Pitkä-ja ohuttukkaisten tyyölasten äidit! Miksi sitä tukkaa on väenvängällä pidettävä pitkänä, vaikka päässä ei olisi kuin 2 karvaa...?

  • Viestiketjun aloittaja juusteri
  • Ensimmäinen viesti
juusteri
Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Lenita kirmaa menemään 2 sähköistä karvaa päässä heiluen :/. :LOL: :LOL:
Niin, mutta kun se on totta :(. Sitten koulun joulujuhlissa lyödään joku hiaaano pinkki panta tytölle päähän ja kuvitellaan sen pelastavan tilanteen vaikka oikea ratkaisu olisi parturin terävät sakset. Yllättävän moni äiti on tälläinen pitkähiusfanaatikko :(.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Voi voi tuota meidänkin tytön etutukkaa. ... Itse sen onn leikannut ja sen on näköinen. Eihän se pysy hetkeäkään paikallaan. Ja aina se on ylipitkä kun se on yhtä tuskaa laikata. paljonko muuten kampaaja veloittaa 3-vuotiaan otsatukasta?
Me ollaan maksettu 8-15 euroa lapsen hiustenleikkuusta (eli otsis ja hieman tasoitettu latvoja takaa). Siistiä jälkeä tulee, ja meidän lapset on pysyneet paikallaan ihmeen nätisti (kotona eivät todellakaan pysy jos yritetään leikata).
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Voi voi tuota meidänkin tytön etutukkaa. ... Itse sen onn leikannut ja sen on näköinen. Eihän se pysy hetkeäkään paikallaan. Ja aina se on ylipitkä kun se on yhtä tuskaa laikata. paljonko muuten kampaaja veloittaa 3-vuotiaan otsatukasta?
Me ollaan maksettu 8-15 euroa lapsen hiustenleikkuusta (eli otsis ja hieman tasoitettu latvoja takaa). Siistiä jälkeä tulee, ja meidän lapset on pysyneet paikallaan ihmeen nätisti (kotona eivät todellakaan pysy jos yritetään leikata).

Ja latvoja meillä aina leikataan, kun siinä on purkka....
 
juusteri
Yhdellä tuntemillani siskoksilla on juuri tälläiset ohuenohuet hentoiset ja harvat "hiukset". Niitä on monta vuotta "kasvatettu" niin, että 9 vuotiaalla se tukka tosiaan yltää pepun päälle, ja pikkusiskollaankin pituutta riittää, mutta on se vaan kamalan näköinen, vaikka tytöt muuten ihania ovatkin. Varmasti isommaksi tultuaan ilmoittavat itse halunsa luopua liuhuletistä, niin, ellei äitii ole aivopessyt jo niin pahasti, että tytöt luulevat, että muunlainen tukka on rangaistus jostain :/.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juusteri:
Yhdellä tuntemillani siskoksilla on juuri tälläiset ohuenohuet hentoiset ja harvat "hiukset". Niitä on monta vuotta "kasvatettu" niin, että 9 vuotiaalla se tukka tosiaan yltää pepun päälle, ja pikkusiskollaankin pituutta riittää, mutta on se vaan kamalan näköinen, vaikka tytöt muuten ihania ovatkin. Varmasti isommaksi tultuaan ilmoittavat itse halunsa luopua liuhuletistä, niin, ellei äitii ole aivopessyt jo niin pahasti, että tytöt luulevat, että muunlainen tukka on rangaistus jostain :/.
Just näin.
En ymmärrä, eikö ihmisillä ole ollenkaan silmää, vaan aina se pitkätukka on se kaikista kaunein?
 
juusteri
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Just näin.
En ymmärrä, eikö ihmisillä ole ollenkaan silmää, vaan aina se pitkätukka on se kaikista kaunein?
No, heidän äidilläänkin on sellainen liuhuva sähköletti, joten juontaa varmaan juurensa siitä :(. Tytöt on pakotettu kasvattamaan sitä tukkaa, vaikka ehkä todellisuudessa haluaisivatkin lyhyen, siistin tukan :(. Huvittavinta on, että tämäkin äiti tuntuu ylpeilevän aina näillä "hiuksilla" ja muistaa joka käänteessä muistuttaa miten PITKÄT hiukset heidän perheensä saisilla on :LOL: pitkät juu...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juusteri:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Just näin.
En ymmärrä, eikö ihmisillä ole ollenkaan silmää, vaan aina se pitkätukka on se kaikista kaunein?
No, heidän äidilläänkin on sellainen liuhuva sähköletti, joten juontaa varmaan juurensa siitä :(. Tytöt on pakotettu kasvattamaan sitä tukkaa, vaikka ehkä todellisuudessa haluaisivatkin lyhyen, siistin tukan :(. Huvittavinta on, että tämäkin äiti tuntuu ylpeilevän aina näillä "hiuksilla" ja muistaa joka käänteessä muistuttaa miten PITKÄT hiukset heidän perheensä saisilla on :LOL: pitkät juu...
Suoraan sanoen järkyttävää.
 
öö
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juusteri:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Just näin.
En ymmärrä, eikö ihmisillä ole ollenkaan silmää, vaan aina se pitkätukka on se kaikista kaunein?
No, heidän äidilläänkin on sellainen liuhuva sähköletti, joten juontaa varmaan juurensa siitä :(. Tytöt on pakotettu kasvattamaan sitä tukkaa, vaikka ehkä todellisuudessa haluaisivatkin lyhyen, siistin tukan :(. Huvittavinta on, että tämäkin äiti tuntuu ylpeilevän aina näillä "hiuksilla" ja muistaa joka käänteessä muistuttaa miten PITKÄT hiukset heidän perheensä saisilla on :LOL: pitkät juu...
Suoraan sanoen järkyttävää.
Entäs jos ne pikkutytöt ihan tosissaan HALUAVAT pitää pitkää tukkaa? Usein tytöt haluavat samanlaisen tukan kuin äidillä. Niin että jospa se ei ole äidin valinta ollenkaan, vaan tyttöjen? Niin miksi ihmeessä se pitäisi kieltää??!

On teilläkin elämä, jos pitää muiden hiuksia arvostella...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Entäs jos ne pikkutytöt ihan tosissaan HALUAVAT pitää pitkää tukkaa? Usein tytöt haluavat samanlaisen tukan kuin äidillä. Niin että jospa se ei ole äidin valinta ollenkaan, vaan tyttöjen? Niin miksi ihmeessä se pitäisi kieltää??!

On teilläkin elämä, jos pitää muiden hiuksia arvostella...
Helppohan se on omaa pakkomiellettään perustella sillä, että lapsi haluaa :LOL:
 
öö
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Entäs jos ne pikkutytöt ihan tosissaan HALUAVAT pitää pitkää tukkaa? Usein tytöt haluavat samanlaisen tukan kuin äidillä. Niin että jospa se ei ole äidin valinta ollenkaan, vaan tyttöjen? Niin miksi ihmeessä se pitäisi kieltää??!

On teilläkin elämä, jos pitää muiden hiuksia arvostella...
Helppohan se on omaa pakkomiellettään perustella sillä, että lapsi haluaa :LOL:
No mutta yhtä lailla sulla on pakkomielle siihen, että ei saisi olla pitkä tukka. Lapsella voi olla vastakkainen mielipide, mutta menisit silti leikkaamaan. Mikä tekee tilanteesta erilaisen?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja öö:
No mutta yhtä lailla sulla on pakkomielle siihen, että ei saisi olla pitkä tukka. Lapsella voi olla vastakkainen mielipide, mutta menisit silti leikkaamaan. Mikä tekee tilanteesta erilaisen?
Väärin. Pitkä tukka on kaunis niin lapsella kuin aikuisellakin, kun siinä on paksuutta :). Mutta tuollainen kaksi ohutta jousta pitkänä on lähinnä säälittävää :(.Yritetään kovasti, mutta kun ei rahkeet oikein riitä...;).
 
öö
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja öö:
No mutta yhtä lailla sulla on pakkomielle siihen, että ei saisi olla pitkä tukka. Lapsella voi olla vastakkainen mielipide, mutta menisit silti leikkaamaan. Mikä tekee tilanteesta erilaisen?
Väärin. Pitkä tukka on kaunis niin lapsella kuin aikuisellakin, kun siinä on paksuutta :). Mutta tuollainen kaksi ohutta jousta pitkänä on lähinnä säälittävää :(.Yritetään kovasti, mutta kun ei rahkeet oikein riitä...;).
Niin mutta tuo tuossa on se pakko mielle, sitä tarkoitin. Jäi vain kirjoittamatta sana ohut. Siis sulla on pakkomielle siihen, että ohut tukka ei saa olla pitkä. Et kunnioita silloin yhtään ohuttukkaisen lapsen omaa oikeutta hiuksiinsa. Miksi hän ei saa valita?

Musta lähinnä säälittävää on se, että aina pitää yrittää olla kaunis ja muiden silmää miellyttävä. Mä ainakin halua vahvistaa tyttäreni itsetuntoa niin, että uskaltaa olla sellainen ihminen kuin hän itse haluaa. Ja vaikka sitten pitää hiustyylejä, jotka olis muiden mielestä kauhistus.

Miksi oienen lapsen tulisi edes täyttää mitään kauneuskriteereitä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja öö:
No mutta yhtä lailla sulla on pakkomielle siihen, että ei saisi olla pitkä tukka. Lapsella voi olla vastakkainen mielipide, mutta menisit silti leikkaamaan. Mikä tekee tilanteesta erilaisen?
Väärin. Pitkä tukka on kaunis niin lapsella kuin aikuisellakin, kun siinä on paksuutta :). Mutta tuollainen kaksi ohutta jousta pitkänä on lähinnä säälittävää :(.Yritetään kovasti, mutta kun ei rahkeet oikein riitä...;).
Niin mutta tuo tuossa on se pakko mielle, sitä tarkoitin. Jäi vain kirjoittamatta sana ohut. Siis sulla on pakkomielle siihen, että ohut tukka ei saa olla pitkä. Et kunnioita silloin yhtään ohuttukkaisen lapsen omaa oikeutta hiuksiinsa. Miksi hän ei saa valita?

Musta lähinnä säälittävää on se, että aina pitää yrittää olla kaunis ja muiden silmää miellyttävä. Mä ainakin halua vahvistaa tyttäreni itsetuntoa niin, että uskaltaa olla sellainen ihminen kuin hän itse haluaa. Ja vaikka sitten pitää hiustyylejä, jotka olis muiden mielestä kauhistus.

Miksi oienen lapsen tulisi edes täyttää mitään kauneuskriteereitä?
No yksi selitys on se että, lapset on aika raakoja toisilleen.
Joku hänelle kuitenkin menee totuuden laukomaan.
Kyllä aikuisen tehtävä on kertoa lapselle miten voi olla siistin näköinen ja ohjata lasta.
 
En jaksa koko ketjua lukea, mutta kerronpa oman mielipiteeni. Ihan kokemuspohjalta.

Mun äidillä on paksu tukka ja hän on hyvin ulkonäkö-kriittinen ihminen. Mulle taas on suotu isän ohut tukka.
Äiti leikkautti just tuosta syystä aina mun tukan lyhyeks kun olin lapsi ja nuori. Mä pidin aina itseäni ihan pojan näköisenä ja rumana! (kun katson omia lapsuuskuvia, niin ei oo kovin tyttömäinen!) Häpesin sitä lyhyttä tukkaa, kun muilla tytöillä oli pitkät. Ja kun minua ei olisi haitannut vaikka tukka olisi ollut ohut, kunhan se olisi ollut tytön tukka! Mutta äiti aina teilasi sen että hirveän näköinen liinaharja jos on ohut ja pitkä tukka.
Vasta TÄYSI-IKÄISENÄ päätin alkaa kasvattaa pitkää tukkaa ja ei tämä minusta lainkaan paha ole! Ei mikään paksu, mutta hyvin saa laitettua ja naisellinen on! Mies on nähnyt minusta kuvia lyhythiuksisena ja on sanonut että "Älä kultsi koskaan leikkaa lyhyeksi".

Eli vain tuon äidin ulkonäkö keskeisyyden takia häpesin itseäni tukan takia!
Ihan sama minkä näköinen muiden mielestä on kunhan on itse tyytyväinen!
Mun lapsi saa itse päättää minkälaista tukkaa pitää!
 
öö
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[
No yksi selitys on se että, lapset on aika raakoja toisilleen.
Joku hänelle kuitenkin menee totuuden laukomaan.
Kyllä aikuisen tehtävä on kertoa lapselle miten voi olla siistin näköinen ja ohjata lasta.
En ole kyllä lasten kuullut kommentoivan siten, että pitkä tukka ei vois olla ohut. Saattaahan joku sanoa, että sulla on kyllä ohut tukka. Mutta sen nyt näkee lyhyestäkin. Sitten toinen pointti: kun tuo ei ole totuus. Se mikä on kenenkin mielestä hyvännäköistä, on hyvinkin suhteellista.


 
osku
Alkuperäinen kirjoittaja allu:
Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Alkuperäinen kirjoittaja allu:
Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Ja miksi ei sais pitää ohutta tukkaa pitkänä?????

Mulla on itelläkin aika ohut tukka ja pidän pitkänä, lyhyttukkaisena tunnen olevani ihan hukassa:)

Onko aina pakko lapsiakin kasvattaa siihen, että aina pitää olla vähän paremman näköinen. Meillä ei ohuttukkaiset tytöt halua tukkaa saksittavan, jotenka saavat pitää pitkänä ;) Enkä todellakaan aio perustella tukanleikkuuseen sillä, että sitten he ovat nätimmän näköisiä...
Sinulla on oma mielipitees mutta, minun mielestäni meillä EI katsota pitkätukkasia poikia vaikka he haluaisikin pitää pitkää tukkaa.
Saat pitää mielipitees mutta älä tuomitse jos joku ei olekkaan samaa mieltä sun kanssa.
Äläkä kauhistu jos joku käskee lapsensa leikkauttaan tukkaa jos se on hänen mielestä epäsiistin näkönen.
Voi, enhän minä tuomitsekaan!!! Juurihan tässä yritän valottaa ap.lle ja hänen kanssaan samaa mieltä oleville, että ihmisillä on erilaisia mielipiteitä. Siis sitä, että vaikka he ovatkin ehdottomia mielipiteissään, niin se ei tarkoita, että he olisivat oikeassa.. :)

Enkä todellakaan kauhistu sitä, että joku leikkaa lapsensa tukan: minä en vain halua pakottaa lapsia noin mitättömässä asiassa. Jos joskus haluavat tukkansa leikkauttaa, niin saavat toki ihan kuten haluavat...

Tosin, pakko myöntää, että kerran tuntui pahalta erään pojan puolesta kun äiti pakottamalla pakotti leikkaamaan tukan kaljuksi, poika oli tuolloin 17-vuotias... B)
No niin. Tuomitsethan.
Silläkin äitillä oli varmasti oma näkemyksensä ja ei varmasti pätkääkään hetkauttanu sun järkytykses.
Toisekseen olivat jo voineet sopia siitä leikkaamisesta aikaisemmin ja sinulle vaan näyteltiin yksi osuus siitä.
Niin että äläpä tuomitse kun et varmasti tiedä koko totuutta.
Näin on. Tässä yksi joka on valmis tuomitsemaan ja ei ole. :))
 

Yhteistyössä