Pikkukakkosta odottavat :)

Minä itse ajattelin hommata kaksostenrattaat taikka sitten sellaiset sisarusrattaat. Isäntä tykästyi enemmään niihin sisarusrattaisiin, mut saa nähä nyt sit mistä tykkään, silloin kun niitä ostelemaan aikanaan mennään :) Yhdet normivaunut meille hankitaan, jotta voi sitten ulkona nukutella pikkuista :heart:
Itse en seisomalaudasta pidä, jotenkin koen sen hankalaksi. :confused: Ja meillä neiti kyllä tykkää istua rattaissa ja katsoa maisemia, kun lenkillä käydään. Toki hän itsekin kävelee välillä, mutta ei aina jaksa :) Ja meillä nukutaan edelleen päikkärit suurimmaksi osaksi ulkona rattaissa. :) Meille siis ikäeroa tulee 2v 8kk :heart:


OMA: Olo on kuin olis puolikas jalkapallo tuolla vatsassa. Kaikki ahdistaa ja puristaa, tarvinee vissiinkin mennä osteleen äitiyshousuja et ois jotain mukavaa päälle :) Pahaa oloa ajoittain, välillä menee ohi kun syö. Väsyttää ihan sikana koko ajan (sillain oli esikoisestakin)... Mutta kaippa tää tästä kun pidemmälle päästään.. Mahaa särkee välillä ja selkä särkee, onneksi panadol auttaa :) Toistaiseksi :) Onneksi mulla on mahdollisuus päästä hierojalle jos nuo selkäkivut yltyvät. Rinnat ovat alkaneet aristaa vasta eilen.

Niin ja kauhulla odotan lokakuun 3:tta päivää... Silloin minulla ensimmäinen sokerirasite. Oksettaa nyt jo koko ajatus että sinne joudun. :x: /

Mutta kyllä tää tästä :) Päivä kerrallaan :heart:

Janlind & Tiltu-Ilmari 5+6 :heart:

Tämä lasketun ajan lisääminen kännykällä ei viime yönä jotenki onnistunu mutta nyt koneelta sitten :) 3.5.13 janlind SatKS
 
Särö: Liinaan voit laittaa vastasyntyneenkin. Laitetaan vain erilaiseen asentoon. Rintareppuun ei saa laittaa oliko alle 3kk ikäistä, eikä pitkiä aikoja kerrallaan. Manducaan ja Ergoon kai voi laittaa pienemmänkin.

Amante: Onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Diiselikissa: Onnea poikalupauksesta! :heart:

Tervetuloa uusille :)
 
  • Tykkää
Reactions: janlind
mame31: sokerirasitustesti olisi täälläkin seuraavaksi tiedossa. enkä todellakaan odota sitä riemusta kiljuen

Särö78: Täälläkin on tuolla tulevalle isoveljelle kerrottu tulevasta jo joku aika sitten.. Tosiaan kun ikäeroa tulee se 11,5 vuotta niin kovasti innoissaan on ja hössöttää pahemmin kun minä.. On jo kovasti tuomassa vanhaa pinnasänkyään ja tavaroitaan vauvaa varten.. suunnitellut kuinka suojaa omat legonsa yms. kivaa

(.) tänään oli siis ns. kelaneuvola, joten paperit voi laittaa vetämään,mutta kehotti vielä hetken odottamaan jos haluan saada sen sukupuu laatikon.. kun sitä ei kukaan osaa sanoa, että missä vaiheessa vanhat on jaettu pois ja päästään käsiksi näihin uusiin..
Mutta siis, painoa kaikkiaan, alusta tähän päivään, on tullut 3,8kg. Hemoglobiini oli noussut 130:een ,ilmaan lisärautaa. sydämen sykkeet hyvät ja kovasti liikkui.. verenpaineetkin oli normaalit eikä oikeastaan mitään poikkeavaa missän. neuvolan täti kehottikin minua nauttimaan helposta ja oireettomasta raskaudesta. :heart:

Elovena77 & murmeli 22+3
 
Tervetuloa uusille helmikuisille! :)
mamelle onnttelut tyttölupauksesta ja diiselikissalle tulevasta pikkuveljestä :heart:
muistaakseni täällä oli myös pari np-ultralaista joita piti onnitella ja ainakin yksi varhaisultralainen!!
Salliinalle hurjasti onnitteluja plussasta :)
taiska: Meilläkin sairaalaan se 50km, oliko sulla ensimmäinen synnytys kuinka nopea? miten pääsit sairaalaan kulkemaan?

Ikäerosta: Meille tulee varmaankin se 2v2kk, jos kaikki menee hyvin
tuplarattaista: alan kallistua easywalker duon puoleen, pitänee hommata kaksi koppaakin, en ole oikein löytänyt muita sopivia malleja. kun ne carenat on kuulemma huonolaatuset :eek:.
kantoliinasta/repusta: Koin esikoisen baby-björn merkkisen repun huonoksi selälle (olisko siksi koska oon lyhyt), testasin kaverin manducaa joka oli HUOMATTAVASTI parempi! nyt olen ollut tyytyväinen kiedottavaan liinaan, saas sitten nähdä mikä osottautuu parhaimmaksi ensi vuonna ;)

Me ollaan palattu thaimaasta kera ripuli-oksennustaudin. Heti suoraan joutui lähteä tänne keskussairaalaan ja nöttönen makaa tipassa neljättä päivää (2päivää ulkopmailla sairaalassa). Huoli ja murhe on ollut suuri, kävin jopa ultrassa kun ulin niin hysteeriseksi. vauvoilla kuitenkin kaikki hyvin, painoarviot oli n.180g per nuppi.

Ultraaja kerta yllättäen myös veikkaukset sukupuolista, eli meille olisi tulossa ehkä pikkusisko ja veli :heart:

palailen teidän kuulumisiin jahka joskus pääsee täältä kotiin asti :eek:

Omppu ja mötöt 16+5
 
Voi : / Pikaisia paranemisia sinne Omppuf, toivottavasti pian kotiin pääsette :hug: :) Mä en noista carenan tuplista tiedä, mutta neidillä on rattaat carenat ja hyvin on pelittänyt. Ei mitään ongelmia ole ollut. Ystävälläni oli sellaiset tupla rattaat joissa oli ilmakumi renkaat... Ne koitui huonoiksi, aina joku rengas oli puhki :/ Siksi itse olen tykännyt aina enemmän umpinaisista renkaista, ettei mulle vaan ikinä käy niin että olen just jossain lenkillä kauempana ja sitten joku esim. Orapihlajan piikki puhkaisee (niinku ystävälläni) renkaan... ja asumme maalla... kaupungissa asuessa vois olla ajatus toinen :)

Muoks. Noista kantoliinoista ja -repuista, itse ajattelin tän kakkosen kohdalla kokeilla Manducaa kun olen siitä kuullut niin paljoa hyvää :)

Janlind & Tiltu-Ilmari 5+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Omppuf: ihania ultrakuulumisia huolen keskelle!!! :heart: onneksi on kaikki kunnossa ja toivottavasti paranemaan päin! :hug:

niin, kaipa sitä voisi minutkin päivittää listalle :D
amante/ LA 26.4/ 2.lapsi

ei mitään mainittavaa oloissa. harmittaa kun maha alkaa turpoamaan jo nyt, en olisi vielä halunnut. :LOL: oon kuitenkin vielä niin alussa ja ekasta tulin loppua kohden niin isoksi, että maha alkoi jo kyllästyttää! enkä haluaisi vielä muille paljastaa, viikkoja kun kuitenkin on vielä toooosi vähän! mutta ei sitä saa enää vedettyä sisään, joten tuossa se pömpöttää. turvotustahan se vielä kaikki on... :kieh: mutta silti on ihana olo!

6+6 :heart:
 
Jaksamisia Omppo, toivottavasti paranette kaikki pian!

Täälläkin odotellaan seuraavaa sokerirasitusta. Esikoisesta oli raskausdiapeetes, meni ruokavalihoidolla. Eka testi oli jo rv15 ja seuraava on varattu rv24:lle. Ketuttaa jo valmiiksi. Onneksi sain äidin tuleen kattoon likkaa aamulla, kun olen testissä. Sehän oliskin ollut syömättä 12h ja viihdytät 1 vuotiasta sairaalan odotusalassa parituntia.. Mä olen kärttyinen nälkäisenä...

Liinaan taisin esikoisen lykätä muutaman päivän ikäisenä kehtosidontaan, ulos lähettiin parinviikon ikäisenä.. Riippuu vähän millaisen sidonnan tekee. BabyBornia itse kammoksun hieman siksi, että siinä on rajat kuinka kauan saa kantaa kerrallaan sekä se minkä kokoista lasta saa kantaa.

Muutamat meidän tutut on suositelleet Carenan tuplia, ihan ookoot kuulemma hintaan nähden. Easy walkereista olen sen kuullut että esim. Ideaparkin Prismaan ei kannata mennä, ei mahdu kulkemaan kassojen välistä pois. Tosin voi olla, että uudemmat mallit on kapeampia.

Taitaa olla parempi painua nukkumaan, jos vaikka meillä vaihteeksi nukkuttaisiin koko yö ilman herätyksiä

LAKE ja JP 18+3
 
Omppuf Pikaista paranemista koko poppoolle! Nuo vatsataudit on kyllä aina niin inhoja... :x Toivottavasti oli kuitenkin muuten hyvä loma!

Kantoliinaan voi tosiaan laittaa jo vastasyntyneen. Kannattaa opetella sidontoja jo etukäteen. Manducaan voi ilmeisesti myös laittaa jo aika pienen? Meillä lähtee kantoliina mukaan synnärillekin. Tykkäsin esikoisen kanssa liinailla tosi paljon ja nyt ostin tulevalle vauvalle aivan ihanan pehmoisen kudotun liinan jo vauva-aikana käytettäväksi. Trikoinen liina on myös hyvä ihan pienellä.

Tuplarattaita ei osteta meille, koska meillä ei ole tilaa. Saan hermoromahduksen jo noiden esikoisen Emmaljungien kanssa kun ne on aina tiellä. :D Ikäeroahan tulee max sellaiset 2v 3kk. Ajattelin pitää vauvaa liinassa ja esikoista rattaissa. Ja ostettiin myös seisomalauta. Meillä rattaat on käytännössä vain koirien ulkoilutuskäytössä. Ja vauvan ulkona nukuttamista varten. Mulla on auto käytössä myös äippäloman, joten senkään puolesta ei tarvita tuplia. Tilanne olis ihan eri, jos pitäis paljon liikkua julkisilla.

(.) Meinasin eilen saada slaagin kun aamulla huomasin, että limatulppaa oli alkanut irrota. :O Se oli ensin sellaista vanhan veren sekaista ja sitten pinkinpää (sori, ällökuvaus!). Olin kauhuissani, että nytkö se jo syntyy, mutta sitte googlettelin ja opin, että limatulppa voi irrota jo viikkoja ennen synnytystä. Esikoisesta lähti vasta synnärillä, mutta nythän mulla on jo kohdunsuu vähän auki, niin se varmaan vaikuttaa. Eilinen ilta oli niin tukala! Maha oli jatkuvasti aivan kivikova, mutta otin sitten 1 gramman Panadolia, kävin saunassa ja painelin nukkumaan. Sillä helpotti. Limatulppaa tuli nyt vielä aamullakin, mutta siinäpähän tulee. Vauvalle en anna lupaa syntyä vielä muutamaan viikkoon. ;)

Pitääpä lähtee esikoisen kanssa ulos raittiiseen ilmaan. |O Ihanaa kun on perjantai!

Lumi & murunen 36+4

P.S. Esikoinen on ollut flunssassa pari päivää ja nyt itsellä kurkku ihan karhea. Flunssahan tästä olotilasta vielä puuttuikin. :D
 
Lumi: Limatulppa voi irrota kai milloin vaan 2vko-1pvä ennen synnytystä. Sulla on kyl jännät paikat siellä :) Toivotaan että pieni pysyy matkassa vielä hetken, masussa ois turvallisempi kasvaa.

Omppuf: Paranemisia! Toivottavasti pääsette kotiutumaan sairaalasta pian. Ja ihania ultrakuulumisia :) Osasitko muuten ite epäillä alkuraskaudessa kaksosia missään vaiheessa? Toisilla kai on oireitakin kahden edestä silloin. Mulla on jääny kummittelemaan se kun sanoit että saattais olla kaksoset meilläkin, kun se digi-testi näytti niin aikasin sitä 2-3vko :D Mut meillä on eka ultra vasta 4.10. että sinne asti täytyy jännätä, mitä masussa on vai onko mitään...

Amante: Mulla kanssa iso maha näille viikoille. Mammahousut ollu käytössä jo 2vko :)

ON: Oireet alkaa helpottaa *koputtaa puuta*, ruuat tökkii vielä aika paljon. Ei oo ku muutama, mitä tekee mieli. Maistuu kyllä sitten kun syö, paitsi salaatti :) Lihaa pitäis saada joka ruualla. Vähän virkeämpiäkin päiviä löytyy joukosta jo. Tissit on kipeät vielä, ja välillä närästää. Myös ummetus on tullut kaveriksi, mikä ei kyllä oo kivaa yhtään... Samaa oli tytöstäkin, mutta silloin oireet kesti kyllä pidemmille viikoille ja tuli myöhempään. On kyllä niin erilainen raskaus kuin tuo ensimmäinen, että sen perusteella veikkaisin että meille tulee poika. Miehelle soisin pojan ja toisaalta näen tuon ylimääräisen makkarinkin poika väreissä, nähnyt siitä asti kun tänne muutettiin. Toisaalta kun on yksi tyttö niin en olisi ollenkaan pahoillani toisesta :)

Ai niin, huomenna lähdetään häämatkalle :) Perjantaina olen takaisin koneella.

Alley ja pirpana 8+2
 
amante: Hankalaa varmaan peitellä mahaa uteliailta katseilta? ;)
Lumi: Siellähän siis alkuvaiheet jo käsillä! Mulla lähti limatulppa aikoinaan viikkoa ennen synnytyspäivää :D.
alley: Eihän mulla käynyt mielessäkään että olisi kaksi :D Olo oli kyllä ihan kamala viikolta 7 viikkoon 12. Np-ultrassa me saatiin sitten tietää. Tuli vaan mieleen kun neuvolan täti sanoi että tuplissa yleensä nousee hormonit nopeammin.. toki onhan se ihan yksilöllistä yhdenkin odottajilla! :)

Nyt ajatukseen on yrittänyt tottua tässä pari kuukautta kohta :D ja ei se kyllä vieläkään ole kaaliin mennyt että minusta tulee oikeesti 3 lapsen äiti :D kaksi tytyä ja yksi poika.

Ollaan täällä jo melko kypsiä lähtemään kotiin, tippaa ei oo tarvittu nyt 24 tuntiin ja hyvin on pysynyt ruua ja juomat järjestelmässä.

maha alkaa olla jo ihan kivan kokonen, pitäis varmaan kotona sitten taas räpsästä kuvan. tosi kovia liitoskipuja alkaa olla kun istuu pidemmän aikaa tai kyykkii paljon

omppu ja ipanat 17+1
 
Huomenta kaikille :)
Luin niin hauskan jutun Marttojen lehdestä neuvolassa odotellessa, että pakko avata keskustelua rotinoista ja synnytyksen jälkeisistä vierailuista. Eli jutussa kerrottiin miten ennen, kuitenkin vaan reilu 10v.sitten, rotinat-olivat äidin muistamisen juhlistamista varten, vieraat toivat kukkia, tarjottavat ja tiskasivat lähteissä. Äidille tuotiin myös ihan kotiruokaa jääkaappiin, ettei tarvinnut ensiviikkoina itse häärätä. Vauvalle tuotiin ehkä jokin vaate. Jutussa tuore äiti kertoi, miten hänestä tuntui, että hänellä tuoreella äidillä kävi vähän toisin.Kukaan vieras ei pessyt käsiään, eikä äidin muistaminen ollut oikeastaan kellekkään se juttu, saatettiin jopa sanoa, että vauvaahan me tullaan katsomaan, jos äiti vetosi väsymykseen vierailuista kieltäytyessä.
Miten teillä on ollut vieraiden kanssa? Ootteko kokenu ulkopuolisuutta- vai onko teitäkin muistettu?
Miten pian ootte vieraita päästänyt kotiinne?
 
Silloin vajaa 2vuotta kun esikoinen syntyi, äitini kävi meillä kotona sinä päivänä ennen kuin päästiin sairaalasta pois. Hän teki ruokaa viikoksi valmiiksi ettei minun heti tarvii alkaa ruoan laitto puuhiin. Täällä kotona oli siivottu, ja laitettu kaikki nätisti :heart: Pöydällä oli kaikkea prinsessajuttua ja vaaleanpunaista syötävää :) Ulko-ovi oli koristeltu :) Samana iltana kun päästiin kotiin meillä kävi äitini ja pikku sisarukseni jotka kotona vielä asuvat. He kävivät lähes joka päivä seuraavaan viikon ajan. Isomummut, kummit ja ystävät kävivät ensimmäisen viikon aikana katsomassa. Eikä minulla ole ikinä ole ollut ulkopuolista oloa, minutkin on kyllä "huomioitu" ihan tarpeeksi. :)
 
Omppuf Kiva kuulla, että voitte paremmin jo! Toivottavasti pääsette kotiin pikimmiten. Uskon kyllä, että on vaikee tottua ajatukseen, että kohta lapsia on kolme! Mulla on edelleenkin vaikee käsittää, että oon pian kahden lapsen äiti. :) Aika hauskaa, että sieltä on tulossa teille tyttö ja poika!

mame31 Hei, hyvä keskustelun aihe! Ennenhän tosiaan oli ihan erilainen kulttuuri, ja lähipiirin naiset (perhe, naapurit, ystävät jne) pitivät hyvää huolta juuri synnyttäneestä äidistä. Toivat ruokaa, siivosivat jne. Joissakin maissahan näin on varmaan vieläkin. Jostain luin juttua aiheesta ja siinä epäiltiin, että synnytyksen jälkeinen masennus olisi osiltaan siitäkin johtuvaa, ettei nuoret äidit & perheet enää saa apua samalla tavalla kuin ennen. Mekin oltiin esikoisen synnyttyä kyllä aivan yksin. Meidän molempien perheet asuu tosi kaukana, joten ei saatu apuja mistään. Oon itse koittanut nyt aina muistaa vauvan saavia ystäviä, käyn viemässä ruokaa tai tarjoamassa siivousapua (kuitenkaan häiritsemättä tuoreen perheen elämää sen enempää :) ).

Mun oma äiti tulee meille onneksi huomenna ja jää aina vauvan syntymään asti. Saas nähdä, miten saadaan mummo viihtymään tuon meidän pikkuneidin kanssa. :)

Täällä limatulppaa tulee taas. Muuten ei mitään erikoista ja harjoitussupistukset on rauhoittuneet. Ehkä se auttoi, etten nyt pariin päivään ole käynyt vaunulenkillä kera esikoisen ja koirien.

Lumi & murunen 36+6
 
Minä aion rauhoittaa vierailut ensimmäisen kotiviikon ajaksi ihan kokonaan. Esikoisen aikaan meinasin samaa mutta kun miehen vanhemmat olivat tulossa kylään niin en jaksanut niitä alkaa kieltämään. Vierailu oli täys katastrofi, anoppi pölähti sisään ovenkarmit kaulassa, alko siivoomaan ympäri huushollia niin että pölinä kävi ja kohteli minua kuin jotain vähä-älyistä. Mukana tuli myös muita sukulaisia. Tarjottavat toivat kyllä mukana mutta itse ne sain pöytään laittaa ja kahvit keittää. Sitten alkoi hirvee ohjeilla pommittaminen ja kysely et ootko tehny sitä tätä ja tuota jne. jne. Kokonaisuudessaan vierailu oli kuin märkä rätti naamalle ja pidättelin itkua koko ajan. Seuraavana aamuna tulikin sit romahdus ja olin 1,5 viikkoa osastolla hoidettavana. Eli minulla on aika huonot ensikokemukset noista vierailijoista. Muut vieraat jotka kävi myöhemmin oli sit ihan asiallisia ja kannustavia mutta anopilta tuota käytöstä osasi odottaakin. Meillä kun oli aika vaikee historia jo sitä ennen.

Nyt haluan tämän toisen kanssa olla ihan rauhassa oman perheen kesken. Siivoomisesta on turha ressata ja mies osaa kyllä ruokaa laittaa ja kaupassa käydä.

Särö 15+2
 
  • Tykkää
Reactions: mame31
Särö tykkäsin kommentistasi sen takia, et kerroit sen "ääneen" en sisällön takia, eli en tietenkään tykännyt että oli kurja kokemus.:hug:
Minulla on himpun verran sama muisto, meillä ei kukaan alkanut siivota, mutta itse sain alkaa kahvia keittää, tarjoilla, laittaa tarjottavat pöytään, vauva kiersi sylistä syliin, ja kun vieraat lähti, purkautu vauvaltakin sitten hätä, että missä oli risteillyt ..itse olin tikkien takia niin kipeä, etten voinut istualtani imettää, niin monen vierailun aikana stressasin, että millo lähtevät, että voi lukittautua makkariin- koska en missään nimessä ois pystyny rentoutuu imettämiseen, jos oisin joutunu miettiin et vieläkö ne istuu siellä..

Tosin koko aika ei ollut kamalaa- pöydät oli täynnä kukkia, pullaa ja kakkua pakkaseen asti laitettavaksi jne..
Mutta jotain haluan muuttaa tämän tulokkaan kanssa.
Janlind kuulostaa ihanalta tuo kodin koristelu sinua ja vauvaa varten :)
kertokaaihmeessä vielä muutkin :) kokemuksia ja ajatuksia rotinoista !
 
  • Tykkää
Reactions: janlind
LAKElle tervetuloa munkin puolesta :wave:

Rukka-Peikko Takkutukka, olipa kivaa kuulla kuulumisia ja että hienosti menee, vaikka pieni ikäero lapsilla onkin :)

janlind myös tervetuloa :wave: Meilläpä sattuu LA:t peräkkäin ja synnytyssairaalakin on sama :)

mame31, ehkä pitää sitten itekin vetää viineriä ennen sokerirasitusta :LOL:

_Lumi_lla mukavia kuulumisia ultrassa, hienoa! Mullakin irtoili limatulpan osia pari vkoa ennen tosi toimia...

Särö78, meillä ollut esikoisen kanssa vasta viime aikoina käytössä Manduca ja on niin loistava, että aion sitä käyttää vauvan kanssa sitten ja esikko rattaisiin. Tosin ihan vauvalle aion hankkia trikooliinan ja kaipa sitä pitäisi opetella liinaimettämäänkin, että jää kädet vapaaksi tuolle touholle :D

alleylle ihanaa häämatkaa! :heart: Meillä on oma tekemättä, niinpä taitaa jäädäkin. Olin rv 30 kun mentiin naimisiin vuosi sitten kesällä ;)

Elovena77lle onnitteluja kivoista ultrakuulumisista! :heart:

Omppuf, pikaista paranemista!! Mulla oli mennyt jotenkin ihan ohi, että teille tulee tuplat! IHANAA :heart: Hurjaa varmaan kyllä miettiä, että kohta on yhden lapsen sijasta kolme... Kun tässäkin on ajattelemista, että lapsiluku nousee kahteen.

amante, aika lähekkäin mein LA:t sitten on :) Ja tuosta mahasta. Itellä kanssa turvottaa hurjasti, mutta onneks laihduin tuossa keväällä sellaisen 3-4kg, niin nyt kun turvotusta on tullut takaisin 1-2kg niin silloin käytetyt housut sopii vielä eikä ole viel tarvinnut vaihtaa mammahousuihin. Kohta sekin varmaan tosin edessä...


Rotinoista (hyvä keskustelun avaus muuten mame31!). Meille tuli kotiutumisesta parin päivän kuluttua anoppi siskoineen sekä tämän siskon tyttäret. Sanoin, etten sitten mitään laita, joten mies keitti kahvit jne. En kyllä muista olisinko kuitenkin leiponut jotain? Mutta nämä eivät ainakaan tehneet mitään. Sitten kun tuli omat sukulaiset, niin sama kuvio. Saattoivat jotain tuoda tullessa, mutta itse laitettiin pöytään jne. Onneksi mulla oli mies apuna. Ja mä olin kuin olinkin niin törkeä, että vein vauvan toiseen huoneeseen imetettäväksi (ja oltiin kauan!) kun hän imi pitkään ja mä en voinut epparin ja miljoonien tikkien ja häntäluun murtumisen takia voinut kuvitellakaan istumista. Mutta olin sanonut, että jos meille tulee pariin ekaan viikkoon, niin voi olla varma, etten edes yritä laittaa mitään tai vastaavaa :LOL: Ehkä oli törkeää joo, mutta meillä oli tosi hankala alku lapsen kanssa, joten nyt oon vaan ylpeä kun kehtasin tehdä niin kuin itsestä tuntui. Ja juu, vauvaahan kaikki tulivat katsomaan. Äitiä ei muistettu. Paitsi mun pari ystävää! Ne toi hemmottelujuttuja mulle itselleni ja vauvalle yhden cd:n :)

ON: Mulla on paha olo. Siis en oksenna, mutta kuvottaa koko ajan. Välillä tuntuu, että kohta oksennan, mutta en sittenkään. Vaakatasossa menee se osa päivästä kun tuon 10kk pojan kanssa pystyy. Tunnen huonoa omaatuntoa, etten jaksa kovin aktiivisesti hänen kanssaan leikkiä :( Päikkärit nukutaan kanssa yhdessä, kun mua väsyttää niin kovin! Ja päätä särkee - oonko mä tulossa kipeäksi vai voiko tääkin johtua raskaudesta. Panadol auttoi vähän ja vähäksi aikaa, mutta kipu ei hävinnyt, vaan lieveni vain hetkeksi...

Mutta muuten olo on mitä mainioin! Ja ainakin koen varmuutta siitä, että masulaisella on kaikki hyvin, kun oireita on vaikka kuinka. Ultraa odotellen. Eka neuvolahan meillä on jo ylihuomenna, mutta se aloitusneuvola on se mikä on... Pojan kanssa mennään yhdessä.
 
  • Tykkää
Reactions: janlind ja mame31
Salliina85 Sepä kivaa :) jospa vaikka satuttais oikeesti oleen samoihin aikoihin synnärilä :) :D

Huomenia kaikille!
Tänään on sellainen aamu, että olis voinut vaan jäädä sänkyyn nukkumaan ja nukkua niin pitkää kuin haluaa... |O |O Ei vaan ole mahdollista... :/ Neiti herättäisi jo viim yhdeksältä :D :heart: Mutta tänään on vielä raskaampaa kun mun on tarvinnut herätä seitsemältä... Neiti nukkuu edelleen, mummua (äitiäni) odotellaan jotta minä saan lähteä töihin. Tää on poikkeuspäivä mennä näin aikasin... ormaalisti menen klo 13-14 :D Kyllä tää tästä pian... Toinen kaakaomuki menossa ;D :p

Koko ajan tekisi mieli jotain ruokaa, mutta ne ällöttää... Hesen kreikkalainen salaatti on ainoa haluttava ruoka :) Esikoisesta elin ensimmäisen kuukauden piimällä ja toisen kuukauden lohella ja muusilla :D Tissit aristaa aina välillä, pissalla saa edelleen juosta ja ilmavaivoja on muiden iloksi :D

janlind & Tiltu-Ilmari 6+4 :heart:
 
anu84 jo noin pitkällä :heart:

janlind, täällä esikoinen herättää 5.30-6.30 arjen pyhän kans ;) Mutta tuohonkin rytmiin on tottunut. Toivottavasti jakselet töissä.

ON: Täällä aloitettu pöntön halailu. Esikoisesta ei ollut kuin huonoa oloa, oksentaa ei tarvinnut. Nyt sitten piti jo käydä. Huhhuh. Toki ei tää ole mitään verrattuna teihin, jotka kärsii tästä kuukausitolkulla, mutta eipä silti hääppöinen olo. Ja siitä suoraan vaihtamaan esikoisen kakkavaippaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Synnytyksen jälkeisestä vierailusta: Meillä tais käydä jokainen vuorollaan ensimmäisen viikon aikana. Ei häirinnyt kun oli maks 2 seuruetta päivässä ja mun mies oli armeijassa. Toivat kyllä pullaa ja kahvipaketteja mukanaan (tiesivät etten leivo koskaan)! :D Nyt suunnitelmissa varmaan samanlaista.. mun oma äiti tulee sitten vasta helmikuun lopussa kun hällä on lomaa töistä. Pariksi viikoksi meinasi auttamaan tulla. Saas nähdä miten käy yhteiselon ;).
janlind: Kuulostaa ihanalta tuo sun tarina sairaalasta paluusta :)
Lumi: Voi minua jännittää sun puolesta!
särö: Ihan kamalaa kun anoppi tuommonen :( Mä en kanssa oikein välitä ohjeistuksesta! Ehkä tosiaan parempi nyt tällä kertaa ottaa rauhassa.
mame: Pahoittelut sinnekkin huonosta vierailukokemuksesta! :/
salliina: Jaksamisia pahaan oloon! Toivottavasti menee pian ohi.. :)

(.) Eilen olin neuvolassa. Paino oli noussut lähtöpainosta 1,8kg! :) Ihanaa että se nyt rupee nousemaan kun kerkesi jo huolettaa. Hb oli 116, pitää siis aloittaa rautaa ihan tunnollisesti. A:n syke 150+ ja B:n 140. En nyt ole ihan varma kumpi oli kumman, mutta pääasia että löytyi molemmille omat sykkeet. Esikoisella muistaakseni oli 135-145 sykkeet.
 
Omppuf Ihanaa, tyttö ja poikalupaukset :heart: Harmi että teidän lomamatka päättyi noin mutta onneksi pääsitte jo kotiin. Sykkeistä sanovat että korkeampi olisi tytön mutta en menisi sanomaan..

Salliina85 Onnittelut plussasta! Kiva saada sinutkin tälle puolella.
Toivotaan että pöntön halailu ei muutu jatkuvaksi. Päänsärky voi kyllä johtua raskaudestakin. Mä sain siitä valtavan riesan, (mutta mulla johtuu varmaan osaksi niskoistakin ja ilmeisesti puren hampaita yöllä yhteenkin). Nyt olen käynyt fysioterapeutilla ja hieronnassa sekä hommannut purentakiskon niin jotain helpotusta sentään havaittu. Se vaan on inhaa kun raskauden aikana ei saa syödä mitä rentouttavia yms. Uusi juttu oli mulle, että raskauden 2/3 saa kuitenkin syödä buranaa järkevissä mittasuhteissa. Huomasin tosiaan että vaikka nappaili Panadolia 1 g kerralla niin se on paljon tehottomampi kun yksi 500 mg burana.

janlind Toi tuossa onkin tosi inhaa että ruokaa tekisi mieli mutta ne ällöttää :) No Heselle salaattia sitten syömään vaan:D

Täällä käytiin eilen neuvolassa ja kaikki ok. Sydänäänet olivat 140 ja hemppaa ei mitattu kun oli viimeeksi niin hyvä. Mulla oli 4 v esikoinen mukana ja se oli ihan ihmeissään siellä. Ollaan tässä pikkuhiljaa kerrottu että vauva on tulossa mutta nyt se hokasi että oikeastiko:O. Neuvolan täti näytti sille kirjasta että missä se vauva on äidin mahasas, niin siitäpä riittä koko illaksi mietittävää. Illalla piti katsoa sitä neuvolasta saatua viikko viikolta kirjaa jossa aina se pieni kuva vauvasta mahassa. Niitä se tihrusteli tosi tarkkaan ja ihmetteli asiaa. Ja aamulla heti ensimmäiseksi uudestaan. Ja tuli miljooona kysymystä, huh! Taitaa tulla vesselille pitkä odotus. Nyt se suree että se on varmaan tyttö:) (esikoinen on siis poika).

Maha ruvennut näkymään kunnolla ja viikon verran olen tuntenut jonkinmoista liikehdintää. Mikä tässä on hassuinta mä olin mennyt viikoissa jotenkin sekaisin, (en siis koskaan muista tarkelleen noita odotuspäiviä ja käyn aina välillä laskurilla laskemassa että mikä päivä se onkaan menossa:ashamed:.) No, kuitenkin, luulin olevani reilun viikon pidemällä kuin olinkaan, eli mulla nyt vasta 17+3 niin mä luulin että olen jo jotain 18+6!! En tajua miten olen mennyt noin sekaisin, ilmeisesti olen katsonut ajan jossain välissä väärin ruvennut laskemaan siitä eteenpäin. Vähän olin neuvolassa huuli pyöreänä kun se täti sanoi mun viikot:LOL:. Ei muuten mitään kun rupesin jo vähän jossain välissä huolehtimaan kun en hirveästi tuntenut liikkeitä. Pölkkypää minä…:p
 
Neuvola taas takana. Hemppa oli noussut ja on nyt 148, vauva oli taas laskeutunut hyvin alas ja pää on jo kuulemma kiinnittynyt, kun ei paljoa heilunut. Terkka taas ennusti, ettei vauva viihdy masussa laskettuun aikaan asti, mutta mä oon edelleen sitä mieltä, että mitä enemmän kaikki puhuu, että vauva tulee ajoissa, niin sitä varmemmin mennään yliajalle. :D Mutta eipä kiirettä valmiissa maailmassa...

Mulla on nyt kauhee hinku ostella vähän imetysvaatteita! Haluaisin Boobin imetysmekon ja -hupparin. Jokin mussa vaan vastustaa suunnattomasti 85€ laittamista trikoomekkoon. ;) Mutta kun haluuuuuuun kyllä jooo (esikoistani lainatakseni).

Lumi & murunen 37+2
 
Tarkistelkaapas välillä,että päivitykset on menneet omalta kohdalta oikein ja että kaikki halukkaat on päässyt listalle!! :)

Sitten huhuilen jenny90, krumeluu ja miukkismau?? Kaikki hyvin???

salliina meillä siis ei varsinainen unikoulu,kun nukkuu sitten hyvin kun nukahtaa,mutta lähinnä nukahtamiskoulu. Ei siis ole osannut nukkua ilman kosketusta ja nyt oon sen saanut karsittua pois. Harmillisesti vaan flunssa tulikin takasin ja silmätulehduskin meinaa palata,vaikka antibiootit siihen on.. (en käsitä,kun se oli enää vain vetistelyä ja nyt sit rähmineen kaikkineen tuli takasin kun tipat alotin ja kunnon räkätauti samalla. Perjantaina onneks rokotus pojalla,niin voin kysellä,että eihän se vain ole sit allergiaa) Niin joutunu parina yönä ottaa viereen nukkumaan kun muuten vain pyörii ja yskii.. Vieressä nukkuu vähän pää kohollaan,niin parempi nukkua.. Toivottavasti sun olot eivät ainakaan pahene,on toinen vielä niin pienikin kotona :(

Lake tervetuloa,lisäsin sut listalle.. Käveleekö esikoinen vielä ollenkaan ilman kärryä?? Meillä nyt poika vuoden ja melkein 1kk niin ei vieläkään. Muutamia hataria askeleita,mutta ilman tukea ei näytä olevan edes minkäänlaista intoa lähtee käveleen ja mä en jaksais enään kantaa,kun alkaa mahakin olla jo tiellä..

peikko onko sun omat fiilikset millaset? Tai siis meinaan sitä,että tuntuuko,ettei aika riitä esikoiselle samalla tavalla kun ennen?? Ei se varmaan vielä niin,mutta onko se erilaista? Siis kun ite jännitän sitä,että millai sit poika suhtautuu ja itkeekö sitä ite,jos ei ookaan aikaa niin paljon pojalle kun oli ennen..

janlind tervetuloa sullekin,lisäilin listalle. Tarkistele tiedot :)

särö itellä on toi emman kantoreppu ja mun mielestä se on samaa kategoriaa kun babybjörn eli huono omalle selälle. En toki ole kokeillut niitä ihan uusimpia malleja,mutta jos on yhtään painavempi lapsi niin ei kyllä ainakaan tolla mun repulla kovin kauaksi lähetä :(

omppuf no ensmäne synnytys kesti sen hurjat 5h 50min ja sit sehän yleensä puolittuu se aika toisen kohdalla.. Että pikkasen alkaa juu pelottaa. Isäntä mut vei sillon sairaalaan ja kerettiin ihan hyvin vielä sillon (olisinko ollu puoliska tuntia sairaalassa,kun sit meni jo vedet :D ja siitä taas vajaa 2h niin synty poika.) Mutta saapas nähä miten käy, Kait sinne on jotenkin päästävä.. onnea poika ja tyttölupauksista!! Huippua,että on molempia,oon törmänny viimeaikoina moniin poikakaksosiin :)

vieraat meillä kävi pari kaveria heti alussa ja yksi tuli siis ihan auttamaan mua,kun isäntä oli töissä ensimmäisen viikon,kun me tultiin pojan kanssa kotiin. En muuten olis tarvinnut apua hoidossa,mutta ne kaikki tunnetilat ja pelkotilat mitkä iski yhtäkkiä niin oli sit ihana,kun oli toinen aikuinen siinä mukana. Mutta vieraita kävi siis ihmeen vähän ja onneksi niin,en tiedä olisinko edes jaksanut kovin paljoa keitellä kahveja,kun kuitenkin olin jo ihan pihalla,että onko se edes oikeesti totta koko asia :D.

Huh.. Täällä siis taas yksi flunssapotilas!! perjantaina on oma neuvola ennen pojan rokotusneuvolaa ja saa nähhä mitä siitä tulee,kun meinas mun neukkutäti,että onnistuu se,että poika on mukana (ite näin ehdotti,ettei tarvii kahta kertaa käydä) :D no ei välttämättä saa kyllä verenpaineita mitattua :D

Unikouluedistystä on tapahtunut hurjasti ja nyt poika nukahtaa ilman kosketusta ihan iisisti! Ei huutoa ei mitään. Rupee vain kiltisti nukkumaan. Teki tosi tiukkaa,kun pitää olla vahva ja määrätietonen,ettei ite luovuta,kun toinen huutaa niin surkeena. Aina siis toki lohdutin,mutta en antanut nukahtaa kosketukseen.

Ja jeeee!! Mies lupas,että me haetaan ne rattaat,sitten ku hää tulee töistä ja päästään käymään seinäjoella <3 oivoi. Ei tarvii sit enään uneksia niistä. Vähän kyllä harmittaa,kun ne on niin kalliit,mutta toivon mukaan ne sitten saa säilytettyä niin hyvässä kuosissa,että joskus saan ne myytyä kohtuu hyvään hintaan poiskin. Ja noi yksittäisrattaathan saan myydä heti,kun ne mitkä ostetaan saa muunneltua myös yksittäisrattaiksi :)

Omaan oloon ei taaskaan kummempaa. Voin paksusti ja välillä tahtoo olo olla tukala,kun selkää särkee esim. tänään kun siivosin. Tietää tehneensä jotain muutakin kun vain normihommat :D
voikaahan hyvin.

Poksun huomisen etukäteen eli Taiska ja muru 29+6 almost POKS 30+0!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: janlind
Heippa :wave: Tulin tänne varovaisesti kurkkimaan ja täällähän on paljon vanhoja tuttuja kuumeilijoista :)

Minä taisin nyt sitten plussata :O Maanantaina tuli roskisplussa, tiistaina jo testiajalla hailura viiva ja tänään se viiva tuli nopsemmin ja toinen testi oli selkeämpi plussa. Olo on vielä hieman hämmentynyt :O Mitä, minunko testissä jotain. Huomenna vielä digi kehiin. Hassua tässä on se että juurikin maanantaina oltiin Väestölliitolla ensikäynnillä :D

Laskettu aika näyttäisi edellisten menkkojen perusteella olevan 22.5., eli ollaan ihan alussa vasta. Mutta alussa kummiskin.

Täytyykin lukea pino läpi, että pääsee kärryille mitä teille kuuluu :)
 
  • Tykkää
Reactions: _Lumi_ ja MeaMinnis

Yhteistyössä