Sis paino ei putoa esim näilläkään eväillä

  • Viestiketjun aloittaja "Satu"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kannattaa varata aika ravintoterapeutille tai lääkärille, merkkaat ylös vaikka viikon-2 tarkkaan mitä syöt ja miten liikut. Kilpparikokeet on helppo alku lääketieteen puolella.
 
ois tuossa ajassa jo kyllä pitänyt lähtee usea kilo,kun sulla on ylipainoa. toki jos liikut hirveesti se ei välttämättä heti näy puntarilla niin hirveesti. sanoithan että olet silti pienentynyt? otahan mitat itsestäsi jos et ole vielä sitä tehnyt.
lisäksi suosittelen ruokavalion muutosta ees vähän. kaikesta ei tarvi luopua eikä saakkaan koska tulee sortumisia.
liikunnasta senverran että matalalla sykkeellä 40-60min lenkkejä 2-3x viikossa. ja lisäksi lihaskuntoo 1-2xviikko. sen voi aluksi tehdä kotonakin kun ostat käsipainot/tangon. mulla oli tosi iisi ohjelma aluksi jonka kotonakin pysy tekeen.
 
FF28
[QUOTE="Satu";22637791]Ja mulla on ylipainoa 25 kiloa. Aerobista harrastan 3-4 päivänä viikossa, kcl kuluu. En laske hiilareita, protskuja, koska normi kotiruokaahan syön, tässä esim.

Aamiainen puuro marjoilla, hedelmä tai 2 kpl weetabix, sokeroimaton mehukeitto, oliiviöljy.

Lounaalla 2 perunaa, salaattia yli puolet lautasella, 2 omatekemää jauhelihapihviä, oliiviöljyä, maito, raejuusto.

Välipalana maustamaton rahka, hedelmä.

Päivällisellä voi olla ns sama kun lounaalla.

Iltapalana pari leipää, kurkkua, tomaattia, öljyä.[/QUOTE]




En normisti tee tätä ilmaiseksi MUTTA..
AAmupala = vaihdappa puuro vaikka Rahkaan johon marjoja+ rkl oliiviöljy
Lounas tiputas peruna pois korvaa vaikka pienellä määrällä kokojyvä riisiä tai lisäät salaattia.

Välipala OK

päivällinen peruna jo ehdottomasti pois vaikkapa raejuustoa tilalle.


Iltapala isoin virhe Hiilihydraatit pois ja esim kananmunaa/kalaa/ raejuustoa tilalle ja tietty voi vetää marjoja muttei kilotolkulla.

Mulla pisti silmään eniten tossa sun esimerkissä se että noilla eväillä saadaan HH helposti ihan pirun paljon liikaa.
 
klkopi
[QUOTE="Satu";22653790]Mitäpä mä tuollaista menen valehtelemaan??? Kyllä olen puhunutkin kaverin kanssa joka on PT. Mitä enemmän ylipainoa sen enemmän kuluttaa!! Mitat 178/100[/QUOTE]

Ei muuten pidä paikkaansa, sinunkin energiankulutus tulee olemaan 10kg kevyempänä parempikuntoisena olemaan isompis sen takia että elimistösi JAKSAA tehdä enemmän työtä kun nyt "huonossa" kunnossa.
 
ööii
[QUOTE="Satu";22656146]:D Joo puurokaan ei saisi enään aamupalalla syödä, oisko pelkkä vesilasi hyvä vaan. Puurossa on myös hyviäkin aineita.[/QUOTE]



Mua muuten ärsyttää suunnattoman paljon ihmiset jotka eivät ota onkeensa neuvoista, säkin varmasti kuolet 100 kiloisena jos et saa taottua siihen päähäsi faktoja.
 
muumiliini
Minä olen 155cm pitkä ja painan tällä hetkellä 73kg. Olen 7kg jo pudottanut mutta kalorit pitää pitää 1200 per päivä, muuten ei putoa. Lisäksi olen huomannut senkin että ihan jokaista liikunnalla "hankittua" lisäkaloria ei kannata syödä pois vaan antaa osan isontaa vajetta.
 
Molski
[QUOTE="Satu";22656209]Mulla on sykemittari, ja kyllä on, hän on Elixiassa PT. En mä nyt rupee jankkaa mutta kyllä sykemittari näyttää niitä lukemia mitä kulutan. Toiset sanoo täällä toista, toiset toista, ota selvää :D[/QUOTE]





AAARGH: mä oon 80 kilonen mies kulutan painissa noin 500kcl per tunti ja sä kulutat kävellessä enemmän :) ja joo irtisano tuo PT ei oo tyypillä edes perusasiat hallussa.

PS: mulla saattaa tippua paino 2kg 1 treeni tunnin aikana, punnitseppas itsesi paljon sulla menee kävellessä, ja mieti sitten uudestaan
 
"Jenis"
No mutta hei, turha täällä on ap:ta neuvoa - hän tietää tasan tarkkaan oman kulutuksensa ja syödyt kalorit, ja se nyt vaan on suuri ihme ja mysteeri, miksei paino putoa. Varmaan kilpirauhasarvojen tarkastukseen seuraavaksi, eihän se VOI olla mahdollista että tulisi liikaa syötyä ;)
 
molski
[QUOTE="Jenis";22657007]No mutta hei, turha täällä on ap:ta neuvoa - hän tietää tasan tarkkaan oman kulutuksensa ja syödyt kalorit, ja se nyt vaan on suuri ihme ja mysteeri, miksei paino putoa. Varmaan kilpirauhasarvojen tarkastukseen seuraavaksi, eihän se VOI olla mahdollista että tulisi liikaa syötyä ;)[/QUOTE]


Juu kun lukee tän ketjun alusta loppuun niin ymmärtää kyllä syyn miksi Satun vaaka näyttää 100kg.
 
"Satu"
Juu kun lukee tän ketjun alusta loppuun niin ymmärtää kyllä syyn miksi Satun vaaka näyttää 100kg.
Enkö mä juuri tuolla kertonut että tänään alotin 1500 kcl syömään päivä, perunaa en syö joka päivä. Joku sanoi esim täysjyväriisiä ni siinä on ihan hirveet määrät kaloreita.

Koitan nyt esim tälläsellä ruualla.

Aamupala puuro, marjat, möllerit.

Lounas: Puhdas kanan rintafile, salaattia, maitolasi, öljy.

Välipala: Maitorahka, hedelmä.

Päivällinen: Jokin keitto, maitolasi.

Iltapala: Maustamaton rahka marjoilla.

Tuossa nyt on jo alle 1500 kcl mutta luulis että tolla lähtee putoamaan.
 
FF28
[QUOTE="Satu";22657080]Enkö mä juuri tuolla kertonut että tänään alotin 1500 kcl syömään päivä, perunaa en syö joka päivä. Joku sanoi esim täysjyväriisiä ni siinä on ihan hirveet määrät kaloreita.

Koitan nyt esim tälläsellä ruualla.

Aamupala puuro, marjat, möllerit.

Lounas: Puhdas kanan rintafile, salaattia, maitolasi, öljy.

Välipala: Maitorahka, hedelmä.

Päivällinen: Jokin keitto, maitolasi.

Iltapala: Maustamaton rahka marjoilla.

Tuossa nyt on jo alle 1500 kcl mutta luulis että tolla lähtee putoamaan.[/QUOTE]


Juu mä sanoin, mutta sanoin myöskin että VÄHÄN ;) tsemppiä kyllä sä onnistut mä tiputin ite vuodessa 26kg 2 vuoden aikana R% tippunu 30%-> 8% nyt paino pysyny näissä 5 vuotta :)

elämäntavat uusiksi.
 
mämämä
[QUOTE="Satu";22657080]Enkö mä juuri tuolla kertonut että tänään alotin 1500 kcl syömään päivä, perunaa en syö joka päivä. Joku sanoi esim täysjyväriisiä ni siinä on ihan hirveet määrät kaloreita.

Koitan nyt esim tälläsellä ruualla.

Aamupala puuro, marjat, möllerit.

Lounas: Puhdas kanan rintafile, salaattia, maitolasi, öljy.

Välipala: Maitorahka, hedelmä.

Päivällinen: Jokin keitto, maitolasi.

Iltapala: Maustamaton rahka marjoilla.

Tuossa nyt on jo alle 1500 kcl mutta luulis että tolla lähtee putoamaan.[/QUOTE]

Toi kuulostaa jo paremmalta! Mikä on sun tavoite paino tai vaatekoko?
 
"Satu"
Alkuperäinen kirjoittaja mämämä;22657177:
Toi kuulostaa jo paremmalta! Mikä on sun tavoite paino tai vaatekoko?
70-75 kg tähtään kun nyt 100 kg näyttää vaaka. Vaatekoko oli 1,5 kk sit 46, nyt 44, liikunnan ansiosta kiinteytynyt. Mun vaatekoko oli 75 kg niin 40 ja olin ihan hoikan näköinen kun onhan tuota pituuttakin.
 
kannustan
jos sohvaperuna alkaa liikkumaan noin paljon niin läskit vaihtuu lihakseksi. Sehän on vaan hyvä asia. Lihas painaa enemmän kuin vastaava määrä läskiä. Kyllä se painokin vielä laskee. Älä anna periksi. Ilmeisesti painat tosi paljon kun kulutat liikunnalla nuin paljon?
 
hahha.
Hyvä Satu, sun KCL määrä tolla mitä oot syöny on ihan hemmetin paljon isompi ku oot luullu + sun arvioitu kulutus o ihan naurettava.. sori mut lihava nainen ja kävely todellinen kulutus n300kcl per h ;)

Tuolla ja sun väärinlasketuilla kaloreilla ei oo ihme ettet oo jopa lihonut, ja vielä PT:kin mukana salli mun nauraa.
 
18v
oottepa te ilkeetä porukkaa, voi herranjestas :D ja sit vielä sanotaan et tässä maassa on nuoret niin hirveitä ja omg kun ei oo NETIKETTIÄ nuorilla! ja sit törmää johonki tälläseen ketjuun jossa apua suht. kohteliaasti pyytävä taotaan maanrakoon...
 
Hahhaha
oottepa te ilkeetä porukkaa, voi herranjestas :D ja sit vielä sanotaan et tässä maassa on nuoret niin hirveitä ja omg kun ei oo NETIKETTIÄ nuorilla! ja sit törmää johonki tälläseen ketjuun jossa apua suht. kohteliaasti pyytävä taotaan maanrakoon...


Juu lueppas tämä ketju läpi ja mieti hetki mistä tämä johtuu :)

Johtuisiko se kenties siitä että tässä on 6 sivua annettu ohjeita ja kritisoitu päivänselviä asioita joita Satu on kuittaillut vastaamalla "tylysti" mun PT kyllä tietää =) mä teen kaiken oikein mutta kun mutta kun paino ei vaan tipu..
 
tt ei kirj
Kalorilaskuri / Kalorilaskin / Kalorikulutus-laskin / Kalori kulutus laskin

vaikka sä painaisit enempikin ni et kävelylenkillä kuluta 500kcal
oishan se hienoo jos semmoseen määrään yltäs,ei tarvis juur liikkua. spinning tunnilla siihen yltäsit. 60min rankkaa liikuntaa jossa hiki virtaa. kävely on silti sulle parasta liikuntaa ja kestävyys sykkeellä saat rasvan palaan. mutta kalorinkulutukseen siitä ei oo suurta apua. ja noi laskuritkin on suuntaa antavia. osta sykemittari,vaikkei sekään aina ihan totuutta kerro.
onko ystäväsi oikeesti pt? ei uskoisi. käänny ammattilaisen puoleen.
Mitä sä jankkaat jostain liikunnalla kulutetuista kaloreista, kun et näköjään tiedä mitään...

Luuletko siis, että 50 kg ja 100 kg painava kuluttaa yhtä paljon kaloreita kävelylenkillä samassa ajassa? :D Ihan noin esimerkkinä...
 
"vieras"
[QUOTE="Satu";22653550]Tarkalleen noin mun päivän syömiset on 1745 kcl. 250 g paistijauheliha, niistä saan 6 jauhelihapihviä. Puuro on se elovenan puuropussi, perunat on pieniä ja keskikosia. Oon itse satavarma että se ei ole mun annoskoosta kiinni koska teen myös fyysistä työtäkin + toi liikunta ni iltasin se nälkä hiipii, mitäpä se kertoo, syön liian vähän päivällä vaikka siä on sitä proteiiniakin mukana, mutta vedellä korvaan nälkääkin.[/QUOTE]

Nälkä ei kyllä kerro yhtään mitään niistä päivällä syömiesi kaloreiden määrästä vaan laadusta. Olet syönyt liikaa hiilareita. Mulla tuo on ihan tuttu ilmiö jos syön perunaa ja leipää, niin illalla on sellainen nälkä että voisin syödä kaiken mitä kaapista löydän.

Proteiinia ja lämpimiä kasviksia lounaalle ja päivälliselle niin illalla ei todennäköisesti ole niin nälkä.

Sulla voi illalla olla nälkä vaikka olisit päivällä syönyt pari suklaalevyä noitten ruokien lisäksi.
 
"lisko"
No veikkaan että tuossa on liikaa kaloreita laihtumiseen. Se "ei oo tarpeeksi kaloreita laihtumiseen"-hömppä, jota täällä palstalla viljellään, on täyttä puppua. Tuossa oliiviöljyssä on ihan hirveästi kaloreita, vaikka sinänsä terveellistä onkin. Eli terveellisetkin kalorit estävät sen painon putoamisen. Itse laihdutan menetelmällä (silloin kun laihdutan nykyisin), jossa lasken kalorit tarkkaan. Syön suklaatakin päivittäin, niin että kaloreita on vain 1000. Ja kyllä paino putoaa. Mutta sen pitää olla sellaista tarkkaa laskemista, mikään "musta tuntuu että syön nyt vähän ei riitä.
 
tt ei kirj
[QUOTE="lisko";22659849]No veikkaan että tuossa on liikaa kaloreita laihtumiseen. Se "ei oo tarpeeksi kaloreita laihtumiseen"-hömppä, jota täällä palstalla viljellään, on täyttä puppua. Tuossa oliiviöljyssä on ihan hirveästi kaloreita, vaikka sinänsä terveellistä onkin. Eli terveellisetkin kalorit estävät sen painon putoamisen. Itse laihdutan menetelmällä (silloin kun laihdutan nykyisin), jossa lasken kalorit tarkkaan. Syön suklaatakin päivittäin, niin että kaloreita on vain 1000. Ja kyllä paino putoaa. Mutta sen pitää olla sellaista tarkkaa laskemista, mikään "musta tuntuu että syön nyt vähän ei riitä.[/QUOTE]

Se, että osaa laihduttaa terveellisesti, onkin taitolaji. Tuolla 1000Kcal syömisellä, joka sisältää sitä suklaata päivittäin, se ei ole terveellistä. Tai suklaasta viis, jos se on pari palaa ja todella tummaa on ok.
 
"Satu"
Hyvä Satu, sun KCL määrä tolla mitä oot syöny on ihan hemmetin paljon isompi ku oot luullu + sun arvioitu kulutus o ihan naurettava.. sori mut lihava nainen ja kävely todellinen kulutus n300kcl per h ;)

Tuolla ja sun väärinlasketuilla kaloreilla ei oo ihme ettet oo jopa lihonut, ja vielä PT:kin mukana salli mun nauraa.
Jos näkisit mut ni et sanois mua kyllä helvetin lihavaksi. Mä tiedän sen itsekkin etten näytä mega possulta, ei usko moni tuttavakaan että 100 kg painan, ehkä pituutenikin auttaa siihen. Ja kyllä kulutan ne mitä olen sanonut, saatte jankata ihan rauhassa kulutanko vai en, mutta valehtele en :)
 
kävely kunniaan :)
No siis, onhan se totta että normaali kävelylenkki kuluttaa suunnilleen semmosen 300 kaloria tunnissa. Mutta kyllä todella reippaalla kävelyllä (ja esim paljon ylämäkiä) olen saanut liki 500 kaloria kulutettua, hengästyy, syke nousee ja hiki virtaa. Ja varsinkin jos ottaa sauvat kaveriksi. Ja ei, en ole mikään rapakuntoinen ylipainoinen tantta, vaan ihan ok kuntoinen, painoindeksi reilu 25. Kannattaa kokeilla kunnon kuntokävelyä vaikka maastossa, jos tuo ap:n kalorinkulutus epäilyttää, ennenkuin vaan jankata, etttä ei voi olla mahdollista. :)
 

Yhteistyössä