suomalaisia kauppoja, joita ET suosittele! ?

  • Viestiketjun aloittaja katsotaan tuleeko samoja
  • Ensimmäinen viesti
ahmatti
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
[Moni pikaruokala toimii noin, osa jopa ottaa tilauksiakin vastaan vain 20:30 asti jos kello 21 sulkevat.
Mutta Hesen teini-ikäisillä työntekijöillä olisi usein kyllä parantamisen varaa ulosannin suhteen :xmas:
Mutta mun logiikan mukaan se menee niin, että jos liikkeen _aukioloaika_ on 21.00 asti, on asiakkaalla myös oikeus syödä ruokansa siellä? Tai ainakin aukioloajoissa se pitäisi jotenkin ilmoittaa.

Mutta joo, jos myyjä olisi ilmaissut asian edes auttavan fiksusti, en olisi varmaan kiinnittänyt asiaan niin paljoa huomiota :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ThinWhiteDuke:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja ThinWhiteDuke:
Citymarket! Mainostavat olevansa perheiden asialla....joopajoo.... :xmas: :xmas:
Mä en nyt ihan tajunnut sun kommenttiasi....:xmas:
Tai korjataan sen verran, etten tajunnut kommenttisi pointtia...:D
Jos kerran mainostavat olevansa perheiden asialla, niin missä se näkyy?
:xmas: Voiko typerämpää slogania keksiä??
No miten olet sitä mieltä että ei näy? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ahmatti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
[Moni pikaruokala toimii noin, osa jopa ottaa tilauksiakin vastaan vain 20:30 asti jos kello 21 sulkevat.
Mutta Hesen teini-ikäisillä työntekijöillä olisi usein kyllä parantamisen varaa ulosannin suhteen :xmas:
Mutta mun logiikan mukaan se menee niin, että jos liikkeen _aukioloaika_ on 21.00 asti, on asiakkaalla myös oikeus syödä ruokansa siellä? Tai ainakin aukioloajoissa se pitäisi jotenkin ilmoittaa.

Mutta joo, jos myyjä olisi ilmaissut asian edes auttavan fiksusti, en olisi varmaan kiinnittänyt asiaan niin paljoa huomiota :)
Ne "siis niinQ totanoi"- myyjät Hesellä on aika omituisia kyllä :D

Mä luulen, että tuo sääntö siitä, että puoli tuntia ennen sulkemisaikaa ei enää saa ravintolassa syödä, johtuu siitä että porukkaa tulee tilaamaan kello 20:55, ja syövät hitaasti, jolloin henkilökunta ei todellakaan pääse lähtemään kotiin silloin kun pitäisi.
Mutta monessa paikassa siitä tosiaan ilmoitetaan aukioloaikojen yhteydessä, kuten mun mielestä kuuluisikin.
 
Cittari, tajuttomat jonot aina, kun on liian vähän kassoja auki. Vertauksena Prisma jossa jopa jouluna pääsee melkein jonottamatta.

Gigantti ja Starkki, liian vähän henkilökuntaa eli palvelua ei saa vaikka odottaa ja odottaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja ahmatti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
[Moni pikaruokala toimii noin, osa jopa ottaa tilauksiakin vastaan vain 20:30 asti jos kello 21 sulkevat.
Mutta Hesen teini-ikäisillä työntekijöillä olisi usein kyllä parantamisen varaa ulosannin suhteen :xmas:
Mutta mun logiikan mukaan se menee niin, että jos liikkeen _aukioloaika_ on 21.00 asti, on asiakkaalla myös oikeus syödä ruokansa siellä? Tai ainakin aukioloajoissa se pitäisi jotenkin ilmoittaa.

Mutta joo, jos myyjä olisi ilmaissut asian edes auttavan fiksusti, en olisi varmaan kiinnittänyt asiaan niin paljoa huomiota :)
Ne "siis niinQ totanoi"- myyjät Hesellä on aika omituisia kyllä :D

Mä luulen, että tuo sääntö siitä, että puoli tuntia ennen sulkemisaikaa ei enää saa ravintolassa syödä, johtuu siitä että porukkaa tulee tilaamaan kello 20:55, ja syövät hitaasti, jolloin henkilökunta ei todellakaan pääse lähtemään kotiin silloin kun pitäisi.
Mutta monessa paikassa siitä tosiaan ilmoitetaan aukioloaikojen yhteydessä, kuten mun mielestä kuuluisikin.
Mä olen ollut joskus Hesessä töissä. Ihan oli sääntönä, että asiakkaalle myytiin sulkemisaikaan asti tuotteita. Jos putiikki meni kiinni 21.00 ja oli ihmisiä jonossa, he kaikki tasan saivat tehdä tilauksensa, vaikka olisi mennyt sitten puoli kymmeneen niitä valmistaessa ja syödessä.

Se toki on eri asia, onko kovinkaan fiksua käytöstä asiakkaalta tulla syömään minuuttia vailla ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:
Cittari, tajuttomat jonot aina, kun on liian vähän kassoja auki. Vertauksena Prisma jossa jopa jouluna pääsee melkein jonottamatta.

Gigantti ja Starkki, liian vähän henkilökuntaa eli palvelua ei saa vaikka odottaa ja odottaa.
Toki,koska Prismassa ei ole asiakkaita! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:
Cittari, tajuttomat jonot aina, kun on liian vähän kassoja auki. Vertauksena Prisma jossa jopa jouluna pääsee melkein jonottamatta.

Gigantti ja Starkki, liian vähän henkilökuntaa eli palvelua ei saa vaikka odottaa ja odottaa.
Toki,koska Prismassa ei ole asiakkaita! :D
Höpö höpö. :D Oli Prisma joulunakin ihan täynnä porukkaa, mutta kun kaikki kassat auki ja "pakkaajat" laittoi ostokset kasseihin niin hyvin veti. Cittarissa on yleensäkin paljon vähemmän asiakkaita ja silti kassat ei vedä.
 
pieras
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Kyllä olen hyvää palvelua saanut tammiston lastentarvikkeesta.
se onkin ainoa missä on reippaat myyjät täällä pääkaupunkiseudulla. itiksen myyjät lymyää tiskin takana ja varistossa ollaan kuin sitruunansyönneitä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Yks paikallinen silkkukukka ja törkykauppa. Ihan omistajasta johtuen en enää sinne jalallani astu
Se joka oli ennen torin laidalla ja sitten Mikonkadulla lähellä Valtionsiltaa? Ei muuten ole sielläkään enää, onkohan lopetettu koko liike...?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja katsotaan tuleeko samoja:
kerro kokemuksesti ja syy,
nettikauppakin käy.
Baby Center, Varisto.

Erittäin tyrkyttävä palvelu (etenkin se vinohampainen myyjä, anteeksi rumasti sanottu, mutta kuka on asioinut niin tietää) mollaa ja lyttää muiden merkkien tuotteet ja kehuu Dorjanit maasta taivaaseen. Tuli tosi rasittunut olo kun siellä käytiin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Yks paikallinen silkkukukka ja törkykauppa. Ihan omistajasta johtuen en enää sinne jalallani astu
Se joka oli ennen torin laidalla ja sitten Mikonkadulla lähellä Valtionsiltaa? Ei muuten ole sielläkään enää, onkohan lopetettu koko liike...?
Ei o toi
ok
 
Eräs kukkakauppa. Nimeä en viitsi mainita,mutta olin ostamassa äitienpäiväkukkia. Ja minulla oli muutama ruukkukukka kainalossa odottelin siinä kassan tykönä että saisin maksettua. Lapset märisi autossa isäsä kans.
No siinä kassalla oli mies kauppias ja värkkäs vaan jotain omiaan. Laitoin kukat jo valmiiksi tiskille että aijon maksaa ne. Ei mitään reakointia myyjältä.
Kohta siihen tuli vanhempi mies siihen kassalle kans maksamaan. No tämä kauppias sano et ahaa löysi sellaisen kukan. Ja otti tämän vanhemman miehen sitten kassalle. Laitto kukan tosi nätisti vaalianpunaiseen kääreeseen ja pakettiin.
Ku tämä mies lähti niin katto minua ja kysy et mitä asiaa? No aijon nämä kukat ottaa ja maksaa. Ahaa...no kait riittä että laitan vähän foliota ja eikait näihin muuta :eek:
Olin ihan että ei voi olla totta?! Käskin kymmiskin kääreisiin laittaa ku en ihan itselle niitä ollu ostamassa.Tosi nihkeesti sit rupes käärimään niitä.

Enpä sitten aivan vasta ole käyny tuolla!!!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja lilli:
Lastentarvike. jokaisessa missä oon käynyt ni asiakasta kohdellaan kuin 2.luokan kansalaista!
Peesi (tosin ite oon käyny vain Lielahden) Odotin silloin kaksosia ja oltiin kassalla (heille oli just tullu joku uus systeemi, tietokoneellinen) ja sit se joka sitä osas käyttää neuvoi harjoittelijaa (ihan ymmärrettävää ), mutta se miten ne puhuivat asiakkaille. Jouduin sitten monta kertaa antamaan rattaista tavaroita mitä oltiin ostettu, niin takas, kun se harjoittelija sai aina ne jotenkin katoamaan tietokoneelta ja takana pitkä jono ja yksin odottava äiti lähti itkien pois, kun myyjä tökerösti tokas "tuossahan on lappu jossa lukee, että palvelu voit olla hidasta, kun uus kassajärjestelmä" ja viiso lappua ja naamat oli kun petolinnun perseet.


Ja Tampereen Vauvatalo Johannassa on se mies joka on TOSI tökerö, jos siellä asioin siltä en osta mitään, ennemmin palaan ovelta takas!
 
vieras
Mulle tuli tosta Hesburger-jutusta mieleen, kun käytiin Jyväskylässä Keljonkankaan ABC:n Hesessä keraan syömässä. Yleensä se on ihan mukava paikka ja henkilökunta ihan OK, mutta silloin oli joku ihme urvelo sattunut työvuoroon. Esikoisemme oli vielä aika pieni ehkä n. 1½-vuotias ja hänellä oli oma ruoka mukana, mutta tilasimme hänelle maidon juotavaksi toisen aterian mukana. Pöydässä huomasin, että maito oli mennyt vanhaksi, siis viimeinen myyntipäivä oli mennyt pari päivää aikaisemmin.

Mies lähti vaihtamaan maitoa ja kassalla ollut tyttö vaan tuijotti ihmeissään ja tyrkytti toista vanhentunutta purkkia tilalle. Kun mies selitti, että haluaa vaihtaa maidon, koska se on vanhaa eikä vanhentuneita tuotteita edes saisi myydä, tyttö tokaisi: "Enhän mä sitä myynytkään, se tuli sen aterian mukana!"

Lopulta tyttö suostui hakemaan ilmeisesti saman liikenneaseman kaupasta purkin tuoreempaa maitoa ja kaatoi siitä pikkuisellemme mukiin juotavaksi. Nauroimme asialle makoisasti, mutta laitoin asiasta Hesburgerille palautettakin. Johon ei kylläkään koskaan vastattu.
 
taina
Paikallisessa postissa yritetään aina laittaa kalliimmalla menemään, postipakettiin tyrkytettään kotiovelle-lähetystä,
maksikirjeeseen postipakettilähetystä
ja kerran oli huippu kun meinas laittaa yhden kirjeen maksikirjeenä kokeilematta edes sen luukun kautta.
Sanoi että on niin paksu ja mä sanoin että kyllä menee kirjeenä. Vetäs sitten läpi ja urputti vielä että "on se kyllä niin paksu mutta laitetaan sitten kirjeenä".
 
silla
Alkuperäinen kirjoittaja Huithapeli:
Gigantit yleensäkin:ei palvella, aina saa odottaa. Henkilökuntaa liian vähän ja siksi tavarat halpoja. Toinen on Turun Kultaseppä OY Oulussa:haukkuivat mua köyhäksi ja vielä puhelimessa jollekin...
Joo olen huomannu saman yhtään myyjää ei näy missään..pelaavat siellä niillä wii pelikoneilla eivätkä palvele asiakkaista näin ainakin lahessa.
 
hei
Mä kävin lauantaina just ukon kanssa Lielahden (Tre) Lastentarvikkeessa kattomassa vaunuja. Heti alkuun tein jo selväksi, et kattelukierros (ja tutustumiskierros) vasta, liian aikaista ostaa. Myyjä esitteli tosi ystävällisesti meille vaunuja ja kertoi ominaisuuksista ja muista jutuista, joita kantsii huomioida. Et ainakin siellä oli tosi hyvä palvelu. :)

Ja tuossa Koskarin kahvilassa (siinä "karsinallisessa") kävin viimeksi viikko sitten. Sielläkin sain hyvää palvelua. :)

Mutta Giganteista en tykkää, koska sieltä ei löydy myyjää. Ja Tampereen Stockalla jätin just ripsarin ostamatta sillä myyjillä oli liian kiire hoitaa kaikkea muuta kuin myydä sitä mulle (jonotin varmaan 10 min, ainoana kassalla, mutta yhtäkään myyjää ei tullut myymään sitä mulle, vaikka kaksikin näki mut siinä kassalla ja että mulla oli se tavara kädessä ja olin valmis sen maksamaan).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Usein saa myös asikas katsoo peiliin, jos palvelu on tylyä tai huonoa, mut on toki poikkeuksiakin. Mä en oo ikinä saanut mistään huonoa palvelua
Mä oon aina superystävällinen, mutta kun myyjä vittuilee päin naamaa siitä, että olen ihan tahallani rikkonut rattaat, ja ei kai ne tuon kokoista pontsoa (tyttäreni alle 3 v, 14 kg ja keijukainen, rattaissa painoraja 20 kg) kestäkään (rattaat siis oli meidän reilusti alle yksivuotiaalle, ei suinkaan sille kaupassa mukana olleelle alle 3 veelle!), niin siinä vaiheessa piti jo sanoa vähän rumasti.
Takuu kuitenkin on sen 2 v niin voisi olettaa että he korjauttaisivat rattaat, alle 2 viikkoa käytetyt, ilman vittuilua. Jarrut oli rikki ja he sanoi ettei niiden edes kuulu toimia tässä mallissa :eek: :eek: :eek: (paitsi että kuuluu, kertoi maahantuoja), jne.


:eek: no ohhoh :eek:
 
Pieksämäen "lelu-ja askartelukauppa". Olimme ystäväni kanssa siellä ostoksilla kun hänellä oli tarkoitus ostaa värejä yms. No, löysi hyviä värejä paljonki ja otti niitä sitten yhdessä myyjän kanssa. Kassalla sitten ystäväni huomasikin, että kyseiset värit maksoivatkin puolet enemmän kuin mitä hyllyllä oli. Myyjä vaan tokaisi, että ne oli väärässä paikassa. No, värit jäivät siihen.
Samassa liikkeessä oli sellainen korttiteline missä oli esitteitä yms. Bongasin sieltä vanhan vaunukuvaston ja ihmettelin sitä ääneen. Kuvasto taisi olla vuodelta miekka ja kilpi.
Myyjä sanoi minulle erittäin veemäiseen sävyyn et " se on hänen omaisuutta, ei siihen saa koskea ja pistä se välittömästi pois!" Ihmeissään sitten myyjältä kysyin, et mitä ihmettä sinun omaisuutesi tekee korttitelineessä keskellä liikettä muiden esitteiden kanssa jos sitä ei kerran saa katsoa? :eek:

Ilmeisesti myyjää sieppasi se, että ystäväni ei ostanutkaan ylihinnoiteltuja värejä häneltä, samanlaisia värejä kun sai toisesta alan liikkeestä ja vielä edullisemmin.
 
Kävin viime viikolla siskon kans Oulussa kiertelemässä eri antikvarioita.. mentiin sitten yhteen pieneen liikkeeseen.. huomasin heti, että paikassa oli aika pieni valikoima kirjoja.. siellä sattui olemaan yhtä aikaa joku mies, jota tämä myyjä palveli.. no, kun tämä mies lähti, niin tää myyjä alkoi heti kyttäämään meitä.. hyvä, ettei perässä kulkenut.. mie, kun kiertelin katselin niitä kirjoja, se alkoi kyselemään, että voiko olla avuksi.. mie siihen, että mie nyt katselen.. sitten se alkoi kyselemään, että katsonko itselleni, myytäväksi vai kaverille lahjaksi.. jotenkin toi myytäväksi-kysely särähti heti korvaan.. sanoin siihen, että itselleni katselen.. huomasin, ku tää myyjä jotenkin kokoajan vahti meitä ja jos en olisi löytänyt kauan hakemaani kirjaa, olisi lähtenyt heti pois.. siinä vaiheessa, kun maksoin sitä kirjaa, se myyjä kokoajan kyttäsi mitä mun sisko teki.. jotenkin ärsytti, ku se melkein löhös siinä kassan päällä ja tuijotti mun siskoa.. kait me näytettiin siltä, että olimme varastamassa sieltä jotain.. sitten se vain jotenkin sanoin todella ikävän kuuloisesti, että jaa, et tämä sinun kaverisi sitten osta mitään.. tiedämpä nyt, että en koskaan tule astumaan siihen liikkeeseen enää, enkä suosittele sitä kenelleekään.. onneksi oulussa oli pari muuta paljon mukavampaa antikvariaa ja niissä oli paljon paremmat valikoimatkin..
 

Yhteistyössä