PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL.7

AAM
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Allusmamma Näen sinussa paljon minua ;) Mä oon kans todellakin NIIN malttamaton että kaikki mulle nyt heti äkkiä! Sen takia oon ihan hermona jos ei tärppääkkään tästä ekasta kierrosta ku ei millään sit jaksais odottaa seuraavaan ovikseen :(
Kun saiskin jotain muuta ajateltavaa.... Millä viikoilla sulla meni kesken? ja koska tämä tapahtui jos saa udella..
Myymä 6+3 ja 25.04.08 *syvä huokaus*
realisti minussa käsitteli asian jo samana iltana kun tuotos solahti.. (yöks)mutta pienempi ja vähemmän kuvioissa oleva henkinen minä on jäänyt käsittelemään asiaa pidemmäksi aikaa...

..mutta eipä tässä mitään kyllä se toivoa antaa kun Iitukkakin kertoi ihania uutisia :) :heart: :heart: :heart: :heart: :flower: tarrasukkia mukaan huuuuurjasti :hug:

Mä jaksan kuitenkin vaikka realisti olen niin pitää sitä iloa, toivoa ja positiivisuutta toistaiseksi kyllä yllä.. jos en niin sitte saa mätkästä päähän että tokene nainen.. :kieh: :D
 
myymä
Allusmamma Tiedän mitä käyt läpi, ei se ole helppoa aikaa todelakaan! Itselläni meni kesken rv 14+ Tai oikeastaan sikiö todettiin ultrassa kuolleeksi silloin, vaikka pieni oli menehtynyt jo viikkoa aiemmin. Np ultrassa oli vielä kaikki ok...
Nyt tietenkin ensin panikoin, tulenko raskaaksi pian, ja jos tulen niin sitten alan panikoimaan mahdollista keskenmenon riskiä... enkä todellakaan voi vielä rv 12 huokaista helpotuksesta.. plaah, ei ole tämäkään helppo projekti!!!

 
Voisin antaa pienen ennakkovaroituksen... B) Elikäs mulla on vielä kuparikierukka paikallaan, poistetaan seuraavien menkkojen aikana. En ole ihan varma saako heti yrittää raskautta vai pitääkö yksi kierto odottaa. Joka tapauksessa, viimeistään elokuussa liityn joukkoonne.

Meillä on juuri 9kk täyttänyt tyttö, ja lyhkästä ikäeroa toivotaan. Mä kyllä vielä imetän aika paljon, pitäisköhän vähentää? Onko jollain tietoa että ehkäiseekö tommonen osittaisimetys miten paljon? Onko muita jotka vielä imettävät?

Ja teille jotka mietitte noita lyhyitä menkkoja! Itselläni oli ennen raskautta todella lyhkäiset, vain pari päivää kunnon vuotoa. Ja meille raskautuminen kävi vähän turhankin helposti, kun se ei sinänsä suunnitelmaan kuulunut... :whistle: Että en kyllä olis siitä huolissani.
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Meillä on juuri 9kk täyttänyt tyttö, ja lyhkästä ikäeroa toivotaan. Mä kyllä vielä imetän aika paljon, pitäisköhän vähentää? Onko jollain tietoa että ehkäiseekö tommonen osittaisimetys miten paljon? Onko muita jotka vielä imettävät?
Moro Cassy tervetuloa kuumeilemaan tänne jo näin etukäteen =)
Mä lopetin imetyksen joulukuussa 2007 alkupuolilta.. vuodenvaihteessa oli tisusta kaveri irti kokonaan, oltiin siis sitä ennen menty ilman pillereita synnytyksestä asti. 02/07 syntynyt hemmo :D
imetyksen lopetuksesta pari kk niin alkoi onnettomat vuodot pari-kolme päivää mutta onnistui tulla kantavaksi ja meni sit suureksi harmiksi tosiaan kesken itsekseen.. harmi :(
imetys meillä toimi tosiaan estäjänä mutta ei mulla ollut menkkoja tosiaan yhtään kertaa imetysaikana (3 kk täys ja sit sännöllisesti siit etiäpäin joulukuuhun) . Kavereillani on ollut kaikilla kolmen kk sisällä synnytyksestä jo säännölliset hillot mutta mulla pysyi poissa..

näin meillä.
 
Allusmamma, harmi että teillä meni kesken. :( Toivotaan että nyt kohta tärppäis, voitais siirtyä vaikka yhessä tonne odottajien puolelle! Onneks mä en mee asioiden edelle... :snotty:

Mulle tuli menkat melkein heti jälkivuodon loputtua, vaikka täysimetin pitkään. Ja on olleet melko säännölliset siitä lähtien, kierto kyllä vähän heittelee ja on siinä 24-31 päivää.

Plussaisia kesätuulia kaikille, mä vähintäänkin taustailen nyt yrityksen alkuun asti! :wave:
 
Iitukka voi kun ihania uutisia!!!! Paljon onnea!!!!

Mä ilmoittaudun malttamattomien joukkoon myös... KAIKKI MULLE HETI TÄNNE NYT!!! Hiukan mua huvitti kun mies on ollut ehkä hieman suostuteltavissa tän vauvatouhun suhteen. Tai ei välttämättä niinkään suostuteltavissa kun haluaa toisenkin lapsen, mutta yrittäjälle kun ei oikein sellaista "hyvää aikaa" taida koskaan olla. Tosiaan oletan oviksen olleen joskus viimeisen viikon sisään ja jonain päivänä sitten olin tosi väsynyt kun olin huonosti nukkunut ja nukuin pojan kanssa päikkärit (mitä en normaalisti ikinä tee) niin mies heti pohti olisinko raskaana :LOL: :LOL: :LOL: ja toissailtana kyseli oonko ostellut jo paljon raskausTESTEJÄ :D Ihana huomata, että se ihan innoissaan taitaa sittenkin olla mukana
 
Heip.. Onnea kaikille plussaantuneille!!

Itellä hieman outoja tuntemuksia, nyt kaks päivää tullu ihan minimaalista rusehtavaa vuotoa, siis todella vähän.. ja koko ajan tuntuu et menkat alkaa..luulis alkaneen jo sit... ääh..en tie..mut onhan tää vasta ensimmäinen yk, et ei pitäis heti odottaa et tärppää..
 
santsaa säkin kuulut tilastollisesti noihin heti raskautiviin tällä palstalla :D et saapi nähä kuin käy, jännätään.

pilkkis mulla on yleensä kierron lopussa sellanen luovuttaja fiilis, mut nyt se on iskeny heti alusta. yritys on silti kova mut kun sitä perkeleen ovista ei mulla vaan tapahdu. noh pienet mahikset vois vielä olla että tässä kierrossa sit olis jo ovis.
katotaan kui kauan me täällä oikein notkutaan :LOL:
 
Noppis
Hani- mulla kanssa on tällä hetkellä oikein suuri k*rpiintyminen omaan kiertooni! Kun eilen ovistesti ei tosiaankaan näyttänyt plussaa, ja nyt tänään ne limat on kumminkin jo lopahtaneet. Arrgh!!!! Saaketti kyllä minä yrittäisin kuin pieni pupu, mutta ei tästä yrittämisestä ole mitään hyötyä ilman ovulaatiota! Ähhhhhh.
 
eipä oo hyö tyä ei, mut kato mä elätän sitä toivoa vielä et jos joku ihme tapahtuis :D

kaverikin harrasti seksiä kumin kanssa eikä oviksesta tietoakaan, niin naps ja hän oli raskaana. voi v..........................
 
MAHTAVAA IITUKKA!!! SUPER SUPER SUPER ONNITTELUT!! :heart:

Täällä ei menkkoja kuulu, mutta tiedän että ne tulevat, huoh. Nyt jo jännittää, että mihin ne katosi, kyllä sitä on sekopää tämän vauvakuumeen kanssa :kieh: Pilkkikselle :hug: , tiedän jo hyvin tuon tunteen :ashamed: En halua edes testata, kun se negan saaminen on niiiin kurjaa..
 
Siis mieletöntä iitukka, aivan megasuperhypersuuret ONNITTELUT!!! :heart: :) :flower:
Voi miten ihania uutisia, mä olen niin onnellinen teidän puolesta!! :heart: :) Voin kuvitella, että siellä ollaan ihan onnesta soikeina, syytä ollakin :D

Paljon onnea rimatalle "Three-Oh'n" johdosta!!
Samalla pahoittelut tädistä, ikävää ettei voinu osoittaa edes vähän käytöstapoja vaan synttärinä puski kylään :hug:

Pilkkis voi kurjuus, pahoittelut negasta... :hug: Jos ei tässä kierrossa tärppää niin toivotaan että ens kierrossa menis ajoitukset nappiin. :heart:

Noppis kiitos kauniista sanoista :heart: En tiiä, jotenkin mä kummasti rauhotuin sen ekan km:n jälkeen, kun aloin pikkuhiljaa sisäistämään, että asiat eivät meillä sitten tosiaan menneet niin kuin oltiin alunperin toivottu niiden menevän. Mun oli aluksi jotenkin niin vaikea uskoa, että just meille kävi niin kuin kävi - en tiedä mistä sellainen kaikkivoipainen olo tuli, ehkä siitä kun esikoinen tärppäsi niin helposti :ashamed: Kun se kävi toistamiseen, tuli aika aseeton olo, että parhaamme voimme yrittää mutta loppu jää sit "herran haltuun".
Ne itkupotkuraivat oli käyty läpi jo silloin ekalla kerralla, joten nyt tuntui, että oli jotenkin helpompaa koota itsensä taas kasaan ja mennä eteenpäin :) Mutta joo, tosiaan, nyt täällä nautitaan kesästä ja elämästä ylipäätään, on kuitenkin niin paljon mistä olla kiitollinen... :heart:
Noista teidän neidin öistä, mä tarjoaisin selitykseksi hampaita? Ne on aina hyvä kestoselitys :D Meillä ainakin ne vaikuttaa pikkumiehen öihin, saattaa heräillä hampaidentekoaikaan just aamuyöllä, ja tuntuu, että rauhoittuu vasta kun saa maitoa. Mut sit kun hampaat on tehty, niin ollaan taas palattu normaaleihin yöuniin, eli nukkuu yön putkeen. Risaisina öinä mä kans ihmettelen, että toista lastako tässä ollaan yrittämässä :D mut sit kyllä muistuu aina mieleen, että kasvaahan tuo lapsi 9 kk:ssa jonkun verran B)

Cassy kiitos ennakkovaroituksesta :D ja tervetuloa kuumeilemaan :wave: Tuo imetysjuttu on varmaan ihan hirmuisen yksilöllistä, että miten se vaikuttaa. Joillain se taitaa ehkäistä tosi sujuvasti, itselläni taas ei (toivotusti) ehkäissyt täys- eikä osittaisimetys. Tosin imetyksen aikana alkaneet raskaudet eivät sitten valitettavasti jatkuneetkaan. :/ Mullakin alkoi muuten menkat ihan pian synnytyksen jälkeen.

Pahoittelut tädistä Halfcaf :hug:
 
:heart: iitukka :flower: hurjat onnittelut plussauksesta!!! Kiva nähdä näinkin ilosia uutisia... Suuret onnittelut myös muille plusanneille. rimata onnittelut ja :hug: synttäreiden johdosta ja tervetuloa kolmekymppisten kerhoon. :) :wave: uudet kuumeilijat. Pahoittelut ja :hug: kaikille ferrarilla matkaville...(vaikkei ferrarissa noin autona varmaan mitään vikaa olekaan ) :) .

Säännöllisesti olen käyny lukemassa kaikki kuulumiset, mutta jotenkin ei vain ole kerinny kirjautua ja kirjotella omia juttuja. Töissä on nyt aika kiireistä aikaa kun ihmisillä on kesälomat ja muutenkin on sakkia enemmän liikenteessä. Ei ole juurikaan jaksanut ajatella mitään vuoron jälkeen. Puhumattakaan siitä että meidän rakas 3-v. on päättänyt aloittaa uhmakautensa oikein ryminällä ja tuntuu että joka päivä on yhtä taistelua. :( Niin että jos joku ihmettelee sitä ihanan kilttiä ja tottelevaista lasta niin ole onnellinen. Minä voisin joskus lainata täältä uhmaavaa kolme vuotiasta. :D

Jotain gallupiakin olin huomavinani tuolla. Elikkäs ennen esikoista meillä käytössä oli pillerit olikohan mercilon, kunnes 4 vuotta ennen esikon odotuksen alkua lopetin ne. Kyse ei ollut mistään yrityksen aloittamisesta, ei vain ollut varaa niitä ostaa ja kuitenkin oltiin sit et tulee jos on tullakseen. Tytön syntymän jälkeen imetyksen aikana oli lähinnä kumi ja imetyksen lopettamisen jälkeen laastari.

ON:pupuilua on harrastettu ahkerasti siitä huolimatta että en ole ihan varma onko ovis jo ollu vai vasta tuloillaan. Viime viikonlopulla nippaili ja nipisteli tuolla alavatsan seutuvilla, mutta se voi olla se tietään etsivä pierukin.;) Toive olis tietenkin että olis ollut jotain muuta. Nyt on sit rinnat ollu hieman hellänä pari päivää, mutta voi johtua liiasta pupuilustakin(?). Aika paljon väsyttää kans, mutta ei ole kauhean hyvin tullut nukuttua. Miten muuten stressi vaikuttaa raskaaksi tuloon, vai vaikuttaako ollenkaan?

Tais tulla aika pitkä sepustus, joten taidan väistyä kattoon jalkapalloa. Ei sieltä muutakaan tule. Treffit olis tietenkin nukkumatin kans... :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hani-:
kaverikin harrasti seksiä kumin kanssa eikä oviksesta tietoakaan, niin naps ja hän oli raskaana. voi v..........................
Tais olla sitä sorttia joka raskautuu melkeen siitä kun mies päin aivastaa...
*kade kun joillain käy helposti*

Pahoittelut punaisen paholaisen uhreille :hug:

Peukutusta tän viikon piinailijoille! b :) d
 
Noppis
ÄRRRRRSYTTÄÄÄÄÄÄ!!!!!! Mää en jaksa enää kuksia!!! Ollaan joka päivä kuksittu eikä se perskeleen ovis vaan tuu. Nyt mä en jaksa enää koskaan!!!!!! |O |O |O |O |O

Kaikkein karseinta on ehkä miehen innostuksen puute, sitä saa aina melkein anella sänkyyn. Että sen takia varmaan ahdistaa tämä koko touhu. Hemmetti, kai mä sit en vaan enää oo ihana. :'(
 
noppis, älähän nyt lannistu. Meille ainakin koulussa opetettiin, että on parempi touhuilla joka toinen päivä kuin joka päivä. On sitten laadukkaampia uimareita. Ja jossain oli, että joka kolmaskin päivä riittää. Meillä oli tahti tuollaista joka kolmas päivä. En kyllä taitais tota ukkoo saada edes selätettyä joka päivä.

ON: Taitaa olla lyhyt kierto tulossa tästä ekasta yk:sta. Tänään kun jo oli sellasia menkkatuntemuksia ja mulla ne monesti alkaa viikon verran ennen menkkojen alkua joten se vois viitata nyt tollaseen 33+ päivän kiertoon.
 
Noppis
hapamperi koulussa opetettiin? Missä koulussa opetetaan, miten lapsia tehdään? Kun ei meille vaan, peruskoulussa ainakaan. :D

Kyllä mä tiedän, et joka toinen päivä riittäis, mut jos se alotteenteko mun miehelle jäis niin rakasteltais varmaan 2 kertaa vuodessa. :snotty: Oon vaan niin kyllästynyt siihen, et se on aina minä joka sitä haluaa. Olkoon omassa rauhassaan sit vaan!!!! |O |O |O

Pitäis varmaan alkaa tjottailemaan yrittämisen sijaan. Tätä vauhtia meille tulee aviokriisi ennen kuin vauva.
 
myymä
Huomentarallaa!
Vuoto sitten eilen hieman vielä runsastu mutta nyt näyttäisi loppuvan! Kummalliset menkat täytyy kyllä myöntää. Huonoja uutisia sikäli, että tänään tuli papatulokset ja mulla on jonkinlaisia solumuutoksia siellä :( En tiedä mitä ne tarkoittaa mutta hoitaja sanoi että seuraava näyte otetaan vasta vuoden kuluttua, että ei kuulemma mitään vakavaa. Sain kuitenkin puhelinajan, eli lääkäri soittaa mulle viikon päästä ja kertoo tarkemmin mitä siellä on ollut :( Voiskos joku kertoa kokemuksesta vaikuttaako tää mahdolliseen raskauteen? Meinaan, että uskaltaako tässä nyt lähteä kuitenkin yrittelemään?


Noppis Älä lannistu , anna miehelle kans vähän aikaa. Mies varmaan kokee että anelet sen sänkyyn pelkän lapsenteon takia.. Ottakaan hieman iisimmin! 2-3 päivän välein riittää varsin hyvin raskaushommiin :)


 
Alkuperäinen kirjoittaja Noppis:
hapamperi koulussa opetettiin? Missä koulussa opetetaan, miten lapsia tehdään? Kun ei meille vaan, peruskoulussa ainakaan. :D

Kyllä mä tiedän, et joka toinen päivä riittäis, mut jos se alotteenteko mun miehelle jäis niin rakasteltais varmaan 2 kertaa vuodessa. :snotty: Oon vaan niin kyllästynyt siihen, et se on aina minä joka sitä haluaa. Olkoon omassa rauhassaan sit vaan!!!! |O |O |O

Pitäis varmaan alkaa tjottailemaan yrittämisen sijaan. Tätä vauhtia meille tulee aviokriisi ennen kuin vauva.
Sh-opintoihin kuuluvassa äitiyshoitotyön kurssissa oli puhetta :D Ja jos yhtään lohduttaa niin meillä mies taitaa olla yhtä aktiivinen kuin sun mies...
 

Yhteistyössä