raskausoireketju(mahd.)

  • Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
:heart: Meillä siis tulossa nyt kolmas lapsi(kai?). Maanantaina näytti vielä apteekin omalla testillä negaa. Nyt sitten tuolla prismasta ostamalla testillä tuli ensin haamu, joka selveni plussaksi:) Mulla siis edelliset kuukautiset olivat 25.5.2007 ja näiden olisi pitänyt alkaa 30pvä päästä.
Hassua, sillä edelliset kuukautiset olivat vasta toiset synnytyksen jäljiltä, koska imetin 1v3kk. Ja sitä edelliset olivat helmikuussa. Pitää tehdä vielä parin päivän päästä testi, niin näen, että oliko vain "virhe":) Ja , että onkohan nuo prisman testit kovin luotettavia? Ennen en ole niitä tehnyt.

Ja oireitakin voin laittaa:
*paleltaa, välillä kauhean kuuma(ristiriitaista:)
*maanantaina tuli verta nenästä(sen yhdistin, koska edellisissä raskauksissa ollut myös just sinä päivänä, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa:)
*koko ajan nälkä, siis kauhea näläntunne(jollain tapaa maha tuntuu tyhjältä, kohta sitten alkaa ne pahoinvoinnit)
*Rinnat EIVÄT ole yhtään arat, vaikka edellisissä raskauksissa ollut tajuttoman kipeät
*hermo menee helpolla
*maha oli todella löysällä(eilen), luulin, että nyt tuli mahatauti.
*vähän meinaa aamuisin väsyttää
*maha on ollut kipeä
*itkuherkkyys
***Joka tavalla vähän pms-oireita, mutta plussa kertoi oireiden olevan jotain muuta:)
*niin ja koko ajan menee todella herkästi jaloissa vilunväre(outoa).
*alamaha ollut "hassun" tuntoinen. Ehkä turvotusta, siis tuntee jotain erilaista. Ei välttämättä kipua, mutta sellainen "lämpimän" tunteen :LOL:
*Tänään jäi aamukahvi juomatta, joten lähdin testin ostamaan:)

Paljon onnea plussanneille ja plussaonnea muille:) Ja sori, kun omia lörinöitä tähän ketjuun höpisen :hug:
 
Onnea plussasta. Taitaa tyttö olla onnesta sekaisin, jäin itsekseni nauramana lausettasi
Meillä siis tulossa nyt kolmas lapsi(kai?).
että et ole sitten ihan varma montako sinulla on entuudestaan.. (kai?) :) Sorry, oli jotenkin ihan pakko tarttua tuohon lauseeseen, kun se oli niin hassu =)
Itse mennään kp47, testit negoja mutta edelleen ei menkkoja kuulu. Maanantaina käyn tk:n gynellä tarkastuttamassa paikat ihan varmuuden vuoksi. Otetaan papa yms, katsellaan päällisin puolin. Ja kyselen nyt tästä projektin etenemisestä. KOska meille vauva saa tulla niin pian kuin vain mahdollista.
Niin ja pakko hehkuttaa. Mut kutsuttiin tänään töissä käymään kassalla. Kassatyttö osoitti tapettihyllyjen luo ja hihkui: siellä on mies kukkapuskan kanssa. Minä että mitä?? Mun oma rakas aviomies oli lähettänyt minulle töihin julmettoman ison punaisen 10 ruusun puskan kuriirin kautta. Meillä on siis tulossa sunnuntaina 1 v hääpäivä. Vähänkö oli tytöt kateellisia, että ompas ihana mies. Taitaa mies yllättyä minunkin lahjastani, kun kävin teetättämässä itsestäni sellaiset sensuelli alaston kuvat :whistle:
 
Paljon Onnea LapsetOvatElämäni!!! :hug:
Meillä mennään samaa rataa.. Eli menkkoja ei vaan kuulu.. Lauantaina teen vielä testin ja jos se on nega niin alotan Terolutit.. Mutta vähän ihmetyttää kun maha on kasvanu niinku oisin viidennellä kuulla raskaana.. :/ Ja paino ei kuitenkaan oo noussu grammaakaan.. :eek: En tiiä.. alkaa jo vähän pelottaan että mikäs siellä sitten kasvaa jos ei vauva... :x
 
Mulla ihan täysin samat oireet kuin sulla ja kp 20 / 28. En ihan vielä "uskalla" testiäkään tehdä. Jännittää ihan sikana, kun ei varsinaisesti yritetty lasta. Mutta nyt ajatukseen on molemmat jo tottuneet niin luulenpa että pettymys olis kova jos en olisikaan raskaana. Vahva epäilys että olen, mutta onko se kuviteltua.. sen vaan aika näytää.

Ja pakko vielä sekin laittaa.. tuola ekoilla sivuilla joku joka epäile raskautta itsellään, oli huomannut että rinnoista tuli kevyesti puristettaessa maitomaista nestettä.. no enpä ole aiemmin puristellut mutta nyt oli pakko ja tulikin monta pisaraa :x

Niin ja onnea kaikille yrityksen kanssa ja plusplus tuulia jokaiselle! Olen uusi täällä, mutta tulen varmasti täällä muiden kuumeilijoiden kanssa pyörimään! *addict* :p
 
Ja muiden oireiden lisäksi, mitä täälläkin on paljon mainittu (voin samaistua moniin :) niin uutena on tullut kummallinen "äidin vaisto" ihan kuin katsois maailmaa eri tavoin. Ja kun ajattelenkin mahdollisutta olla raskaana niin alkaa juilia ympäri kroppaa. Ihan hassu tunne, ihan kuin jännittäisi kamalasti vaikka esiintymistä.. onko samoja muilla? :)
 
Juuri tein haamuplussan :) uskaltanen siis jakaa teille raskausoireitani:

- metallin maku suussa ja suun kuivuminen ihan ensimmäiset mistä aloin pohtia mahdollista raskautta
- Omituinen kipu välillä alavatsassa, en osannut paikallistaa, ja ei ollut menkkamaista kipua
- Omituinen vuoto silloin kuin menkkojen piti alkaa
- Rinnoissa ei mitään poikkeavaa
- Ei ylimääräistä vessahätää
- Olo muuten aivan normaali
 
Roxy lady muistahan kertoa mitä testi sanoo, kun pääset piakkoin testailemaan! Mä en tiedä mitä itse ajattelisin, eilen pikkasen jo tiputteli, vaikka tero-kuuri just loppui. Nuo terot aiheuttaa mulle hirveää epäilystä, vahvoja hormonejahan ne on, eli voivat hyvinkin saada kropan sekaisin oirehtimaan. Vielä pitää jaksaa vikkko+ ennenkun kannattaa testailla....
 
joo kerron :) Mulla usein ollu aika erilaiset kierrot vaikka söin pillereitä... Niin ajattelin antaa nyt mennä montakin päivää yli sen päivän jolloin kk pitäis alkaa.. ei vaan malttaisi odotella!! ellei tietysti menkat ehdi alkaa ja pilata kaiken. Miten sitä jo kiintyykin niin sellaiseen mitä ei välttämättä edes olekaan?


Niin ja en tiedä miten todennäköistä edes on että voisin olla raskaana, lopetin pillerit noin 3 viikkoa sitten.. ja nytkö jo raskaana vaikka aina epäsäännölliset kierrot ja ilmeisesti muutenkin hormoonit vähä reistailee.. Aikamoista. :whistle:

marika mitä näitä kaksplussan ja muidenkin keskusteufoorumeiden kokemuksia olen lukenut, niin eihän se pieni (joillakin suurempikin) tiputtelu vielä mitään kerro!! Joten tsemppiä ja plussia ;) :flower:
Tosin tuntuu että munkin kroppa oirehtii kaikkien näiden muidenkin oireiden mukana :LOL:
 
Nyt leikkioireita tähän väliin mitä on, eilen siis NEGA kp27/30-31, (pari viimeistä kiertoa 40-50) ja tänään kp28:

Maha on ku jalkapallo koko ajan. Monta päivää ollu ihan turvoksissa ja selän iho on taas snadisti huonossa kunnossa (nää on ollu aikasemmissa raskauksissa mut toisaalta voi myös kummatki johtua jos aineenvaihdunnassa on nyt jotain vikaa.)

JATKUVA nälkä. Oon aivan täyttymätön. Ihan uskomatonta

Närästys. Tai sellanen hassu kurkunpolttelu, mitä ei myöskään oo ikinä.

Ja sit epäilen et mul ehkä saattais olla hiiva? mul ei oo KOSKAAN ollut aikaisemmin ainakaan et olisin ollu tietoinen joten en oo ihan varma ees niistä kaikista oireista mutta luulisin että nyt saattais olla.

kohdunnapukka on vieläki tosi kova ja ylhäällä, eikä oo aiemmin ollu ikinä tollanen. tosin en siis missään nimessä oo tutustunu tähän kun muutaman viikon joten vertailukohtaa esim. just ennen viime menkkojen tilaan ei oo ollenkaan.

Sit mä kuvittelen muitaki pikkujuttuja, mut ehkä tos on noi isoimmat. Eikä röökii tee mieli, eilenki poltin vaan yhden. Mut toisaalta mul tulee muutenki aina silloin tällöin kausia jolloin ei yhtäkkiä tee mieli polttaa oikeastaan ollenkaan. Eli ei sekään mitään meinaa

Niin ja tosiaan en mä tiiä voiks se olla ees mahdollista et yhtäkkiä se oliski about sen tasan 30 päivää ja ovis pari viikkoa sitten ku tosiaan viime kierrot ollu kp50 ja kp40 jne.

Mulle saa nauraa :LOL: :D :D
 
niin ja sellainen oire ollut myös havaittavissa, joka joka päivä on tullut huomattavammaksi, että kun istahtaa niin vihlasee mahanpohjasta ja kun nousee vihlasee vielä kovempaa. Samoin tuo närästys, ennen en edes tiennyt mitä se oikein oli.. Nyt tiedän :p
 
LapsetOvatElämäni ONNEA :flower:

Mulla menossa kp 39 ja tänään alko tuhruvuoto vähäinen. Tänään vielä varmuudeksi testasin negahan se, minkäs sille voi. Itellä rinnat edelleen arat ja masus pieniä nippailuja tuntunu.
 
Täällä kp 34/? ja jälleen negatesti takana :| . Mä en tajua miten mun kierto on näin venynyt, esikoista ennen kierto oli max. 32 päivää. Nyt ei ole ehtinyt olla kun vasta 4 menkat, jotka ovat olleet mitä sattuu. Oireita on täälläkin, tosin ne voi kyllä enteillä menkkojakin :/ .
-alavatsaa vihloo ja selkää jomottelee edelleen
-kova nälkä
-närästää paljon
-päänsärky (muuttuu mulla menkkojen alkaessa yleensä migreeniksi)
-ällötys olo, oikeata pahoinvointiakin välillä (voi taas johtua tuosta päänsärystä )
-hikoilen ja palelen vuorotellen
-veto pois, ei jaksa tehdä mitään
-mielialat heittelee

Kaikki muut oireet voi johtua menkoista paitsi tuo närästys ja palelu. Mut en sit tiedä. Tietty mun hormonit voi olla edelleen sekaisin edellisestä raskaudesta (siitä kun on vasta 9 kk). Odotellaan ja katsellaan.

muoks. Onnea plussanneille!
 
:heart: Alkoi kyllä itseäkin naurattaan toi mun kommentti :D Tarkoitin siis, että kolmas on tuloillaan, vaikka tuntuukin niin uskomattomalta. Mies ei kyllä usko, koska hänen mielestään viivojen pitää olla yhtä paksut ;) Ei kyllä ole ollut edellisistäkään raskauksista.
Jännä miten nyt ei ole rinnat yhtään arat. Mulla on myös tuo, että pitää koko ajan syödä. Varmaan se on jotenkin alkua tuolle pahoinvoinnille, että maha tuntuu koko ajan niin tyhjälle. Mulla nimittäin alkupahoinvointiin helpottaa aina aamuisin syöminen, mutta sitten kun pahoinvointi menee pahemmaksi, niin sitten syömättömyys :$
Olo on ihmeen energinen, paitsi aamuisin on hankala saada silmiä auki. Ja eilen illalla väsytti jo yhdeksältä, vaikka monesti valvon piiitkän. Esikoista kun nukutin, niin sammuin hänen viereen, sitten heräsin siihen, kun unissani kaivoin pojan suuta(näin unta, että oli tukehtumassa), poika PURAISI mua TODELLA KOVAA! Ois ollu ihme jos siihen en ois heränny :D Sit nousin ylös ja menin syömään ja takas nukkumaan.
Mulla myös tuo raudanmaku suussa, kun pesin hampaat, niin verenmaku jäi suuhun:(
Niin ja hyvä oli eilen, kun kysyin tuolta esikolta, että tuleeko meille nyt poika vai tyttö, niin vastaus oli:"Tyttö ja poika". Mulle kyllä riittää tähän yksi lisää taas vähäksi aikaa, kiitos vaan:)

Hyviä jatkoja kaikille:) Ja PLUSSATUULIA :flower: :heart: Käyn aina välillä lukemassa tätä ketjua. Enpä kauaa kerennyt olla täällä vauvakuumeisissa:) Mutta on ihana lukea myös toisten plussista :heart:
 

Raskaus oli minulle täysi yllätys ja koska aiempia lapsia ei ollut enkä ollut raskautta koskaan edes erityisemmin ajatellut tai toivonut, en osannut ajatella oireitani raskausoireiksi. En oikeastaan edes tiennyt mitä oireita raskauteen voisi liittyä rintojen turvotusta ja kuvotusta enemmän. :)

Eli ennen testausta mulla oli:

-erittäin selkeä ja voimakas väsymys, erityisesti iltaisin (nukahdin joka alkuilta jo telkkarin ääreen tai kaaduin suoraan sänkyyn; epäilin olevani sairastumassa flunssaan)
- jatkuva palelu (ihmettelin miksi tärisyttää kuin horkassa vaikka oli villasukatkin jalassa; vahvisti epäilystäni sairastumisesta flunssaan)
- rintojen turpoaminen aste asteelta (tapahtuu myös aina vähintään viikon ajan ennen menkkoja)
- voimakkaat ja selkeät kuukautisoireet alavatsalla (tapahtuu aina kuukautisten alkamisen aikaan)

Näiden oireiden perusteella en siis yhtään osannut arvata raskautta vaikka ihmettelinkin kroppani erityisen voimakasta reagointia kuukautisiin ja flunssaan. Ei ollut hormonaalista ehkäisyä, joten olen tottunut voimakkaisiin oireisiin kuukautisten aikaan ja niitä ennen.

Kun kuukautiset olivat melkein kaksi viikkoa myöhässä, tein vihdoin testin, joka oli siis plussa! En tehnyt testiä aikaisemmin, sillä raskauden mahdollisuus oli minimaalisen pieni ja kuukautisoireet olivat niin selkeät, että odottelin koko ajan vuodon alkavan millä hetkellä hyvänsä. Oireiden perusteella odottelin aikamoista tulvaa! :) Ja tosiaan kun ei ollut hormonaalista ehkäisyä, kuukautiseni ovat joskus voineet viikolla heittääkin stressin tai sairatelun seurauksen.

Että tällainen tyhmeliini täällä! Nyt kyllä sitten jo alkuraskauden oireista paljon tiedänkin, sillä pian plussaamisen jälkeen alkoivat pahoinvoinnit ja kuvotuksetkin! :)

Plussaonnea kaikille ja onnea plussanneille!



 
:flower: onnea tuulianne ja LapsetOvatElämäni! ihana lukea näitä plussauutisia. toivottavasti saisin itsekin kertoa niitä pian.. voisipa viikon kelata pikakelauksella eteenpäin niin tietäisi vähän enemmän. ei malta odottaa!! :whistle:


Niin ja osaako kukaan sanoa, voiko tuo rinnoista tihkuva haalea neste olla raskauden oire vai esiintyykö kenelläkään tätä ennen kuukautisia? en ole ainakaan itse aiemmin huomannut
 
Alkuperäinen kirjoittaja roxy lady:
:flower: onnea tuulianne ja LapsetOvatElämäni! ihana lukea näitä plussauutisia. toivottavasti saisin itsekin kertoa niitä pian.. voisipa viikon kelata pikakelauksella eteenpäin niin tietäisi vähän enemmän. ei malta odottaa!! :whistle:


Niin ja osaako kukaan sanoa, voiko tuo rinnoista tihkuva haalea neste olla raskauden oire vai esiintyykö kenelläkään tätä ennen kuukautisia? en ole ainakaan itse aiemmin huomannut
Ja nyt kun imetin kuopusta pitkääään, niin rinnat eivät ole yhtään arat. Sekin epäilyttää, että ollaankohan tässä edes raskaana. Joskus olen kuitenkin kuulluut, että joillakin tihkuu tuota "esimaitoa" jo aika aikaisin. Ja sen saa aikaiseksi joku tietty hormoni. Paljon onnea sulle, jospa se nyt enteilisi plussaa:)
 
En ole yhtään varma bongasinko ovulaatiota tässä kierrossa, mutta jos se nyt niihin aikoihin tapahtui, kun sain ovistestiin sen ainoan testiviivan näkyviin (vaikkei kontrolliviivaa vahvempi ollutkaan :/ ) ja pupuilumme ovat tehneet tehtävänsä niin voisikohan pikkuinen olla tuloillaan.. Nimittäin olen tässä viimeisten päivien aikana huomannut, että alavatsassa/kohdussa tuntuu omituista painetta. Ei varsinaista kipua, mutta erikoinen tunne - ehkä voisin kuvailla sitä juilinnaksi kuten joskus olen jostain lukenut. Onko muilla ollut vastaavia tuntemuksia? Ja voiko mitään ylipäätään tuntea, kun menossa on vasta kp 18/29?
 
Alkuperäinen kirjoittaja LapsetOvatElämäni:
Alkuperäinen kirjoittaja roxy lady:
:flower: onnea tuulianne ja LapsetOvatElämäni! ihana lukea näitä plussauutisia. toivottavasti saisin itsekin kertoa niitä pian.. voisipa viikon kelata pikakelauksella eteenpäin niin tietäisi vähän enemmän. ei malta odottaa!! :whistle:


Niin ja osaako kukaan sanoa, voiko tuo rinnoista tihkuva haalea neste olla raskauden oire vai esiintyykö kenelläkään tätä ennen kuukautisia? en ole ainakaan itse aiemmin huomannut
Ja nyt kun imetin kuopusta pitkääään, niin rinnat eivät ole yhtään arat. Sekin epäilyttää, että ollaankohan tässä edes raskaana. Joskus olen kuitenkin kuulluut, että joillakin tihkuu tuota "esimaitoa" jo aika aikaisin. Ja sen saa aikaiseksi joku tietty hormoni. Paljon onnea sulle, jospa se nyt enteilisi plussaa:)


Kiitos,
näin toivotaan ;) Sitäpä ihmettelenkin, että kun on vasta kp 21/28-30, niin olenko sitten vain niin hormoneissani että se saa aikaan tuon "tihkumisen." Olen kyllä myös kuullut että kun ON raskaana ja vähän pidemmällä niin silloin alkaa tihkua, mutta nyt jo :LOL:
 
........olen tässä viimeisten päivien aikana huomannut, että alavatsassa/kohdussa tuntuu omituista painetta. Ei varsinaista kipua, mutta erikoinen tunne - ehkä voisin kuvailla sitä juilinnaksi kuten joskus olen jostain lukenut. Onko muilla ollut vastaavia tuntemuksia? Ja voiko mitään ylipäätään tuntea, kun menossa on vasta kp 18/29?


No, jos omat epäilykseni siitä että saatan olla raskaana osoittuvat todeksi niin minulla juuri kuvailemasi tosi erikoinen tunne (erilainen kuin menkoissa) alkoi jo kp 13!!!!
Toivotaan sinnekkin plussia B)
 
Eilen aamulla testi nega.. Eli tänään alotan sitten ne Terolutit.. Alkaako vuoto heti kun alotan terot vai miten? kesäkuussa ei sitten ollu ollenkaan menkkoja.. :/ Ja tietty taas kierto ihan sekasin.. no.. Ei pidä masentua.. Nyt otan itseäni niskasta oikein kunnnolla kiinni ja pudotan ainaki pikkusen painoa, niin josko sitten onnistus.. :ashamed:
Tulenpa sitten taas vuodon jälkeen kirjottelemaan jos jotain tapahtuu..
=)

Kaikille valtavasti plussaonnea ja :flower: ja :hug: plussanneille!! =)
 
perhoinen84
Mulla on ollut 2 raskaudessa seuraavat oireet:
Pahoinvointia(etomista)
Närästystä
raudan eli veren maku suussa
rintojen arkuus
alavatsan nippailu/särky(menkkajomotusta)
selkäsärky
vatsan turpoaminen/rintojen turpoaminen
valkovuodon lisääntyminen huomattavasti
väsymys

Nyt ei mitään oireita,paitsi että menkat on myöhässä
 
Mulle tuli täti tänään käymään... :( :( Uskalsin melkein jo toivoa pikkaisen, että olisin ollut raskaana, koska oireita oli vaikka muille jakaa. Taisivat oireet johtua teroista ja mun mielikuvituksestani. Että on paha olo! :( :(

Toivotaan, että sun oireet olisivat totisinta totta! Ja plussatuulia kaikille muillekin!!!! :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marika75:
Mulle tuli täti tänään käymään... :( :( Uskalsin melkein jo toivoa pikkaisen, että olisin ollut raskaana, koska oireita oli vaikka muille jakaa. Taisivat oireet johtua teroista ja mun mielikuvituksestani. Että on paha olo! :( :(

Toivotaan, että sun oireet olisivat totisinta totta! Ja plussatuulia kaikille muillekin!!!! :flower:

Voihan ryökäle :'( joskus se mielikuvitus tekee tepposet, tai tosiaan ne terot. Ja se on niin inhottavaa. Ja se vihlaisee syvältä... Mutta ei saa luovuttaa, kun ahkerasti vaan kylvää niin eiköhän siellä kohta jo idäkin ;)
ehkä ensi kerralla, koskaan ei tiedä! Nyt vaan toiveikkaana eteenpäin, vaikka ymmärrän pahan mielen :hug:

Kerron sitten kuinka mulla kävi!

 

Yhteistyössä