Syyskuiset 2019

@Dawn00 , ihanat kuulumiset :love: Muakin mietityttää vaikkei mitään syytä ookaan, on vain liian oireetonta, toistaiseksi ainakin :D

@Rosmariini86 , no ite soitin sinne tänään ton kivun takia (lääkärille jos pahenee) ja sekin jotenkin muka hermostutti :rolleyes: Kyl se siitä vähitellen ku tää vauva-asia iskostuu mieleen :)

Aivan kauhea päivä ollu, ite oon ihan flunssaisena ja superväsyneenä ja viihdytän kahta saman taudin toipilasta iältä 3 ja 4 täällä kivasti neljän seinän sisällä :unsure:
 
Hei kaikille!
Olen seuraillut täällä jo jonkin aikaa, ja nyt varovasti uskallan liittyä mukaan. Fb-ryhmä kiinnostaa myös, mutta sinne ehkä vähän myöhemmin uskallaudun.
Esikoista odottelen, rv 7+0, LA 12.9.
Rinnat arat, mieli herkkänä ja pientä pahoinvointia ollut aaltoilevasti alusta asti ja viime päivinä olen aamun aloittanut oksentelemalla. Täytyisi yrittää keksiä jotain syötävää joka pysyisi sisällä, kun alkaa huimaamaan kun ei saa syödyksi.

Onnea valtavasti kaikille odottajille ja toivotaan, että pikkuiset pysyvät matkassa! :)
 
Tulen myöhemmin lukemaan paremmin, nyt äkkiä ultrakuulumiset tältä päivältä.

Varhaisultrassa käyty ja bongattu vahva sydämen syke, jonka jumputus saatiin myös kuulla. :love: Kätilö aikansa ultraili ja sanoi, että vauva vastaa viikkoja 6+3. Ihmeteltiin miehen kanssa, että miks zoomaa yhteen kohtaan niin tiiviisti, kunnes kätilö totes "Kappas, täällä on toinen sikiöpussi. Vastaa kokoa 6+1" eli meille tulee sekä vauva A että vauva B! :love::love: Kätilö sanoi, että monesti on käynyt niin että alkuraskauden uä:ssä nähdään kaksi vauvaa ja np-ultrassa onkin enää vain yksi jäljellä. Silti varovaisesti uskallan iloita siitä, että me saadaan syyskuussa kaksi vauvaa. :barefoot::barefoot: Fiilis on hämmästyny, mutta niiiiiin onnellinen! <3
 
@Emmae , eipä mitään! Pahoinvointi on tosi kurjaa :sick: Hurjasti tsemppiä sen kanssa! Toivottavasti helpottaa pian. Neuvolassa sanottiin et voi liittyä just tuohon keltarauhaseen mutta että kipujen jatkuessa tai varsinkaan pahentuessa käydä lääkärillä näytillä. Täällä ei valitettavasti ultraa oo niin lähettävät sit tarvittaessa Terveystaloon. Ehkä stressaan taas aivan turhasta mut eipä oo tollasta ovismaista kipua ennen ollu... Jospa se tästä :)
 
Hei vaan:rolleyes: mä hyppään uutena mukaan ketjuun. Varhaisultrassa maanantaina oli kaikki hyvin ja tänään oltais 7+4. Kaks keskenmenoo syyskuulta ja joulukuulta. Nyt ollaan kuitenkin pisimmällä ko ennen(y) esikoinen tulee, jos kaiffari pysyy mukana:love: oireita on enemmän kuin tarpeeks, mutta pahoinvoinnilta on aika hyvin säilyny vielä. Aaltoilevaa etovaa oloa on pitkin päivää ja yötä, mutta sen kans pärjäilee. Aiemmat km mietityttää taustalla, mutta pakko uskoo joskus hyvänkin tulevan:)
 
  • Tykkää
Reactions: forester ja Daisy85
Kiitos onnitteluista! :love::love:

Uusille tervetuloa mukaan!

@Olivia_ , ooh, huhhuh! :love::rolleyes: Tuplasti onnea!! Onko sulla ollu erityisesti oireita? Miten mies suhtautui? :D
Sitä oon melkein viikon ihmetelly ku pahoinvointi on ollu ihan kamalaa, vetäny ihan toimettomaks sängyn pohjalle. Lisäks alamahaa on jomotellut aika paljonkin eikä mikään ihme, jos kaksi vauvaa bailaa tuolla mahassa :LOL:
Mies oli alkuun aika kalpea ja järkyttyny, mut nopeesti kuitenki totutteli ajatukseen ja ollaan vaan naureskeltu tää loppuilta. :LOL::love:
 
Kauhea keskenmenon pelko, tuntuu että pää leviää...itkettää koko ajan nyt tuntuu ettei tissitkään oon niin kipeet enää eikä muutenkaan ole sen kummemmin oireita :( miten selviin viel yli viikon ennen ultraa
Sama täällä, tosin itellä ultra vasta n. 6vk päästä. Oma keskenmenonpelko hälvenee vasta sitte. Et viikko menee nopeesti Tsemppiä!
 
Kauhea keskenmenon pelko, tuntuu että pää leviää...itkettää koko ajan nyt tuntuu ettei tissitkään oon niin kipeet enää eikä muutenkaan ole sen kummemmin oireita :( miten selviin viel yli viikon ennen ultraa
Voih :( Ymmärrän kyllä et stressaa... Onneks sulla kuitenki ultraan jo aika olemassa niin tiedät milloin se on ja mä uskon, et selviät ton viikon. Avaudut meille ja soitat neuvolaan, kyllä ne siellä osaa auttaa, varmasti tää on niillä vakioaihe - kaikki raskaaksi halunneet haluaa et raskaus myös jatkuu onnellisesti. Ja osalla raskaus vaikuttaa mielialaan ja tunteisiin, voihan toi olla sulla raskausoirekin, itellä ainakin on paljon ahdistuneempi olo tässä kuin esimeriksi viime raskaudessa. Ei mullakaan oo mitään syytä ahdistua (paitsi vähäinen oireilu) ja oon yrittäny miettiä mistä se johtuu että saisin sen käsiteltyä pois mielestä. Hurjasti tsemppiä sulle, uskon että sullakin kaikki on kuitenki hyvin :)
 
Milloin teillä on alkanu kuvotus/pahoinvointi? Itellä eilen 6+4. Koko ajan pitää olla napostelemassa tai käy etomaan Aiemmassa raskaudessa sama, onneksi oksensin vaan kerran.
Mulla alkoi ekassa raskaudessa etova olo joskus rv 5-7, en enää muista tarkkaan. Viime raskaudessa alkoi 5+4. Molemmista oksensin vain kahdesti joskus raskauden puolivälin paikkeilla. Todella toivon et tällä kertaa etovaa oloa ei kestä niin pitkään :cautious: Nyt on 5+3 eikä vielä mitään. Saa nähä miten käy :unsure: Yllätyn varmaan enemmän jos ei ala kuin jos alkaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Viuhti82
Jotkut olivat tainneet mainita vatsan jomottelusta? Mulla tänään 5+0 ja nyt pari päivää jomotellut alavatsaa. Iltaisin jomottelee pidempään, päivällä ajoittain ja menee sitten ohi. Aina kun se jomotus alkaa niin pelottaa, että kohta alkaa vuoto, vaikka varmasti tuo jomotus onkin tähän alkuraskauteen kuuluvaa (n)

Onko täällä muuten yötyön tekijöitä? Meinaatteko mihin asti jatkaa valvomista?
 
Edellisen keskeytyneen keskenmenon ja sen hoito jätti kyllä niin syvän trauman et tuntuu etten selvii tästä ikinä. Kävin juttelemassa akuutti psykiatrian puolella se helpotti mutta vain hetkeksi nyt tää ihan hirvee pelko on vallannut mut täysin. En saa soitettua edes neuvolaan kun pelkään että kohta joudun perumaan ajan....:cry::( mikä tähän auttaisi onko kellään kokemusta tuntuu että tuun hulluksi...
 
Edellisen keskeytyneen keskenmenon ja sen hoito jätti kyllä niin syvän trauman et tuntuu etten selvii tästä ikinä. Kävin juttelemassa akuutti psykiatrian puolella se helpotti mutta vain hetkeksi nyt tää ihan hirvee pelko on vallannut mut täysin. En saa soitettua edes neuvolaan kun pelkään että kohta joudun perumaan ajan....:cry::( mikä tähän auttaisi onko kellään kokemusta tuntuu että tuun hulluksi...
Voithan sä soittaa sinne neuvolaan ihan vain jutellaksesi ja kysyäksesi neuvoa? Ne on siellä olemassa odottavia ja synnyttäneitä äitejä ja vauvoja varten ja kyllähän teidän molempien edun mukaista olis että saisit jutteluapua ym. Sulla on täys oikeus siihen. Soitat vaan sinne ja kerrot tilanteen ja annat niiden auttaa :)
 
@Helmiina90 Voisitko mennä uudestaan juttelemaan sinne psykiatrian puolelle, kerta tuntui että siitä oli apua? Ehkä yksi keskustelukerta ei ollut riittävä vaan tarvitsisit niitä enemmän. Tärkeää kuitenkin, että pääset jollekin asiasta keskustelemaan ja purkaa tähän uuteen raskauteen liittyviä pelkoja. Kuulostaa todella kurjalta, jos pelko on lamaannuttanut sinut täysin eikä yhtään helpota :( kyllä minäkin pelkään, vaikka yritänkin olla luottavaisin mielin. Varmasti kaikki pelkäävät, jos on keskenmenon kokenut.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@Helmiina90 Voisitko mennä uudestaan juttelemaan sinne psykiatrian puolelle, kerta tuntui että siitä oli apua? Ehkä yksi keskustelukerta ei ollut riittävä vaan tarvitsisit niitä enemmän. Tärkeää kuitenkin, että pääset jollekin asiasta keskustelemaan ja purkaa tähän uuteen raskauteen liittyviä pelkoja. Kuulostaa todella kurjalta, jos pelko on lamaannuttanut sinut täysin eikä yhtään helpota :( kyllä minäkin pelkään, vaikka yritänkin olla luottavaisin mielin. Varmasti kaikki pelkäävät, jos on keskenmenon kokenut.
Sovittiin uusi aika mutta vasta 4.2 ja tuntuu sinne asti selviäminen ihan mahdottomalta :cry:
 
Täällä ilmottautuu yksi syyskuinen odottaja myös☺
Olen 35 mies 38 ja tämä on kummallekin ensimmäinen lapsi ja raskaus. Yritystä takana vähän reilu vuosi. Juuri saimme ajan inseminaatioon, mutta ovis osui viikonlopulle ja tärppäsi kotikonstein. Letrozol oli ekaa kertaa kokeilussa tuossa kierrossa.

La vaihtelee vähän elo-syyskuun vaihteeseen, mutta neuvolakortissa lukee 2.9. Menkoista laskettuna nyt 8+4 oviksesta 8+6 ja varhaiultran mukaan 9+1.

Varhaisultrassa kävin 1,5 vko sitten ja yksi oikeassa paikassa sykkivä sydän löytyi❤ Neuvolakin oli jo tällä viikolla eikä siellä sen kummempaa kuin höpöttelyä. Tänään kävin pahoinvoinnin takia neuvolalääkärillä ja mahan päältä ultratessakin näkyi jo syke

Mutta se pahoinvointi... olen ollut nyt 3 viikkoa pois töistä (toimistotyö, tunnin työmatka) ja tänään määrättiin 2 viikkoa lisää sairaslomaa. Paino on laskenut parissa viikossa 6kg ja olo on sen mukainen. Jatkuvaan oksenteluun ole jo tottunut mutta huimaus ja heikotus on jotain ihan ylitsepääsemätöntä! En jaksa edes sitä aikaa seistä jaloillani että saisin suihkussa hiukset pestyä. Ainoa hetki kun on hyvä olo on nukkuessa. Elän käytännössä mehukeitolla ja soseutetulla banaanilla. Täällä sohvan pohjalla käy aika pitkäksi, mutta onneksi on tällaiset keskustelupalstat mistä saa vähän vertaistukea ja piristystä päivään

Fiuh & Pätkis 8+6
 
Sovittiin uusi aika mutta vasta 4.2 ja tuntuu sinne asti selviäminen ihan mahdottomalta :cry:
Mä soittaisin sinne ja pyytäisin aiempaa käynti- tai ees soittoaikaa tai sitte soittaisin neuvolaan. Tai voithan varata esimerkiksi yksityiselle psykologille aikaa? Joka tapauksessa varaa jokin aika, että saat jutteluapua, se oikeesti auttaa! Asiat näyttää paljon paremmilta ku saa jutella niistä ensin jonkun toisen kanssa :)

@Tupuli: nämä ovat epäidenttiset.
:love: Mistäköhän sen muuten voi jo nyt päätellä?

Täällä ilmottautuu yksi syyskuinen odottaja myös☺
Olen 35 mies 38 ja tämä on kummallekin ensimmäinen lapsi ja raskaus. Yritystä takana vähän reilu vuosi. Juuri saimme ajan inseminaatioon, mutta ovis osui viikonlopulle ja tärppäsi kotikonstein. Letrozol oli ekaa kertaa kokeilussa tuossa kierrossa.

La vaihtelee vähän elo-syyskuun vaihteeseen, mutta neuvolakortissa lukee 2.9. Menkoista laskettuna nyt 8+4 oviksesta 8+6 ja varhaiultran mukaan 9+1.

Varhaisultrassa kävin 1,5 vko sitten ja yksi oikeassa paikassa sykkivä sydän löytyi❤ Neuvolakin oli jo tällä viikolla eikä siellä sen kummempaa kuin höpöttelyä. Tänään kävin pahoinvoinnin takia neuvolalääkärillä ja mahan päältä ultratessakin näkyi jo syke

Mutta se pahoinvointi... olen ollut nyt 3 viikkoa pois töistä (toimistotyö, tunnin työmatka) ja tänään määrättiin 2 viikkoa lisää sairaslomaa. Paino on laskenut parissa viikossa 6kg ja olo on sen mukainen. Jatkuvaan oksenteluun ole jo tottunut mutta huimaus ja heikotus on jotain ihan ylitsepääsemätöntä! En jaksa edes sitä aikaa seistä jaloillani että saisin suihkussa hiukset pestyä. Ainoa hetki kun on hyvä olo on nukkuessa. Elän käytännössä mehukeitolla ja soseutetulla banaanilla. Täällä sohvan pohjalla käy aika pitkäksi, mutta onneksi on tällaiset keskustelupalstat mistä saa vähän vertaistukea ja piristystä päivään

Fiuh & Pätkis 8+6
Huh, onpa hurjaa :sick: Onneks useimmilla alkaa helpottaa viimeistään rv 12... Lohduttaudu sillä että reippaasti pahoinvoivilla raskaus harvemmin keskeytyy, näin ainaki on jossakin tutkimuksessa todettu. No, laiha lohtu ehkä... Hurjasti tsemppiä ja onnea hyvistä ultrakuulumisista :love:
 

Yhteistyössä