¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Jonskis, älä nyt huolestu, kun nämäkin jutut varmaan on aika yksilöllisiä:) Kun mullakin on taipumus saada isoja lapsia, ja itse olen tosi pieni ja lyhyt eli lapsella on loppuvaiheessa tosi vähän tilaa kohdussa. Pojallakaan ei paljoa lapsivettäkään ollut loppuvaiheessa ja kaikki jäsenet oli tosi helposti mahan läpi tunnusteltavissa. Ei muuten esikoistakaan oltaisi yli lasketun ajan pääästetty, vaan ilmeisesti käynnistelty jos ei olisi lähtenyt tulemaan itsestään.

Me käytiin tänään 1-vuotisneuvolassa, poika näytti tädillekin miten kävellään ja sanoi äiti. Näytti pinsettiotteen ja heitteli palloa ja vissiin jotain kädestä ottamista/antamista myöskin testattiin palikalla...Pituutta oli 81cm ja painoa 12,7 kg. Vähän itketti kun alkoi ujostuttaa, mutta muuten meni hyvin:)
Tuttipullosta pitäisi kuulemma äkkiä luopua. Mua vähän surettaa kun tuntuu että pojalla on liikaa uutta tässä nyt lyhyen ajan sisään tulossa... haluisin antaa sen olla vielä vauva. Meillä poika on ihan rämäpää; ei todellakaan ole osannut ikinä varoa tai arastella vaan suinpäin mennyt jokapaikkaan.. kolhuja on kyllä tullu, mutta niistä on opittukin:) Eikä mitään isoja kolahduksia ole kuitenkaan sattunut.

Olin ihan kauhuissani kun neuvolantäti ehdotteli että poikahan voi mennä nyt jo yökyläänkin... en kyllä voisi mitenkään antaa noin pientä kun en uskalla jättää edes vähäksi aikaa hoitoon... tosin mä varmaan olen vähän "hysteerinen yhden lapsen äiti", mutta ei mun mielestä 1-vuotiaan ole pakko "oppia" mihinkään kyläilyyn ilman vanhempiaan! Me nähdään aika paljon muita ihmisiä ja kavereita, mutta yhdessä. Ja poika on muutenkin kiinnostunut ihmisistä, ei mikään arka siinäkään suhteessa.. ehtii mun mielestä kylään sitten kun osaa sanoa itse.

Tänään kun käveltiin kotiin, niin sattui ihan hirveästi mahaan ja selkään, painoi lantioon. Ikävää jos täytyy alkaa kävelyäkin rajoittaa, mutta oli kyl ikävää kun ei meinannut jaksaa kotiin asti kävellä. Tässä on vielä 7 viikkoa laskettuun aikaan enkä haluisi vielä alkaa hissuttelemaan menoa, kun on tehtävää vaikka kuinka:)

Tästä toisesta lapsesta kerrottiin tosi myöhään kenellekään, ainoastaan siskolleni kerroin heti. Appivanhemmat sai ite huomata ja huomasivat joskus puolessavälissä muistaaksein. Ei me olla kaikille sellaisille, joita harvoin näkee, niin kerrottu vieläkään...
:ashamed:
 
No niin, nyt pääsin vihdoin sohvalle istumaan. Jalat vielä rahin+tyynyn päälle niin jopas tuntuu hyvältä päivän kävelyn jälkeen =)

Niin, tyttöhän se siis on jälleen tulossa! Ihanaa :heart: Vaikka olisi poikakin ollut tervetullut, mutta kun on tottunut aina tyttöjä hoitamaan niin joo jokatapauksessa juu. Mitä mä tässä selitän :whistle: Painoarvio oli 320g, kyllä ne ovatkin pieniä vielä :)

Tämä oli perätilassa ja tosi syvällä kuulemma istuikin! Sanoi että mun kohtu on sen muotoinen että pääsee tuonne alas hyvin. Kun on taaksepäin kallellaan. Että saas nähdä tekeekö samat temput kuin isosiskonsa ja on perätilassa loppuun saakka! Ah sitä ihanaa potkimista rakkoon ja kohdunsuulle |O Teki tosi kipeetä, ja sit vielä tää esikoinen nosti päätään mun kylkiluita vasten :D

Ostin vähän vaatteita molemmille, löysin alennuksesta jotain kivoja housuja ja bodeja. Sit esikoiselle ihanan pussilakanasetin. On sitten valmiina kun isojen tyttöjen sänkyyn siirtyy syksymmällä =)

Itselle ostin yhden mekon ja narutopin H&M:ltä. Tuntuu et oon hirveesti vaatteita ostanut ittelle! Mut kun on kesä ja tarvii eritavalla kuin talvisin.. Seli seli...
Taidan jo myydä pois tämän raskauden jälkeen, tai katotaan nyt.

Kyllä shoppailu on jo rankaa |O Mä oon taas ihan poikki. Huomenna ollaan kotona koko päivä, grillataan ja ollaan vaan! Ulkonakin taidetaan olla kun on hyvää ilmaa luvannut. Sit lauantaina mennään neidin kanssa mun vanhempien luo yöksi. Oon apuna mun pikkusiskon rippujuhlien laitossa. Voi olla jalat sitten sunnuntaina turvoksissa, onneks voi olla siellä ilman kenkiä, huoh :p

Uusin masukuva, joko siitä onkin viime kerrasta jo viikko aikaa! Hyvä kun aluksi ajattelin ottavani parin viikon välein mutta kummasti tulee uusi otettua viikottain :D



Luminka ja pikkupiiperöinen 20+5
 
Onnea Luminka toisesta tytöstä :heart:

Kyllä nuo pikkuiset kehityy niin omaa tahtia. vib meidän tyttö oli 1v9kk neuvolassa 81.5cm ja 10.6 kg :) .

Meidän tyttö on suorastaan rakastunut piirrettyihin. Sellaiset pupu ja possu ohjelmat on suosikkeja. Nytkin istuu tuolla telkun ääressä ja katsoo Sasu-possua toista kertaa peräkkäin. Vähän aikaa sitten olin tyytyväinen ,kun hetken malttoi katsoa jotain ,että sain esim. ruuan laitettua. Nyt pieni ongelma saada pois telkun äärestä :/ .

Oma voiti ihan ok. Ensi viikolla taas lääkärineuvola niin saa tietää onko lisää muutoksia tuonne alakertaan tullut. Maha tuntuu vajonneen niin alas ,että se vähän huolettaa. Onneksi suppareita ei niin kauheena ole ollut.

Meillä on työtekijät Juhannus riennoissa ,joten ite hoidetaan hepat Juhannuksen ajan. Ne on kyllä nyt yötäpäivää laidun lomalla eli ei paljoa hoitamista onneksi ole. No huomenna aamulla menemme oriasemalle kahden tamman kanssa ultraan ja kattomaan ovatko kantavana. Sitten suunnataan päiväksi mun vanhempien mökille ,jonne tulee myös mun sisko perheineen. Mulle se tietää täydellistä lomapäivää.

Taidampa lähteä hätyttään miestä tuolta ulkohommista heppahommiin ,jotta ehitään jalismatsia kattoon.
-Poni ja Manteli 31+1
 
Joo, onnittelut Luminka! Mäkin tavallaan toivon toista tyttöä, kävisi sitten samat vaatteet ja lelut ja isompanakin ois suunnilleen samanlaiset mielenkiinnonkohteet. Mulla itsellä on 3 siskoa ja me ollaan ehdottomasti toistemme parhaat kaverit. Veljen kanssa en ole ihan niin läheinen, mutta johtuu myös ikäerosta- 10 vuotta..

Mulla on joku ihme flunssa iskenyt, just ennen juhannusta ja mökille lähtöä :( Kurkkuun sattuu kun nielasee ja päätäkin on särkenyt. Päivällä ei juoma tai ruokakaan eka pysynyt sisällä, mut nyt jo onneksi. Kiva kun ois kolmen päivän vapaa ja sit sen saa kärvistellä kipeenä..

Mutta hyvää juhannusta kaikille!

Findy 15+0 :heart:
 
Heipsan, täällä koituduttu Sunny Beachiltä. Mahtava reissu oli. Ihan väsypoikki, täytyy lähtee nukkumaan. Luen viestit sunnuntaina. Huomenna lähdetään mökille. Ei jaksais millään :( Haluis vaan olla kotona!! Hauskaa jussia kaikille... Niin juu, reissun aikana oli tullut kättäriltä uä-laput, eka uä ois 8.7...
 
Ihanaa Äippä2006! Katsoinkin tuossa pari päivää sitten että sulla on pian laskettuaika! Onnea tosi paljon =) Suunnilleen samankokoinen kuin meidän esikoisneiti, 3030g ja 47cm.
Voi kun ne ovatkin niin pieniä =)
 
Äippä2006 ONNEA! :hug:

Luminka sullahan onkin jo ihana masu *tahtoo heti samanlaisen*
Mitenkä onko nyt kasvanut nopeemmin kun ekasta?
Mitenkä muilla asian laita?
Mulla kun esikosta oli pieni masu, normi farkutkin meni
aina sinne rv 25 tienoille.. Sitten oikeestaan alko vasta
kasvamaan.

Edelleen ihmettelen tätä oireettomuuttani..
Esikosta oli tissit kipeenä n. viikon ajan ja nyt ei
sitäkään, kummallista. Pahoinvointi alko sillon jotain rv6-7
että siihen nyt vielä aikaa haluis vaan että olis jotain
"merkkejä" raskaudesta. NO, nyt on kaikki hyvin ja oon onnellisesti
raskaana, surraan vasta sitten jos aihetta ilmaantuu.

Jussin jatkoja!
 
Onnee Äippä 2006 :flower: ! Joskos mäkin ilmottaudun sit joukkoon mukaan... Rv 29 ja 3 meneillää. Tähä asti menny ihan kivasti mitä ny juniori istuskelee masus mut muuton menny paljon paremmin kun esikoisen kanssa. Esikoisesta kun oli jos jonkin näköstä vaivaa tämän aiheuttamat närästykset ja turvotukset on niin pientä! =) Juhannukset on ohi mut syötyä tuli taas kirjaimellisesti kahden edestä välil ehkä kolmenki =)
 
Onnittelut Äippä2006 pikku nyytistä! :heart:

Iitukka: Mullakin oli alussa ihan oireetonta ja kerkesin olla huolissani, mutta sitten tosiaan kuudennella viikolla alkoi pahoinvointi. :x

Mulla on aina aamulla ja päivällä pahempi olo ja iltaa kohden sitten hellittää. Esikoisesta mulla ei ollut juuri lainkaan pahoinvointia. Nyt tulee aina melkein oksennus kun joutuu kakkavaippaa vaihtamaan. :/ Kyllä kovasti odotan, että pääsisin jo sen 12 viikon paremmalle puolelle ja tämä pahoinvointi ja väsymys hellittäisi. Silti aina välissä huoli nostaa päätään, että onhan kaikki hyvin.. Tämä alkuraskaus on kyllä kaikenkaikkiaan aika piinaavaa aikaa. Nt-ultraankin on vielä aikaa, se on vasta 21.7..

Juhannus meni hyvin ja oli kyllä tosi kiva katsella kun poika pääsi puuhailemaan serkkujensa kanssa. Ja pihalla potkittiin palloa ja mentiin erilaisilla kärryillä pitkin poikin. :heart: Taas tuli omakotitalo kuume, mutta ei meillä taida moiseen vielä rahat riittää. Varsinkin kun asuntolainojen korot ovat korkeat. Pitää malttaa vielä vaan odottaa.

Miehen sisko tarjosi meille lastensänkyä ja tuplarattaita. Niillä kun jäävät nyt tarpeettomiksi. Sänky ainakin otetaan, mutta tuplia vielä mietin. Kun haluaisin mahdollisimman kapeat ja olin ajatellut vielä sellaisia, jossa olisi molemmille omat kuomut. Nämä vaunut on Emmaljungat eli periaatteessa ihan hyvät, mutta niissä on yhteinen kuomu ja en tiedä kuinka leveät ne ovat. No täytyy vielä mennä katsomaan miltä näyttävät.
 
Huomenta!
iitukka kyseli masun kasvusta, mulla esikoista oottaessa meni omat vaatteet loppuun asti, eikä masua näkynyt kuin vasta rv 25 jälkeen.Monet vasta ihan loppusuoralla edes huomasi että odotan, oli kyllä hauskoja ilmeitä kun kyselivät laskettua aikaa ja sai sanoa että parin viikon päästä, kun kyselijä selvästi oletti lasketun ajan olevan vasta tyyliin neljän kuukauden päästä :D
Nyt masua alkoi näkymään rv 18, tosin silloin ei muut sitä vielä huomannut.Rv 23 jälkeen alkoi masu näkymään muillekin, ja nyt ei enään voi suuremmin erehtyäkään :)
Tosin nytkin sf-mitta menee alakäyrän alapuolella että ei mikään iso masu kuitenkaan.
elohiiri0608 tervetuloa mukaan!
Mulla meni just toisin päin että esikoisen raskausaikana ei ollut vaivoja oikeestaan yhtään ja nyt on ollut vaivaa jos jonkinlaista!
Omaa napaa loppuun, juhannus meni ihan mukavasti, tänään vielä mennään mun vanhemmille grillaamaan, eilinen meni kotona ja perjantaina oltiin kaveripariskunnan luona jossa poika viihdytti vieraita tanssiesityksillä ja hullaantu jopa pussailemaan kaikkia paikallaolijoita :)
Ens viikko meneekin sitten pojan synttäreitä järjestäessä,toisaalta toivois et olis koko juhlat jo ohi...
Nyt aamupalan laittoon, mukavaa viikonlopun rippeitä kaikille!

d.ja pipana 29+0
 
Moi kaikille! :D
Mä ihan varovasti työnnän nenääni tälle puolelle, kun oon tässä juhannuksena haamuillut. :heart: Aattona tuli vahvempi apteekin omalla ja tänä aamuna nettiliuskalla vähän hailukampi.

Iitukka Samoilla linjoilla oon sun kanssa, et kyllähän niitä oireita kovasti toivois ilmaantuvan.. Toisaalta viime raskautta muistaen en ymmärrä, miks esim. sitä pahoinvointia toivon! :D Mutta toivotaan, et kohta saadaan tandem-oireetkin! :LOL: Mullahan on kyllä tätä etovaa oloa ollu jo vissiin 4kk, vaikka nyt vasta sille olis aito syy.
 
Äippä2006 onnittelut pienestä prinsessasta :flower: :heart:

Ja onnittelut plussasta Pilkkis! Kiva, että porukkaa valuu tasaiseen tahtiin tänne odotuspuolelle.

iitukka taisi kysellä mahan kasvamisesta... Mulla esikoisesta maha alkoi näkyä muillekin joskus 22.-23. viikolla, ite olin toki pienen kummun huomannut jo aikaisemmin. Nyt tästä toisesta maha tuli selkeästi näkyviin 17.-18. viikolla eli himpun verran aikaisemmin.

Enää viikko töitä ja sitten alkaa kauan kaivattu kesäloma! Tarkoitus olisi mökkeillä, käydä kylpylässä ja risteilyllä ja lisäksi vielä kiertää nää pakolliset Lintsi, Korkeasaari, Puuhamaa jne. Että aika kiireinen loma taitaa tulla :whistle:

Tänään ajattelin lähteä vähän kattelemaan alennusmyyntejä, jos löytyisi halvalla jotain tuikitärkeää, mitä ilman ei voi elää :D

*muoks* Lisätäänpä vielä viikot eli 20+3 tänään :)
 
Äippä2006 - valtavasti onnea pienestä prinsessasta!!

Ja Pilkkis - Mielettömästi onnea plussasta!!!!

Juhannus sitten takana. Onneksi. Tuo valvominen ei sovi mulle... Eilinen päivä meni ihan harakoille kun väsytti niin vietävästi.... Tänään sain onneksi sitten nukkua pitkään ja nyt on taas olo paljon pirteempi! Kiva Juhannus oli kylllä ja meidän pikku neitikin oli tohkeissaan kun kyläpaikassa oli jätti trampoliini jolla pääsi pomppimaan. Harmi kun meidän pihalle ei sellaista mahdu...

Viikon päästä alkaa mulla työt ja miehellä loma... Oma kroppa on kyllä jo nyt niin hajalla, että tokkopa tarvii pitkään töissä olla... Selkä on aivan tajuttoman kipeä samoin toinen lonkka... Supistuksiakin tulee päivittäin... Esikoisesta kun ei oikein mitään vaivoja ollut ja nyt tuntuu että kroppa pettää ihan käsiin... Iltaisin on olo kuin vanhalla mummolla kun ei meinaa yläkertaan päästä kömpimään.... :LOL:

Mahan kasvusta... Mulla pomppas masu esiin viikon 10 jälkeen nyt... Esikoisesta paljon myöhemmin.... Nyt kupu on ihan kiitettävä... laitampa kuvan, joka on kyllä jo viikon takainen....

tuossa siis rv 24+1

Nyt iltapalalle ja sitten pitää kömpiä sänkyyn
:wave:

Emppu & Papunen 25+1
 
Hei Ihanaa Iitukka ja Mitä, mitä silmäni näkevätkään; Pilkkiskin se sieltä saapui porukkaan mukaan! Valtavasti onnea molemmille ja sydämellisesti tervetuloa! :heart: :heart:

Nyt kiire ja väsy, tyttö vatsataudissa :/

Enemmän myöhemmin!
 
Waude Pilkkis! Onnea hirmuisesti plussasta! :D :D :D

Tervetuloa elohiiri0608! Kerrotko vielä la:n niin voin lisätä sut etusivulle :p

Hieno maha Empulla! =)

Maha on mullakin paljon aiemmin alkanut kasvamaan kuin esikoisesta! Tän kokonen maha oli monta monta viikkoa myöhemmin kun tuota typyä odotin. Iltaisin näyttää joskus kuin olisin jossain 30 tienoilla jo menossa =) Viime neuvolassa (rv20+4) sf-mitta oli 18 eli ihan normaali näille viikoille. Mut tuntuu että ois jo paljon pidemmällä, vaivoineen kaikkineen :whistle:

Mahan ympärys pitää muuten huomenna mitata, oli jo metrin joitain viikkoja sitten. En tosin ole siis mikään laiheliini että onhan siinä vähän muutakin kuin vauvamahaa, mutta kuitenkin. Esikoisesta taisin päästä jonnekin +120cm.

Mulla siis nyt on alkanut viime viikkojen aikana selkään koskemaan. Muistuttaa niiiin selvästi edellistä raskautta, silloin tosin kivut tulivat jo rv10 jälkeen. Eli tosi kauan jouduin kestämään. Onneksi nyt olen kotona, voin levähtää aina silloin kuin pikkuneidille sopii :heart:

Mitens teidän vaunuasiat ovat edenneet?

Kun täällä jotkut pähkäilivät millaiset hommaavat. Mä taidan nyt kuitenkin ihan uutena ostaa. Oran jovi land-tuplat maksavat vauvatar.fi:llä 529? kotiintuotuina. Huuto.net:stä olen seuraillut niin käytetyistä siis pyytävät 450?+ matkahuollon rahti. Että sama jo uutena ostaa kun sais vaan pari kymppiä halvemmalla käytetyt! Ja niistä kun voi ihan hyvin pyytää parin vuoden kuluttua 400? jos ovat hyvässä kunnossa.

Taidan kohta kömpiä sänkyyn turvoksissa olevien koipieni kanssa :LOL: On muute tosi ikävän tuntuiset :/ No, eipä tää varmaan helpota ennen kuin tyttö on syntynyt :snotty: Kyllä sitten jalat tuntuvat varsin laihoilta :saint:

Luminka ja neitipiiperö 21+2
 
Laskettu aika on 3.9...iik ku siihen ei ookka enää kauaa!!!! Mulla oli taas esikoisesta maha paljon paljon isompi ku tästä juniorist. Mut onpa hällä siellä kumminki kaikki hyvin ja kasvaa ihan normaalisti... Mahaki kerkee kasvaa viel toivottavasti ainaki 8 viikkoo si olis 38 täys =)
 
Torey Parin kierron viiveellä, täältä tullaan! :D :heart: Mukava kohdata taas, näissä merkeissä!! :heart: Pikaiset paranemiset tytölle, jään odottamaan niitä muita kuulumisia..

Kiitoksia onnitteluista!! :heart: Ihanaa kyllä, kun täällä on tuttuja odottamassa, helmikuisissa ei montaa tuttua olekaan. Tässä pinossa on heti niin kotoisa olo. :D Kesikseltä loistoidea pystyttää jatkopino, toivottavasti saadaan taas perustaja pian takaisin tänne puolelle! d =) b
 
Tähän ketjuun en ole tainnutkaan osallistua vielä. Pikkukakkosta odotetaan syntyväksi 22.1. Esikoistyttö syntynyt 12/05. Odotus alussa, pahaolo katossa :whistle: Onneksi on kesäloma elokuun puoliväliin saakka. Kolmen viikon kuluttua etelän aurinkoon, Sunny Beachille. Joku teistä oli myöskin ollut vasta siellä. Kovasti vannoin, etten enää raskaana matkusta lämpimään, mutta taas mennään :D
 

Yhteistyössä