ROmanikerjäläinen tuli tänään pyytämään multa kahta euroa.

"vieras"
En olisi antanut.

Henkilöllä, jolla on varaa tulla Suomeen Romaniasta asti kerjäämään on varaa myös vaatteisiin... elo Romaniassa on halvempaa kuin Suomessa.

En tue myöskään kerjäämistä bisneksenä.
 
  • Tykkää
Reactions: narikka83
[QUOTE="vieras";26441141]Kokeile ensi kerralla tarjota ruokaa. Tulet huomaamaan ettei kelpaa. Outoa eikö totta?[/QUOTE]

Joo mä en antanu rahaa enkä anna. Sanoin vaan ettei ole rahaa. Mutta oisin kyllä mielelläni lahjoittanu sille lapselle isommat sandaalit, mulla ois ollu kaapin perillä sellaiset ylimääräiset. Sen muksun sandaalit oli nii pienet että sen varpaat oli työntyneet niistä sandaaleista varpaiden mitan verran ulos. Paita ja housut oli myös aivan liian pienet. Mietin vain sitte jälkikäteen että oisko se kuitenkaan huolinu isompia vaatteita lapselle? Taustalla oli joku romanimies joka seuras tämän naisen kerjäämistä ja veikkaan että rahat ois menny sen miehen haltuun sitte.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26441141]Kokeile ensi kerralla tarjota ruokaa. Tulet huomaamaan ettei kelpaa. Outoa eikö totta?[/QUOTE]

oletko kokeillut tätä?
Eikö niille muka ilmainen ruoka kelpaa?
Luulin että ne ottaa kaiken minkä saa...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26441141]Kokeile ensi kerralla tarjota ruokaa. Tulet huomaamaan ettei kelpaa. Outoa eikö totta?[/QUOTE]

Enpä usko. Toki niitäkin on, mutta ainakin oman ja lähitalojen roskiksista haetaan kaikki, mikä on vähänkin käyttökelpoista, jopa ruuantähteet.
 
"mozzarella"
Täällä romanikerjäläinen oli pukeutunut pupuksi. Kun lapset pysähtyivät sitä katselemaan, pupu painoi päänsä alas ja "pyyhki kyyneleitä" tassuillaan. Edessä oli hattu, missä oli pari kolikkoa. Mun ois niin mieli tehny ostaa pari porkkanaa ja tiputtaa ne siihen hattuun. En ikimaailmassa laita rahaa kerjäläisille - en halua tukea järjestelmällistä rikollisuutta!
 
En olis antanu. Lomalla kerran sellasen pienen tivolin edessä istu romanipoika kuppi eessä ja silmät seiso päässä. Sillon kyllä mieli teki ottaa poika mukaan ja viedä kotiin. Irvokasta huumata pieni lapsi ja tuoda ielä tivolin eteen jossa muut lapset ilakoi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26441166]oletko kokeillut tätä?
Eikö niille muka ilmainen ruoka kelpaa?
Luulin että ne ottaa kaiken minkä saa...[/QUOTE]

Ei kelpaa ruoka. Kyseessähän on bisnes. Rahat tilitetään aivan jollekkin muulle henkilölle kuin kerjäläiselle. Tai hän itse saa murto-osan kerjätyistä rahoista.
 
"verena"
Minä aina annan kun osuvat kohdalleen. Mieskin kerran antoi tasan kymppi setelin.
Tilillä aina on sen verrran rahaa, että kyllä meidän puolesamme voin antaa kolikkoja. Ei ne huvikseen siellä kerjäile.
 
[QUOTE="vieras";26441186]Ei kelpaa ruoka. Kyseessähän on bisnes. Rahat tilitetään aivan jollekkin muulle henkilölle kuin kerjäläiselle. Tai hän itse saa murto-osan kerjätyistä rahoista.[/QUOTE]

Mä oon kans kuullut tuttavilta tarinoita siitä että kun romanikerjäläinen on pyytäny rahaa esim saadakseen leipää kaupasta niin tuttu oli sitte hakenu leivän kaupastsa ja antanu sille niin se kerjäläinen oli suuttunu silmittömästi asiasta :O
 
"vieras"
[QUOTE="verena";26441202]Minä aina annan kun osuvat kohdalleen. Mieskin kerran antoi tasan kymppi setelin.
Tilillä aina on sen verrran rahaa, että kyllä meidän puolesamme voin antaa kolikkoja. Ei ne huvikseen siellä kerjäile.[/QUOTE]

Ne kerjää ihan työkseen... itse en halua heidän palknmaksajaansa tukea.
 
[QUOTE="vieras";26441172]Miksi?
ootko niin pehmo?[/QUOTE]kaksi euroa on aika pieni raha.
vitosta tuskin antaisin.
ja olen aika pehmo joissakin asioissa.
Mua on autettu monta kertaa ja se tuntuu aika hyvalta , kun on puutteessa ja saa apua.
 
"vieras"
Joo mä en antanu rahaa enkä anna. Sanoin vaan ettei ole rahaa. Mutta oisin kyllä mielelläni lahjoittanu sille lapselle isommat sandaalit, mulla ois ollu kaapin perillä sellaiset ylimääräiset. Sen muksun sandaalit oli nii pienet että sen varpaat oli työntyneet niistä sandaaleista varpaiden mitan verran ulos. Paita ja housut oli myös aivan liian pienet. Mietin vain sitte jälkikäteen että oisko se kuitenkaan huolinu isompia vaatteita lapselle? Taustalla oli joku romanimies joka seuras tämän naisen kerjäämistä ja veikkaan että rahat ois menny sen miehen haltuun sitte.
Lapsi näyttää säälittävämmältä liian pienissä vaatteissa eli luultavasti ei olisi vaatteet edes kelvanneet.
 
"vieras"
kaksi euroa on aika pieni raha.
vitosta tuskin antaisin.
ja olen aika pehmo joissakin asioissa.
Mua on autettu monta kertaa ja se tuntuu aika hyvalta , kun on puutteessa ja saa apua.
Ja huomenna se kerjäläinen tarvii lisää apua. Tuollainen apu ei ole kannattavaa, ei varsinkaan kun osa rahoista menee järjestäytyneeseen rikollisuuteen. Jos haluat oikeasti auttaa auta järjestöjä, jotka yrittävät parantaa tilannetta Romaniassa. Se vanha sanonta miehelle kalan antamisesta vs. kalastamisen opettamisesta pätee edelleen.
 

Yhteistyössä