Syyskuiset 2019

@Kerttttu Tervetuloa mukaan! :)
Mulla myös km ennen tätä raskautta ja varjostaa omalla tavalla aina ajoittain. Koitan vaan nauttia ja ajatella, että vaikka km tulisi niin en mä voi estää sitä murehtimalla. Ihana kuulla että teillä kaikki hyvin ultrassa! :love:
 
Tervetuloa uusille (y):)

Oireasiat on kyllä niin mystisiä ja niin erilaisia erityyppisissä keskenmenoissa. Istukka voi jatkaa omaa elämäänsä, vaikka kyytiläinen on jo kuollut ja sitten toisaalta jollakin ei ole missään vaiheessa oireita.

Mulla tuli eilen illalla runsaasti veristä vuotoa. Holahteli housuihin, pitkin reisiä ja sotki aikalailla kaikki paikat. Jatkoi 3 h ajan muutaman terveyssiteellisen verran. Enemmän kuin yleensä kuukautisissa tulee samaan aikaan. Aivan kirkkaan kirkasta verta. Yöllä vuoto loppui eikä ole enää jatkunut (paitsi niitä ruskeita tuhruja tulee tukilääkkeen mukana). Ultrasta ei tässä vaiheessa (5+5) kuulemma ole iloa, hcg-arvo kuitenkin mitattiin aamulla mutta tulos ei ehtinyt tulla tietooni vielä tänään.

Tänään on halailtu pönttöä entiseen malliin iltaisin, varovaisen toiveikas olen, mutta enemmän pelokas. Pitkät päivät tulee ennen ensi viikon perjantaita.
 
@Meisje81 Voiei.. Tossa tilanteessa muiden sanat ja lohdutukset on varmasti ihan turhia, eikä auta yhtään. Olen tosi pahoillani. <3

Tervetuloa @Rosmariini86 . Etkös säkin ollut haaveilijoiden ryhmässä? :)

@gemmy Toivotaan, että vuoto olisi tosiaan asiaan kuuluvaa ja pienellä kaikki hyvin. (y) Sormet ja varpaat ristissä sun puolesta!

Ilmeisesti tämä oireettomuus onkin siis ihan asiaan kuuluvaa, kun niin monilla muillakin sitä. Kai täytyy vaa osata nauttia, vaikka hirveetä piinaahan tämä on. :confused: Mitens muuten valkovuotoasiat? Täällä hulahti tänään töissä ihan järkkymäärä housuihin. Oon kyllä kuullut, että kuuluisi raskauteen. Olin kyllä vähän :eek::eek::eek:, koska aiempina päivinä ei moista ole ollut. :D Iltasella myös jomotellut vähän kohtua. :love: Ja hassua oli, kun kävin ruokakaupassa. Niin nenään leijaili ihan vastustamattoman hyvä tuoksu. KALATISKI!!! :D:D Ihan oikeesti.. Inhoan sitä hajua. Mutta nyt... parhautta. Jäin nuuhkimaan hetkeksi ja jätin sen sitten. Ehkä huomenna taas. :p
 
@gemmy voi ei mitä piinaa! Toivottavasti joku hematooma ja kaikki ois hyvin <3

@Beibihaaveilija joo olin haaveilijoissa :love:
Ja tuo kalatiski :ROFLMAO:

Ja täällä kans yks lähes oireeton....ei edes tissit särje yhtään :confused: alamahan nippailua ja useammin pissattaa mutta ei mitään muuta o_O (mun aiemmista lapsista ei ole näin aikaisin koskaan pissalla tarvinu juosta...vasta loppu raskaudessa :eek:)
Aion käydä/käydään varhaisultrassa, se on ollu aina mun hermojen pelastus vaikka ei se sitä takaa etteikö kesken vois mennä, mutta sen jälkeen olen rauhallisemmin pystynyt alkaa nauttia odotusajasta :love:

Ihania varhaisultra kuulumisia @Kerttttu :love:
 
@Meisje81 sellanen sydänemoji tähän
Mie kävin sitten ostamassa sitä b6:a apteekista, eihän niillä ollut valmistetta jossa olisi pelkästään yhtä vitamiinia ollut vaan kylkiäisenä tuli b1 ja b12 tms. Kokeillaan nyt sitä että olot helpottaisi. Miehän oon oikeesti vähän kemikaali- ja lääkevastainen, panadoliin turvaudun vasta äärimmäisessä hädässä. Raskausvitamiineista miulla maha sekoaa ja nyt onkin käytössä "vain" foolihappo, rauta, kalaöljykapseli ja nuo beet. Eli varmaan sama ois vedellä vaan niitä raskausvitamiineja :D.
@Beibihaaveilija kalatiski?? Toivottavasti oli edes tuoretta kalaa.. Miulla ei tässä raskaudessa ole juuri valkkaria holahdellut, muutenkin edellisen raskauden jälkeen on paikat olleet aika kuivana. Liekö ikä jo tekee, kohta oon kuiva rusina :ninja:.
@gemmy , tsemppiä, epätietoisuus ei oo kivaa.
Tänään 6+4, raskaana kunnes toisin todistetaan
 
@gemmy Kovasti tsemppejä! <3 Toivottavasti ois vaan joku hematooma tms.

Mä alan turhautumaan mun nukkumiseen. :mad: Eilen illalla kesti taas kauan nukahtaa vaikka olinkin väsyny, heräilin vähän väliä, vikan kerran aamuviideltä yltä päältä hiestä märkänä. (n) Aamulla sain nukuttua pari tuntia heräämättä. Onko muilla tällaista? Oon aina ennen nukkunut hyvin.
 
Mä pulisen sitten fb:ssa enemmän, mutta tuohon oireettomuuteen on pakko kommentoida että raskauksistani kaikkiin on liittynyt pahoinvointia eri muodoissaan ja muitakin oireita. Se ainoa kesken mennyt oli myös se ainoa jossa oireet puuttuivat kokonaan...
 
Hei, uusi ilmoittautuu varovasti tänne syyskuisiin. Toista lasta ollaan yritetty huhtikuusta asti. Olin elokuisissa hetken mutta tuli varhainen keskenmeno rv5+.. Heti alettiin uudestaan yrittämään ja ovisplussan sain 29.12 Eilen tein ensimmäisen selvän haamun dpo10. Tänä aamuna oli jo hieman testi vahvistunut. Toivottavasti tämä pikkuinen pysyisi matkassa mukana! Tyhmänä kyselen että kuinka pääsen sinne fb-ryhmään? :D
 
  • Tykkää
Reactions: Tupuli
Pahoittelut teille @Meisje81 :( toivottavasti ei kestäis kauaa uuteen tärppiin!

Ja @gemmy tsemppiä ja tarrasukkia sinne!

Mä olen nyt vähä kade ku moni pääsee jo pian kurkkimaan pientä ultrassa :rolleyes: Ite sain viimeks lähetteen ennen np-ultraa vain siksi että oli sama ihana kätilö ku km kohdalla ja laitto syyksi että olin tosi stressaantunu ym, ei ollu totta mutta piti joku syy pistää että pääsis. Tällä kertaa ei taida onnistua :p enkä usko että ehdin/viitsin yksityiselle vaikka täällä taitaakin olla tosi edullista se. Tai saa nähdä ehtiikö kärsivällisyys loppua ja mieli muuttua..
 
@jjjessma Jos haluat listalle niin laita tiedot. Tervetuloa mukaan! :)

Oireettomuudesta stressaaminen alkanut täälläkin... Rinnat on yhä kipeät ja lievää kuvotusta, mutta muuten ei yhtään mitään. Aiemmalla sivulla avauduin huonosti nukkumisesta.. väsyttää, mutta uni ei vaan tule.

Tänään ois rv 5+0. Silloin kun sain varhaisen km:n niin vuoto alkoi rv 5+3 ja km todettiin 6+. Ehkä osittain toikin stressaa, kun viikot alkaa olla kohta samat. Varhaisultraankin on vielä pari viikkoa, mitenhän sitä malttaa odottaa sinne asti.. :oops:
 
Siis uusi oire: ummetus! :confused: Ollut muutaman päivän vatsa Super kovalla, kun normaalisti toimii hyvin. Tänään vasta tajusin et aivan, raskaus aiheuttaa ummetusta. Onks muilla? Täytyy kehitellä jotain muutoksia ruokavalioon vielä, et helpottaisi. Juomista oon yrittänyt kovasti lisätä.

Aamulla tein taas testin, menkoista 5+0 ja todellisuudessa varmaan 4+jotain ja viiva oli toissapäivästä muuttunut jo paljon tummemmaksi, ei tosin vieläkään aivan "leffaviivaksi", ylihuomenna vielä viimeinen testi siis :LOL:

Täytyy vissiin varata se aika PerheArtelle jo, ärsyttää vaan kun työvuorot ei oo vielä tulleet.
 
@Adii Mulla oli viime raskaudessa aivan järkyttävä ummetus koko ajan, siitä tais jäädä muistoks (sisäinen) peräpukama ku vieläki joskus tulee vähä verta o_O imetys taas vaikutti ihan päinvastoin ku nopeutti niin kovasti aineenvaihduntaa. Toivon ettei tällä kertaa tulis tuota vaivaa vaikka kyllä huomaan että on jo huonontunu vatsantoiminta :cautious::ROFLMAO:
 
Huuh.. Täällä tänään tissit olleet ihan älyttömän hellinä ja vatsassa ollut vihlaisuja/hetkellisiä jomotuksia. :oops: Tykkään kyllä, että vähän jomottelee. Tulee jotenkin varmempi olo. :love: Mies kertoi tänään isälleen ja siellä jo kovasti odotellaan meidän pientä. Oli niin ilahtunut, että meinasin alkaa itkemään miehen kertoessa isänsä reaktiosta. :cry:

Tervetuloa @jjjessma :)

Kai tännekin jää jotkut höpöttelemään? Mä en uskalla yhtää tohon faceen vielä.. Mulla on vielä sellainen nimi, että heti kyllä tunnistetaan jos joku tuttu siellä.
 
  • Tykkää
Reactions: forester
@Olivia_ Sanoppa muuta. Odottavan aika on tunnetusti pitkä.. :D Milloin sulla olikaan varhaisultra? Mulla nyt tasan kahden viikon päästä to ja päivät tuntuu matelevan. :confused:
Mulla on myös tasan kahden viikon päästä torstaina. :) Mies on silloin aamuvuorossa niin päästään vasta iltapäivällä sinne, mä haluaisin jo heti aamusta! :LOL:

Mäkään en uskalla vielä mihinkään fb-ryhmään, ehkä sitten kun np-ultrassa on käyty.

Kukkiiko muilla naama? Siis mulla ilmestyi ennen plussaa leukaan ihan älyttömästi finnejä ja siitä tiesinkin ettei oo ihan normaali kierto. Tänään on ilmestyny vaan lisää :cry::rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Kunpa
@Emmae Samat ajatukset. Mä varmaan uskallan liittyä vasta ekan kolmanneksen jälkeen. :oops: Varhaisultraan meen omien laskujen mukaan viikoilla 7+3.

@Olivia_ Noni, meillä on sitten samat TJ:t :ROFLMAO: Meidän aika on jo 10 aamulla. Saas nähä nukunko edellisenä yönä ollenkaan. :ninja: Mulla toi naaman kukkiminen on mennyt päin vastoin. Naama on nyt tosi hyvässä kunnossa ja jotenkin "kuulas" . Näppyjä on tullut yläselkään ja hartioihin. Se on mulle epätavallista. :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae
Voi mä taas odotan faceryhmää kuin kuut nousevaa. Se on jotenkin paljon helpompi tapa kommunikoida ja mulla menee nää nimimerkit ja kaikki ihan sekaisin aina, en yleensä yhtään hahmota, kenen kanssa puhun saati muista, kenellä oli mitäkin. Tää myös toimii huonosti luurilla. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Poppis75

Yhteistyössä