Syyskuiset 2019

@Olivia_ mulla ei oo vielä mitään hajua, missä haluan synnyttää! Viimeksi tuli kovasti kiire ehtiä (ehdin olla sairaalassa 9 minuuttia kun oli vauva maailmssa...) Kättäri olis ollut ihan ässä tässäkin mielessä. En ehkä pääse ikinä yli sen lopettamisesta :LOL::cry:

Ajallisesti taitaa olla se ja sama, mennäänkö Jorviin vai Naikkarille. Ehkäpä sinne Jorviin, siel on kuulemani mukaan luomua meininkiä. Esikoinen syntyi NKL, eikä siitäkään sinänsä mitään pahaa sanottavaa, mutta mitään "luomuarvoja" se kätilö ainakaan ei kyllä kannattanut :)
Enkä siis puhu mistään "hihhuloinnista" vaan ihan siitä että en missään nimessä, ellei vauvan tai mun terveys tai henki ole vaarassa, suostu enää minkäänlaisiin kalvojenpuhkomisiin tai epiduraaleihin. Kakkonen syntyi ilokaasun voimalla tosi helposti. :)

Raskausoireista vielä sen verran, että selvästi väsyttää ja viluttaa etenkin iltaisin. Oksettavaa oloa ei (vielä) ole, mutta hieman on sellainen vellova tunne vatsassa. Täytyy kaivaa jostain että millä viikoilla edellisestä alkoi pahoinvointi. Pelottaa jo valmiiksi, viimeksi oli niin hurjaa johonkin 18-20 viikolle asti.
 
Miten te muut nukutte? Mä oon plussaamisen jälkeen nukkun yöt tosi huonosti! Päiväunilla mennää... Viimeyönäki oon nukkun max 3,5h. Ja nyt menoa aina klo 15 asti ni varmast en päikkäreille pääse :(
 
Heippa kaikille! Täällä plussattiin viikko sitten ja la olisi 6.9 ☺ Raskaus tuli itselle täytenä yllätyksenä, tässä on nyt hetken aikaa hengitetty syvään ja totuteltu asiaan Nyt alkaa pikku hiljaa uskoa, että olen todellakin raskaana ja tunne on kyllä mahtava ❤
 
Syyskuiset 2019

LA
Käyttäjä / oma ja miehen ikä / monesko lapsi



LA 31.8
forester / 40v / toinen

LA 2.9.
Josephina / toinen
Mandel / minä 37, mies 44 / esikoinen

LA 3.9.
Zuviih / minä 25, mies 29 / mulle toinen ja miehelle ensimmäinen

LA 4.9.
topis / minä 25, mies 26 / esikoinen
Kunpa / minä 39, mies 31/ mulla 5 ja miehellä 2, ensimmäinen yhteinen

LA 5.9.
Kindness / minä 22, mies 23 / toinen
.A. / toinen

LA 6.9.
Laima / minä 30, mies 29 / esikoinen
gemmy / minä 34 / toinen
Mindi1 / minä 25v, mies 29v / esikoinen
Kerttuli83 / minä 35, mies 43 / toinen

LA 8.9.
Vala / minä 34, mies 39 / toinen

LA 9.9.
Beibihaaveilija / minä 22, mies 24 / esikoinen
Karvakorvat / minä 24, mies 25 / esikoinen
TIpsutii / toinen

LA 10.9.
Dawn00 / minä 24, mies 28 / esikoinen
Daisy85 / minä 33, mies 38 / toinen
Meisje81 / minä 37, mies 34 / neljäs

LA 11.9.
Emmae / molemmat 25 / esikoinen

LA 12.9.
Olivia_ / minä 29, mies 29 / ensimmäinen yhteinen
Adii / minä 25, mies 28 / kolmas

LA 13.9.
Rimaleli / molemmat 31 / esikoinen
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kans nukuttiin jo ennen plussaa todella huonosti, plussan jälkeen ei uni tullut ja aamuyöllä herättiin. Viime viikko meni kans valvoen, mutta olin kipeenä.
Katotaan miten nyt tuo uniasia. Unesta ainaki tosu hankalaa saada kiinni.
Ja hirvee väsymys. Kahvi tökkii ja mikää ei vielkää tahtois maistua.
 
Minä myös nukun huonosti ja oon ihan tosi väsynyt koko ajan.. Päiväunet kelpais joka päivä, mutta ei ole mahdollista niistä nauttia ja sitten yöllä ei uni tuu millään :cautious:

Ja myös kun pk-seudulta olen, on mietinnässä Jorviin vai Naistenklinikalle.. En ole kyllä kumpaakaan sen kummemmin miettinyt, pitääkö tuollainen päätös tehdä milloin?
 
Niin, mäkin pk seudulta. Jorviin haluisin, mutta ei se naikkarikaan todellakaan huono ole, jos sinne ohjautuu (y)

Niin ja oli pakko tehdä vielä yks testi ihan 1.5 h pidätyksellä, tuli sieltä kiva viiva silti :LOL:
 
@Adii Naikkarilla tosiaan synnyttää kaikki riskiraskaudet ja ovat ehkä tottuneet enemmän lääketieteelllisiin synnytyksiin. Näin ainakin oli aiemmin, esikoisen synnytin Kättärillä.

Klinikalle soitin testituloksen tänään ja varhaisultra varattiin ensi viikon perjantaille. Jännittää aivan kauheasti. Voi olla, että epäonnistumisten jälkeen olisi niin kova paikka jos kaikki ei olisi kunnossa.

Eilen voin tosi pahoin, tänään taas paremmin. Aaltoilevaa on. Huomenna töihin, saa nähdä miten siellä menee.
 
Saas nähä mitä täällä tapahtuu, eilen holahti puoli siteellistä verta, sen jälkeen ei mitään. Kipuja ei ole minkäänlaisia, samoin oireet on ennallaan. Taidan ootella muutaman päivän ennenkö soittelen sinne neuvolaan. Keskenmenoista ei miulla aikaisempaa kokemusta olekaan. Aamuisin mie herään liian aikaseen ja sit vaan pyörin kun on niin tympeä olo :confused:. Onneks tuo esikoinen nukkuu hyvin aamut niin saan pyöriä ihan rauhassa..
Muoks, tänään 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Mä olen myös pk-seudulta. :)

Nukahtaminen on vaikeaa, kyllä nukun ihan sikeästi sitten kun vain saan unen päästä kiinni. Ja aamulla nukuttaisi tosi pitkään.

Pelottaa sitten aikanaan töissä raskaudesta kertominen. Pomo otti asian sattumalta joskus ennen joulua puheeksi, ja sanoi että toivoo etten ihan heti hankkisi lapsia, kun vielä on yksi toinen työntekijä äitiyslomalla. En oikein vastannut mitään, mutta suututti kyllä. :mad: Eihän hänellä ole mitään päätäntävaltaa tässä asiassa! Mutta tämän takia toivon, että pystyisin pitämään raskauden töissä omana tietonani mahdollisimman pitkään.
 
Harmillisia nuo huonot suhtautumiset raskausuutiseen työnantajan puolelta..

En usko sellaista joutuvani onneksi kuulemaan, mutta en itsekään haluaisi vielä kertoa, saattaa vaan olla pakko, jos turvotus kohta helpota, kun ei työhousut mene kiinni :D:D
 
Saapa nähdä miten itselläni ottaa esimies tämän tiedon vastaan. Koitan toki pitää itsellä asian mahdollisimman pitkään. Tuli ihan yllätyksenä tämä, kun ajat sitten oli jo lopetettu "yrittäminen". Mutta tietysti tämä asia on tärkein, en vaan osaa olla jo etukäteen murehtimatta... onko muita murehtijoita? :D
 
@gemmy Naikkari on mulle joo hyvinkin tuttu, oon siellä aiemmissa raskauksissa tovin jos toisenkin pötkötellyt. Toivottavasti vältyn siltä tällä kertaa. :)

Onko teidän muiden vaikea salailla raskautta? Mun tekis mieli kertoa kaikille  :LOL: toistaiseksi muut kuin kakkosen mammaryhmäläiset ei tiedä :LOL:
 
Mua kans vähän jännittä töissä kertominen. Tänään oli virallisesti eka työpäivä vakituisena työntekijänä :ROFLMAO:

Ajoittain on kyllä hankalaa olla kertomatta kaikille raskuadesta. Mä heti ekasta haaleesta plussasta kysyin mielipidettä kahelta työkaverilta, parhaalta ystävältä ja sitten yheltä kaveriporukalta. Kaikki näistä tietää tismalleen keskenmenon riskit yms, eli oli ns helppo kohde jutella aiheesta. Töissä kaavaillaan risteilyä ja kovasti kysellään, että kuka tulee. Siinä meinasin jo sanoo että emmää jaksa selvinpäin tommossii. Olin vaan hiljaan :ROFLMAO:
 
@forester Toivottavasti olisi täysin harmitonta vuotoa. <3

Mun on tosi vaikea salata raskautta. :LOL: Tekis mieli jo kertoa kaikille. Yksi ystävä tietää. Viimeks kerroin parille ystävälle ja työkaverille ja oli raskasta sit kertoa keskenmenosta. Ajattelin odotella sinne ultraan ja kertoa sitten vasta.
Eniten odotan sitä, että saa kertoa lapsille. :love: Te joilla on lapsia entuudestaan kuinka ajattelitte kertoa raskaudesta?

Veikkaan, että pomolle ei tule yllätyksenä raskausuutiset. Olin keskenmenon takia viikon sairaslomalla, jolloin jouduin kertomaan miksi olen sairaslomalla. Kesälomat lyödään lukkoon muistaakseni helmikuun lopussa, jolloin viimeistään on kerrottava. Ajattelin että pitäisin viisi viikkoa lomaa jo kesällä (normaalisti yksi viikko jää talvelle) ja siitä suoraan jäisin äitiyslomalle. Siitä syystä siis kerrottava ettei pomo ihmettele miksi haen pidempää kesälomaa kuin yleensä.
 
  • Tykkää
Reactions: forester
@forester Toivottavasti olisi täysin harmitonta vuotoa. <3

Mun on tosi vaikea salata raskautta. :LOL: Tekis mieli jo kertoa kaikille. Yksi ystävä tietää. Viimeks kerroin parille ystävälle ja työkaverille ja oli raskasta sit kertoa keskenmenosta. Ajattelin odotella sinne ultraan ja kertoa sitten vasta.
Eniten odotan sitä, että saa kertoa lapsille. :love: Te joilla on lapsia entuudestaan kuinka ajattelitte kertoa raskaudesta?

Veikkaan, että pomolle ei tule yllätyksenä raskausuutiset. Olin keskenmenon takia viikon sairaslomalla, jolloin jouduin kertomaan miksi olen sairaslomalla. Kesälomat lyödään lukkoon muistaakseni helmikuun lopussa, jolloin viimeistään on kerrottava. Ajattelin että pitäisin viisi viikkoa lomaa jo kesällä (normaalisti yksi viikko jää talvelle) ja siitä suoraan jäisin äitiyslomalle. Siitä syystä siis kerrottava ettei pomo ihmettele miksi haen pidempää kesälomaa kuin yleensä.
Miettisin viä lomia... jäät siitä aika pien äitiyslomalle ja itse oon kokenu et tulee saikkuja ja muita herkemmin ni säästäny kesälomat äitiysloman jatkoksi. Saa vähän pidempään ns parempaa tiliä, kuin hoitovapaa
 
Mulla on kans ollut tosi vaikeeta ton nukkumisen suhteen. Uni ei meinaa tulla ja sit heräilen vähän väliä. Lomalla saattoi olla osittain vaikutusta. Tänään oli eka päivä töissä plussaa jälkeen ja vähän jännitti miten jaksan, kun pahoinvointi on ympärivuorokautista. Onneksi jaksoin melko hyvin, vaikka kauhea väsymys heti töiden jälkeen.
Kerroin itse tänään toiselle esimiehelleni raskaudesta, koska mun varhaisultra on jo kahden viikon päästä ja pitää päästä kesken päivän siellä käymään. Mulla tämä otti tosi ihanasti uutisen vastaan ja olin tosi onnellinen siitä. :love: tosi kova halu olisi kertoa ihan kaikille tästä, mutta koitan pitää vielä järjen mukana ja kertoa aikaisintaan ton ekan ultran jälkeen. :p
 
Haluttaisi myös kertoa heti, toisaalta kutkuttaa ajatus että saisi mahdollisimman pitkään olla kertomatta. Esikoisen raskaudessa alkoi rv 28 alkaen olla jo mahdoton piilottaa mahaa. Nyt voi tulla esiin nopeamminkin ja jos tässä raskaudessa onkin iso maha eikä pientä.
 

Yhteistyössä