raskausoireketju(mahd.)

  • Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
Onkohan kyseessä keskenmeno? Kuukautiset olivat 5 päivää myöhässä... aamupäivästä runsasta vuotoa joka muuttui hennon vaaleanpunaiseksi ja laihaksi.... limainen ja muutama verinen kokkare seassa kun paperiin pyyhki...
 
Heippa!
Viikon verran taustailleena voisin kertoa omista oireista. Eli
- hyvin vahva tunne että kroppa toimii nyt toisin
-pieni vihlonta vatsassa, navan vierellä. ihan kuin jääkylmiä polttoja pari päivää..
-oikea käsi kylmä ja ikäänkuin puutunut
Taustaa sen verran että ollaan vasta heitetty kumit nurrkkaan.
Menkkojen pitäisi alkaa tällä viikolla, jos ovat tulossa.
Tein sitten testin tänään aamulla ja tuloksena haamuviiva, joka ilmestyi samantien!
 
Mä en osaa noin hienosti päiviä laskee, en edes muista tarkallee enää viime kierron alku päivää. Kuitenkin kierto aika säännöllinen 28-30pv. Eka raskaus alkoi ekasta suojaamattomasta, päätyi keskenmenoon rv 11+, oireina jokapäiväinen kova kipu, suorastaan helvetillinen kipu, joka kuulemma oli normaalia alkuraskaudenkipua. Toka raskaus alkoi taas ekasta suojaamattomasta ja oli keskeytetty yhdyntä sekä olin juuri edellisenä päivänä lopettanut Cerazetet. Eli aikas ihme sekin, oireena voimakas paineen tunne alavatsalla, joka alkoi jo yhdynnästä ja jatkui raskauden loppuun saakka rv38+2. Lisäksi rinnat herkillä, kauhea väsymys, nukahdin mm. seisaalleni hissiin, nämä oireet siis ihan alkuraskaudessa.

Nyt mietin tässä, että täysin samat oireet ja taas ekasta suojaamattomasta. Testata ei vielä voi, mutta tää paine munasarjojen kohdalla viittaa, joko raskauteen tai keväiseen hormoonimyrskyyn, joka vaatii lisää seksiä :LOL:

Kaikissa yhtenäinen tekijä on kyllä ollut täysikuu. Kun täysikuu on kirkkaimmillaan (eli nyt juuri ennen vappua), mähän raskaudun heti. kaiken kaikkiaan taitaa olla melkoista salatiedettä, että miten hitossa joku voi tulla yleensä raskaaksi, kun on lukenut tuota kehittymistä, niin monen asian pitää loksahtaa tuntien sisällä oikeeseen malliin.

Elämä on ihmeellistä :heart:
 
jännittää ja masentaa... tässä kierrossa tiputaan taas korkeelta ja kovaa... 3v. ja 4kk yrittämistä takana,yks tuulimuna 8/2008...

Nyt ois oireita (pms ja jotain uuttaki..)
-Naama todella rasvainen (työpäivän aikana saa paperilla pyyhkiä ku tuntuu et ihan rasvatiploja putoilee) ja näppyjä tullut (ennen menkkoja tulee yleensä joku 1 paljastava näppy, nyt paaaljon enemmän..)
-menkka oireet vatsassa n. 1vkon ajan.. koko ajan vihloo (nytkin)
-erittäin turvonnut vatsa. Olis ku ois hernaria syöny viikon putkeen, mutta ilmaa ei tule
-väsyttää... nytki 2 ½ päikkärit takana
-saamaton olo....kiukuttaa ja itkettää..
- edes pientä turhtua ei ole tullut vaikka kp 29/29... todella säännölliset menkat nyt olleet ja aina n. kp 27 alkaa tuhruamaan reilumminkin... ja nyt ei siis mitään....
- eilen kokeilin kn:ää, todella kova sormenpää tuli vastaan :)
- lämmöt reilusti koholla (kuten aina menkkoihin asti), mutta siis nyt edelleen..

Kaiken kruuna se, et tein aamulla prisman r-testin ja ei mitään.......

Kokemuksia/ mielipiteitä....
-
 
ainii, lisäystä edelliseen jaaritukseen,

-rinnat ei ole ollenkaan kipeet, vaikka yleensä ennen menkkoja on mahdotonta edes ajatella olevansa ilman liivejä
-ja alaselkä kipuílee... (tämän voi kyllä selittää työt...) mutta kuitenki..
 
Hei, mulla nyt rv 4+5 ja ei mullakaa ollut rinnat yhtään kipeät, vaikka normaalikierrossa ne on. Menkkaolo oli jo ennen kuin menkkojen olis pitänyt alkaa ja jatkuu edelleenkin ei kylläkään kokoaikaisena jomotuksena. Pari kertaa nopeasti ylösnoustessa on pistänyt alavatsaan ja huimannut, jo ennen plussatestiä. Ja joo, turvotusta on tosiaan ollut! Mieliala ei ole ollut kovin korkealla, hermokireällä, vaikken ymmärrä miksi. Ksyss pidän peukkuja teille!!
 
menkkoja ei edelleenkää kuulu ei näy. Vihlontaa ja tuntemuksia koko ajan alavatsalla... rinnat ei edelleenkää kipeet... toiveet on nyt kyl niin korkeella että ihan masentaa jo valmiiks jos huomen aamulla ei testissä mitään näy....

Kaikki kyl viittais positiiviseen, mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä en uskalla edes haaveilla....

hannaleena: kokeile jollain muullla testillä parin päivän päästä tai käy suoraan verikokeessa jos mahdollista. Ite sain joskus haamun testiin, mut niukat menkat tuli, ni lääkäri passitti suoraan verikokeeseen varmistukseen.... itellä oli silloinki nega veritesti, mut eipähän tarvinnu arvuutella...

Ite oon kyl nytki meinannu, et jos ei menkat ala ja testi nega ni verikokeisiin meen... mut huomen aamuna nähään mitä liuska näyttää........jännittää ihan perk.....
 
jeps, samaa rataa ku eilenki... testi nega viivanpaikkaa lukuunottamatta... taidan käydä höpisee tuol myöhänen plussa sivulla jos tulis jotain kokemuksia.... kyllä alko taas viikko sellasella ketutuksella että huh huh...
 
En osaa vielä sanoa mikä tässä on meininki, mutta:

- kp 13 -> alavatsaturvotus, ihan kuin olisi pieru kiertämässä mutta ei pieretä
- kp 16 tuli selkeä yksi kunnon verituhru päivällä vessassa käydessä, sen jälkeen ei ole tullut verta uudestaan
- samana päivänä alkoi menkkamaiset juilinnat jotka voimistuivat vaan
- kp 17 mukaan tuli alaselkäjuilinta ja kivuliaan alavatsan vihlaisut (en ole koskaan aiemmin tuntenut mitään vastaavaa)
- kp 18 menkkajuilinnat, alaselän kivut ja alavatsan vihlaisut loppuivat kuin seinään

Tällä hetkellä siis kp19 ja enää vatsan turvotus jossain määrin jäljellä, tätiä ei ole näkynyt vielä. Pillerit jätin vasta ja kp1 oli siis tyhjennysvuoto niistä. Saas nähdä kuinka tässä käy :) Eniten ihmetyttää nuo menkkakivut, yleensä kun en kipuile kuin max puoli päivää, ja sitten alkaa menkat. Ja nuo alavatsan vihlaisut olivat mulle entuudestaan tuntemattomia tuntemuksia. Pieni toivo kytee, et jospa se olisi tärpännyt heti. En bongannut ovista tässä kierrossa, enkä tikutellut kun en ajatellut vielä mitään tapahtuvan.
 
Siirrynpä sitten tännekin ketjuun vertaistuen pariin jos vaikka joku olisi vielä hereillä :)

Löysin näille palstoille kun on viime aikoina ollut harvinaisen kummallinen olo ja googlailin vähän osviittaa että pitäiskö lääkäriin juosta vai odotella ja katsoa että jos menkat ei tulisikaan :heart:
Jätettiin ehkäisyrengas pois jo joskus helmikuussa mutta haluttiin odotella vielä ekoja luomumenkkoja ennen yrittämistä. Nyt on menossa niiden jälkeen sitten kp25/31-34.
Ovulaatio oli kp17, ja täytyy sanoa että niin menkkaista oloa ei oo ikinä ennen ollu, ja siitä asti on ollut elämä sekasin :whistle: .

- oviksesta alkaen alamahassa menkkakipumaista oloa, välillä häviää hetkeksi ja sitten taas voimistuu
- nännejä aristaa
- tavallisesta poikkeavaa väsymystä
- muutama päivä sitten alkanut aivan puskista tullut hiivatulehdus
- vatsa sekaisin, mikä on hyvin harvinaista minulla, yleensä vain vatsatautien yhteydessä jos silloinkaan
- lämpökin on ollu 37,1 tässä muutamana iltana kun on tullu mieleen mittailla näiden keskustelujen lukemisen jälkeen :D

Muuten olisin kattellu kierron loppuun kaikessa rauhassa kun on pientä flunssaakin ollut, mutta soitin varmuuden vuoksi terveysneuvontaan kun on vatsakivut ollut välillä tosi teräviä ja pääsiäisenä epäiltiin umpparia.
Siellä oli sitten todella tyly täti, joka suhtautui alentuvasti ja suorastaan ilkeästi, ilmoitti että raskaus se ei ainakaan voi olla näin varhain ja mulla on varmaan tulehdus munajohtimessa tai kohdunulkoinen raskaus ja se varmaan johtaa sitten munajohtimen räjähtämiseen mikä on hengenmenoa :'(

Nyt olen sitten itkeskellyt kotona kauhuissani illan ja yritän varmaan varata huomiseksi ajan lääkäriin. Onko kenelläkään plussanneella ollut näin varhain oireita vai onko tää sitten vaan joku mystinen tulehdus?

krhm, tulipas otsikko isolla :O tarkoitus ei ollut dramatisoida :)
 
Uusi oire bongattu eilen illasta alkaen: Älyttömän kosketusarat nännit ja nännipihat. Yleensä menkkojen aikaan tissit on kipeät, mutta nyt pelkästään nännit. Tai ei edes varsinaisesti kipeät, ei niihin koske jos niihin ei koske :D Mutta sit kun koskee niin tuntuu ihan kuin vereslihalla olisi... Niin, ja paskattaa koko ajan! Yleensä käyn isommalla hädällä kerran-kaksi aamulla, nyt pari kertaa aamulla, kerran päivällä ja lykyllä vielä illallakin! Ja en syö yhtään normaalia enempää!

parel: ei ne tk-täditkään voi tietää mikä on pelkästään puhelun perusteella. Jätä omaan arvoonsa tuollaiset kauhukuvat! Jos kivut jatkuvat, mene suoraan lääkäriin äläkä kuuntele tuollaisia tympeitä tätejä (tai setiä ). Toivottavasti kyse olisi jostain mukavasta asiasta ;)
 
miekii oon tässä jonki aikaa näitä lueskellu, ja nyt vasta uskaltaudun kirjoittamaan :wave:
e-pillerit lopetin ensimmäisen kerran viime marraskuussa, jota seurasi 4 kk yritys ja pelkkiä pitkiä kiertoja (n.44.46vrk)
sitten tuli kaikenlaista häiriötä, ja e-pillerit otettiin siis takaisin käyttöön.
Nyt kun elämäntilanne on jälleen rauhoittunut, jätin pilsut pois 29.4. josta alkoi tyhjennysvuoto 3.5

Tyhjennysvuoto kesti n. 4 vrk mutta menkkamaiset kivut ja alavatsan vihlonta eivät ole kadonneet, joinain päivinä ovat erittäin kivuliaita :$

tekeekö vaan hormoonit tepposia :/
 
uskaltautuiskos sitä itsekkin tänne kirjottamaan :)
Elikkä synnytin 15.12 ihanan pojan ja ensimmäiset kuukautiset 8viikon jälkivuodon jälkeen
olivat nyt 28.4 (eli siis kierrosta ei mitään tietoa) ilman ehkäisyä sitten harrasteltiin n viikko vuodon alusta ja nyt pari pv sitten... Oviksesta ei hajuakaan millon ois ollu...
toissapäivänä sitten alkoi
-kamala itkuherkkyys ja ärtyneisyys
-välillä taas yltiöpäisen onnellinen olo
-alavatsan ja -selän menkkamainen poltto ja jomotus
-tunne että menkat alkaa ihan just
-pieni ruskea tuhruvuoto jota ei paljon tule siteeseen
mutta pyyhkiessä useita tippoja...

voisiko olla?
vai haaveilenko vain?
 
pajunkisu testaile ensi viikolla uudemman kerran, jos haamulainen tullut testiin - Plussaonnea kovasti!!!:wave::heart:

..mutta..R-testi voi myös reagoida LH hormoniin ja haamuttaa - näin minulla aina ovispiikin aikaan!!..mikä vaihe kiertoa siulla nyt menossa?..
 
hmmm...tänne pakko purkaa tuntoja. mahdollisia raskausoireita on. Jos olen raskaana niin sitten nyt olisi menossa rv 5+1. Kunnollista plussaa ei vaan ole vielä tullut. Hailakka haamu vain... mieskään ei sitä nähnyt mutta minä kyllä ihan selvästi (se ukko on sokea ihan selvästi) :LOL: mulla oli viikko sitten vuotoa, joita luulin menkoiksi, mutta oli niin niukkaa päivän kestävää rusahtavaa vain, että ei tollaisia menkkoja oo ikinä ollut.

oireita:
-huono olo. Varsinkin iltaisin. Aamuisin myös enemmän kuin päivällä.
-huimaaminen ja väsymys. Olen liittänyt tuon huimaamisen nimenomaan tuohon väsymykseen. paritkin päikkärit saatan ottaa päivän aikana.
-närästys. Tätä pidän kaikista eniten outona sillä minua ei ikinä närästä, nyt koko ajan.
-alavatsan juiliminen. Ja myös alaselän.
-turvotus.
-mielialanvaihtelut.
-yhdyntäkivut. Ihmeellistä. Erityisesti tietyissä asennoissa.
-finnejä puskee esiin. Yleensä ei lainkaan, nyt monta kerrallaan naamassa.

parin päivän päästä kokeillaan testata taas... Menis aika myöhäiseksi plussaksi kyllä... todennäköisesti mulla on vaan jotain muuta häikkää kropassa nyt. Joku puutostila tai jotain.

 

Yhteistyössä