Seksuaalirikollisten nimiä netissä julkaisseen maksettavaksi kovat korvaukset

Sanoinko mä että siinä on jotain pahaa? Kysyin vain, että miksi Suomessa pitäisi siirtyä tuollaiseen vain siksikö, että USAssa on tuollainen laki. Silloinhan heille, jotka ko lain haluaa, on ratkaisu, jos Suomeen ei tule ko lakia. Ratkaisu on se, että muuttaa USAan, joka tosin ei ole aivan yksinkertaista kaikille.

Lisäksi kysyin, koska en tiedä, että onko rekisterissä insestistä tuomitut myös...

Toki tuossa on se, ettei rikollisen nimi poistu listalta tuomion kärsimisen jälkeen, joten listalle pitäisi päätyä joko kaikkien rikollisten tai ei kenenkään. Ellei sitten erikseen säädetä lakia, että tästä eteenpäin seksuaalirikoksista tuomitut ovat tuomittuja loppuelämäkseen julkiseen rekisteriin...
Mun mielestä tuo laki on hyvä ja juuri siksi Suomikin tarvitsee sellasen. Vai etkö sä haluais tietää asuuko sun mahdollisia lapsia lähellä vaikkapa 1 pedari vai 100? Mä haluaisin tietää ainakin.
 
M42
Mun mielestä tuo laki on hyvä ja juuri siksi Suomikin tarvitsee sellasen. Vai etkö sä haluais tietää asuuko sun mahdollisia lapsia lähellä vaikkapa 1 pedari vai 100? Mä haluaisin tietää ainakin.
No nuo ovat asioita, joita voi helpostikin osittain selvittää. Jotain nimittäin kertoo alueesta se, kun katselee esimerkiksi poliisien tehtävistä eri alueilla tehtäviä tilastoja. Voit myös käydäpaljon tutustumassa alueeseen etukäteen useampana eri vuorokauden aikoina. Vaatii vähän viitseliäisyyttä, mutta ehkä se on pieni vaiva, jos alueesta selviää jotain todella negatiivista.

Niin ja mitä tuo pedareiden asuminen kertoo. Sen missä he asuvat, mutta ei välttämättä sitä, missä rikokset tapahtuvat.
 
Mikä paha tuossa usan systeemissä nyt muka susta on sitte? Ihan hyvin sais Suomessa olla sama laki.
Usan oikeusjärjestelmä on aikamoinen kummajainen.
Siellä tosiaan voit saada kuusi elinkautista + 247 vuotta.
Voit myös saada miljoonien korvaukset jos itse syliisi kaatamasi kahvi on kuumaa.
Monasti myös kolmas tuomio on niin kova, että karkkivaraskin on valmis ampumaan välttääkseen kiinnijäämisen.
Ei hyvä.

Suomessahan aikanaan tää yks tanskalainen järjen jättiläinen ryösti hotellin kassan ja sai saaliikseen muutaman satasen. Kiinni jäädessään olis selvinnyt ehdollisella. Mutta mitä tollo teki? Kiinnijäämisen pelossa tai piripäissään ampui kaksi poliisia, käynnisti yhden suomen suurimmista ajojahdeista, jäi kiinni ja istuu tuomiotaan vieläkin. Idiootti, koska alkuperäisestä rikoksesta olis tosiaan selvinnyt ehdollisella, mutta oli tainnut kattella liikaa amöriikkalaisia poliisisarjoja.
 
No nuo ovat asioita, joita voi helpostikin osittain selvittää. Jotain nimittäin kertoo alueesta se, kun katselee esimerkiksi poliisien tehtävistä eri alueilla tehtäviä tilastoja. Voit myös käydäpaljon tutustumassa alueeseen etukäteen useampana eri vuorokauden aikoina. Vaatii vähän viitseliäisyyttä, mutta ehkä se on pieni vaiva, jos alueesta selviää jotain todella negatiivista.
Mun mielestä pedareilta vois viedä ihmisoikeudet pois sillon kun sortuvat tekemään lapsille pahaa. Toki tiedän ja ymmärrän ettet ole kanssani samaa mieltä tästäkään koska tykkäät vängätä ja imputtaa vastaan...mietin tässä onko se ihan harrastus sulle?:cautious:
 
Usan oikeusjärjestelmä on aikamoinen kummajainen.
Siellä tosiaan voit saada kuusi elinkautista + 247 vuotta.
Voit myös saada miljoonien korvaukset jos itse syliisi kaatamasi kahvi on kuumaa.
Monasti myös kolmas tuomio on niin kova, että karkkivaraskin on valmis ampumaan välttääkseen kiinnijäämisen.
Ei hyvä.

Suomessahan aikanaan tää yks tanskalainen järjen jättiläinen ryösti hotellin kassan ja sai saaliikseen muutaman satasen. Kiinni jäädessään olis selvinnyt ehdollisella. Mutta mitä tollo teki? Kiinnijäämisen pelossa tai piripäissään ampui kaksi poliisia, käynnisti yhden suomen suurimmista ajojahdeista, jäi kiinni ja istuu tuomiotaan vieläkin. Idiootti, koska alkuperäisestä rikoksesta olis tosiaan selvinnyt ehdollisella, mutta oli tainnut kattella liikaa amöriikkalaisia poliisisarjoja.
Hän syyllistyi myös raiskaukseen.
 
vierailija
Jammu- setä ei koskaan päässyt vapaaksi.

Väkivaltarikoksissa tuomiot tosiaankin ovat ihan naurettavia verrattuna vaikkapa huune- tai talousrikoksiin.
Se on asia jolle eduskunta halutessaan voisi jotain. Ihan vaan säätämällä rangaistusasteikkoja, joka on esim. törkeissä väkivaltarikoksissa 1 - 10 vuotta. Nostamalla haarukka esim. 4 - 10 vuotta niin sit ei enää ole mahdollista selvitä ehdollisella.
Mutta suo siellä, vetelä täällä. Syyttäjän kynnys syyttää törkeästä nousisi huomattavasti.

Mut tommoinen oma- aloitteinen kuvienjulkaisufoorumi ei ole mistään kotoisin. Kyllä ne tekijöiden nimet ja kuvat tulee lehtiin jos ne voidaan julkaista. Vai onko joku joka ei ole nähnyt Jammu- sedän kuvaa?
Jos tekijän tiedot salataan niin se tehdään uhrin suojelemiseksi.
Mitäpä vaikkapa Ellu hyötyisi siitä, että hyväksikäyttäjänsä kuva ja nimi olisi moisella forumilla? Sen perusteella Ellukin voitaisiin tunnistaa eikä siitä välttämättä seuraisi mitään hyvää.
Kyllä Jammu vankilasta pääsi pois.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Jammu_Siltavuori

Jos Jammu olis jo aikanaan pistetty lukkojen taakse loppuelämäkseen, kuten syytä olisi ollut, niin Myllypuron 8-vuotiaat tytöt olisivat hengissä, mutta kun se rikollisten suvaitsevainen ymmärtäminen on aina etusijalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
vierailija
Sinänsä ok.
Vanhemmat ovat vastuussa alaikäisistä lapsistaan.
Mietihän itse, kuinka "fiksuja" päätöksiä teit tuon ikäisenä.
Mutta että kaikki pitäisivät sinua lapsiinsekaantujana loppuelämän vaikka olit vaan liian hyvä kaveri oppilaallesi, mitä vanhemmat ei voinut käsittää. Ovellesi tultaisiin aina kun joku pikkulapsi olisi hukassa naapuristossa.
 
M42
Mun mielestä pedareilta vois viedä ihmisoikeudet pois sillon kun sortuvat tekemään lapsille pahaa. Toki tiedän ja ymmärrän ettet ole kanssani samaa mieltä tästäkään koska tykkäät vängätä ja imputtaa vastaan...mietin tässä onko se ihan harrastus sulle?:cautious:
Ei ole harrastus. Kuten jo aiemmin sanoin, mä hyväksyn asiat sellaisina kuin ne ovat, vaikka ne eivät olisi niiinkuin toivoisin niiden olevan. Eli puolustan lainmukaista toimintaa kaikessa. En kaikista lainpykälistä tykkää, mutta silti hyväksyn ne, koska ne laissa ovat. Mä en todellakaan hyväksy esimerkiksi poliisien morkkaamista julkisesti netissä. Jos poliisit yksittäisessä tapauksessa toimivat väärin, siihen on omat kanavansa palautteen antamiseksi. Mä puolustan laillista yhteiskuntaa, lakien noudattamista ja esivallankunnioitusta viimeiseen hengen vetooni asti.
 
Osittain totta tämäkin, jos keskustelu pysyy asiallisena. Keskustelupalstalla käydyn keskustelun avulla joku voi aktivoitua ottamaan yhteyttä päättäjiin. Mitä useampi asiasta ottaa yhteyttä sen parempi.
Kyllä, ja etenkin kirjoittaminen on tärkeää jo ihmiselle itselleen. Monesti vasta kirjoittaessaan ihminen alkaa hahmottaa kommentoimaansa asiaa paremmin ja ehkä huomattavasi laajemmin, asia alkaa kasvaa. Monesti alan vasta kirjoittaessa miettiä ajatuksia, sanojani. Samoin kirjoittamisesta säilyy muisto, kuin päiväkirjaa lukisi myöhemmin... Samalla voi huomata toivottavasti kasvaneensa, mutta ehkä muuttuneensa ihmisenä näiden kuukausien, vuosinen aikana "viisaammaksi".
Usein sattuu niin, että aiheesta ja asiakkasta riippuen, minäkin pamautan kirjoittaa, omasta mielestäni kevennyksiä ja vitsejä, mutta lukijan mielestä olen olen ihan possu ja häirikkö. Kirjoittaminen on todellakin vaikeampaa kuin puhuminen, koska puhuessa voi ilmehtia, muuttaa äänenpainoa, vinkata silmää ja kikattaa...
 
vierailija
Ei ole harrastus. Kuten jo aiemmin sanoin, mä hyväksyn asiat sellaisina kuin ne ovat, vaikka ne eivät olisi niiinkuin toivoisin niiden olevan. Eli puolustan lainmukaista toimintaa kaikessa. En kaikista lainpykälistä tykkää, mutta silti hyväksyn ne, koska ne laissa ovat. Mä en todellakaan hyväksy esimerkiksi poliisien morkkaamista julkisesti netissä. Jos poliisit yksittäisessä tapauksessa toimivat väärin, siihen on omat kanavansa palautteen antamiseksi. Mä puolustan laillista yhteiskuntaa, lakien noudattamista ja esivallankunnioitusta viimeiseen hengen vetooni asti.
Sä siis meinaat ettei poliisin toimintaa saisi arvostella netissä, ei edes Yleisradio?
 
vierailija
Ei ole harrastus. Kuten jo aiemmin sanoin, mä hyväksyn asiat sellaisina kuin ne ovat, vaikka ne eivät olisi niiinkuin toivoisin niiden olevan. Eli puolustan lainmukaista toimintaa kaikessa. En kaikista lainpykälistä tykkää, mutta silti hyväksyn ne, koska ne laissa ovat. Mä en todellakaan hyväksy esimerkiksi poliisien morkkaamista julkisesti netissä. Jos poliisit yksittäisessä tapauksessa toimivat väärin, siihen on omat kanavansa palautteen antamiseksi. Mä puolustan laillista yhteiskuntaa, lakien noudattamista ja esivallankunnioitusta viimeiseen hengen vetooni asti.
Sä olisit aikoinaan ollut Saksassa innokas kaasuttaja ja Neuvostoliitossa niskaanampuja...
 
  • Tykkää
Reactions: .....
Tossa on semmoinen juttu, että puolet suomen vangeista istuu tuomiotaan viinan vuoksi. Oman elämänsä MattiNykäsiä, et kun brenkkupäissään sohii puukolla niin on tuurista kiinni mihin se puukko osuu ja mikä on tuomio.
Jotkut ottavat opikseen. Lopettavat dokaamisen tai tulevat uskoon tms...

Mut tommoiset omavaltaiset rekisterit nimenomaan haittaavat paluuta yhteiskunnan terveeksi jäseneksi. Kerran tuomittu = ikuisesti rikollinen niin ei se kannusta muuhun kuin jatkamaan dokaamista ja puukkohippaleikkejä.
 
M42
Sä siis meinaat ettei poliisin toimintaa saisi arvostella netissä, ei edes Yleisradio?
Poliisien toiminnan morkkaaminen ja siitä uutisoiminen ovat kaksi aivan eri asiaa. Tarkennetaan siis vähän: jos yksittäiset ihmiset, yleensä pikkurikollisia, alkavat morkata poliisia, se ei ole oikein. Jos esimerkiksi uutisissa uutisoidaan poliisien virkavirheistä ja myös poliisilta, esim. tiedottajalta, tutkinnanjohtajalta, on saatu lausunto asiasta, se on ok. Erona siis se, että aina asioissa on kaksi tai useampi osallinen ja kaikkien näkemyksiä pitää voida kuulla...
 
Ei ole harrastus. Kuten jo aiemmin sanoin, mä hyväksyn asiat sellaisina kuin ne ovat, vaikka ne eivät olisi niiinkuin toivoisin niiden olevan. Eli puolustan lainmukaista toimintaa kaikessa. En kaikista lainpykälistä tykkää, mutta silti hyväksyn ne, koska ne laissa ovat. Mä en todellakaan hyväksy esimerkiksi poliisien morkkaamista julkisesti netissä. Jos poliisit yksittäisessä tapauksessa toimivat väärin, siihen on omat kanavansa palautteen antamiseksi. Mä puolustan laillista yhteiskuntaa, lakien noudattamista ja esivallankunnioitusta viimeiseen hengen vetooni asti.
Anteeksi, mutta vaikutat hiukan yksinkertaiselta sanoessasi noin. Kaikkiaan laki kulkee aina kulloinkin vallitsevaa oikeustajua vastaan, koska lain muuttaminen on hidasta puuhaa. Ja ylipäänsä, jos kaikki vain hölmöinä aina hyväksyisivät kulloisen lain, olisi mm. vaimon ja lasten hakkaaminen yhä edelleen ihan laillinen harrastus.
 
  • Tykkää
Reactions: Zariza

Yhteistyössä