Siis ihan oikeasti, miten näin sekopäät tekee lapsia?

[QUOTE="ompus";28234037]Eivät ne kaupan tuotteet todellakaan hygieenisiä ole, siinä olen kanssasi aivan samaa mieltä. Monta kertaa olen nähnyt kun tuotteita tyhjennetän ensin kauoan lattialle ja siitä vasta nostetaan hyllyyn. Kaupoissa käy myös varsin epämääräistä porukkaa lääppimässä hyllyjä ja seiniä. Jos hygieniaa haluaa, niin kaikki alkaen ostoskärryjen työntökahvasta saisi desinfioida ennen käyttöä.

Itse olen sitä mieltä, että elämä normaalissa bakteerikannassa pitää ihmiset terveinä. Oletko muuten huomannut, että koirien omistajat ovat varmaan Suomen terveintä sakkia. He saavat bakteereja riittävästi vastustuskyvyn ylläpitoon (koira nuolee ensin takapuolensa ja sitten...)[/QUOTE]

Mä en ole kertaakaan nähnyt että tuotteita laitetaan lattian kautta. Aina on ollut lava tai laatikko alla. Ehkä tässä on kauppakohtaisia eroja. Mä olen tyytyväinen meidän käyttämään kauppaan. Se on siisti, siellä on hyvä asiakaspalvelu ja kassallekin pääsee melkein aina ruuhka-aikaankin jonottamatta :) Mitä tulee lapsiin kärryissä niin niitä ei ole näkynyt, tiedä sitten mistä tuo johtuu.
 
"Sari"
[QUOTE="ompus";28234145]Jessus onkos sulla lapsia ollenkaan? Kyllä meillä lapset ainakin haluavat mieluummin pikaiseen pois sieltä kaupasta kotiin tai ulos leikkimään kun istumaan huimaan kaupan penkeille. Sitä paitsi noissa meidän lähikaupoissa on hyvin vähän penkkejä kaupan puolella ja nekin yleensä eläkeläisten kokoontumispaikkoja. Ja jos keskimmäinen haluaisikin huilia, niin kaksi muuta kyllä haluaa jatkaa matkaa.

Vai oliko siis sun ehdotus se, että tullaan välillä ulos sieltä kaupasta huilimaan ja palataan sitten takaisin jatkamaan ostoksia. Kuulostaa mielenkiintoiselta, mutta jatkamme kuitenkin vanhaan malliin...[/QUOTE]

Tyypillinen esimerkki, jossa häntä heiluttaa koiraa. Sääntöjä ei kunnioiteta, eikä lapsille vaivauduta opettamaan hyviä tapoja tai ottamaan muita ihmisiä huomioon. Uusi wt-sukupolvi taas kasvamassa tähän maahan.

Alan kallistua näitä kuunnellessani myös sille linjalle, ettei kaikkien pitäisi lisääntyä.
 
Mä en ole kertaakaan nähnyt että tuotteita laitetaan lattian kautta. Aina on ollut lava tai laatikko alla. Ehkä tässä on kauppakohtaisia eroja. Mä olen tyytyväinen meidän käyttämään kauppaan. Se on siisti, siellä on hyvä asiakaspalvelu ja kassallekin pääsee melkein aina ruuhka-aikaankin jonottamatta :) Mitä tulee lapsiin kärryissä niin niitä ei ole näkynyt, tiedä sitten mistä tuo johtuu.
Laiskuudesta, ei mistään muusta. Olen nähnyt kerran jopa 7-8-vuotiaan ostoskärryissä...
 
"Sari"
[QUOTE="mii";28233972]ja minäkin ilmoittaudun kanssasi samaan ryhmään.

Minkäs teet esim. meidän tapauksessa, kun on 4 alle 4vuotiasta, niin kyllä joissakin kaupoissa on niin huonosti kärryjä tarjolle, ettei monessa paikassa mahtuis kun yks kpl/kärry niitä lapsia kyytiin. Jos joku tulee valittamaan, niin sanon että mee myjälle itkee asioitas. Ja jos myyjä tulee sanoo, niin sanonn suorat sanat, ettei mun pakko oo siellä kaupassa käydä. Kyllä niille meidänkin "suurperheen" rahat pitäis kelvata.

Ja jos joku meille tulee urputtaa lasten määrästä niin soitan kyllä poliisit paikalle tai ei sitä tosta puolisosta tiedä saattas sekin otsikoihin venyä, vaikka rauhallinen onkin.

Se että sanoo tomerasti takasin kaikenmaailman kitisijöille ei oo mitään huonoja käytöstapoja, meidän lapset osaa kyllä käyttäytyä todella hyvin. Käytöstapoja on toisten huomioonottaminen ja se taito teiltä näköjään puuttuu,
lapset pitäs teiltä piilottaa, kun ne niin kauheesti aina aiheuttaa häiriötä..

Että siis melkeen sain ruokamyrkytyksen kun se istui niissä kärryissä ja kuulo meni kun se kiekas ilosesti äidilleen ja sokeekski tulin ihan järkytyksestä, kun näin että räkäpallero sillä oli sieraimessa..[/QUOTE]

Kun kerran puolisokin on mukana kuvioissa, niin pakkoko sinne kauppaan on koko jälkikasvu raahata. Kaikilta en näköjään löydy yhtään organisointikykyä. Eipä ihme, kun elämänhallinta on näin hukassa. Ja vielä ylpeillään sillä, että ollaan töykeitä muille ihmisille. Huhhuh.
 
"mjau"
mulla ei oo omia lapsia mutta mua ärsyttää kyllä nää "neuvojatäditkin" jotka jakelee omia neuvojaan kaikille, ei siis pelkästään lastenkasvatuksessa vaan ihan missä vaan jos neuvonnan kohteena on vaan nuorempi henkilö. Ensimmäiseen omaan kämppään ei mahtunu ku sänky ja nojatuoli nii johan sieltä joku tätipirkko tulee sepostamaan et kyllä sohva pitää olla ja voi kauhee ku vaa neljä kahvikuppia ym Kerran olin serkun lasten kanssa uimahallissa (ala-aste ikäsiä) nii tsiisus että otti nuppii ku joku tuli selittää et oon kyl nyt lapsilleni laittanu liian vähän vaatteita päälle vaik tultii autolla oven eteen.. Silloin aattelin jo et lasten teko on kyllä viimestä hommaa ku neuvoja tulee heti ku muutaman tunnin on vähän lasten kans. Noh ehkä vähän ylilyönti kumminki hyökätä "hyvää tarkoittavan" pirkkotädin kimppuun keskellä kauppaa..
 
"tttt"
... se että lasta ei saa laittaa kärryjen osto-puolelle tulee viranomaistaholta. Terveystarkastajat voi aiheeseen puuttua ja se joka asiasta silloin kärsii on se kauppias. Onhan se toki vaikea ajatella pidemmälle kuin oma napaa ja omaa muksua.

Sääntöjen takana - vaikka ne hulluilta tuntuisi - on aina joku suurempi syy. Sekus rikotte sääntöjä joista itse olette korvausvelvollisia ja kannatte vastuun. Mutta sitten kun se vastuun kantaja onkin joku toinen (joka vartavasten on ilmoittanut mitä ei saisi tehdä) niin pitäs osata vähän miettiä.

ihmiset ei enää kunnioita oikein mitään. Ollaan niin itsekeskeisiä. Totta että jotkut säännöt on hullunkurisia - mutta uskokaan niiden takana on aina joku syy ja se ei ehkä luupäille ensimmäisenä tule mieleen koska omanapa on aina ekana mielessä.
 
  • Tykkää
Reactions: LuvLucy ja moona81
[QUOTE="tttt";28234598]... se että lasta ei saa laittaa kärryjen osto-puolelle tulee viranomaistaholta. Terveystarkastajat voi aiheeseen puuttua ja se joka asiasta silloin kärsii on se kauppias. Onhan se toki vaikea ajatella pidemmälle kuin oma napaa ja omaa muksua.

Sääntöjen takana - vaikka ne hulluilta tuntuisi - on aina joku suurempi syy. Sekus rikotte sääntöjä joista itse olette korvausvelvollisia ja kannatte vastuun. Mutta sitten kun se vastuun kantaja onkin joku toinen (joka vartavasten on ilmoittanut mitä ei saisi tehdä) niin pitäs osata vähän miettiä.

ihmiset ei enää kunnioita oikein mitään. Ollaan niin itsekeskeisiä. Totta että jotkut säännöt on hullunkurisia - mutta uskokaan niiden takana on aina joku syy ja se ei ehkä luupäille ensimmäisenä tule mieleen koska omanapa on aina ekana mielessä.[/QUOTE]

Hyvää tekstiä, kiitos tästä. :)

Näitä "minä minä minä" ihmisiä on kyllä aivan liikaa maailmassa.
Ei niitä sääntöjä tosiaan muuten vain ole, aina on jokin pointti takana. Mutta ei kerro kyllä hyvää esimerkkiä lapsille, jos vanhemmat opettavat että "ei tota sääntöä tarvitse noudattaa", mutta samalla sanovat "tota sääntöä pitää" niin kyllä varmaan ne lapsetkin ihmettelevät, että miksi ei kaikkia sääntöjä noudateta - tai - jos jotakin sääntöä ei noudateta, miksi noudattaa muitakaan? Säännöt ovat tehty noudettaviksi, tykkäsi niistä säännöistä tai ei.
 
.....
Miltäs viranomaiselta tulee se sääntö, ettei lapset saa olla polvillaan siinä korokkeella? Itse ymmärrän kyllä tuon kärryasian, enkä ole lapsiani siellä ostospuolella kuljettanut, mutta mun jakeluun ei mene se, että koska annan lasten auttaa pakkaamisessa, en ole kunnollinen vanhempi, kuten ap asian viestissään ilmaisi.
 
Miltäs viranomaiselta tulee se sääntö, ettei lapset saa olla polvillaan siinä korokkeella? Itse ymmärrän kyllä tuon kärryasian, enkä ole lapsiani siellä ostospuolella kuljettanut, mutta mun jakeluun ei mene se, että koska annan lasten auttaa pakkaamisessa, en ole kunnollinen vanhempi, kuten ap asian viestissään ilmaisi.
Kuten tässä on jo sanottu moneen otteeseen, eivät välttämättä kestä lapsen painoa ja toinen juttu on se, että monet heistä ovat muitten asiakkaitten tiellä.
 
"ttt"
Miltäs viranomaiselta tulee se sääntö, ettei lapset saa olla polvillaan siinä korokkeella? Itse ymmärrän kyllä tuon kärryasian, enkä ole lapsiani siellä ostospuolella kuljettanut, mutta mun jakeluun ei mene se, että koska annan lasten auttaa pakkaamisessa, en ole kunnollinen vanhempi, kuten ap asian viestissään ilmaisi.
Noin laiteturvallisuuden parissa työskentelevänä voin kertoa että syy tuohon on se että ne pienet sormet todellakin voi jäädä sinne hihnan väliin. Vaikka välydet on suunniteltu niin ettei sormi tuonne mahdu, hihan reuna kyllä voi takertua tai vaikkapa hanska. Me aikuiset osaamme näitä seikkoja varoa, ja pääsääntöisesti meidän mitat eli sitten vaikka sorman paksuus on niin paljon suurempi ettei hihna saa "haukattua" sormea mukaan.

Tähänkin sääntöön taas kerran on takana ihan todelliset syyt. Vaikka kuinka kuvittelette ettei noin voi tapahtua niin niin on tapahtunut. Ja sieltä kautta ihmisen turvallisuutta parantavia säädöksiä on tullut. Osa voidaan hyvällä suunnittelulla torpata - mutta jo teknisesti on vaikea tehdä rakenteita joihin pikkiriikkiset sormet eivät mahtuisi. Tämä vuoksi LAPSEN TURVALLISUUTTA lisätään tekemällä ohjeistuksia siitä mihin lasten ei tulisi mennä.

Eihän tätäkään noudateta - ehkä siksi että tässäkään ketjussa harva tajuaa mistä oikeasti on kyse. Ei suinkaa turhasta säännöstä vaan ihan sen pienen ihmisen turvallisuutta ajatellaan.
 
"ttt"
...piti sanoa takertua vaikka hiha tai hansa. Aikuinen noin pääsääntöisesti on sen verran "vahva" että hihna ei kättä kiskaise hihnan ja tiskin väliin ja jo hihnaa liikuttava voima sen verran hentoinen että aikuinen pystyy juuri ja juuri sen pysäyttämään.

Mutta jos hihna jaksaa liikutella kerralla 20kg tavaraa niin ei se pysähdy itsestään jos pienen pieni sormi väliin joutuu.

Se että laitevalmistaja ohjeistaa jotain ja kauppa tiedoittaa aiheessa - siirtää vastuun kuulijalle, eli sille asiakaalle. Jos hihna pahassa tapauksessa leikkaa lapsen sormen irti voi korvauksia olla turha hakea, koska säännöt on useassa kaupassa silmien edessä luettavanakin. Jokainen ottaa itse riskin ja maksaa siitä vika ei ole laitteen toimittajan. Eikä kaupan.
 
vierass
[QUOTE="ttt";28234698]Noin laiteturvallisuuden parissa työskentelevänä voin kertoa että syy tuohon on se että ne pienet sormet todellakin voi jäädä sinne hihnan väliin. Vaikka välydet on suunniteltu niin ettei sormi tuonne mahdu, hihan reuna kyllä voi takertua tai vaikkapa hanska. Me aikuiset osaamme näitä seikkoja varoa, ja pääsääntöisesti meidän mitat eli sitten vaikka sorman paksuus on niin paljon suurempi ettei hihna saa "haukattua" sormea mukaan.

Tähänkin sääntöön taas kerran on takana ihan todelliset syyt. Vaikka kuinka kuvittelette ettei noin voi tapahtua niin niin on tapahtunut. Ja sieltä kautta ihmisen turvallisuutta parantavia säädöksiä on tullut. Osa voidaan hyvällä suunnittelulla torpata - mutta jo teknisesti on vaikea tehdä rakenteita joihin pikkiriikkiset sormet eivät mahtuisi. Tämä vuoksi LAPSEN TURVALLISUUTTA lisätään tekemällä ohjeistuksia siitä mihin lasten ei tulisi mennä.

Eihän tätäkään noudateta - ehkä siksi että tässäkään ketjussa harva tajuaa mistä oikeasti on kyse. Ei suinkaa turhasta säännöstä vaan ihan sen pienen ihmisen turvallisuutta ajatellaan.[/QUOTE]

Mul on mukulana jäänyt sormi sinne hihnan väliin :D
 
.....
[QUOTE="ttt";28234698]Noin laiteturvallisuuden parissa työskentelevänä voin kertoa että syy tuohon on se että ne pienet sormet todellakin voi jäädä sinne hihnan väliin. Vaikka välydet on suunniteltu niin ettei sormi tuonne mahdu, hihan reuna kyllä voi takertua tai vaikkapa hanska. Me aikuiset osaamme näitä seikkoja varoa, ja pääsääntöisesti meidän mitat eli sitten vaikka sorman paksuus on niin paljon suurempi ettei hihna saa "haukattua" sormea mukaan.

Tähänkin sääntöön taas kerran on takana ihan todelliset syyt. Vaikka kuinka kuvittelette ettei noin voi tapahtua niin niin on tapahtunut. Ja sieltä kautta ihmisen turvallisuutta parantavia säädöksiä on tullut. Osa voidaan hyvällä suunnittelulla torpata - mutta jo teknisesti on vaikea tehdä rakenteita joihin pikkiriikkiset sormet eivät mahtuisi. Tämä vuoksi LAPSEN TURVALLISUUTTA lisätään tekemällä ohjeistuksia siitä mihin lasten ei tulisi mennä.

Eihän tätäkään noudateta - ehkä siksi että tässäkään ketjussa harva tajuaa mistä oikeasti on kyse. Ei suinkaa turhasta säännöstä vaan ihan sen pienen ihmisen turvallisuutta ajatellaan.[/QUOTE]

Mä en näin äkkiseltään muista yhtään kauppaa, jossa hihna tulisi sinne pakkausosaston perille asti. Kaikiss hihna päättyy sinne kassan tienoille ja siitä alkaa kymmeniä senttejä pitkä pakkausalue. Kuinka pitkät kädet teidän lapsilla oikein on??
 
.....
Kuten tässä on jo sanottu moneen otteeseen, eivät välttämättä kestä lapsen painoa ja toinen juttu on se, että monet heistä ovat muitten asiakkaitten tiellä.
No mun ostokset on usein lapsiani painavammat ja vielä on korokkeet kestäneet. Lisäksi meidän kaupoissa siinä korokkeellakin on kaksi puolta, joista toinen on sille toiselle asiakkaalle ja toinen meille. Jos mun muksu on siinä meidän puolella, hän ei käsittääkseni ole kenenkään tiellä. Toki joitain ärsyttää jo sekin, että ylipäätään lapsia on olemassa.
 
"ttt"
Näössäni ei ole mitään vikaa. Niissä kaupoissa ainakaan, joissa me käymme, ei hihna tule loppuun asti.
mä nyt väitän että tiedän tästä aiheesta paremmin kuin sinä. Sun lapsen käden pituus on tuollaisella 4 -5 vuotilla liki 40cm, ja ymmärtänet että hieman reunan yli kurottamalla mennään jo paljon pidemmällä. 20-30 cm tulee äkkiä kurotuksessa lisää. Eli jos väität että teillä hihan jälkeen on vapaata tilaa 60-70 cm niin tarkistahan mittanauhasta millainen matka tuo on.

Ymmärrän että korpeaa kun ei todellista syytä tuolle säännölle ole kyennyt ymmärtämään.eihän se mikään laki ole, eikä minulta pois. senkun pidät lapsen tasolla. Kerroin vaan syyn mistä tuo kielto juurtaa.
 
"ttt"
Nyt kun rupesin aukeamaan niin aukean kunnolla. Teemme koneita, laitteita ym. yleisiin tiloihin. Turvallisuuden eteen koitetaan tehdä kaikkemme, mutta joskus on tehtävä kompromissi turvallisuuden kanssa, koska muutoin laitetta ei voi käyttää lainkaa siihen tarkoitukseen mihin se on tarkoitettu.

Meidät on tuolloin velvoitettu tiedottamaan jäävistä vaaroista laiteen käyttäjiä. Sen teemme. Kyltein, ohjein, säännöin. Juu, ne kyltit joissa lukee jotain varoituksia on todellakin tehty teidän turvallisuudeksi. Ei kiusaksi. Kuitenkin ihminen on laiska, tuppaa kiertämään sääntöjä kun joku on vaan helpompaa tehdä toisin. Mutta auta armias kun sattuu jotain? ketä syytetään? Itketään keltaisen lehdistön sivuilla kurjaa kohtaloa - vaikka itsellä olisi ollut kaikki mahdollisuudet VÄLTÄÄ onnettomuus, tottelemalla niitä sääntöjä.

Tekisin turvallisen tuotteen - jos se toimisi. Hihna vaan vaatii pienen välyden että kykenee liikkumaan. Ja valitettavasti hihnan alla todellakin voi sormi mennä, pahimmillaan hihna kiskoo kättä pidemmällekin hihnan ja tiskin väliin.

ihmiset, säännöillä on yleensä joku syy minkä vuoksi niistä ilmoitetaan. Ei ne ole kiusaa,
 
.....
[QUOTE="ttt";28234792]mä nyt väitän että tiedän tästä aiheesta paremmin kuin sinä. Sun lapsen käden pituus on tuollaisella 4 -5 vuotilla liki 40cm, ja ymmärtänet että hieman reunan yli kurottamalla mennään jo paljon pidemmällä. 20-30 cm tulee äkkiä kurotuksessa lisää. Eli jos väität että teillä hihan jälkeen on vapaata tilaa 60-70 cm niin tarkistahan mittanauhasta millainen matka tuo on.

Ymmärrän että korpeaa kun ei todellista syytä tuolle säännölle ole kyennyt ymmärtämään.eihän se mikään laki ole, eikä minulta pois. senkun pidät lapsen tasolla. Kerroin vaan syyn mistä tuo kielto juurtaa.[/QUOTE]

Mä en voi kai muuta enää todeta, kuin että me käydään ihan ufo-kaupoissa. Minäkään en nimittäin yletä ottamaan tavaroita sieltä, mihin se hihna loppuu vaan myyjä liu'uttaa ne sieltä mulle.

Ehkäpä sen kiellon voisi kertoa asiakkaille siellä kassalla, niin ihmisillä olisi siitä joku tietokin. Mä en koskaan kuullut asiasta ennen tätä ketjua, kun mut kelvottomaksi vanhemmaksi nimitettiin.
 
"vieras"

Yhteistyössä