Pitkän/ epäsäännöllisen kierron kiukuttamat.....

  • Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja HotCoffee:
Hei vaan!

Kerronpa minäkin kuulumisia, kun olen nokkani joskus tähän ketjuun pistänyt.

Elikkä mullahan on nyt toinen kierto menossa ehkäisyrenkaan jälkeen ja tänään kp93 (muistaakseni) sain plussan raskaustestiin :eek: . Perjantaiksi oli jo gyne varattu kadonneiden menkkojen metsästystä varten, mutta eipä nyt tarvitsekaan mennä :)

Tuntuu kyllä aivan käsittämättömältä... Kroppa on ilmeisesti ollut vähän sekaisin renkaan jälkeen ja mulla on jäänyt yhdet menkat kokonaan välistä. Tai mitä lie, mutta raskaana tässä nyt kuitenkin ollaan :D

Älkää pitkäkiertolaiset luopuko toivosta ja näköjään pupuilla kannattaa tädin tuloon asti :whistle: . Ovis voi tosiaan olla milloin vain!

siis ONNEA paljon sinnekin... mie oon tainut jotenkin huolimattomasti lukea
:ashamed: teidän juttuja, vaikka joka päivä oonkin käynyt kurkkimassa ;)

mulle ei mitään ihmeellistä, menkkoja odottelen lomamatkalle :/ jos ne ei sen takia veny... ovistesteihin en enää sortunut, kun ne mulle aina jonkinlaista viivaa näyttivät :/ itse-asiassa vaikka ajatus vauvasta käy joka päivä mielessä niin toisaalta alan jo pikkuhiljaa siirtyä eteenpäin... oon ruvennu tässä joitain vauvakamojakin myymään
 
ja taas hän kehittelee raskausoireita :headwall: eikun oikeesti, lounaan jälkeen meinasi lentää laatta kahvi ei oiken maistu ja vatsassa juilii... mä luulen että se 10 päivää sitten oleva limanmäärä, selkä kipu ja aukinainen kn. oli sitten ovista ja kaiken järjen mukaan perjantaina alkais menkat. nyt mä sitten kuvittelen, että oliskin ollut vielä simppoja sillon kun ennen oletettua ovista pupuilua oli 6 päivää sitten.

ja taas haettu tuttu paketti aconin kymppi ja apteekin oma :headwall: testaan huomenna aconilla ja perjantaina aconilla. totta se on mitään ei ole menetetty niin kauan kun täti pysyy poissa :D tää on joko menkkakipua tai raskauskipua, toisaalta molemmat käy kunhan tilanne menis eteen päin :saint:

mun on pakko vaihtaa apteekkia ne kaikki jo tuntee mut ja varmaan ihmettelee kun joka viikko sama satsi mukaan :ashamed:

TOIVOSSA ON HYVÄ ELÄÄ, SANOI LAPAMATO :D
 
Khimaira
Eipä tässä muuta: vuoto alkoi tänään sitten ihan niagarana :'( :ashamed: :snotty:
En jaksa ajatella noita testisekoiluja- olipa testissä plussa tai ei niin mulla alkaa vuoto silti :'(

rentunruusu Kun mä kävin viimevkolla gynellä, niin hän sanoi että ovis on tapahtunut ja että viikon sisällä alkaa vuoto, ellen ole raskautunut :(

Kierto mahtavat 32vrk =) Siitä tosin ei ole mitään hyötyä- aloitin tänään pillereiden syömisen, joten mun vauvahaaveet olivat tässä :ashamed: :'( :'( :'( Olo on...sanoinkuvaamattoman maassa, mutta kyl se tästä :snotty:

Mies ei enää halua vauvaa, joten mikäs siinä sitten... Sanoi hän että vielä me keretään, että lykätään vain...Miusta on hullua lykätä, jos kuitenkin halutaan jossain vaiheessa :| Mun pitää taas kärsiä pillereiden vaikutukset ja sitten odotella kierron tasaantuminen, kunhan yritys alkaa uudestaan :snotty: :'(

Toivon että muut pitkäkiertolaiset saavat plussia tämänkin edestä
:heart: :heart:
Käyn aina välillä kurkkimassa, mitä teille kuuluu :saint:

:wave: :wave:
 
Minulle gyne sanoi että jos kierto on pitkä ja vuoto jää tiputtelemaan, silloin ei ole ollut ovulaatiota.Itse sain Terolutit kun kierto oli ollut oli 60 pv ja sen jälkeinen tiputtelu jatkunut yli 1.5 kk. Olin käyttänyt horm.kierukkaa 5 vuotta, mutta jo ennen sitä kierto oli ollut 35 pv luokkaa. Kun vuosi ilman ehkäisyä oli kulunut tuloksettomana menin taas gynelle, jonka mielestä olin vähän liia hätäinen (vaikka ikää on yli 30v). Ultran ja hormonimittausten jälkeen hän laittoi lähetteen keskussairaalaan, jonne oli tietysti useiden kk jono. JA kas kummaa, kun poliaika vihdoin tuli, piti soittaa ettei tarvitakaan koska "ongelma" on jo ratkennut. Eli kun lakkasin yrittämästä, homma onnistui (aikaa meni yht. 16 kk). Ja laskettua aikaa piti siirtää viikolla, koska kierto oli taas ollut 35 pv.
Piti vielä muistuttaa raskauden jälkeisestä ehkäisystä. Tunnen useampia pariskuntia, joilla esikoista on väännetty rankemman kautta, esim. useita IVF-yrityksiä, mutta parin vuoden sisällä on muhinut luomuyllätys. Joten toivoa on niin kauan kuin ikää riittää!
 
Luru: Voi ei! :'( Paljon voimia sulle ja plussaonnea sitten tulevaisuuteen! :hug:

vennukka: Varmasti on paljon noita, joilla tärppää sitten kun ei asiaa sen ihmeemmin ajattele. Minulla kuitenkin PCO, joten ovis ei kyllä luomuvoimin tule, tai jos tulee niin sitten ehkä kerran vuodessa. Vähän sama siis kuin lottoaisi kerran vuodessa toivoen sitä täysosumaa... :ashamed:

ON: Ensi kiertoon sitten tupla-annos clomeja. Jos ei niillä prkl ala mitään tapahtua niin... :kieh: Mä yritän kiristää, uhkailla ja lahjoa mun munasarjoja toimimaan! :D Eilen paransin mieltäni (ja uhmaamalla todennäköisyyksiä raskautua) ostamalla tiukat farkut ja uusia, kauniita alusvaatteita. Nyt käänteispsykologian keinoin mun pitäisi ehdottomasti heti raskautua, etten voi käyttää näitä hienoja pökiä tai rintsikoita. :LOL:
 
voiko niihin ovulaatiotesteihin luottaa? Näkyy tuolla aeimmin olevan epäileviäkin mielipiteitä. Ja minä töissäni myyn niitä.... Kun näkyy eri lääkäreilläkin olevan eri mielipiteitä mistä huomaa kierron olleen anovulatorinen. Itse en ikinä ole huomannut itsessäni fyysisiä oireita (oletetun)ovulaation aikana.
 
vennukka: Niin, se ovistestihän ei kerro muusta kuin siitä, että LH-piikki on tapahtunut. Ainakin pco-laisilla ovistestit voivat antaa väärän positiivisen. Mulle testit näyttävät koko ajan heikkoa plussaa, vaikkei mitään ovista ole mailla eikä halmeilla. :kieh: Kyllä ne varmaan ihan normaalin kierron kanssa eläville, ja pitkäkiertolaisillekin, joilla ei ol pco:ta, ovat ihan hyödyllisiä.
 
Heido naiset :wave: Tää meidän pino oli tippunut jo vaiks kuin monen sivun taa :eek:
Mitäs, mitäs? Mites teidän kierrot? Onkos mitään kivoi uutisii? Tääl mennään kp 31 ja joitakin oireita kenties vois olla :ashamed: Mutta, mutta, katotaas ny kuin naisen käy :/
Kovasti plussapuhuria puhallellen ++++++++++++++++++ :whistle: :whistle: :whistle:
 
Hei kaikille :wave:
Taidan liittyä tähän porukkaan. Nyt menossa 38/34-39..ja tätiä ei näy. Testasin viimeksi pari päivää sitte ja negaa näytti. :ashamed:
Neljättä lasta tässä toivon ja ensimmäistä yhteistä mieheni kanssa.
Ehkäisy renkaan otin pois marraskuussa ja kierto on ollut tuon 34-39. Nyt näyttäis että menee pidemmälle. :eek:
Masussa on ollut kaikenlaisa nippailuja pitkin kiertoa. Mitä lie..

Kirjoittelen myöhemmin..pitää jatkaa töitä B)
 
Heips!

Aurora, tervetuloa! :wave:

toiveilija: Täällä kp 9/?. Sunnuntaina meni viimeinen tupla-annos clomeja ja perjantaille jännään jo ultraa! :) Mitään ihmeempiä sivuoireita ei ole vielä tullut. Nyt olisi viimeinen mahdollisuus ennen syksyä raskautua, joten kovat panokset on pelissä. :LOL: Saa nähdä miten myös tämän naisen käy...
 
Nosto!

Vieläkö saadaan pinoa kasaan "pitkäkiertolaisista"?? :wave:

Nyt alkaa olla jo nelisen kuukautta yritystä takana ja vasta yk2 menossa. Ensimmäinen kierto kesti 64-66 päivää ja nyt ollaan menossa jo kp 47. Raskaustesti edelleen negatiivinen. Tänään soitin terkkarille kysyäkseni, milloin voidaan alkaa tutkimaan mikä pitkät kierrot aiheuttaa ja huomenna saan lääkärin konsultaation asiaan. Vielä ei ole kiire raskautua, mutta olisi kuitenkin helpotus tietää mahdollisista haitoista/ esteistä jo varhaisessa vaiheessa..

Onko meitä muitakin? Ihana olisi kuulla kuulumiset myös ketjun aloittaneista ja aiemmin tässä ketjussa olleista!! Raskauduitteko, "luomuna" vai "ei-luomuna", tasoittuivatko kierrot, monennellako vauva sai alkunsa? :)

Vertaistukea lähinnä olen vailla.. ;)
 
Täällä yksi pitkäkiertolainen. Mulla on pco, eli syykin löytyy. Lasta olemme yrittäneet parisen vuotta ja tuona aikana oli yli puoli vuotta sellaista aikaa, ettei kuukautisia tullut ollenkaan. Käytössä on ollut terot ja clomit, ilman raskautumista. Nyt minulta poistettiin polyyppi, joka myös aiheutti vuotohäiriöitä. Nyt onkin ilmennyt uusi ongelma, nimittäin lyhyet kierrot! Nytkin menkat tuli uudestaan jo kp 8. Tiedä sitten oliko nuo menkat vai mitä. :kieh: Saa nyt nähdä milloin tulee seuraavat, terolut-resepti odottaa kaapissa.


Onko kukaan plussannut pitkästä kierrosta? Tai lyhyestä?
 
Täällä kohtalotoveri jolle vertaistuki on myös tervetullutta! Mulla on aina ollut epäsäännöllinen kierto, mutta nyt viime marraskuussa kun vauvayritys piti alkaa ja kierukka poistettiin venähti kierto päiville kp+100. Ei tiputtelua, ei mitään. Vasta nyt helmi-maaliskuun vaihteessa parin vyöhyketerapiasession jälkeen saatiin aikaan muutaman päivän tiputteluvuoto, joka alkoi uudelleen tasan kahden viikon kuluttua ja kesti tällöin melkein pari viikkoa. Pikkuhiljaa siis tässä käynnistellään kiertoa uudelleen ja toivotaan että saataisiin se säännölliseksi luomukeinoin. Gynen ohjeilla odottelen luomuraskautumista kesäkuulle pikkuhiljaa painoa pudotellen (5-10% painosta) ja sitten katsotaan kemiallista apua raskautumiseen. Aloin just eilen tikutella ovista ja tikuttelen päivittäin nyt vaikka sinne kesäkuulle saakka. Ompa sitten jotain raportoitavaa gynelle siitäkin asiasta.

Tuntuu että itse on niin eri viivalla muiden vauvakuumeisten kanssa, kun ei ole edes kunnon kiertoa mistä alkaa ovista bongailemaan :headwall: Ja jos vielä hormonit on jotenkin viturallaan, niin ei kai pikkuinen voi pysyä kyydissäkään jos jollain ihmeellä onnistuu raskautumaan :(

Muoks: Niin mulla ei pitäisi olla gynen mukaan pco:ta. Sisuskalut näyttää ultralla ihan esimerkillisille. Kiertoon nähden kohdun limakalvo oli viimeksi aivan liian ohut ja samoin folli oli kooltaan pieni. Ennusti siis anovulatorista kiertoa joka tosiaan oli sitä kun kesti sen kp+100 : /
 
Viimeksi muokattu:
Moonbride milloin lähdit tutkimaan pco:n tms mahdollisuutta? Voi kurjuus.. 8pvän kiertokin kuulostaa hurjalta! Kuinka pian polyypin poiston jälkeen olisi odotettavissa kierron normaalisoitumista? Oletteko harkinneet aloittavanne lapsettomuushoitoja jossain vaiheessa? Tsemppiä sinne kovasti! :hug:

Tunafish-78 meillä yritys on alkanut melko samoihin aikoihin. Marraskuun puolivälin jälkeen en enää uusinut rengasta ja tyhjennysvuodon jälkeen sainkin odotella helmikuun alulle.. Vuoto oli runsas (vain) kolmen päivän ajan. Nyt taas odotellaan ja kauhistellaan, kun ensi viikolla kuukausi vaihtuu jo huhtikuulle.. Huomenna soitan vielä terkkarille että aletaanko jo poissulkea mahdollisia ongelmia vai vieläkö odotellaan. : / Itsekin tilasin nipun ovulaatiotestejä. Tässä(kin) kierrossa olen kahteen kertaan ollut aivan varma ovulaatiosta ja sitten kuitenkaan alavatsan juilinnat eivät ole sitä olleetkaan. Seuraavasta kierrosta testaan aina kun hivenenkin nippailee! ;) Voiko kierukka vielä vaikuttaa kohdallasi kiertojen pituuteen? Mikä anovulatoristisen kierron aiheuttaa? Pitääkin käydä googlettamassa..

Samalla tavalla koen olevani eri viivalla normaaleilla kierroilla menevien kanssa. Etenkin kun hyvä ystävä yrittää miehensä kanssa raskautua ja samaan yritysaikaan hänellä ehtii olla ainakin kaksi hedelmällistä kiertoa -mahdollisuutta- saada tärppi siihen, kuin minulla ehkä yksi. Olen onnellinen hänen puolestaan, mutta samalla tunnen omalta osaltani hienoista harmia: miksi ei minullakin voisi olla samoin. Hormonaaliseen ehkäisyyn en enää koske, se on varmaa!

Sinänsä olen vain hyvilläni mitä keväämmälle mahdollinen raskautuminen siirtyisi, mutta en jos se samalla tietää sitä, että vauvan alulle saaminen tulee olemaan jatkossakin aivan yhtä hankalaa. Harmittaa vietävästi, ettei uskaltanut jättää ehkäisyä pois jo paljon aiemmin. Olisi kuitenkin saanut tulla jo pitkän aikaa, jos olisi ollut tullakseen. :headwall:

Yritättekö esikoisia vai onko lapsia jo entuudestaan? :)
 
Itse olen lopettanut hormonaalisen ehkäisyn jo reilut 5v. sitten ja käytin kuparikierukkaa viime marraskuulle saakka. Mulle ei sovi hormonaalinen ehkäisy ja homman kääntöpuoli on tietty se että en tiedä soveltuuko mulle myöskään mahdolliset hedelmällisyyttä avittavat hoidot. Ikääkin on jo 33v. ja mielessä tietty jo käynyt kaikki huonot mahdollisuudet aina varhaisista vaihdevuosista saakka selittämään näitä kierto-ongelmia. Esikoinen meillä vasta toiveissa.

Toisaalta yritän rauhoitella itseäni sillä kaksi ystävääni sai yritellä esikoisiaan toista vuotta ennen tärppiä. Molemmilla sentään normaalikierto eikä mitään raskautumista vaikeuttavia tekijöitä (ylipaino, pco tms.). Itsellä löytyy tuota ylipainoa (onneksi vähenevässä määrin) ja sokereiden kanssa myös pientä ongelmaa.

Huomenna taas vyöhyketerapiaan "luomuhormonihoitoon" :)
 
Piilopirtti pco todettiin mulla jo kun olimme yrittäneet noin puoli vuotta, tehtiin laparoskopia kun epäiltiin endometrioosia mutta löytyikin sitten tuo pco. Polyypin poiston jälkeen pitäisi tulla menkat normaalisti kunhan jälkivuoto on loppunut, mutta mulla tosiaan tuli tosi oudosti nuo heti sen jälkivuodon perään. Lapsettomuutta on hoidettu jo kertaalleen clomeilla, ja niiden aloitus on taas edessä ellen painonpudotuksella tule raskaaksi. Kurjaahan tämä on. Kiitos tsempeistä :hug:



Itse olen tyytyväinen, että aloitimme yrittämisen nuorena, kun tämä olikin sitten näin vaikeaa. Jotenkin aavistin, ettei tämä tule olemaan helppoa. Olisihan se ihana, kun olisi tavallaan samalla viivalla niiden kanssa, jotka ovuloivat ja joilla on normaali kierto. :|

Esikoista yritetään meillä. =)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä