Syyskuiset 2019

Onpa tympeitä lääkärikokemuksia sattunut joillekin :mad:. On tuo meidänkin nlalääkäri omanlaisensa tapaus ja välillä on häneltäkin ammattitaito jäänyt puutteelliseksi. Noh, eivätpä hekään voi ihan kaikkea älytä..
Pahoinvointi palasi tänään :confused:. Luulen että johtuu siitä kun uskalsin tänään kuntopyöräillä lenkin ja hurjana illalla vielä kävin lumikenkäilemässä! Ruumis ehkä rasittui liikaa :ROFLMAO:.
Huomenna on sykeäänien tarkistus, viikko sitten niitä ei saatu kuulumaan. Hitto jos näillä oireilla ei eloa löydy niin on aika huijattu olo..
Tänään 10+3, @fiuh myöhän mennään samoissa!
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Hurja iltaväsymys painaa edelleen ja siksi taas kukun hereillä tähän aikaan o_O pakko yrittää kääntää rytmiä tänään ja valvoa vähän pidempään.
@fiuh tsemppiä ja parempaa vointia!
Eilenaamulla pitelin jo puhelinta että soitan esimiehelle, että nyt en pysty olla pahoinvoinnin vuoksi, mutta pääsinpä yli siitä. Vielä ei huvittaisi kertoa. Onneksi varhaisultra pian niin saa itselle vähän varmuutta.:rolleyes:
@forester toivotaan et kuuluu hyvät sykkeet:love:
 
  • Tykkää
Reactions: forester
En oo jaksanu kauheasti kirjoitella pahoinvoinnin takia mut kaks kertaa akupunktiota on tehny vihdoin olon lähes siedettäväksi niin jaksaa taas muutaki ku yrittää selviytyä :) Tänään pääsin töihinkin asti. Vähän oli nihkeä aamu ja aamupäivä ja sit alkuilta mut pahimmat olot jäi pois kokonaan (vrt. kaks edellistä päivää jolloin olin sisällä pesuvati vieressä).

Mulla jotenki loppu viime viikolla kaikki kärsivällisyys tai jokin epävarmuuden sietäminen ja kävin kertomassa tk:ssa alavatsatuntemuksistani. Lääkäri laittoi sit mulle lähetteen ultraan. Sieltä vihdoin soitettiin. Saan mennä sinne huomenna iltapäivästä. Jännää. Toivon että kaikki on hyvin... ihmetyttää miks tässä raskaudessa on kaikenmaailman juilimisia ja tuikkimisia ku edellisissä ei oo ollu mitään...

Tsemppiä naiset :)
 
Mulla oli tänään se sydänäänien etsintä. Neuvolatäti ei niitä saanut dopplerilla kuulumaan joten ultralla katsottiin vatsan päältä ja siellä se terävästi jumputti! Pallero ojenteli jo raajojaan ja pyörähteli reippaana :barefoot:. Nyt tuli eka kertaa olot että tästä myö lapsonen syksyllä syliin saadaan. Kai se verenvuoto aiemmin sitten lannisti kuitenkin.
Viikon päästä olisi sitten nt-ultra. Meillä on tunnin matka synnärille, viimeksi ei kiirettä tullut, poika syntyi 14n tunnin päästä siitä kun sairaalaan saavuttiin.
Ihanaa kun on ketju ollut niin aktiivinen, jatketaan samaan malliin (y)!
Tsemppiä @Miliani , mikä sulla on tilanne? Jaksamisiä myös kaikille oloihin!
F ja pallero 10+4
 
@forester kiva että katsoivat ultralla ja löytyi reipas pikku tyyppi sieltä :love:

Kävin tänään ekassa neuvolassa jossa myös mun yllätykseksi ultrattiin, koska on toi ala maha niin kipeä ollut ja muuten oon ihan melkein oireeton o_O siellä meiän pikku ruttu pötkötteli sydän läpättäen :love: kuinka helpottunut olo että siellä oli joku ja oikeassa paikassa :love:
 
Ultrassa käyty ja kaikki oikein hyvin :love: Turhaan mietin tuntemuksia, kohdun kasvukivut oli lääkärin mielestä paras selitys niille. Ei mulla tollasia oo ennen ollu mut ehkä kolmas raskaus tuntuu sit enempi, oon varmaan tullu vanhaksi. Munasarjoissa oli vähän rakkulaa, mulla ollu lievänä PCO, mitään muuta erityistä se ei löytäny.

Joka tapauksessa hirveä huojennus että vauva oikeassa paikassa, koko vastasi viikkoja siitä kun mulla oli mielestäni oviskin ja sydän lyödä jumpsutti hienosti vauvalla :love::love: Nyt kyllä huokaisen ja relaan! :)
 
Joo. Jostain luin että näillä viikoilla jos todetaan vauvalla syke niin keskenmenoriskikin putoaa jonnekin neljään prosenttiin. Ja on se iso juttu tietää et vauva siellä on kasvamassa kohdussa ja kaikki hyvin, nyt rauhassa ootellaan sitte että hän on valmis maailmaan :love:
 
Joo. Jostain luin että näillä viikoilla jos todetaan vauvalla syke niin keskenmenoriskikin putoaa jonnekin neljään prosenttiin. Ja on se iso juttu tietää et vauva siellä on kasvamassa kohdussa ja kaikki hyvin, nyt rauhassa ootellaan sitte että hän on valmis maailmaan :love:
Mulla kans alavatsa kipua jamaitokahvin väristä vuotoa. ultrattiin ja syke löytyi ja vastasi 7+1. Vielä silti hieman huolettaa vatsakipu...
 
@Helmiina90 uskon et sielläkin kaikki kuitenki hyvin :love: Mut ymmärrän et tympiää ja stressaavaa ku tuntuu kaikkea eikä tiiä mitä tapahtuu. Onneks tosiaan nyt on jo erittäin todennäköistä että kaikki menee normaalin raskauden kaavalla. Ja muistelen kuulleeni tai lukeneeni et limakalvot vuotelee herkästi tässä vaiheessa esimerkiksi seksin jälkeen, sehän voi olla vaik sitä?

Btw, seksistä puheen ollen, miten teillä muilla raskaus vaikuttaa? Mulla on kumma kyllä selvästi omat halut vähentyneet eikä pahoinvointi ole ainut syy koska tää alkoi heti alusta o_O Kestääköhän kovin kauan... Tällastakaan en muista edellisistä.
 
@Helmiina90 uskon et sielläkin kaikki kuitenki hyvin :love: Mut ymmärrän et tympiää ja stressaavaa ku tuntuu kaikkea eikä tiiä mitä tapahtuu. Onneks tosiaan nyt on jo erittäin todennäköistä että kaikki menee normaalin raskauden kaavalla. Ja muistelen kuulleeni tai lukeneeni et limakalvot vuotelee herkästi tässä vaiheessa esimerkiksi seksin jälkeen, sehän voi olla vaik sitä?

Btw, seksistä puheen ollen, miten teillä muilla raskaus vaikuttaa? Mulla on kumma kyllä selvästi omat halut vähentyneet eikä pahoinvointi ole ainut syy koska tää alkoi heti alusta o_O Kestääköhän kovin kauan... Tällastakaan en muista edellisistä.
Ei auta kun yrittää luottaa, kkm painaa kyllä mieltä ja pelottaa todella paljon. Mulla kuitenkin kystientakia seuraava ultra 18.2 sitten ei ookkaan kun about 3 viikkoa niin on jo nt ultra ei tartte onneks kauheessa epätietoisuudessa olla
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Ihania kuulumisia @Lukka :love: ihan tajutonta että sielä tosiaan näytetään jo mini ihmiseltä vaikka on niin äärettömän pieni. Äääää... en millään malta odottaa enään reilu kahta viikkoa. :barefoot:

Haluista... mitkä halut? Suoraan sanottuna ei oo kyllä panettanu aaaaikoihin. :ROFLMAO: Välttävästi on kuitenkin touhuttu ettei tuu toiselle ihan kamalan paha mieli :whistle:

Mä uskon todella, että paha olo on selätetty ja se on ihanaa. Ihan vähän on aamulla oloja ja välillä yöllä käyny hörppäsee mehusoppaa niin unet jatkunut. Pissalla saa ravata, siitä nyt ei varmaan pääse koko aikana eroon mutta onko mahdollista että närästys laskeutuu nyt jo osaksi arkea. Parina iltana vähän yrittänyt liittyä seuraan.

Kurkkasin kanssa ensin pikaisesti sitä kiinalaista syntymäkakenteria ja totesin että tyttö tulossa niinkuin olot antoi olettaa, sitten tarkistin että edellisten kohdallakin on pitänyt kutinsa ja vielä tarkistin tän tulokkaan ni olinki kattonu väärin, tää oliski siis poika:ROFLMAO: ja nytten onkin pieni mieli ihan sekaisin ku kerkesin jo asennoitua puolisen minuuttia siihen tyttö ajatukseen kun kerta tällänenki ennustettu varmuus osui kohdalle... sit oliki poika. (n)
 
Eipä ole täälläkään panohaluja juuri ollenkaan ja itsekkäästi oon ajatellut etten vastentahtoisesti ala hommailemaankaan. Mie täytän muutenkin jo tarpeeks lapsen ja miehen tarpeita. Ja osaa kai iso mies ittekin hoitaa homman :sneaky:.. Kyllä mie tuota pahoinvointia pidän syyllisenä. Joka muuten on palaillut ja tympäsee ihan urakalla nyt :poop:.
Jakselkaa, tänään 10+6
 
Ja niin, sukupuolesta oli puhetta. Esikoisesta mulla oli selkee poikaolo. Nyt alkuvkoilla tästä oli myös poikaolo mutta sitten olo hävisi ja nyt on hiipinyt pieni tyttöolo, ehkä pallero tällä viikolla ultrassa näytti tytöltä :D.. Pitää ehkä vielä kuulostella. Saa tietty tulla kumpi tahansa mutta vähän arveluttaa osaanko olla tytön äiti kun en mikään tyttömäinen ole itte ikinä ollut o_O
 
@Lukka @forester Ihania ultrakuulumisia! Varmasti rauhottaa mieltä, kun näkee pienen pumpsuttuvan sydämen. :love: Mitenköhän sitä ite malttaa jonnekin maaliskuulle odottaa. :D

Seksihaluista. Mitä ne on? Koskaan kuullutkaan. :whistle: Voi kyllä johtua tästä flunssasta ja etovasta olosta, mille ei näy loppua. Eilen pääsin halailemaan pönttöäkin. :sick: En oo oikein jaksanu kirjotellakaan olojen takia. Toivottavasti helpottaa pian.

Esikoisesta oli tosi varma poikaolo aikanaan. Tästä en vielä osaa sanoa. :) Kiinalaisen syntymäkalenterin ennustus olisi poika. Ensimmäisen kohdalla oli kylläkin väärässä. :D

Iso tsemppi kaikille oloihinsa! ❤
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Täällä ultrassa juuri käyty ja kaikki hyvin. Sydän jumpsutti kovasti ja äänetkin kuultiin :love: vastasi viikkoja 6+4 eli muutaman päivän heitti omasta arviosta. En kuitenkaan ole siitä huolissani, koska näillä viikoilla mittaustulos voi heittää, tai sitten ovis vain tapahtunut vähän myöhemmin. Pääasia että kirppunen oikeassa paikassa ruskuaispussin ja sydämensykkeen kanssa. Kyllä huojensi mieltä, jännittys oli hirmuinen ennen ultraa ja oli taas valmistautunut huonoihin uutisiin vaikkei ollut syytä sellaisia odottaa. Mennään kyllä käymään uudestaankin ennen nt-ultraa. Pk-seutulaisille voin kyllä lämpimästi Perheartea suositella :)

Ja haluista, ei oo ollut täälläkään plussan saamisen jälkeen (n)(n)
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Ihanaa ku ootte niin moni päässy jo ultraan näkemään pienen! Mulla tasan kaks vkoa odotusta vielä, menispä nyt äkkiä :rolleyes: ei tässä kyllä ehdi paljo miettiä raskautta ja laskea päiviä ja viikkoja niinku ekan kans niin aikaki kuluu nopeammin. Tänään lipsahti vahingossa raskaus toiselle siskolle joka ei tienny vielä ku puhuin ajattelematta tulevasta ultrasta :LOL:

Haluista; sama täällä, hyvä jos oon hipaissutkaan miestä puolivahingossa viime aikoina, siis niin jääny fyysinen kontakti. Oi niitä aikoja ennen esikoista ja ennen loppuraskautta ku mies sai rakkautta vähintään kerran päivässä :whistle: eipä tuo oo valittanutkaan, mutta on jääny ihan huomiotta ku oon ollu niin uupunu, 1vn yöt on niin surkeita, tuntuu että en muista ees millon sain nukkua 2h nousematta ylös. Haluja ei oo niin ei jaksais vain toisen mieliksi, pitäis vähä ryhdistäytyä ja uhrata se 30min-1h omaa lepoa :unsure:
 
@Hannaah oi, onnea, ihanat kuulumiset ultrasta :love:

@Helmiina90 mietin samaa :love: Mä en ite pysty laittamaan koska en saanu yhtään kuvaa :cry: Näin kyllä ruudulta mut lääkäri ei antanut mukaan yhtään kuvaa :( Np-ultrasta saa sit onneks ainaki kuvia mukaan. Ja pääasia että pääsin ylipäätään ultraan, en nyt halua liikaa valittaa sitä että kuvaa en saanu :D

@Daisy85 mäkin oon ajatellut että toisen takia tsemppaisin mut mies on nyt niin stressaantunut ku on monta työlästä asiaa hoidettavana niin eipä sekään oo jaksanut. Viikonloppuna vois vaikka yrittää taas aktivoitua :LOL: On se jännä miten oviksen aikaan oli pikkasen eri fiilis ku nytte.
 
No minä täällä taas ja aion omanapailla. Tällä viikolla palasi siis pahoinvointi. Samoin pyörrytys, väsymys ja päänsärky ja nyt tajusin mistä se johtuu. Lopetin taaperon imetyksen viime vkonvaihteessa ja tää nyt varmasti liittyy lopetuksen aiheuttamiin hormonaalisiin muutoksiin. Nyt mietin että mitäköhän noista hormonivaihteluista aiheutuu sikiölle..? Tuskin mitään, uusi raskaus on monesti syy lopettaa imetys. Toivottavasti ei nää vieroitusoireet kestä pitkään :mad:
 
@forester , aika moni raskaana oleva lopettaa taaperon imetyksen kun uus vauva ilmoittelee tulostaan. Luulisi sen perusteella että on tavallista eikä aiheuta haittaa. Onhan imetys ja raskaus molemmat rasituksia naisen keholle niin jotenkin tuntuisi että kai imetyksen lopettaminen raskaana vain säästää kehoa. Toivottavasti hormonit alkaa imetyksen osalta pian tasoittua! Nythän tässä raskauden ekalla puolikkaalla on joka tapauksessa hyvä aika lopettaa ellei sitten halua imettää molempia tai vieroittaa isompaa just ennen vauvan syntymää. Mun 1v 1kk vanhana vieroitettu esikoinen unohti tissin päivässä mut 1v 4kk vanhana vieroitettu kuopus muisti vielä puoli vuotta myöhemmin mut oli kyl muutenkin aivan mahoton tisuttelija, mm. tuplasi painonsa 2 kk neuvolaan mennessä koska söi jatkuvasti :ROFLMAO: Todella toivon et imetys aikanaan sujuisi hyvin tän tulevan vauvanki kans :love:

Hyh kun on taas paha olo :sick: En oksenna mut etoo. No, pääasia et työviikko on ohi, maanantaina sit taas pisteltäväksi akupunktioon. Vkl pitäs jaksaa 3- ja 5-vuotiaiden perässä :eek::D Tsemppiä kaikille olojen kans!
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Onnea ultrakuulumisista @Lukka ja @Hannaah :love:

Varasin ajan myös ultraan maanantaiksi ja samalle päivälle on neuvola :) ehkä sitä osais sitten jo nauttia tästä ihan eri tavalla. Ja pääsee kertomaan pikkuhiljaa läheisille, on sitten joku kenelle jakaa tätä kaikkea, kovin yksinäistä tällä hetkellä :oops:

Miina & Pätkis 7+0 POKS
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
Varasinpa nyt yhtäkkiä huomiseksi ajan Perhe Artelle, pitää päästä näkemään onko kaikki hyvin.. Mikäli on, voin siitä sitten laittaa ultrakuvan tännekin. Aiemmasta kun ei mitään juuri näe :)
 

Yhteistyössä