¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Kiitos kaikille muutto tsempeistä, niitä tarvitaan!

Täällä kurkkimassa kuulumisia pakkauslaatikoiden keskeltä. On kyllä pakkaaminen aika rankkaa puuhaa.. Selkää särkee, iskias on ärtynyt oikein kunnolla ja välillä supistelee. Huoh. Olen kyllä tyytyväinen kun keskiviikkona tämän kaiken pitäisi olla ohi. :p Esikoinen on kova "auttmaan pakkailussa" ja touhuaa ihan innoissaan täysillä kokoajan. :D

Jonskis Sulla sitten pääsi myrkytys aika pahaksi. Onneksi sait hyvää hoitoa ja nyt olet jo kotona! Paljon onnea pikku tytöstä! :heart: :flower:

mamina sulla alkaa olla jo jännät paikat! =)
 
Jonskis hurja kokemus varmaan mutta hienoa että olette kaikki
kotona ja kunnossa. Onnea kovasti koko perheelle ja pikku prinsessalle!

Paljon oli kirjoteltu ja silmäilin ne kyllä mutta mutta mitähän
piti kommentoida..

Ultrassa monilla hyvät kuulumiset oli ainakin ja
Luminkan ja Empun kuulumisia kiva lukea!

Seuraavaa vauvauutista siis odotellaan, maminaltako se saadaan..

NO, oman ahterin kuulumiset aina muistaa..
Täälläkin jonkin sortin väsyä liikkeellä kun ei viittis mitään tehä,
sohvalla makoilu ja telkan tuijotus olis kivaa mutta eipä tuota voi
tehä. Sitten toisaalta ärsyttää kämpän sekasuus ja likasuus
ihan kybällä mutta en vaan jaksa pitää paikkoja itseäni tyydyttävässä
kunnossa. Ja ukolta kun ei apua heru. Ei juuri lapsen hoitoonkaan
vaikka näkee et mä tarvisin breikin, aina on joku tärkee työhomma
estämässä. Pöh! Ja sitten mä olin jollain lailla kipeäkin, särki
lihakset ja nivelet ja oli tosi huono olo. Oksensin ja palelin.
Menin sit jo aikasin petiin ja luojan kiitos ukko oli sillon kotona
ja hois likan. Ei muuta kun Panadolia nassuun ja unta sen mitä sai
niin aamulla olin jo suht kunnossa ja menin mammajoogaankin.
Ja se siitä sitten. Ihmetyttää ja vähän säikäyttääkin tuommoset
kun minäkin olen aika hermona tän raskauden kanssa.
Mutta helmi kasvaa ja liikkuu ahkeraan. :heart: Ihanaa!

Voikaahan taas paksusti!

iitukka ja helmi 24+1 :eek: jestas kun viikot kuluu..
 
Jonskis, isot onnittelut! :flower: hurja kokemus, mutta hieno lopputulos :heart:


Iitukalle voimia ja paranemista, jos miehellä työkiireitä voitko soittaa muita tukijoukkoja apuun?

Maarunen, otahan iisisti niiden muuttolaatikoiden kanssa! :hug:

(.) viikonloppuna kerrottiin esikoiselle; hihkaisi heti jippii, ja nostamaan mun paitaa että missä se vauva on. Kulki koko illan ultrakuva kädessään ja kehui kaikille että hänestä tulee isoveli. Muu suku tohkeissaan, kaikki päivittelee kuinka pitkä aika vielä on toukokuulle. Lauantaina mulla iski energinen vaihe, imuroin, pyykkäsin, kokkasin ja käytiin poitsun kanssa puistossa. Lauantai-illalla käytiin teatterissa miehen kanssa, Jukka Puotila Show oli aivan hervottoman hauska! Huomasin vartti ennen lähtöä että juhlatoppi ja housut eivät sitten enää mahtuneetkaan päälle. Äkkiä kaapista vanhat mammahousut ja mammatoppi esiin ja jakku päälle, eikun menoks. Vatsa pullahti ihan yllättäen tuohon, ja nyt koitankin sitä sitten töissä jemmailla urakalla.
Sunnuntai meni rauhallisemmissa merkeissä, mies ja poitsu kävivät mummolassa ja mä huilailin soffalla.

 
Maaruselle jaksuja muuttoon, miusta tuntu et mein muutto oli jo jotain ihan kauheeta, kun oli jo kolmen ihmisen tavarat muutettavana! :eek:

Iitukka, kiitosta vaan:) mie oisin hyvinkin mieluusti se seuraava vauvauutisten kertoja:D Ei enää nappaa yhtään koko maha.. kauheesti se on vaan tiellä, ja alkoi repeilläkin ihan tässä viikonlopun aikaan joka suuntaan:(

Suppareita tulee sillon tällön muutama kivulias, mut ei toivoakaan et pääsisi hommiin vielä. Viikkojakin "vasta" 36+3.

Blondie, voi kun herttainen poika siulla:) :heart: Ihanalta kuulostaa kun toinen oli niin innoissaan:)

Nyt tää lähtee revittämään mahaansa lisää, eli aamupalalle:D
 
AAM
Jonskis :flower: onnea tyttösestä koko perheelle :) kauheiden kokemusten takana kyllä oli sunkin urakkas,, kuinka se noi pääsee hiipimään se rmyrkytys.. hui ! :(

Maaruselle muuttojaksuja.. muutot o pyllystä.. :) uusi koti siis ei vaan se prosessi tavaravuorineen :D

Blondie mullakin tässä taannoin vaan totesin yks päivä että nykyfarkut ei mahdu päälle toistaiseksi taas... :D ja paidatki kirirstää.. :whistle: *mammakuteet esiin*

). ) täällä kakkonen on alkanut kuuntelemaan vatsaa korva masun päällä.. jos jotai sattuis kuulumaan ? :xmas: on oikeesti ihan hiirenhiljaa kun kuuntelee ja keskittyneen näköinen. :LOL:
Nyt siis kotona räkä/nuha/kurkkukipu taudissa.. jeejee :( |O tosi jumalainen olo.. tuliskohan sitä toimeen ilman päätään hetkon ? :xmas: :xmas: |O

Jaksuja kaikille..

AM & hippunen 17+0 rÄTS POKS :heart:
 


Suuren suuret onnittelut Jonskis teidän perheelle pienen prinsessan johdosta! :flower: :heart: Aika dramaattisia hetkiä olette eläneet siellä vauvan haussa, tuli ihan tippa ja toinenkin linssiin kun luin sun kertomusta :'( Mutta ihanaa, että kaikki on nyt hyvin :hug: :heart:

Mitäköhän kaikkea muuta onkaan tapahtunut...
niin onnea Blondielle ja Joie:lle hienoista ultrakuulumisista ja bad virginille sydänäänistä! =) :flower:

Oi Luminka, vauvarokkoa ja kaikkea :eek: Hyvä että teidän pikkukakkoseen ei ilmeisesti tarttunut se.

Onnea myös emmmaa hienosti menneestö rakenneultrasta! :flower: Toivottavasti saatte hyviä tuloksia punktiosta d :) b

Kiva tosiaan kuulla aina kaikkien jo nyyttinsä saaneiden kuulumisia =) :heart:

Ihanaa Halfcafnonfatlatte että siellä on se seesteinen vaihe raskaudesta meneillään :D Mä taas oon kuullut, että poikaa odottaessa näyttäisi jotenkin hehkeältä :snotty: Kuulemma tyttövauva masussa vie äidin kauneuden odotusaikana :LOL: Onko toi totta, tyttövauvojen äidit? B)

Pilkkis ei ihme että väsyttää, valoisan ajan lyhentyminen vaikuttaa kyllä kovasti virkeyteen! Ja lisäksihän sä oot raskaanakin. :D

Tsemppiä maaruselle muuttopuuhiin!

Tarkoititko Allusmamma että pikkuykkönen on alkanut kuuntelemaan vatsaa? :D Söpöä! Meillä pikkuykkönen pullistelee vatsaansa aina välillä kun katsoo mun masua, se on niin söpön näköistä :LOL:

).) Täällä ne viikot vaan menee eteenpäin hurjaa vauhtia, kai mä pikkuhiljaa alan uskomaan että meille se vaavi tulee :eek: :D Joka viikko oon päässyt nyt kuuntelemaan sydänääniäkin neuvolassa ja hienostihan ne siellä kuuluu :heart: :heart: :heart: Huomenna taas seuraavan kerran kun on ihan oikea neuvola-aika.

Reilut viikko sitten alkoi tuntua ensimmäiset "muksautukset", siihen asti on ollut sellaisia hentoja hipaisuja. Välillä tuntee ihan selvästi, missä päin masua se pieni siellä myllertää :heart: Olokin on taas ihan tosi hyvä, oli oikeastaan jo viime viikolla, eli aika juhlaa :xmas: Ruoka maistuu melkein entiseen malliin ja ilmeisesti joku pesänrakennusvietti jyllää kunnolla, kun tuntuu, että pitäisi taas laittaa ja sisustaa kotia uuteen kuntoon :D Tosin mussa on muutenkin vähän sitä "vikaa", että tykkään tasaisin väliajoin laitella kotia uuteen uskoon. Odotan sormet syyhyten, että pääsisi laittelemaan joulujuttuja esille, mut se saa nyt ihan rauhassa odottaa vielä ensi kuulle. :xmas: Onneksi suunnitella voi jo hyvissä ajoin. B)

Kesis ja pikkunen 17+3
 
Heippa!

Suuren suuret onnittelut Jonskis tytöstä! :flower: :flower: Hurjalta kuulosti vauvanhakureissu! Onneksi kaikki nyt hyvin.

Pilkkis jaksamista sulle reissailuun. Ymmärrän hyvin ettei jaksaisi reissata, itsekin olen vähän sellainen kotihiiri. Hyviä vointeja äidillesi :heart:

Iitukka kurjaa kun ei mies kerkiä auttelemaan. Toivottavasti saat apua edes suvulta jos tiukka paikka tulee. Voimia!

Kesis nauti ihmeessä "muksautuksista", sinä jos kuka olet sen ansainnut! :heart:

Maminalle voimia! Täällä perästä tullaan ja voin myös yhtyä jo tuohon "mahaan kyllästymiseen". Vauva puskee päällään alas, rakko kovilla ja kylkiluut tuusan nuuskana. Lisäksi on ne ihanat "sukkapuikko-tuikkasut" emättimessä ja supistaa täälläkin, ei tosin vielä mainittavan kivuliaasti. Vatsa on tiellä yhä enemmän ja esikon pukeminen ja sylissä pito muutenkin alkaa olla tosi hankalaa. Näin jo untakin kuinka laitoin omat farkut jalkaan ja olin onnellinen vaikka ei kauaakaan ole siitä kun nimenomaan vauvamasusta haaveilin ;) Muutenkin ressaa jo ihan liikaa tuota tulevaa arkea kahden kanssa. Välllä tuntuu ettei pysty edes kunnolla "nauttimaan" loppuraskaudesta kun jo niin tuleva pelottaa. Lähinnä pelkään omia tunteitani; kuinka jaksan olla kärsivällinen esikon kanssa kun/jos mustiskohtaukset kovin ongelmallisiksi äityvät. Iän karttuessa on mullakin pinna kasvanut mutta en vieläkään ole siitä kärsivällisimmästä päästä... Siitä mieleen tulikin Luminka ihana kuulla että teillä on jo vähän tasoittunut tilanne. Viime kirjoituksestasi huokui niin samat tunnelmat kun mitä mulla jo etukäteen on että pisti miettimään näitä asioita yölläkin :| Mutta rohkaisevaa tosiaan kuulla että nyt parempaan päin. Nauti rauhasta :heart:

No, se siitä ja päivä kerrallaan eteenpäin. Mä olen tällainen etukäteen murehtija. Jotenkin ajattelen et on helpompi varautua pahimpaan ja sit onkin mukava yllätys kun asiat meneekin paremmin.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Torey 33+4
 
Voihan kökköjen kökkö, esikoiselle tuli nuha takas, mitähän muuta vielä :/ Tuolla just sängyssään aivasteli. Hirmu matoja koko päivän nenästä valunut :( Et ei varmaan ensi yönäkään täällä äippä ja iskä nuku kunnolla. Viime yönä pikkuinen kitisi ja ähisteli, söi ja torkahteli (klo.23-02 ) kun ei ole kakannut pitkään aikaan. Ostin tänään apteekista mallasuutetta, että mieluummin pesen yöllä kakkoja pois kuin että toisen pitää ähistä. Toivottavasti se auttaisi. Esikoisella ei ollut mitään tuollaista, teki päinvastoin sen 10 kakkaa päivään :D

Nyt molemmat tytöt nukkuvat, pitää keskittyä täydellisten naisten katsomiseen :wave:

Luminka ja tyttöset
 
Jonskikselle onnittelut tytöstä! :flower: :flower: :flower:
Ja Emppu788 tsempitykset myös r.ultraan =)
Ja kaikille muillekkin onnea odotukseen =)
Sori,etten ole hirveän aktiivinen ollut,mutta nämä päivät on olleet niin samanlaisia,ettei ole oikein mitä kirjoittaa :ashamed:
Ehkä sitten tämä raskaus menee viimeistään mun tajuntaan,kun liikkeet alkavat tuntua :heart:

bad virgin ja hippu 10+0, jee! :heart:
 
Huomenta kaikki!

Empulle d :) b tsemppiä ultraan!

Pilkkis
, voimia arkeen ja äitisi tukemiseen :hug:

Kesis mukava neuvolan täti kun kuuntelut olleet joka viikko, varmasti rauhoittaa mieltä! Nauti nyt odotusajasta :hug:

bad virginille onnittelut "pyöreistä" kymppi-viikosta :flower:

Torey, muakin mietitytti kovasti tuo kahden kanssa pärjääminen. Moni tuttavapiiristä pyöräytti kaksi peräkanaa, ja pyöritti sitten kahta vaipparumbaa samaan aikaan. Totesimme että meistä "vanhuksista" ei ole siihen ja odotimme suosiolla useamman vuoden jotta esikoiselle tuli järkeä korvien väliin. Nyt kun hän täyttää viisi ensi helmikuussa, on jo todella fiksu pikku ihminen jonka kanssa voi asioista keskustella. Uhma on laantunut ja nyt olen luottavaisin mielin arkeen kahden lapsen kanssa. Lähinnä ehkä huolestuttaa se, että kyllästyykö esikoinen olemaan kotona mun ja vauvan kanssa. Olen aina ollut sitä mieltä, että mammalomalla isommat lapset hoidetaan myös kotona, mutta toisaalta meillä on eskarivuosi lähestymässä...kantsisko pitää puolipäiväpaikka siihen saakka jotta jätkällä "ryhmäkuri" säilyisi? No, pitänee harkita asiaa, syksyllähän se vasta pitää päättää. Kesän (toukokuu-elokuu) pidän ainakin kotihoidossa!

(.) nonni, tänään piti vääntää mammahousut töihin jalkaan. Eilen sinnittelin vielä tavallisilla, mutta jouduin iltapäivästä tekemään nolon kuminauhavirityksen kun en voinu enää pitää nappia kiinni. :LOL:
Huomenna mulla on illalla omaa aikaa kun anoppi hakee poitsun hoidosta ja mä meen duunin jälkeen Jumboon katsomaan mitä H&M myisi möhömahalle. Farkut ja parit duunihousut tarviin ainakin. Jossei H&M myy sopivia, pitänee mennä Stockalle tai Varistoon Lastentarvikkeeseen. Masutuubeja aattelin ostaa jos jostain löydän, paitojen jatkoksi ja selän lämmittimeksi näin talven tullessa.


 
Huomenta!

:hug: ja pikaiset paranemiset kaikille isoille ja pienille sairastelijoille!

:flower: kaikille liikkeiden tuntijoille! :heart:

Ei taallakaan sen kummempaa raportoitavaa, mutta huomenna iltapaivalla rakenneultra! :heart: Taka- alalla on tietysti pelko siita, ettei kaikki olekkaan hyvin, mutta yritan pitaa sen siella ja ajatella ennemmin sita, etta saadaan ehka tietaa kumpi on tulossa! =) Ja nahda vauva! :heart:

Blondie- me mietittiin ihan samalla tavalla tuosta asiasta, ei oltais jaksettu kahta pienenpienta kerralla, varsinkaan, kun ei ole sita sukua 'turvaverkkona' ymparilla, eika aina viitsi ystaviakaan pyytaa apuun. Erityisesti jos lapset ovat sairaita, olisi se ollut meille liikaa. Esikoinen meilla pian kuusi (kylla aika kiitaa!!!) ja on ollut hyva ratkaisu. Tietysti se vahan mietityttaa, miten kaikki tulee sujumaan, kun ollaan kolmisteen oltu nain pitkaan... Ei todellakaan ole tuoreessa muistissa nuo vauva- ajan jutut, mutta kai ne palaa nopeasti! :D

Nyt meen syomaan, esikollakin on jo nalka... illalla tai hu aamulla sit lisaa!!

Ihanaa paivaa kaikille!

Latte, yli puolivalissa!! :wave:
 
Latte, mulla on sukat ostettuna mutta vielä kaapissa. Pitäis alkaa käyttämään. Viimeks pidin koko ajan, mutta tuli silti pari toiseen jalkaan. Kai se on enemmän taipumuksesta kiinni.

Luminkan pienelle pikaista paranemista!
 
Meidän marraskuun pinossa käy niin vilske ja hulina, hyvä että ennätän edellisten syntyneiden tiedot laittaa kun jo uusia tulee :D

Blondie: Voih, äitiysvaatteita :snotty: Mulla on jo hirvee ikävä masua!

Latte: En käyttänyt tukisukkia, ei siis ole tullut suonikohjuja...

Emppu788: Hieno juttu et ultrassa kaikki ok! Laitanko etusivulle et ois poika tulossa?

Molemmat typyt nukkuu. Käytiin mummolassa, esikoinen nukahti tulomatkalla ja me oltiin miehen kans et voi ei, ei nukahda ikinä yöunille. Vaan niinpä tuolla sihnuttaa huoneessaan. On kyllä pipi, eikä nukkunut kuin 50min. päikkärit parin tunnin sijaan. Jospa meillä yö menis hyvin vaikka kipeä onkin.
Jipii, vauva teki vihdoinkin kakat! 3½ päivää olikin tekemättä ja kylläpä sitä sit tulikin... Helpottaa omaa mieltä kummasti, ei tarvii toisen ähistä taas yöllä. Sori taas kakkajuttuja :LOL:

Pieni yhteenveto meidän tän hetkisestä elämästä: Vauva on helpompi hoidettava kuin esikoinen =) Tai ihan miten ottaa... Vauva ei saa raivareita, ei temppuile syönnin kanssa, tyytyy kun saa ruokaa, syliä, puhtautta ja unta :D Ja nukkuu melkein koko ajan, pari kertaa päivässä valvoo tunnista kahteen!

Luminka ja tyttöset
 
Huomenta kaikki!

Empulle onnittelut hyvistä ultratuloksista :flower: Oliko esikoinen tyttö vai poika?

Luminka meitin poitsu rintamaidolla ollessaan piti välillä jopa kahden viikon väliä kakkaamisessaan. Käytin oikeen lastenlääkärilläkin mutta hän sanoi että se on täysimetyksellä ihan normaalia. Suositteli tekemään "tikkukakat" jos vauvan olo tukala (rasvattu kuumemittari peräsuoleen, ärsyttää ulostusrefleksiä ja samalla rasvaa suolen, helpompi kakata).

(.) Jeejee tänään omaa aikaa tiedossa Jumbossa B) taidan käydä oikeen syömässä jossain...Hesen juustoaterian vaikka! Nam! Ruoka maistuu taas, mutta vain vähän kerrallaan tai tulee oksu olo. Eilen esikoisen kehityskeskustelut hoitopaikassa, palautteena tuli ettei viikonloppuna saa antaa nukkua päikkäreitä tuntia pidempään (jätkä vetelee yleensä 2-3 h) kun se sekoittaa sitten alkuviikon rutiinit päikkärissä. Lapsemme on kuulemma liian hyvin levännyt ja virkeä maanantaisin! Koitan nyt vain ymmärtää noita hoitotätejä, tuntuu että jostain on aina keksittävä nokan koputtamista vaikka kaikki olis kuinka hyvin. *huokaus*
Väsymys jatkuu, eilen menin nukkumaan jo 20.30!


 
Huomenta!

Taalla olen jo ihan innoissani, iltapaivalla on rakenneultra ja jannittaa!!! :D Ja huolettaa myos...

Ihanaa, etta teilla kaikki kunnossa Emppu! Ja onnea pienesta pojasta! :heart:

Ikavaa, etta teilla pikkuinen vielakin kipea Luminka! Tuollaisen hyvaunisen kuopuksen minakin ottaisin mielellani, esikko kun oli sellainen valvova yksilo... ja mina nukun mielellani... :D

Blondie- Ihanaa paivaa sinulle!

Latte yli 20 vkoa! :wave:
 
Kiitti Torey ja Blondie :heart: =)

Onnea Emppu788 hienoista r-ultrakuulumisista! :flower: :flower:

Ja Latte, hirmuisesti tsemppiä sinne teidän rakenneultraan, muakin alkoi ihan jännittää teidän puolesta! :D Kaikki on varmasti hienosti. :heart: Oliko niin, että sulla oli poikafiilis tästä raskaudesta? Se sukupuolikysymyskin jännittää sun puolesta :LOL: vaikkei se olennaisinta olekaan :ashamed: :snotty: :saint:

Torey uskon, että kaikki tulee sujumaan vallan hienosti kahden pienenkin kanssa :hug: Varmasti on alkuun kaikilla sopeutumista uuteen tilanteeseen ja "perhedynamiikkaan" mutta uskon, että ne asiat lutviintuu omalla painollaan... Pitääkö teillä mies isyyslomaa heti syntymän jälkeen? Tosiaan, hyvähän näitä juttuja on miettiäkin etukäteen, voi hyvin vaikka yllättyä vielä positiivisesti miten hyvin kaikki sitten sujuukaan. ;)

Luminka toivottavasti esikon nuha lähtee pian pois :hug:

Onnea bad virgin kymppikerhoon siirtymisestä! :D :flower:

Blondie hienoa, että ruoka maistuu taas! Täällä myös :p Olipa jotenkin jännä kommentti, että poika on liian hyvin levännyt ja virkeä maanantaisin :eek: :whistle:

).) Neuvolassa eilen käyty, ja kaikki hyvin! Sydän siellä sykki hienosti ja painokin oli ekaa kertaa noususuhdanteinen :whistle: Miinuksen puolella ollaan vielä lähtöpainoon verrattuna, mutta eipä varmaan kauaa tällä ruokahalulla :kieh: :D

Kesis ja pikkuinen 17+5
 
Kiitos Kesis! =) Viela pari tuntia... Juu, poikafiilis on, mutta ei niin vahvasti kuin ekassa raskaudessa...joten en tiia voiko tahan luottaa... Ja ihanat neuvolauutiset sinulla! =)

Mina ainakin tuun mielellani siihen kerhoon, vaikka ei ihan viela synnytetakaan! :attn:

 

Yhteistyössä