Pikkukakkosta odottavat :)

Taiska jokos sulle tuli kelan päätös? mä sain torstaiaamuna neuvolasta raskaustodistuksen, ja vein paperit samana päivänä, ette ikinä usko, mut päätös oli tehty heti seuraavana päivänä, eli eilen, ja tänään näin sen netistä... eli sairaan nopeeta toimintaan.
ja tosiaan, sain sen hakemani 6 kk. mukaan- niillä vaan perusteluna se et pitää olla isommat tulot ollu 6kk. enne äippälomaa- kun mikä ollu vaikka aiemmissa verotuksissa. Se erotus entiseen pitää vissiin olla jotain 20% luokkaa.. mut siis en tiedä- ei tarvinnu nyt sen enempää paneutua, kun tuli singahtaen myönteinen päätös, ja kuulemma se pakkauksen sijaan valittu raha on pantu maksuun :O

Mut kuulkaa, piinaan vielä kela kysymyksillä, ;)
Ootteko hoitanu verokorttia uuteen uskoon, vai onks teillä menny palkan mukaan vai miten, itse joudun yrittäjänänyt soittelee, et mikä pitää veroprisentin olla, kun normaalisti en yrittäjänä edes käytä normiverokorttia. ja nyt sen mukaan lasketaan äippärahojen verotus..

Mun esikoisella oli tänään pikkuinen punkki korvan takana , yök, poistettiin, mut jäi pieni musta "roska " sinne ihon alle. Käytiin terveyskeskuksessa, mutta melkeen sanoivat, ettei ois moisen takia tarvinnu tulla.. kertokaa kokeneemmat, lähteekö se "palanen"sieltä itekseen pois, kuten terkka sanoi, oon ite niin huolissani. ainakin nyt putsaillaan sitä jälkeä ja tarkkaillaan.. :(

mame 22+2 ja tyttöä muuten veikkasivat ultrassa :)
 
Mame: Kyllä se varmaan lähtee sieltä. Mutta ens kerralla jos tulee vastaava tilanne eteen niin kierrätte sitä punkkia niin kauan, että irroittaa otteensa, tällöin lähtee kokonaisena. Nythän se mikä sinne jäi on punkin pää. Kannattaa todella tarkkailla sitä, ettei tulehdu. Meillä kun on aina ollut eläimiä, niin punkkien poisto on tuttua hommaa :) Eläinlekuri meille neuvoikin, että näin ne pitää poistaa.
Ja onnittelut tyttölupauksesta :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: mame31
alley:ashamed: joo, kyllä kierrettiin, mut liian malttamattomasti, et tuli paniikki, kun lapsi huusi, ja se elukka oli sika pieni, siis ihan mini, joten siitä ei oikeen saanu kunnon otetta. Mut taidettiin selvitä säikähdyksellä ainakin sen palasen suhteen: tultiin saunasta, jossa poika oli lutrannut oikeen kunnolla, pestiin tukka huolella ja kun hiusten harjauksen yhteydessä kohtaa katsottiin, niin puhdas pieni reikä enää jälellä. eli ei sitä mustaa pientä palaa, ei mitään, mut toki nyt sit vahditaan muutoin et tuleeko siihen puremasta mitään jälkea, tai muuta oiretta. Ja tää siis oli elämän ekapunkin poisto mistään- eli siksi oltiin tosi ropeloita :headwall:
 
Nopponen
Moikkelis pitkästä aikaa! Täälläkin pikku hiljaa päästään jo toiselle kolmannekselle, vihdoin! Pahoinvointi helpottanut, väsymyskin ehkä hiukan... Np-ultra takana ja kaikki hyvin! :heart: Nyt voi sanoa ettei tartte enää pimittää tätä raskautta vaan vähitellen kerrotaan avoimesti asiasta. :) Ihanan helpottavaa. Toivotaan nyt et riskien pieneemisestä huolimatta kaikki menis hyvin... ikinä kun ei voi tietää. Massu alkaa pyörityä jo siihen malliin et ei tarvi enää kertoamkohta kellekään ku ite näkevät. :)

Sellaisia kuulumisia tänne!

Tänään poksuu 12+0 (np-ultran mukaan jo 12+3 mut LA ei muutettu joten mennään tuolla)
 
Mame: kyllä mä lasketan verokortin uusiks, ku saan tietää äpvärahan suuruuden. Sit kun tulee esim. Osa-aikatyö tai keikkailu(olen hoitsu, niin keikkailen hoitovapaalla) ajankohtaiseksi, niin lasketan omat veroprosentit palkkatulolle ja kelan tuille. Kyl ne vuositasolla lasketaan sit jotenkin yhteen kokonaisverotukseen, mut voi olla eri veroprosentti kuiteskii.

Punkit yöks!!! Tänä kesänä ei(kop,kop) oo meillä kellään ollu vielä kiinni. Lähin kontakti on omasta niskasta!!!!! löydetty vielä parasta "iskupaikka" ettivä punkki. Viime kesänä miehellä oli 4 samaan aikaan kiinni ja yksi jopa munaskuissa...ne on niin ällöjä, en pysty poistaa niitä ees koirasta. Jos löydä , niin isäntä saa poistaa. Mä olen totaali punkkihysteerikko!!!

Nopponen kiva kuulla sustakin ja onnea ultrakuulumisista.

Mulla ois rakenneultra 2 vkon päästä, jänskää!

Masuvaivat vähän jatkuu, eile oli ok. Yöllä iski sit taas kauhee närästys ja kipristelyt ja pieretys(ja "tuoksu" on ihan mädäntynyt...) oon välillä jo luullu et supistaako mua, ku jatkuva jomotus on alavatsalla, mut jotenki tuntuu kuitenkin vaan suolisto vaivalta.

Diiselikissa+Sissi 17+5

Muoks* puhelinpäivitystä runsailla virheillä ilman hymiöitä, koittakaa kestää!
 
Viimeksi muokattu:
Moikkis pitkästä aikaa!

Uusille tervetuloa ja onnea plussista :heart:

Täällä vähän hiljaiseloa pidetty, olen keskittynyt esikoisen hoitamisen lisäksi lähinnä oksentamaan ja voimaan pahoin :x :LOL: Nyt oksentelu on jo vähentynyt pariin kertaan päivässä. Np-ultrassakin tuli käytyä ja kaikki vaikutti olevan hyvin. Voi hyvänen aika miten ihanalta se tuntui nähdä pieni salamatkustaja touhuamassa siellä :heart: Ja tuli kyllä odotuskin jotenkin todellisemmaksikin nyt, jaksaa tätä oksenteluakin paremmin. Kuumeisesti odottelen milloin saisin vauvamasun ja väistyisi tämä TurvonnutLäskipalleroPulleroMuumimamma-look :D

Meliah 12+0
 
Meliah: Kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa! :) Kiva että oli hyviä ultrakuulumisia. Toivottavasti tuo pahoinvointi vähenee pikkuhiljaa ja pääset kunnolla nauttimaan raskaudesta :)

Nopposellekin onnittelut hyvistä ultrakuulumisista.

ON: Sukutapaamisista selvitty kunnialla. Konfirmaatiotilaisuudessa meinasi alkaa oksettamaan, mutta meni onneksi ohi. Tänäänkin sellaista pienen pientä pahaa oloa. Meinasin jo ruokiksella ihmetellä ääneen, että miksihän on vähän paha olo, mutta sitten muistin mistä johtuu :D Innolla odotan perjantain neuvolaa, mies lupasi tulla mukaan.
 
mame31 Onnea tyttölupauksesta! Oliko toiveessa?
Mäkin yrittäjänä jouduin noiden papereiden kanssa sumplimaan. Mulla kävi vaan pieni moka, tiesin että mun mitää nostaa yeliä reippaasti 6 kk ennen, MUTTA luulin että se on 6 kk ennen laskettua aikaa, niin sehän olikin 6 kk ennen äp-loman alkua. Äh! eli mä nostin 6,5 kk ennen laskettua aikaa. Kun tajusin tuon niin soitin ihan paniikissa KELAAN (ettei käy niin että maksan itseni kipeäksi noita eläkemaksuja ja sitten en saisikaan äp-rahaa 6 kk mukaan). Sanoivat että ne laskevat sen 6 kk keskiarvon, eli mulla nyt on siellä 1 kk pienemmällä summalla vaan mukana. Laskiskelin tuon keskiarvon ite, niin kyllähän siinä muutaman kympin joka kuukaisi sitten menetin. Noh, tekevälle sattuu. Tuo veroprosentti tuo kanssa päänvaivaa, mutta kai se menee niin että se yel-työtulo muutetaan palkaksi per kuukausi ja prosentti menee sen mukaan + se kelan 2 % lisäprosentti. Eli aika isoksi se prosentti saattaa sitten tulla..: / sitä odotellessa. Mullahan ei mitään päätöksi vielä ole mistää tullut tai haettu kun on vasta 14+2.

Nopponen Kiva kuulla sustakin Nopponen! Mäkin olen kyllä ollut superlaiska kirjoittaja. Tuolla kuumeilijoissa tuli turistua mutta nyt tällä puolella jotenkin homma hyyty..:ashamed: outoa sillä ajattelin että täällähän sitä vasta innostuu:O

diiselikissa muakin närästää, kipristää, ilmavaivoja jne. Toivotaan että se tästä pian kohta ohi menisi.

Meliah Kiva kun sustakin kuulee! :)Toivottavasti sunkin olo paraneisi pian. Ei ole kivaa olla pahoinvoiva..

Täällä sitä porskutellaan. Pahoinvointi muuten onneksi jo väistynyt (kop, kop) mutta aamulla ei hampaiden pesusta meinaa tulla mitään. Harjan kun tyrkkään suuhun niin se laukaisee heti oksennusrefleksin ja siinä sitten yökitään vähän aikaa.:x Mitään ei kyllä tule ulos muuta kun örinää vedet silmissä, :LOL:! Kyllä tääkin on..

Päänsärystä? Ootteko kärsineet? Mulla meinaa olla vähän riesana. Suurin ongelma on kyllä niskoista johtuva mutta luulen että osa on kyllä hormonaalista. Todella raivostuttavaa kun joutuu panadolia vähän väliä nappailemaan mutta ilmnakaan ei kyllä kauaan viitsi kärvistellä. Tänään kävin fysioterapeutilla, se vähän noita niskoja naksutteli ja hieroskeli ja ens viikolla uudestaan. Toivottavasti rupeaa tehoamaan. päätin myös käydä hommaamassa uudet kävelysauvat ja aloitella niiden kanssa lenkkeilyä taas. Yhdet mulla on aiemmin ollutkin mutta ovat vähän liian lyhyet ja taisin hukata ne asfalttitassutkin jonnekin.
Väsymys meinaa aika ajoin vaivata, odotan vaan sitä energistä keskiraskautta silmät kiiluen, mitenköhän musta tuntuu että mun kohdalta se pyyhältää kyllä ohi:D :p

Maha rupeaa alhaalta pikkuhiljaa pyöristymään mutta menee vielä "vähän liikaa herkkuja syöneeltä"

MeaMinnis ja pirpana 14+2
 
meaminnis no toiveessa on edelleen kumpivaan, kumpivaan nyt elävänä ja terveenä tulis, mut tyttönen jos lopulta on, niin sopii hyvin, esikoinen poika :)
Mulla oli kelan kaa sellanen tilanne, et en nostanu Yelliä- se oli ihan sama kokoajan, mutta mulla oli Myel-tuloa samalta ajalta joka nosti mun viimesen 6 kk. isommaksi kun 2010 verotus ja muutenkin- jolloin olin hoitovapaalla.. mut tosiaan, joudun kyllä sitten sitä prosenttia verotoimistoon soitteleen, kun en haluu mitää mätkyjä, ees äippärahoista :)
 
alley Tuo on muuten hauska, kun välillä unohtaa miksi se pahaolo onkaan :D Minäkin kerran laahustin oksennusreissulta vessasta takaisin olkkariin ja pohdin ääneen että olenkohan syönyt jotain pilaantunutta :confused: Miestä rupesi naurattamaan ihan hirmuisesti, aluksi olin ihan että mitä tuo hirnuu, kunnes itsekkin tajusin :LOL:

MeaMinnis
Täälläkin välillä hirmuisia päänsärkyjä. Hyvä kun mainitsit tuon fysioterapeutin, taidankin tältä istumalta tilata hierojalta ajan. Ei sais nauraa mutta kyllä pisti hihittelemään tuo sinun örinä, näen tilanteen niin sieluni silmin :LOL:

Tuplarattaat
Mietityttää, sellaiset haluaisin ja peräkkäin istuttavia olen vähän netistä katsellut. Onko kellään kokemusta?

Entäs onko kukaan käyttänyt Mandukaa, voisiko ajatella ostavansa sellaisenkin?

Meliah 12+1
 
meliah: Meiltä löytyy manduca ja suosittelen todella!! Esikoisella oli käytössä n. 5kk -> ja nyt aion ottaa jo aiemmin käyttöön, ku siinähän sai muistaakseni jo 3,5kg kantaa. Toki talvivauva, et voipihan se käyttö taas veny kevääseen. Kantoliinaa en esikoisen kanssa oikein koskaan opittu kättämään, aion sitäkin kyllä taas tämän vauvan kanssa kokeilla.

MeaMinnis täälläkin ollu tosi paljon päänsärkyjä. Viimeksi tänä aamuna heräsin. Nyt oli kyllä ihan niskajumista kyse, mut välillä muutenkin. Hierojalle oiskin ihana päästä, täytykin harkita.

Lumia kaipailen, mitä sulle kuuuuluuuu? :wave:

(.)Masuvaiva loppui, oli varmaan joku ihan pöpö, ku oli niin kovat kivut ja (myrkunhajuiset) kuplinnat...

Diiselikissa + Sissi 18+0 POOOKS :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hep! Palstalaiskailija ilmoittautuu. :wave:

Ihanaa diiselikisu kun olit kaivannut. :heart: Ihan käsittämättömän nopeeta menee aika kun säkin oot jo melkein puolivälissä raskautta.

MeaMinnis Mulla oli juurikin noilla samoilla viikoilla, joilla nyt oot ihan kamala migreenikierre. Migreenikohtauksia tuli parin päivän välein ja sain jo reseptin estolääkkeisiinkin, mutta päätin kans kokeilla fysioterapiaa ensin. Mullakin oli hartiat ja niskat niin jumissa, että ne aiheutti jännityspäänsärkyä, joka muuttui migreeniksi parin päivän välein. Mulla auttoi noin 5-6 fysioterapiakertaa. Toivottavasti sulla helpottaa pian!

Meliah Tsempitykset pahoinvoinnin kanssa! Kuulostaa hurjalle. :| Onneksi kuitenkin jo ilmeisesti helpottamaan päin.

Manducan ostoa ollaan mietitty täälläkin. Esikoisen kanssa liinailtiin ahkerasti ja ostin yhden IHANAN uudenkin liinan vauvalle jo. Mutta mies tykkäis enemmän varmaan Manducasta. Harkinnassa siis edelleen. Käsittääkseni tuo Manduca on kantoreppujen mersu. :)

Oma napa senkun leviää vaan. :) Palasin kesälomalta töihin ja kolme päivää pystyin olemaan toimistolla kunnes supistelut pakotti saikulle. Multa oli viikossa hävinnyt 1cm kohdunkaulaa ja kohdunsuu pehmentynyt entisestään. Sain käskyn ottaa rauhassa ja seksikieltokin tuli. :D En muista kirjoittelinko siitä tänne vai tuonne lokakuisiin.

Eli nyt ollaan esikoisen kanssa kotona ja onhan tämä taas mukavaa pitkästä aikaa. :) Saa syödä aamupalan rauhassa ilman kiireita ja höpötellä tuon taaperon kanssa pitkin päivää. Nautin nyt näistä rauhallisista päivistä ennen kuin vauva syntyy.

Välillä iskee paniikki kun vauva on täysiaikainen jo 3 viikon päästä, mutta toisaalta voi mennä vielä 8 viikkoa ennen kuin se syntyy. Oon ihan jakomielitautinen kun välillä stressaan siitä, että kaikki vauvavalmistelut on vielä tekemättä ja välillä taas ajattelen, että aikaa on vaikka kuinka. Mutta eiköhän ne tärkeimmät ole jo hanskassa.

Sellaista. Koitan aktivoitua palstailun kanssa nyt kun oon taas kotona päivät pitkät. Voikaahan hyvin!

Lumi & murunen 34+1
 
Manduca: Ihan ykkönen vauvan kanssa :) Meillä käytettiin koko kesä sitä kun kävin koirien kanssa ulkona ja tyttö oli 6kk-> Nukahti aina ekoille unille sinne ja sitten kun pääsin kotiin siirsin varovasti omaan sänkyynsä tai vaunuihin jatkamaan unia. Käytiin paljon myös ihan metsässä kävelyllä ja siellä oli myös hyvä. Liinaa käytin myös kotona, mutta kun tytölle alkoi tulla enemmän painoa niin trikoinen ei enää ajanutkaan asiaansa niin hyvin.

ON: Mitä ihmettä mä teen tämän mahan kanssa? mähän turpoon ku pullataikina eikä viikkoja oo vasta ku 5+5. Vanhat farkut menee just ja just kiinni ja olo on läski! Ällöttää taas kokoajan, ainoastaan syödessä hyvä olo :) Ja tämänhän pitäisi olla vasta alkua. Väsykin on valtava, toivottavasti tänään ehtis päiväunille ennen ku tytön iltapuuhat alkaa.
 
Heipparallaa pitkästä aikaa

Lueskelin, että päänsärkyjä on ollut liikkeellä ja niin on täälläkin. Mutta suurimmaksi osaksi johtu todella jumiutuneista niskoista,jotka samalla aiheutta ajoittaista huimausta.

ON:ylihuomenna olisi sitten rakenneultran aika :whistle: ja päätettiin tässä miehen kanssa, että varovaisesti tiedustellaan tulevan lapsosen sukupuolta.. Onko siellä murmeliina vai murmeli =) vahva tyttöfiilis kyllä on, mutta katsotaan nyt...
seuraava neuvolakäynti ajoittuukin ajalle,jolloin on aika laitella papereita kelaan ja innoissani odotan että saan uuden ihana kuosisen äitiyspakkauksen :heart: Tuosta ensimmäisen vauva-ajasta jo sen verran kauan (11v) että ei noita vauvatavaroita ole tallella..
Ai niin ja täällä edelleen ahdistutaan siitä, kun tuntuu, että vatsa ei kasva, eikä vaatteet kiristä.. mut johtunee siitä että ennen tätä raskautta kerkesin laihduttamaan13 kiloa, joten housut olivat alusta alkaen todella väljiä koska vyötäröltä oli kadonnut lahtumisen myötä 25cm... olen siitä kovin ylpeä :cool:

Oikein hyviä vointeja kaikille ja lupaan tulla kertoilemaan mitä meille kertoillaan torstaina.

Elovena77 + murmeli(ina) vko 20+1
 
Täällä on niin paljon tuttuja nimimerkkejä, että näiköhän mä uskallan tällein plussapäivänä jo kurkkia tänne ;) Otatteko mut joukkoon, tänään plussa. Toivottavasti viiva vain vahvistuu. Kuva on tuolla kuvia plussatesteistä jos jotakuta kiinnostaa :)

Salliina rv 4+1
 
Heipparallaa ja anteeksi pitkä hiljaiselo!

Ihan alkuun Salliinalle roppakaupalla tervetuloa, onhan sua jo odoteltukin! :) Onnea!

Tuplarattaita oon minäkin jo miettinyt. Katselin Britaxin B-dualeita, mutta ne oli jotenkin tosi isot. Myyjä myös sanoi, että ne on alkuun ihan ok, mutta että monesti lapsille tulee epätasa-arvoinen olo, kun toinen joutuu olemaan alakerrassa. Tulee riitaa jne. Varmaan se on tottakin joidenkin lasten kohdalla... Ehkä päädyn johonkin vierekkäinistuttavaan vaihtoehtoon, ei kai sen täällä maalla oo väliä.

Toisaalta olen miettinyt sitäkin, riittäiskö pelkkä Manduca tai liina vanhojen rattaiden lisäksi. Molempia löytyisi kyllä jo. Mut jos uusi tulokas kasvaa samaa tahtia kuin esikoinen, niin ihan kauhean pitkään ei jaksa kantaakaan. Manducaa käytin esikoisella ihan pariviikkoisesta asti, oli tosi toimiva! :)

ON: Tänään oli np-ultra. Kaikki näytti olevan ihan mallillaan ja tyyppi vastasi oletettuja viikkoja. Huomenna starttaa sitten kai toinen kolmannes, uskomatonta! Kai tässä pitää pikkuhiljaa alkaa tajuta olevansa raskaana. ;)


Tiipula rv 11+6
 
Whaat, mitä minun silmät näkevätkään? Salliina!!! Ihanaa!
Tervetuloa murunen ja roppakaupalla onnea plussasta :heart:

Kiitoksia ihanaisille mandukakokemuksista, taitaa olla sellaisen
osto edessä jos kaikki nyt hyvin menee. (mikä siinä on että jos jotain
tulevaan vauvaan liittyvää suunnittelee, on hoettava tuota mantraa"jos kaikki menee hyvin"? Tottakai sitä automaattisesti toivoo että kaikki menee hyvin, mutta jotenkin on nyt ollut sellainen olo, että jos en sitä tuo esille, tulee huonoa onnea. Joo, oon sekaisin. :stick:

Tiipula
Minäkin olen myös noita britaxeja katsellut, sekä phil&tedsejä. Kun minulle tulisivat pääasiassa kaupunkikäyttöön, niin
mietin että mahtuisiko täällä tuppukylässä mihinkään kauppaan vierekkäin istuttavilla? Jossain isoissa kauppakeskuksissa varmaan menisi, mutten usko että täällä mahtuisin esim.kirppikselle sisään lainkaan...
Onnea ihanista ultrakuulumisista :heart:

Elovena
Onnea hienosta laihdutusurakasta, minkä olit ennen raskautumista suorittanut :flower: Ja siitä se varmasti johtuu, että vanhat vaatteet eivät kiristä. Joko neuvolassa on mitattu sf-mittaa? Tsemppiä ultraan :)

alley Kokeile ottaa mammahousut käyttöön, auttaisiko tukalan tuntuiseen turvotusoloon se, kun housut ei sitten kiristäisi?
Minun kamu otti mammahousut viikolla 7 käyttöön juurikin turvotuksen vuoksi. Tsemppiä ällötyksen ja väsyn pariin :hug:

Lumi Mukavaa kuulla sinusta :wave: Hui että sää olet jo pitkällä :heart:

diiselikissa Onneksi masuvaivat helpottuivat, ei oo kivvaa sellaset. Ja tälleen kun hajuaisti on herkillä, ilmavaivat ei ole hauskaa yhtään. Yksi päivä meinasin oksentaa oman pieruni hajua :$ :LOL:

Täällä voi ihan oikeasti sanoa että pahoinvointi alkaa helpottaa, eilenkin halailin pönttöä vaan kolmesti, ihan mahtavaa kun helpotusta tiedossa.
En ole jaksanut tämän pahoinvoinnin keskellä paljoa ylimääräisiä liikuntajuttuja miettiä. Olisiko kenelläkään vinkkejä hyvistä jumppavideoista/ohjeista netissä?

Meliah 12+3
 
Nopponen
Salliina85: Ihanaa! Onnea ja tervetuloa! :)

meliah:Onneksi sinullakin huonovointisuus alkaa helpottaan... Olet sen kyllä jo ansainnut. :) Tuntuu et itse pääsiin niin helpolla, viikot 7-10 yökkismistyä illalla, yöllä. Pari kertaa vaan koko aikana pöntön halailua... Kunhan ei tässä enää ala vaivaan... :) Mistä sen tietää....

Nyt minäkin aloin kiinnostua tuosta manducasta. Esikoisen ajalta ei mitään kokemuksia mut nyt vois kokeilla.... :)

Mulla on niin outoa kipeääkin "kramppailua" välillä tuolla kohdunseudulla et alkaa kohta hirvittään että joko nyt alkoi jonkinmoiset supistelut...? Onko kellään 13.-14.-viikoilla ollu tällaista? Kiva ku on niin raskas työkin niin saa miettiä mitä uskaltaa tehä ettei vaan käy huonosti... :(

Nopponen 12 + 4
 
Meliah: En millään haluis vielä näillä viikoilla mammahousuja käyttää :) Meinasin mennä kirpparille kattoo viikonloppuna, jos löytyis kokoa isommat farkut. Mä en tiiä netistä mitään liikunta juttuja, mutta youtubesta löytyy ainakin pilates juttuja. Ne on hyvä, jos tiedät sen pilateshengityksen. Ite oon salilla jäsenenä, ja yritän siellä käydä tekemässä noita köykäsempiä jumppia. Juurikin pilatesta ja joogaa.

Palailen myöhemmin kommentoimaan muille :)
 
Paljon onnea plussasta Salliina ja tervetuloa mukaan!

Täällä on sadepäivä ja pitäis keksiä pikkuneidille jotain tekemistä ennen kuin tuhoaa talon. :) Ehkä vaan kuravaatteet päälle, kumpparit jalkaan ja ulos?

Lumi & murunen 34+3
 
Salliina: miljoonasti ONNEA ja tervetuloa! :heart: Arvasinkin tossa yks päivä kun kuumeilijoita kurkin, että nyt on tainnu nalli napsahtaa, ihanaa!!! :D

Huh, ihanaa lumi, kun ilmaannuit! ;) Pihalle vaan. Meillä on ainakin pakko poitsun kanssa lähteä aina ulos, vaikka satais mummoja taivaalta. Sisäpäivät toimii vaan, jos kuumetta 38,5 ja rapiat ja sitähän ei kukaan halua!

(.)Näin yöllä synnytysunta, et menin suoraan työpäivän päätteeksi synnyttämään perätilassa olevaa lasta. Kalvot puhkastiin ja kaikkea, supisteli vähän, mut mitään ei tapahtunu. Kätilö kurkkas kohtuun jollain ihme pihdeillä, missä oli vauva vaipat jo yllä ja totes ettei vielä mitään tapahdu, joten alettiin syödä jauhelihakeittoa!
Huh, että välillä on sekopäinen olo kun herää. :LOL:

Diiseli + Sissi 18+2 :heart:
 
Tiipula, kiitos!! :) Ja hienoa, että ultrassa oli kaikki hyvin. Nyt on mullakin vain ajatukset siellä ekassa ultrassa - sitten näkee todella vasta, että onko siellä kyytiläinen ja hänellä vieläpä kaikki hyvin.

meliah, kiitooos! :heart: Ihanaa olla sun kanssa taas samassa pinossa! Hienoa, jos alkaa pahoinvoinnit helpottaa. Hurjalta on kuulostanut sun alkuraskaus. Mutta jospa se nyt sitten siitä.

Nopponen, kiitos sullekin! Onko sulla mahdollista muuttaa työnkuvaa jotenkin? Jos on siis liian raskasta.

alley, mun piti jo esikosta vaihtaa mammahousuihin rv 12 tjsp, joten mitäköhän se on tämän kakkosen kans :O Jos on samat turvotukset kuin silloin, niin veikkaan jotain viikkoa 8 :LOL:

_Lumi_, kiitos, kiitos! Ahkeria ootte, kun sateellakin meette ulos :)

diiselikissa, kiitti kiitti :) On sulla unet :D Itekin muistan nähneeni jotain sekopäisiä unia silloin esikoista odottaessa :D

ON: Siis ihan vähän vain kävin kaupungilla ja ostin ainoastaan raskausajan vitamiineja, Rennietä valmiiksi kaappiin ja odotuspaidan :ashamed: Joku turhan innoissaan heti alussa? Ei kai :D
 
Tervehdys!

Salliina: Onnea ja mukavaa odotusta =)

diiselikissa: Ensimmäisessä raskaudessa minulle tuli nuo oudot unet vasta ihan loppuvaiheessa, mutta nyt pikkukakkosta odottaessa, niin jokainen yö on yhtä elokuvaa. ja välillä mitä omituisempia tapahtumia..

meliah: ei oo vielä sf-mittaa otettu, josko tossa parin viikon päästä kun on seuraava aika

ON: no nyt on sitte rakenneultrassa käyty.. kaikki oli kohdallaan.mitat ja muodot niinkuin pitääkin.
jotain varjostumaa taas vatsalaukun tietämillä,niin kuin ekassakin ultrassa,mutta ekan ultran jälkitarkastuksessa ei näkynyt enää mitään.. lääkärikin vielä sitä tänään siinä ihmetteli,kun näkyi ja ei näkynyt.. joten varmuudeksi antoivat tarkastus ajan viikoille 28..
kovasti on eläväinen kaveri edelleen ja näytti meille voimisteluliikkeitään laittamalla varpaat otsaan ja ottamalla sormilla kii. :heart:

Ja ne tyttöfiilikset ei nyt sitte ihan kohilleen oo osunnu,eikä tuo tuleva isoveli saa pikkusiskoa vaan selvä "nökö" siellä kuvissa näkyi, niinkun hoitaja asian ilmaisi...joten pikkuveljen odotuksella jatketaan. Pääasia kuitenkin että kaikki on kuten pitääkin
 
Särö
Hei! Voisin ilmoittautua uutena mukaan! Esikoiseni on 2v. ja toinen siis tulossa, la 1.3. ja synnytyssairaala KYS Olen jo tuolla maaliskuisissa kirjoitellutkin. Ekassa ultrassa käytiin ke ja kaikki oli hyvin. Melkein kaikille olen jo kertonut, pomolle kerroin tänään töissä käydessä, työkavereille sitten kun palaan ensi viikolla kesälomalta.

Esikoiselle olen jo kertonut että äitin mahassa on vauva mutta ei oo kyllä hirveesti vielä perille menny. :)

Tuosta punkinpoistosta tuli mieleen että kannattaa hankkia sellanen ihan punkinpoistoon tarkoitettu vehje, ainakin Prismasta löytyy nimellä Tick Lasso. Siinä sellanen siimalenkki kiristetään punkin ympärille ja kiertämällä irrotetaan. Koirista ollaan ainakin saatu ihan kokonaisena irti.

Tässä odotelleen seuraavaa neuvolaa. Sitä ennen pitää käydä sokerinrasituksessa rv 16 kun minulla oli edellisellä kerralla raskausdiabetes, siks seuraavat sokereita nyt tarkemmin... :/

Särö rv 13+0
 

Yhteistyössä