Pikkukakkosta odottavat :)

Salliina: Joo tytöstä mäkin vaihdoin viikolla 12, ku oltiin ekassa ultrassa käyty ja toivoin pääseväni sinne asti nytkin. Mutta ei taida onnistua :) Mä oon muuten ihan yhtä innoissani raskaudesta, en vaan uskalla vielä mitään hankintoja tehdä. Vitamiinithan mulla löytyy ja niitä oon syöny, mutta en oo ees vielä kaivanu mammavaatteita vaatehuoneesta. Se kyl täytyy tehdä nyt viikonloppuna. Ens viikolla pitäis käydä kaverilla sovittamassa sen vanhoja, jos löytyis sopivia lisää.

ON: Alkoi sitten närästys eilen... Ei kiva. Nyt jatkuu niin että koko ajan ois oksu kurkussa, kun tulee tietty paha olo samalla :) Taidan käydä hakee noita Salliinan mainitsemia Rennieitä kans :D
Kävin ekassa neuvolassa tänään. Kaikki arvot kohdallaan. Nyt sitten koitan varata tänään sen np-ultra ajan jonnekin 5vko päähän. Mies oli mukana neuvolassa, ja oli ihana kun sen jälkeen tuli tekstari, jossa oli ekaa kertaa selkeesti innoissaan koko hommasta.

Alley ja piipero 6+1 tai neuvolan mukaan 5+5
 
Elovena77, kiitos! Hienoa, että siellä rakenneultrassa oli kaikki hyvin. Nyt voitte sitten hyvillä mielin odotella pikkuveljeä syntyväksi :) Mites muut, aiotteko kysyä sukupuolta rakenneultrassa? Me ei esikoisesta kysytty, eikä taideta kysyä nytkään jos sinne asti selvitään :)

Särö, tervetuloa nyt multakin, vaikka ihan yhtä uusi minä täällä pinossa oon :) Sä oot kyllä jo paljon pidemmällä viikoissa!

alley, ootko kertonut sitten jo kaverille, että on tärpännyt? Siis jos niitä vaatteita menet koittelemaan? Kiva, että arvot oli neuvolassa kohdallaan ja mieskin alkaa ymmärtää ja olla innoissaan odotuksesta!! Musta tuntuu, ettei meillä ole vielä oikein kumpikaan sisäistänyt sitä, että olisi toinen lapsi tulossa :) Kaikista hirveintä tässä on, että mä luulen koko ajan, että tää menee kesken kuitenkin. En tiedä manasinko nyt, kun kirjoitin tuon tuohon, mutta pakko se oli jonnekin saada sanottua.

ON: Mä haisen :LOL: Siis tuntuu, että hiki haisee järkylle (mies ei ole huomannut muutosta), pojan käytettynä ostettujen rattaiden kankaat haisee ja oon niitä kuurannut hiki hatussa (mies ei haista mitään) ja pojan talvihaalari haisee oudolle (mies ei edelleenkään haista) :D Joten ehkä se on vaan mun nenä :p

Salliina rv 4+3
 
mame en oo saanu vielä kelan päätöstä,enhän sitä vielä oo edes hakenutkaan,syystä,että venytän sitä mahdollisimman pitkään,jotta olis edes pikkuriikkinen mahdollisuus saada se uudempi paketti. sithän ne päätökset ja muut pitäis tulla suurinpiirtein yhtäaikaa :)

nopponen onnea hyvistä ultrakuulumisista! On se aina hienoa,että kaikki on mennyt hyvin! Ja aina vain enemmän lupaavalta näyttää raskauden suhteen :p

meliah samoin sinne onnea! Ja toivottavasti huonovointisuus jo pikkuhiljaa väistyy :) Olishan se kurjaa voida pahoin koko raskauden ajan! :/

meaminnis mulla oli alkuraskaudessa ihan järkkyjä migreenikohtauksia. Siis oksensin kerrankin viis päivää. Tosin kerran päivässä,mutta silti,että se aamu alko aina huonolla ololla. Mutta tiesin sen olevan "vain" migreenipahoinvointia,koska sit kun päänsärky lakkas,niin huono olokin väisty.
Että tsemppiä sinne päänsäryn kanssa,tiedän kyllä miten kurjaa se on :(

Vähän samoja mietteitä ollut kuin meliahilla.. Eli tuplarattaat ja manduca. Nyt löysinkin yhden käytetyn,jos vain se myyjä olis vastannut mulle.. Ja tuplat käydään isännän kanssa kattomassa seinäjoelta. Siellä kysellään käyttökokemukset ja muut vastaavat,niin ostais kerralla hyvät.. Voihan ne sitten myydä eteenpäin,kun sen aika on.. Nimittäin vähän harmittaa,kun ne maksaa niin paljon.. Mutta pakkohan on sellaset olla. Ei toi 1vee (toisen syntyessä 1v3kk) jaksa kävellä (eikä edes vielä osaa,mutta toivottavasti sitten kun tyttö syntyy).. Ja manducan tahon kyllä siitä syystä,että voin sit leikkiä vähän enemmän kädet vapaana esikoisenkin kanssa,jos tyttö ei esim. viihdykään lattialla. Saan sen syliin,mutta silti kädet vapaaksi :)

Lumi ihaba kuulla sustakin! :) Nyt vain sit niin iisisti kun pystyy esikoisen kanssa ottamaan :D Mä en ainakaan saa juurikaan levättyä vaikka tekis mielikin välillä. Ja toi seksikielto olis mulle jo aika paha,ei näillä himoilla.. En kyllä ymmärrä mistä nää on tullu! :D

elovena sietääkin olla ylpeä! Hieno saavutus! Voi kumpa itsekin saisin itteäni niskasta kiinni ja itsekurin kohdilleen! Tosin kyllä vasta sitten raskauden jälkeen ;)
Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista! Ja poikalupauksesta! :)

Salliina onnea plussasta! Ihanaa odotusta..! Mitäs laitetaan listoille,vai haluatko koko listalle? :) Ja saahan sitä olla jo innoissaan,mitäs se haittaa. Kannattaa murehtia vasta sitten JOS jotain murehdittavaa ilmenee ;)

Tiipulallekin onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Nopponen joko kramppailut on helpottanut? Eiköhän ne lie ihan normaaleja kohdun kasvukipuja.. Toivottavasti ainakin. Mulla aika ajoin sattui noilla viikoilla,enemmän siis tuntui,mitä esikoisesta,tai ainakin näin muistelisin..

Diiselikissa aikas hauskan unen oot nähny ;D Mun kaveri näki unta mun vauvasta,että se otettiin rakenneultrassa ulos,sillä oli vaippa ja kaikki,todettiin kaiken olevan hyvin ja laitettiin takasin sisään kasvamaan,vaikka vauva kuulemma olikin jo ihan vauvan näköinen ja kokoinen. Tosin siinä unessa se oli poika,tai ainakin näin kaveri kertoi :D

Särö tervetuloa,lisäilen sut listalle tässä kun saan tämän kirjoiteltua..

ON: Näinpäs sitten itekin viimeyönä unta. Tosin uni ei ollut kovin mukava.. Kun siinä mulle kerrottiin,että meidän tytöllä on sydämessä reikä. Ihan kamala olo tuli ja sitten rupesin heti herätessä murehtimaan,että voiko niin käydä,vaikka rakenneultrassa kaikki olisikin kohdallaan?? Pitää kysyä tuosta neuvolassa,ettei se jää kummittelemaan mitenkään päälle..

Muuten täällä kait kaikki ihan mallillaan. Huomaa kyllä olevansa raskaana. Pikkuisen enemmän jos joutuu kävelemään,niin johan on lonkka kipee. Mulla kun koskaan ei oo ollut mitenkään hyvät lonkat. Aina jollain tavalla kipeytyy.. Mutta noh,jospa se taas helpottais kun saa vauvan pihalle ja palautuu hetkisen :)

Taiska ja muru 27+2
 
anu84 myös täällä! Ihanaa kuulla sustakin! Miten voit olla jo noin pitkällä, vastahan sä plussasit?? :) Onko mennyt kaikki hienosti?

taiska87, kiitos!! Voi mut laittaa listalle, eli Salliina85, 1.5., SatKS. Kiitos!

ON: Oireet loistaa poissaolollaan : / Ainoa, mistä voisi jotain arvata, niin nännit on arat varsinkin, kun imetän edelleen (poika 10kk). Imettääkö täällä joku muu nyt raskausaikana? Mulla on tarkotus kyllä lopetella tuossa parin kk päästä. Oikein pelottaa, että onko kaikki hyvin kun on niin oireetonta, mutta meinasin, että jos tässä nyt vielä yhden raskaustestin tekisi päiväpissasta, niin näkisi, onko viiva jo riittävän vahva. Oikein pelottaa tehdä se testi... : /

Salliina rv 4+5
 
Salliina: Lähes oireeton raskaus se on täälläkin.. Ihan alkuvaiheessa rinnat oli niin kipeät, että ei edes vatsallaan voinut nukkua. sekin meni sitten jossain vaiheessa ohitse,mutta nyt on vuorostaan vaan nännit sen verta arat että pienikin hipasu tuntuu epämiellyttävältä.

Ilman plussa-testiä ja ultrakuvia en olisi uskonut olevani raskaan..
joskin näillä viikoilla murmeli jo sen verran liikuskelee ja ilmoittaa olemassa olostaan, että tietää hänen kyllä olevan siellä :D
ja pikku hiljaa alkaa pyöristymistä näkyä vatsassa vaikka ei vaatteet vieläkään kiristä.. syksyllä vyötäröstä lähteneestä 25cm on tullut 15 cm vasta takaisin, niin housuissa on vielä varaa :LOL:

mikäli tässä oikein laskeskelin niin tänään olisi tullut vko 21.. mie olen aina ollu vähän huono laskemaan noita missä mennään.. : /
 
35+0 POKS ja hyvää äitiyslomaa minä! :)

Salliina Mullakaan ei ollut tuossa vaiheessa niin mitään oireita. Muutama repäisykipu ennen plussatestiä, muttei muuta. Niillä on vielä hyvin aikaa tulla. :) Rinnoissakaan mulla ei tapahtunut mitään ennen kuin rv12 kun ne yhtäkkiä kasvoi kuppikoolla ja alkoivat sattumaan.

Särölle tervetuloa mukaan!

Esikoinen on vähän kiukkutuulella. Pitää siis lähteä ulos, ettei hermot mene molemmilla. :) Mukavaa viikkoa!

Lumi & murunen 35+0
 
Viimeksi muokattu:
Salliina, mä kans imetän vielä muutaman kerran päivässä. Lapsukainen on jo 15 kk, mutta en vaan oo hennonu lopettaa... :) Vaan eipä siitä mitään haittaa ole, jos oma vointi on ok. Kyllä se vierotus on meilläkin tässä syksyllä edessä, ei musta taida ihan tandemimettäjäksi olla...

Tiipula 12+4
 
Nopponen Voi harmi noita sinun kramppailuja, puhu ihmeessä neuvolassa niistä. Varsinkin jos työn yhteydessä aina tulee, niin kyllähän siitä voi päätellä että liian raskasta voipi hommat olla.

Tuosta tulikin mieleen, että minulla on ihan siis kohdunsuulla?/tuossa heti alhaalla/pil**ssa suomeksi sanottuna aika usein sellaista jomottavaa/vihlovaa tunnetta. Pitää neuvolassa kysellä seuraavalla kerralla.

Salliina Minulla onkin ollut iiiso ikävä, ihanaa kun tulit :heart: Ja aivan mahtavaa, olet päässyt jo raskausshoppitilaan :D ps. Sinun Viivat on hienot!

Elovena Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja prinssilupauksesta :flower:

Särö Tervetuloa :wave:

Taiska En usko että sinun täytyy suuremmin asiaa murehtia, jos kerran rakenneultrassa ei mitään viitteitä näkynyt. Toki ainahan on mahdollista että ultrassa ei kaikkea huomata, mutta aika pienet todennäköisyydet sellaiseen lienee kuitenkin. Puhu ihmeessä kuitenkin neuvolassa, jos meinaa vaivata. Nuo tuollaiset unet on kyllä ihan perseestä :kieh: Minä näin unta viimeyönä siitä että alushousut olivat aivan veressä. Heräsin omaan itkuuni ja sitten säntäsin itkien vessaan.
Huh helpotusta, ei verta näkyvissä.

Pelottaako teitä synnytys toisella lailla nyt kun periaatteessa tietää mitä edessä on? Minä voin rehellisesti tunnustaa olevani puolipaniikissa. Enkä oikein ilkeä neuvolassa siitä ainakaan vielä puhua. Terkkari viimeksi kyseli edellisestä synnytyksestä ja mahdollisista peloista, niin sanoin vaan etten halua vielä edes miettiä synnytystä, toivon vaan että raskaus siihen jotenkin valmistaisi... Jotenkin ihan nolo juttukin tämä, en tiiä, höh :ashamed:


Minulla on olo aika hyvin tasoittunut, eilen en oksentanut kuin kerran ja etovaolokin on mielestäni heikentynyt. Masu on pomsahtanut näkyviin.


Meliah 13+2
 
Minun piti rekisteröityä uudella nimimerkillä kun ei hyväksynyt vanhaa jostain syystä. Mut sama Särö siis edelleen :)

Tänään alko työt kesäloman jälkeen. Vaikkei töihinpaluu sen kummemmin ahdistanut niin tosi huonosti nukuin viime yönä, kai se työkavereille kertominen jänskätti. Vaikka hyvin kaikki otti tiedon vastaan, mikseipä olisi.

Minua ei vielä synnytys pelota vaikka aika pitkä ja tuskallinen taival esikoisen synnytys olikin (melkein 30h). Loppu meni kuitenkin niin hyvin, ponnistus ei kestänyt kauan ja tikkejä ei tullut niin kokonaisuudessaan jäi kuitenkin positiivinen jälkimaku :) Enempi minua jänskättää mitä synnytyksen jälkeen tapahtuu. Sairastin esikoisen jälkeen vakavan synnytyksen jälkeisen masennuksen enkä suoraan sanottuna haluaisi kokea sitä enää uudelleen. Mutta onneksi sitä voi jonkin verran ennalta ehkäistä ja olenkin tehnyt elämässäni aika paljon muutoksia viimeisen vuoden aikana... Mutta ei kai se auta kuin mennä päivä kerrallaan, tulee mitä tulee.

Minulle on alkanut ruoka maistumaan ns. kahden edestä. :) Pakko syödä parin tunnin välein tai tulee heikotus. Karkkiakin menis mutta pakko rajoittaa ettei käy köpelösti siinä sokerirasituskokeessa.

Särö 13+5
 
_Lumi_lle ensin kiitokset tsempistä ja mä tosiaan lopetin sen testaamisen ;)

meliah, mullakin oli ikävä sua :heart: Ihanaa olla taas samassa pinossa! Ihanaa, että sulla alkaa pahoinvointi helpottaa. Synnytyksestä - mä en ole vielä edes ajatellut koko asiaa, koska ollaan niin alussa. Nyt kun mietin, niin en usko, että pelottaa. Ehkä on jopa varmempi olo, vaikka meillä olikin vähän vaikeuksia synnytyksessä. Mutta mä jopa haluan kokea sen uudestaan. Oon ehkä vähän outo ;)

Särö78, mullakin on koko ajan nälkä :D Hienoa, että osaat suhtautua positiivisesti uuteen raskauteen, vaikka ymmärrän että se synnytyksen jälkeinen masennus varmasti mietityttää. Mä oon kanssa kuullut, että siihen voisi jotenkin etukäteen vaikuttaa, mutta en kyllä tiedä miten :confused:

ON: Mulla oli kesäkuussa kysta munasarjassa ja tänään (piti olla elokuun vuodon jälkeen :p ) mulla oli sitten kontrolli siitä. Eli siis ultrattiin. Kystasta ei ollut enää hajuakaan, mutta pienenpieni raskauspussi löytyi kohdusta eli on raskaus alkanut oikeassa paikassa ja oikeassa munasarjassa oli se keltarauhanen, joka ylläpitää raskautta kunnes istukka kehittyy :) Eli asiat niin hyvin, kun tässä vaiheessa voi olla. Toki pussi oli vielä niin pieni, että eihän sitä tiedä, onko siellä alkiota saati sitten alkaako se kehittyä, mutta näille viikoille kaikki niinkuin pitikin.

Salliina rv 5+1
 
Heips! :)

Mahtuisko ketjuun vielä mukaan.
Mikäli mukaan sopii, tiedot ovat tässä: 12.4./Viljavainio/Nkl.
Raskausviikoissa ollaan omien laskujen mukaan 7+6.
Np-ultrassa varmistunee, miten pitkällä raskaus oikeasti on. Ultra-aikaa ei vielä ole sovittu.
Eka neuvolakäynti 11.9.

Meillä on siis 7 kk ikäinen touhukas poju :heart:, ja nyt toinen vekkuli tulossa leikkikaveriksi.
Haluaisin jo kauheasti tietää, onko tulossa tyttö vai poika :)
Raskausoireina hirmuinen väsymys, pissahätä ja ellotus.

En kerennyt lukemaan kuin muutaman viestin ketjun alusta ja lopusta, mutta koitan päästä kärryille, jos mukana saa luvan roikkua.

Tsemppiä kaikille esikoisen kanssa touhutessa ja pikkukakkosta syliin odotellessa :)
 
Viimeksi muokattu:
Salliina Ui kuin mahtavaa, pääsit jo kurkkimaan masuun :heart: Ja synnytyksestä; et oo kyllä mitenkään vähän outo vaan paljon, kun tollasta halajat :O :D :LOL: No ei vaan, ihana kuulla että se voi mennä noinkin. Se antaa voimaa itsellenikin, seuraava kerta saattaa olla aivan mahtava sitten minullakin. Ja siis tiedän että palkinto on maailman paras, joten sen takia olen kuitenkin uskaltanut uudestaan lähteä lasta yrittämään ja raskautta halajamaan.

Viljavainio
Tervetuloa joukkoon iloiseen :wave:
 
Salliina85 Pitkään todellakin mietin uskallanko enää toista tehdä mutta kyllä ne nuo lapset on sellanen elämänilo ettei sitä voinut yhteen jättää. Ja kun mieskin on koko ajan halunnut toisen. Vitamiinit auttavat mielialaan, olenkin ottanut jo nyt vahvaa D-vitamiinia ja olenkin ollut todella pirteä, en tiedä sit johtuuko siitä vai jostain muusta. Myös omega-3 ja E-EPA on hyviä mut niistä en oo selvittäny voiko ottaa raskauden aikana joten en oo ottanu. Ainakin epäilen et tuota kalaöljyä ei voi ottaa. Gyne lisäks suositteli alottamaan heti synnytyksen jälkeen estrogeenikorvaushoidon. Mutta nämä siis vain ennaltaehkäisevät, eivät estä masennusta iskemästä.

Särö 13+6
 
Särö: voi omega-3 syödä raskausaikana ja suositellaankin, jos ei kalaa tuu syötyä muuten tarpeeksi. Multitabsilla on olemassa ihan oma raskaus-omega-3 valmiste. Mä syön sitä.

Synnytys jännittää vähäsen. Esikoisen synnytys oli pitkä ja muuten ok, mut lopussa tuli kiirus sydänäänten laskun takia ja eivät nousseet koko 15min. ponnistusvaiheen aikana. Napa-näytteet oli huonot, mut vauva virkisty heti ja sai 9pistettä. Onneksi! Mut vähän kauhistuttaa, jos näin käy uudestaan ja lopputulos ei olekaan yhtä hyvä. Mut en jaksa vielä sen enempää ajatella asiaa!

(.)Ei ihmeempiä, ens viikon tiistain rakenneultraa odotellessa. Jaiks! Jännittää tosi paljon! Mä en edelleenkään tunne tämän lapsen liikkeitä kovin usein ja kaikki on tosi hipasuja, kuten ne ensimmäiset useampi viikko sitten. Esikoinen oli ainakin 3viikkoa aikoinaan monotellu jo ihan tosissaan tässä vaiheessa. Niin pelottaa onko kaikki kunnossa. Toivottavasti! Muuten kaikki kunnossa ja neuvolassa kaikki arvot myös.

Nyt ei töistä ehdi perehtyä enempää, viimeistää ultrakuulumisia tuun ens viikolla kertomaan!

*muoks* niin, joo Tervetuloa uudet ja Lumille ihanaa äippälomaa!! :heart:

Diiselikissa + Sissi 19+3
 
Viimeksi muokattu:
Viljavainiolle hurjasti tervetuloa munkin puolesta :wave:

meliah, en mäkään voi mitenkään sanoa, että synnytys oli jotenkin "mahtava", mutta varmaan sen takia haluan synnyttää uudestaan, että... No, kestin kipuja tosi huonosti ja synnytys oli vaikea. Ja ajattelin, että jos seuraavassa synnytyksessä ei olisi ongelmia, niin jos sitä kestäisi paremmin... En tiedä, kummallista :D

Särö78, tosi hienoa, että tilanteesi on otettu huomioon jo nyt ennen kuin lapsi syntyy. Sekin voi jo helpottaa, että nyt tiedät, että apua on lähellä, jos alkaa tuntua samalta kuin esikoisen synnytyksen jälkeen. Vai oletko eri mieltä? Musta ainakin tuntuisi, että jo se, että tietää, mitä tekisi ja minne soittaisi, auttaisi. Mutta en toki voi tietää yhtään miltä susta on tuntunut :hug:

diiselikissa, jos sulla on istukka kohdun etureunassa? Mulla ainakin oli esikoisen kanssa ja esti kyllä kovastikin potkuja tuntumasta aika pitkään :) Se selvisi siellä rakenneultrassa se sijainti. Tsemppiä sinne ultraan ja tule, tule sitten kertomaan :)

ON: Tänään ei ole ollut yhtään paha olo niin kuin toisina päivinä, joten heti ajattelen, että kaikki on pielessä :( Pitäisi vain osata nauttia. Tää alkuraskaus on kamalaa, kun ei tiedä, onko siellä massussa kaikki hyvin vai ei. Sitten kun lapsi alkaa potkia, niin pystyy vähän itse seurailemaan, että onko joka päivä yhtä aktiivinen :)
 
Liittyisin mukaan. Me odotellaan pikkukakkosta. Meillä on 3 vuotias tyttö ja "yllätyksenä" sain eilen tietää että ootamme toista. Kävin eilen ultrassa ja siellä oli noin 6 viikon raskaus. No LA on sit 25.04 ja synnytän kättärillä niin kuin tuleva isosisko syntyi. Ei oireita ei mitään.
ANNA JA OMPPU 6+0
 
  • Tykkää
Reactions: Elovena77
Diiselikissa Kiitos tiedosta, pitääpä kävästä apteekissa! :)

Salliina85 Olen ihan samaa mieltä et hyvä et se on nyt tiedossa että mulla tollanen taipumus masennukseen on ja siitä pystyy jo heti alkuvaiheessa puhua. En minä ensimmäisessä raskaudessa mitään huomannu, ajettelin vaan et mielialanvaihtelut kuuluu asiaan. Synnytyksen jälkeen sit koko tilanne räjähti käsiin. Olihan se yllätys niin itselle kuin läheisille, olin se ns. "viimenen ihminen jolla uskos olevan mielenterveysongelmia".

Tänään vähän säikäytti kun koira törmäs suoraan tuohon alamahaan, ei nyt hirveen kovasti mut kumminkin. En kyl osaa hirveesti panikoida, onhan se vauva aika hyvin suojattuna siellä. Samalla tavalla kävi ekassakin raskaudessa mut sillon mulla vaan oli jo iso maha. Et en nyt oo ainakaan vielä ryntäämässä neuvolaan kuunteluttamaan sydänääniä.

Särö 14+0 POKS :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Anna333
Tervetuloa mukaan Viljavainio ja Anna333. :wave: Viljavainiolla tuleekin muksut mukavan pienellä ikäerolla. :) Mulla hyvä ystävä odottaa myös pikkukakkosta ja ikäeroa tulee muistaakseni 1v ja 2kk tms.

Hitsit kun olisin tiennyt aikaisemmin tuosta raskauskalaöljystä, niin olisin käynyt hakemassa. Kauhee stressi aina kun ei saa muka kalaa syötyä tarpeeksi. Vaikka eikai se vieläkään myöhäistä olis kipaista apteekkiin.

diiselikissa Mäkin veikkaisin etuseinäistukkaa, jos liikkeet tuntuu vaimeina. Mulla oli esikoisesta ihan tuossa edessä ja oikeestaan viikolle 28 asti liikkeet tuntui vain sivuilla eikä läheskään joka päivä. Ekat liikkeet tunsin silloin rv19. Nyt istukka on taas edessä, mutta vähän vasemmalla, joten liikkeitä tuntui aiemmin. Tsemppiä ultran odotukseen. :) Aiotteko kysyä sukupuolta?

Salliina Kiva kun pääsit kurkkaamaan masuun! Ja hienoa, ettei kystaa enää löytynyt.

Synnytys pyörii mullakin jo kovasti mielessä. Ei pelota, enemmän olen innoissani (juu, ihan hullua! oottakaapas kun ne supistukset alkaa, niin muistuu taas mieleen...). Mulla on tosi luottavainen olo synnytyksen suhteen. Toivon mahdollisimman luomusynnytystä ilman mitään puuttumisia tai lääkkeitä, mutta samalla tiedostan, ettei kaikkeen kuitenkaan voi vaikuttaa ja mennään sen mukaan, miten tilanne etenee. :) Meillä tulee synnytykseen mukaan doula, mikä varmasti osaltaa rauhoittaa mun oloa. Tosin varaan itselleni myös oikeuden olla soittamatta doulalle kun synnytys alkaa, jos tuntuu siltä, etten halua muita enää paikalle. Esikoisen synnytyksessä en lopun ponnistusvaiheessa (mikä kesti meillä melkein 3h! argh!) sietänyt mieheltä edes mitään puhetta, saatika että olis koskenut muhun. Katsotaan, miten menee tällä kertaa. :)

( . ) Omaan jättiläisnapaan ei muuten kuulu ihmeempiä. Muutaman päivän on ollut aika kovia liitoskipuja ja vauvakin tuntuu liikkuvan vähemmän kuin normaalisti. Voiskohan se johtua siitä, että vauva on liikkunut syvemmälle lantioon? Ainakin tuntuu siltä, että kävelen ympäriinsä meloni takamuksessa. :D (Pahoittelut mielikuvasta!).

Yöt on menneet ihan hulluiksi. Torkahtelen, mutta herään pian taas uudelleen, näen ihan sekavia unia ja suurimman osan ajasta en edes tiedä, oonko unessa vai hereillä. Painajaisia näen joka ainoa yö ja jostain ihme syystä kuolaan unissani kuin isompikin hurtta. :D Aivan sekavaa touhua. Aamuisin oon niin helpottunut kun saa herätä!

Sellaista. Meen odottelemaan miestä ja muksua kaupasta & kebabhakureissulta. Voikaahan taas paksusti!

Lumi & murunen 35+4
 
Vuodatus: Mä olen ihan hirveä ihminen :( Oon ihan kauhea mun miehelle nykyään. Suutun ihan mistä vaan. Tänään kun poika 10kk nukkui päikkäreitä, nukkui mies myös. Mäkin olisin voinut nukkua, mutta en halunnut, kun tiesin, että tuo oli ainut aika päivästä, jolloin saan olla ihan rauhassa. Tein siis omia juttujani. Mies heräsi ja selasi nettiä, keitteli kahvia jne. kaikessa rauhassa. Ja sillä punaisella sekunnilla, kun poika heräsi, mies lähti salille :kieh: Oli sovittu, että mies menee tänään, mutta oletin hänen menevän pojan päikkäreitten aikaan, niin voidaan sitten loppupäivä hoitaa poikaa yhdessä. Poika on siis tosiaan tuon 10kk ja hänellä on aika paha eroahdistukausi meneillään. Siispä taas tuossa levitin pyykkiä, tein ruokaa jne. poika istuen toisella lonkalla. Poika siis istuu mun sylissä tai seisoo vieressä jopa silloin, kun mä oon vessassa... Miehelle ei tietenkään pidä tuollaista, vaan leikkii hienosti yksinkin silloin kun isänsä häntä hoitaa. Mä vedin sellaset raivarit tosta salille menosta ja siitä, että mies jättää mut taas kaksin pojan kanssa moneksi tunniksi, vaikka on viikonloppu ja olisi tosiaan voinut hyödyntää pojan päikkärit kun käy siellä salillaan... Nyt mulla on sit järjettömän huono omatunto :( Mä rakastan mun miestä ja poikaa ja haluan olla heidän kanssaan, mutta miksi kaikki tuntuu niin vaikealta ja ylitsepääsemättömältä juuri nyt? Sanokaa, että tää on vaan noita raskaushormoneja ja väsymystä, on(ko)han? :'(

Muoks. Anteeksi tosiaan, jonnekin oli pakko vuodattaa. Kerään itseni ja tuun myöhemmin kirjottelemaan uudella tuulella ja kommentoimaan teitä :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Anna333, tervetuloa mukaan! :wave:

Särö78, eipä se katso, kelle se synnytyksen jälkeinen masennus tulee. Voi tulla kelle vaan. Mutta hienoa, että olet selvinnyt siitä :hug:

_Lumi_lle jaksamista viimeisiin viikkoihin ennen synnytystä :hug:

ON: Melkein jo nolottaa tuo päivän tilitys tuossa ylhäällä, mutta enpä viitsi poistaakaan, kun kuitenkin ootte sen jo lukeneet. Taisi olla hormoneista, meni ohi kohtaus ihan yhtä pian kuin tulikin. Mies sanoi, ettei taaskaan meinaa ymmärtää, kuinka väsynyt mä voin olla... No, kyllä kai nää tästä tasaantuu. Ja kun on hyvä syy :heart: Anteeksi vielä vuodatus :(
 
Salliina85 Niin tuttua! Täällä oli kans vähän ahdistuspäivä kun törmäsin anoppiin jonka kans en oo ollu tekemisissä kohta vuoteen (pitkä tarina, mutta sanotaan sen verran että sillä minun masennuksella ja anopilla oli aika vahva yhteys) Muistu heti kaikki ikävät muistot mieleen ja oli melkein koko päivän sellanen paha olo. Miehellekin siitä sit meinasin älähtää kun oli vähän niin kuin edesauttamassa tapaamista et ei sekään yhtään ajattele miten paljon stressiä se ihminen minulle aiheuttaa. Mut luonto ehti laantua ennen kuin mies tuli illalla kotiin. Jäi sit asia siihen mutta luulen ettei mene kauan kun taas kuohahtaa. |O

Olen kyllä huomannut et nyt raskaana ollessa pienetkin asiat tuntuvat kamalan isoilta. Eilen tihruutin itkua silkasta pettymyksestä kun esikoinen oppi jo päiväkuivaksi loman aikana mut sit päiväkodissa homma otti tosi paljon takapakkia ja nyt tekee ihan järkiään housuun. Kai se on ihan normaalia näin alussa et välillä onnistuu ja välillä ei... :(

Särö 14+1
 
jaahas, jos sitä ihan varovaisesti työntäis nenäänsä tähänkin ketjuun... ;)
tiistain varhaisultra jännittää ja ennen sitä en oikein voi edes uskoa koko juttua! mutta periaatteessa siis raskaana ollaan, asia varmistettu monella testillä, mm. digillä. :D
jos kaikki hyvin, niin LA olis jossain huhtikuun loppupuolella. en tiiä ihan tarkkaan, kun kierrot oli niin lyhyitä. varovaisin mielin eteenpäin...

6+1 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Elovena77

Yhteistyössä