Sinä et voi tietää mitään oikeasta elämästä, koska...

...koska sulla ei oo lapsia et voi tajuta et kotia on mahdotonta pitää edes jotenkuten siistinä. No ok, tunnen kyllä monta lapsiperhettä joiden kodit ovat ihan perussiistejä. :D

...et voi tietää miltä keskenmeno tuntuu kun oot kokenut vaan yhden keskenmenon.

...et voi tietää terveydenhoidosta mitään realistista koska sut on aivopesty koska opiskelet terveysalalla. Ookoo. Kyse oli siis siitä kannattaako suosia pehmeitä vai kovia rasvoja.

...et voi tietää pahasta olosta ja masennuksesta mitään koska sulla on hyvät muodot joita sun ei tarvii hävetä. Mitä ihmettä?
 
Silloin nuorempana sain kuulla useasti :

Sä et tiedä elämästä mitään koska...

-sun vanhemmat ei ole alkoholisteja/nistejä
-sun vanhemmat ei oo eronnu
-sun vanhemmilla on rahaa
-teillä on hieno asunto ja auto
Yms...

Nää kommentit niinä vuosina vain kirpaisi tosi paljon, kosna kotona kaikki oli hyvin ei ollut mitään ongelmia tms, mutta kaikki se mitä kodin ulkopuolella koin niin voin sanoa, että kyllä mä jtn jo silloin elämästä tiesin :)
 
tartsika
Sinä et voi tietää mitään oikeasta elämästä koska
-et ole käynyt Amerikassa, Espanjassa, Tanskassa tai Afrikassa.

Myönnän tietämättömyyteni.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
-.-
Oho, onpa joillekin sanottu hulluja asioita. Mua on "syytetty" vaan nuoruudesta ja matkustelemattomuudesta.
Mitä noin nuori mitään elämästä ja maailman pahuudesta tietää? Ethän sä ole edes käynyt missään!

Ahaa, okei, ei sit mitään :D huvikseni yritin tappaa itseni, olin osastolla monta kuukautta ja popsin pillereitä.
 
...koska olet syntynyt kultalusikka suussa. Ja siihen siis riittää se, että molemmat vanhemmat kävivät töissä, ihan duunareina, kun olin lapsi.

...koska sulla on vielä pienet lapset. Okei, sen JOTENKIN vielä ymmärrän, mutta kun kuulin "koska sun lapset on jo isoja"-kommentin niin hieman jo hymyilytti. He olivat 4 v ja 6 v. Ja kun totesin, että ei ne 4-vuotiaana ja 6-vuotiaana syntyneet niin kuulin että "mutta ajat ovat muuttuneet paljon!". Sitten jo nauroin ääneen.
 
  • Tykkää
Reactions: Lex
voe elämä
hassua että jotku pitää jotain pohjalla oloa elämisenä, minulla oli vanhemmat alkoholisteja, itsekkin olin teininä/nuorena aikuisena, ei oo koultusta, oon käyttänyt huumeita ja myyny itteäni ja ollu laitoksissa, ollut tosi pohjalla ja musta tuntuu etten mä tiedä "oikeasta" elämästä mitään :D eihän tuommonen oo mitään oikeeta elämää. mielummin saisin elämänkokemusta matkustelemalla ja näkemällä maailmaa, tutustumaalla eri kulttuureihin jne. mut ei oo rahaa niin ei täältä suomesta oikeen poiskaan pääse.
 
...koska teidän vanhemmilla on aina ollut rahallisesti varaa auttaa lapsiaan vielä aikuisiässäkin.

Nuorempana kavereiden mielestä en voinut tietää mitään mistään, koska meillä oli kesämökki ja vene, joiden parissa meni koko kesäloma ja lisäksi käytiin kerran vuodessa etelänmatkalla. Oltiin kuulemma kultalusikka suussa syntyneitä. Todellisuus kuitenkin on, että ei meillä rahassa uitu vaan vanhemmat osas sijoittaa pennoset siten, että näihin oli varaa.
 
"Vieras"
Sinä et voi tietää mitään oikeasta elämästä, koska...

- sinulla ei ole lasta (no, nyt on ja elämäntaju ei ole tästä mihinkään muuttunut).....
- olet lapsena saanut niin paljon enemmän kuin vanhempasi
- et ole joutunut pimeässä kävelemään reen jalasten jäljissä talvella kouluun viisi kilometriä

Äidillä on piiiiitkä lista aiheesta :)
 
mulle ei ole kuin iän puolesta tullut kommentteja. myös tuo sota-kortti on ollut käytössä miehen mummilla ja se ainoastaan kerran kun puhuttiin vaaleista ja kerroin äänestäväni vihreiden ehdokasta X. en kuulemma tiedä mitään ja voisin jättää äänestämättä, en ole ollut sodassa ja en ole kokenut mitään. selvä :LOL: en vain ymmärrä miten se sota liittyi tohon vaaleissa äänestämiseen.

mutta mietin usein näitä tälläsiä kommentteja että miten se on muka enemmän oikeanlaista elämää jos on ollut alko-ongelma, huumeiden kanssa tekemisissä tai jossain rikollisessa toiminnassa. musta se on enemmän ei-oikeata elämää. eikö oikeaan elämään kuulu enemmän kaikki arkinen, pankki asiat ja perheet, työ, koulu ym? ohan se joo varmasti vaikea tietää jotain asioita varmasti jos ei ole omia lapsia mutta en usko että nytkään tiedän KAIKEN lapsista koska mulla on niitä pian kaksin kappalein. musta tollanen "SÄ ET TIEDÄ ELÄMÄSTÄ MITÄÄN SYYSTÄ X" on tosi löyhä ja nolo lause jolla yritään vaan korostaa omaa erinomaisuuttaan ja jotenki oudosti paremmuuttaan?
 
Ilmeisesti tiedän jotain elämästä, koska kukaan ei ole tullut sanomaan, ettenkö tietäisi, syystä tai toisesta. Mutta äitiydestä en tiedä hölkäsen pöläystä koska minulla on terveet lapset :headwall:
 
No entäpä jos naurusi sijaan yrittäisit asettua sen toisen ihmisen elämään?
Kun muutimme Tönöön, tässä oli yhteensä viisikymmentä neliötä ilman sisäveskiä tai voimavirtaa. Silti en pysty asettumana sellaisen ihmisne asemaan, joka ajattelee, että vain hänen elämänsä on "oikeaa" tai vain hänen kokemuksensa "todellisia".

Hauskoja esimerkkejä muillakin tässä ketjussa.

:)
 
......koska mulla kaikki on aina niin helppoa. Aijaa.


En tiedä lasten kasvatuksesta, koska minulla on vaan vauva (sanoja ei tiennyt että mulla oli kotona liuta isompiankin lapsia..). Tähän käsitykseen törmään usein, oletetaan että lapsia on vaan sen verran kun niitä on mukana, tai jos ei ole lapsia mukana, luullaan lapsettomaksi.
 
Sinä et voi oikeasta elämästä mitään koska

- sinulta ei ole kuollut läheisiä.
(Isäni oli tapettu muutama viikko sitten)

-sinulla ei ole ollut raha huolia pitkiin aikoihin.
(mutta on ollut kuitenkin ja mistä tiedettäis vaikka olis edelleen,kun en noista vaan jaksa valittaa ja huudella)

-sinulla on kaksi tervettä lasta
(mulla ei olisi ollut aikanaan aihetta surra useita keskenmenoja,koska mulla on jo lapsia)

riittäähän näitä...useimmat letkautukset joita minulle on heitetty tai olen kuullut jollekkin muulle heitettävän on alkanut lähinnä huvittaa...
Kuka määrittee mitä on "oikea" elämä ja kuka määrittelee kenen murheet ja vastoinkäymiset ovat olleet suurimmat...
 
"vieras"
Et tiedä mitään kun sait perinnöksi tämän talon, et ole lainoja maksellut...
Tämä sattui tosi paljon, menetin äitini 16 vuotiaana ja isäni 18 vuotiaana. Iso omakotitalo jäi kyllä minulle, mutta en koe , että olisin ollut erityisen onnekas... :(
 
[QUOTE="vieras";26875701]Et tiedä mitään kun sait perinnöksi tämän talon, et ole lainoja maksellut...
Tämä sattui tosi paljon, menetin äitini 16 vuotiaana ja isäni 18 vuotiaana. Iso omakotitalo jäi kyllä minulle, mutta en koe , että olisin ollut erityisen onnekas... :([/QUOTE]

siis voi hitto että on sydämetöntä porukkaa !ja kaikille muille kans jotka on joutunut tollasta paskaa kuuntelemaan vaikka on juuri menettänyt lähimmän. tulipa paha mieli, siis kuinka joku voi tollein sanoa?
 
"vieras"
Ilmeisesti tiedän jotain elämästä, koska kukaan ei ole tullut sanomaan, ettenkö tietäisi, syystä tai toisesta. Mutta äitiydestä en tiedä hölkäsen pöläystä koska minulla on terveet lapset :headwall:
Mä oon itse yhden vaikeasti vammaisen, yhden terveen ja yhden sydänvialla varustetun äiti ja kyllä se äitinä oleminen on ihan samanlaista kaikkien kanssa.:)
Tietty erityislasten kanssa on paljon sellaista, mistä terveen lapsen vanhemmat ei tiedä, mut en mä kyllä itteäni ole koskaan millekään jalustalle nostanut sen takia.
 

Yhteistyössä