Pitkän/ epäsäännöllisen kierron kiukuttamat.....

  • Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti
Khimaira
Löytyykö muita kenellä kierto on mitä sattuu?
Itsellä kierto on ollut 32-42 välillä ja meinaa hermo mennä, kun oviskin tulee vasta siinä vaiheessa kun toisilla kierto uusiutuu :(

Ei siinä muuten mitään, harmittaa vaan aina menkkojen tultua on niiiin pitkä aika seuraavaan "jännäily-vaiheeseen" :p

Ja onhan tässä hyvätkin puolensa: saa olla piiitkään ilman menkkoja :saint: :snotty:

Mites muilla? Huomaatteko oviksen helposti, käytättekö tikkuja vai miten?
Oletteko käyneet lääkärissä asian takia- onko siellä kommentoitu mitenkään pitkiä kiertoja?

 
Täällä yks :wave:

Eka kierto ehkäisyn jälkeen oli 53 päivää ja nyt tässä toisessa on jo kp60 menossa. Ilman ehkäisyäkin mun kierrot on ollu aina vähintään sen 40 päivää.

Ja oviksesta... luulenpa, että mulla ei sitä edes tapahdu, ei ainakaan joka kierrossa. Mutta todistetusti olen kerran elämässäni ainakin ovuloinut :D

Mutta tosiaan, jos jotain positiivista haetaan, niin yrityskiertolukema pysyy pienenä, kun yksi kierto kestää aina pari kuukautta :LOL:
 
Khimaira
Eihän tuo mun kierron pituus taidakaan olla pitkä :snotty:
Mun lääkäri ihmetteli kovin tuota 42vrk:n kiertoa :eek:

mistä tiedät HotCoffee ettet ovuloi joka kierrossa?
Korreloiko oviksettomuus pitkän kierron kanssa?

Mitkäs ovat kiertopäivät nyt :D ?
Mulla 31/ 32-42, ovis on ollut ainakin testin mukaan 8vrk sitten..Vai voikohan noihinkaan luottaa :snotty:
 
Oon ymmärtänyt, että pitkässä kierrossa (tai kovin lyhyessä ) ovulaatiota ei välttämättä tapahdu lainkaan, kohdun limakalvo vaan paksuuntuu aikansa ja vuotaa sitten pois.

Ja tosiaan, mulla oli menkat 4.12. viimeks eli kp60/ilmeisesti miljoona nyt eletään. Toisaalta mulla on vasta toka luomukierto menossa, jotta toivon tosiaan, että lyhenis kierto edes siihen 40 päivään :) . Joo, ja joskus joulun tienoilla nippaili ja nipisteli mahaa, mutta ei todellakaan sitten ollut ovis :kieh:
 
Mulla kanssa pitkät kierrot (30-44 vrk). Oviksen bongaan testeillä, ja viimeeksi se tuli kp 25 eli silloin kun monilla muilla alkaa pian jo menkat. Ärsyttävää! :kieh:

Ite kävin viime kierrossa gynellä tarkistuttamassa, että kaikki on ok, ja hän sanoi, että toisilla on vaan luonnostaan pidemmät kierrot kuin toisilla. Mulla ei siis pitäisi kuulemma olla syytä huoleen hänen mukaansa. Ja hormonikokeetkin osoittivat, että ovulaatio oli tapahtunut pitkässä kierrossa. Vasta kun kiero on jonkin verran yli 40, voi olla ettei ovulaatiota tapahdu.

Näin mulle siis kerrottiin. Silti vaan ihmetyttää, että onko kaikki kunnossa, kun meillä menossa jo yk7 eikä yhtikäs mitään oo tapahtunut. :'( Mulla tulee vielä muutama päivä ennen menkkoja pientä tuhruvuotoa ja mietinkin, voisiko olla merkki siitä, ettei kaikki oo ihan kunnossa.

Hyvä puoli on tosiaan, että menkat tulee harvemmin kuin useilla muilla :p (jos noista menkkojen alkamisesta nyt voi edes hyvää puolta keksiä...)
 
kp 46 menossa, eikä mistään tulevista tapahtumista mitään tietoa.
Olen plussaillut aikaisemmin kp 57, 55 ja kolmannenkin kerran jotain 50:n päälle. Joten ovis on tapahtunut, mutta ei minkäänlaista tietoa missä vaiheessa kiertoa... :$
 
Khimaira
Louna sanoiko gyne sulle, että yli 40 menevissä kierroissa ei välttis ole ovulaatiota? Mullahan tuo viime kierto oli 42 ja menkat aivan oudot- pienet ilman kipuja (vain 2vrk, yleensä 5-7..)

Miten teillä tuo pitkä kierto vaikuttaa menkkoihin? Onko vuodossa eroja lyhyempään kiertoon?

Oletpa sä Mivi plussaillut "myöhään" :( Jospa olisi nyttenkin tulossa "myöhäinen plussa" =)

"kiva" kuulla että on muitakin, joilla kierrot ovat mitä ovat :/
Rasittavaa- vain kun on vauvahaaveet menossa :whistle: Muulloin on vain hyvä juttu :saint: :D
 
Piti vielä kertomani, että kaverillani on kierron pituus jotain päälle 60 aina ja hänelle gyne oli sanonut, että joillakin on ns. laiskat hormonit ja siksi munasolu kypsyy hitaasti, siitä johtuen ovulaatio tapahtuu myöhään. Kaverillani onkin 4 lasta ja suht helposti tärpännyt ja ihan luomusti, että kaipa sen lääkärin puheet voi paikkansa pitää. Eri asia onkin sitten kestääkö noita pitkiä kiertoja, jos vauvakuume jyllää...

Sittenhän on tietysti vielä nämä endot, myomat, kystat, PCO ja mitähän kaikkea vielä, jotka voi estää ovulaation/pitkittää kiertoa, mutta ne onkin sitten asia erikseen :) .

Mä en oo huomannut vuodoissa juurikaan mitään eroa lyhyeen kiertoon verrattuna (jollaisia mulla oli viimeks teininä :p ), ekat 5 päivää vuotaa ku seula ja sitten kuudennen päivän vähän vähemmän.

Mullakin tuli muuten esikoisesta plussa vasta kp57 :whistle:
 
Peesaan Hottista, eli ei mitään eroa menkoissa oli kierto sitten pitkä tai lyhyt. Ei siis mitään "varastointi-ilmiötä" :D
Neljä kertaa olen elämäni aikana plussannut, kolme kertaa siis yli kp53 ja tämä viimeisin plussa tulikin sitten kp 25 (!) Noh, tuo raskaus jouduttiin keskeyttämään kun ultrassa todettiin tuulimunaksi, joka ei meinannut millään mennä luomusti kesken..Mutta silti.

Kovasti toivossa eletään että nytkin tuollainen 50+ plussaus tulisi, mutta... :ashamed:
 
Heips! Just tänään kävin siellä gynellä, kun km:n jälkeen on ollut kierrot mitä sattuu ja sanoi että mulla on pco-tyyppiset munasarjat.

Niin ja sit kun se tutki mun kohdun limakalvoa sillä ultralla niin se kysyi että oliko viime menkat runsaat ja olihan ne. Niin se sanoi että siinä kierrossa en luultavammin ole ovuloinut ollenkaan.

Tiedä sitten...

Niin ja avuksi sain sitten clomit noiden munasarjojen takia
 
Liityn joukkoon kp 33-43, ovista pongailen tikuilla ja tulee yleensä kp 21-24.Raskautta yritetty 11/06 alkaen. Marraskuussa 07 kävin tutkimuksissa ja mussa ei vikaa, ainut vaan et pitkässä kierrossa ei munasolu ehken kypsy vaikka ovistesti näyttää plussaa. Mun kohalla ei ainakaan näköjään kypsy. Kesäkuussa 07 tulin raskaaksi mut meni kesken ja sen jälkeen ei oo tärpänny.Ihmeellinen on tämä naisen keho.
 
Khimaira
erzi Elikkä ovistesti näyttää plussaa, siis hormonit nousevat sen verran, mutta munasolu ei vain ole kypsä :/ "kiva" :( Sullahan on suunnilleen yhtä pitkät kierrot kuin mulla...Taidan katsoa tämän kierron loppuun ja sitten ellei tärppää, niin heitän ajtkossa ovistikut poies :/
Tulee vaan turhia "suorituspaineita" :ashamed:

Julietta Mulla olisi gynelle meno ensivkon lopulla- saas nähdä mitä sanoo mun paikoista..En ole ennen käynyt gynellä :/ Noi clomithan ovat vissiin aika tehokkaat =)

HotCoffee vastahan tuolla toisessa pinossa kenwood1 plussasi kp71 :whistle: :D Että ei todellakaan kannata heittää pyyhettä kehään =)

Odotankin itse oikein mmielenkiinnolla, mistä pitkät/ epäsäännölliset kiertoni johtuvat :/ lekuri sanoi viimevkolla että aina niihin joku syy on :/ Tosin sama lekuri sanoi sisätutkimuksen tehtyään että olen raskaana :snotty: Ja vasta sinä päivänä ovis näytti plussaa :eek: Taidan mennä toistekin tuolle lääkärille, jos noin hyvät ennustajan lahjat on :saint:



Nyt siis töihin :kieh: :wave:
hermoja kaikille ärsyttäviin kiertoihin :saint: :D
 
Luru Lude Mulle gyne tosiaan sano, että luultavasti olen ovuloinut kaikissa muissa kierroissa (30-40 pv) paitsi yhdessä, joka oli 44. Mulla vuoto on ollut nyt pitkissä kierroissa (kaikki kierrot pillerien lopetuksen jälkeen) niukempaa kuin ennen pillerien lopettamista (!) tai joskus muinoin, kun en vielä popsinut pilsuja. Ja sitäkin olen ihmetellyt, kun kaikki kuukautiskivut ovat jääneet pois! Ennen aina mahaan sattui. Gyne ei kuitenkaan tästä mitenkään huolestunut, mutta itteäni huolestuttaa, kun nyt on "tahkottu" tätä jälkikasvua reilusti yli puoli vuotta ilman mitään tulosta :kieh:

Olisko mun pitkissä kierroissa sit kuitenkin jotain hormonihäikkää, vaikka gyne sanoo olevan ihan normaalia. Kun se munasolu kypsyy niin hitaasti. Mut toisaalta mulla ihan todistettavasti ovulaatio tapahtuu (testit+lämmön nousu)...

On tää niin ihanaa pohtia näitä omia ruumiintoimintoja. Kertokaahan kanssasisaret sitten, mitä gynet teille sanoo pitkistä kierroista! :wave:
 
mulla kierto oli aina lokakuulle asti säännölisen rajoissa, 28-35, kunnes sitten lokakuussa sain toisetkin menkat ja kierroksi tuli 25pv ja siitä seuraava kierto olikin jo 47.... millonhan sitä seuraavia odottelis alkavaksi?!
nyt kp 13

ootko muuten Luru Lude mistäpäin P-Karjalaa?
 
Khimaira
Siis Louna, kävin ihan vaan tuossa meidän "omalla" lääkärillä :whistle:

rentunruusu Ovatpaa sulla kierrot heitelleet! Muokkaan tästä vähän, en viitti jättää kaupunkia tähän..

on: Pithän se testata kuitenkin, kun tänään 10pv oviksesta- ylläri, ylläri nega :headwall: En ole ikinä aiemminkaan saanut plussaa näin pian, edellisenkin kerran vasta rv 6....Jotenkin sitä vain ajatteli/ toivoi että kyl se näkyy, jos on siis näkyäkseen :ashamed:

Sehän näissä kierroissa onkin- kun ei yhtään tiedä miten sikapitkäksi se venyy :snotty:
 
miekin ennätin viime kierrossa 3 r-testiäkin tehdä :ashamed:
ja tarkemmin kun miettii niin aiemmin mulla on selvät "ovisoireet" ollut, mut tossa pitkässä kierrossa oli pitkin kiertoa jotain pientä :/ mut ei esim. niin kovia mahakipuja kuin joskus on ollut. Eli luulen että ovulaatiota ei tapahtunutkaan vaikka testeissä viivat tummuikin.

Kaapissa vielä muutama ovistesti - ajattelin että testaan niillä siinä vaiheessa kun oireista vois ovista päätellä.

meillä onkin sitä sama kaupunki =)
 
Khimaira
Nostan pinoa hiukka, josko olisi muitakin :D

on: Odottelin niitä papa- tuloksia, että saisin lääkäriltä lähetteen gynelle. Olihan ne tulokset tulleet- jo viime vkon torstaina :eek: :headwall: Ja meikä vain odottelee kiltisti kotona, kun on luvattu soittaa :snotty: Maanantaina viimeksi soitin ja silloin sanottiin että lääkäri ottaa yhteyttä :headwall: Ja taas siirtyy yhteyden otto huomiselle :kieh:

Eli gynen aika menee varmaan aikaisintaan ensivkolle, ellei jopa seuraavalle, kun siellä on avustava kätilö sairastunut, eikä sijaista ole :eek: :/
Mahassa tuntuu edelleen "tennispallo" ja eilenkin viimeksi tuntui sellaisia "tulisia vihlaisuja" :$
Yksityiselle ajan olisi saanut tälle päivälle :eek: Mutta kun maksaa n.130e :'( Eli odottelen sitten :/ :( Huoh...
Nyt 36/35...
 
Khimaira
missLuupää Mä olen saanut kahdenlaista tietoa tuosta ovisasiasta liittyen pitkään kiertoon :/ Voi siis olla tai olla olematta..
Mutta nouseeko hormonitaso jos on pitkä kierto, mutta ovista ei tapahdu? Eli siis näyttääkö ovistesti plussaa, mutta munis ei vain irtoa? Mullahan on nyt juuri se 35vrk:n kierto tällä kerralla- laskettuna siis juuri ovisplussasta :/
 
Ovistesti voi tosiaan näyttää plussaa vaikka ovulaatiota ei tapahdu. Multa gyne kysyi viimeks tosiaan että oliko viimeset menkat runsaat, kun epäili että en oo ovuloinu... ja olihan ne.... nyt ovis ollu 99% varmuudella ja alkaa odottelu.... kunpakunpa...
 

Yhteistyössä