Synnytys

  • Viestiketjun aloittaja Ensikertalainen
  • Ensimmäinen viesti
mimmali
joo...me nyt painostetaan suo kyllä kovasti lähtemään. Menet sinne ja sanot, että nyt ei kyl pystyny enää rentoutuun, vaikka kuinka totuus oiski toinen. Jos mitään ei nyt hetkeen tapahdukaan niin ehtisit sitten ainakin saada jotain kivunlievitystä (jos sellaista haluat), kun alkaa tohinalla tapahtua. :)
 
No voi herranjee! Sinne synnärille nyt ja sassiin, ei se kätilö sieltä voi mitään sanoa kun ei tilannetta nää. Jos vauvan pää ja kalvot tuntuu niin se syntyy kohta. Ala painua nyt sinne sairaalaan suihkuun.
 
PahaSilmä
Alkuperäinen kirjoittaja Ensikertalainen:
Joo-o.. soitin synnärille ja täti vaan totes et sit kun ei pysty kotona enää rentoutuu niin sinne. Ei se sanonu mitään siihen limaan sun muuhun, käski vaan laskee suppareita ja mennä suihkuun ja laittaa mies hieroo. Ei oo toiminu koko neljänä päivänä. Alkaa pikkasen turhauttaa tällanen, nyt tuntuu jo polttavasti alamahassa välistä nämä kivut ja vihloo toista jalkaa alta. :headwall:
Pitääkin olla näin amatööri!
No kaikilla ne kivut ei ole niin suuret, että ei pystyisi kävelemään tai olemaan. Suurin osa ois jo sun tapauksessa ajat sitten ruvennut huutaan suoraa huutoa. Mene sinne vaikka sillä syyllä, että sua pelottaa. Mä kävin monet kerrat synnärillä turhaan vaikka synnytin sillon jo tokaa kertaa. Kertaakaan mulle ei sanottu, että tulin turhaan, vaan tutkittiin ihan asianmukaisesti ja ystävällisesti. Kukaan ei sanonut pahasti.

Mene vaan, mistäs sinä tiedät, jos vaikka vauvalla on napanuora pään ympärillä tai se on pahasti siellä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Jos vauvan pääkin jo tuntuu, niin...
hölmö. toki se siellä tuntuu, ensarilla kun pää on yleensä jo hyvissä ajoin kiinnittyneenä. ja kalvorakkokin saa ihan raudassa pullottaa, se ei ole katastrofi.

mutta älä ap hyvänen aika mene itse niitä kalvoja ronkkimaan!! onnea matkaan! :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja loru:
No voi herranjee! Sinne synnärille nyt ja sassiin, ei se kätilö sieltä voi mitään sanoa kun ei tilannetta nää. Jos vauvan pää ja kalvot tuntuu niin se syntyy kohta. Ala painua nyt sinne sairaalaan suihkuun.
ja tekö muka voitte täällä nettipalstalla sitten paremmin sanoa, kuin kätilö joka on ap:n kanssa puhelimessa jutellut.. haloo ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja loru:
No voi herranjee! Sinne synnärille nyt ja sassiin, ei se kätilö sieltä voi mitään sanoa kun ei tilannetta nää. Jos vauvan pää ja kalvot tuntuu niin se syntyy kohta. Ala painua nyt sinne sairaalaan suihkuun.
ja tekö muka voitte täällä nettipalstalla sitten paremmin sanoa, kuin kätilö joka on ap:n kanssa puhelimessa jutellut.. haloo ;)
Eipä nekään aina tiedä kaikkea.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja loru:
No voi herranjee! Sinne synnärille nyt ja sassiin, ei se kätilö sieltä voi mitään sanoa kun ei tilannetta nää. Jos vauvan pää ja kalvot tuntuu niin se syntyy kohta. Ala painua nyt sinne sairaalaan suihkuun.
ja tekö muka voitte täällä nettipalstalla sitten paremmin sanoa, kuin kätilö joka on ap:n kanssa puhelimessa jutellut.. haloo ;)
on ne monesti koittanu kotiin lähettää ja kun sitkeesti vaan äiti on pitänyt päänsä ja jäänyt niin lapsi on jo kohta syntynytkin eli HALOO vaan! Kyllä näytillä kannatta käydä ja eihän ne puhelimen välityksellä tiedä millaset kivut toisella on!

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja loru:
No voi herranjee! Sinne synnärille nyt ja sassiin, ei se kätilö sieltä voi mitään sanoa kun ei tilannetta nää. Jos vauvan pää ja kalvot tuntuu niin se syntyy kohta. Ala painua nyt sinne sairaalaan suihkuun.
ja tekö muka voitte täällä nettipalstalla sitten paremmin sanoa, kuin kätilö joka on ap:n kanssa puhelimessa jutellut.. haloo ;)
Eipä niillä näköpuhelinta ole.Jos aiemmin ollut sentin auki,nyt voi olla jo enemmän.Kukin tavallaan..

 
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti79:
Meillä synnytysvalmennuksessa sanottiin, että mikäli jalka ei pysy alla seisoessa on lähdettävä sairaalaan. Onnea matkaan!
Ja meillä sanottiin valmennuksessa, et sitten kun alkaa olla hiki niin saa lähtee..Ainut vaan et mun tuli hiki vasta ponnistaessa, et tuskin oltas keritty yhtään mihinkään siinä vaiheessa..
 
PahaSilmä
Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti79:
Meillä synnytysvalmennuksessa sanottiin, että mikäli jalka ei pysy alla seisoessa on lähdettävä sairaalaan. Onnea matkaan!
Ja meillä sanottiin valmennuksessa, et sitten kun alkaa olla hiki niin saa lähtee..Ainut vaan et mun tuli hiki vasta ponnistaessa, et tuskin oltas keritty yhtään mihinkään siinä vaiheessa..

Tokan synnytyksen aikana mulla ei tullut hiki missään vaiheessa. En ollut edes väsynyt synnytyksen jälkeen, koska se synty niin helposti ja niin äkkiä. Mä heräsin aamulla klo 9.00 supistuksiin ja kävelin autoon ilman aamupalaa. Klo 12 vauva oli ulkona ja minulla naamassa eiliset meikit leviämättömänä.
 
Ensikertalainen
Aika hyvin, mulla pukkas hikeä eilen koko illan ja yön supistusten kanssa. Juu, otin tuossa takarajaksi tuon klo 13.00 et lähden näytille kun nää taas pahenee ja tuo alaspäin tunkeminenkin voimistuu vaan. Parempi kai se vaan on katsoa ku katua, ja kun näitä suppareita kyllä tulee joku 3-4 sen kuuluisan 10min sisään ja tää heijaaminen alkaa olla vaikeeta kun vetää jalkaa alta. Tukalaa, mutta täytyy tuota laukkua laittaa valmiiksi jos jotain on unohtunut (varmuuden varalta) ja alkaa valmistautua lähtemiseen. Ei tätä enää jaksa kestää kotona epätietoisuudessa. Tulen kertomaan joko kotiin passituksesta tai sitten jossain vaiheessa syntymästä. Katsotaannyt miten tässä käy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti79:
Meillä synnytysvalmennuksessa sanottiin, että mikäli jalka ei pysy alla seisoessa on lähdettävä sairaalaan. Onnea matkaan!
Ja meillä sanottiin valmennuksessa, et sitten kun alkaa olla hiki niin saa lähtee..Ainut vaan et mun tuli hiki vasta ponnistaessa, et tuskin oltas keritty yhtään mihinkään siinä vaiheessa..

Tokan synnytyksen aikana mulla ei tullut hiki missään vaiheessa. En ollut edes väsynyt synnytyksen jälkeen, koska se synty niin helposti ja niin äkkiä. Mä heräsin aamulla klo 9.00 supistuksiin ja kävelin autoon ilman aamupalaa. Klo 12 vauva oli ulkona ja minulla naamassa eiliset meikit leviämättömänä.
Yleensä se hiki tulee siinä ennen ku ees hommat kunnolla alkaa. Tuskan hiki katos..
 
PahaSilmä
Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti79:
Meillä synnytysvalmennuksessa sanottiin, että mikäli jalka ei pysy alla seisoessa on lähdettävä sairaalaan. Onnea matkaan!
Ja meillä sanottiin valmennuksessa, et sitten kun alkaa olla hiki niin saa lähtee..Ainut vaan et mun tuli hiki vasta ponnistaessa, et tuskin oltas keritty yhtään mihinkään siinä vaiheessa..

Tokan synnytyksen aikana mulla ei tullut hiki missään vaiheessa. En ollut edes väsynyt synnytyksen jälkeen, koska se synty niin helposti ja niin äkkiä. Mä heräsin aamulla klo 9.00 supistuksiin ja kävelin autoon ilman aamupalaa. Klo 12 vauva oli ulkona ja minulla naamassa eiliset meikit leviämättömänä.
Yleensä se hiki tulee siinä ennen ku ees hommat kunnolla alkaa. Tuskan hiki katos..
Ei mulla kerennyt tulla, Jos en ois sillon heti lähtenyt, en olis ehtinyt saada kivunlievitystä lainkaan. :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ensikertalainen:
Aika hyvin, mulla pukkas hikeä eilen koko illan ja yön supistusten kanssa. Juu, otin tuossa takarajaksi tuon klo 13.00 et lähden näytille kun nää taas pahenee ja tuo alaspäin tunkeminenkin voimistuu vaan. Parempi kai se vaan on katsoa ku katua, ja kun näitä suppareita kyllä tulee joku 3-4 sen kuuluisan 10min sisään ja tää heijaaminen alkaa olla vaikeeta kun vetää jalkaa alta. Tukalaa, mutta täytyy tuota laukkua laittaa valmiiksi jos jotain on unohtunut (varmuuden varalta) ja alkaa valmistautua lähtemiseen. Ei tätä enää jaksa kestää kotona epätietoisuudessa. Tulen kertomaan joko kotiin passituksesta tai sitten jossain vaiheessa syntymästä. Katsotaannyt miten tässä käy.
Laita tähän samaan ketjuun kuulumiset jos kotiin laittavat.Kun kirjoitat hakuun ensikertalainen,löytyy ketju.
Toivottavasti synnytys olisi jo käynnissä.Luulenpa että on.
Onnea matkaan!Ja lähde jo nyt..

 
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti79:
Meillä synnytysvalmennuksessa sanottiin, että mikäli jalka ei pysy alla seisoessa on lähdettävä sairaalaan. Onnea matkaan!
Ja meillä sanottiin valmennuksessa, et sitten kun alkaa olla hiki niin saa lähtee..Ainut vaan et mun tuli hiki vasta ponnistaessa, et tuskin oltas keritty yhtään mihinkään siinä vaiheessa..

Tokan synnytyksen aikana mulla ei tullut hiki missään vaiheessa. En ollut edes väsynyt synnytyksen jälkeen, koska se synty niin helposti ja niin äkkiä. Mä heräsin aamulla klo 9.00 supistuksiin ja kävelin autoon ilman aamupalaa. Klo 12 vauva oli ulkona ja minulla naamassa eiliset meikit leviämättömänä.
Yleensä se hiki tulee siinä ennen ku ees hommat kunnolla alkaa. Tuskan hiki katos..
Ei mulla kerennyt tulla, Jos en ois sillon heti lähtenyt, en olis ehtinyt saada kivunlievitystä lainkaan. :D
Juu, en mäkään mitään vartoileen jääny. Vedet meni ja soitin synnärille et täältä tullaan. 3h meni et ees päästiin saliin, mut mielummin oottelin sielä kun kotona. :)
 

Yhteistyössä