Siis oikeasti!! Munankeitin?!?

lyugl,j
Kynsilakankuivaaja.

Höyrytettyä riisiä, siis sitä, jota nämä riisinkeittimet tuottavat, voi valmistaa myös hellalla. Otetaan 1 dl riisiä ja 1,5 dl vettä / aikuinen, laitetaan kattilaan, kansi päälle ja kun alkaa kiehua, laitetaan lämpö hyvin miedolle. Sähköhellalla toimii parhaiten, kun keittää ensin veden (vaikka sillä vedenkeittimellä) ja laittaa sillä välin lieden lämpiämään vaikka kolmoselle, niin välttyy ylikuohumiselta. Aikaa basmati- tai jasmiiniriisillä tarvitaan 15 minuuttia (kiehumisaikaa siis) jona aikana KANTTA EI SAA AVATA! Muuten höyry karkaa, vettä pitää lisätä ja keittämiseksi menee. Vartin päästä kattila pois liedeltä, hetken odotus ja riisin möyhintä puikolla. Haarukkaa ei kuulemma missään tapauksessa saa käyttää, tärvelee riisin rakenteen. Ns. munakello on erinomainen keittiöapu niin tässä kuin munien keittämisessäkin, piparinpaistosta nyt puhumattakaan ;)

Limsakonetta joskus itsekin katselin, mutta totesin että masiinan hinnalla saa niin monta litraa kuplavettä ja limpparia kaupasta, että eipä kannata. Lisäksi noiden laitteiden valmistamiseen, kuljetukseen ja lopulta hävittämiseen kuluu myös energiaa ja raaka-aineita.

Jäätelökone kyllä löytyy, se saatiin lahjaksi ja kovasti on tykätty, vaikkei ruokavaliorajoitteita omassa taloudessa olekaan. =)
 
Huom harmaana
Riisistä tulee hyvää, kun sen laittaa kanankoipien kanssa uuniin, kananrasva antaa hyvän maun. Myös mausteilla saa ihmeitä aikaan... :whistle:
Ainakin tuolla tekniikalla siitä riisistä tulee tooooodella epäterveellistä.

Riisinkeitin on aasialaisessa keittiössä kovassa käytössä, tulee aivan erilaista riisiä kuin kattilassa. Meillä ei ole sellaista, tosin ei ole munankeitintäkään. Vanhemmilla on ollut sellainen jo varmaan 25 vuotta, ja siellä olen käyttänyt sellaista. On itse asiassa ihan kätevä kapistus sekin. Itselleni en kuitenkaan ostaisi.
 
Ainakin tuolla tekniikalla siitä riisistä tulee tooooodella epäterveellistä.

Riisinkeitin on aasialaisessa keittiössä kovassa käytössä, tulee aivan erilaista riisiä kuin kattilassa. Meillä ei ole sellaista, tosin ei ole munankeitintäkään. Vanhemmilla on ollut sellainen jo varmaan 25 vuotta, ja siellä olen käyttänyt sellaista. On itse asiassa ihan kätevä kapistus sekin. Itselleni en kuitenkaan ostaisi.
Minusta riisinkeittimen paras puoli on se, ettei ajoituksesta tarvitse huolehtia. Ja sushiriisiä en kattilassa saa niin hyvin onnistumaan, se on toki minun heikkouteni:)
 
fluemieneism
To crack your current list company at a depression funk this specific Christmas, think about most of these practical strategies: http://www.youtube.com/watch?v=sjwb2q95D-g Just as shopping within the centers, open public holidays are also wonderful times that you opportunity after discounts as well as special deals intended for various popular such things as foods, consumer electronics, in addition to clothes throughout on the internet purchasing internet sites. You can conserve a good deal in case you examine your purchase periods online. Yet it's also advisable to take into account that shares about Internet shops go out more readily as compared to with physical stores. Bear in mind services are often obtainable through men and women via nationwide or maybe beyond that. As soon as looking on the internet, you have to determine rapid upon prior to buying obtain. http://www.youtube.com/watch?v=5bdws6y4VBI Never ever leave your tote alone within a shopping cart solution, on a counter or with your auto
 
Munankeittäjä
Asun välillä pitkiä aikoja pois kotoa ja usein aivan tavallisessa huoneessa ilman keittomahdollisuutta. Ostin munankeittimen, koska haluan keitettyjä kananmuna aamuisin.Olen siis uusavuton ja tyhmä.
 
Munankeittäjä
Alkuperäinen kirjoittaja Munankeittäjä;28824490:
Asun välillä pitkiä aikoja pois kotoa ja usein aivan tavallisessa huoneessa ilman keittomahdollisuutta. Ostin munankeittimen, koska haluan keitettyjä kananmuna aamuisin.Olen siis uusavuton ja tyhmä.
Sellaista
 

Yhteistyössä