Salarakas!!

  • Viestiketjun aloittaja Silja
  • Ensimmäinen viesti
Meistä lestadiolaisista!..
Tarkoitan nyt vanhoillislestadiolaisia. Meitä kun on useampia lestadiolaisia....
niin,suviseuroihin on kaikilla mahdollisuus tulla siispä kaikki ei oo ns. uskomassa. älkää siis tuomitko tietämättömyyttänne.
samanlaisia ihmisiä me ollaan ku muutkin.
ja ei ison peheen isä jolla on uskovainen vaimo tarkoita että on itse uskomassa. ei aidosti uskomassa oleva halua elää syrjähyppyjä tehden. niinpä ovatko he uskovaisia???
Tosiasiassa useimmat perheet lestadiolaisista ovat hyvin onnellisia lapsistaan ja vanhemmat rakastavat toisiaan ja seksi on mahtavaa... voin omalta osaltani sanoa olevani etuoikeutettu. Ja en haluaisi ikinä vaihtaa osaani teidän kanssa! Ja minulla on paljon hyviä ystäviä jotka eivät ole uskomassa. He ovat mahtavia ihmisiä ja arvostavat minun arvojani..

onko kyse siitä ettei pysty hyväksymään erillaisuutta??? Vai mikä saa teidät tuntemaan häpeää jos olette kanssamme tekemisissä??? onneksi ongelma on teidän ja teidän lailla ajattelevia on vähän. Jokainen ihminenhän haluaa rakentaa elämänsä onnellisuuden pohjalle. Niinpä annetaan kaikkien valita oma tiensä!!!!
 
Ei ole eikä tule
Mulla on aika vanhanaikaiset arvot ja vaikka en ole täydellinen ja olen tehnyt virheitä niin pettämään en ryhdy. Kunnioitan myös toisten suhteita ja sinkkunakaan ollessani en ukkomiesten kanssa vehdannut. Tietysti aina ei voi tietää jos toinen valehtelemalla valehtelee. Se on sitten hänen häpeänsä.

Koko salarakas ilmiö on musta kamala. En todellakaan kehtais mainostaa olevani jonkun salarakas. Eli kakkonen, toiseksi paras. Kyllä mä ainakin ansaitsen olla se ykkönen.

 
joo-o
onkohan tää salarakas joku ihmeen muotivillitys nykyään...

en kutsuisi itseäni salarakkaaksi vaan pettäjäksi. Nii-in, minä joka olin aikaisemmin se mustasukkaisempi osapuoli meidän parisuhteessa olen suhteessa varattuun mieheen!! siis salasuhteessa!! JA en olisi IKINÄ uskonut että voisin pettää, en ikinä, vielä viime kesänä rakastin miestäni yli kaiken, mutta syksy toi tullessaan erään miehen joka tehdessään aloitteen yhtäkkiä....niin sitä vaan mentiin ja mitään en voi...

miettinyt olen että jos saisin siltä munaa nii voitaisko sitten unohtaa toisemme, sillä siihen asti ei olla päästy, vain melkein..

mutta omatunto ei soimaa, olen todennut olevani vissiin aika selkärangaton ihminen:/

mutta hellyys, ihanat sanat, kosketus, läheisyys ja juttelu on se, mistä kotona jään paitsi, ukko kärjistetysti sanottuna jopa pukkaa minut pois jos haluan halauksen. ja seksikin on miehelle SEN nautinto, harvoin keskittyy minun hoitelemiseen...joten!!! that´s it
 
juu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 14:12 joo-o kirjoitti:
onkohan tää salarakas joku ihmeen muotivillitys nykyään...

en kutsuisi itseäni salarakkaaksi vaan pettäjäksi. Nii-in, minä joka olin aikaisemmin se mustasukkaisempi osapuoli meidän parisuhteessa olen suhteessa varattuun mieheen!! siis salasuhteessa!! JA en olisi IKINÄ uskonut että voisin pettää, en ikinä, vielä viime kesänä rakastin miestäni yli kaiken, mutta syksy toi tullessaan erään miehen joka tehdessään aloitteen yhtäkkiä....niin sitä vaan mentiin ja mitään en voi...

miettinyt olen että jos saisin siltä munaa nii voitaisko sitten unohtaa toisemme, sillä siihen asti ei olla päästy, vain melkein..

mutta omatunto ei soimaa, olen todennut olevani vissiin aika selkärangaton ihminen:/

mutta hellyys, ihanat sanat, kosketus, läheisyys ja juttelu on se, mistä kotona jään paitsi, ukko kärjistetysti sanottuna jopa pukkaa minut pois jos haluan halauksen. ja seksikin on miehelle SEN nautinto, harvoin keskittyy minun hoitelemiseen...joten!!! that´s it

Näinhän se on että koska mua nyt kohdellaan huonosti niin mulla on oikeus kohdella miestä huonosti plaa plaa Ei oo selkärankaa jättää nykystä ja saatikka et katsottas peiliin ja yritettäs tehdä ja korjata asioita.Nehän korjaantuukin sillä että epärehellisesti toimitaan oman puolison selän takana.Onnea kaikille tällasille!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 16:48 juu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 14:12 joo-o kirjoitti:
onkohan tää salarakas joku ihmeen muotivillitys nykyään...

en kutsuisi itseäni salarakkaaksi vaan pettäjäksi. Nii-in, minä joka olin aikaisemmin se mustasukkaisempi osapuoli meidän parisuhteessa olen suhteessa varattuun mieheen!! siis salasuhteessa!! JA en olisi IKINÄ uskonut että voisin pettää, en ikinä, vielä viime kesänä rakastin miestäni yli kaiken, mutta syksy toi tullessaan erään miehen joka tehdessään aloitteen yhtäkkiä....niin sitä vaan mentiin ja mitään en voi...

miettinyt olen että jos saisin siltä munaa nii voitaisko sitten unohtaa toisemme, sillä siihen asti ei olla päästy, vain melkein..

mutta omatunto ei soimaa, olen todennut olevani vissiin aika selkärangaton ihminen:/

mutta hellyys, ihanat sanat, kosketus, läheisyys ja juttelu on se, mistä kotona jään paitsi, ukko kärjistetysti sanottuna jopa pukkaa minut pois jos haluan halauksen. ja seksikin on miehelle SEN nautinto, harvoin keskittyy minun hoitelemiseen...joten!!! that´s it

Näinhän se on että koska mua nyt kohdellaan huonosti niin mulla on oikeus kohdella miestä huonosti plaa plaa Ei oo selkärankaa jättää nykystä ja saatikka et katsottas peiliin ja yritettäs tehdä ja korjata asioita.Nehän korjaantuukin sillä että epärehellisesti toimitaan oman puolison selän takana.Onnea kaikille tällasille!
saman olen minä kokenut, mutta ei ollu munaa edes jatkaa sitä salarakas juttuu!nyt harmittaa sillä mun sydän kuuluu kyllä sille salarakkaalle!
 
veeällä-äippä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2007 klo 10:51 vakiovieras kirjoitti:
Selvähän se on kuin pläkki, että juuri lestadiolaismiehet hyppää vieraissa. Jos eivät halua lisää lapsia niin hehän eivät voi kotonaan harrastaa petipuuhia ollenkaan kun uskonto kieltää sen ehkäisyn. Että sellaista uskonnollisuutta.. mulla ei ole kovin korkea käsitys lestadiolaisuudesta muutenkaan. Kuulemma heidän suviseurojensa jälkeen alueelta löytyy käytettyjä kortsuja ja tyhjiä viinapulloja siinä missä muittenkin kesäfestareiden jälkeen..
Uskoo ken haluaa :headwall: :headwall: :headwall:

Monet kerrat oon ollu ihan loppuun asti suvareissa, eikä KOSKAAN ole vastaan tullut kortsuja tai viinapulloja!!

Ja lestadiolaismiehet ovat taatusti keskimääräistä uskollisempia, tosin harha-askeliakin löytyy...mutta silloin ei olekaan enää puhtaat jauhot pussissa!!

Ja niille pimuille, jotka alkaa salarakkaitten kans pelleilemään ja varsinki perheellisten: hypätkää kaivoon!! Olette idiootteja! :kieh:
 
aiai
mä oon miettiny mikä on vikana kun mennään ja petetään ja vieläpä varatun kanssa ja jolla sattuu olemaan perhe eikö #&%?$!* ois helpompaa jättää se osa puoli jos on nii tuska päästä vieraisiin ei siinä #&%?$!* ajatella nokkaasa pitemmälle se sattuu ihan #&%?$!* kun kumppani pettää
 
nuuskutin
Omaa kumppaniaan pitäisi rakastaa,kunnioittaa ja arvostaa niin paljon että pettäminen ei tulisi mieleenkään,jos suhde on niin pilalla että pystyy tekemään jotain sellasta, niin erotkaa ihmeessä!miks ootte sitten miestenne/naistenne kanssa?lapsien takiako?eipä oo ainakaan hyvää esimerkkiä niille...surettaa miten moni hyvä ja kiltti mies/nainen joutuu kärsimään kun oma kumppani tekee jotain tollasta... :(
 
kaksi puolta asioiss
Asioissa on aina kaksi puolta, tiedoksi sinullekin "nuuskutin". Välttämättä pettäminen ei ole oire huonosta parisuhteesta vaan taustalla voi olla jokin henkilökohtainen kriisi tai itsetunto-ongelma tai jokin muu syvempi ongelma. En silti sano, että pettäminen olisi silloinkaan ok, mutta välttämättä syy ei ole epätyydyttävässä parisuhteessa.
Ja vaikka kaikki eivät ole erehtymättömiä niin on myös olemassa sellainen rakkauteen kuuluva asia kuin anteeksianto.. joskus pettäjäkin kärsii aivan hirvittävät tuskat (ja varmasti ne ansaitseekin) kuin petetty. Silti on mahdollista vielä jatkaa pariskuntana jos pettäjä katuu, pyytää anteeksi ja parantaa tekonsa. Ja toinen edes yrittää antaa anteeksi.
 
nuuskutin
"kaksi puolta asias": puhut ihan asiaa sinäkin siinä mielessä että pettämisen syynä ei välttämättä ole parisuhteen huonous,mutta ei pettäminen ole mikään ratkaisu ongelmiin, oli ne sitten mitä tahansa...
 
Cherina
M e kehittelimme erään miespuolisen työkaverini kanssa huvi-hyöty-suhteen :hug:

Hänellä avovaimo, pieni lapsi ja toinen tulossa, perhe-elämä kait ihan ok (toivottavasti). Minä vapaa. Viihdytään hyvin keskenämme, tavataan kahdestaan silloin kun molemmille sopii lähinnä seksin merkeissä (joka sitten onkin nannaa...). Joskus menee enemmän aikaa, ettei tavata ,joskus taas tavataan useammin.

Olen sen verran itsenäinen luonne etten halua miestä samaan huusholliin asumaan, enkä edes mitään kauhean vakavaa seurustelua. Tämä mies sanoi (vähän huumorimielessäkin) että saan käyttää häntä ja tehdä ihan mitä vain ( tästä koko homma alkoi... :kieh: ) kun tuli puhetta etten ymmärrä että kukaan voisi "omistaa" ketään toista ihmistä edes parisuhteessa.

Toivon heille hyvää perhe-elämää ja olen tälle miehelle sanonut, että minun takiani ei sitten vaimoaan jätä, jos jonkun toisen takia, se ei sitten ole minun murheeni.

Meillä homma on toiminut reilun vuoden hyvin, seksi on edelleen ihanaa, työpaikalla (ei tavata sielläkään läheskään joka päivä) on hänellä joskus vähän vaikeaa olla huomioimatta minua normaalia työpaikkakaveruutta enemmän..


Ai niin, jos jotain merkkaa niin ollaan nelikymppisiä molemmat..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.03.2007 klo 12:57 Cherina kirjoitti:
M e kehittelimme erään miespuolisen työkaverini kanssa huvi-hyöty-suhteen :hug:

Hänellä avovaimo, pieni lapsi ja toinen tulossa, perhe-elämä kait ihan ok (toivottavasti). Minä vapaa. Viihdytään hyvin keskenämme, tavataan kahdestaan silloin kun molemmille sopii lähinnä seksin merkeissä (joka sitten onkin nannaa...). Joskus menee enemmän aikaa, ettei tavata ,joskus taas tavataan useammin.

Olen sen verran itsenäinen luonne etten halua miestä samaan huusholliin asumaan, enkä edes mitään kauhean vakavaa seurustelua. Tämä mies sanoi (vähän huumorimielessäkin) että saan käyttää häntä ja tehdä ihan mitä vain ( tästä koko homma alkoi... :kieh: ) kun tuli puhetta etten ymmärrä että kukaan voisi "omistaa" ketään toista ihmistä edes parisuhteessa.


Toivon heille hyvää perhe-elämää ja olen tälle miehelle sanonut, että minun takiani ei sitten vaimoaan jätä, jos jonkun toisen takia, se ei sitten ole minun murheeni.

Meillä homma on toiminut reilun vuoden hyvin, seksi on edelleen ihanaa, työpaikalla (ei tavata sielläkään läheskään joka päivä) on hänellä joskus vähän vaikeaa olla huomioimatta minua normaalia työpaikkakaveruutta enemmän..


Ai niin, jos jotain merkkaa niin ollaan nelikymppisiä molemmat..

Tekopyhä mut mitäs muuta tollaselta voi odottaa-varmaan yksinäistä tulevaisuutta ;) :headwall:
 
Dead Calm
tottakai se salarakas tuntuu hyvältä, ei vastuuta ei velvollisuuksia ei mitään murheita mitä kuuluu normaaliin parisuhteeseen ja sitten vielä sanotaan että jos olisin tuntenut tämän ja tämän ennemmin en olisi koskaan aloittanutkaan nykyisen kanssa..., p.s.a puhetta, samat ongelmat olisi tullut aikaa myöten vastaan kun arki iskee...

Eikö kukaan muuten ymmärrä pelätä!?Ei ole ihan yksi eikä kaksi "kilttiä" ihmistä suomen vankiloissa nytkään aviopuolison ja/tai tämän rakastajan/rakastajattaren hengen riistosta istumassa!
Ja kaikki vainajat ajattelivat että ei sitä tarvi pelätä.....
 
niiiiiiiin... toivott. kukaan teistä ei oo mun miehen salarakas.... meinaan vaan että kaks joista ukko on jääny kiinni ovat kyllä ne naiset saaneet kuulla kunniansa... :LOL: :LOL: :LOL: ja samoin myös ukko. Jos pitää pelata niin pelatkaa avoimilla markkinoilla sinkkuna. En tunne myötätuntoa ketään pettäjiä kohtaan
 
Cherina
Kuten sanoin, itse en ymmärrä ollenkaan tuollaista omistushaluisuutta.

Olen minäkin kerran saanut "kuulla kunniani", ts tämä vaimoreppana tuli kimmastuneena soittamaan ovikelloani.. no päästin hänet sisälle ja annoin hänen purkaa raivonsa..kuuntelin enkä sanonut sanaakaan, tuumailin siinä ohessa, josko rupeaa väkivaltaiseksi, otanko niskalenkkiotteen vai niinkuin raivoavan lapsen kaappaan haliotteeseen :LOL:


.. lopulta hän hiljeni ja kerroin hänelle oman näkemykseni asioista. Eihän hän sitä tietenkään ymmärtänyt. Miehen ja minun juttuun tuo ei vaikuttanut, vaimokin sen lopulta ymmärsi tai ainakaan ei enää minuun ottanut yhteyksiä.

Jotenkin käy sääliksi teitä "virallisia" vaimoja, elämä ei kuitenkaan ole niin kauhean vakavaa :hug:
 
Hei haloo... kuka petetty vaimo/ukko ihan oikeesti ymmärtää vaikka kuinka selittäisit "salarakkauden" hänen vaimoonsa/ukkoonsa.... Mulle niiden muijien oli ihan turha selittää mitään. Eikä mua tartte sääliä... tyynenä odotan että saan ukolta rahat pois mitä on velkaa ja tod.näk. saa sit kunnolla kenkää.... Ukko tosin luulee että kaiken tekemänsä on anteeksi saanut :LOL: :LOL:
 
HEIPS!
voin uskoa hyvinkin et sinulla on entinen lestadoilaisperheen isä salarakkaanasi. Mitäs ihmeellist siinä on? Samanlaisia ihmisiä ne lestadiolaisetkin on kuin muutkin, haluineen kaikkineen. Se että sanot häntä edelleen lestaadoilaiseksi on sit erijuttu. ketään me emme ala tuomitsemaan, mutta useimmiten tallaiset tekijät ovat jättäneet jo uskonsa ja elävät sitten sen oman halunsa ja sielunvihollisen houkutteleman elämän mukaan. Nimittäin jos on oikeaala tavalla uskomassa nämä eivät ole sellaisia tekoja joita kukaan lestaadiolainen tekisi Ja moni sit luulee ja ajattelee että niin se vaan lestaadiolaisperheen isäkin sillä tavalla... Mutta tätä on teille ei lestaadiolaisille ihan turha selittää, kun vain uskon kautta näitä asioita näkee oikealla tavalla. Ei millään pahalla.

Jos nyt vielä ajatellaan näitä pettämisjuttuja ja lestaadiolaisuutta. Me olemme yksiavioisia ja rakastamme kuolemaan asti. Uskomme että mikä on luvattu niin se myös täytetään, rakastaminen on pitkälle tahtomisen asia. On ihan selvää että vaikeita liittoja on lestaadiolaisilla niinkuin muillakin, mutta paljon me kumppanit ymmärrämme toisiamme ja anteeksi antamuksella korjataan. Ja meillä liitoissa on myös se suuri etu ja lahja että me emme kaivele vanhoja sovittuja asioita. Nyt voi joku ajatella että no sitähän voi tehdä mitä vain ja sit sopia akkansa kans kotona. Mutta tässä meillä onkin teidän muiden tallaajien kans suuri ero, me emme halua tehdä mitään sellaista mistä taivaan isän sudän tulisi murheelliseksi/ oman puolison, muiden läheisten. Omatuntomme ohjaa meitä valitsemaan vain kaunista ja hyvää.

ja jos panaan miehiä 100 lestadoilaista jonoon, ja 100 tavallista, ei mitään uskoa, niin voin todeta että 1 niitä lestaadilolaisista voi langeta elämänsä aikana pettämään ja ehkä siitä toisesta jonosta puolet voi langeta siihen hommaan. Et se siitä uskollisuudesta. Että ei kannata lestaadiolaisia morkata. Useimmiten se vaan on omaa katkeruutta ja huonoa omaatuntoa kyseisiä ihmisiä kohtaan. on jäänyt ns jotain hampaan koloon.

Ja jos suviseurojen jälkeen alueelta löytyy kotsuja ja pulloja.. on aivan mahdollista. Uskovaisten kotien kaikki lapset valitettavasti eivät ole jaksaneet säilyttää uskoaan, haluavat kuitenkin lähteä suviseuroihin, ehkä tapaamaan vanhoja tuttuja ja edelleen uskomassa olevai ystäviä. Sitten kuitenkin jotenkin haluavat kapinoida ja rellestää siellä, kun tietävät että kukaan ei siellä sellaista tee. Jotain katkeruutta ehkä sekin. Ja onhan suviseuroissa yli 70 000 ihmistä, ei kaikki todellakaan ole uskovaisia. paljon uskovaisten tuttuja, työkavereita, sukulaisia ym. Ja sit nämäkin kaikki vain yleistetään lestaadiolaisiksi. Monet lähtevät ihan mielenkiinnosta katsomaan sitä touhua, suurta kaupunkia. Joten tulkaa katsomaan jos jotain kiinnostaa, kaikki ovat tervetulleita. =)
Iloista kevättä kaikille!
 
pettämistä tämäkin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.03.2007 klo 13:31 Vieras kirjoitti:
Hei haloo... kuka petetty vaimo/ukko ihan oikeesti ymmärtää vaikka kuinka selittäisit "salarakkauden" hänen vaimoonsa/ukkoonsa.... Mulle niiden muijien oli ihan turha selittää mitään. Eikä mua tartte sääliä... tyynenä odotan että saan ukolta rahat pois mitä on velkaa ja tod.näk. saa sit kunnolla kenkää.... Ukko tosin luulee että kaiken tekemänsä on anteeksi saanut :LOL: :LOL:
Yhdenlaista pettämistä on kyllä minusta tämäkin, että annetaan toisen ymmärtää saaneensa anteeksi ja tarkoitus onkin vain kupata tältä rahat :eek: En oikein jaksa ymmärtää. Mitä lohtua kosto sitten oikein tuo, sillä kostostahan tuossa on kyse. Toivottavasti teillä ei ole lapsia todistamassa näin epäaikuismaista toimintaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.03.2007 klo 14:32 pettämistä tämäkin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.03.2007 klo 13:31 Vieras kirjoitti:
Hei haloo... kuka petetty vaimo/ukko ihan oikeesti ymmärtää vaikka kuinka selittäisit "salarakkauden" hänen vaimoonsa/ukkoonsa.... Mulle niiden muijien oli ihan turha selittää mitään. Eikä mua tartte sääliä... tyynenä odotan että saan ukolta rahat pois mitä on velkaa ja tod.näk. saa sit kunnolla kenkää.... Ukko tosin luulee että kaiken tekemänsä on anteeksi saanut :LOL: :LOL:
Yhdenlaista pettämistä on kyllä minusta tämäkin, että annetaan toisen ymmärtää saaneensa anteeksi ja tarkoitus onkin vain kupata tältä rahat :eek: En oikein jaksa ymmärtää. Mitä lohtua kosto sitten oikein tuo, sillä kostostahan tuossa on kyse. Toivottavasti teillä ei ole lapsia todistamassa näin epäaikuismaista toimintaa.
En kuppaa rahoja... Vaan perin omia takaisin ku olen maksanu ukon laskut kun kas kummaa ku sen omat rahat ovat menneet näille salarakkaille.... Niin ku ukko ite kämmänny oman nimensä ja mun nimiin on kiskonut velkaa. On kuule yhteinen poika...ukolla nyt joka kylässä niitä lapsia. Kyse ei ole kostamisesta vain ja ainoastaan rahasta.
 

Yhteistyössä