raskausoireketju(mahd.)

  • Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
Niinpä niin,outoja oireita täälläkin.nyt kp25/28 ja joitakin päiviä oon jo huomannut olevani todella väsynyt,ei jaksa olla lasten kanssa pystyssä niin kuin tavallisesti ja sit on kamalan kylmä.toiveissa olis kolmas joten toivotaan ettei nää oo vaan kuviteltua sattumaa.nyt tuli vielä outo tunne alamahaan-ei varsinaista kipua mut tuntuu oudolta.ja miehen mukaan oon "jälleen" tavallista ärtyisämpi (no tiedä nyt siitä ;) )
 
On kyllä kamalaa kun vatsa pystyssä olevia tuntuu olevan kaikkialla minne menen ja pakko on esitellä..1,5 vuotta on yritetty ilman tulosta mutta kaikki mahdolliset kuvitellut oireet on ollu joten en enää luota minkäänlaiseen rintojen pingotukseen, pahoinvointiin ym. ettei tule suurempia pettymyksiä. Lääkkeitäkin syön ja mm. raivareita niiden vuoksi saan, kaikkea sitä pitääkin kärsiä ja rahaa menee! :\| Mitenköhän tämä kansakunta on oikein saanu alkunsa kun on niin vaikeeta??
 
Tälläsiä oireita löytyy:
-selkäkivut
-mahassa viiltelee, ihan kuin menkat olis alkamassa mutta tätä on ollut jo 5 päivää, ei kestä yleensä niin kauaa
-kipeä ja flunssainen olo
-ällöttää
Näitä samoja oireita on menkkojenkin aikana mutta ei näin paljon tai näin kauaa.

Ai niin ja sitten mulla on tullut kahtena tai kolmena päivänä pyyhiessä liman mukana pieniä verijuovia, Mitä ne tarkoittavat???? Sitä ei tule muuten kuin pyyhiessä.

Lopetin pillerit juuri ja viimeviikolla (26.-29.3.) mulla oli tauko menkat ja nyt mietinkin , että koska uskaltaa ekan kerran testailla ku ei oo kierrosta mitään hajua?

 
Oireita oireita
^ jos lopetit pillerit viikko sitten, tyhjennysvuoto on juuri ollut ja nyt tulee veristä limaa, se johtunee siitä että elimistösi yrittää palata normaalikiertoon. Testailla voisit sitten noin neljän viikon päästä, jos kuukautisia ei kuulu.

Täällä on menossa kp 28/28, alavatsassa tai itseasiassa tuossa häpyluun paikkeilla tuntuu sellainen 'metallinen' olo, vaikea selittää mutta ikäänkuin metallin maku lihaksessa :snotty: mites sen nyt kuvaisi.. Ihan kuin siellä olisi kämmenen kokoinen metallilaatta, ei kipeä mutta se metallisuus tuntuu. Eipä ole tällaista(kaan..) ennen ollut! Ristiselkä on ollut saamerin kipeä kolme päivää ja röyhtäillyt olen 2 päivää. Eloisia, todentuntuisia unia olen katsellut koko tämän viikon. Jännityksellä huomista odotan, ovatko pms-oireeni kenties vaihtuneet aivan uusiin vai jättäisikö täti tämän kerran tulematta!
 
Hei

Aattelin tulla listaamaan oireeni jos jollekin olis apua.

Eli,plussasin tuossa n.kk sitten ja oireet, joista aloin epäilemään tärppiä olivat:

- N.viikko oletetun oviksen jälkeen tuli keskelle alamahaa semmoinen viiltelykohtaus, oisin voinut selvästi rajata alueen missä se kipu oli.

- Rinnat (ja erityisesti nnnit) alkoi tuntua oudolta, sen huomasi parhaiten kun aamulla oli nousemassa sängystä, ne oli jotenkin painavat/puutuneet?!

- Äkilliset vilukohtaukset, piti etsiä vilttiä päälle vaikka vain katsoi telkkaa tms.

- Aivan kuin maha olisi kurissut esim. kun on nälkä, mutta se kurina tuntui ja kuului alamahalla..en tiiä liittyikö ees tärppiin, mut pistin merkile kun oli niin outoa :LOL:

- Parina aamuna piti jo aamuyöstä rynnätä pissalle, enne kuin menkkojen ois pitänyt ees alkaa.

Tässäpä nää mitkä nyt tulee mieleen..Paljon plussaonnea piinailijoille!+++
 
Hei!

Ehdin kirjoittamaan tähän ketjuun jo parikin kertaa kuvitellut oireeni, ennen kuin tärppäsi. Todelliset oireet olivat selvä lämmönnousu 37,3, kauhea vilutus ja armoton väsymys. vko 6 eteenpäin iltapahoinvointi.

Kuviteltuja oireita aiemmissa kierroissa olivat painontunne vatsassa, satunnaiset lämmönnousut, väsymys, rintojen arkuus. Tosi arat rinnat enteilivät aina vain menkkoja.

 
oireita piisaa
ihana ketju :heart:

kun itsekin piinailee ja kuumeissaan kuvittelee kaikenlaista, on ollut mukava lukea näistä toistenkin kuvitelmista ja toiveista.

Tehostunutta hajuaistia ei kukaan taida PMS-oireena saada, mutta ilmeisesti aika yleinen sitten kun raskaus todella käynnistynyt?
 
Miisa

Voi vitsit, tehostunut hajuaistikinko voi olla merkki raskaudesta? Sithän näitä on jo vino pino:

-se hajuaisti... varsinkin tupakka, virtsa ja pesuaineet käy nenään
-vahvan hajuinen virtsa
-pahoinvointia pari viikkoa
-oksentelua
-alavatsassa tuntuu hassu vesi-ilmapallon kaltainen
-alavatsaa ja häpyä viiltelee
-huimausta
-himo terveelliseen ruokaan
-vatsa toimii-ei toimi-toimii-ei toimi...
-"yhden päivän menkat"

Näinköhän sitä uskaltaisi testata? Tää ketju on ihana! :flower:
 
Ihana ketju!
Täytyy sanoo, et on kyllä ihan kummallinen olotila, kun ei tiedä ollako vai eikö olla.. Mie jätin ehkäisyrenkaan pois 2kk sitten, kun en sietänyt sen sivuvaikutuksia (mielialahäiriöt((tosipahat)), painon nousu jnejnejne..). Nyt sitten menty ihan kondomin voimin, kun isäntä sanoi että ei halua vielä lapsia, mutta jos vahinko sattuu, niin se on sit toivottu vahinko.. (ota tuostakin sitten selvää.. -miehet!)
No, viime kuun menkat tuli ihan ajallaan ja normaalisti, muistaakseni, mutta nyt ne on jo viidettä päivää hukassa. Olen testannut kahdesti, mutta joka kerta nega. En muista että olisin tässä kierrossa edes ovuloinu. Nyt sitten olen reilun viikon tuntenut oireita, kuten:

-alavatsaa nipistelee aivan tajuttomasti, välillä sattuu tosi pahasti, välillä helpottaa

- myös rintojen alta on ylävatsa ihan kivi kova

- rinnat rupes pari päivää sit aristaa, tuntui kuin ois nännit ihan verillä, kun rintsikat kosketti niihin.

- pääsiäisen tienoilla närästi 3-4 päivää melkein koko ajan (ei yhtään normia mulle)

- vessassa saa juosta monta kertaa päivässä, ja janottaa.. tänään aamuyöllä vessajuoksua, enkä saanut enää sitten unta

-välillä pirtee olo, välillä ei yhtään.. tekis mieli vaan nukkua

-vihlova selkäkipu lapaluista aina ristiselkään asti

-virtsa oli välillä aika haisevaa :ashamed: , mutta nyt ei oo kuin väri muuttunut tummemman kellertäväksi.. normaalia? :p
-viikonloppuna alkoi flunssa, varsinaisesti nenä ei vuoda juurikaan, mut kurkusta nousee limaa, myös lämmöt nousi 36,5 - 37,6

on ollut huimausta, kävin jopa lääkärillä siitä syystä ja nyt tutkitaan et onko tasapainoelin menny sököks.. lääkäri kyllä kysyi olenko raskaana, mut sillon oli 2 viikkoo sit ollu menkat ja totesin vain että en tietääkseni.. nyt jos oonki.. :LOL:

Vauvakuume on kova, olo on todella levollinen, välillä tosin saatan yhtäkkiä suuttua ihan tyhjästä..
En vain tiedä millon testata uudestaan, tai käydäkö tk:ssa.. jos en olekaan raskaana.. tai sit on kohdunulkopuolinen.. sillä kivut on välillä _todella_ kovat.
Mutta on ihana huomata etten ole yksin "outojen" tuntemuksieni kanssa. =)
Plussa onnea kaikille! Toivotaan että täälläkin tärppää. :heart: :heart:
 
Pillerit on loppunu 2,5 viikkoa sitten, tyhjennysvuoto (3.4-8.4), ja sen jälkeen on sekstailtu parin-kolmen päivän välein..
Kaikenlaisia oireita on jo ehtiny ilmaantua, johtuuko sitte toiveista vai pillereiden lopettamisesta.. päällimmäisenä nyt muutaman päivän ajan esiintynyttä rintojen tai oikeastaan nännien arkuutta, ne on tosi herkät, tällästä ei oo esiintyny aiemmin.. ruoka ei maistu, lämpimän ruuan haju kuvottaa ja oksennus nousee kurkkuun.. saatan syödä ainoastaan kylmiä ruokia, kuten jugurttia ja jäätelöä.. alavatsalla on ollu ihmeellistä vihlontaa ja vatsa on välillä löysällä ja välillä kovalla.. että tällästä täällä.. toivon kyllä plussaa koko sydämestäni, lapsi on meille enemmän ku tervetullut!!!
aurinkoista kevättä kaikille!!!! =)
 
Moikka kaikille!

Anteeksi jos tungen tänne, olen jo perjantaina plussannut meinaan :) mutta täytyy kertoa omiakin oireita, kun eka olin vähän huolissani.. mulla kans alavatsa nippailua ollut ilmeisesti siitä oviksesta asti ja varsinkin vasen puoli on tuntunut "kummalta" jopa tosiaan välillä menkkamaisia särkyjä, joita pelkäsin.. mutta haluan uskoa että kaikki hyvin ja kuuluu "taudinkuvaan".. ;)

sitten on: koko ajan vähän "reippauden puutetta", ei oikein jaksa paljon mitään.. töissäkin vähän keljutti olo välillä.Ei kuitenkaan kuvota tai okseta.
- ylävatsa välillä kouristaa? tai sellanen närästys..ihmeellinen.
-finnejä!! yök..ei oo aiemmin ollut (ainakaan näin paljoa) äh!!!
-lämpö pikkasen korkeemmalla kuin ennen jotain 36.8 kun ennen alle 36.2.. no en oo kyl pitäny tarkkaa kirjaa, et voipi vaihella ;)

et tällasia oireita mulla ja toivon koko sydämestäni et ne on myös teillä nimenomaan niitä RASKAUSoireita!;) tsemppiä ja valoisaa kevättä kaikille!!

p.s on se harmi et ei pysty tästä alkuraskaudesta niin nauttimaan kun odottaa vaan sitä vko:a 12 tai ekaa ultraa..ja toivoo parasta ja pelkää pahinta! ;9 ) mut yritän silti..nauttia =)
 
Lopetin pillerit maaliskuun alussa. Tyhjennysvuodon jälkeen ei ole ollut kuukautisia. Nyt on siis menossa kp 44.

Reilu viikko sitten aamulämpö nousi melkein asteella ja housuihin tuli seuraavana päivänä outoa kirkasta limaa - ovisko? Vatsaa kouraisi samaan aikaan muutaman kerran oikealta puolelta.

Nyt on ollut pari päivää alavatsa tosi kipeä, muttei ihan menkkamaisella tavalla. Lisäksi on ollut pahoinvointia.

 
me jätettiin kumi pois jouluna ja nyt tässä on viikon ajan peitot heilunut suht tiuhaan. sitä ennen ollut aika hiljaista (tytär kipeänä, miehellä työhuolia jne).

nyt sitten mukamas

väsyttää (voipi johtua tyttären aikaisista heräämisistä)
tissejä on jomottanut pari päivää (imetän edelleen)
valkkaria on hurjasti
pahat hajut haisee todella voimakkaasti, esim kakkavaipan vaihto tekee pahaa
ällöttää

mutta luulenpa että ihan kuvittelua on, nyt ku ois menossa muistaakseni jotain kp 21/33 tai vastaavaa :whistle:

plussaonnea kaikille :heart:
 
Minulla on kanssa raskaus oireita mutta en ole vielä testannut.

Väsyttää kko ajan vaikka nukun ihan normaaleja yö unia.
nälkä koko ajan vaikka syö.
vessassa saa käydä normaalia enemmän.
vatsassa nipistelyä ja kipua sekä alaselässä.
rinnat hiukan arat.
kovaa päänsärkyä ollut parisen päivää.
Huono olo ainakin syönnin jälkeen ja jos tulee paljon liikuttua ja uurastettua.
Lämoöä en ole mittaillut kun en ihan varma ole mikä se normaalisti on.
välillä vihloo myös alapäähän.

En sitten tiedä voisinko olla raskaana. :)
 
täällä polttelee ala
kp 20 tai 21 menossa, ovisplussat 12.4.ja 13.4 ..aivan kun supistukset mutta lievemmät kumminkin..ennen ei ole moisia oireita ollut (edes menkkaoireita) mutta eipä uskalla monien epäonnistuneiden yk jälkeen vielä laskee itseään leojailemaan..mikään ei ole helpompaa kun itsensä pettäminen..jos ovis olis ollutkin vaikka 14.4 olis vasta dpo 4 vai 5 menossa...
 
Juu minä olen huomannut kanssa oirehtivani nyt parina kolmena päivänä peräkkäin. Ruuminlämpö heittelee siinää 35-37 välillä aika reilustikkin, vatsaa vihloo, pahaolo tulee puuskittain,ja ärsyttää pienimmätkin asiat. Kierron puolivälin pitäisi kuitenkin olla ohitse,eikä minulla muutenkaan ole koskaan oviksen aikana ollut mitään vastaavanlaista. Vaikken toisaalta tiedä voisiko raskausoireet alkaa näin nopeasti.. :\|
 
mie tänne jo aiemmin kirjoitinkin oireitani, mutta nyt rupee jo kovasti ahdistamaan että mikä minua vaivaa.. Oireet on tosissaan kuin ois raskaana (tosin en voi täysin 100% varma olla, koska olen ensikertalainen), mutta testeissä ei näy mitään. Edes neuvolassa tehty testi ei anna plussaa, oireet on jatkuneet jo reilusti viikon verran, rinnat kipeytyneet enemmän ja mahaa kipristää välillä tosi tosi kovasti. Selkä on tulessa, jos liikkuu tai on paikallaan, eli ei koskaan hyvä. Nyt sit on maha turvonnu kuin jalkapalloksi, heti tuosta rintojen alta on maha kohonnut ihan näkyvästi, on kova kuin mikä ja jatkuu aina alas navan alapuolelle asti. Vauva? Oon miettinyt, et oonko sit pidemmällä kuin aavistaa voi, mutta miksei testeissä näy mitään.. Menkat on siis reilun viikon myöhässä.. voi apua.. Ihmiset jo rupee kyselee, oonko raskaana, mut mä en tiedä.. Näkyvä vatsapömpötys (vauvamaha) on jo tosi selkee.. kertokaa mulle, mikä on.. Pelkään jo kaikenlaisia kasvaimia ja muita, mitä se vois olla.. oon miettiny pitäskö lääkärillä käydä, mut kaikki pyytää odottamaan vielä viikon.. Viikon siis peittelen vielä tuota jalkapallo mahaani ja kärsin painavista ja aroista rinnoista.. huh.. :) en tosin valita, jos siellä sit onkin pieni vauvaliini.. mutta tää epätietoisuus on ihan kauheeta..
 
cecci
nasu: onko sulla ollut säännöllinen kierto ennemmin? koska viimeksi testannu? ainakin esim. aconilla on testejä jotka reagoi todella herkästi...ja ompa koettu sekin että sitä "kuvittelee olevansa" raskaana niin että fyysisetkin oireet sitten ilmaantuu =) ensimmäistä "tehtiin" melkein 5 vuotta ja koko kirjo kai oireissa käyty lävitse =) mahdollista myös on että raskaushormoni vaan nousee hitaammin toisilla, kun toisilla. tuskimpa sen vakavammasta on kysymys..odotas se viikko ja ellei sitten selvyytt ole tullut niin varaa ajan.
tietysti: jos äkillistä kovaa kipua ilmaantuu, on lääkäriin syytä mennä enemmin kun myöhemmin =)
näin siis pohti tämä *nauraa* liekkö tuolla uravalinnalla vaikututa "melkein" sairaanhoitaja *reps* (vuosi takana, 2 edessä)
 
Luin huvikseni tätä ketjua, ja jäin miettimään, että olenkohan jotenkin outo.

Onko nuo oireet siis teille oikeasti jotain "epänormaalia". KUn minulla on noita teidän kuvailemia oireita ihan normaalistikin, siis turvotusta, runsasta, hulahtelevaa valkovuotoa, vatsan nippailuja, vessassa juoksemista ym ym. siis jatkuvasti?

Myös kuvotus, huimaus ja pahoinvointi on olleet melkein jokpäiväistä kuopuksen (6kk) syntymän jälkeen. ja aiemminkin kyllä.

Jäin siis miettimään, onkohan mun hormonitoiminnassa jotain outoa, kun on 2 viikkoa/kk "raskausoireita" . Ensimmäiset pari viikkoa kuukautisten alkamisen jälken on normaalia ja hyvä olo, sitten on sitä sun tätä kremppaa.

Tietysti siihen on jo vuosien varrella tottunut, mutta olen vain tätä ihmetellyt, etenkin synnytysten jälkeen on "oireet" pahentuneet.
Raskaana e siis ole -"oireista" huolimatta.

Lisätään vielä, että minulle ei ole mitkään pillerit tai muut hormonaaliset ehkäisyt käyneet, silloin on olo niin kamala, ettei elämästä tule mitään.


Hassua on myös se, että RASKAANA minulla ei ole mitään oireita, ja olo on kaikista parhain. Olisin mieluiten koko ajana raskaana (1.kolmannes) kuin "normaali tilassani". :/

Eikö muita oireita elämää eläviä ole? vaikka kyllä meneekin ohi ketjun aiheen. jote vielö aiheeseen:

minun oireitani raskauksista on ollut ihana, hyvä, ja seesteinen olo. Yleensä on ollut sinäpäivänä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja sen jälkeenkin n.viikon-pari semmonien "kuukautisolo" eli kuten yleensäkin on silloin, kun on menkat tulossa, eli noita "oireita" (mitä minulla on aina), mutta pääsääntöisesti minulla on ollut raskaana ollessani HYVÄ olo, ja jotenkin semmoinen hiljainen varmuus asiasta.
 
Mie lopetin ehkäsyrenkaan käytön helmikuussa, siitä lähtien oltu kortsulla, vaikkakin joskus vähän sekin lipsahdellut. Menkat tuli ehkäsyn lopetuksen jälkeen aivan ajallaan, mutta nyt ne viipyy.. Ennen menkkojen (siis jolloin ois pitänyt alkaa) rupesivat sitten kaikki nämä oireet ilmenemään.. ensin närästi monta päivää putkeen (mitä ei normaalisti ole), sitten oli huimausta tosi pahasti pari päivää ja nyt on maha pullahtanut.. En usko että voisin melkein 2 viikkoa kuvitella oireeni, mahan kipristelyt ja pulpahtelut, rintojen arkuuden ja niiden painavuuden. En usko että niin kovin pystyisi kuvittelemaan myös erittäin kovat selkäkivut ja vihlaisut.. En tiiä.. kai sitä on hulluks tullu.. :D Ja se et tuo maha on niin näkyvästi esillä, miten voisin kuvitellen saada sen sellaiseksi kovaksi ja heti tuosta rintojen alta nousevaksi jonka muutkin näkevät ja kiinnittävät huomiota.. äh..
Eilen oli kovempia nipistelyjä ja "kipuja", kuin aiemmin, mutta en vielä lääkäriin menny.. kuunnellaan nyt, mitä tästä tulee.. tuleeko lasta vaiko ......
 
muita vaihtoehtoja
Nasu :wave:

Vauvamaha ei ole kova heti rintojen alta alkava vasta kuin ihan loppuraskaudesta! Ensisynnyttäjillä vauvamaha ei välttämättä edes näy ennen kuin puolenvälin paikkeilla ja se nousee sieltä alhaalta päin - ei ylhäältä. Eli vähän vaikea uskoa tuon vatsakuvauksen perusteella että olisit raskaana.

Voisiko olla , että sinulla on jonkinlainen valeraskaus - että haluaisit niin kovin olla raskaana, että olet saanut kroppasi reagoimaan tuohon toiveeseen?

Vatsalaukku myöskin toisaalta sijaitsee tuossa kylkiluiden alapuolella, joten voisiko olla, että vatsalaukkusi on pingottunut. Ehkä ilmavaivoja, jos kerran on ollut närästystäkin?
 
voihan se olla että on pingottunut ja ilmaa mahassa, mutta voiko sitä kestää reilun viikon.. ja vetääkö se mahan kivi kovan tuntuseks? Toisaalta olettaisin, että vaikka on kuinka ilmaa mahassa, niin se tulee ulostaessa ja kaasupäätöinä, sekä kenties röyhtäilynä ulos.. kaikkea tätä olen tehnyt, eikä mitään muutosta.. Pyysin miestä kuuntelemaan korvallaan kuuleeko mahassa mitään, muttei kuullut edes pihinää.. en tiiä.. Kai se on korvien välissä vikaa ja tosi tosi pahasti..
 

Yhteistyössä