Poppaskonsteja avoimin mielin kokeilevat pinoon!

tervehdys,
Täälläkin vitaamiinia menee huuleen ahkerasti, eritoten näin keskenmenon jälkeen

tässä miun selviytymislista:

- RASKAUS, monivitamiini 2kpl
- d-vitamiinia
- magnesium - kalsium
- E-EPA
- maitohappobakteerit
- greippimehu, iiiso lasi / päivä
- tyrnimehushotti, joka aamu (sokeroimaton, lisäaineeton)

Eli näillä mennään, sormet ristiin, vaan ei jalat ;)
 
Heipä hei :wave:

Tuolla netin syövereissä törmäsin disperiini/asperiini asioihin.. tietäiskö joku niistä enempää?? :confused: Siis että joillekkin määrätty lääkärin toimesta pieni annos jompaa kumpaa yritysaikana ohentamaan verta, ilmeisesti diabeetikot ja korkea kolestroliset eritoten. Jopa niin, että osa selittämättömistä lapsettomuuksista ja varhaisista keskenmenoista johtuis siitä, että veri liian paksua/tukos taipumus, jolloin istukka ei saa verta tj :O Anyone?? Olisin kiitollinen, kun joku osais avata asiaa.. itsellä joskus otettu toi kolesteroliarvo työterveyspuolella ja oli koholla.

Entäs punaviini? Miks osa juo sitä sen desin päivässä yrityksen aikaan?? Eiks sitä suositella sen verran myös sydän- ja verisuonisairauksista kärsiville päivittäin... olisko siis vaikutus sama kuin tolla disperiinijutulla?

Anteeks typerät kyselyt :rolleyes: Ja kiitos jo etukäteen, jos joku tietäis noista..
 
En kyllä oo moisesta kuullut että ohuempi veri olis hyväksi. Kuulostaa vähän vaaralliselta jos ei oo lääkärin kanssa asiasta puhunu. Eihän perusterve ihminen normaalisti tiedä onko veri ohutta vai paksua ellei sitä ole tutkittu....
 
tunturihilla kiva kun sekaannuit :D en mäkään sen kummemmin kuulu, mut uteliaana pitää nenänsä työntää joka paikkaan. Miten en tajunnu tota sulta kysellä :confused: ;) e-vitamiiniä syönkin jo.. mut mikä lie sitten sopiva määrä?

Namppis88 totta puhut, tarkoitin siis tapauksia joissa on ongelmia raskautua tai kestänyt pidempään.... toki olis ensin selvitettävä veriarvot, jos vika löytyisi sieltä. Täälläkin vain olen jossai ohimennen törmännyt teksteihin asperiinin ja punkun käytöstä raskautta yrittäessä, uteliaana olis kiva tietää miks ihmiset ottaa niitä :confused: :ashamed:

Sama ton omenaviinietikan kans, täällä olen jossai siihenkin törmänny, mut olis kiva tietää miten, miksi ja mihin :D
 
Nyppy 400mg on ihan hyvä,tai alle. sen yli ei oikeestaan enää elimistö osaa hyödyntää/alkaa tulla haittoja mutta siis tuo vielä ihan turvallinen annos :)

ja ei se vaaralliselle tasolle mene, lähinnä "paksu" veri on haitallista, e-vitamiini juoksettaa verta paremmin jollon se myös "virtaa" paremmin oikeisiin paikkoihin ja voi näin aktivoida elinten toimintaa. :)
 
Viimeksi muokattu:
... 400mg on ihan hyvä,tai alle. sen yli ei oikeestaan enää elimistö osaa hyödyntää/alkaa tulla haittoja mutta siis tuo vielä ihan turvallinen annos :) ...
Siis jestas 400mg! :O laskin just et mä saan kalaöljykapseleista ja monivitamiinista 25mg päivässä ja siihen tietty ruoasta saatava päälle :LOL: eli varaa olis lisätä.

Tosta punaviinistä sain sen verran selville, et osa käyttää sitä pieninä määrinä päivittäin oviksen jälkeen nimenomaan kiihdyttääkseen kohdun verenkiertoa. Poppakonsti jos mikä? :) Toki me yrittäjät käytetään niin monen moisia konsteja, että eihän voi tietääkkään mikä on just se toimiva vai onko kaikkien yhteisvaikutus :rolleyes:
 
Laitampas omia kokemuksia tänne sekaan!

Varmaan 6 kuukautta greippimehua, foolihappoa takana eikä plussaa kuulu eikä näy =(

Nyt hain apteekista raskausvitamiineja joissa on mm.12 mg E vitamiinia (100% päivän tarpeesta paketin mukaan). Katotaan miten näillä alkaa meneen. Hain miehelle monivitamiineja kans. Jospa niistä olisi jotain apua! Greippimehun juontia jatkan sillä tykkään sen raikkaasta mausta!

Parin kuukauden ajan join punaviiniäkin, mutta ei ainakaan mulle ollut siitä mitään apua. Kyllähän sitä vaikka seisoisi päällään joka päivä jos se auttaisi asiaa =/
 
Mie tuun mukaan myös :)
Eli nyt alkaa yrityskierto 4, ja toinen kierto, johon otan mukaan greippimehun. Odotukset oli korkealla edelliselläkierrolla, kun greippeilyn aloitin, mutta niin vaan tultiin rominalla alas :headwall:.
Nyt sitten kp2. Tänään kaupanhyllyjä koluamaan ja vehnänalkioita etsimään. Paljonkohan niitä pitäis popsia? Sitte on tuo raskausvitamiini myös, jota sen pari aion ottaa.
Jos mukaan aloittais vielä lenkkeilyn (umpihangessa), ja tihentäis puuhailukertoja ;). Mitähän sitä vielä keksis. Auttaiskohan se päällään seisominen puuhailun jälkeen.. mie en vaan taida pysyä päälläni :/.
Ei auta muu kuin toivoa.

-Amalia-
 
aurelia Kaikki mitä tiedän Mulimenista löytyy täältä:

Mulimen

Toki olen yrittänyt etsiä lisääkin tietoa, ja löysinkin yhden "kansanparantajan/niksauttajan" sivulta, että hän sitä suosittelee kaikille naisille jotka yrittävät tulla raskaaksi, mutta kierto heittelee, ym.
Joten tilasin siis netistä, ja odottelen siis seuraavan kierron alkuun tuon aloituksen kanssa, sillä ymmärsin, että sitä kannattaa nimenomaan käyttää vain alkukierrosta, ovikseen asti.
En vain tiedä mistä tuon olen päähäni saanut, joten joku joka olisi kokeillut mulimenia, olisi ihanaa saada vastaus!
Olen lukenut monesta paikasta, että sitä kannattaa ottaa 40 tippaa lasilliseen vettä joka ilta. Ja moni on myös plussannut! Saattaa toki olla sattumaa, kuten kaikkien noiden kanssa, mutta eipä siinä mitään häviäkään. :)

Tässä linkki: hoitoja
Jäi vaivaamaan, kun tuossa linkissä kehotettiin välttämään piparminttua ja mentholia. Mitäs mieltä olette tuosta asiasta?
 
Paljonko tuota d-vitamiinia olisi hyvä syödä? Suomessahan on aika pienet suositukset, kuinka paljon niiden yli uskaltaa mennä? Kertokaa jotka tiedätte :)
Tuo sopivan annoksen suuruus on ihan yksilöllistä. Itselläni liian suuri annos ja liian nopea annoksen nostaminen ilmeni ihottumana. Runsas D-vitamiinin käyttäminen muutaman muun ruokavaliojutun ohella (runsaasti proteiineja ja muistaakseni suola myös) altistaa sappikivien kehittymiselle, joten ihan tolkuttomia määriä ei kannata popsia. Mulla niitä sappivaivoja ilmeisesti oli tuossa vuoden vaihteessa. Ainakin oireet täsmäsivät eikä muuta selitystä löydetty. Itselleni on vakiintunut 40-50 mikrogramman annos purkista otettuna. Vähän fiiliksen mukaan napsin eli koitan huomioida minkä verran saan ruokavaliosta ja yritän sitten tasapainoilla. Sitä en ole laskenut minkä verran yhteensä tulee.

Vaikutuksesta sen verran, että muuta selitystä helminauhojen katoamiselle eli munasarjojen normalisoitumiselle en keksi kuin tuo D-vitamiinitankkaus. (marraskuussa? 2009 yksityinen gyne totesi pco-tyyppiset munasarjat, syyskuussa 2010 neuvolalääkäri totesi tilanteen olevan lähes ihanteellinen ja näin eron itsekin) Pidin sappioireiden ilmettyä parisen kuukautta taukoa D-vitamiinin osalta (monivitamiinia jatkoin normaalisti) ja nyt sitten onkin taas helminauhat, joten vaikuttaisi sillä tehoa olevan.

Greippimehun vaikutukseksi olen todennut sen, että ovislimat ovat helpommin tunnistettavissa ja jonkin verran runsaampiakin. Siihen en ole kiinnittänyt huomiota vaikuttaako kohdun limakalvon paksuuteen, koska vuotoni on aika niukkaa joka tapauksessa. Ultrassa on kyllä näyttänyt loppukierrossa lupaavalta, mutta itse en ole huomannut eroa.
 
hellou! lueskelin tässä näitä teidän juttuja ja ajattelin itsekkin hieman lisätä vitamiineja,nyt käytän vehnänalkio öljyä (joka on muutes tod karseen makusta!!) ja mies ottaa sitä kans. ajattelin tilata nuita multi-tabs raskaus monivitamiini tabuja,niissä näkyis olevan kaikkee niin ei tarvii monesta purkista ottaa :D mikä ois miehelle se tärkein vitamiini? sinkki? omega-3? vai magnesium? ei raskis kaikkia tilata...: / aika kalliiks tulee...
 
kaktuspiikki mun kuuleman perusteella sinkki ja D-vitamiini olis simpoille hyväks, toivottavasti joku korjaa, jos tietää parempaa faktaa. Oon kuullu ton kuitenki useammasta lähteestä, en vaan millään muista et mistä :D
 
sunni
Heips!
Onko punaviinille korviketta, toisin sanoen jotain mikä tepsis samal lailla?
inhoon punaviiniä, en sais kulaustakaan alas, mut mulla ongelma et luteaalivaihe liian lyhyt, et jos ei hormoneja saa vielä,kun eivät aikaakaan gynelle anna, tii täytyykö tästä tosiaan alkoon kalppia ja nenästä kiinni pidellen alkaa punkkua killittelee...??
 
Kiitti Nyppy ! sinkkki tabuja laitoinkin isännälle tilaukseen! laiskana ihmisenä en kehannu rueta asiaan pahemmin paneutumaan mikä ois kaikkein parasta,suosituksia kun on vaikka mitä ja kaikkia ei tod raski tilata ja tulis muutenkin aika pilleri painotteinen aamiainen :D
 

Yhteistyössä