Synnytys

  • Viestiketjun aloittaja Ensikertalainen
  • Ensimmäinen viesti
vieras
kyllä minusta kannattaa mennä käymään. Omat supistukset (synnytys-sellaiset siis) eivät olleet edes yhtä kivuliaita kuin ennakoivat olivat olleet. Olivat vain aaltomaisempia ja tuntuivat - minulla - selässä.
 
Kyllä mä ainakin olisin pystyny koneella istumaan vaikka synnytys oliski ollu käynnissä.Kolmannen aikana istuin sairaalan kahvios kahvilla vielä 15 minsaa aiemmin,ennen ku menin synnytyssaliin ja siitä poika synty puolen tunnin päästä.Tarkotan vain että,kaikilla ne kivut on ihan erilaisia ja varsinki niillä joilla on korkee kipukynnys.
 
vieras
Itsekin soitin aamulla neuvolaanja kyselin tytön vesirokosta.Sanoin että voipi olla että tänään tulee lähtä ja meni 2h niin vauva oli syntynyt..

Ap,soita ainakin sairaalaan.
 
Tuttu tunne :hug:
Itselläni tästä toisesta lapsukaisesta alkoivat kipeät supistukset yöllä rv 39+2. Supisteli kovaa, selkää särkii ja ihan samalla lailla kun esikoisesta, kun synnärireissu tuli. Aamullä klo 8 aikaan menimme äippäpolille näytille: supparit lopahtivat, olin kanssa parilla sentilla auki ja kanavaa jäljellä 1,5cm. Kätilö pisti kauppakierrokselle, jotta supistukset voimistuisit. Mutta ei mitään.... sain pari tunita nukuttua ja sitten alkoivat supistukset taas. Koko illan, yön ja seuraavan päivän. Yöllä tulivat supparit pari tuntia ihan 3-5 min välein. rv 39+3 illasta menimme uudestaan äippäpolille, supparit tulivat 10min välein. Tilanne oli sama kun edellisella käynnillä... kyllä siinä toivottomuuden itku tuli! Olin niin kipeä, väsynyt ja loppu. Kätilö suositteli sairalaan jäämistä, saisin kipulääkeiitä ja unilääkkeen, jotta pystyisin nukkumaan. Kipupiikin sainkin, siitä 15min ja menivät lapsivedet. Ja reilut pari tuntia vesien menosta oli komea poika kainaalossa :heart:
Että mäkin suosittelisin, että menee käymään näytillä. Ja pyytä just vaikka kipulääkettä ja unipilleri, jotta saisit edes nukuttua. VOIMIA!
 
koppis
Kaksi lasta synnyttäneenä minä kyllä menisin jo sairaalaan. Kuulostaa, että sinulla on synnytys jo hyvässä käynnissä. Eivät varmasti laita sinua enää kotiin, jos sen verran jo tuntuu, että pitää itseään heijata edestakaisin. Itse kun menin kuopuksesta sairaalaan (en kovin kipeänä), pääsin suoraan synnytyshuoneeseen ja poika syntyi 28 minuutin päästä. Onnea synnytykseen!
 
Ensikertalainen
Juu.. siis matkaa sairaalaan on hurjat 1-2km, et ei siinä mielessä hirveetä hätää sen matkan kanssa ole. Taksilla pääsee pikaseen. Tossa just huomasin et jotain limaa tuli vessareissulla ja olihan se pakko kokeilla, niin kalvot ja pää tuntui omaan sormeen. Jos puhkaisis kalvot itse, niin tulis ne vedet kuitenkin :D
Edelleen samaa, heijailen ja kävelen ja mies miettii lähteekö töihin vai ei..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ensikertalainen:
Juu.. siis matkaa sairaalaan on hurjat 1-2km, et ei siinä mielessä hirveetä hätää sen matkan kanssa ole. Taksilla pääsee pikaseen. Tossa just huomasin et jotain limaa tuli vessareissulla ja olihan se pakko kokeilla, niin kalvot ja pää tuntui omaan sormeen. Jos puhkaisis kalvot itse, niin tulis ne vedet kuitenkin :D
Edelleen samaa, heijailen ja kävelen ja mies miettii lähteekö töihin vai ei..
:eek: No mene nyt jo ihmeessä synnärille!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Kaksi lasta synnyttäneenä minä kyllä menisin jo sairaalaan. Kuulostaa, että sinulla on synnytys jo hyvässä käynnissä. Eivät varmasti laita sinua enää kotiin, jos sen verran jo tuntuu, että pitää itseään heijata edestakaisin. Itse kun menin kuopuksesta sairaalaan (en kovin kipeänä), pääsin suoraan synnytyshuoneeseen ja poika syntyi 28 minuutin päästä. Onnea synnytykseen!
Sama juttu täällä.Kahdesta oltiin puolta tuntia ennen sairaalassa (synnytysvastaanotossa),yhdestä kaikki 18min ennen.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ensikertalainen:
Juu.. siis matkaa sairaalaan on hurjat 1-2km, et ei siinä mielessä hirveetä hätää sen matkan kanssa ole. Taksilla pääsee pikaseen. Tossa just huomasin et jotain limaa tuli vessareissulla ja olihan se pakko kokeilla, niin kalvot ja pää tuntui omaan sormeen. Jos puhkaisis kalvot itse, niin tulis ne vedet kuitenkin :D
Edelleen samaa, heijailen ja kävelen ja mies miettii lähteekö töihin vai ei..
Sitten vauvakin tulisi lujaa kyytiä ulos.Mene oikeesti sairaalaan.
Itsellä kun kolmannesta tuli limaa,vaiva oli ulkona 4h päästä.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ensikertalainen:
Juu.. siis matkaa sairaalaan on hurjat 1-2km, et ei siinä mielessä hirveetä hätää sen matkan kanssa ole. Taksilla pääsee pikaseen. Tossa just huomasin et jotain limaa tuli vessareissulla ja olihan se pakko kokeilla, niin kalvot ja pää tuntui omaan sormeen. Jos puhkaisis kalvot itse, niin tulis ne vedet kuitenkin :D
Edelleen samaa, heijailen ja kävelen ja mies miettii lähteekö töihin vai ei..
Sairaalaanlähtöä miehesi pitäisi ajatella eikä töihinmenoa.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ensikertalainen:
Tossa just huomasin et jotain limaa tuli vessareissulla ja olihan se pakko kokeilla, niin kalvot ja pää tuntui omaan sormeen. Jos puhkaisis kalvot itse, niin tulis ne vedet kuitenkin :D
Tuossa vaiheessa lähtisin jo.Enkä sörkkisi.Jos kalvot puhkeaa,voipi olla menoa ja syntyy kotiin.Silloin 1-2km:n matkakin on pitkä.

 
Ensikertalainen
Joo-o.. soitin synnärille ja täti vaan totes et sit kun ei pysty kotona enää rentoutuu niin sinne. Ei se sanonu mitään siihen limaan sun muuhun, käski vaan laskee suppareita ja mennä suihkuun ja laittaa mies hieroo. Ei oo toiminu koko neljänä päivänä. Alkaa pikkasen turhauttaa tällanen, nyt tuntuu jo polttavasti alamahassa välistä nämä kivut ja vihloo toista jalkaa alta. :headwall:
Pitääkin olla näin amatööri!
 

Yhteistyössä