"Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

Alkuperäinen kirjoittaja vattula:
Onko kukaan käynyt viron puolelta hakemassa sisustusmateriaaleja? Katselin hintoja netistä ja vaikutti kyllä hyvinkin edukkailta verrattuna suomen hintoihin. Esim. laminaatit. Jossain rakentaja-palstalla joku kertoi tilanneensa kuljetusliikkeen kautta tavaraa virosta rautakaupasta ja säästäneensä pitkän pennin. Kokemuksia?
Eräs tuttavani kertoi, että heidän vanhempansa säästivät väärässä paikassa ja hakivat kylppärilaatat Virosta. Laatta loppui kesken mutta lisää sitä ei saanutkaan. Kaikki jouduttiin purkamaan ja osatmaan uudet Suomesta.

Me kysyttiin porrastarjousta Virosta, mutta ainakin siinä paikassa portaat maksoivat tuhansia euroja enemmän.
 
Hei vaan kaikki! Uuteen pinoon siis :D . Olen 33v. nainen, multa löytyy kotoota 7 ja 9 vuotiaat lapset ja mies. Tässä pinossa on tullut pyörittyä, vaikka en raksaleski "määritelmää" täytäkkään kun olen itse täysillä mukana raksalla yhtälailla kun mieskin. Täällä on niin mukava seurata toistenkin projektien etenemistä ja vaihtaa ajatuksia ja mielipiteitä, joita minun mielestäni on kyllä aina hyvässä hengessä vaihdettu, vaikka mielipiteet oliskin joskus täysin päinvastaiset. Tämä lienee osoitus palstalaisten kypsyydestä ja suvaitsevaisuudesta...? Me siis rakennetaan miehen kanssa kahdestaan taloa, muutamia yksittäisiä juttuja on teetetty lvis-hommien lisäksi ulkopuolisella esim. muuraukset (tiilipiippu, kost.tilat, takka/leivinuuni) ja ylitasoitus. Talkooväkeä meillä ei myöskään pyöri, päätettiin jo alusta alkaen, että meidän rakentaminen ei läheisiä ja tuttuja ja tutuntutuntuttuja rasita, vaan ainoastaan välttämättömissä jutuissa pyydetään apua ja silloinkin vain niiltä, jotka sitä tarjoavat. Apua on tähänmennessä tarvittu kiintokalusteiden kantamisessa, piipunmuurauksen ja lattianvalun yhteyksissä. Tämän tiedon kirjoitin lähinnä siksi, että ymmärtää, miksi meidän projekti niin verkalleen eteneepi :) . Kun monesti se, että "itse yksin rakentaa" tarkoittaa, että siellä on kaverina pariskunnan isät ja veljet ja kaverit jne. Tämä ei ole tarkoitettu mitenkään arvostelemiseksi (joillain saattaa olla jopa hieno perinne, että porukalla rakentavat talon aina vuorotellen jollekkin jne.) vaan ennemminkin kannustukseksi niille, jotka kenties miettivät, voiko raksaprojektiin ryhtyä, ellei löydy pataljoonaa lähipiiristä avuksi. Eli voi.

Talopaketti tuli 8/07 ja siitä eteenpäin on sitten pakerrettu ja työtä kyllä riittää. Talo on 1 ½ kerroksinen puurakenteinen ja -verhottu perinnetyylinen talo, 175/195m2. Alakerrassa kaksi makuuhuonetta, vh, kt+rt, oh, et, lämmin kuisti, wc, khh, ph, sauna. Yläkerrassa 2 makuuhuonetta, aula, vh, wc. Autotalli/-katos+varasto rakennus meille tulee myös, siihen on sokkeli ja lattia jo valettu. Silleen vastarannan kiiskejä me ollaan, että se me teetetään vieraalla kun monet rakennuttavat talon ja itse tekevät tallin :D . Tällähetkellä ollaan tilanteessa, että kaikki makuuhuoneet ovat lopullisessa maalissaan ja katot on paneloitu, komerot paikoillaan. Yläkerran vaatehuoneen katto on myös paneloitu ja yk aulan kattoa parhaillaan paneloidaan. Sieltä sitten seuraavaksi keittiön kattoa paneloimaan, seiniin maalia ja kalusteet sinnekkin paikoilleen! Sitten rt, oh, et, kuisti; samat hommat niissä. Sitten laatoitushommelit, parketit, listat ja sit kai muutto?! Kevät tässä menee vielä, toivottavasti touko-kesäkuussa päästäis jo muuttaan. Pihat meillä tehtiin jo syksyllä ihan hyvälle mallille, ruohot pitää keväälläkylvää ja kulkuväylät laatoittaa. Ja istutuksia tietysti sitten myös... Onhan tässä tätä hommaa, välillä väsyttää, mutta pitää jostain aina koittaa kaivaa tsemppiä jaksaa vielä!
 
crema: Me taidetaan kallistua harmahtavaan harjattuun tiikkiin. Ajateltiin, jos maalattais vaikka puiset kattopalkit tuohon lattiaan sointuvalla maalilla. Tuon laminaatin lisäksi meille olisi tulossa hieman punasävyistä isoa laattalattiaa, mattaa, ei tykätä kiiltävästä. Pitää nyt vielä katsoa sopisivatko nuo punertava ja harmahtava lattia yhteen. Haluttais kuitenkin jotain muuta kuin esim. ihan tavallista tammiväriä.

Ja Ande: Hienoa, kun olette jaksaneet noin kauan projektinne kanssa, toki siihen on tuolla asenteella pitänyt lähteäkin. Ei meilläkään ole koko projektin aikan ollut kuin kerran yksi sukulainen apuna eikä muutenkaan kavereita. Eikä ole suvussa rakentajia. Mies ei ole yhtään alan ammattilainen, mutta kovasti on silti osannut tehdä ja halua opetella on löytynyt. Meillä on yksi timpuri palkattuna + sitten sähkö- ja putkiurakat.
 
Väliportaat asennettu. Huh huh. Ja vaikka meilläkään ei ihan kamalasti ole ollut talkooväkeä, satunnaisesti viikonloppuina miehen yksi veli tai sitten yksi miehen kaveri on ollut apuna... niin nyt oli pakko soittaa miehet raksalle, sen verran painava laitos nuo portaat.

Hitaastihan se etenee, mutta ei voi mitään, kun ei ole varaa olla miehen pois kokonaan töistä kuitenkaan... pääasia, että edes etenee... ei ole pahemmin ollut sairastelujakaan, en tiedä pitäiskö puuta nyt koputtaa. Keväällä oli se nilkka murteilla ja se vähän tietty tahtia haittasi.

Mitä meidän väriskaaloihin tulee, niin vahvoja värejä tulee meille, niin kun olen aikasemmin kertonut, punaista, vihreää, ruskeaa, harmaata ja vaikka mitä... sitä kun niin tykkään väreistä. Joku valkolakattu ei ole yhtään niin kuin minua... ja kyllästynyt olen tavalliseen puun väriinkin... että juu, ei varmaan siitä sitten enempää. :D :D :D :D :D
 
Jep, tuo muuten on totta, että kun päivätyön lisäksi rakentaa, ei montaa tuntia iltaisin ole kyllä käytettävissä ja niin ollen hidasta on edistyminen; olen kans eräänkin kerran miettinyt, että ollapa mahdollisuus (=rahaa) ottaa vuorotteluvapaata tai jotain, niin olispas ihan eri tahti raksailussa! Viikonloput on kullan kallista aikaa rakentamiseen kun silloin saa niin paljon enemmän aikaan kuin iltaisin viikolla. Mun äiti on yrittänyt ehdotella, että meidän pitäis mun miehen kanssa lähtee jonnekkin viikonlopuksi vähän raksalomalle rentoutuun, kun se on huolissaan meidän jaksamisesta (selvennykseksi kerrottakoon, että äippä on huolissaan aina ;) ). :eek: |O :eek: |O :eek: Viikonlopuksi!!!??? Herranen aika??!!! Viikonlopuksi???!!! Harvat ajat jolloin saa tehdä kunnolla niin lähdettäis jonnekkin??? EI TOD.! Enemmän mun jaksamista auttais, jos meillä olis vaikka siivooja ja pyykkääjä kun raksailun lisäksi pitäis yrittää revetä joskus jopa siivoileen tässä nyk. asunnossa. Täytyy kyllä sanoo, että oon joutunu venyttään siisteyskäsitystä aika rajusti, kyllä me niin sotkusessa kämpässä nyt joudutaan elämään... :( En olis kuvitellut ikinä pystyväni tähän, mutta välillä on pakko ummistaa silmät sotkuilta. Tietäähän sen, pikku kämppä, jossa ei juurikaan säilytystilaa, neljä ihmistä ja valtavasti tavaraa = mahtavasti toimiva yhtälö :D :headwall: ! Miten teillä muilla tämä väliaikaisasuminen toimii?

Hyasintille tulee kyllä kovasti värejä, eiks se sun ollut se vihree kaakeliuuni? Musta on niin ihanaa, että uskaltaa tehdä kodistaan just sellaisen ja senvärisen kun oikeesti haluaa! Hyasintti on kyllä ansainnut tämän buketin täysin, tässä siis sulle: :flower: . Itse olen kyllä niin just sellainen valkolakattu, jos sinä olet punavihree ;) . Voin kuitenkin ylpeänä :snotty: kertoo, että meillekkin tulee kuitenkin väriäkin; tytön huoneeseen tuli sellainen oikein reippaan limenvihree seinä! Se on mustakin tosi hieno ja sitä oli kyllä kiva maalata kun oli reipas väri. Ja työhuoneeseen tuli tummanpunainen seinä. Sekin on minusta tooosi hieno! No, loput värit meneekin sitten harmaa-beige -linjalla :D
 
Polka: Onko sulla laittaa kuvaa tuosta laatasta ja laminaatista? Jos laminaatti yhtään rusehtavaan taittaa niin sopii se varmaan laattaan, jos se on myös rusehtava, punasävyisestä tulee mieleen terrakotta...

Meillä on kolmea lattiamateriaalia ja ne kaikki sointuvat toisiinsa, parhaiten laminaatti ja laatta. Parketti on hieman poikkeavampi, mutta sitä ei olekaan laminaatin lähellä. Laminaattia en olohuoneeseen halunnut. Puulattia tuo sinne jotenkin tyylikkyttä ja pehmeyttä, meillä tuo olohuone on kokonaisuudessa aika suuri n. 35m2, saa nähdä laitetaanko joskus sen tilalle laattaa. Jotenkin vähän pienempiin huoneisiin soppi paremmin tuo meidän viistoleikattu laminaatti. Muuten tuota tammeakin on monissa eri sävyissä, ainoa ei ole se perustylsä vaalea :)

Hyacinth: Kyllähän kodissa väriäkin pitää olla :) Minäkään en tykkää mistään kuultomaalatusta, esim. paneelikatosta ja perus puun värikin tympii. Maalasin kaikki kylppärin ja saunan ovien vaaleat mäntypokat ja kaikki listat saunasuojalla, johon itse tein kahdesta sävytetystä oman seoksen, sopii hienosti lämpökäsitellyn männyn kanssa yhteeen.
 
Meillä tää väliaikaisasuminen ei toimi, hermoja kiristää... seinän vieret on pahvilaatikkoa täynnä kattoon asti kohta. Osa tavaroistamme on toisella paikkakunnalla yhdessä hallissa... ja sitä etsimistä sitten on, kun tarvitaan välillä suksia ja välillä kelkkaa ja mitä milloinkin. Yritetään nyt vaan sietää, mutta yhdeksän ihmistä 90 m2, tai onneks poika opiskelee, että viikot on sillä edes omaa tilaa... on tää semmosta, teinit ottaa yhteen ja pienet levittää lelunsa, niin kaikki lattiapinta-ala on peittynyt. Mutta parempia aikoja odotellessa, onneks myytiin se vanha talo kuitenkin, ei nyt saatais sitä varmana enää kaupaksikaan. Ja tosiaan tämä siivoominen ja pyykkihuolto tässä ahtaudessa... tuntuu se varmaan siivoominenkin taas oikein mukavalta kun pääsee tästä pois.

Jep, meidän on se vihree kaakeliuuni! Kiitos puketista ande :wave:
 
Ande: Hienoa, että osaatte itse rakentaa ja teillä on siihen aikaa :) Toki myös jo kouluikäiset lapset mahdollistavat enemmän, kuin ihan pienet. Olisi kyllä ollut kiva antaa itsekin enemmän panosta rakentamiseen, mutta odotin kuopusta ja esikoinen oli vasta 2v.

Minäkin tykkään noista maalatuista tehosteseinistä, meilläkin on sellainen työhuoneessa, lasten huoneessa on kaikki seinät reippaan väriset ja loput meilläkin harmaata ja beigeä linjaa, lukuunottamatta muutamaa ihanaa tehostetapettia, joissa uslasin repäistä, jotta ei ihan tavanomaista tulisi ;)
 
Samaa olen miettinyt, että uudessa kodissa on sitten luxusta jo pelkkä siivoaminen! Mut arvatkaa vaan kuin ahdistaa kun uudessa kodissa on jo nyt 10 komeroa enemmän säilytystilaa paikoillaan kuin tässä nyk. on käytettävissä?! Jep,jep, hyvältä tuntuu ;) ! Ja toinen juttu, mikä on ihan huippua kun uuteen päästään muuttaan; on sänky!!!! Eikä tarvitse kantaa aamua-iltaa patjoja ja petareita ja peittoja ja tyynyjä!!! Jippiiiiii! Nyt kun miehen kanssa joudumme nukkumaan olohuoneen lattialla...

Ihan samaa mieltä olen myös tuosta, että onneksi kuitenkin myytin edellinen talo ennen kun alettiin rakentamaan, ei olis välttämättä mennyt kaupaksi nyt ja vielä kun kuvittelee tähän stressiin sellaisenkin lisäksi niin huhhuh, pöpilästä sais minut kaivaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:
Ande: Hienoa, että osaatte itse rakentaa ja teillä on siihen aikaa :) Toki myös jo kouluikäiset lapset mahdollistavat enemmän, kuin ihan pienet. Olisi kyllä ollut kiva antaa itsekin enemmän panosta rakentamiseen, mutta odotin kuopusta ja esikoinen oli vasta 2v.
Työ tekijäänsä opettaa; näkyy sitä pakosta oppivan. Mutta osaltaan sekin tietenkin hidastaa, kun pitää niin paljon tuumailla ennenkuin pääsee varsinaista työvaihetta tekemään. Mies on onneksi ollut joskus nuorena poitsuna raksalla töissä niin on sitten aina jotain tuttuakin ollut edessä... Tottakai on eri mahdollisuus rakentaa jos on tuon ikäiset lapset kun sulla on ollut rakentaessa, ei olis itselläkään onnistunut, sen verran vilkas oli tuo tyttö tuossa kahden vuoden iässä! Sen takia meillä ei tullut mieleenkään alkaa sillon rakentamaan! Itseasiassa oltiin siinä uskossa, että me ei ikinä aleta niin hulluun hommaan kuin rakentaminen, pöh, hullujen hommaa ;) . Niimpä niin, ja mitäs sitä nyt sitten tehdäänkään...
Mehän ennen tätä varsinaista rakentamista remontoitiin tämä pikkutalo asumiskuntoon eli kun myytiin edellinen koti ja remontoitiin tätä oli esikoinen vasta pieni ekaluokkalainen ja poika 5 vuotias päiväkotilainen... ja siitä suoraan siirryttiin sitten rakentamisvaiheeseen. Täytyy sanoa, että onneksi (!) lapset on niin hienosti hoitaneet koulunsa, vaikka ovat niin paljon joutuneet ottamaan itse vastuuta siitä. Tietenkinhän se on hyväkin oppia itse huolehtimaan koulunsa.
 
Heips kaikki :wave: Meillä värimaailma tulee olemaan valkoista, harmaan ja ruskean eri sävyjä, eli aika "tylsää" jonkun mieleen. Halutaan pitää värit hillittyinä kun niihin on helppo yhdistellä sitten värikkäitä sisustus materiaaleja :D Tehoste seiniä meille tulee myös muualle paitsi keittiöön. Meillä raksalla on ollut miehelle yks timpuri kaverina. Timpuri on päivällä ja mies illalla töitten jälkeen. Me myytiin myös entinen talo pois ja saatiin onneksi vuokralle okt jossa mahdutaan asusteleen raksailu ajan. Huonoja puoliakin löytyy; vuokra on aika iso, talo aika vanha ja vielä tutulta vuokralla niin ei kehtaa joka asiasta valittaa |O :kieh: Mutta tilaa piisaa :D Onko teillä minkälaisia materiaaleja keittiön välitilassa? Me olemme ajatelleet laittaa siihen laminaattia, onko kokemuksia??? Itse haluaisin kans käyttää värejä, mutta oon mamis enkä uskalla, kun siitä tulis ihan takuulla sellanen sekametelisoppa, ettei kukaan viihtyis talossa :ashamed: :whistle: Niin ja tuleeko tai onko jo tullut jollekkin rapattu katto??? :wave: Kertokaahan kokemuksia siitäkin hinta, millanen tehdä yms :D
 
Hei mammana!

Meillä myös samanlainen värimaailma talossamme, tyylikäs ja ajaton :) Tehostetapeteilla ja tekstiileillä saa sitten väriä.

Välitilaan suunnitelimme alumiinin väristä laminaatti, mutt päädyttiin sormimosaiikkilaattaan. Olen ollut tyytyväinen, antaa vähän enemmän ilmettä kuin ns. tsasainen laminaattilevy. Mutta toimiva se on, tuttavallani on ja hän tykkää siitä ja ihan kivannäköinen se heillä onkin.

Meillä on rapattu katto, en halunnut paneelikattoa, toki meillä on maalattua tai petsattua puupaneelia vessoissa, khh, kuraeteisessä. Meillä tasoitemiehet teki katon, hinta ei ole ainakaan paneelikattoa kalliimpi, päin vastoin, jos vertaa siis aitoon puupaneelin, ei mdf-paneeliin. Kivannäköinen ja raikas suosittelen :)
 
Kiitos Meirami :flower: Mekin ollaan vielä kahden vaiheilla sen välitilan kanssa, alumiinin väristä ollaan mietitty ja siihen niitä listoja mihin saa "härpäkkeitä" roikkumaan :D Onko teillä minkäväristä se laatta siinä välitilassa, oisko sulla kuvaa laittaa siitä? Voisi olla hyvä vaihtoehto meille myös :p Onpa kyllä kiva kun täältä saa hyviä ideoita niin sisustukseen kuin muuhunkin raksailuun :D Onko kellään muuten saunassa lasiseinää, jos löytyy niin kertokaahan kokemuksia siitäkin :D :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammana:
Kiitos Meirami :flower: Mekin ollaan vielä kahden vaiheilla sen välitilan kanssa, alumiinin väristä ollaan mietitty ja siihen niitä listoja mihin saa "härpäkkeitä" roikkumaan :D Onko teillä minkäväristä se laatta siinä välitilassa, oisko sulla kuvaa laittaa siitä? Voisi olla hyvä vaihtoehto meille myös :p Onpa kyllä kiva kun täältä saa hyviä ideoita niin sisustukseen kuin muuhunkin raksailuun :D Onko kellään muuten saunassa lasiseinää, jos löytyy niin kertokaahan kokemuksia siitäkin :D :wave:
Valitettavasti en saa välitilasta kuvaa :( Tuo laatta maksoi muistaakseni jotain 70e neliö, kyllähän laminaatti olisi edullisemmaksi tullut. Meillä tuo latta on melko mattapintainen, sellaista vähän epätasaista väritykseltään ja keskiharmaata ja siinä on suorakaiteen muotoisia paloja, ns.sormimosaikkia.

Minä kans haaveilin noistä "härpääkeistä" ja ostinkin Ikeasta sellaiset tangot ja koukut, mutat se ei oikein toimi tuossa meidän välitilassa, kun suurin osa sitä välitilaa on ns. hellasaarekkeessa, ihan matala osa, saarekkeen takana on vitriinikaappi ruokailutilaan päin.
 
Viesti lähti liian aikaisin, piti vielä kommentoida tuota lasiseinää. Meillä ei sellaista onneksi hankittu, vie aika paljon tehoja saunasta ja on ikävä puhdistaa. Meillä on pieni harmaista lasitiileistä ikkuna ja nykyäänhän saunan lasiovet ovat leveitä. Kyllähän lasiseinä on tyylikäs, mutta epäkäytännöllinen.
 
Onpas kiva akun niin moni on samoissa vaiheissa. Meille tuli maalattu katto...en halunntu sitä röpelöistä. Sen olis tasoite miehet tehnyt myös, mutat haluan sileän katon maalttuna. On kai se vähän edullisempaa kun paneeli jos siis puupanelia tarkoitat.

Mitä tuo laminaatti on keittiön välitilaan en ole ajatellutkaan. olenmiettinty sitä lasia mihin sais jonkun tapetin väliin, mutat en osaa päättää varmaan kuosia niin varmaan sitetn laitetaan joku laatta....suorakaiteen muotoista laattaa olen miettinyt siihen. Mutta vielä en tiedä.

kerroinko jo että meillä se keittiö myöhästyy 2 viikolla...ja hetken intettyäni kauppiaan kanssa saadaan asennus kaupanpäälle :) Hyvä niin.

Kai sitä on välillä vana niin väsynyt niin ei jaksa ajatella järkevästi ni sit alkaa katkeroitumaan kun ei ole apuja raksalla...mutat ihan normaaliahan se on. Jokaisen oma projekti on....ja jokaisella ihmisellä on ne omat menonsa niin eipä sitä tosissaan liikaa apuja liikene muille.

Mies tosissaan itse ahertelee tuolla illat ja v-loput. Ja harmittaa jso v-loppusin on jotain "pakolisia" juhlia minne pitää mennä kun se olis niin hvyää työaikaa ja sais valmista....ei sitä nyt vaan kerkee lomailemaan....tai ei ainakaan hyvällä omalla tunnolla.
Mies ottaa ens viikon viimeset vuosilomat viime vuodelta niin jospa se sitten taas etenisi eteenpäin kun saa paahtaa aamusta iltaan siellä kunnolla.

Nyt on tullut minulle oikein paha mieli, kun olen vähän koitatnut käydä auttamassa siellä miestä meidän 2 veen kanssa...alku 15min menee hyvin. Mutat sitten ei siitä mun työstäni tule mitään...ja menee hermot kun on just ite päässyt vauhtiin niin sitten pikkumies alkaa vaatia huomiota ja tekemään tuhoja....sitten tulee karjuttua lapselle ihan turhaan...eihän se lapsen vika ole.....tänäänkin oltiin oltu jo tunti ulkona ja pesty auto jne... kunnes mentiin raksalle ja sitten siellä olisi pitänyt kantaa laminaatit sisälle lämpimään kun oli päivällä tullut....niin siinä poika oli kokoajan jaloissa,.,,sitetn alkoi sanoa että nälkä jne....karjuin vana ja sanoin leiki hetki sillä trajktorilla ja pysy sivussa.....niin sitten vaan huuto yltyy jne...eihän tosissaan pieni jaksa....oli pakko lopettaa kantaminen ja ottaa syliin ja lähteä kotiin....sitten kotona syliteltiin ja luettiin hyvitykseksi.

Viisaampaa olla tekemättä lapsen kanssa mitään saa kaikki olla paremmilla mielin.

meille tulee aika neutraaleja sävyjä myös vaan....ajattelin että tehostelen sitten matoilla ja tyynyillä ja verhoilla fiiliksen mukaan.

lasten huoneeseen valitsin sellasen kirkkaan vihreän seinän...mutta sekin meinaa vähän pelottaa laittaa....heh.

Vessaan ja kylppäriin tulee isoa valkoista laattaa ja mustalattia....tai tummanharmaa.... nyt vessa on laatotettu...tulee kyllä magee.... :)
 
Cuccis: Minäkin ajattelin tuota lasia välitilaan ja kyselinkin tarjouksia. Mutta oli kyllä suolaset hinnat karaistulla lasilla ja ei se pelkkä lasi vaan ne kaikki työstöt, reunat, reiät ym. siihen lasiin maksoi tosi paljon lisää. Meillä olisi tullut maksamaan välitilan lasit puolet enemmän kuin sisustusliikkeen kallein mosaiikki taustana ja sekin oli reilut 100e/m2. Sitten kuulin, että lasi on tosi vaikea pitää puhtaana ja päätin luovuttaa.
 
Joku kyseli keittiön välitilan materiaaleista.Mulla ei ole kokemusta muusta kuin kaakeleista.Tähän taloon halusin sormimosaiikin,sellaisen epätasaisen värisen.Vaaleaa ja tummempaa beigeä sekaisin.Tuli kivan näköinen.
Meillä väriskaala talossa on poikien huoneita lukuunottamatta niin wenge,pähkinä,beige.Takkahuoneessa on harmaat seinät ja tumman harmaa laattalattia.Seinät ovat maalattu struktuurimaalilla röpöiseksi.Lattiat ovat tummat,keittiössä on vaalea laatta.Parkettina Jarrah.Tuota wengen sävyistä laattaa on paljon,myös vessassa ja pesuhuoneessa.
Edelliseen taloon laitettiin värejä rohkeammin ja tykättiin silloin siitä tyylistä.Nyt halusin rauhallisemman väriskaalan.Kivasti saa tekstiileillä sitten värejä tarpeen mukaan.
 
Meirami meille tulee saareke/niemeke missä sitten induktio taso, tän takia olen itsekkin alkanut miettimään et onko järkevää laittaa niitä härpäkkeitä sinne seinälle kun ruokaa ei laiteta siellä... tulipa sekavasti :headwall: No vielä on aikaa vaihtaa välitila materiaali :D Saisinko udella teidän kodinkoneista? Onko kenelläkään AEG/Electroluxista kokemuksia?? Niin ja tuohon saunan lasiseinään, meillä mies haluaa ehdottomasti sen niin saa sitten sitä itse kiillotella :LOL: No onhan se hieno :D
 
Meillä on Elektroluxin kodinkoneet.Pyykinpesukone ja kuivausrumpu,uuni,mikro,jääviileäkaappi ja pakastin,astianpesukone ja liesituuletin.Kaikki parasta energiansäästöluokkaa.Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.Uuni ja mikro ovat kalusteissa päällekkäin rosterin värisenä.Niin ja induktioliesi on myös Elektroluxin.
 
Mammana, meillä tulee AEG/Electroluxin kodinkoneet, tai siis ovat jo tulleet, muttei vielä ole paikoillaan ;) . Ja ennestäänkin meillä on ollut pitkään juuri tätä merkkiä ja on niin paljon siitä tykätty, että nytkään ei edes harkittu muita vaan tehtiin näistä koneista lista mitä halutaan ja sitten pyydettiin tarjoukset. Uskallan suositella!
 
Meillä todennäköisesti aletaan rakennushommat, mutta en mää varmaan tuu kokemaan olemaan "raksaleski", koska aion itse luultavammin olla siinä enemmän mukana kuin mies. (olen luultavammin kotona, mies töissä).
 
Minunkin piti eilen kysyä noista kodinkoneista, mutat unohtui. Okei meillekkin myyjä suositteli AEG elecktroluksia. Sanoi että on hinta laatusuhteeltaan on todella hyvät. Toinen mitä mietittiin niin olis Boch. Aiankin tiskikoneesta ollaan oltu tyytyväisiä ja pyykkikoneista.
paljonkos teillä on maksanut kodinkoneet?
Liesutuuletin huippuimurilla onkin sitten aika arvokas....ei ole paljon vaihtoehtoja saarekemallisia...melke pakko ottaa se mitä on ja hinta vertailuja ei voi tehdä? Mikä liesituuletin teillä on jos on huippari ja saareke? paljonko maksoi?

Kuulutetko muuten kunnallis tekniikka alueeseen vai ootteko tehneet omat järjestelmät? pienpuhdistamot jne.? Meillä on vielä auki tämä. Kunnallistekniikka on tulossa ja sen olisi pitänyt olla jo vuosi sitetnt äällä. Ja me ollana toiminta-alueen viimenen talo. Nyt harmitata jos joudutaan tekee poikkeus ratkaisuja veden suhteen ja sitten se tulee ja joudutaan liittymään siihen 2014....kun rakennus luvassa lukee niin että jos on toiminta-alueella niin sitten pitäisi liittyä siihen...nyt koitetaan hakea poikekusta tuohon kohtaan...ja että ethtäis omat pienpuhdistamot..... koska vesi ei virtaa vielä vaikka pitäisi.....koitetaan vedota siihen. Mutat aika näyttää..tosin muutto lähenee ja ja meillä ei ole viemäriä eikä vettä hehh heh. Jännäksi menee!

 

Yhteistyössä