Siis ei voi olla totta!! (hääkutsusta)

huh huh
Kylläpäs hääpariltakin on tainnut nyt käytöstavat unohtua! Uskomatonta! Meillä varmaan tulisi sukuriita tämmöisestä, koska mieheni varmaan sanoisi veljelleen muutaman valitun sanan :whistle:
 
perhoinen84
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:22 vieras kirjoitti:
Meille tuli hääkutsu miehen nimellä ja sit kutsussa oli + avec. Eli onko näin että me ei voida ottaa lapsia mukaan, nuorin vasta 8kk.Mä ainakin sen kutsun niin ymmärsin. Viisaammat valaiskoon. No siinä tapauksessa saa kyllä mies mennä yksin.
kutsu on siis miehellesi ja sinulle EI lapsille.
jos olis lapsille niin kutsussaa lukisi esim. Pertti viljonen Perheineen
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:48 nuttu kirjoitti:
Kyllä se oli ihan ehdoton asia meidän häissä että kaikki kutsutaan kun isot häät päätettiin pitää. Pieniin häihin olisi kutsuttu vain isomanhemmat, vanhemmat ja sisarukset tai sitten oltaisi menty naimisiin vain kaksin.
Nimenomaan näin.

On aika typerää teinimeininkiä olettaa että perheelliset ystävät ja sukulaiset haluavat juhlia ilman lapsia. Sittenpähän hääpari saa huomata kuinka arvossa perheelliset ihmiset tuollaista lapsellista touhua pitävät kun vieraiden määrä hupenee. Toivottavasti ap:n miehen veljellä morsiamineen on edes muutaman lapseton tuttavapariskunta ettei ihan kaksin tarvitse suurta päivää juhlia.

Ihan oikeasti, jos haluavat juhlia ilman "häiriötekijöitä" (eli pieniä lapsia), niin mikseivät saman tien lähde ulkomaille ja mene jossain eksoottisessa paikassa naimisiin? Eipähän tarvitse rasittaa sukua itsekkyydellään.
 
huh
Tämä ketju vahvistaa se etten todellakaan halua pitää häitä, vaan menen salaa naimisiin!!!

Siis en halua maksaa tuhansia euroja päivästä johon ei saa kutsua niitä keitä haluaa, ettei olisi ITSEKÄS omana hääpäivänään :headwall: :headwall: :headwall:

Ja sitten nämä epäitsekkäät vieraat perinteisesti haukkuvat ruuan ja ohjelman ja viinaa on aina liikaa tai liian vähän... \|O \|O

Siis salaa naimisiin ja sitten häämatkalle KAUAS! :heart:
 
Se on jännä että tämäkin asia voidaan vääntää ja kääntää ihan päälaelleen, jos halutaan...! =)
Siis että jos vaikka me ei lähettäis sellaisiin häihin, joihin ei lapsia ole kutsuttu, niin MEITÄ pidetään itsekkäinä, koska "tahtoisimme välttämättä päästä esittelemään omia kullannuppujamme ihmisille"...pöh! :D
Varmaan tällaisen sanoja itsekin tietää puhuvansa vähän soopaa.
Harvalla se varmaan ihan noin menee! ;)
Sen sijaan sellaisten "aikuisten juhlien" järjestäjät tekevät sen monesti ihan vaan itsekkäistä syistä, halusi sitä myöntää tai ei... :saint:
 
Hääkutsu ei ole velvoite osallistua häihin. Voitte aivan hyvin jäädä niistä poiskin. Hääpari on päättänyt järjestää häänsä ilman muita lapsia ja jos ette halua ilman lapsia mennä, niin älkää menkö lainkaan.
 
Mä olen kerran pääsyt laosettomiin häihin ja nautin siitä että sai juhlia "rauhassa" ilman että tarvitsi koko ajan huolehtia pikkuisesta.
Se on otettava laatu aikana eikä minään rangaistuksena kun pääsee välillä kotos pois ilman huollettavia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:37 huh kirjoitti:
Tämä ketju vahvistaa se etten todellakaan halua pitää häitä, vaan menen salaa naimisiin!!!

Siis en halua maksaa tuhansia euroja päivästä johon ei saa kutsua niitä keitä haluaa, ettei olisi ITSEKÄS omana hääpäivänään :headwall: :headwall: :headwall:

Ja sitten nämä epäitsekkäät vieraat perinteisesti haukkuvat ruuan ja ohjelman ja viinaa on aina liikaa tai liian vähän... \|O \|O

Siis salaa naimisiin ja sitten häämatkalle KAUAS! :heart:
Noin se ainakin onnistuu niin kuin itse haluaa. :D Mutta eikö sinusta ole outoa, jos perheen lapsista toinen kutsutaan ja toinen ei? Jos alkuperäiseen tapaukseen viitataan. Kun tuo kutsuttukaan ei mikään imeväisikäinen ole. Normaalia olisi, että molemmat lapset kutsutaan tai sitten ei kumpaakaan, ainoastaan vanhemmat.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:38 piippolanvaarinmuori kirjoitti:
Sen sijaan sellaisten "aikuisten juhlien" järjestäjät tekevät sen monesti ihan vaan itsekkäistä syistä, halusi sitä myöntää tai ei... :saint:
Olet aivan oikeassa =) Meidän häihimme ei lapsia kutsuttu, koska halusimme itse valita ikimuistoista päiväämme varten itsellemme mieluisan juhlapaikan. Paikka sopi loistavasti juhlaamme, mutta pienille lapsille se olisi saattanut olla jopa hengenvaarallinen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:46 Anne kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:38 piippolanvaarinmuori kirjoitti:
Sen sijaan sellaisten "aikuisten juhlien" järjestäjät tekevät sen monesti ihan vaan itsekkäistä syistä, halusi sitä myöntää tai ei... :saint:
Olet aivan oikeassa =) Meidän häihimme ei lapsia kutsuttu, koska halusimme itse valita ikimuistoista päiväämme varten itsellemme mieluisan juhlapaikan. Paikka sopi loistavasti juhlaamme, mutta pienille lapsille se olisi saattanut olla jopa hengenvaarallinen.
Aivan! :wave: Viksua sinänsä, ettei kutsuta pieniä lapsia vaarallisille paikoille.
 
Tähän pakko kommentoida,että ei tuo 10 kk enää mikään "nukkuva" ja paikallaan oleva vauva ole.Meillä oli tuon ikäinen 60 v synttäreillä kerran mukana,niin kiskoi koko ajan pöytäliinoista ja sai vahtia kun konttaili jaloissa.Ei siis todellakaan jaksa istua suöttötuolissa kauan.
AP: Nautipa hääjuhlista,hanki MLLn lapsenvahti ja mene miehesi kanssa kahdestaan...(SATEENVARJO AUKI)
Me saatiin huhtikuussa kutsu 50 v synttäreille mun miehen kans kahdestaan.Kutsussa oli maininta "kutsu kahdelle" Ja soitin ja selvensin asiaa.Niin sanoivat suoraan,että haluavat aikusia paikalle.Vain lähiperheen lapset ovat mukana.Ja me oltiin serkkuina paikalla...
 
Tuli mieleen että oiskohan kummilapselle tulossa oma kutsu.
Minun mieheni sisko menee tänä kesänä naimisiin ja hän on meidän vanhemman lapsen kummi. Jos meille olisi tullut sellainen kutsu heidän häihin jossa on kutsuttuna minä, mieheni ja meidän vauva, mut tää 3 vuotias kummilapsi olisi jätetty pois kutsusta niin minä en ainaskaan menisi vauvani kanssa häihin. (Saimme kutsun jossa oli meidän kaikkien nimet.)
Mei aiomme luultavasti tehdä niin että menemme koko perhe sinne häihin ja sit kun syömiset yms. viralliset osuudet on ohi meidän lapset lähtee kotiin ja me vanhemmat jäämme juhlimaan. Äitini tulee hoitamaan lapsiamme.
 
Gluteus maximus
Minä ymmärrän aivan täysin, että lapsia ei häihin kutsuta, mutta se ei kyllä mene järkeeni, että toinen kutsutaan ja toinen ei....ei, ei ja ei. Joko se on lapset tai ei ollenkaan lapsia.
 
En selannut koko ketjua läpi, joten en tiedä monta kertaa tämä on sanottu jo. Mutta

Minun (ja miehenikin) mielestä häät ovat ennen kaikkea sen hääparin juhla! Joskus ennen se oli koko kylän ja suvun, mutta silloin tapahtui paljon talkootyönä ja muutenkin rahaa ei mennyt niin paljon.

Myöskään minä en aio kutsua sukulaisia joista en pidä, ja voin sen heille sanoa ihan suoraan jos sitä kysyvät. En myöskään halua sinne pikkuveljeni uusinta tytöystävää (vaihtuu kuukauden välein).

Me maksamme häämme itse ja olemme oikeutettuja kutsumaan/olemaan kutsumatta ketä haluamme.

Ja jos jollekin tulee mieleen sanoa, niin tiedoksi että kutsussamme lukee kohteliaasti mutta selvästi, etiketin mukaa, ketä kaikkia kutsu koskee.
 
Yks aika iso pointti tähän, pakko laittaa:

Kuinka lapset voivat ikinä oppia käytöstavoille juhlissa, jos heitä ei sinne koskaan saa ottaa mukaan?? Miksi lapsista ajatellaan vain niin että he pilaavat juhlat? Luulen ja tiedän, että ne juhlien pilaajat löytyy sieltä humaltuneista aikuisista jotka tekee typeryyksiään..

Onneksi itselläni ja miehelläni on niin ihana suku ja ystäväpiiri että ollaan aina oltu lapsineen, niinkuin kaikki muutkin. Ja lapset osaavat olla myös juhlissa niinkuin juhlissa kuuluu olla kun ovat saaneet niihin osallistua!! :) (vai johtuneeko siitä että lapsilla on rajoja ja rakkautta..)

Ja miten mukavia ovat olleet pienten ylläriohjelmat hääparille.. Vaikka eihän sellaisista välitä ne "aikuiset" joille lapset ovat yhteiskunnassa se välttämätön pahuus.. (ja kun he eivät varmaan itse ole koskaan lapsia olleetkaan.. :headwall: )
 
Lisäystä sen verran vielä että mielestäni on todella törkeää erotella lapset, että tuo saa tulla mut tuo ei saa tulla. JOs lapsia ei haluta juhliin niin sit sinne ei pyydetä ketään lapsia. esim. hieman saattais tulla isommalle lapselle paha mieli kun ei pääse juhliin mut esim. veli/sisko pääsee :/ Selitäppäs siinä sit että ei sinun kummit halunnut sinua sinne häihin mut pikkusiskon haluavat.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:46 Anne kirjoitti:
Olet aivan oikeassa =) Meidän häihimme ei lapsia kutsuttu, koska halusimme itse valita ikimuistoista päiväämme varten itsellemme mieluisan juhlapaikan. Paikka sopi loistavasti juhlaamme, mutta pienille lapsille se olisi saattanut olla jopa hengenvaarallinen.
Minä taas en ymmärrä miksi valitaan sellainen juhlapaikka. Häät ovat perhejuhla. Miksette säästäneet sukulaisianne ja ystäviänne tuollaiselta lapsettomien pelleilyltä ja menneet ihan keskenänne naimisiin? Vai luuletko että lapselliset vieraat olivat ikionnellisia kun joutuivat hankkimaan lapsenvahdit ja jättämään pienet lapset kotiin? Monet taisivat pitkin hampain tulla juhliinne kun kohteliaina ihmisinä eivät kehdanneet jättää tulemattakaan. Kunnioittivat sentään teidän juhlaanne vaikkette te kunnioittaneetkaan heidän perheitään.
 
tulee muutama vaihtoehto mieleen, jospa hääpari on kutsunut vain kaikki kummilapsensa ja muut lapset eivät ole tervetulleita tai sitten jos lapsenne on heidän ainoa kummilapsensa niin voisin olettaa että haluavat hänet kutsua, mutta muuten jos kaikki lapset olisi kutsuttu olis juhlissa yks kaks 50 pikkutenavaa (menisi lastenkemuiksi) ja olisi toisaalta muita lapsellisia kohtaan väärin jos teidän 2v tulisi ja muiden lapset sit ei saisi paikalla olla..

mä hommaisin jostain mll:tä lastenhoitajan ja jättäsin suosiolla molemmat tenavat kotiin ja nauttisin juhlista ja vapaahetkestä mieheni kanssa kahden :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:57 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:46 Anne kirjoitti:
Olet aivan oikeassa =) Meidän häihimme ei lapsia kutsuttu, koska halusimme itse valita ikimuistoista päiväämme varten itsellemme mieluisan juhlapaikan. Paikka sopi loistavasti juhlaamme, mutta pienille lapsille se olisi saattanut olla jopa hengenvaarallinen.
Minä taas en ymmärrä miksi valitaan sellainen juhlapaikka. Häät ovat perhejuhla. Miksette säästäneet sukulaisianne ja ystäviänne tuollaiselta lapsettomien pelleilyltä ja menneet ihan keskenänne naimisiin? Vai luuletko että lapselliset vieraat olivat ikionnellisia kun joutuivat hankkimaan lapsenvahdit ja jättämään pienet lapset kotiin? Monet taisivat pitkin hampain tulla juhliinne kun kohteliaina ihmisinä eivät kehdanneet jättää tulemattakaan. Kunnioittivat sentään teidän juhlaanne vaikkette te kunnioittaneetkaan heidän perheitään.
Kuka sanoo että häät ovat perhejuhla?? Häät ovat morsiamen ja sulhasen juhla, ja he saavat tehdä siitä ihan justiin sen näköisen kuin haluavat! Ei kenenkään pakko ole osallistua häihin, kutsuhan on vaan kutsu, josta siis voi kieltäytyä!

Aika monet vanhemmat ovat välillä erittäin ilahtuneita pienestä hengähdystauosta lapsistaan!
 
perhoinen84
Meillä on näin että me kutsuimme kaikki lapset myös,mutta hirveän moni aikoo jättää lapsensa kotiin.
He itse ajattelevat että lapset häiritsevät hääjuhlaa.
 
Miimiäinen
Tottakai jokainen saa pitää semmoset häät kun lystää ja kutsua kenet tahtoo. Mutta mun mielestä on sitten ihan turha loukkaantua, kun lapsekas pari jää tulematta.

Me saatiin keväällä hääkutsu häihin, joihin ei missään nimessä haluttu lapsia. No en mä todellakaan ees kuvitellu jättäväni tota, sillon 6kk tissivauvaa, hoitoon, joten ei menty kukaan. Hääpari siitä sitten pikkasen loukkaantu. Turha sitä on loukkaantua, jos ei kaikki tee hääparin mielen mukaan ja vie lapsia hoitoon. Meillä tommosiin juhliin menee koko perhe tai ei kukaan. En loukkaannu, jos mun lapsia ei kutsuta, mutta turha loukkaantua kutsujankaan, kun en ilman lapsia osallistu!

Toi taas, että kutsutaan vaan joku lapsista, on kyllä jo erittäin törkeetä käytöstä :eek: Siitä mäkin loukkaantuisin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:53 Jaana kirjoitti:
En selannut koko ketjua läpi, joten en tiedä monta kertaa tämä on sanottu jo. Mutta

Minun (ja miehenikin) mielestä häät ovat ennen kaikkea sen hääparin juhla! Joskus ennen se oli koko kylän ja suvun, mutta silloin tapahtui paljon talkootyönä ja muutenkin rahaa ei mennyt niin paljon.

Myöskään minä en aio kutsua sukulaisia joista en pidä, ja voin sen heille sanoa ihan suoraan jos sitä kysyvät. En myöskään halua sinne pikkuveljeni uusinta tytöystävää (vaihtuu kuukauden välein).

Me maksamme häämme itse ja olemme oikeutettuja kutsumaan/olemaan kutsumatta ketä haluamme.

Ja jos jollekin tulee mieleen sanoa, niin tiedoksi että kutsussamme lukee kohteliaasti mutta selvästi, etiketin mukaa, ketä kaikkia kutsu koskee.
Oikein hyvin perusteltu kutsu, mutta jättäisitkö perheestä yhden lapsen kutsumatta ja muut ovat tervetulleita?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:46 Anne kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:38 piippolanvaarinmuori kirjoitti:
Sen sijaan sellaisten "aikuisten juhlien" järjestäjät tekevät sen monesti ihan vaan itsekkäistä syistä, halusi sitä myöntää tai ei... :saint:
Olet aivan oikeassa =) Meidän häihimme ei lapsia kutsuttu, koska halusimme itse valita ikimuistoista päiväämme varten itsellemme mieluisan juhlapaikan. Paikka sopi loistavasti juhlaamme, mutta pienille lapsille se olisi saattanut olla jopa hengenvaarallinen.
Ja tähän vielä sen verran, että meillä vihkiminen ja juhla ovat melko myöhään iltapäivällä ja illalla, joten siinä jäisi kakut syömättä ja tanssit tanssimatta "lapsellisilla" vierailla.

Ja on se itsekästä myönnän. Mutta jokainen tyylillään.
 
Miimari harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:27 perhoinen84 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:24 oidipus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:21 Sikke1 kirjoitti:
Oliskohan vahingossa jäänyt toisen lapsen nimi pois. Itse menisin koko perheenä tai sitten ei mennä ollenkaan.
Ja jos menisit koko perheellä sitten, niin voiko törkeämmin enää tehdä hääparille? Opetelkaa etiketit! Tekisi mieleni sanoa pari muutakin valittua sanaa... :headwall: niin niin niin paljon ärsyttää nämä jotka ei tajua, että häihin menee VAIN ne joiden nimet lukee kutsussa. Ei muita. Ei edes lapsia.
ja kyse ei aina ole haluamisesta, voi olla että juhlapaikka on ei soveltuva lapsille,ruoka ei sovellu lapsille tai ohjelma häissä ei sovellu lapsille.
Minusta myös pitäisi kunnioittaa hääparia jos he ovat laittaneet kutsun vain tietyille henkilöille.siitä ei saa suuttua /eikä loukkaantua.toki ainahan voi kysyä ilmoittautumisessa että voiko tuoda mutta ilman kysymättä en lähtisi ei kutsuttaja viemään
Jos kutsutaan vanhemmat ja vauva niin mikä siinä juhlaohjelmassa voi olla niin sopimatonta pikku lapselle??Ei mikään!Koko perhe ruukataan kutsua kerralla eikä eritellä lapsia!Miten jotkut ihmiset voi olla noin ääliöitä?! :headwall: Taitaa ite hääparilla olla etiketit hukassa...Mutta ite en rupeais soittelemaan ja kyseleen kuuluuko poikakin siihen vaan menisin vaan sitten sinne häihin ja jos kovin mulkoilis niin lähtisin veks ja lahjankin ottaisin mukaan,mitä hittoa tommoset toopet mitään tarvii,eihän nekään osaa ajatella muita.Ja jos ois pojan nimi unohtunut(tosi tosi epätodennäköistä!)Niin oishan ne ite voinu soittaa ja tarkistaa.Eli minusta tuo kuulostaa aika tahalliselta teolta enkä menis koko pippaloihin.Jos ite kummi ei kutsuis omaa kummipoikaa vaan pelkät muut perheen jäsenet.On sitä joillakin otsaa..
 

Yhteistyössä