**Plussataan yhdessä ennen kevättä**

iippa Kiitos!! :heart:

Misupai ja Mantu IIIISOT ONNITTELUT!!!!!!!! :hug: :heart:

ON: 17. päivä lähestyy, mut mieli on silti ihan maassa. Ehkä siksi et pelottaa mitä sieltä tulee vastaan! Niiiiin hermona! -.- Sperma-analyysin pitäis tulla ens viikolla...spuuuuh! Jännittää niin ettei pöksyissä pysy! :D

Niin ja oikein hyvää ja kaikinpuolin rikasta alkanutta vuotta kaikille!! :heart:


*~Ansku kp 57/21-68~*

 
Tein huvikseni ovistestin eilen (dpo8) koska sellanen nyt oli ja mietin josko näyttäis jotain. Oli haalea viiva, tänään aamulla vahvistunut muta ei vielä "ovisplussa" kuitenkaan. Pistin jo kirvestä kaivoon mutta google my love paljasti että monella LH noussut vasta myöhemmin eli ei toimi siksi ihan suoranaisena raskaustestinä.

Mikään kiire ei ole raskautua, mutta kokeeko joku muu yrittämisen välillä ressaavana? Ovistikkuja, foolihappoja, ensi kiertoon myös greippimehut ja ison o:n aikana "pakkopanemista". Siitä pari viikkoa niin jännäämistä ja rahan polttamista raskaustesteihin. Me jätettiin ehkäisy viime keväänä pois, nyt kaksi kiertoa systemaattisesti tikuteltu ovista ja löytynytkin vahvasti. Lisäksi tulevaisuuden suunnittelu on vähän vaikeaa, olisi koulutusmatkoja ulkomaille ym, häiden ajankohtakin olisi mukava päättää, mutta tätä kaikkea määrittää pitkälti se miten raskaudun.. lentokoneeseen kun ei pallomahan kanssa ole kauheasti asiaa tai en uskalla raskauden loppuvaiheessa ulkomaille mennä vaikka saisinkin.

Plussatuulia ja haleja kaikille! Mulla oireena nyt pahantuulisuus. Ja dpo9. Prkle. :vampire:
 
Pipsapippuri: kyllä on ollut ressaavaa. Siinä määrin, että nyt ei ole ollut edes yritystä päällä. Siis sutinoita vällyjen alla. Enkä ole edes tikutellut tässä kierrossa, tuskin seuraavassakaan. Nyt on tällä hetkellä niin, että vauva saa tulla jos on tullakseen, jollei tule niin on tulematta. Elämä alkaa kummasti kiertämään vain yhden asian ympärillä, ja sitä en halua.
 
olo niin pirun kireä kuin olla ja voi. selkää jomottanut illasta läpi yön. särkylääkkeet ei auta. koira ottaa päähän, kaikki ottaa päähän. menkat pitäis alkaa huomenna. siis jos alkaa ;)
väsyttää kun ei oo saanut nukuttua. mä en mitään tikkuja sun muita ostanut ole koskaan. kyllä sen sitten huomaa jos on tärpännyt :D
mutta tää ketutuksen ketutus ottaa suunnattomasti päähän.
 
Whisky Peat Ihan oikeassa olet ton suhteen että kyllä varmasti alkaa vähän pää pehmetä jos aktiivista yritystä on tuloksetta pidempään.. Mun perusteet tikutukselle on siinä, ettei olla miehen kanssa mitenkään erityisen kanimaisia eli todennäköisesti en raskautuisi 1 x vk puuhastelulla -> täytyy vähän tsekkailla tärppipäiviä siis ja ajoittaa koko kuukauden ( no ei vaan :D ) panot siihen.

No ei tässä mitään, puristelen rintoja niin että kohta kipeytyvät varmasti. Äkäinen olotila kyllä enteilis vähän kuukautisia jotka tosin alkaa vasta sunnuntaina jos dpo 14 menkkoihin on luottaminen.
 
Pipsapippuri: Kyllä oon kans huomannu, että tää yrittäminen on alkanut stressaamaan. Pari ensimmäistä kuukautta oli todella jännää ja kivaa, ja kokeiltu on kaikkia greippimehusta raskaus-vitamiineihin. Ovistestejä unohtamatta. Mutta olen nyt aatellu, että tulee jos on tullakseen. En jaksa tikutella ovista, riittää että kalenteria vähän vilkasee. Kuukausi tuntuu menevän nykyään aina samalla kaavalla: Ensimmäinen viikko on aika rento, toinen viikko yritetään paikantaa ovista ja stressiä tulee kun olis "pakko" pupuilla, vaikka ei jaksaiskaan. Sitten alkaa piinaviikot ja oireiden kyttäys. Yksi viikko menee jotenkin, mutta tää viimenen! Voi tätä epätoivon määrää, kun kärsimättömänä testailee eikä plussaa tule...ja sitten jo vähän masentuu etukäteen. Ja sitten kun menkat alkaa, niin se vasta kamala päivä onkin! Ja siitä taas koko juttu alkaakin alusta :headwall:
No mutta, koitetaan kestää! :) Päätin jo aikaa sitten, että jos ja kun ne menkat taas tällä viikolla alkaa, niin seuraava kierto on sitten mahdollisimman stressitön! (helpommin sanottu kuin tehty) Että yritän sitten pysytellä pois täältä vauvakeskusteluista ja muutenkin mahdollisimman vähän ajatella asiaa...keskittyä ihan muihin juttuihin. *huokaus*
 
Ellamae
Oli pakko tulla kurkkaamaan, mitä tänne kuuluu?;)
Täällä yritellään selvitä oireiden kera ja viikkojakin kertyi jo 1 lisää.
Toiv. pääsette vielä meidän syyskuisten porukkaan:D

Ellamae ja Onni 5+0:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: iippa88
Tää yritys on kyllä aika stressaavaa. Ajateltiin, ettei ole kiire raskautua kun esikoinenkin on suht pieni. Mut vauvankaipuu on niin kova et stressaa kyllä ihan älyttömästi. Ja tädin tulo tai negat on aina suuri pettymys. Mä en ole tikutellut tai mitään (en kyllä esikoistakaan yrittäessä). Meillähän tää yritys nyt sit jää ainakin ens kierron ajaks tauolle jos ei tärppää nyt. Mut ajattelin ostaa sit kun yritys jatkuu niin ovistikkuja. Huom, toivottavasti kuitenkin olisin nyt raskaana.. Ei peitot heilu niin tiheesti kuin ennen kun ollaan kumpikin väsyneitä ja lapsikin nukkuu samassa huoneessa. Osais sit touhuilla edes oikeaan aikaan.

Mites onko iippa testaillut uudestaan?

Mä testailen huomenna tai ylihuomenna taas..
 
Joelle Mikäs kp sulla nyt on? Oviksen tikutuksen puolesta on pakko puhua, koska esim mulla tosiaan (sadannen kerran) viime kierrossa kemiallinen raskaus, joten tämän kierron ovis olikin vasta kp 25! En olis ikinä jatkanut pupuilua tuohon asti muuten. Mutta nyt kaikki peukut ojoon että plussaat niin ei tarvitse tikkuihin sekaantua!!!:heart:

(.)toivottavasti :p Mulla lämmöt edelleen +0,9 astetta, ja ihan krapulainen olo! Vatsassa on painetta, pää on vähän kipeenä ja nokka tukkonen.Ja väsymys voi pojat, iltaisin etenkin! Sama homma oli viime kierrossa. Kuitenkin mietin että tällaista voi olla ihan perus menkkojenkin yhteydessä. Samaistun moneen siinä, että välillä on varma raskaudestaan, välillä taas on varma että menkat tulossa. Tänään dpo 10, ja huomena aamulla testaan cb digillä jos Raskauskeiju suvaitsee postittaa ne täksi päiväksi. :)

Voisko tänne tehdä sellasen taulukon mistä näkis kirjoittelijoiden tietoja vähäsen, mun mielestä sitä ei tarvi joka päivä päivitellä mutta kunhan olisi..

NIMI -- IKÄ -- YK-- KP -- MONESKO HAAVEISSA

Pipsapippuri -- 26 -- keväästä 11/2xtikuilla -- kp 30-37 - 1.

Jos Iippa vaikka laittais ihan etusivulle kun muistaakseni alottikin tän niin ois heti kättelyssä siinä?

Löysin muuten tällasen, voi olla monellekin jo tuttu mutta ihan hauskaa luettavaa kuumeen keskellä. Esim ite tein ovistestin (urpo) dpo 9 aamulla ja oli sellanen dpo 8:sta inasen vahvistunut haamulainen, mietin että pitäisi olla tasavahva jotta olisi plussa.. tuolla sivustolla on kuitenkin vertailtu ovis- ja raskaustestien tuloksia ja selitetty miksi ovistesti reagoi raskauteen, mutta myös näkyy että reaktio voi tulla samoihin aikoihin kuin raskaustestinkin plussa. Lisäksi mielenkiintoinen juttu oli vertailu eri raskaustesteistä, joissa sinipigmenttiset (cb esim) antoivat vastauksen aiemmin kuin punapigmenttiset (no esim davidit sun muut)..

PeeOnAStick.com
 
Viimeksi muokattu:
Joelle Kyl olen testaillu, mutta laihoin tuloksin :ashamed: Oon jo melkein luovuttanu tän kierron osalta. Huomiseksi tätiä odottelen...Nyt tietysti lohduttaa lukea myöhään plussanneiden tarinoita, mutta silti tietää että kyllä lähes varmasti pitäis jo herkässä (10mlu) testissä näkyä. Olis aika lottovoitto, jos sattuis kuulumaan siihen vähemmistöön että plussa pärähtäis myöhemmin. Sen vaan alitajunnassa tietää että täti hyökkää pian, vaikka kuinka yrittäs elätellä toivoa...
Peukkuja kuitenkin sulle testailuun! :)

Pipsapippurille myös tsemppiä huomisaamun koitokseen! ;)

Voin kyllä listan meistä laittaa tuonne ekalle sivulle. Joten ilmotelkaas nyt kaikki tietojanne vähän, niin lisäilen sitä mukaa...
 
Viimeksi muokattu:
Ansku83....28v....yk11....kp58/21-68.....1.lapsi

ON: Sperma-analyysi tuli, jo nyt, olin iha varma et sitä saa oottaa ens viikkoon! =) Diagnoosi: normospermia, Lausunto: määrä, liikkuvuus, muoto ovat hyviä, hedelmöityskyky on hyvä!
Joten, kuten olen jo asian tiennyt, lapsettomuutemme johtuu vain ja ainoastaan minusta! :| Mut ei muuta ku eteenpäin, sanoi mummo lumessa! :D
 
Viimeksi muokattu:
iippa Heh...ei oo! Mut exän kanssa yritettii reilu vuosi, ei tulosta ja sit tuliki ero ennen ku ehittii mihinkä tutkimuksii. Ja mein eron jälkee hälle ja nykyiselle avokille syntyny jo 2 lasta. Nyt taas nykyisen kanssa on yritystä yli vuosi eikä mitään oo tapahtunu. Et kyl sitä täs alkaa ittiää syyllistää! :)
 
Joelle -- 22v -- Yk3-- KP 33/29-34 -- 2.

Pipsapippuri Tuosta ylhäältä sen nyt jo näkeekin, mut siis tänään kp 33 menossa. Tässä kierrossa on tullut pupuiltua kyllä aika vähän kun mulla oli se hemputin hiivatulehduskin.. Sulla kuullostaakin lupaavalta, tsemppiä! :)

iippa Mäkin itseäni lohduttelen, että tulee vain myöhäinen plussa ja toivoa on niin kauan kuin menkat pysyy poissa. Tänään on jo jotenkin menkkamainen olokin, et eipä sitä toivoa enää kauan ole..

Ansku Toivottavasti te saisitte pian alkaa kasvatella masua. Varmasti on raskasta, jos tuntee/tietää että syy on itsessä. Positiivistä on kuitenkin se, että toinen on kunnossa. Vielä ikävämpää olisi jos kummassakin olisi "vikaa". :hug:

Tänään testattu apteekin omalla nega. Ja menkkatuntemuksia mahassa..
 
Joelle Erittäin totta! =)

Löysinpä ja muistinpa piiiitkästä aikaa sen hassun hauskan testin: Sormus hiukseen ja katsomaan monta lasta tulee ja mitä sukupuolta! :D Tein testin ens itelleni ja sit seuraavana päivänä miehelle. Tulos oli sama! Mystistä! :D Eli tuli 4 lasta: poika, tyttö, poika, tyttö! :D Saas ny nähdä! :LOL:
 
Terppa!

Masistelun jälkeen jatkettiin yritystä. Ovistikkuja en käyttänyt, pupuiltiin milloin sattuu. En jaksa stressata noista ovstikuista. Ehkä niin on parempi.
Nyt on siis kp 21/28-33 ja yrityskerta 5 tai 6. sekosin jo laskuissa. :stick:
 
Pakko oli ottaa varaslähtö testailuun, että saa sitten hyvällä omallatunnolla juoda kuplivaa tänäiltana...no kai sitä sitten saakin. Nyt siis vasta dpo 8, mutta herkkä testi oli kuitenkin. Joku haamun esi-isä/viivanpaikka saatto olla, mutta olen myös hyvä niitä kuvittelemaan :ashamed: Maanantaina uutta testiä kehiin...hieman kyllä oon pettynyt tämän aamun tuloksesta, vaikka omaa tyhmyyttä onkin näin aikasin testailla. Nyt ei enää edes väsytä, vaikka vapaa-aamu olis ja sais nukkua! No mutta, ei tässä nyt masentua pidä testailujen takia, kun toivoa vielä on.
Hyvää uudenvuoden aattoa kaikille! :)
Testasin myös ennen uuden vuoden vaihdetta, meille oli tulossa vieraita enkä viitsinyt limulinjalla olla. Testi oli selkeästi nega. Sekä ovis että r-testi. Join pari olutta eikä siitä tullut pahempia morkkiksia. Uskoakseni överikännäys se mikä voi vahingoittaa sikiötä tms. Korjatkaa jos olen väärässä. Mutta kun plussaa tulee, tietysti alan streittariksi pariksi vuodeksi ainakin.
 
Eris Överikännäys vaurioittaa nimenomaan sikiötä, mutta ekoilla viikoilla alkiovaiheessa ei veriyhteyttä vielä ole joten ei tarvitse olla vesilinjalla yrittäessään.

Tein sitte testin. dpo 10 ja tunnin iltapissasta. Mua voi kutsua tästedes "fiksuksi Pipsapippuriksi".. no inte gravid cb digillä. Ekaks piti malttaa huomiseen aamuun mutta mutta.. pitäskö toi toinen nyt käyttää sitte pe aamuna? hmph.
 
Eris Överikännäys vaurioittaa nimenomaan sikiötä, mutta ekoilla viikoilla alkiovaiheessa ei veriyhteyttä vielä ole joten ei tarvitse olla vesilinjalla yrittäessään.
Jooh, siksi join "vain" 2-3 oluttölkkiä kun muut dokasi minkä ehti. En tiedä aavistaako he mitään :whistle: meidän suunnitelmista. Ja muutenkin olen rajoittanut juomistani max 2 olutpulloa/viikko. Puoli vuotta ollaan lasta yritetty enkä halua että alkoholin tms takia olisi kiinni se.
 

Yhteistyössä