°.°.PIKKUKAKKOSTA odottavat.°.°

Heipsan!

Liityn ihanaan odotusjoukkoonne mukaan. Eli minäkin plussasin eilen ja nyt ollaan onnesta sekaisin :heart: viikkoja vasta 4+1, joten varovainen pitänee vielä olla, joten yritän olla hillityn iloinen :D
 
Paljon onnea Mamanin ja Andie !! Tervetuloa !!

Sain vasta 15 min sitten tytön nukahtamaan. Syy taisi olla siinä ,kun hereäsi aamulla vasta klo 9 ja otti päivällä kolmen tunnin unet. Ite lähdin aamulla jo seiskan jälkee heppojen kanssa ultraan ja tyttö jäi isin kanssa nukkuun. Isi ei ikinä nouse ajoissa ylös. Meidän pitäisi tosiaan saada kaksi tammukkaa taas kantavaksi niin saa alku kesän kuskailla niitä ultrassa ja oriasemilla.

Omassa voinnissa ei kummempaa. Armoton väsy alkaa jo ärsyttämään. Närästys kiusaa myös ihan kunnolla. Suppareita on edelleen joka päivä, joten maata pitää koittaa paljon.
Pitäsi mennä jo petiin ,jotta herätään aamulla viimeistään kasilta ylös. Hyvää yötä!!
-Poni ja Manteli 26+5
 
Tervetuloa Andie ja Mamamin!

Oliskos teillä kanssa sisaret jotain vinkkiä meidän 11kk ikäisen pojan vesselin öihin? Menee kahdeksalta nukkumaan, hyvin nukahtaa omaan sänkyyn. Mutta iltayöstä alkaa itkut. Tunnin välein itkeskelee, rauhoittuu kun laitetaan tutti suuhun ja silitellään hetki. Mutta nyt on alkanu aamuyöllä sydäntä raastava itku joka ei lopu tutilla eikä silittelyllä. Syliin kun ottaa niin itku loppuu mutta heti kun laskee hänet takaisin sänkyyn niin itku alkaa uudestaan... Ja niin on muuten äitikin, väsynyt siis! Viereen kun otan hänet nukkumaan niin itku loppuu mutta siinäkin heräilee tiuhaan itkeskelemään, tutilla kyllä rauhoittuu. Päivisin on ihan iloinen oma itsensä. Jotain ihottumaan selässä oli pari päivää sitte mutta hävisi kun rasvasin joten en siihen sillai kiinnittäny enää huomiota... Hapanmaitotuotteita ollaan aloiteltu, päivällä poika saa välipalaksi viiliä tai jogurttia voiskohan sitte niistä johtua... Äh, ei enää pää pelitä kun väsymys on niin suuri...

No, mutta jos teillä on vinkkejä niin otan niiitä kiitollisena vastaan!

Ihanalta kuulostaa Poni06 teidän hevosvauva suunnitelmat! Onkos niissä heppavauvoissa paljon hoitamista?

Nyt ei tosiaan oikein ajatus kulje, yritän jatkaa töitä...

Jonskis 13+5
 
Jonskis meilläkin oli tossa iässä ihan samanlaisia öitä, hampaita tuli lopulta neljä kerralla.Voisko olla sielläkin tulossa hampaita?Rauhoittu kyllä tossa kuukauden sisällä mutta eipä se paljoo lohduta sillon kun se tilanne on päällä...
Onnittelut uusille plussista!!
Synnytysjännityksestä olitte jutelleet, kyllä se vähän jännittää, lähinnä se että meneekö samalla kaavalla vai vieläkin nopeampaan...matkaa sairaalaan kuitenkin 50km joten jännittää ehtiikö sairaalaan asti, mä olen kuitenkin niin huono lähteen yhtään etuajassa, vasta sitten kun on ihan pakko.
Torey mulla ei ekassa neuvolassa sydänäänet vielä kuulunut,onneks olin käynyt ultrassa niin en joutunu hermoileen :)
Sokerirasituksen tulokset sain eilen, kaikki oli ok, saan siis jatkaa herkuttelua :D
Ystäväni sai pienen tytön sunnuntaina (51cm 3170g) joten nyt lähetään pojan kanssa ostamaan joku ihana röyhelöpinkkiunelma-vaate, voi kun sais ostaa itellekin jo selvästi toisen sukupuolen vaatteita, mutta ei uskalla!Jospa vaikka pian päästäis uutta vauvelia jo kattomaanki :)
Hauskaa päivää kaikille!!

Daydreams ja pipana 24+2 (25)
 
Onnea uusille ja tervetuloa! :flower:

Tänään kävin neuvolassa; kaikki hienosti, kohtu kasvanut tasaisesti keskikäyrällä ja paino pysynyt hienosti kurissa(yhteensä tullut alle 7kg ja nyt viimeisen kuukauden aikana vain 700g, joten ainakaan siinä ei ole huomauttamista:)).

Vauva oli raivotarjonnassa, mutta voihan se vielä kääntyillä monta kertaa. Mainitsin noista kipeistä supistuksista ja sain ensi viikolle lääkäriajanmikä tietysti on mukavaa, koska ei tarvitse sitten huolia.

Höh, mukavaa;poika nukkui kokonaista 20 minuuttia :eek: Kai mun täytyy se yrittää vielä vähäksi aikaa tainnuttaa, ei jaksa muuten millään iltaan asti.

Jätin sänkyyn nukahtamaan kun ei kuitenkaan itke vaan istuu ja halailee nallea(jos nukahtaa)... meillä on muuten yöt menneet kanssa vähän risaisiksi viime aikoina, samoin päikkärit. Heräilee yöllä vaan leikkimään, ei mitenkään itke mutta seisoskelee ja huutelee niin kauan että menen hakemaan pois sängystä. Päiväunilta herää kesken unien kärttyisenä ja väsyneenä eikä halua kuitenkaan enää nukkua. Mä kanssa epäilen että joko hammas vaivaa(kulmahammas tulossa) tai sitten on vaan muuten joku harmitus. Viime yönä annoin vähän vettä ja otin loppuyöksi viereen nukkumaan. No nyt ainaskin makkarissa on taas hyvin hiljaista, olisiko nukahtanut uudelleen...

Hienoa daydreams, että sun arvot oli ok! Mullakin pysyy kotosalla kurissa, mutta sitten jää syömiset tosi vähäisiksi, joten en tiedä miten sitten lääkäri suhtautuu asiaan, koska lapsen pitäisi kuitenkin saada rakennusaineita. No se selviää ensi viikolla TYKSissä!
 
Kiitokset kaikille onnitteluista ja tervetulotoivotuksista :wave:

Jonskis oletko kokeillut antaa jotain kipulääkettä yöllä, kun teidän pikkuinen herää itkemään. Jos esim. hampaita on tulossa, niin voisi ainakin auttaa, jos pikkuisella on vähän kelju olotila.

Andie + luumu 4+2
 
Moi!

Siis miten mä olin olevinani jo kirjoittanut tänne aamulla, en näköjään kuitenkaan tehnyt sitä vaan päivitin vaan etusivua. :snotty: Laitetaan se raskausdementian ja Huonon olon (ihan isolla hoolla) piikkin ;)

Mutta siis mielettömästi onnea Mamamin ja Andie plussista!!! :heart: :flower: =) Mahtava juttu, ja kiva että löysitte tänne rupattelemaan :) Andie, laitetaanko sulle laskettu aika tuonne etusivun listalle? :)

Jonskis, mä mietin samaa kuin muutkin ovat täällä ehdotelleet, että voisko teidän pikkuiselle olla tulossa hampaita? Maistuuko teidän pojulle normaaliin tapaan ruoka?

daydreams hienoa, että arvot olivat kunnossa! :flower: :)

Kiva kuulla myös, että vib:in neuvolakäynnillä kaikki hyvin :) :flower:

(.) Huono olo jatkuu täällä :x Pojan kanssa käytiin ulkoilemassa ja raitis ilma onneksi vähän helpotti olotilaa. Ei mulla mun muistaakseni esikoisesta ollut mitään tällaista, jännä juttu. Toisaalta silloin olin töissä eikä ollut edes oikein aikaa kuulostella koko ajan omia tuntemuksia ;) Mutta nyt tämä etova olo tuntuu kyllä ihan kuulostelemattakin. :| Elän siis toivossa, että parin viikon kuluttua alkaisi helpottaa. :saint:

Kesis ja pikkupähkinä 8+2---9+3
 
Jonskis Meillä oli myös tuossa vaiheessa tosi risaisia öitä. Tuntuu ,että noilla pienillä on aina jokin vaihe päällä ,joka uniin vaikuttaa. Meillä tyttö alkoi nukkua vasta 1v4kk iässä siten ,että herää vain kerran pari yössä ,mutta nukahtaa uudelleen melko pian. Jaksamista!! Kannattaa kokeilla myös särkylääkettä. Itse koin tuolloin perhepedin hyväksi ratkaisuksi ,kun ei tarvi välttämättä nousta ylös sängystä, mikä taas nopeutti oman unen saantia ,sitten kun vauva taas simahti.
Kyselit meidän heppavauvoista. Tämä uusin varsa oli meidän seitsämäs varsa. Enemmänkin olisi ,mutta on ollut muutama varhaisluominen ja yksi varsa syntyi 2 kk ennenaikaisesti kuolleena. Varsat eivät voi juurikaan keskosina syntyä. Pari viikkoakin ennenaikaisella voi olla vakavia ongelmia. Heppamammat ovat todella hyviä hoitajia varsoille. Itse ei tarvi kuin sivusta seurailla tamman hoitoa. Toki hyvin pian varsaa aletaan opettaa harjaukseen ,jalkojen nosteluun, talutukseen yms. Perjantaina viedään toinen tamma oriasemalle simennettäväksi. Isäorin siemenet tulee Tanskasta asti :) .

Mutta nyt päikyille ,jotta ehtii ennen kuin tyttö herää !
-Poni ja Manteli 26+6

 
Nti Kesäheinä kiitos, laita vain mun laskettu aika etusivulle. Se on (laskurin mukaan) 25.1. mutta voi siis vielä ultrauksessa muuttua.

Te oottekin kaikki tosi aktiivisia kirjoittelijoita. Mulla haitta tämä työnteko kovasti osallistumista keskusteluihin ;) mutta aina väliajoilla käyn kyllä täällä päivittämässä tilannetta... :whistle:
 
Kiitos kovasti onnentoivotuksista :heart: Ihan oon päästäni pyörällä ja niin onnellinen :heart: Tässä mietin että milloin neuvolaan päin soittelisin, en yhtään muista miten tein esikoisen kanssa.. 12.6 lähdetään ulkomaille että ennen sitä varmaan. Vai ottaako ne niin ajoissa uudelleen synnyttäjät? Nyt menossa 4+4
 
Mamamin, mie kävin neuvolassa viikol 7 tai 8, koska luulin että miut otettas piikittämisen takia varhaisultraan, mut ei otettu. normisti se on kai viikolla 8-10 (siis tarkotan 8+jotain - 10+ jotain ) :) Soittelin jo aika ajoissa ja varasin aikaa, eikai sillä oo mitään väliä millon soitat sinne:)
 
Iltoja! :wave:

Mamamin, mulle varattiin ensimmäinen neuvola-aika menkoista laskettuna jo 7+jotain, myöhemmin sitten kyllä soittelin vielä perään ja myöhensin sitä, kun halusin ensin käydä alkuraskauden ultrassa (tai siis uusintaultrassa) toteamassa sydämensykkeen. Menkoista laskettuna eka käynti oli 8+2. Mulle jäi puhelimessa jotenkin sellainen kuva, että olisivat sen vuoksi ottaneet aikaisin ekalle käynnille, että saavat paperit ajoissa siihen np-ultraan, kun se voidaan nyt tehdä jo 10+0 alkaen. Nopeasti se aika sinne np-ultraankin kyllä sitten tuli, muutama päivä neuvolakäynnin jälkeen tuli Naistenklinikalta postia. :) Itse ultra on parin viikon päästä (jolloin menkoista laskettuna on rv 11+4).

Hyvät yöt kaikille, tää naatti mama lähtee nyt nukkumaan. B)
 
Voi kääks, täällä on alkanut aivan järkyttävä närästys ja varsinkin iltaisin nukkumaan mennessä :/ Ruokatorvea polttaa niin perkuleesti ja nukkumisestakaan ei tahdo tulla mitään...Maitoa olen koittanut juoda, voi kuulemma auttaa närästykseen ja rennietäkin mennyt jo ihan kiitettävästi. Jos teillä on hyviä vinkkejä närästykseen, niin kertokaahan ihmeessä??? :wave:

Nyt on myös öisin vihlaissut alapäästä tosi kovaa, että ihan ääneen joutuu valittamaan...viime yönä jo kävikin mielessä, että nytkö se synnytys käynnistyy. Kyllä jännittää ja kovasti, kun vauvan pää tosiaan oli viime viikon torstaina 3cm päässä...onkohan kohdunsuu lyhentynyt lisää, kun niin kovasti vihloo varsinkin öisin...hmm...
No juu, mutta täytynee tästä hilppaista suihkuun ja unten maille ;) hyvät yöt kaikille

viikkoja kasassa nyt 36+3
 
Huomenta kaikille.
Täällä alkoi sit kunnon aamupahoinvoinnit :LOL: Hyvä etten amupalapöydässä yrjönyt :whistle: Tänään aattelin sinne neuvolaan soitella ja aikaa varata. Ulos täytyy pojan kaa lähteä, josko olo siitä paranis :)
 
Kiitos vinkeistä, en mäkään kertakaikkiaan keksi muita syitä kuin ne hampaat... Pojalla on vain yksi hammas ja ikää jo 11kk eli ehkä ne nyt sit puskee oikein urakalla. Eilen illalla annoin särkylääkettä ja monta kertaa heräsi mutta rauhoittui tutilla eli ei tullu tota "kohtausta"... Kuinkakohan monena iltana peräkkäin lääkettä voi antaa jos kerran auttaa? Enkä nyt ajattele vaan omia uniani vaan sitä että pojalla on siis selkeesti kurja olo ilman lääkettä... Paracetamolia meillä on sekä suppoina että liuoksena, illalla laitoin supon jo nukkumaanmennessä...




Poni06 kuulostaa ihanalta teidän heppa jutut! Tykkään hevosista ja olen ratsastanut useamman vuoden säännöllisesti, nyt harrastus on jotenki jääny ja harmittaa niin pirusti! Kynnys on jotenki koko ajan korkeempi sit lähteä uudestaan. Jopas teillä tulee isän geenit kaukaa! :LOL: Mutta kerrohan ihmeessä prosessin etenemisestä täälläki!

Mamamin :hug: Sympatiat täältä! Ite oksensin monen monituista viikkoa, nyt enää silloin tällöin. Ja se on kamalaa! Koita jaksaa ja muista juoda paljon!

miuku83 Närästyskin on niin v-mäinen vaiva! Mulla edellisestä tul iloppuraskaudessa närästystä, piti tosi tarkkaan kattoa mitä söi. Ja kesä kun oli ja tuli grillailtua jne jne ni illalla kyllä tiesi syöneensä mausteista ruokaa! Mä join sitä Samarinia, se kun on hedelmäsuola niin saa käyttää raskaus aikana, mulla se autto aika hyvin, ootko kokeillu?

Nyt täytynee jatkaa töitä...

 
Jonskis anna vaan useampana iltana särkylääkettä. Hampaita meidän poika saattoi tehdä aina 1-2vk, ja oireili juuri siten, että oli kätyisempiä öitä. Mutta tietenkin, jos tuntuu, että ei viikon sisällä rupea helpottamaan tilanne, niin voithan käyttää lääkärillä tarkistuttamassa korvat etc. Kyllähän sitä lapsellekin pitää särkylääkettä antaa silloin, kun on kipua/huonoa oloa. Ja jaksamista sinne valvomisiin :hug:
 
Pitää kommentoida tuohon kivun hoitoon. Meidän tk-lääkäri korosti vauvoilla ja pienillä lapsilla juuri tuota kivun hoitoa. Kipeä lapsi ,oli kivun syy mikä hyvänsä, ei nuku eikä syö eikä juo hyvin ja siksi kipu vaikuttaa yleistilaa paljon nopeammin kuin aikuisilla. Meillekin antoi kuumee hoitoon ohjeeksi lääkitä 3 h välein ,vuorotellen parasetamoli ja ibuprofeiini.
 
Kiitos Poni06 sullekin kommentista. Sitä lähinnä mietin että kun hampaita ei vielä ole kuin se yksi ja ikää on 11kk niin niitä varmaan alkaa nyt tulla sitte nopeaan tahtiin joten kuinkakohan monena päivänä peräkkäin sitä lääkettä voi antaa... Täytynee nvla lääkäriltä kysästä. Nyt tää on meinaan kestäny jo monta viikkoa...

Mamamin, jee, eka neuvola! Kiva, että päsäet vielä ennen reissua!
 
miuku83 mulle sanottiin että maito helpottaa hetkeksi mutta päätyy sitten vain pahentamaan närästystä koska se happanee liian vahvoissa maha hapoissa heti... että ehkä sitä kannattaa välttää niin ja älä syö tai juo tuntiin ennen kun menet nukkumaan, mulla pelkkä vesikin saa närästämään jos juon juuri ennen maate menoa!
-äiti88 ja toukka 14+6-
 

Yhteistyössä