raskausoireketju(mahd.)

  • Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
OLI OIKEEN PAKKO OSALLISTUA HAUSKAAN KESKUSTELU KETJUUN =)
MINULLA JA MIHELLÄNI ON KOVA VAUVAKUUME.

OIREITA ON HUOMATTU:
ALAVATSASSA VIHLONTAA JA PAINON TUNTUA
NAVASTA ALAS ASTI MENEE LAIMEESTI RUSERTAVA VIIVA
JOSKUS RINNAN PÄÄT ARAT

VIIMEKS MENSUT 28.4.07 :( KOKOAJAN YRITETTY JOSPA NYT OLIS

VOIKO KUKAAN NEUVOA/AUTAA MINUA

JOKO VIHDOIN VAUVAMME TULEE?

MINIMERKKI KIRSIKKA
 
ennetin
mun ystävällä oli peräti kahdet menkat vaikak oli raskaana, eli sekään ei vielä ole ihan varma merkki siitä et ei ole raskaana jos alkaa menkat. ne oli kai olleet vaan vähän niukemmat kuin normisti..
 
täällä näin
entäpäs, lumiuni, jos sinulla olikin sitä ns kiinnittymisvuotoa?

En lukenut ketjusta kuin viimeisen sivun, enkä sitäkään tarkkaan :snotty: huomaan nyt. En siis tiedä, kirjoittelitko oviksesi ajankohdasta jotain.

Jos sinulla on ollut ovis n. kp 10-12 ja alkion kiinnittyminen tapahtuu 5-7 vrk hedelmöittymisestä, aikö se passaisi aika hyvin?

Joka tapuksessa, peukkuja. Jos kierto päättyikin jo oudosti, ei muuta kuin uutta ovista kohti :wave:
 
Tässäpä mun oireita.

Pissa on tosi keltasta, vaikka juon liki 2,5 litraa vettä päivässä. Vatsa on tosi turvonnut. Ja sellaisia vatsanviiltoja kun nopeasti liikehtii. Nälkä on koko ajan, vaikka olis just syönyt. Ja selkäkipuja on myös.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:35 Friida kirjoitti:
Tässäpä mun oireita.

Pissa on tosi keltasta, vaikka juon liki 2,5 litraa vettä päivässä. Vatsa on tosi turvonnut. Ja sellaisia vatsanviiltoja kun nopeasti liikehtii. Nälkä on koko ajan, vaikka olis just syönyt. Ja selkäkipuja on myös.

Ja piti lisätä, että tukka on rasvainen vaikka olis edellisenä päivänä pessyt. Kasvot myös hikiset ja kuumottavat.
 
ennetin
Minä vielä odottelen viimesiä päiviä ennen kuin testaan, ellei siis ala menkat. Toivotaan.. uusiammat oireet on se että rinnat on tulleet kipeämmiksi, (imetän vielä esikoista) niin huomasin että nännit tosi kipeet.. ja sitten maha on turvoksissa ja ajoittain nipistelee. Janottaa, pissittää ja nälkä kokoajan. juu ja haistan kaikkia ihmehajuja.. outoa.. toivotaan, vielä pari päivää pitäs jaksaa odotella.. ilmoitelkaa muutkin itsestänne =)
 
beea
Siis enpä osaa sanoa voiko näitä oireiksi kutsua.

Maha on pörissyt hassusti viikon verran. Välillä tuohon alavatsaan tulee sellainen elohiiren tapainen, että nykii ja nyppii. Sitten saattaa kipeytyä, ja tulla sellainen repäisevä kipu. Pissa on ollut tosi keltaista ja sameaa, vaikka juon päivittäin vähintään 2 litraa vettä. Koko ajan kauhea nälkä. Ja väsyttää kokoajan.
 
Kiva Ketju
Moikka tässä mun oireita.

Naama on rasvainen koko ajan, ja näppyjä puhkee harva se päivä.

Tukka myös rasvoittuu, ja jotenkin elottoman oloinen.

Outoja vihlaisuja rinnassa.

Närästys
 
Kiva Ketju
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 20:14 vierailija kirjoitti:
mitä ootte mieltä... raskaus vai menkka oire?? Kun tekee niin holtittomasti mieli koko ajan tuo ukko viedä vällyjen väliin... :D aktiivinen muutenkin olen, mut mut.. nyt olen jo nymfo... :LOL:

Selailin näitä vanhoja... Ja piti kommentoida, että mulla taas ihan päinvaston. Normaalisti olen nymfo, mutta nykyään ei tee yhtään mieli miehen kanssa saman peiton alle :$ .
 
No niin, tässäpä mun lista:

-pahoinvointi, jatkunut nyt viikon ja voimistuu (aaltomainen, selkeästi 1½ tunnin jaksoissa)
-jumalaton ruokahalu (mä olen vähäruokainen ollut aina)
-alavatsakipuja
-pissaa tulee ihan tolkuttomasti
-rinnat suorastaan kipeät jo (eilen alkoi aristamaan, nyt jo sattuu eikä voi olla ilman liivejä )
-valkovuoto lisääntynyt
-olen normaaliakin ärhäkämpi (sähikäinen muutenkin)
-tunteet menee iiiihan laidasta laitaan, itkua ei vaan voi pidättää. Se on ehkä jopa noloa.

Testi oli aamulla nega. Kp:sta ei mitään tietoa, koska multa otettiin kierukka pois tasan 2 viikkoa sitten...

 
Pakko vastata tohon pikkukolmosen viestiin! Mulla kun kierukka otettiin pois (hormoni siis), ni tuli se tyhjennysvuoto ja sen jälkeen alko niin selkeet raskausoireet, rinnoista tuli peräti maitoo!! Ei me edes sillo haluttu vauvaa, tai oltu mitenkää kuumeilee, joten oireita en kuvitellut. Oli siis kaikkea: rinnat TODELLA kipeet+maitoa tuli, alavatsa nippailuja, pahaa oloa ja etomista, väsymystä jne. Olin satavarma raskaudesta, mutta en ollut. Kiertokin venyi niin, että kp tuli loppujen lopuksi reippasti yli 50 :eek: . On siis aivan normaalia, että hormoonit tekee kierukan jälkeen kepposia, tosin inhottavaa. Toivon kuiteskin, että olisit raskaana, mutta en oikein usko. Koska jos kaksi viikkoa sitte otettu kierukka pois, ethän sä oo kerenny edes ovuloimaan vielä tai sit just ovuloit parhaillaan. Odottele luomumenkkoja rauhassa..Ja tietty hienoa, jos niitä ei tulekkaan.
 
oireita:

-viikko sitten päänsärkyä ja huonoa oloa (lähdin töistä himaan kun oli niin outo olo)
-järkyttävä väsymys
-painava tunne alavatsassa
-kova nälkä
-10 päivää ovulaation jälkeen mystinen, niukka vuoto joka alkoi verellä ja muuttui vähitellen tuhruksi. vuoto siis niin niukka, ettei tullut housuihin asti ja sitä kesti 4 päivää

vuoto loppui 2 päivää sitten ja tänään aamulla testasin selvän plussan :). itsellä vuoto oli kai kiinnittyminen (vaikkakin sitä kesti aika pitkään?), joten lumiunella saattaa olla sama tilanne. tsemppiä oireilijoille!
 
Tässäpä omat oireeni.
Ensimmäisenä "varma tunne", jota kuitenkin toppuuttelin, koska muistelin olleeni varma jo edellisessä kierrossa. (Tähän keksin myös vasta väitteen, ettei varmuus ollut yhtä varma kuin tässä kierossa :D ) Päätin, etten ala tutkailemaan oireitani vaan odotan rauhassa kierron päättymiseen saakka. Päätös piti....heikosti.

Kp 26/28 Kuvotus alkoi töissä juuri ennen lounastaukoa ja kesti lähes nukkumaan menoon saakka. Töiden jälkeen väsytti pitkien päiväunien verran.

Kp 27/28 Kuvotus jatkui edelleen. Ei kuitenkaan aamupahoinvointia vaan iltapäivä ja ilta. Väsytti: Töiden jälkeen en ehtinyt päiväunille, koska vieraita odotellessa täytyi siivota ja käydä kaupassa. Matkalla kauppaan oli oikeasti vaikeuksia pitää silmiä auki. Itkuherkkyys: kylässä olleen lapsen antamat halaukset aiheuttivat kovan taistelun kyyneleitä vastaan.

Kp 28/28 Mahakipu. Pettymys iski päälle. Kuukautiset alkavat? Kuvotus jatkui. Ristiriitaiset fiilikset. Sydämessäni olin edelleen varma raskaudesta.

Kp 29/28 Samoja oireita: Mahakipu, kuvotus, väsymys ja itkuherkkyys. Apteekin kautta kotiin raskaustestin kanssa. Testauksen päätin kuitenkin jättää aamuun suuremman hormonipitoisuuden vuoksi.

Kp 30/28 Testausaamu. Punainen viiva. :) Epätodellista. Samat oireet jatkuvat. Vessassa käydessä pelottaa aina näkyykö punaista.

Koko em. ajan on janottanut ja pissattanut paljon ja särkenyt rintoja. Kp 27-28 aikaan iski runsas valkovuoto, jota hetken pelkäsin kuukautisvuodoksi. Löysin sen kuitenkin jonkun raskausoirelistalta ja helpotuin. Myös selvää pesänrakennusvietin aktivoitumista on ollut havaittavissa. Siivousta ja sisustusta.
 
Voisikohan se olla mahdollista?? että olisin pieniinpäin. Toiveita en ole elätellyt, koska vasta lopetin e-pillerit noin 9 vuoden jälkeen. Kokeilin ovistikkuja mutta en mä niistä mitään bongannut. Lueskelin tätä ketjua ja huomasin tämän:
¨"-toisesta rinnasta tulee puristaessa jotain nestettä (enpä ole koskaan aikaisemmin tälläistä huomannut)"

Hei, niinpä tulee multakin, ihan ilmiselvää maitoa.
Menkat toisin sanoen pillereiden tyhjennys vuoto oli 13.5 ja sen mukaisesti jos kierto pitäisi about normipäivä lukuja menkkojen tulisi olla ensi viikon loppuna.
Tänään huomasin vessassa käydessäni ihan omituista rusehtavaa/paksua limaa. voisikohan tämä viitata johonkin kiinnittymiseen?
Lämmöt ei ole ollut koholla, mutta tuo maito juttu ihmetyttää.
Kun laskeskelin ovis ajankohtaa, niin silloin mahassa juilahteli. Ja se sitten loppui. Nyt juilinta alkoi uudelleen, ja nännit on arat.
Vielä raskaustestit ei näytä mitään, mutta saas nähä ensi viikolla.
Niin ja pesukone haisee ihan kauheelle - ainai minun mielestäni.
 
eli ovis testin tein maanantaina siis plussa.
Seuraavana lauantaina tuli outoa pahoinvointia, ja viimeksi voinut pahoin vuonna 90 taikka viinana takia =) eli ei ollenkaan normaalia. Illalla oksensin.
Samalla viikolla oli outoa vilunväristystä.
Sunnuntaina alkoi alavatsanipistely, ihan erilaista kun yleensä, sitä jatkui muutamapäivä. Pahoinvointia oli muutama päivä.
Rinnat turpos tokikin teki sitä aina ennen kuukautisia mutta nyt tuli myös kovempaa aristusta mitä aiemmin ei ollut.

Sitten tuli takaraivoon finni :LOL: joku kertoikin silloin tässä samanmoisessa ketjussa että jollain tutulla oli ollut sama. =)

Silloin täälläkin sivuillu moni "vieras" tuli kommentoimaan et hölmöö kuvitella oireita ja keksii niitä mutta mulla on nyt laskettu aika 19.06.07 että mun oireet oli oikeita ja onhan noita kiva pohtia että onko vai ei.
ja uskon että omat oireet johtu ihan raskautumisesta koska ne oli kuitenkin erilaisia kun normaalit menkka oireet!

Että ei muutaku plussa tuulia kaikille :whistle:

lisäys. ja se pikku heikotus oli vasta alkua järkyttäväläl pahoinvoinnille mikä alkoi 4 viikonpäästä =)
 
Kiva ketju tämä
Mähän olin tietty sitä mieltä että oireita en ala kuvitteleen, mutta ovis mennyt luultavasti muutama päivä sitten ja eka yk menossa ja aivan outo olo :LOL: joten se siitä, että en tarkkaile ja kuvittele mitään....
Oireita tänään...kp 14 vasta menossa( mulla lyhyt kierto)24-26 pv....
eli
palelee koko ajan( olen todella lämminverinen yleensä)
nälkä koko ajan( mulla ollut huonot ruokahalut)
pissa haisee voimakkaaslta( mieskin huomautti, kun meni mun jälkeen vessaan eilen)
VÄSYTTÄÄ( vaikka nukuin hyvin)
Nenä tukossa( mutta ei tavallinen flunssa)
Pissalla saa ravata koko ajan
Tässäpä muutamia...voi todella olla kuviteltuja, mutta katellaan miten käy?
Toivottavasti olen raskaana!!!!!
Onko nyt muita varhaisilla "oireilla" varustettuja? :) :LOL:
 
melko varma olo et pieniinpäin ollaan jälleen. Kp 21/28 alkoi menkkajomotus ja välillä tuntu kipeämpi ovismainen kipu(siis kipeempi kun ovis aikana) ja alaselkä särkyä.Nyt kp 24/28 ja sama jatkuu.ainoastaan yöllä on helpottanut mut heti aamulla jatkunu koko pvän.Ihan kun koko alamaha/selkä olis yhtä ja samaa vyötä jota särkee.Tänää muutaman kerran rinnoissa tuntunu vihlontaa.Tuun ilmoitteleen kuinka kävi jahka testaan! =)
 
Voisikohan se olla mahdollista?? että olisin pieniinpäin. Toiveita en ole elätellyt, koska vasta lopetin e-pillerit noin 9 vuoden jälkeen. Kokeilin ovistikkuja mutta en mä niistä mitään bongannut. Lueskelin tätä ketjua ja huomasin tämän:
¨"-toisesta rinnasta tulee puristaessa jotain nestettä (enpä ole koskaan aikaisemmin tälläistä huomannut)"

Hei, niinpä tulee multakin, ihan ilmiselvää maitoa.
Menkat toisin sanoen pillereiden tyhjennys vuoto oli 13.5 ja sen mukaisesti jos kierto pitäisi about normipäivä lukuja menkkojen tulisi olla ensi viikon loppuna.
Tänään huomasin vessassa käydessäni ihan omituista rusehtavaa/paksua limaa. voisikohan tämä viitata johonkin kiinnittymiseen?
Lämmöt ei ole ollut koholla, mutta tuo maito juttu ihmetyttää.
Kun laskeskelin ovis ajankohtaa, niin silloin mahassa juilahteli. Ja se sitten loppui. Nyt juilinta alkoi uudelleen, ja nännit on arat.
Vielä raskaustestit ei näytä mitään, mutta saas nähä ensi viikolla.
Niin ja pesukone haisee ihan kauheelle - ainai minun mielestäni.
Nyt siis kp jotain 34. Eilen testasin aconilla ja selkeä nega. Nyt päätin olla ressaamatta, ja testaan vasta jussina, jos menkat ei oo siihen mennessä tulleet. Uskon vahvasti että mun oireet olivat vain ja ainoastaan hormoonimylläkkä joka johtui pillereiden lopetuksesta. Joten ei auta muuta kuin odottaa ja katsoa mitä päivät tuo tullessaan. Vaikka kovasti toivoo, niin ei ne lapset sillä toivomisella mahaan tule :/
 
Tosiaan, kiva ketju. Täällä pohditaan josko meille olis tulossa pikku kakkonen. Esikoisella ikää vajaa 9 kk, joten oireet melko tuoreessa muistissa :whistle: . Mulla menossa kp 23/?. Synnytyksen jälkeen kierrot olleet mitä tahansa, joten ei tietoa koska on ollut ovista. Mahdollisia raskausoireita on ollut jonkin verran:

-alavatsaa ja alaselkää juilinut jo 5 päivää
-rintoja särkenyt jännästi sivusta (esikoisen imetys päällä, joten en voi tietää mikä johtuu siitä )
-suu kuivuu illalla ja yöllä
-ruokahalu poissa mutta silti nälkäinen olo
-janottaa, joten pissattaa
-närästää

Se mut herätti miettimään raskautta, kun esikoisesta oli samat oireet. Esikon aikana tajusin olevani raskaani hirmuisesta itkuherkkyydestä. Nyt ei auta kun odottaa menkkoja. Testailla aion jussin jälkeen, jos menkkoja ei kuulu. Vähän pelottaa mutta tavallaan ihanasti jännittää :heart: .
 
Eli en oo vielä testannu, mut oireita löytyy:

-pahoinvointia
-alavatsan vihlontaa
-nenäntukkoisuutta
-metallin makua suussa
-pissattaa kokoajan
-nännit tummuneet ja toiseen ilmestynyt pieni nystyrä
-rinnat turvonneet ja arat

Syön e-pillereitä (!!!), mutta pakko tehdä huomenna testi ku oireet häiritsee. B)
 
Voisikohan se olla mahdollista?? että olisin pieniinpäin. Toiveita en ole elätellyt, koska vasta lopetin e-pillerit noin 9 vuoden jälkeen. Kokeilin ovistikkuja mutta en mä niistä mitään bongannut. Lueskelin tätä ketjua ja huomasin tämän:
¨"-toisesta rinnasta tulee puristaessa jotain nestettä (enpä ole koskaan aikaisemmin tälläistä huomannut)"

Hei, niinpä tulee multakin, ihan ilmiselvää maitoa.
Menkat toisin sanoen pillereiden tyhjennys vuoto oli 13.5 ja sen mukaisesti jos kierto pitäisi about normipäivä lukuja menkkojen tulisi olla ensi viikon loppuna.
Tänään huomasin vessassa käydessäni ihan omituista rusehtavaa/paksua limaa. voisikohan tämä viitata johonkin kiinnittymiseen?
Lämmöt ei ole ollut koholla, mutta tuo maito juttu ihmetyttää.
Kun laskeskelin ovis ajankohtaa, niin silloin mahassa juilahteli. Ja se sitten loppui. Nyt juilinta alkoi uudelleen, ja nännit on arat.
Vielä raskaustestit ei näytä mitään, mutta saas nähä ensi viikolla.
Niin ja pesukone haisee ihan kauheelle - ainai minun mielestäni.


Nyt siis kp jotain 34. Eilen testasin aconilla ja selkeä nega. Nyt päätin olla ressaamatta, ja testaan vasta jussina, jos menkat ei oo siihen mennessä tulleet. Uskon vahvasti että mun oireet olivat vain ja ainoastaan hormoonimylläkkä joka johtui pillereiden lopetuksesta. Joten ei auta muuta kuin odottaa ja katsoa mitä päivät tuo tullessaan. Vaikka kovasti toivoo, niin ei ne lapset sillä toivomisella mahaan tule
Näin tuolla kirjoitin, ja nyt saatiin kp38 veritestin tulokset - NEGA :(
 
"Eli en oo vielä testannu, mut oireita löytyy:

-pahoinvointia
-alavatsan vihlontaa
-nenäntukkoisuutta
-metallin makua suussa
-pissattaa kokoajan
-nännit tummuneet ja toiseen ilmestynyt pieni nystyrä
-rinnat turvonneet ja arat

Syön e-pillereitä (!!!), mutta pakko tehdä huomenna testi ku oireet häiritsee. B)"

Mie kirjoitin tuollain toissapäivänä ja eilen sit näytti testi negaa..

:/ Ihmetyttää vähän nuo oireet.. varsinkin tuo nystyrä mitä pidin maitorauhasena.. :$
 
heips! Mitäs ootte mieltä tästä...

Menkat on nyt noin reilun viikon myöhässä, palelua, oksetusta ja todella massiivista väsymystä on ollu parisen viikkoa.. Mutta kuitenki tein eilen illalla NEGA-testin... :/
Ja oireet vaan jatkuu... Voiskohan olla ns. myöhäinen plussa?? Olisin nyt viikoilla 6+...

Niin ja unohtu sanoa että menkoista ei ole muuta tietoa kuin semmosta juilimista (kuuluu alku raskauteen??) ja valkovuotoa tulee ihan lorisemalla... :eek:
 

Yhteistyössä