Syyskuiset 2019

@Beibihaaveilija En aio fbiin tai wa-ryhmään niin mä ainaki tuun pyöriin täällä paljon (y)viime odotuksessa oli niin ihana höpistä kaikesta vaikka harmillisesti se hiljeni melkein kokonaan synnytysten jälkeen.

Mä oon kertonu vain siskolle, kerron pian myös äidille ja saa nähdä mihin asti maltan pitää muilta salassa :rolleyes: Miehen suvulla ei oo juuri käsitystä salassapidosta tai yksityisyydestä, niin sen puolelle ei kerrota varmaan ennen np-ultraa. Meillä on joskus isojaki kulttuurieroja, mutta ajan mittaan ollaan jotenki sopeuduttu. Asutaan maassa joka ei oo kummankaan kotimaa ja vaikka kavereita ja tuttuja on, niin ei oo esim ketään läheistä joka auttais lapsenhoidossa. Mun vastuulla on aika lailla täysin lapsen/kodinhoito ku miehellä on oma firma ja reissaa joskus paljonki, oli tosin tiedossa että tilanne tulee oleen tällanen jo ennen esikoisen syntymää. Sen mielestä pitäis olla päivittäistä koti/lapsenhoito-apua niinku niillä on tapana, mutta mulle suomalaisena ahdistava ajatus että joku kävis täällä hääräileen, teen ennemmin kotityöt vaikka sitte yötä myöten :X3:

Ai niin ja musta tuntuu ihan hassulta ettei oo muuta ku vähä vatsakipuja, viimeksi oli kuiteski tissit hellänä ym. Nyt neki tuntuu vaan tyhjemmiltä vaikka poika käy paljo tissillä!
 
  • Tykkää
Reactions: Tupuli
Huomasin, että listassa kaikkien viikot + päivät ei täsmää LA. Noh, ehkä tuo ei ole niin justiinsa :LOL:

Täällä oireet samoja edelleen, ruoka maistuu huonosti, rinnat valtavat ja jonkin verran arat, pissattaa ja janottaa. Alavatsakipuja.
 
Mä kirjoittelen mielummin täällä kuin fb tai wa ryhmissä. Ainakin vielä tällä hetkellä. Oireina on pääasiassa väsymys. Sitten palelu! Tosi kylmä, varsinkin iltaisin. Pahaa oloa ei vielä juuri ole ollut. Välillä on sellainen heikko olo kuin olisi just parantunut vatsataudista, mutta onneksi se ei oo siitä pahentunut.
 
Minusta olisi kiva, jos perustettaisiin oma rajatun kokoinen fb ryhmä täältä kaksplussan puolelta vaikka vähän myöhemmin. Nuo vauva 2019 -ryhmät saattaa paisua isoiksi ja sen myötä tulla kaikenlaisia lieveilmiöitä.. enkä itse ainakaan halua vielä liittyä siihen vauva 2019 -ryhmään kun ei oo mikään vielä varmaa enkä halua että kukaan tuttu näkee.. meillä on esikoisen aikainen salainen fb ryhmä täältä kaksplussalta perustettu ja se on kyllä ollut ihana, aina hyvässä hengessä ja juttua riittää edelleenkin :) sellainen olisi tosi kiva!

Mulla tuli perjantaina vähän tosi vaaleaa vaaleanpunaista limaa pyyhkiessä ja eilen illallakin vielä hieman. Onkohan limakalvot herkkänä vai enteileeköhän pahaa.. en millään haluais uskoa että tää ois poikkeava raskaus kun ollut niin vahvat oireet verrattuna keskenmenoraskauksiin. Esikoisen raskaudessa tuli kans joskus 7. viikolla samanlaisista. Silloin olin vaan nähnyt jo sykkeen ja nyt en, niin meinaa vähän ahdistaa :( mietin jo yritänkö vaihtaa ultran ens viikolle vaikka silloin ehkä vasta just ja just to-pe näkyy syke jos on näkyäkseen.. ja ylipäänsä soitanko tästä neuvolaan vai en?

Pahoinvointi on ollut aika voimakasta, mulla tulee ensin kuvotus, ja pian sen jälkeen saa rynnätä pöntölle. Ei siis okseta, vaan alkaa vatsaa vääntää. Tosi kiva.. ja tätä ollu plussasta saakka ja voimistunut vaan.. niinku ois ollu parin viikon vatsatauti. Ei muilla oo ollu tämmöstä?
 
Meillä on eka neuvola 28.1. ja tuntuu että sekin on vielä niin kaukana! Ei olla varattu varhaisultraa yksityiselle, vähän vielä harkitsen kyllä mutta en ainakaan vielä koe että olisi välttämätön.

Aiemmin oli puhetta, että onko yrittämällä vai yllätyksenä raskaannuttu. Meillä oli ihan tietoinen yritys, puoli vuotta meni tähän tärppiin. Se ei vielä ole paljon, mutta tuntui jossain vaiheessa ihan tarpeeksi pitkältä. Perus pessimistinä olin kyllä varautunut että menee pidempäänkin.

Täällä ei ole pahoinvointia vielä näkynyt, selkeimmät oireet edelleen rintojen arkuus ja vatsan nippailu ja turvotus. Nälkä tuntuis kyllä olevan usein mutta ei tee mieli kerrallaan syödä paljon. Vessassa pitää ravata hieman tavallista useammin. Väsymystä on jonkin verran, mutta toisaalta myös valvon useimpina öinö aika myöhään raskausjuttuja pohtien. :whistle:

Me ei olla kerrottu vielä kenellekään. Kertominen jännittää minua suht paljon, kun ei olla yrityksestäkään muille puhuttu. Jotenkin ahdistaa, että tulee kauhea hössötys (varsinkin oma äitini on vähän sellaiseen taipuvainen). Omassa kaveripiirissä ei kellään ole vielä lapsia ja osa ei niitä edes halua, joten vähän jännittää myös että miten ihmissuhteet tulee muuttumaan. Tiedän, että on ehkä turhaa mutta pelkään silti että etäännyn ystävistäni, jotka eivät ole samassa tilanteessa.
 
Niin, ja itse ainakin toistaiseksi mieluummin kirjoittelen täällä kuin Whatsappissa tai Facebookissa. Ehkä sitten kun on päässyt vähän pidemmälle, tuollainen salainen fb-ryhmä mitä @Josephina kuvaili voisi kiinnostaa. Nyt vaan tuntuu vielä niin aikaiselta.
 
Heips kaikki! :)

Minäkin taidan liittyä ryhmään :barefoot:
Mindi1/minä 25v mies 29v/esikoinen/rv 5+3/la 6.9

Täällä kävi niin hassusti, että heti ekasta kierrosta tärppäsi. Nyt menkat yli viikon myöhässä..en siis ole tarkalleen tietoinen kierron pituudesta, koska toisia menkkoja ei ole tullut (n)

Sinällänsä yllärinä tuli,oletin että tärppää ehkä joskus puolenvuoden/vuoden päästä..mutta että heti o_O Toivotaan että kaikki hyvin ja pysyy matkassa! :love:

Kaikille muillekkin onnittelut plussista !! :love:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: topis
MInäkin liityn tänne, plussat tuli testiin 2.1. Eli laskettu aika olisi suunnilleen 9.9.
Neuvolaan jo soittelin ja varasin aikaa, meillä päin on jonoa melkoisesti. Tämä olisi toinen lapsi, ja jännittää kyllä kovasti miten tässä käy (y) Tsemppiä kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: topis
Huomasin, että listassa kaikkien viikot + päivät ei täsmää LA. Noh, ehkä tuo ei ole niin justiinsa :LOL:
Mä katoin samaa kun eilen päivittelin tota listaa. :LOL: Pitäisköhän tehdä tän ketjun ekaan viestiin (@Jeppis92 kirjoittama) lista pelkistä lasketuista, hankala pysyä rv:issa perässä. :ROFLMAO:

@Josephina Alkuraskauden vuoto on ihan normaalia vaikka pelästyttääkin. Toivottavasti olisi asiaankuuluvaa <3

Mä jännään täällä kun maha on kipeä. :unsure: Jomottaa ja just sellanen olo, että menkat alkaa kohta. Vessareissut on yhtä vahtimista. Oireita kyllä on, väsyttää ja rinnat kipeytyy päivä päivältä. Etomista ollut tänään.
 
Mä katoin samaa kun eilen päivittelin tota listaa. :LOL: Pitäisköhän tehdä tän ketjun ekaan viestiin (@Jeppis92 kirjoittama) lista pelkistä lasketuista, hankala pysyä rv:issa perässä. :ROFLMAO:

@Josephina Alkuraskauden vuoto on ihan normaalia vaikka pelästyttääkin. Toivottavasti olisi asiaankuuluvaa <3
Mä kans mietin selkiyttäskö jos ois järjestänyt listan niin, että eka lukis päivämäärä ja sen alle tiedot keillä LA milloinkin..

Ja joo toivotaan. Tänään ei oo mitään poikkeavaa ollutkaan (vielä) :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy85
@Olivia_ @Josephina Oon samaa mieltä, että voisi jättää noi raskausviikot pois! :) Tehdäänkö listan kanssa niin, että se joka on palstalla joskus iltasella koneen kanssa, niin päivittää uudet mukaan? Laskettuaika heittää varmaan mulla ainakin, koska en oo varma edes raskausviikoista vielä. :D

@Olivia_ Noi mahakivut on kyllä tosi kuumottavia.. Mulla oli niitä myös tossa aiemmin. Nyt vähentyneet ja tilalle tullu muut oireet. Alkuraskauden mahakivut on kuitenki tosi normaaleja, joten älä hätäänny. Jos ei vuotele niin kaikki luultavasti hyvin. (y)

Tervetuloa mukaan @Mindi1 . Teillä olikin nopea tärppi. :barefoot:

Tervetuloa myös @TIpsutii :)


Joku on vissiin käyny yöllä laittamassa mulle rintaimplantit. Ihan jäätävät mollurat :D Mieskin sanoi, että näyttää silareilta. Sivultakin kipeät, niin sinne varmaan täytettä laitettu. :whistle::ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy85
Syyskuiset 2019

LA
Käyttäjä / oma ja miehen ikä / monesko lapsi



LA 31.8
forester / 40v / toinen

LA 2.9.
Josephina / toinen
Mandel / minä 37, mies 44 / esikoinen

LA 3.9.
Zuviih / minä 25, mies 29 / mulle toinen ja miehelle ensimmäinen

LA 4.9.
topis / minä 25, mies 26 / esikoinen
Kunpa / minä 39, mies 31/ mulla 5 ja miehellä 2, ensimmäinen yhteinen

LA 5.9.
Kindness / minä 22, mies 23 / toinen
.A. / toinen

LA 6.9.
Laima / minä 30, mies 29 / esikoinen
gemmy / minä 34 / toinen
Mindi1 / minä 25v, mies 29v / esikoinen

LA 9.9.
Beibihaaveilija / minä 22, mies 24 / esikoinen
Karvakorvat / minä 24, mies 25 / esikoinen
TIpsutii / toinen

LA 10.9.
Dawn00 / minä 24, mies 28 / esikoinen
Daisy85 / minä 33, mies 38 / toinen
Meisje81 / minä 37, mies 34 / neljäs

LA 12.9.
Olivia_ / minä 29, mies 29 / ensimmäinen yhteinen
Adii / minä 25, mies 28 / kolmas

LA 13.9.
Rimaleli / molemmat 31 / esikoinen
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Daisy85
Päivitin LA-listan. Lisäilkää itsenne jos ette ole listalla. :)

@Beibihaaveilija Yritän muistutellä itteäni, että mahakivut kuuluu asiaan. :) Tää murehtiminen ei taida loppua ikinä, pahenee vaan kun vauva syntyy. :LOL:
Täällä tuttua kans muhkuraiset rinnat. Näyttää välillä siltä ku ois käyny tosiaan ottamassa silarit. :D

Tervetuloa uusille! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Beibihaaveilija
@Beibihaaveilija Jep, ajatuksella mentiin että tulee kun on tullakseen :ROFLMAO: Ja oletin kyllä että kropan palautumisessakin menisi oma aikansa, mutta näin se sitten päätti tupsahtaa :barefoot:

Itselläni oireita tähän mennessä todella kivuliaat tissit ja mahan nippailua sillon tällön. Pahoinvointi ei oo tullut kylään..vielä :censored:

Hyvä ja selkeä lista muuten ! (y)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Beibihaaveilija
Mua kiinnostaa ehdottomasti salainen, kohtuullisen kokoinen fb-ryhmä! Tosi hyvät kokemukset kahden aiemman lapsen ryhmistä, jotka molemmat edelleen aktiivisia.

Mistä päin porukka on? Onko täällä muita pk-seudulta?

Mulla ei ole vielä mitään oireita, mutta perinteisesti olen kärsinyt kovasti pahoinvoinnista. Tokan lapsen kohdalla kävin tipassakin Kättärillä (rip Kättäri) mutta toivotaan, että nyt olis paremmat olot, olis hyvä voida käydä töissä ainakin tämä kevät vielä. Vahva veikkaus, että joudun taustojen vuoksi jäämään saikulle jossain vaiheessa viimeistään kesällä kuitenkin.
 
Nyt on hyvä lista! Ei tarvii aina olla päivittämässä :)

Täällä ollaan kans pk-seudulta :rolleyes:
Mä toivon, että pystyn olee "loppuun" asti töissä, tosin sopivasti voi pitää lomat siinä ennen :whistle:
 
@Zuviih Mä haluaisin kovasti kirjottaa blogia, mutta en oo saanut aikaseks. :LOL: Mulla on puhelimessa sellanen "päiväkirjatyylinen" sovellus, johon kirjotan ylös kaikkea raskauteen ja arkeen liittyvää.

@Beibihaaveilija No nyt on kyllä vahvat viivat! :love: Pitäisköhän itekin vielä kertaalleen testailla.. :whistle:

@Adii Mä asun myös pk-seudulla ja toivon, että päästään Jorviin/Espoon sairaalaan synnyttämään.

Mä luulen, että joudun jäämään aiemmin pois töistä. Teen työtä, jossa raskausmaha tulee todennäköisesti olemaan tiellä. Esikoisesta jouduin jäämään saikulle ekan kerran jo rv 20 supisteluiden takia.

Oon just matkalla töihin, kiva istua bussissa ja jännätä pitääkö jäädä aiemmin pois ku paha olo hiipii...:ROFLMAO:
 

Yhteistyössä