin asti ja niitä vihloo jatkuvasti, myös vatsallaan maaten rintarauhaset aristaa, ei kuitenkaan turvonneet, kylmä-kuuma aaltoja, satunnaista pakotuksen tunnetta häntäluun/peräsuolen tienoilla, yöllä vihlaisi kohdunsuulta kuten menkkojen aikana, vähän kokkareista valkovuotoa, itkettää ja kaikki ärsyttää, päivälämpö 36,9
kp 25/dpo 10 outo maku suussa, häpyluuta ja navan takaa vihloo oikealta (aika varma menkkaoire tuo häpyluun vihlonta), rinnat edelleen arat sivuilta, ikäänkuin maito nousisi kun rauhasia kihelmöi, valkovuoto on edelleen aika mitätöntä, herään yöllä vessaan ja oloon: en TASAN ole kyllä raskaana, kuuma-kylmä, iltaa kohden päänsärkyä, päivälämpö 36,8
kp 26/dpo 11 Clearbluen Plus-testillä NEGA aamupissasta, häpyluun oikealta puolelta vihloo, myös häntäluun tienoilla pakotusta, rinnat sivuilta arat ja iltaa kohden vihlovat enemmän, valkovuoto lisääntyy, finnit leuassa, kuuma-kylmä, lämpö 37,0
kp 27/dpo 12 nokka tukossa ja kurkku karhea, alavatsalla molemminpuolisia menkkatuntemuksia kuin vuoto juuri olisi alkamassa (nyt jo?!), rinnoissa sama fiilis kuin eilen, alaselkä kipeä, tahmeaa valkovuotoa tuntuu valuvan (juoksin kauppareissulta vessaan, kun tuntui lorisevan), outo maku suussa, lämpö illalla kainalosta 36,7 ja huimaava olo, kn ylhäällä ja reunoilta pehmeä, rinnat turpoavat illalla todella kipeiksi (--> vuosisadan PMS??!)
kp 28/dpo 13 Clearblue Plus testillä NEGA, menkkakipuja edellisestä illasta lähtien, aamulla vähemmän, rinnat tyhjentyneet eilisestä, mutta edelleen arat rauhasista (--> enää en aio testata vaan odottaa menkkoja juhannuksen yli, vaikka ovis olisikin ollut myöhemmin kuin laskin, testi puhuu puolestaan)
kp 29-30/dpo 14-15 ei menkkoja edelleenkään (!!!), ilman vuotoa silti todella kovia menkkakipuja (samanlaisia, kun normaalisti vuodon ekoina päivinä), joihin olen ottanut sekä panadolia että buranaa, rintarauhaset edelleen aristavat --> nyt voi varmaan jo todeta, että ovis on ollut myöhemmin kuin kuvittelin
kp 31/dpo 16=14--> kp 1 (Erittäin runsaat menkat, paljon isoja hyytymiä ja kivuliasta ensimmäiset 2 päivää, menkkojen kesto 5 päivää, rinnat kipeät vielä pari päivää menkkojen alkamisen jälkeenkin)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä