Puran ajatukseni tänne... jätäthän loukkaamisen pois, jos vastaat, en tarvitse sitä! Kiitos.

  • Viestiketjun aloittaja big_girl
  • Ensimmäinen viesti
mamma
Mulla kanssa kovasti ylipainoa ( 30 kg) joista 12 kg olen saanut painonvartijoiden + reductilin avulla pois. Kyllä se lähtee jos itse sitä haluaa. Reductil hillitsee ruokahalua mulla hyvin.

Tsemppiä!
 
Paljon voimia sinulle! :hug: Vaikkei nyt siltä tunnu, niin aurinko paistaa vielä risukasaankin! Ota rohkeatsi yhteyttä sairaanhoitajaan ja kerro tilanne, hän on sitä varten että voi auttaa sinua eikä varmasti ajattele mitenkään pilkaten. Kerroit syöneesi jotakin laihdutuslääkettä, josko saisit uudestaan reseptin lääkäriltä? Monesti syömisongelmissa on taustalla psyykkinen ongelma, olisiko mahdollisesti terapiasta apua..? Mieti ainakin asiaa, itse nyt laihduttaneena entisenä ylipainoisena voin kertoa että minulla ongelma oli psyykkinen ja myös ratkaisu itseni psyykkaus. Sinun kohdallasi uskoisin, että ruokailutottumuksien muutos on suurin juttu, mutta liikunta tietysti tuo hyvää oloa ja saa mielen virkeämmäksi. Ihan tavallinen, omaan tahtiin kävely kannattaa aloittaa sillä jos "rehkit" jonkun liikunnan kanssa aluksi niin into nopeasti lopahtaa. Voimia sinulle todella paljon, muista että ylipaino ei silti tee sinusta yhtään huonompaa ihmistä! Ja muista, että apua löytyy varmasti. Terveydenhuoltohenkilöstö auttaa sinua aivan varmasti, ja vertaistukea saat esim. netistä tai erilaisista painonpudotusryhmistä. Voimia :hug:
 
yhden äiti
Omalta kohdaltani voin sanoa, että aika iso vaikutus on varmaan se ettei ole ystäviä joiden kanssa liikkuisi tai puuhaisi muuta vapaa-ajalla. Helppopa sitä on lähteä etsimään ystävää esim. kävelylenkille kun itse painaa 105-110kg ja kävelyvauhti on sitä mitä on ja 5km lenkki on saavutus. Ja vaikka asun pääkaupunkiseudulla jossa on mahdollisuudet vaikka mihin toimintaan niin enpä kehtaa harrastuksiin tällä painolla.
 
Voimia ja jaksamista :hug: Tänne on tullut sinulle jo paljon hyviä ja ihania vastauksia, joten tukea löytyy näin virtuaalisesti paljonkin. Yhtä mitä voisin suositella, on kalorilaskuri.fi. Tuo on kyllä maksullinen, mutta minusta erittäin helppo ja mukava käyttää.

Kerhopuolelta löytyy kerho noin 40 kilon pudottelijoille... Sinäkin voit sinne liittyä, tosin tarvii ensin rekisteröityä jos et ole jo "mustana" :)

Mutta oikein paljon tsemppiä sinulle! Olisi mukava kuulla aina kuulumisia, että miten menee :)
 
Hipsuliini
Hei! Muistahan seuraavaksi kaupassa ettet osta niitä herkkuja kiusaamaan sinne kaappiin. Hedelmiä ja kasviksia ja ruisleipää mussutteluhimoon. Helppohan se on sanoa....
Ja pyydä miestäsi kävelylenkkiseuraksi. Tsemppiä!
 
Mäkin lisään kannustukseni ja kommenttini. Pari mieleen pantavaa mottoa on auttanut mua aiemmin painonpudotuksessa, eli 'syön elääkseni, en elä syödäkseni' ja sitten semmoinen ajatus, että jos joku asia vaivaa jatkuvasti, niin kannattaa tarttua toimeen ja hoitaa se pois päiväjärjestyksestä, ettei se sitten enää vaivaisi.

Tsemppiä, sä onnistut varmasti! :hug:
 
lisää vinkkeä laihdutukseen
Tuttava, mies, on melko ylipainoinen ja hän laihduttaa ihan lääkärin valvonnassa. Hänellä on siihen myös lääkitys. Dieetin kalorimäärä on alle 1000 kilokaloria, ja siihen ei pääse muuta kuin salaatteja sun muita sen semmoisia syömällä. Ja vaatii siis tarkan lääkärin seurannan, ja sen lääkityksen. Juhlatilaisuuksiin hän ottaa omat porkkanat mukaan.

tarkemmin en tiedä lääkityksestä, kuin että se ikään kuin hämää elimistöä: noin alhainen kalorimäärä kun ei enää oikeasti laihduta, vaan elimistö alkaa käydä säästöliekillä pula-ajan varalle, ja laihtuminen hidastuu. Lääkkeen avulla tämä ongelma poistuu... Tämä lääke siis ei ole rasvasieppari, käsittääkseni, vaan toimii käsittääkseni toisella tavalla..

Yhtäkaikki. Muutamassa kuukaudessa mies on laihtunut aiva toisen näköiseksi, on myös tarmokkaampi.

Ravitsemusterapeutti ja sairaanhoitaja ovat hyviä olemassa, mutta lääkäri pitäisi olla se, joka noin isoa ylipainoa auttaa pudottamaan. Sinussahan on melkein kolmen ihmisen verran painoa, ei se ole yhdessä kuukaudessa tullut joten ei se kuukaudessa lähdekään ja vaatii tarkkaa seurantaa.. jottei tule mitään komplikaatioita, kun ruokavalio muuttuu.. ja siksi se lääkäri!!
 
Kuulehan sie ap, laitahan tulemaan yv.llä sähköpostiosoite, niin jutellaan lisää!! Mun crosstrainerissa on painorajana 150 kiloa, kertoo jo jotain itsestäni. Olisi mukavaa vaihtaa ajatuksia ja tsempata toinen toista, vaikka välimatkaa n.100 km onkin.
:wave:
 
bg
Alkuperäinen kirjoittaja Oonakamu:
Kuulehan sie ap, laitahan tulemaan yv.llä sähköpostiosoite, niin jutellaan lisää!! Mun crosstrainerissa on painorajana 150 kiloa, kertoo jo jotain itsestäni. Olisi mukavaa vaihtaa ajatuksia ja tsempata toinen toista, vaikka välimatkaa n.100 km onkin.
:wave:
Minkä merkkinen crosstrainer jossa nuin iso painoraja? Kiitos jos vastaat.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja big_girl:
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Mars lekuriin.. Onhan niitä jotain lääkkeitä ka jopa se laihdutus leikkasu mikäli ei muuten painoa pois saa..
Sinä et ainakaan lukenut tekstiä vaan päätit kirjoittaa mitä sylkisuuhun tuo pikavilkaisun jälkeen. Jos olisit lukenut, ei vastauksesi olisi tuollainen. Kiitos. :flower:
Kyllä niillä lääkkeillä on saatu hyviä tuloksia. Minua jäi vaivaamaan, miksi sinä et käytä Reduja, vaikka niitä sait
 
hämmentäjä
Luin koko ketjun ja huomaan että ihmiset ovat antaneet loistavia vinkkejä ja apua laihdutuksen aloittamiseen! Mutta... tuntuu että olet heti puolustuskannalla ja tekosyitä löytyy miksei juuri nyt ja "näillä eväillä" voi laihduttamista aloittaa. Tiedän mistä kirjoitan, sillä myös minä olen käyttänyt noita samoja tekosyitä aikanaan. nyt ne uudet verkkarit päälle ja puolen tunnin kävelylenkille ja suihkuun ja olet tyytyväinen itseesi! Tuosta lapsettomuushoidosta vielä, luulen ettei teille aloiteta sen kummempia tutkimuksia tai hoitoja ennekuin painosi on siinä lukemissa, että raskaus on mahdollinen ja riskittömämpi kuin nyt. Siinä unelma, jonka vuoksi kannattaa miettiä mikä elämässä on tärkeää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja big_girl:
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Mars lekuriin.. Onhan niitä jotain lääkkeitä ka jopa se laihdutus leikkasu mikäli ei muuten painoa pois saa..
Sinä et ainakaan lukenut tekstiä vaan päätit kirjoittaa mitä sylkisuuhun tuo pikavilkaisun jälkeen. Jos olisit lukenut, ei vastauksesi olisi tuollainen. Kiitos. :flower:
Kyllä niillä lääkkeillä on saatu hyviä tuloksia. Minua jäi vaivaamaan, miksi sinä et käytä Reduja, vaikka niitä sait
En ole ap, mutta kaikillehan nuo lääkkeet eivät oikein sovi. Minä olen niitä yhdessä vaiheessa käyttänyt pari-kolme kuukautta, ja minulla taisi olla joka ainoa sivuoire mitä pakkauksessa lueteltiin... Verenpainekin nousi pilviin. Harmi, olivat käteviä, kun veivät ruokahalun ja nälän mennessään, niin että oli välillä pakko katsoa kellosta että ai niin, nyt pitääkin muistaa syödä. Olivat todella hyvä apu arkeen. Harmittaa vieläkin että eivät sopineet :(
 
kkk
Pari vinkkiä millä olen onnistunut laihduttamaan 10 kiloa nopeasti.
Heti ensimmäinen on KROMI TABLETIT. Kromin puute tekee makeanhimon, eli kromitabletteja ensimmäiseksi, esim Bio Krom on hyvä. Pitää muistaa katsoa että on varmasti tarpeeksi kromia. Mielellään kannattaa vaihtaa merkkiä esim 6 viikon välein. Koska yleensä sillon teho lakkaa, mutta toimii jälleen merkkiä vaihtaessa.

Juo paljon vettä, pidä vaikka vesi pullo aina lähellä.

Syö keittoja, itse söin ihan pussikeittoja jä näkkileipää ja vähärasvaista juustolevitettä.
Tein myös keittoja itse, paljon kasviksia sekaan, tämä oli ns rasvaa polttava keitto, eli keitossa oli kasviksia jotka kuluttaa enemmän kaloreita sulatessaan kuin mitä sisältävät kaloreita.

Ja yksi tärkeimmistä tietenkin, liikunta. Kävele noin tunti päivässä. Ilman liikuntaa on vaikea saada tuloksia aikaan. Liikunta polttaa rasvaa. Alussa myös pudotus voi olla hidasta, koska lihas painaa enemmän kuin rasva.

Mikäli ylipainoa on paljon, kannattaa myös muistaa että silloin kaloreita kuluu enemmän kuin 50 kiloisella! ;)

 
Luin päivällä puolet tästä ketjusta ja jäi vaivaamaan senverran, että piti kaivaa taas esiin.
Itellänikin pitäs painoa pudottaa, ei tosin noin paljoa, mutta kuitenkin.
Tiiän, miten ärsyttävää on lähteä esim lenkille, kun ei yhtään kiinnostais. Älä sillon tee sitä. Minä en pakota itteäni lenkille. Teen sen vasta hyvällä mielellä ja sillon tuleeki tehtyä kunnon tehokas lenkki, eikä tuu käytettyä jokaikinen oikoreitti kotiin :ashamed:
Tuolla painolla on varmasti vaikeaa liikkua, niin se ruokavalio on ensimmäinen remppaamisen kohde.
Älä säilytä kotona mitään herkkuja. Jos niitä alkaa tehdä mieli, niin niitä välttyy vain syömästä, kun niitä et mistään heti saa.
Käytä hyötyliikuntaa. Parkkeeraa auto viimeiseen parkkiruutuun kaupan pihassa. Kierrä kaikki hissit, mene portaita, vaikka oliski kantamuksia. Siivoa useammin :D Hyötyliikuntaa parhaimmasta päästä.
Tsemppiä sulle :flower: Tuu vaikka tähän ketjuun kertomaa, miten edistyt. Meitä on jo monta, jotka haluaa vähintään elää mukana. Sekin motivoi, ettet ole yksin.
 
Marilii
Kävikö kukaan katsomassa noita vaatteita? Minusta ne oli ainakin kivannäköisiä isommillekin naisille. Ja luultavasti heidän on vaikea löytää kauniita vaatteita itselleen.
 

Yhteistyössä