***RD ODOTTAJAT 2010-2011!***

Heippa! Kävin tiistaina sokerirasituskokeessa, ja joudun valitettavasti liittymään teidän joukkoon. :/ Paastoarvo oli mulla 4.8, mutta tunnin arvosta pomppas, eli 10.6 oli se. Kahden tunnin arvo oli taas laskenu 4.7:ään. Ens viikolla saan ruokavalio-ohjeistusta ja kotimittausvälineet lainaan äitipolilta. Rd-ruokavalioon oon kyllä jo tutustunut netissä, joten sen mukaan yritetään mennä jo nyt. Toivottavasti tää pysyis mulla kurissa ihan vaan ruokavalion avulla! Mietin tuossa, että oisko se sekottanu mulla sokereita, kun jouduin pari viikkoa sitten vuodelepoon sairaalaan, jolloin liikunta ja melkein kaikki liikkuminen loppui kuin seinään. En tiedä, onko tuollaisella mitään merkitystä. Sitten kotiin päästyä vedin just ne pari päivää ennen rasitustestiä oikein antaumuksella kaikkea hyvää (ja hiilaripitoista...), kun sairaalaruokien jälkeen teki niin mieli. :ashamed: No, ei voi tietää. Diagnoosi nyt on mikä on!

Mukavaa viikonloppua teille! :) Tuun paremmalla ajalla lukemaan lisää.

Valeska rv 27+5

P.S. Vauvan painoarvio rv 27+0 oli 978 g.
 
Mulla tuli lähete bumerangina takaisin Taysista eli vastaanottoaikaa ei pienillä ylityksillä herunut. Toteamus, että jatkaa kotiseurantaa tiukentaen dieettiä. Eipä tuota paljon voi enää tiukentaa. Jos edelleen poikkeava löydös, niin pyydetään uutta lähetettä. En hingu tuohon piikitykseen, kun jo Fragmin pistettävänä, mutta haluaisin vähän painoarviota vauvasta ja kommenttia Fragminin jatkamisesta. Synnytystapakin kiinnostaa. Riskisynnyttäjä olen toki korkean ikänikin puolesta.


Discovery 27+5
 
Onnea bambinalle pienoisesta

ja tervetuloa uusille

Yritin tänään soitella sinne neuvolaan, eka en saanut jätettyä viestiä ja sitten kun soittoaika oli niin kukaan ei vastannut.. Nyt sitten päätin, että odottelen sinne tiistain neuvolaan mikäli vauva ei sitä ennen synny...mittailen vkl aikana niitä 1h arvoja ja katellaan sitten siitä etiäpäin..ei kait ne paljoa muita ohjeita neuvolastakaan olis antaneet..ja kun ei ollut edes oma neukkutäti kelle yritin soitella..
 
Heipä hei kaikille!!Kuinka teillä on mittausten kanssa näin helteessä??Meidän perhe oli alkukuusta siellä Rosalassa katsomassa meidän tulevaa kotiamme saaristossa ja silloin mulla alkoi lipsua tuo mittaamisen kanssa!! :( :'( En oo tämän helteen,stressin ja pakkaamisen keskellä saanut sitä mittausrytmiä takaisin!!Kuitenkin olen syönyt terveellisesti ja säännöllisesti!!Nyt oon parina yönä heränyt kummalliseen tukalaan oloon ja närästykseen/vatsakipuihin(EI SUPISTUKSIA)!!Toissa yönä heräsin klo.04:02(mun 9-vuotias tytär on syntynyt siihen aikaan)ja nyt heräsin klo.02:28!!Onko nämä jotain ennusteaikoja??Parasta yrittää mennä takaisin nukkumaan jokskin aikaa!!Onneksi tänään tulee vähän pakkaamisapua!! =)Oikein hyvää masunkasvatusta kaikille!! =) :hug:

miita1969 & Walter 30+2 :D
 
Onnea bambina :flower:
Kävittekö synnärillä kätilön kanssa läpi synnytyskertomuksen? Jos sulla on jokin asia jäänyt askarruttamaan miksi mikäkin tapahtui kannattaa ne asiat purkaa pois ettei jää peikoksi tulevaisuuteen. Mielialan vaihtelut on ihan normaalia hormoonimyrskyä ja mukana on tietysti myös väsymys ja onhan tuollainen synnytys melkoinen voimanponnistus ettei sitä heti normaali voimissakaan ole. Eli aika auttaa. Jos kuitenkin tuntuu ettei ala helpottaan niin kannattaa asia ottaa rohkeasti neuvolassa puheeksi :hug:

Minä vielä omaa nyyttiä odottelen. Ihanaa vauva aikaa sinulle.
toivottaa: UpsyDaisy 35+0
 
:wave:

Onnittelut bambina!
Eihän tuo vauva onneksi ollutkaan niin iso, kuin pelottelivat. Kannattaa pyytää käyntiä sairaalaan esimerkiksi jälkitarkastuksen jälkeen. Minulle puhuttiin tästä vaihtoehdosta synnärillä tai neuvolassa.
Onnea vauva-aikaan! Uskon, että teillä lähtee hyvin rullaamaan :hug:
Meillä kuului muuten myös tuo sivuääni vauvalla. Onneksi te pääsitte helpolla sen suhteen :)

Kontrollit
Minä käyn kontrollissa äitiyspolilla ja sisätautipolilla.
Äitiyspolilla käyn suunnilleen näillä raskausviikoilla: 28, 30-32, 32-34, 35, 36, 37, 38...
Sisätautipolilla olen ollut seurannassa lähinnä soittoajoilla. En jaksaisi kerran viikossa lähteä sinne käymäänkään. Hetken tosin sain olla yhdellä soitolla kahdessa viikossa..
Nyt olen sitten vissiin tehoseuranassa, kun tuli postissa soittoaika ja siitä viikon päähän poliaika ja vielä kontrolliverikokeet pitäisi käydä ottamassa.

Käynnistelyt
Huhheijaa sanon minä! Niihin eivät päde mitkään lait eikä pykälät!
Meidän sairaalassa eräällä tuttavallani oli pienehköt insuliiniannokset (jos vertaan esim. omiini), hänellä oli hiukan aamupaastot koholla ja painoarvio himpun päälle 3kg 40+0 viikoilla.
"Juu, pitää käynnistää"
Jeps, itse olin esikoisen kanssa käynnistelykeikalla myrkytyksen vuoksi n. rv 39+ ja kotiin lähettivät odottamaan luonnollista käynnistymistä. Painoarviokin oli "vain" 4.5kg! Kuvitelkaa!! Siis tuossa vaiheessa annetaan vielä lähteä kotiin, kun painoarviokin on tuollainen.
Ja meni vielä 660g pieleen - valitettavasti yläkanttiin..
Summa summarum: En näe käynnistelypolitiikassa MINKÄÄNLAISTA logiikkaa!!

Bubbeli 26+4
 
Tuo käynnistäminen kai riippuu paljolti siitä minkälainen henkilö niistä päättää, luulisin. No tämän viikon perjantaina pääsen sitten sinne kokoarvioon.. Oon vaan ajatellu et jos jaksais tällä viikolla käydä kävelemässä tota jazz-katua ettiis takas, et jos se käynnistäis synnytyksen :LOL: Vaikka eihän tässä vielä kiire oo.. Järjetö väsy on rantautunut meille, mua nukuttaa kokoajan mitään en jaksais tehdä.

Maijamehi ja Toukka rv 38+1
 
Maijamehi, mä olen täysin samaa mieltä! Ja niin taitaa olla moni muukin. Mun mielestä ihan järjetöntä, että joko käy tuuri tai ei..

Joku käski tehdä kyykkyhyppyjä, se kuulema vois auttaa :)

Bubbbeli 26+4
 
Taitaa tosiaan nuo käynnitelyt olla vähän niin ja näin.... Miehen sisko sai kaksoset, ja ei oli ollut mitään estettä sille, että olisivat odotelleet luonnollista käynnistymistä ni sitten käynnistivät... ja niin kypsää kauraa oli jo käly, että kalvojen puhkasulla lähti käyntiin...

Nyt ovat olleet taasen sokerit ok...huomenna neuvola, pitää kattoo mittee se siellä sanoo..kovasti kyllä toivoin, että ei olis enää tartennut mennä, mutta kait se on pakko ku ei tää vauvveli älyy ulostautua äidistään..pikksen ollut kipeempiä suppareita, mutta ei mitään mnkä kanssa ei pärjäis ja kun ne EI todellakaan tule säännöllisesti :/

rae rv 39+4
 
Katsokaapas tällainen linkki diabetesliiton sivuilta:
http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=2144

Siellä on noita hiilaripitoisuuksia esitelty. Itse en ainakaan ole saanut rd-hoitajalta tällaisia taulukoita. Kaitpa se luuli, että mulla on viiden vuoden takaiset liput ja laput vielä tallessa ja muistissa..
 
:saint: :saint:
Mä vedin äsken naamaani hyvällä omalla tunnolla kolme palaa suklaata ja trip-mehun. Nousin sängyltä lukemasta ja hui ku huippas! Kädet tärisi ja muutenkin heikko-olo. Arvasinkin heti, että nyt on sokerit alhaalla ja niin.. 3.1 :eek:
Noh.. näinkin saattaa käydä insuliinien kanssa.. Rajanahan pidetään 4.0 jonka alle insujen kanssa ei saisi mennä..

 
Täällä lasketaan melkein jo tunteja, koska sinne kokoarvioon pääsee :LOL: Olo on kuin pikku muksulla ennen joulua.. No kait nää päivät tästä äkkiä menee ja pääsen sinne kokoarvioon, katotaan sitten silloin mitä sanovat vaavin painoks.

Huomenna olis taas mittauspäivä, sikälimikäli taas muistaa kunnolla mitata noita sokereita. Kaupassakin tarvis käydä, mut en millään jaksais lähteä käymään missään. Jotenkin sellainen kotihiiri olo.
 
bambinalle onnittelut vauvan syliin saamisesta :flower:

t77 ja muutkin oyssissä käynneet, onko teillä katottu 4d:llä vauvaa? Sehän nyt ei tietenkään oo sen käynnin pääasia, mutta tuli vaan mieleen...

vauvahaaveita, saman kunnan tyttöjä kun ollaan ;) Niin aattelin kysyä, että kävittekö kunnan tarjoamassa rakenneultrassa ja mitä tykkäsit siitä? Ainakin meille jäi siitä aika ankea kuva :/ Ultraaja oli uä-hoitaja ja koko homma tehtiin 10 minuutissa. Jäi sellanen olo, että kattokohan rakenteet kunnolla...siinä mielessä tosi hyvä päästä tonne oyssiin, saa ainaki varmuuden, että kaikki on kunnossa.

Oon nyt sitten yrittäny pitää kiinni tuosta 3 tunnin välein syömisestä, mutta mulla ehtii tulla aina nälkä ennen sitä 3 tunnin "määräajan" umpeutumista, paitsi sillon ku oon syöny lämpimän ruuan. Torstaina on aika sinne diabetes-hoitajalle, täytyy kysyä sieltä että missä mättää.

Duffy ja Oula 27+3
 
Torstaina rakenneultra ja jännittää! Edelleen taistelen tämän hemppani kanssa. Tänään käsivarresta 105. Viikko sitten oli 104. Pieni toivon kipinä että jos se nyt kääntyisi nousuun. Tuo vaan vie mielen matalaksi kun murehtii noita huonoja arvoja ja voimattomuutta. Tätä on kestänyt jo kohta kuukauden (kuten helteitäkin). Jospa torstaina olisi jotain mukavaa kerrottavaa . Puolivälikin tuli jo ylitettyä ja tänään rv 20+3. mutta vielä 20 viikkoa edessä!!!
Tänään mua muistuteltiin jo uudesta sokerirasituksesta...siinä kuuden viikon päästä...
 
duffy oih, kiva! :D :D missä päin kuntaa asut? ;)
Meillä taas jäi kyl hyvä kuva terveystalolta, rauhassa katteli kaikki jutut ja kerto kokoajan mitä kattoo ja mitä näkee.
Harmi ku teille sattu vähän ankee hoitaja :hug:

Täällä olis polilla käynti vasta 3 viikon päästä...huoh! :/

vauvis ja poju 35+0 :heart:
 
Bambinalle onnittelut! :flower:

Mulla oli eilen aamuna ja tänään paastot poikkeavia :( Saa nähdä kuinka monta poikkeavaa arvoa saa tulla ennen insuja. Ens maanantaina on se soittoaika diab.hoitajalle joka määrittää tilanteen. Sais jo alkaa pikkuhiljaa napero kulkeutua ulos massusta ettei tartteis enää pistellä.

Eilen illalla nukkumaanmennessä alkoi selkäjomotus, piti kaurapussi lämmittää ja se sit auttoikin. Aamulla sai juoksulla mennä vessaan ja mä jo aattelin, että nyt jos alkaa suppailu niin lähtö tulee. Eipä suppaillu mutta nyt taas jomottaa.

Ahdistaa kun ei ole kuin kaksi liuskaa ja keskiviikkona saan lisää. Riippuvainenko?! :D

MiljaK 36+1

ps. Uusille tervetuloa!
 

Yhteistyössä