Syyskuiset 2018

@Kiira29 on kyllä kiva olla samassa veneessä jännäilemässä ja odottamassa! (y) Mulla viime kuun km vuoks on niin, et saan varmaan viikon 4 lopulle tai viikolle 5 varhaisultraan ajan, ainakin niin nla:n tätyli sanos mulle.. Kumpa pikkuset pitäs nyt kaikilla vaan lujasti kiinni!:love: JA juu, ajattelin ehkä nyt loppuviikosta tehdä, koska sillon mun laskujen mukaan olis ainakin 5+, lauantaina ehkä 5 +4, niin luulis sit näkyvän. Tai sit YRITÄN odottaa suosiolla ens maanantaihin..:D

@suan ihana kuulla, että myös siellä kaikki kaikki kunnossa! Ja että pysyisikin kunnossa. :love:

Vitsi, kun pääsisi itsekkin kuulemaan pienen sykkeen! Oon kerran ultrassa ollu, ja se oli sillon kkm:n nt -ultra, jossa sit todettiinki se keskeytyminen. Oli kurja nähdä pieni ihmisenalku, joka ei jaksanut sen pidemmälle..:cry: Mut toivon niin, että tää on se mein raskaus!<3
 
Hei! Minutkin voisi lisätä tuonne listaan Saaramirjam/25v/la 8.9 laskurin mukaan/1.lapsi/MKS?

6+2 olis nyt, odotan kuumeisesti ensimmäistä neuvolakäyntiä, ylihuomiseksi vasta soittoaika terveydenhoitajan kanssa
Tämä päivä mennyt yökkiessä ja rinnat on arat että kävellessäkin tuntuu. Ihmeellistä aikaa Välillä pelottaa, että jotain sattuu, mutta suurimmaksi osaksi selailen lastentarvikkeita ja vaatteita innoissani.
 
Varovaisesti täälläkin kirjotellaan. Ootan vaa et pääsis varhaisultraan, vkoja tnään kierron mukaan 5+0 eli pari vkoa pitäisi vielä oottaa ennenkuin voi mennä. Taustalla kaksi varhaista keskenmenoa ja yksi kohta 4kk vauva :love: Eli jos tämä nyt pysyy matkassa tulisi lähes päivälleen vuoden ikäero :love:
Fb ryhmä kiinnostaa myös kovasti, mutta mieluusti odottaisin vielä vähän aikaa..
Ja La olisi kierron mukaan 17.9.:love:
Testejä oon tehny myös jo aikamonta
 
Viimeksi muokattu:
Heippa hei,

mä en aio pitää varmaan kiirettä neuvolan kanssa, lähellä 10 vkoa jos soittelis nii saa lähetteen npultraan :LOL: Enkä kyl suunnitellu sielä muutenkaan laukkoa sen kummemin..

Mut jotenkin niin epätodellinen olo kun ei ole oireita. Tissit on vähän kipeet, ei muuta... mut ehkä tässä parin viikon sisään. Omien laskujen mukaan viikkoja on 4+6 eli tosi alussahan tässä ollaan vielä pitkään.

Mietin tota läheisille kertomista, siis omalle tyttärelleni haluaisin niin paljon jo kertoa, mutta taitaa olla tyhmää... milloin te aiotte kertoa läheisille?

2,5 vkon päästä naisporukalla "ryyppyreissu" onko mulle suojautumis ideoita :p? Mietin jos tyhjentelen sidukkapulloja ja täytän vissyllä :p:D
 
Heippa! Oon kans uusi täällä :) meillä on la syyskuun loppupuolella. Alkuraskaus menny ainaki tosi hyvin, mitä nyt pientä tuntemuksia on joista tietää raskaana olevan :) mä oisin kans tosi kiinnostunu siitä Facebookin salaisesta ryhmästä! Pääsiskö sinne mukaa? :)

Niin ja tosiaan toinen lapsi meillekin tulossa. Raskausviikkoja on tällä hetkellä seitsemän :)
Pääsitkö jo? Jos et ni mulle vaa yv :)
 
Tervetuloa uusille :love:

@Mininen85 Mä varmaan käyttäsin joko tota taktiikkaa tai sitten ilmottasin et vatsatauti iski tai kuume etten pääsekkään lähtemään :)

Oisko kellään mitään vinkkejä tähän pahoinvointiin? Oon ku zombi mitää en pysty tekemään ku on niin huono olo ja päivittäin tulee oksennettua 2kertaa.. Olo ei enään helpota edes illalla. Jos saan syötyä yhen mandariini palasenkin ni maha vetää ihan ähkyks :confused: Rannekkeet käytössä ja ne ei tunnu tehoavan yhtään..
 
Hei kaikki! En tiedä miten pääsen perille asioista, kun luettavaa on paljon, mutta yritän! Liityn siis joukkoon jännittämään, plussatestin tein viikko sitten, varhaisultra parin viikon päästä. Luin, että faceryhmästä oli jo puhetta ja se itseänikin kiinnostaa kovasti, ainakin esikoisen salainen ryhmä on ollut huippu kun se rajattiin melko pieneksi (n.60hlö).
 
Mä varmaan pian häippäsen joukostanne... Tein just uuden testin vajaa kolmen tunnin pidätyksellä eikä hyvältä näytä :poop: Tänään pitäis poksua 5+0 ja on kyllä ihan liian haalea viiva näille viikoille. Pakko kai kertoa miehellekin jo... Mitään tiputtelua ei vielä näy.

Se ei välttämättä tarkoita vielä mitään ❤ Mulla esikoisesta näytti 2-3 viikkoa vielä 7 viikolla kun sykekin oli nähty.Olitko ajatellut mennä ultraan?
 
Meillä oli tänään ultra kohdunulkoisen epäilyn takia. Sieltä löytyikin sitten kaksi sykettä eli syy ihan kauhean oloon ja erilaisiin tuntemuksiin kuin kahdessa edellisessä raskaudessa löytyi. Ei oikein tiedetä, että mitä ajatella miehen kanssa. Tuntuu itsestä, et resursseja olisi enää vain yhteen lapseen kahden edellisen lisäksi. Vähän huonosti saatiin myös tukea, että mistä saada keskusteluapua. Päivä kerrallaan :unsure:
 
Meillä oli tänään ultra kohdunulkoisen epäilyn takia. Sieltä löytyikin sitten kaksi sykettä eli syy ihan kauhean oloon ja erilaisiin tuntemuksiin kuin kahdessa edellisessä raskaudessa löytyi. Ei oikein tiedetä, että mitä ajatella miehen kanssa. Tuntuu itsestä, et resursseja olisi enää vain yhteen lapseen kahden edellisen lisäksi. Vähän huonosti saatiin myös tukea, että mistä saada keskusteluapua. Päivä kerrallaan :unsure:
Onnea tuplasti! ❤ ymmärrän että varmasti järkyttää, onhan se hurjaa kaksi vauvaa! Uskon että selviitte hyvin :)
 
Kivan vilkasta keskustelua eikä perässä meinaa pysyä :)

@Lallastiina kurja tilanne, voimia:unsure:

Ultrassa käyneille onnitteluja :love:

Itelläkin piti ultra olla vasta viikon päästä, mutta ihan hermoromahduksen partaalla ollut täällä pari päivää ja pelännyt pahinta. Siirsin siis ultarini jo tälle päivälle, vaikka pelkäsin ettei pienten viikkojen takia mitään järkevää näkyis. No iloinen yllätys, kun sai näkymään 4,2mm kokoisen alun. Laittoi ultraan doplerin päälle ja pieni syke näkyi:love: Huh mikä taakka ja helpotus, kun tuulimunaa pelkäsin ihan törkeesti.

Fiona 6+0
 
  • Tykkää
Reactions: Syys-18 ja Kiira29
Voi tätä pelon ja huolen määrää kun huomenna olisi varhaisultra. Hyviä uutisia en sieltä ole ennenkään saanut, joten aivan varma ettei tule huomennakaan.
Kyllä olen lähes kateellinen kaikille jotka voivat nauttia alkuraskaudesta. Itselläni se on lähinnä pelkoa.
Jokainen vihlaisu tai oireeton tunti/pari saa pään ihan sekaisin.
No huomenna ollaan viisaampia
 
@Lallastiina voi ei (n) just sut olisin mielelläni halunnut tähän ryhmään! Kovasti voimia.

Mulla on rinnat kasvaneet jo yhden kuppikoon ja ovat kipeät. Ja väsyttää aivan koko ajan. Huomiselle oli varattu ar-ultra mutta jouduinkin siirtämään sen perjantaille. Eli jännitys jatkuu...:unsure: (jatkuu tosin vielä sen jälkeenkin, kun viimeksi km tapahtui joskus 8+ ja havaittiin vasta nt-ultrassa vko 12... sen takia aion kyllä laukata ultrassa joka välissä)
 
En oo enää tänään testannut, tilasin netistä testejä jo muutama päivä sitten mutta niitä ei vissiin kuulu ennen perjantaita. Jos ei siihen mennessä ole vuoto alkanut, testaan uudelleen ja mietitään gynelle menoa. Rinnat edelleen arat ja muuten olo "normaali", ei tiputtelua, ei kipuja, rinnat vieläkin aristaa... Mietin, että kun otan progesteronia (tosin vain yhden päivässä suun kautta), onkohan mahdollista että se jotenkin viivästyttäisi km-oireita vai jahkaileeko kroppa muuten vaan?
 
@Kiira29 digi on kaapissa, testaan ehkä jo huomenna aamusta, et joko ois vaihtunu niin et tulis 3+..Oon niin seko näitten testien kans.  :ROFLMAO: Oireita mulla tää väsymys,rinnat turpeet, nännit arat, tahmasta vv koko ajan, nälkä hela tiden myös, hiukset rasvottuu tosi nopeasti, nokka tukosa, alavatsa turpee ku mikä! o_O Tänään ei oo kuvottanu kertaakaan. Aika paljon kaikkee oiretta nyt. Aiemmissa lyhyissä raskauksissani ei ollu juur mitää. :coffee: Ihmeen rauhallinen olo ja mieli ollu nyt. (y) Mites sulla @Kiira29 Mimmosia oireita ja oloja?:)

@Lallastiina oot ajatuksissa täällä, tosi tylsä tilanne odotella vain. :unsure:<3

Ja heippa kaikille uusille ja tsemppiä myös! :love:
 
Sain ultran ens viikon keskiviikolle neuvolaan.. Mut sinne on viel ikuisuus aikaa odotella.. Todella epävarma olo kun esikoista odotti niin pahoinvointia oli 3-4kk ja nyt ei juuri mitään.. Digitestikin näytti tnä viel 2-3 ja nyt pitäs olla menos 5+2 kierron mukaan.. Ihan hirveetä tää epätietoisuus..
 

Yhteistyössä