Rakennetaanko tukiverkko pk-seudulle?

Kiitos tiedosta! Muita konsteja ei taida ollakaan, jos tuo on yleinen systeemi. Kyllä tuollainen järjestely on ihan ok. Sama kai se on porukkaa kaveriksikin lisätä, jos kerran aikoo joka tapauksessa tutustua :). Eli jos se vaan kaikille sopii, niin pistäkää nimenne (ja yleisen nimen omaavat vielä joku tunnistuskeino profiilikuvan tms. suhteen) mulle yksärillä, niin lisään sitä mukaa kaveriksi ja liitän ryhmään. Ehdin vaihtelevasti koneelle ja välillä olen useamman päivän jaksoja kokonaan poiskin, joten voi olla että jokunen vauva saattaa olla maailmassa ennenkuin kaikki toimii kuin rasvattu :D. Ylläpitäjäksi pääsee ryhmässä kyllä kuka vaan tahtoo, niin voidaan järkätä tapahtumia kaikki yhdes koos.
 
Minäkin kannatan suljettua ryhmää, salaisessa ilmeisesti kaikkien pitäisi olla perustajan kavereita joten se ei kävisi. Mutta en halua että kaikki fb-kaverini näkevät että liityn johonkin yksinäiset mammat-ryhmään.
 
Niin ja ryhmän nimi olisi hyvä olla jokin ns. neutraali. Liittyisin tuohon äidit vailla ystävää, mutta kun kaikki pystyvät näkemään ketä siihen ryhmään kuuluu niin en kehtaa :( Vaikka siis itse ryhmä onkin suljettu.
 
Kiva, kiitos viesteistä! Yritän saada joko huomenaamulla tai viimeistään parin päivän reissun (ti-to) jälkeen kaveripyynnöt lähetettyä ja ryhmään jonkinlaisen esittelytekstin aikaiseksi. Tulin juuri kotiin ympäripyöryläisen päivän jälkeen niin tänään on kyllä väsymys aika tapissa. Rankkaa hommaa tää raskaana oleminen ylipäänsäkin, ja joku pirulainen on keksinyt että samaan aikaan pitää vielä käydä opiskella/käydä töissä...Oon ihan varma että jos miehet tulis raskaaksi, niin tää asia olis aivan toisin :D.

Tuo on ihan totta joo että yksinäiset mammat ei ainakaan nimellään oikein houkuttele..Olis oikeastaan pitänyt meillekin keksiä jotain vielä hämärämpää kuin se Naisten sauna, kun sekin jo paljastaa että jonkin sortin "akkain kahvittelukerhosta" on kyse...:)

Mutta joo, tulin vain huikkaamaan, että palaan asiaan lähipäivinä FB:ssä! Hauskaa pääsiäisen odotusta kaikille!
 
Hiphei, ehdin kuin ehdinkin kasaamaan kiukaan ja pystyttämään hirret, eli sauna on nyt avattu! Ekat kaveripyyntöön jo vastanneet jäsenet on myös liitetty ryhmään, mutta menin kyllä aivan totaalisen sekaisin että kuka oli kuka, kun yksäreitä oli toistakymmentä :).

Ryhmä on salainen, eli edes se että siihen liittyy, ei ilmeisesti näy kenellekään. Niin, ja en ota mitenkään henkilökohtaisesti vaikka joku poistaisi FB-kavereistaan vaikka heti ryhmään liittämiseen jälkeen, se unohtui vielä sanoa!

Jatketaan tästä torstaina kun palaan reissusta :).
 
Viimeksi muokattu:
Hei, teillä on menossa tosi hieno rinki. Itse en ole vielä valmis tapaamaan muita äitejä, joita en tunne. Olisi tosi hienoa, jos tekin voisitte käydä vertaistuen merkeissä perheaikaa.fi sivuilla livechateissa, jos sattuu sopiva aihe. Katsoin muuten, että siellä alkaa myös keskusteluryhmä aiheella rauhaton vauva. Tämänkaltainen tukiverkko toimii ainakin toistaiseksi minulle. Ehkä löytyy joku muukin "ujo" jolle tuo nettivertaisena keskustelu auttausi. =)
 
mun mielestä kans kiva saada hyvä porukka kasaan ja löytää vertaistukea. :)
iltarusko25 mä olen itse ollut todella ujo ennen kuin sain lapsia, mutta nykyään viihdyn paljon enemmän ihmisten parissa, mutten vieläkään nauti huomion keskipisteenä olosta. Tule sinäkin ihneessä mukaan porukkaan. Eihän kaikki varmaan heti livenä lähde tapaamiseen mukaan mitta voi siellä tutustua ihmisiin paremmin kun salattu ryhmä :)
Laita viestiä aloittajalle tai vaikka minullekkin jos haluat porukkaan mukaan, vaikka aluks vaan "taustailemaan" :)
Mistä päin kirjoittelet? :)
Sori kirjoitusvirheet, näpyttelen kännykällä ja ei tahdo onnistua :p
 
Hei!

Oi kylläpä tällainen tukiverkosto tulisi tarpeeseen! Tukiverkosto on täällä Helsingissä heikko, kun sukulaiset asuvat kaukana. Moni kaveri on mennyttä elämää lapsen myötä. Olen 28-vuotias nainen. Asun mieheni ja tyttäreni kanssa. Tyttö täyttää piakkoin vuoden. Olen nyt hoitovapaalla mahdollisimman pitkään. Vieläkö mahtuu joukkoon? Yritän laittaa kohta yksityisviestiä; rekisteröidyin tänne juuri, joten tää on ihan uutta :D
 
Iltarusko, jos rohkaistut niin tule sinäkin mukaan! Tapaamisiin ei ole pakko tulla, monesti nettifoorumistakin on iloa, ja varmasti moni meistä on ujo :). Tää Naisten sauna onkin toivottavasti aika matalan kynnyksen paikka. Ainakin itseäni on monesti harmittanut se, että varsinkin Suomessa on aika "jäyhää" ja hidasta tutustua uusiin ihmisiin - olis mukavaa jos kivanoloisia tyyppejä voisi pyytää kahville tms. lyhyemmänkin tuttavuuden jälkeen. Ja eihän kaikista tartte tulla sydänystäviä enkä tarkoita small talk-kulttuurin ihannoimista tällä, lähinnä semmoista rentoa meininkiä kaipailen. Mutta kun on itsekin yhtä hitaasti lämpenevä kuin kaikki muutkin härmän tallaajat, niin katsotaan miten tää etenee :D.
 
Jos vielä mukaan mahtuu, niin laittelen yksäriä Cetinjelle ja kertoilen enemmän sitten siellä suljetussa ryhmässä.. :) Itselläkin tukiverkot täällä pk-seudulla aika vähäiset, joten olisi ihanaa löytää sellaista vaikkapa sitten netin kautta!
 

Yhteistyössä