raskausoireketju(mahd.)

  • Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
Tytyöntyllerö
Heippa..
Kuinka aikasin te tunsitte oireita? oliko teillä oireita enneku menkatkaan on myöhässä?

itsellä on oireita:

jatkuva huono-olo
banaanin ja omenamehun hinku
nännit kipeät ja rinnat turvonneet
alavatsaan pistää välillä
väsymystä
oon todella herkkä
ja jotkut ruuat yököttää
 
PippurinenMamma
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 18:17 Tytyöntyllerö kirjoitti:
Heippa..
Kuinka aikasin te tunsitte oireita? oliko teillä oireita enneku menkatkaan on myöhässä?

itsellä on oireita:

jatkuva huono-olo
banaanin ja omenamehun hinku
nännit kipeät ja rinnat turvonneet
alavatsaan pistää välillä
väsymystä
oon todella herkkä
ja jotkut ruuat yököttää
Kuinka pitkällä olet?
 
Tytöntyllerö
En tiedä.. ens maanantaina menkat pitäis alkaa ja jos ei ole alkanut niin käyn ostamassa testin.
Mietityttää vaan että onko tämä todellista..? vai johtuuko siittä vain kun haluan lasta niin kovasti..
 
Testipäivää,sunnuntaina, odotellessa voin tosiaan liittyä tähän ketjuun;

- vko oviksesta voimakasta viiltelykipua alavatsalla

- ovisjomotus, nipistely, poreilu

- lämpö +37, norm. 36.0

- nenä tukkoinen

- lievä ellotus

- suu kuin suihkukaivo, kuin vettä suussa, saa nieleskellä

- rinnat tuntuis uhkeutuneen ja ikäänku kirvelee/polttelee "sisäisesti"

- pissalla tiheämmin

- koko alapäässä tuntuu sellainen inhottava puristus,paine, jomotus.. vaikea kuvailla..

- tänään viimeksi, kun aivastin oli pakko painaa käsi alavatsalle, kun repäisi kunnolla.

Kyllä on inhottavaa olla epävarmana ja päivät vaan matelee!! Ja vaikka kuinka koittais olla coolina niin eipä muuta mielessä kuin nämä oireet ja niiden väijyminen :) Mutta enpä näköjään ole ainoa ;)
 
Ihanaa vertaistukea.. Kp38/38. Jännittää ja hiukan pelottaakin, jos tämä proggis nyt sitten olisi onnistunut. Ei mitään ihmeellisiä oireita, mutta rinnat tuntuu tosi omituiselta, sattuu kipuilee ja on turvoksissa (mulla ei yleensä ennen tätiä). Tosi ellottavaa oloa tässä illansuussa ollut, mutta sehän nyt voi johtua vaikka kahvista? Välillä alavatsassa nippailee, alaselässä ei tunnu mitään niin kuin yleensä ennen menkkoja. Masu "kuplii". Kääk, kuinkahan on... Ainiin ja vessattaa. Koko ajan!! Kaksi päivää jo ainakin.
 
Miisa81
Tämä mun tilanne ei ole vieläkään selvinnyt. Nyt on kahdet epämääräiset menkat takana, neljä raskaustestiä tehty, viimeisin n. kolme viikkoa sitten (kaikki negaa), alavatsa on oudon pinkeä ja tissit kipeänä... Oksentelua ja pahoinvointia on ollut PITKÄÄN ja alkoholi ei maistu millään. Suklaan ja lakun himoa ei taas voi hallita. Pääsen perjantaina polille ihmeteltäväksi, toivottavasti ultrassa näkyisin pieni ihmisenalku eikä mitään ikäviä kiinnikkeitä tai pesäkkeitä...
 
Tuttuja oireita. Mulla menkat just loppu, mutta olivat tavallista niukemmat kylläkin. Sen jälkeen on ollut pari päivää rinnat tosi hellänä, ja alavatsalla painetta. Nenä tukossa erityisesti aamuisin. Raskaanako vai ei, lienee syytä testata... Oletteko huomanneet, että alkoholi maistuu vastenmieliseltä juuri ennen kuin edes huomaa olevansa raskaana? Viikonloppuna lasi normaalisti niin hyvää viiniä maistui aivan kammottavalta... Olisiko kropan suojamekanismi puolustaa sikiötä??? Jännittävää testata, onko raskaus totta vai ei!!
 
Heips, mulla oli mahdollisesti ovulaatio vajaa viikko sitten, ja nyt jo on kummallinen tunne vatsassa. Kun venyttelee niin alavatsaa vihloo, vähän niinkuin repäisee.. ja muutenkin tuntuu oudolle tuo maha, on tosi turvonnut-

muistan ykkösestä että maha oli heti testaamisesen jälkeen turvonnut ja muistan myös että kärsin tosi kovista menkkamaisista kivuista silloin minkä takia en millään olisi uskonut raskautta todeksi, tuntui kun ne menkat alkais just. mut ei siis alkanut.

toivotaan oikein paljon vauvoja :heart: :D
 
pakko lisätä vielä että eilen kun lähdettiin kaupoille niin mua paino housut niin paljon alavatsaa että meinas itku tulla. melkein piti kääntyä takas kun oli niin tuskaista! siis housut alko yhtäkkiä puristaa vatsaa.. housut joita olen pitänyt usein eikä ennen puristaneet. alavatsalla outoja tuntemuksia tänäänkin.. voih, toivon niin kovasti että tämä olis totta, mut mun on odotettava ainakin viikko ennenkuin testaan siis mikäli ei vaan ala menkat..

pitää yritäää vaan kestää tää tuskainen odottelu ja toivoa. ihanaa muuten kun mieskin on mukana tässä, sekin odottaa innolla että pikkukakkonen olis tulossa.. :heart:
 
Oviksesta lähtien alavatsassa tuntemuksii...painontunnetta yms. ,Rintoi pakottaa/kihelmöi/sattuu...tänää koski samal taval ku maidon nousu ja ajattelin et ois ollu särkylääkkeel tarvetta(en ottanu)
Mahaltaa ei voi olla...rintoihi sattuu. Eilen illal ja tänä aamun heikotusta.

Täs sitä vaa toivotaa,jännitetää ja pelätään pudotusta korkeelta ja kovaa.
Viel ens pe asti jossei menkat sitä enne ilmaannu.
 
Ihanaa huomata et joku muuki kärsii näistä samoista oireista ku mä!! Mulla siis tätin pitäs poiketa parin päivän sisällä, tosin harrastan epäsäännöllistä kiertoa, nyt kuitenkin bongasin mielestäni oviksen, ja siitä laskin...

Tahtoisin vaan udella et onko kellään sellaista koko vatsan kattavaa kipua, niinku kylkiluista alavatsaan saakka sellainen tunne kun olis vetäny rankan vatsalihastreenin, ja tuntuu et täytys koko ajan venyttää vatsaa??

Muita oireita, mitä en tunnista tätioireiks on:
- Vajaa viikko oviksesta ihan hirveitä viiltelyjä alavatsassa aina ku esmes kumartui tai muuten liikahti nopeasti, kesti useamman päivän
- Kaamea jano, varsinkin iltaisin saa monta kertaa sängystä nousta juomaan
- Kissan pissa haisee hyvälle (!)
- Ruokahaluttomuus, oikeen mitään ei tee mieli, vaikka koko ajan on nälkä
- Näitä keskustelusivuja lukiessa rupeaa itkettämään kovasti... :ashamed:

Lisäks oon tavattoman väsynyt, mutta oon tehny oudokseltaan vasta parisen viikkoa aamuvuoroa töissä, aiemmin aina iltavuoroa, eli voi laittaa väsymyksen sen piikkiin..

Malttamattomana tein ekan testin jo viikko oviksesta, näytti negaa, toisen testin toissapäivänä (dpo 10), edelleen negaa...

Eli siis kovasti näyttäis siltä että täti sieltä tulossa on, mutta kun on tämä ihmismieli sellainen että ei halua uskoa ennen kuin näkee... :/
 
Ihana ketju, onneks on näin paljon muitakin sekopää-jännäilijöitä :)

Mulla nyt dpo9, ja vaikka miten yritän pitää jalat maassa, niin kyllä tässä meinaa väkisin lähteä mopo keulimaan.

mahassa painontunne ja pientä kouristelua
olo kuten menkat olis just alkamassa (tätä on kestänyt ehkä nelisen päivää nyt)
valkovuotoa selkeesti reilummin kuin normaalisti
finnejä! (joita ei oo ollut pitkään, pitkään aikaan)
ehkä vähän normaalia enemmän väsyttää

Rinnat tuntuu suht normaalilta, ehkä nännit vähän aristaa.

Testailua yritän pitkittää perjantaihin 25.5 saakka, ellei sitä ennen ala menkat...
 
Mulla ei ole kerrassaan mitään!! :\|

Normaalisti ennen menkkoja menkkaoireet n. viikon verran, kuten myös tissit kipeenä sivuilta...nyt ei mitään :x

Hakemalla jos pitää hakea, niin flunssa iski 3 päivää sitten ja aivastaessa mahanpohjasta repäisee.

Kp:t 25/26

:whistle: :whistle:
 
hmm.. mulla on nyt kp vasta 17 ja ovis oli kp 14-16

kuitenkin harrasteltiin viimeks sillon ku oli kp 14

nyt on sitten mahassa muljahdellu kummasti. silleen kuplinu. ja paineen tunnetta ollu.

mulla on viimeks ollu luonnolliset menkat 17kesäsenä et en tiiä voiko johtua menkoista vai ehkäpä jstn muusta..

kertokaa te kokeneemmat

 
Itselleni ilmaantui eilen aivan uusi oire, nimittäin aivan tuolta alamahasta alkoi sillä lailla nipsailla aina välillä. Tietysti pessimistinä luulen, että tämä on vain ennakkovaroitus tuleville menkoille, mutta myös alitajunnassani toivon muuta ;) Ennen menkkakivut alkoivat johtimien polttelulla ja vuodon alettua jatkuivat repäisevillä alamahakivuilla. Vajaa pari viikkoa sitten loppuneet nännikivut eivät ole kylläkään palanneet, vaikka monilla niitä raskaaksi tulon jälkeen onkin...
 
mä vaan
En halua millään lailla masentaa ketään. Mulla itselläni on ollut vaan jo lukemattomat kerrat vaikka mitä oireita ovulaation jälkeen, varsinkin painontunnetta alavatsalla, nippailuja ja virtsa kirkkaankeltaista (!!) loppukierrosta. Paljon muitakin oireita. Aina on toistaiseksi täti tullut. Ehkäpä siellä jotain on tapahtunut mutta kesken mennyt. Niinkun tossa yhdes "päättyykö eka raskaus usein keskenmenoon" pinossa oli joku vastannu, suurin osa munasoluista hedelmöittyy mutta menee kesken iästä riippuen 60-80 prossaa!! Siis ennen kun tietää edes olleensa raskaana! Odotan vaan sitä kiertoa kun oireet tarkoittaa plussaa.

Parempaa onnea ja pikaista raskautumista kaikille teille! :wave:
 
Ilonpilaaja mä vaan! ;) Kyllähän minäkin olen lukenut palstalta, että joidenkin raskausoireet on menkkaoireita ja joidenkin oviskivut on pillereiden jälkeisiä normaaleja kipuja. Mutta kun on niin ihanaa arvailla, olisiko toivottu asia jo tapahtuntu - ja ehkäpä pettyä testauksen jälkeen jälleen kerran... Omille ajatuksille ei voi vaan mitään, ajatuksia kun ei voi pistää pois päältä.
 
mä vaan
Olet oikeassa Mavi. Tuli vaan tilapäinen pessimismikohtaus kun itsekin niin oireita tarkkailen ja plussaa toivon. Tämä on ihan mainio ketju. KOitan pysyä täältä pois pessimismipäivinä.. ;) Tai pitää ainakin tylsät faktat omana tietonani.. :x
 
Nyt on kp 21 ja tähän mennessä on tullut rusehtava läikkä+vaaleanpunaista vuotoa aivan pikkuisen n. 4 päivää mahdollisesta hedelmöittymisestä, sekä sellaista inhottavaa alavatsa- ja alaselkäkipua on (menkkamaista mutta kuiteskin hieman erilaista). Ikinä ennen ei ole ollut tällaista, ja noin kierron puolivälissä "touhuttiin", eli sinänsä raskaus voisi olla mahdollinen. Niin ja painetta tuntuu alavatsalla...
 
Sain tänään tositositosi hailakan haamun eikä mulla ole oireen oiretta...jos viikko sitten alkanutta flunssaa ei lasketa.
Edellisissä kierroissa on "oireita" (olemattomia siis) löytynyt vaikka olis muilla jakanut. =)

Mutta katsotaan aamulla vahvistuuko haamu :heart:
 

Yhteistyössä