Pikkukakkosta odottavat :)

taiska87 ei se aika riitä esikoiselle enää samallatavalla.. mutta miula oli tuo raskauskin sen verran kipuja täynnä että jo silloin sai isi enemmän tytön kanssa leikkiä ja olla.. Harmittaa sinänsä kun tytön vauva-aika meni itseltä hieman "ohi" tai paremminkin ei riittänyt omat voimat niin hyvin hänen kanssaan touhuilemiseen.. Mut eipä totakaan toinna murehtia liikoja :confused: Toista lasta suunnitteleville tuttavilleni oon just sanonu että toi on yks niistä asioista mitä kannattaa miettiä jos haluaa tehdä lapset pienellä ikäerolla.. Mut ehkä moita kahdesta on sitten enemmän iloa toisilleen vanhempana kun vaan vuoden ikäeroa on.. :) Vanhempien voimiahan tämä syö olla pienen taaperon ja vauvan kanssa mut mut, ehkä se sitten tulevaisuudessa korvaantuu kun ei "tarvitse" enää ns. alusta alkaa. (luettakoon rivienvälistä että meidän lapsiluku saa jäädä tähän, vaik eihän sitä koskaan tietty tiedä :D)
Tosta taaperon kävelystä, meidän 1v3kk ei viel kävele ollenkaan ilman tukea, hienosti jo käsistä kiinni pitäen kävelee. Ryömimään lähti 1vko ennen 9kk, konttaamaan kunnolla 1v ja seisomaan nousemisen aloitti samoihin aikoihin.. Jokseenkin oon ollut huolissani asiasta mut meidän suvussa hyvin tyypillistä kuulemma hidas liikkeelle lähtö.. (miun sisko lähti kävelee 1v3kk, veli 1v4kk ja itse 1v7kk..). Et kai se vaan pitää uskoo että kaikki aikanaan :) Elokuun alussa käytiin toisen asian takia erikoislastenlääkärillä ja siellä todettiin kehityksen olevan kunnossa kaikinpuolin, toiset vaan on hitaampia kuin toiset :)
 
MeaMinnis: Ihana reaktio esikoiselta :) hän siis toivoo veljeä?
lumi: Eikös se niin oo että joissakin tapauksissa kun vauva on kovastikkin ollut tulossa ennakkoon niin sitten viihdytäänkin yksiössä lasketun yli. :) hyvä vaan että täysaikaseksi kerkesi!
taiska: Ei ihme että pelottaa, aika näpsäkkä aika ensisynnyttäjäksi :) kerkesitkö saamaan kipulääkettä vai? Oliko päivä vai yöaikaan? Mietin vaan että onko tuolla K-pks ripeämpää toimintaa päivällä terv. 3 tuntia epiduraalia odottanut :D
Mihin kärryihin pääsyitte?
Nöhvi: mitä nuoret silmäni näkevätkään?! ONNEA Ihan hirmusti :):heart: Teillähän kävi ns. klassiset ;)
Rukka-peikko:eihän koskaan pitäisi sanoa ei koskaan ;) neuvolan "aikataulut" saattaa tuottaa joskus turhia paineita. Meidän perheessä on ollut kanssa kaikenlaista liikkujaa! Me ensimmäiset käveltiin 1 vuotiaana ja nuo pienimmät sitten puoltoista. Äiti aina naureskelee, että muksut miettivät tosi tarkkaan uskaltaako tuohon rumbaan liittyä mukaan.

(.) Tytöllä oli siis salmonella, omat näytteet onneksi puhtaat.. vielä ootellaan ensi viikkoon tytön uusia näytteitä. Huomenna minä suuntaan kuitenkin töihin kun mies jää kotovahdiks. :) Ihmiset on alkaneet kysellä, että joko teidän lapsi puhuu lauseita. Eihän tuo sano kun yhden sanan kerrallaan jos "mennään mennään" lausetta ei lasketa. Tuntuu että koko ajan on jotain mitä pitäis jo osata :D

Liitämpä tähän loppuun aamumahakuvan, älkää säikähtäkö pöllähtänyttä olemusta :D:D
Omppu ja möttöset 17+6
 
  • Tykkää
Reactions: Nöhvi1
Jokohan sitä uskaltaisi hypätä mukaan :)

Kirjoittelin kesällä tuolla pikkukakkosta kuumeilevissa ja raskauduin heinäkuussa :)
Tänään käyty np-ultrassa, jossa löytyi viikkoja vastaava eläväinen vauvanalku, kaikki löytyi mitä pitikin ja niskaturvotus oli ok eli 0,9mm.

Laskettu aika on siis 1.4 ja ennestään täällä meillä viilettää kohta 1v2kk ikäinen poika.

Hjannah& Palmis rv 11+3:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Nöhvi ja Hjannah tervetuloa! :wave:

Kantorepusta Esikoisen aikaan minulla oli lainassa BabyBjörnin kantoreppu ja siinä tosiaan sai selkänsä kipeeks. Meinasin jo tuossa kääntyä Manducan puoleen mutta sit yks kaveri kerto et sillä on kantoliina jonka saisin lainaan. Et kokeilen nyt ekaks sillä, jos en opi niin sitten toi Manduca. Seisomalaudan jo hylkäsin vaihtoehtojen joukosta.

Täällä malttamattomana jo odotan seuraavaa neuvolaa joka on tiistaina. Siellä selviää sokerirasituskokeen tulokset, tarkat riskiluvut ja tietysti kuunnellaan sydänäänet. Liikkeitä ei ole nyt tuntunut ja siks haluisin jo tietää et kaikki on masussa kunnossa!

Särö 15+6
 
Omppuf: voi miten ihana masu sulla jo on :heart: Voi kuule vähän itsekkin tässä ihmettelen että mitä mä täällä odotuspuolella teen :D Kyllä mä mielellään tänne puolelle jo siiryinkin ja erittäin mielelläni myös pysyisin :)

Hjannah: kiitos :) Ja tervetuloa kanssa tänne pikkukakkosiin :wave: Mähän liityin huikeat puoli vuorokautta aiemmin tänne :D

Lumi: kiitos :heart: Olikin jo ikävä :) Kiva kun täällä on niin monta tutta nimimerkkiä, niin kovin kotoisaa :heart:

Särö: kiitos :)

Täällä ollaan vielä vähän pihalla mitä kaikille kuuluu, mutta josko viikonloppuna saisi itsensä ajantasalle. Täällä ollaan vielä vainoharhaisuusvaiheessa, eli noin sata kertaa pitää käydä kurkkaamassa että eihän ne menkat alkaneet. Koskakohan tämä vaihe päättyy :D ? Oireina palelua, ihan kun välillä etoisi, semmoista hassua menkkamaista poltetta mahassa. Vitsit, muistan että mulla oli vaikka minkälaisia tuntemuksia esikosta mahassa, mutta oliko ne tällaisia.... Miten teillä oli ihan alussa? Oliko millaista tuntemusta?
 
tovi taas vierähtänyt viime kerrasta ja nähtävästi on tullu uusiakin taas mukaan
Tervehdys kaikille uusille tulijoille ja onnitteluja ultrakuulumisista :flower:

(.) Täällä on laitettu äippäpakkaus hakuun ja odottellaan että kumpi pakkaus sieltä mahtaa tulla. Neuvolan täti kyllä kehotti hetken odottelemaan mikäli haluaa sen sukupuu-laatikon, mutta sillä ei ole kuitenkaan minulle niin paljon merkitystä, kun malttamattomana odotan paketin saamista.

liikkeitä täällä tuntuu päivittäin ja välillä kovastikin intoutuu riekkumaan,varsinkin kun yrittää hetken pötköttää pituuellaan. :D mutta kivaahan se vaan on.. tietää että siellä voidaan hyvin.
Turhautumista taas kovasti havaittavissa, kun jälleen yksi asunto (lue: läävä) käyty katsomassa :(
uskonpuute asunnon löytymisen suhteen ennen murmelin syntymää alkaa olemaan todella hukassa.
Ensi viikolla pitäisi sitten varailla aikaa siihen iki-ihanaan sokerirasitustestiin.. En todellakaan odota sitä, mutta toivotaan, että se menee hyvin eikä mitään seurantaa tarvitse..
kovasti tekisi mieli tehdä hankintoja ja aloittaa "pesän" rakennus, mutta haluaisin että löytäisimme sen asunnon ensin ettei sitten tarvitse kaikkea taas kantaa pois tästä nykyisestä..
joten kärsivällisyyttä tarvitaan, vaikka tuntuu että se on hyvinkin vähissä tällä hetkellä. Varsinkin tuon murrosikäisen esikoisen kanssa hermoja koetellaan lähes päivittäin..
minä+murrosikäinen poika= huono yhdistelmä :mad:

Elovena77 & murmeli 23+4
 
Nöhvi murunen hertsileijaa upeeeeta!!! Onnea onnea kovasti :heart:
Ihanaa saada sinut tänne, kyllä mää olenkin odotellut :hug:

Täällä pahoinvointi vaan jatkuu...Lueskelemassa olen kyllä käynyt muiden kuulumisia, mutta voimat on jotenkin nyt niin vähissä olleet, ettei ole jaksanut sitten enää kirjoitella. Eilen oli taas helpompi päivä, oksensinkin vaan kerran, joten toivoa on että tämä helpottaa vielä ennen maaliskuun laskettua aikaa :LOL:

Meliah 15+4
 
Heissan kaikille..

Meillä likka on ollut koko ajan hieman varmaan nopeita. Käännyttiin 3kk iässä, ryömittiin 6kk iässä ja konttaaminen/pystyyn nouseminen ja kävelyn harjoittelu aloitettiin kaikki yhdessä rytinässä 8kk iässä. Viikko sitten alkoi ottaa haparoivia askeleita ilman tukea, koko ajan tulee enemmän ja seisoo suht hyvin ilman tukea. Itsekkin kävelin kuulemma jo 9kk iässä ja isäntä oli kanssa nopea liikkeistään, joten varmaan sukuvika. Toivottavasti puhe ei vaan sitten jää jalkoihin..

Rotinoista: Meillä oli koira esikoisen syntymän aikoihin, joka oli hoidossa viikon verran synnytyksen jälkeen. Ilmoitin kaikille että jos haluaa käydä niin on sen viikon aikana käytävä ja sitten rauhoitetaan elämä pariksi viikoksi että koira saa tottua rauhassa. En tosin muista toiko ketään mitään kukkia erikoisempaa minulle ja kahvit sain keittää. Isoäidiltäni olin saanut ennen synnytystä pari kassillista pullaa ja leipää pakkaseen, mistä sitten sulatin vieraille tarjottavat. Saan vieläkin äidiltä ja isoäidiltä "ruoka-avustuksia" eli vaihtelevasti pullaa, leipää ja ruokaa. Viimeksi tuli marjoja pakkaseen. Imetin toisessa huoneessa ja pistin vieraat vaihtaan vaipat.. :)

Kaikki innokkaimmat kävivät sen viikon aikana ja sitten sai olla rauhassa. Raskasta se oli, mutta sen verran omista sukulaisistani tiedän että helpommalla näin pääsin. Tarvii taas poiketa isoäidillä ja hakea "ruoka-avustus" ennen seuraavan syntymää..

Meillä on tylsää ja hiljaista tällä hetkellä. Likka lähti Mamman (minun äitini) kanssa yökylään ja haetaan hänet kotiin huomenna. Hyvin on mennyt kuulemma, kerran olen vain soittanut.. Useammin miettinyt soittamista, mutta parempi olla häirittemättä hirveästi.

T: LAKE ja JP 19+4
 
En ehdi sen kummemmin vieläkään kirjottelemaan (tuun myöhemmin kommentoimaan), mutta onko tää normaalia: Oksensin sillon tiistaina. Keskiviikkona oli jonkun asteista etomista, eilen vain vähän ja tänään ei paljon mitään :O Nännit on arat ja kaikki ruuat ei maistu (tänään on kyllä maistunut...), mutta voiko mahassa olla kaikki hyvin??? Tosin oon tuonne jonnekin miljoona vuotta vanhaan pinoon kirjottanut rv 8+1 esikoisesta, että raskausoireet lähes hävinneet... Mutta voinko luottaa, ettei oo keskenmeno tai vastaavaa? Ahdistaa :'( Anteeksi, tuun myöhemmin kommentoimaan teitä! <3

Salliina & sissi rv 7+3
 
Ihana meliah: :heart: Toivottavasti tuo pahoinvointi jo helpottaisi sulla!

Liikkumisesta... meillä lähti esikko liikkeelle aikaisin 6,5kk konttasi ja 9kk käveli, muttta puhe tuleekin sitten perässä.

Salliina: eikös se monella helpota noihin aikoihin? Josko sulla on vaan viikot nyt niin pitkällä, että olet päässyt huonosta olosta eroon :) Varsinkin kun esikostakin oireet loppui. Tsemppiä :hug:

Tänään on ollut havaittavissa aaltoilevaa huonoa oloa - jippii :D Oireita vaan tänne pliis.

Kävittekös te ar-ultrassa? Jos kävitte, niin millä viikoilla?
 
Salliina Sanoisin samaa kuin Nöhvi, että luultavammin vaan pikkuhiljaa olot helpottuu, ainakin rupeaa olemaan helpompia päiviä välissä. Uskon kyllä että kaikki on hyvin, kun ei kerta sinulla ole kipuja eikä vuotoakaan. Varmasti silti huolettaa :hug:

Nöhvi Niin parhautta että olet täällä :kiss: Minä kävin ar-ultrassa rv 6+5 ja syke näkyi. Ainahan sitä sanotaan että sen järkevämpää mitä pidemmälle malttaisi odotella, mutta malttamattomuus taitaa olla monen meidän pahe :D Joissain paikoissa ei suositella ar ultraa ennen rv 7 +

Meliah ja Tyyne-Jalmari 15+5
 
Mä oon ollu ihan totaalisen kiireinen mutta tunnen velvollisuudekseni päivittää että meillehän syntyi kaunis tyttövauva käynnistyksellä 11.8 Rv.41+4 Naistenklinikalla. Tytöllä oli mittaa 51cm ja 4320g. Sairaala muuttui kun olinkin liian painava synnyttä
Aivan ihana tyttö vaikka onkin tissillä jatkuvasti. Arki on alkanut sujumaan hyvin ja tyttö on tyytyväinen. Tsemppiä kaikille odotukseen!

Jenny ja Fanny 5vk
 
Salliina, mulla ainakin tuossa vaiheessa olot vaihteli päivittäin. Jonain päivänä ihan järkyttävä olo ja toisena ei oikeastaan mitään. Joka kerta hypin peloissani seinille, mutta huokaisin, kun ällötys palasi. Ja voihan ne alkaa myös helpottaa jo kokonaan, varsinkin kun sinulla siitä kokemusta :)

Ar-ultrassa kävin rv 7+0, oisin varmaan jättänyt myöhemmäksikin, mutta oltiin lähdössä reissuun. Syke näkyi :) Esikoisesta kävin verenvuodon vuoksi ekan kerran 6+4/6+5 ja silloinkin näkyi syke. Tuota aiemmin tuskin ainakaan kannattaa mennä, ettei tule turhaa huolta.

Meidän kohta 1v2kk ei vielä(kään) kävele. Kovasti sitä jo odottaa, mutta eiköhän se sieltä tule aikanaan. :) Itse olin 1v3kk kun kävelin ja mies 1v4kk. Kaikki muu liikkuminen on pojalla tullut ihan "ajallaan" tai ennemminkin, mutta ei vissiin ehdi harjoitella kävelyä kun on koko ajan kiire johonkin ja kontaten pääsee kovempaa! ;)

Onnea tytöstä Jenny90:flower:


Hjannah& Palmis rv 11+5:heart:
 
Pitkästä aikaa täällä vieraalla koneella, kun oma ilmoittaa vaan että: "The administrator has banned your IP adress for No reason" ja ei ole selvinnyt vielä, vaikka palautetta olen lähettänytkin.
ja mitä, MITÄ, MITÄ mun silmäni näkevätkään:
Nöhvi!!!! Onnea ihan älyttömästi, mä olen niiiiiiiiin odottanut sua! :heart: Oijoijoi, mikä onnellisuus fiilis ja kivat aamupäiväitkut! Tervetuloa joukkoon ja onnellista odotusaikaa.

Tervetuloa ja ONNEA myös Hjannah! :heart:

Lumillakin niin jännät paikat, oletko vielä yhtenä kappaleena? Ajatella, kohta se vauva on sun sylissä.

Omppuf: Ihana kaksosmasu ja taidatte olla jo toipuneet "matkatuliaisista".

Menin nyt niin sekaisin Nöhvin plussauutisesta, että loput pikaisesti omaan napaan: saikulla ollaan, paikat pehmentyneet. Odottelen kutsua kohdunkaulan ultraan, vähän hirvittää, kun viikot ei riitä vielä hoidon piiriin, jos vauva päättää syntyä, mutta toivottavasti tämä on taas vaan pelottelua ja pääsen tammikuulle asti. Rauhassa mennään siis.

Diiselikissa + Sissi(tai oikeestaan Sisu :D) 21+ 4 :heart:
 
heipsan! :wave:

heti onnittelut jennylle pienestä tyttövauvasta, vaikkei samaan aikaan täällä olla palstailtukaan!!! :D

ja en tiedä, olenko tällä palstalla Nöhviä vielä onnitellut, mutta samapa tuo vaikka sen kuuluttaa monessa paikassa, on se niiiiin ihana juttu!!!!!! :D :heart:
varhaisultrassa kävin esikoisesta 6+3 ja nyt tästä 6+4. yhtään aikasemmin ei tosiaan varmaan kannata mennäkään, ettei tosiaan tuhraan huolestu!

nyt viime keskiviikkona oli eka nauvola (7+5), jossa puhuin huolistani, että ihan kun jokin olis pielessä, niin ultrattiin neuvolan omalla iänkaikkisen vanhalla laitteella, mutta vatsan päältäkin näkyi, että sydän siellä sykki (huonosti näkyi, mutta näkyi kuitenkin!). :)

Liikkumisesta... meillä esikoinen lähti kävelemään 1v2kk. olis varmaan osannu aikasemminkin, mutta oli vaan luonteeltaan niin arka, ettei "uskaltanut". Eteenpäin ei ryöminyt ollenkaan, lähti konttaamaan n. 9kk. mutta puhe onkin sitten soljunut hienosti alusta saakka. =) harva kai kaikkea oppii heti. ;)

rotinoista: meillä väki vieraili aika lailla siinä ekan viikoin tietämissä. vauvalle tuotiin jotain tuliaisia, ei äidille. kukaan ei tuonut leipomuksia, mutta monet sanoivatkin, että kahvia ei saa edes keittää, että he tulevat katsomaan vauvaa. :) ja itellä oli ihan älytön leipomisvimma äitiyslomalla (oli ehkä vähän tylsää... ;) ) niin olin leiponut pakkasen täyteen tavaraa! :LOL: en kokenut ollenkaan sellasta, että jäin huomiotta. täytyykin kiinnittää asiaan enemmän huomiota tällä toisella kertaa. ;)

meliah: oi ja voi...kyllä noilla viikoilla sais pahoinvointi jo pikkuhiljaa loppua... :$

salliina: mä niin tiedän mistä sä puhut!!!!!!!! sillä mä siellä neuvolassa avauduinkin huolistani, kun etomista ei ollut enää pariin päivään, muutamaan päivään en tuntenut kohdun kasvukipuja tai muitakaan repäisykipuja ja tissitkään ei ollu enää kipeet! olin siis jo aivan varma...mutta niin vaan kaikki oli kunnossa! nyt on taas tullu pari kertaa oksettava olo (oksentanu en siis ole kertaakaan), väsymys on palannut ja nännit on taas tutsti ja turvallisesti kipeet! :D eli näköjään voi hyvinkin paljon vaihdella ihan päivän mukaan nämä olot.

diiselikissa: hui, toivottavasti kohdunkaulan tilanne olisi hyvä, ettet ihan vielä joutuisi pakkolepoon!

tämä on vähän eri tilanne kun tuolla kakkosta kuumeilevissa, kun siellä kaikki on tavallaan samassa vaiheessa, ja täällä on viikoissa niin paljon hajontaa... mutta siltikin kyselen, että oletteko kysyneet (myös ekan kohalla) sukupuolta vai jättäneet yllätykseksi? ja aiotteko kysyä? onko toiveita? tai vahvaa oloa että kumpi olis tulossa?

mä ensin ajattelin että jätetään kysymättä, koska ihan satavarma olen pojasta, mutta kyllä me se varmaan kuitenkin vielä "varmistetaan". :D kovasti olen aina tyttöä toivonut (niinkuin varmaan jokainen nainen), mutta onnellisia ollaan tulee kumpi tahansa, kunhan pysyy loppuun asti matkassa, ja vielä kun olis terve. hyvin tällanen diplomaattinen vastaus, niinku varmaan kaikilla, mutta kaipa niitä toiveitakin saa olla. tuntuu vaan ettei niitä pidä sanoa ääneen, jottei kukaan luule, että oltais jotenkin pettyneitä pojasta! phah, meillä on jo yksi maailman paras poika, ja nyt tulee varmaan toinenkin! :heart: ;)

ON: juup, siis väsyny olen ollu. mikään ei oikein kiinnosta. ei työt, ei liikunta, ei mikään. ja välillä tuntuu että olisin jopa jotenkin alakuloinen. :( en ymmärrä yhtään!!! toivottavasti johtuis hormoneista. koska kuten jotkut tietävät, niin tämä lapsi on kuitenkin niiiiiin haluttu, toivottu, yritetty!! :heart: enkä uskokaan että siitä olis kyse, mutta mistä sitten?? nyt kotipsykologin taidot esiin! ;)
niin, ja ehkä se onnellisuus tulee sitten, kun asia julkistetaan suvulle ja ystäville. vielä se on ihan meidän ja muutaman ihmisen salaisuus.

8+1 :heart:

(pitäiskö kirjotella useemmin, niin ei tulis tällasta kauheeta romaania kerralla!?)
 
Jenny Suuret onnittelut pienestä tytöstä! Kiva, että tulit kertomaan. :)

diiselikissa Huijui! Ei nyt vielä tarvis paikkojen pehmetä. Ilmoittelethan, mitä ultrassa näkyi ja ota tosi rauhallisesti nyt. Toivotaan, että saat saikkuilla kotona eikä tuli sairaalakomennusta. Mutta kai ne olis heti passittaneet sairaalaan, jos tilanne olis tosi hälyttävä?

Nöhvi Jee! Pahoinvointia! Siitä ne raskausilot alkaa. :)

Salliina Kaikki on varmasti hyvin siellä. Mullakin pahoinvointi tuli ja meni. Joskus meni päiviä, että oli oikein hyvä olo ja sitten se taas iski. Jospa sulla alkais helpottaan jo oksetus.

Ar-ultrassa Käytiin muistaakseni rv 7+0 tässä raskaudessa ja siellähän se pieni polskutteli. :) Esikoisesta käytiin 7+4. Keskenmenneessä raskaudessa kävin 6+1 ja syke näkyi vaivoin. Vietin elämäni helvetillisimmän viikon odottaen uusintaultraa, jossa ei sitten enää ollutkaan alkiota. :( Eli kannattaa mennä vasta rv7, ettei joudu turhaan huolehtimaan. Jos vaikka onkin hedelmöitys tapahtunut pari päivää myöhemmin tms.

Liikkumisesta sen verran, että meidän esikoinen lähti ryömimään vähän alle 9kk, konttaamaan 11kk ja kävelemään 1v 2kk. Eli mikään superkiire ei ollut liikkeelle. Mutta puhetta tulee nyt jo senkin edestä. Höpöttelee pitkiä lauseita ummet ja lammet. :) Nyt siis ikää 2v 2kk. Itse stressasin kauheesti tuosta liikkumisesta aikanaan ja nyt ihan huvittaa kaikki se stressi. Kyllä ne muksut sieltä lähtee liikkeella ja alkaa puhumaan kukin omaa tahtiaan. Yksi keskittyy ensin yhteen juttuun ja toinen toiseen! Muiden lasten kanssa vertailu on ihan tolloa (vaikka siihen aina syllistyykin). :)

(.) Täällä alkaa olla jo aika tukalat oltavat. Mun maha oikeesti roikkuu polvissa kun vauva on niin matalalla! Harjoitussupistuksia tulee käytännössä jatkuvasti, välillä myös levossa, mutta kipeää ne ei juuri ota. Ikäväkseni tuo kiinnikekipu on pahentunut tosi paljon ja tekee elämän aika kurjaksi. Kai sitä taas pitäis soittaa Jorviin, mutta en jotenkin viitsis taas sinne ruikuttaa. Nehän ei ihan helpolla ota näytille sinne.

Nyt soffalle!

Lumi & murunen 37+5
 
Onnea Jenny90: :flower: :heart:

meliah: vitsi ihanaa että sinä ja niin moni muukin kuumeilukaveri on täällä :heart:

diiselikissa: voi ihanuus :heart: Ihan tässä itsekin herkistyy, teidän ilostuksesta :) Ihan mielettömän mahtavaa olla tällä puolella. Jei, kiva päästä "juttelemaan" taas teidän kanssa :) Harmillista tuo sinun kohdunkaulan tilanteesi :|, toivottavasti ultra paljasaa hyviä uuutisia. Nyt tosiaankin rauhassa :) Niin oliko esikossa ongelmia? Voi olla että olet kertonut, mutta mulla meinaa tuo muisti pätkiä :D

amante: kiitos ihana :heart: Ehkä sulla on nyt joku hormonimyrsky meneillään, toivottavasti pikaisesti ohi menevä :confused: Raskaus on aika herkkää aikaa ja kaikki tunteet varmaan normaaleja. Toivotaan että just viimeistään sitten kun olet "julkiraskaana" niin mieli piristyy :hug:

Siitä tulikin mieleeni, että koska kerroitte raskaudesta ja kenelle? Tästä on varmasti puhuttu ennenkin, mutta en siis edelleenkään ole ehtinyt selaamaan vanhoha viestejä.. Itse olen kertonut muutamalle ystävälle ja huomenna ehkä äidille jä isälle :O Eli lähinnä ihmisille joille kertoisin jos jotain ikävää tapahtuisi. Töissä varmaan (jos vaan kaikki menee hyvin), pomolle ar-ultran jälkeen ja muille joskus hamassa tulevaisuudessa.

Sukupuolesta: no raskausviikkoja on 4+ että ihan hirveesti ei ole tullut mietittyä kysytäänkö vai ei :D Luultavasti kyllä, kun kysyttiin esikostakin. Ei ole oikeesti väliä kumpi tulee, kunhan tulee. Esikko on tyttö ja jotenkin luontevaa olisi olla toisenkin tytön äiti. Mutta toisaalta jos tulis poika, niin sitten olisi yksi molempia. Ja kai sitä oppisi pojankin äidiksi :D

Lumi: onkohan sitä ihan sekopäinen kun on fiiliksissä huonosta olosta :D Aamulla oli krapulainen olo, nyt taas suht ok. Vaihtelee vielä tosi paljon. Pientä turvotusta mahassa, ihan ku olisi pidemmälläkin :D Mutta sulla on kyllä kutkuttavan jännittävät paikat jo :) Hirmusti tsemmpiä supistusten ja kipujen kanssa, jaksaa jaksaa :hug:

Kiitos ar-ultraa koskevista vastauksista! Elikkä vähintään se rv7+0 olisi tavoiteltava, ehkä enemmänkin mutta voi olla ettei maltti riitä :)
 
Nöhvi: Ihana nähdä sut täällä! Paljon onnea plussasta ja tarrasukkia mukaan pienelle :heart:

Amante: Tää on kyl tosiaan erilainen pino kuin tuo kuukausipino. Mut toisaalta kivempi kirjoittaa tänne, kun hiukan tuntee ihmisiä paremmin tuolta odotuspuolelta, ja ei oo ihan niin hirveetä porukkaa kirjoittelemassa. Pysyy paremmin perillä kirjoitteluista.

Sukupuolesta: Meinataan kyllä ottaa selville. Mitään erityisiä oloja ei oo, tai jos oireista päättelee niin tämä on poika, mutta toinen tyttö ois ihan yhtä kiva :)

Diiselikissa: Toivottavasti lepo auttaa ja pääset säikähdyksella siitä ultrasta.

Lumi: Joo ei kyllä kovin helposti ota Jorvissa vastaan. Tytöstä pääsin vasta lääkärin lähetteellä tarjonnantarkistukseen (terkan lähete tuli bumerangina takasin), ja se ultrattiin :) Ei ehditty suunnitellun sektion aikaan.

Jenny: Onnea pienestä prinsessasta!

Salliina: Mulla oli oireita jonnekkin noille viikoille, ja sitten alkoi helpottaa. Nyt on enää väsy, ja jotkut ruuat tökkii ja rinnat/nännit on arat. En usko että tuo on merkki mistään vakavasta. Ja niin kuin joku sanoikin, niin päivillä on merkitystä tosi paljon. Joskus on selkeesti parempi olo ja joskus hunompi. Siihen vaikuttaa mulla myös se mitä laittaa suuhun ja se kuinka paljon/hyvin on saanut nukuttua.

Rotinoista: Meillä tuli smana päivänä kun päästiin laitokselta miehen mummot käymään. Toivat pullaa ym. Ja viikonloppuna tuli mun äiti ja toi isovanhemmat mukanaan, tekivät ruokaa niin että siitä riitti pariksi päiväksi eteen päinkin. Ihan kiva toisaalta, mutta mun mielestä vähän liian aikasin tulivat nuo ensimmäiset, varsinkin kun piti alkaa kommentoimaan imetystä yms.

Omppuf: Ihana masu sulla :) Tämä munki alkaa olla niin iso että vois kuvata, mutta en taida ennen ku ultra on ohi ja tietää, mitä tuolla masussa asustaa vai asustaako mitään.

ON: Reissusta palattu. Olipa mukavaa :) Aivan ihana paikka se Edinburgh. Tuli käveltyä vaikka kuinka paljon, ja painokin putosi kilolla. Tosin kohta taitaa olla takaisin, kun ostin heti irttareita ja pienen juustonaksupussin :D Mä ootan ihan malttamattomana sitä np-ultraa. Me ollaan kerrotuu kaikille lähipiirissä, paitsi miehen siskolle. He ovat juuri rakentaneet miehensä kanssa omakotitalon, jossa on varattu ainakin 1 huone lapsille. On siis ihan hyvän kokoinen kämppä, samankokoinen ehkä kuin meilläkin. Ja kaikki kovasti odottavat että he saisivat lapsen, tosin tämä sisko on syönyt yli 5 vuotta masennuslääkkeitä, jotka tunnetusti saattavat aiheuttaa lapsettomuutta. Kesällä kun juttelin meidän yrityksestä miehen isän vaimon kanssa, niin hänkin sanoi, että soisi tuolla siskolle lapsen ennemmin, kun meillä on jo yksi. Tavallaan ymmärrän kyllä, vaikkei se kivasti sanottu ollutkaan. He ovat kuitenkin molemmat todella lapsirakkaita. En siis tiedä miten sen heille sanoisi, ja tuleeko siitä ihan hirveän paha mieli. Yritetään ootella siis ultran yli ennen kuin kerrotaan. Miehen isän reaktiokin oli tosi laimea, tämä tytär kun on selvästi tärkeämpi hänelle.

Alley ja pirpana 9+2
 
Joo, kyllä mä mahdollisimman paljon yritän vaakatasossa olla, mitä tolta esikoiselta pystyn. Se onneksi jo leikkii itse, joten mä samalla makoilen olkkarin sohvalla.
Mä olen ymmärtänyt, että toissynnyttäjällä voi paikat pehmetä jo aikasinkin, kunhan kohdunkaula pysyy kiinni ja mittaa on. Kyllä mua vähän hirvittää, mutta yritän pysyä rauhallisena. Ja toivon, että olisi vaikka vähän virhearviointia tk-lääkäriltä silleen, että kaikki oliskin paremmin. Tämä kaikki oikeestaan alkoi vasta alkuviikon kiireisten työpäivien jälkeen ja enemmän mulla rasituksessa maha ja selkä väsyy ja kipeytyy, ei supistele. Lieviä supistuksia tulee satunnaisesti, mut sit monesti onkin pissa- tai kakkoshätä tai eksynyt ilma, joten sit jo mietinkin että oliko ees suppari vai pelkkä suolistojuttu. Toivotaan parasta, oishan se nyt hirveetä, jos tännekin asti tällä kertaa päästyä taas tapahtuis jtn sellaista mitä en halua edes ääneen sanoa.
Esikoinen supisteli mulla paljonkin ja rv30 oli 1cm kohdunkaulaa jäljellä, jolloin sain ne kortisonipiikit. Levolla kaikki meni hyvin ja esikoinen syntyi vasta 41+0.
 
diiselikissa Mulla ol nyt tässä raskaudessa rv32 kohdunkaulaa 2cm ja kohdunsuu pehmeä, mutta kiinni. Jäin silloin saikulle (supisteli koko ajan) ja sain käskyn ottaa rauhassa, mutta ei kuulemma mitään paniikkia. Nyt rv36 lääkärissä oli kohdunsuu 1cm auki, mutta lääkäri sanoi, että on ihan normaalia eikä ennakoi aikaista synnytystä.

Sullahan on esikoisestakin jo aika aikaisin lyhentynyt kohdunkaula. Voi kun nyt olis vaan neuvolalääkäri ylivarovainen eikä olis mitään isompia riskejä. Mutta kyllähän sulla on jo niin paljon viikkoja, että jos ei muuten niin täyslevolla pääset eteenpäin. :heart: Milloin sulla olikaan se aika ultraan?

Huomasin kyllä itsekin, että lepäily tuon esikoisen kanssa on TODELLA vaikeaa. Vaikka se itsekseen puuhailee ja leikkii paljon, niin koko ajan pitäis kuitenkin jotain pientä olla puuhastelemassa.

Voi luoja, että väsyttää. |O Lähdenpäs juomaan vähän vadelmanlehtiteetä ja katseleen telkkua.

Lumi & murunen 37+6
 
Viimeksi muokattu:
alley Kivaa että oli onnistunut reissu. Minä kovasti
olen matkakuumeen vallassa ja saattaa olla että vielä
tässä syksyn aikana joku äkkilähtö otetaan jos mies saa lomansa
järjestettyä. Harmi että olette joutuneet kokemaan ns. nuivaa suhtautumista
maailman ihanimpaa uutista kertoessa, ihan vihastuttaa että miehesi vanhemmat noin eriarvoistavat lapsiaan. Nuo lapsettomuus asiat lähipiirissä on niin vaikeita.
Tottakai sitä toivoisi että kaikki saisivat kokea odottamisen onnen ja perheen kasvun jne. Nämä kun vaan ovat jossain muissa käsissä kuin omissa. Tsemppiä teille ja jokatapauksessa koeta sinä nauttia omasta odotuksestasi kaikesta huolimatta, olet sen aivan varmasti ansainnut :hug:

Kertomisesta Nöhvi kyseli. Me kerrottiin ihan lähimmille ystäville ja minun vanhemmille lähes heti, miehen vanhemmille ar-ultran jälkeen. Np-ultran jälkeen kerroin töissä.

Lumi Jaksuja harjoitussuppareiden keskelle ja muutenkin voimia loppumetreille :hug:

amante Kuulostaa tutulta tuo ajoittainen alakuloisuus. Minä olen "surrut" esim. sitä että tämä on viimeinen syksy esikoiselle ainokaisena silmäteränä, kauppareissut ja kyläilytkin osaavat olla haikeita kun välillä
mietin että enää me ei sitten esikoisen kanssa kahdestaan näin reissailla jne :ashamed: Ja omalla kohdallanikin tämä pikkukakkonen on niiin kovin toivottu ja rakas jo valmiiksi :heart: Toivotaan nyt että kumpaisenkin alakulot ovat ohimeneviä ja ehkä jollainlailla odotukseen kuuluvia
juttuja, ettei nyt vallan oltais sekoamassa kumpainenkin :LOL:

Sukupuolen kysyminen
Esikoisesta kysyttiin ja saatiin jo rakenneultrassa aikalailla varma lupaus, joka piti paikkansa.
Sama meinattiin tehdä tälläkin kertaa. Ei saa pitää tälläistä hullua jännityksessä :D Olen jo miettinyt että voisin vaikka käydä ylimääräisessä ultrassa yksityisellä, jos ei rakenneultrassa sukupuolta saisi selville. Ja sama diplomaattinen vastaus on minulla ollut ilmassa kuin amantellakin tuossa jos joku toiveista sukupuolen suhteen on kysellyt. Molempi parempi, kummassakin omat ihanuutensa.

Jenny Onnea onnea pikkuprinsessasta :flower:

Ostin kaverilta sellaisia jatkopaloja housuihin, vetskarin tai nappien "tilalle". Saa kivasti normihousut lisää käyttöaikaa, kun mahaa ei noita käytettäessä purista yhtään. On kyllä tosi kätevät, mee like. Voin suositella. Googletella voi haulla Belly belt tai jotain sinne päin.
Minä sitten oksensin tänään autoon kauppareissulta palatessa, kaupassa alkanut eto-olo paheni ja yhtäkkiä vaan laatta lensi enkä kerennyt miestä komentaa pysäyttämään autoa ja ryntäämään pihalle...
Oli ihan hirmu kiva pestä reissun päätteeksi auton mattoa ja ovea :x Nyt jo vähän naurattaa muttei kyllä silloin :LOL:

Meliah ja Tyyne-Jalmari 15+6 ja huomenna poksuu
 
Jenny90 Onnea Onnea :flower:

Nöhvi kysyit että milloin on kertoiltu raskaudesta, niin me kerroimme ihan vaan muutamille lähimmille ystäville aika alkuvaiheessa ja sitte ekan kolmanneksen jälkeen vähän vapautuneemmin kerrottu ihmisille.
Tuo vatsakin kun on alkanut vasta viime viikolla selvemmin näkymään niin ei uteluitakaan ole tullut. =)

täällä tuo flunssa yrittää kovasti kietoa otteeseensa, mutta minähän pistän hanttiin..
tänään sitte poksutaan vko 24
kotitekoisen marjamehun lämmitykseen taidan lähteä

Elovena77 + murmeli 24+0
 

Yhteistyössä