Syyskuiset 2019

Mäki oon halukas fb-ryhmään mutta en ihan vielä. Mulla on niin hankalat työkuviot että toivoisin ne kuntoon ennen kuin uskallan "julkistaa" raskautta. Eikä yhtäkään uötraakaan ole vielä ollut. Toivottavasti huolitte porukkaan vielä myöhemminkin:rolleyes:
Mutta en usko et kukaan facessa huutelee, vaikka ois joku yhteinen tuttu. Oishan se nyt vähän törkeetä. Suljettu ryhmä kumminkin ja ihan syystä
 
Mutta en usko et kukaan facessa huutelee, vaikka ois joku yhteinen tuttu. Oishan se nyt vähän törkeetä. Suljettu ryhmä kumminkin ja ihan syystä
Oot ehkä oikeassa.. mutta pelkään että siellä on tyyliin mahdollisen tulevan esimiehen vaimo tai jotain :ROFLMAO: Se olis niin mun tuuria. Hän siis tunnistaisi mut varmasti. Jospa käyn ekan ultran ja kerron perheelle eka ja sitten liityn joukkoon. Johan tää alkaa jo näkymäänkin joten on pakko kohta töissäkin kertoa:LOL: Kunhan vaan ultrassa kaikki hyvin. 2 päivää enää! Kyllä tämä aika sittenkin on aika nopasti mennyt. Nyt on jo rv 11+6 :D
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina90
Täällä nt ultra ens viikolla.. kovasti jo odotan sitä.
Onko kellään muulla hiivatulehdusta ollut tässä vaiheessa? Ostin canesten puikon mut ohjeessa sitten oli ettei suositella ekan kolmanneksen aikana joten en uskaltanut laittaa.. pelkkä voide auttanut nyt vähän. Kellään neuvoja miten toimia?
 
Täällä nt ultra ens viikolla.. kovasti jo odotan sitä.
Onko kellään muulla hiivatulehdusta ollut tässä vaiheessa? Ostin canesten puikon mut ohjeessa sitten oli ettei suositella ekan kolmanneksen aikana joten en uskaltanut laittaa.. pelkkä voide auttanut nyt vähän. Kellään neuvoja miten toimia?
Mä soittaisin neuvolaan ja kysyisin miten toimia ja hoitaisin samalla ruokavaliolla, sehän on turvallista. Kokeile maitohappobakteereja, hapanmaitotuotteita ym. mikä tasapainottaa vatsaa ja vältä leipää ja kaikkea missä on sokeria ainakin pari päivää... Toivottavasti helpottaa pian!
 
@Miina- aww, ihanaa :love:

Täällä 11+0 :) Viikot vierii, aika monta takana mut onneks on vielä jokunen eessäkin :D En todellakaan olis vielä valmis vauvaan... Mut pahoinvoinnin loppumiseen kylläkin. Kauheasti alkanut myös väsyttää :sleep: Kohtu tuntuu jo ja välillä mietin tunnenko liikkeitä. On se rankkaa mut myös ihanaa kasvattaa uutta ihmislasta :love:
 
Heippa!
Huolittaiskohan mut tänne teidän joukkoon, meillä on LA 31.8. oon tuolla Elokuisissa käynyt lueskelemassa, mutta siellä on melko hiljaista, kaikki taitaa olla facebookin puolella:D viikkoja on nyt siis 14+3. Pelottavan oireetonta ollut. Kolme kertaa oon oksentanu koko aikana vaan. Nyt on alkanu järkyttävä närästys:censored: selkä on ollu jonku aikaa tosi kipeä. Vapaapäivinä ei oo mitään, mutta työpäivää ei meinaa kestää.. vakavasti harkittin jo sairaslomaa, mutta jotenki ei meinaa nyt luonto antaa periksi(n) kumminki on fyysistä hoitajan työtä, niin ei tämä selkäkipu ainakaan työtä tekemällä helpotu:poop:
Meillä oli nt-ultra kaks viikkoa sitten, ja siellä oli kaikki hyvin:love: seuraava neuvola on 14.3. ja rakenneultra heti pääsiäisen jälkeen, millähän sitä malttaa odottaa:D
Mutta siis, jos joukkoon mahtuu, niin mut saa lisätä listalle, oon niin käsi etten osaa käyttää tätä kunnolla vielä:ROFLMAO:

Annimaria&möhis 14+3
 
  • Tykkää
Reactions: Tupuli
Tervetuloa @annimaria93 :) En jaksa uskoa kenenkään olevan eri mieltä siitä etteikö tänne hyvin mahtuisi, mikään tungos ei meidänkään ketjussa ole joten Fb-vastaisia mahtuu hyvin joukkoon lisää :D(y)

Ei malttaisi itekään oottaa enää nt-ultraa, ens ma se sitten on :love:
 
Pitkästä aikaa minäkin kirjoittelen tänne, nyt kun aikaa on. Eilen oli nt-ultra ja siellä ne tyypit heilui.:) Mua on ultrattu melko monesti, sillä olen saanut paljon kipukohtauksia viime aikoina. Vauvat ovat kunnossa, joten siltä osin kaikki hyvin. :) Välillä tuntuu, että tunnen vauvojen potkuja mutta varmaan vielä tässä vaiheessa kuvittelen.

Laskettu aika, 9.9., pysyy ennallaan.
 
@Tupuli aijjaa, kiva:D voi olla että menee kumminki sitte syyskuun puolelle, ainaki kaikki kovasti on sanonu että ensimmäinen menee aina yli. Vaikkei se nyt tietenkää aina niin oo:ROFLMAO: mulla on itellä syyskuun alussa synttärit, saa nähdä pääseekö synttäreillä synnyttämään:ROFLMAO:
Mä oon aina ollu sitä mieltä että en ensimmäisen kohdalla halua tietää kumpi tulee, miehelle tää on jo viides ja se haluais(n) nyt on kumminki viimepäivinä ollu ajatus, että ois se ehkä sittekki kiva tietää:rolleyes:

Ootteko te vielä ostellu mitään vauvalle? Mä sain kaverilta turvakaukalon, sen iästä ei kyllä oo tietoa, että voi olla että ostetaan uus.. kaverilta sain muutaman ihan pienen vaatteen, mutta muuten en oo oikeen vielä uskaltanu mitään ostella.
Mulla on koko ajan ollu kauhee pelko että mitä jos kaikki ei ookkaan hyvin, tai jotain sattuu. Nyt ku on alkanut tää kauhea närästys ja selkäkivut pahenee, niin on vähä uskaltanu jo luottaa siihen että ehkä sielä on jotain (vaikka oon jo kaks kertaa ultrassa nähny että kaikki on hyvin:ROFLMAO:). Mutta on ollu aiemmin niin oireetonta, että on ollu vaikea edes uskoa että siellä jotain kasvaa. Ehkä sitä pian uskaltais jotain alkaa ostelemaan:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Huhhuh. Tämä on niin epätodellista. Käytiin tänään miehen kanssa nt-ultrassa ja kurkattiin ensimmäisen kerran meidän pientä poikasta. Kaikki oli hyvin, kunpa vaa väsymys ja ällötys vielä jossain vaiheessa häviäisi.
Kummastelin kyllä pientä niuhotusta siitä, kun mennään toukokuun alussa viikoksi ulkomaille lomailemaan ja kätilön mielestä rakenneultra pitäisi tehdä juuri kyseisellä viikolla. Seuraavan viikon maanantai, jolloin viikkoja on 20+5 on juuri siinä rajoilla voiko ultraa enää tehdä ja sitten vko 19 on aivan liian aikaisin.. Noh, siinäpähän saavat sumplia, me ollaan tämä yksi viikko lomailemassa joka tapauksessa.

LA on nyt 18.9. Viltti-tossu 12+1
 
  • Tykkää
Reactions: Saippuakupli
Nt ultra takana ja kaikki hyvin ainakin nyt :love: voi huokaus ja helpotus :love: seulonnoissa ei syytä huoleen/lisätutkimuksiin (y)

@Viltti-tossu ompa kyllä ihme niuhotusta :eek: mää oon käyny 18+ jotain viikoilta muistaakseni 21+ jotain ultrissa...siis rakenne ultrissa noilta mun isommilta lapsilta ja kaikissa on pystytty mitat ottamaan...sit vaan saattanu tulla lisä ultra jos on ollu jotain lisä selvitettävää.
Mulla on nyt myös la 18.9 ja ultra ajan sain/otin 8.5 ..sitä siis tarjottiin ja oli ok meille... Onko se just se viikko kun ootte reissussa?
 
@Rosmariini86 Joo juurikin se viikko. Ensin kätilö tarjosi seuraavan viikon maanantaita mikä olisi 20+5, mutta sanoi että se on.sitten todella myöhään. Sitten kysyin että no entäs sitten heti toukokuun alussa rv 19, niin silloin lapsi on kuulemma liian pieni. :LOL: hankalaa on. Pitää kuulemma huomenna soittaa ja pyytää aikaa kun tämä kätilö ei sit halunnu antaa mitään aikaa :LOL:

Vähän vauvasta nyt innostuin ja tieto raskaudesta on puolessa päivässä kerennyt levitä jo koko suvulle ja ystäville. :barefoot: mutta kerroinkin tuleville isovanhemmille ja sukulaisille että kaikenlaista vauvakamaa kyllä otetaan sitten vastaan. Kyseessä ensimmäinen lapsi eikä tarkoitus ole ostaa kaikkea uutena. Turvakaukalo ja vaunut mietityttää, ne varmaab tulee hankittua kuitenkin uutena sitten lähempänä syksyä.
 
Puuh. Kylläpä jotenkin tuntuu jo tukalalta tää olo. Nyt täällä 13+6, pahoinvointi takana ja tuntuu, että oon selkeesti pirteämpi myös. Paino noussut tässä jo 2kg vaikkei tarttis yhtään tulla, mites paino muilla? Jouduin alussa syömään koko aika jotain että pahoinvointi pysy poissa. Nyt taas tuntuu et selkeesti vatsa täyttyy nopeesti eikä oikeen teekkään mieli syödä oikein mitään. Vatsa kasvanut, housut kiristää:mad: Ja tuntuu että nää vatsaläskit on noussu tähän ylemmäs ahdistamaan. Alkas nyt hyvät kelit et pääsee vähän liikkeelle. Yritän töissä pimittää huhtikuulle mut en tiedä kuinka käy. Ostin eilen Lidlistä imetystoppeja ja yhdet äitiyshousut, en tiedä onko mistään kotosin muttei ollut hinnalla pilattu, pitää nyt kokeilla ja käydä ostaan toiset housut jos tuntuu et on ok. Oletteko muut shoppaillut isompia vaatteita?
Mua kismittää kun jää tältä kesältä prätkällä ajo. :barefoot: Mies kieltänyt sen totaalisesti mut ite aattelin et kyllä voin huhtikuun lopulla ja toukokuun ajella töihin, en vaan taida enkä mahdukkaan varusteisiin joten kai se on pakko kuopata. Muuten positiivisin mielin eteenpäin.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Mä oon @Veeja ostanut myös Lidlistä äitiysfarkut ja imetysliivit ja oli musta kyllä hyvät! Ei niissä ollut sinänsä mitään erityistä mut samanlaisista saa maksaa yli tuplat muualla niin oon todella tyytyväinen. Välillä kun maha turvottanu kauheasti noi farkut olleet jo jalassakin mut nyt ku pahin turvotus on jäänyt iltaan niin ne taas tuolla oottelee käyttöä ku on vähän isot eivätkä pysy ylhäällä. Hankalaa ku omat housut taas on naftit! Elän haastavaa välivaihetta :D

Mun paino ei oo noussut vielä rv 12 yhtään :unsure: Oon jopa vähän stressaantunut asiasta. Mut sama tais olla mun tokassa raskaudessakin, alkoi nousta vasta myöhemmin. On vaan niin paha olo et hyvä kun saan syötyä jotain lähes normaalisti. Lisäksi maha ripulilla edelleen joskin se on vähän helpottanut pahimmasta. Ihmettelen lähinnä ettei paino ole pudonnut puolta kiloa enempää mut toivon että se tästä alkaa vähitellen nousta. Eivät varmasti katso neuvolassakaan hyvällä jos ei nouse koska olen muutenkin hoikka. Ekasta raskaudesta paino nousi alusta asti ja yhteensä jotain reilut 20 kg et ei silti ihan sitäkään tarvis tällä kertaa, tokasta kerätyt 15 kg olis jo ihan riittävästi... :D
 
Viimeksi muokattu:
Mä kävin eilen ostaa Lidl äitiyslegginssit. Saa nähä millaset on. Osa mun housuista kiristää ikävästi just alamahasta ja varsinkin iltaturvotuksen aikaan. En ole vielä avannut noits legginssejä, mutta täytyy ne nyt kurkata. Mä en yleensä voi sietää mahan yli nousevia. Alkaa mahaa kutittaa ikävästi.
 
Mulla ei oo paino vielä noussut, eikä toivottavasti kauheasti nousekkaan. Ylipainoa on jo ihan liikaa muutenki:unsure: maha kumminki on alkanu kasvaa. Alun turvotus lähti ja huokasin helpotuksesta, kun ei housut enää puristanu, nyt ne taas puristaa:ROFLMAO: yhdet äitiyskollarit ostin, ja kaverilta sain legginssit. On kyllä ahkerasti ollu jalassa, ku on ainoat jotka ei purista:D
Kauhulla vaan odotan että mitä puntari näyttää loppuraskaudesta, kun nyt jo ahdistaa ne lukemat:unsure:
 
Mulla on paino tippunut jo melkein 4 kiloa. Enempää ei tarttis kyllä lähteä. Viime raskaudessa tippui kans useamman kilon alussa ennen kuin lähti nousuun. Tää pahoinvointi vaan verottaa, kun syöminen ja juominen on vaikeaa. :unsure: Nyt 10+5.

Vaatteita en oo vielä käynyt ostamassa, pitäis kyllä parit leggarit ja rintsikat hommata. :)

Kävin maanantaina labrakokeissa ja soitteli eilen neuvolasta, että mulla on virtsatietulehdus. Antibioottikuuri pitäis siis syödä. Oon aika yllättynyt, kun mitään oireita ei ole. o_O
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli viime raskauden alussa paino 61kg ja tän alussa 58kg, mutta ennen ekaa kävin paljo kuntosalilla niin oli lihasta enemmän, enkä mä huomaa tuota 3kg eroa muuten ku vaa’alla vaikka yleensä yksiki näkyy jo. Nousi viimeks 12kg eli tosi jees, saa nähdä nyt tän kans, eikö toisesta tule yleensä isompi maha? :whistle: Nyt sellaset 1-2kg tullu mutta seki vaihtelee päivästä riippuen, en juuri seuraa puntarilukemia ku tuntuu turhalta. Kunhan ei ihan 15kg tulis niin oisin tyytyväinen, siitä ois kai helppo vielä palautua. Maha tuntuu nyt 13+4 samalta ku viimeks joskus lähemmäs vko20, ainaki iltaisin. Saa nähdä millon tulee osteltua äippävaatetta, en usko että tartten muuta pitkään aikaan ku ehkä parit housut jonku viikon sisään, sitte ku alkavat normaalit ahdistaa. Muuten on löysiä paitoja ja jotain mekkojaki joita ei tule muuten käytettyä :rolleyes: ai niin pakko lisätä että ruokahalu ja epäterveellisen ruoan himo on nykyään niin iso että ei ennusta hyvää painon kannalta, viimeks en syöny juuri herkkuja ku vasta loppuviikoilla o_O
 
Mulla on painoa tullut vaikken ole kyllä mässäilly hitveesti. Mä oon varma, että nestettä vaan. Maha on ihan pallo vaikkei ois syönytkään , että turvotusta löytyy todellakin. Toki alkaahan se maha muutenkin pikku hiljaa työntyä esiin, mutta ei nyt vielä sentääs. Mä oon amerikkalaisella foorumilla myös ja moni ottanu mahakivia tyyliin rv 9 alkaen ja palloja niillä ollu. Mutta kyllä mä meinaan, että turvotusta
 

Yhteistyössä